mijn welgemeende excuses, het is mogelijk... maar dan moet je wel de sport uitvoering hebben, en ik twijfel ernstig of die in automaat leverbaar is :pquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:10 schreef Sant het volgende:
[..]
zelfs een SEAT ibiza a.4 16v heeft maar 75 pk... dus een normal 1.4 KAN geen 100 pk hebben... i'm sorry![]()
Deze is héél érg írrítánt!!! Vooral als een file op gang komt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:08 schreef pisnicht het volgende:
Ik doe altijd gewoon mijn groot licht op als er weer eens een debiel links blijft rijden. Zó snel is een D5 nou ook weer niet btw...
wat irritant is;
[...]
- om de 2 seconden remmen omdat er geen afstand wordt gehouden (harmonica effect)
Helaas, zoek maar op bij de RDW: 86-TD-GNquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:10 schreef Sant het volgende:
[..]
zelfs een SEAT ibiza a.4 16v heeft maar 75 pk... dus een normal 1.4 KAN geen 100 pk hebben... i'm sorry![]()
Ik had dan ook geen automaatquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:13 schreef Sant het volgende:
[..]
mijn welgemeende excuses, het is mogelijk... maar dan moet je wel de sport uitvoering hebben, en ik twijfel ernstig of die in automaat leverbaar is :p
Jij hebt ook het recht niet om voorrang te nemen als je dat wél hebt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:02 schreef berney het volgende:
[..]
Ik heb geen roestbak, de mijne is 1.4 dus opzich kan ie best leuk optrekken+ het feit dat het een automaatje is. (geen grappen graag)
Daarom heeft hij niet het recht om voorrang te nemen als hij het niet heeft.
hahahahaquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:31 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Jij hebt ook het recht niet om voorrang te nemen als je dat wél hebt.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:34 schreef Sant het volgende:
[..]
hahahaha
dat is inderdaad de enige mogelijkheid. de sport uitvoering..
Als je vind dat anderen maar op moeten zouten op het moment dat zij onder de maximale snelheid rijden dan heeft dat wel degelijk met haast te maken. Je hoeft echt niet de maximale snelheid te rijden, zeker wanneer dat eigenlijk niet kan. Men wil namelijk, ongeacht de situatie op de weg, altijd de maximum snelheid rijden en daarom was het afgelopen dagen ook weer feest op de weg want niemand past zijn snelheid aan en dan krijg je dus ongelukken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:11 schreef rival het volgende:
[..]
wat heeft 100 rijden op een weg waar je 100 mag met haast te maken? ik geloof niks hoor....
Het is nog veel simpeler dan dat:quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:47 schreef Sant het volgende:
het begint met een M en eindigt op ORAALRIDDER....
dit lijkt me vrij logisch... ongelukken kunnen inderdaad het resultaat zijn van te hard rijden... maar er gebeuren mere ongelukken door mensen die belachelijk langzaam rijden...
uiteraard is t beste: "go with the flow".. dat snap k ook wel...
true... ik snap je, ben het er oko wel mee eens, maar k zeg t anders ;pquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:09 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Het is nog veel simpeler dan dat:
Ongelukken gebeuren door snelheidsverschillen. Als je veel sneller dan het overige verkeer gaat dan is dat een risico, net als veel langzamer dan het overige verkeer.
Als 'iedereen' 's avonds in een regenbui langzamer gaat rijden en jíj wilt er snel langs omdat je radarogen hebt, dan ben jíj het gevaar op de weg.
en zie die richting aanwijzer niet als waarschuwingslamp van "Heuj, allemaal uitkijken ik kom naar links" maar kijk verdorie ook eerst eens of er niet toevallig al iemand aankomt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:10 schreef PPL het volgende:
en geef verdorie eens richting aan als je van rijstrook veranderd
Daarom rijden ze met de formule 1 en DTM ook met diesel ipv benzinequote:Op woensdag 7 maart 2007 10:48 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Juist op de snelweg is een vergelijkbare diesel sneller dan een beznine. Daar komt het koppel pas echt kijken
T was er wel eentje.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:11 schreef Pascal86 het volgende:
Mischien was het wel helemaal geen lease bak en heeft hij hem gewoon gekocht
Dat gezeur over lease altijd
Jup, Peugeot heeft goed gereden met de diesel!quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:03 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Daarom rijden ze met de formule 1 en DTM ook met diesel ipv benzine
Dat zegt niets; hij kan hem nog steeds zelf gekocht hebbenquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:26 schreef berney het volgende:
[..]
T was er wel eentje.. Ik zag hem een bedrijf inrijden naar de poort.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:46 schreef berney het volgende:
Had ik mijn twee meter bak nog maar, ik scheurde ze allemaal voorbij.
was altijd wel lachen bij de stoplichten.
Een vent met leasbak links naast mij grijnzen zo van kom maar op.
Ik terug glimlachen, en in mezelf denken wacht maar ik krijg je wel
Stoplicht op groen
* berney ging er vandoor als een speer
Die vent huh?
Bij volgende stoplicht stak ik twee vingers op en wees naar schakelbak.
Toen viel het kwartje bij hem.
Die auto mis ik enorm (was opel/vectra)
die moet je me ff uitleggen....
Ik rijd in automaat en die man had niet verwacht dat ik zo snel weg zou zijn. Dat voordeel heb je bij een automaat en niet bij een schakelbakquote:
dat voordeel heb je in een schakelbak hoor als je kan schakelenquote:Op donderdag 8 maart 2007 15:28 schreef berney het volgende:
[..]
Ik rijd in automaat en die man had niet verwacht dat ik zo snel weg zou zijn. Dat voordeel heb je bij een automaat en niet bij een schakelbak
quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:35 schreef rival het volgende:
[..]
dat voordeel heb je in een schakelbak hoor als je kan schakelen
dus auto's aan jou kant en jij klaagt dat ze jou er niet voor wilt laten?quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:32 schreef berney het volgende:
Argghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh![]()
fijn dit topic
. Die had ik niet met allemaal geparkeerde auto's.
ja dat heb ik! maakt weinig verschil, mits je kan schakelen!quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:36 schreef berney het volgende:
[..]
Heb je wel eens in een automaat gereden?
Dan merk je het verschil wel.![]()
tegen n moderne automaat is niet op de schakelen... rijdt nu regelmatig met een D5 van pa en ma... knappe jongen die me bijhoudt in een vergelijkbare auto die handgeschakeld is...quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:36 schreef rival het volgende:
[..]
ja dat heb ik! maakt weinig verschil, mits je kan schakelen!
Zij had er meer ruimte voor om mij voor te laten gaan dan ik haar.quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:36 schreef rival het volgende:
[..]
dus auto's aan jou kant en jij klaagt dat ze jou er niet voor wilt laten?
quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:47 schreef Sant het volgende:
[..]
tegen n moderne automaat is niet op de schakelen... rijdt nu regelmatig met een D5 van pa en ma... knappe jongen die me bijhoudt in een vergelijkbare auto die handgeschakeld is...
Jawel doorgaan hoor.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:09 schreef EdAtTheBar het volgende:
Damn.. Als ik dit allemaal lees heb ik niet eens meer zin om mn rijbewijs te halen
Sorry, maar ik lees dit nu pas.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:03 schreef rival het volgende:
[..]
dat jij geen inzicht hebt kan ik niks aan doen. ik kleef ook. maar dan kijk ik wel 2 of 3 auto's voor me.. dus er gebeurt niet plotseling iets.... als alles voor me gaat remmen heb ik dat 9 van de 10 keer eerder door dan me voorligger.....
echter als je zomaar ineens gaat remmen wordt het een ander verhaal... maarja, mij zie je dan geen gekke actie maken zoals hierboven was verteld ...
Helaas begrijpen die mensen dat niet. Bumperklevers zijn meestal niet gezgend met een enigszins nominale hoeveelheid breincapaciteit.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:56 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het is ook gevaarlijk ook al doe je het alleen maar om aan te geven dat je er niet van gediend bent. Je kan beter even de alarm lichten aan doen of met gebaren aangeven dat ie afstand moet houden.
Bumperklever interessert me niet. Eigen schuld dikke bult. Moeten ze mijn leven maar niet in gevaar brengen. Onschuldige mensen daarentegen die misschien in een ongeluk betrokken raken is een andere zaak.quote:Was een tijd terug ook op TV, dat zo'n bumperklever dus was verongelukt door zo'n actie en ik denk eerlijk gezegd dat je ook dat niet op je geweten wilt hebben, ik niet in ieder geval.
Inderdaad het gaat niet om het hard rijden op zich, maar de manier waarop. Als ik zelf redelijk doorrij ga ik, als iemand gaat inhalen en dus langzamer rijdt dan ik, niet kleven. Je ziet dat al ruim van tevoren en laat het gas alvast los. Jammer alleen dat gejaagde personen achter je kennelijk niet verder kijken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:00 schreef Sant het volgende:
[..]
hier heeft ie toch n punt... de gemiddelde gti rijder wil iets TE graag laten zien dat zijn / haar bakkie aardig vooruit wil... ik laat ook altijd gas los, laat maar wat uitrollen en dan weer gaserop, veel relaxter rijden...
Ach, je leert na verloop van tijd wel te relativeren. Afgelopen donderdagnacht ook zoiets. Ik sta voor de verkeerslichten vanaf Utrecht voor de rotonde over de A2, naast me (links) staat iemand anders ook op de rechtdoorbaan. Licht springt op groen en "uit het niets" komt iemand me rechts (dat is dus sowieso al geen rechtdoor voorsorteervak en je hebt pakweg 100-200 meter om je auto voor die van mij te zetten) voorbij met een nogal hoge snelheid. Natuurlijk was het een Golf; dat soort acties horen kennelijk bij het volk wat in dat soort auto's rijdt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:53 schreef berney het volgende:
[..]
Jawel doorgaan hoor.Je leert van deze situaties wel goed autorijden&inschatten.
Alleen de situatie van gister is niet goed voor mijn gemoedsgesteldheid.![]()
Niet remmen, dat kan de schuld mede bij jou terecht doen komen. Wat je wel kunt en "mag'" doen is je ruitensproeier gebruiken. Dat is iets waar je niet op kan worden gepakt en het werkt ook prima.quote:Op zondag 11 maart 2007 01:28 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Sorry, maar ik lees dit nu pas.
Een gekke actie was dit niet echt. Ik tikte alleen maar mijn rem aan, zodat mijn remlichten aangingen. Dat die mongool daar zo van schrikt omdat hij zo dicht op mij zat is toch echt zijn schuld. Enige waar ik van schrok is, dat hij door zijn manoeuvre bijna meerdere auto's mee de verdoemenis nam.
Inderdaad de meest efficiënte en veilige manier om van bumperklevers af te komen.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:30 schreef drexciya het volgende:
[..]
Niet remmen, dat kan de schuld mede bij jou terecht doen komen. Wat je wel kunt en "mag'" doen is je ruitensproeier gebruiken. Dat is iets waar je niet op kan worden gepakt en het werkt ook prima.
Nou ja, ik maak het regelmatig mee op momenten dat het glad is (sneeuw, ijzel) dat vrachtwagens je doodleuk gaan inhalen terwijl er dan ook nog eens een inhaal verbod geldt. Die gasten denken echt dat ze alles maar kunnen.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:45 schreef berney het volgende:
Ook zo mooi was laatst met die tweede weeralarm van het KNMI
De regen kwam met 'bakken' uit de lucht vallen. Storm erbij. We reden op weer die zelfde voorrangsweg. Waarj e na de kruising max 50 mag.
Vanwege de weersomstandigheden konden wij niet harder tussen de 30/40 km p/u. omdat er grote plassen water stonden.
Werden we doodleuk door iemand ingehaald die zeker een gangetje van 60 had.
Dan heb je wat mij betreft een grote gat in je bovenkamer zitten.. Levensgevaarlijk en zinloos want later moest hij remmen voor een naderende rotonde.
die gasten kunnen gewoon 10 x beter rijden... daarnaast hebben ze banden die veel beter tegen zulke omstandigheden kunnen en voila, daar heb je je antwoord waarom die echt niet gaan wachten op bras chauffeurs die niet door kunnen / willen / durven rijden...quote:Op zondag 11 maart 2007 22:59 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou ja, ik maak het regelmatig mee op momenten dat het glad is (sneeuw, ijzel) dat vrachtwagens je doodleuk gaan inhalen terwijl er dan ook nog eens een inhaal verbod geldt. Die gasten denken echt dat ze alles maar kunnen.
ja met sneeuw of ijzel is het ook te bizar hoe sommige mensen bijna stilstaan op de weg! vorige keer reed iedereen geloof ik een gangetje van 30 op de A8 (4baans) lijkt me logisch dat er mensen zijn die daar voorbij gaanquote:Op zondag 11 maart 2007 22:59 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou ja, ik maak het regelmatig mee op momenten dat het glad is (sneeuw, ijzel) dat vrachtwagens je doodleuk gaan inhalen terwijl er dan ook nog eens een inhaal verbod geldt. Die gasten denken echt dat ze alles maar kunnen.
inderdaad, ik heb winterbanden en 4wd.. denk je dan echt dat ik achter zo'n schijtbak aan blijf tutteren die niet harder kan / wil of durft?? (no offense)quote:Op maandag 12 maart 2007 09:37 schreef rival het volgende:
[..]
ja met sneeuw of ijzel is het ook te bizar hoe sommige mensen bijna stilstaan op de weg! vorige keer reed iedereen geloof ik een gangetje van 30 op de A8 (4baans) lijkt me logisch dat er mensen zijn die daar voorbij gaan
Ja, daar was vanochtend op de A15 weer een mooi voorbeeld van hoe goed die gasten kunnen rijdenquote:Op maandag 12 maart 2007 09:27 schreef Sant het volgende:
[..]
die gasten kunnen gewoon 10 x beter rijden... daarnaast hebben ze banden die veel beter tegen zulke omstandigheden kunnen en voila, daar heb je je antwoord waarom die echt niet gaan wachten op bras chauffeurs die niet door kunnen / willen / durven rijden...
Niet meer dan logisch dat vrachtwagenchauffeurs doorrijden... Ik vind ze ook irritant hoor, maar als ik hen was, zou ik exact t zelfde doen...
Ik doelde ook op de vrachtwagens.. die chauffeurs zien ten eerste veel meer dan automobilisten en zitten ALTIJD op de weg... Daarnaast hebben die heel wat meer grip met die dikke banken / profiel, waardoor ze in staat zijn om "verantwoord harder" te rijden dan de auto's...quote:Op maandag 12 maart 2007 11:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, daar was vanochtend op de A15 weer een mooi voorbeeld van hoe goed die gasten kunnen rijdenIk denk toch dat veel mensen dat wel degelijk onderschatten net als die figuren die denken dat ze met hun ESP, winterbandjes en andere stabilisatie zooi ook wel denken dat ze gewoon door kunnen raggen als het sneeuwt. Gewoon je snelheid aanpassen en dat geldt ook voor vrachtwagens daarbij gold er een inhaal verbod dus ze zaten sowieso al fout...
Je moet inderdaad niet half stil gaan staan maar om nu gewoon met maximale snelheid door te raggen terwijl het overige verkeer langzamer rijdt is nooit verstandig. De snelheidsverschillen zijn te groot en zolang je doorrijdt is er misschien niks aan de hand, maar op het moment dat je hard moet remmen door het overige verkeer heb je wel een probleem.
die vrachtwagens hebben juist een omgeluk gehad vanmorgenquote:Op maandag 12 maart 2007 11:31 schreef Sant het volgende:
[..]
Ik doelde ook op de vrachtwagens.. die chauffeurs zien ten eerste veel meer dan automobilisten en zitten ALTIJD op de weg... Daarnaast hebben die heel wat meer grip met die dikke banken / profiel, waardoor ze in staat zijn om "verantwoord harder" te rijden dan de auto's...
je hebt gelijk wat betreft t aanpassen vand e snelheid e.d.
Dat ze meer grip hebben ook omdat ze zwaarder zijn snap ik wel maar daar gaat het niet om, het is niet slim om harder te rijden (zeker niet als vrachtwagen) als het overige verkeer langzaam rijdt. Je moet niet vergeten dat een vrachtwagen ook een langere remweg heeft door dat gewicht en op het moment dat ie in de slip raakt ben je verder van huis dan wanneer dat met een auto gebeurt. Zo'n vrachtwagen in je nek is namelijk alles behalve comfortabel.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:31 schreef Sant het volgende:
[..]
Ik doelde ook op de vrachtwagens.. die chauffeurs zien ten eerste veel meer dan automobilisten en zitten ALTIJD op de weg... Daarnaast hebben die heel wat meer grip met die dikke banken / profiel, waardoor ze in staat zijn om "verantwoord harder" te rijden dan de auto's...
je hebt gelijk wat betreft t aanpassen vand e snelheid e.d.
klopt!quote:Op maandag 12 maart 2007 11:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat ze meer grip hebben ook omdat ze zwaarder zijn snap ik wel maar daar gaat het niet om, het is niet slim om harder te rijden (zeker niet als vrachtwagen) als het overige verkeer langzaam rijdt. Je moet niet vergeten dat een vrachtwagen ook een langere remweg heeft door dat gewicht en op het moment dat ie in de slip raakt ben je verder van huis dan wanneer dat met een auto gebeurt. Zo'n vrachtwagen in je nek is namelijk alles behalve comfortabel.
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:21 schreef Sant het volgende:
[..]
inderdaad, ik heb winterbanden en 4wd.. denk je dan echt dat ik achter zo'n schijtbak aan blijf tutteren die niet harder kan / wil of durft?? (no offense)
winterbanden moeten verplicht worden trouwens!!
nee dat bedoel ik niet..quote:Op maandag 12 maart 2007 11:41 schreef BobbyB het volgende:
Okee, dus kosten wat het kost mensen levens op het spel zetten om maar op tijd je ladinkje af te leveren? Nee, dat verklaart een boel.
De winterbanden kunnen misschien best wel zorgen voor iets beter grip maar op het moment dat je in de slip raakt maakt het niet meer uit wat voor een banden je hebt.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.
Pas gewoon de snelheid aan, dan gebeurt er niets, ik rij al bijna dertig jaar zonder winterbanden en ik ben nog nooit in een niet door mezelf veroorzaakte slip geraakt.
Leer eens autorijden, neem een slipcursus, maar vergeet die winterbanden verkooptruc.
quote:Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.
Pas gewoon de snelheid aan, dan gebeurt er niets, ik rij al bijna dertig jaar zonder winterbanden en ik ben nog nooit in een niet door mezelf veroorzaakte slip geraakt.
Leer eens autorijden, neem een slipcursus, maar vergeet die winterbanden verkooptruc.
Ja, in dat geval wel jaquote:Op maandag 12 maart 2007 11:47 schreef Sant het volgende:
[..]
nee dat bedoel ik niet..
de gemiddelde nederlandse weggebruiker stampt al op de rem wanneer de eerste druppels regen vallen... je hebt slecht weer en heel slecht weer, bij dat laatste zul je je aan moeten passen.. maar als je bij slecht weer nergens last van hebt (vrachtwagens zijn wat beter geschikt bij slecht weer, lees: regen, lichte sneeuw) waarom zouden die dan meedoen met het geklungel van anderen.. Dat bedoel ik te zeggen met dat ik ze groot gelijk geef dat ze doorrijden...
Lol, wat een bullshit... Winterbanden hebben wel degelijk invloed... Al is het alleen al tegen aquaplaningquote:Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.
Pas gewoon de snelheid aan, dan gebeurt er niets, ik rij al bijna dertig jaar zonder winterbanden en ik ben nog nooit in een niet door mezelf veroorzaakte slip geraakt.
Leer eens autorijden, neem een slipcursus, maar vergeet die winterbanden verkooptruc.
verzinsel? dus winterbanden hebben niet een profiel wat een aantal milimeters dieper is dan normale banden? vreemd.... dan verbeeld ik me dat al jarenquote:Op maandag 12 maart 2007 11:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een verzinsel van de rubber maffia.
Pas gewoon de snelheid aan, dan gebeurt er niets, ik rij al bijna dertig jaar zonder winterbanden en ik ben nog nooit in een niet door mezelf veroorzaakte slip geraakt.
Leer eens autorijden, neem een slipcursus, maar vergeet die winterbanden verkooptruc.
Blijkbaar heb je het geld er al voor over gehad.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:33 schreef rival het volgende:
[..]
verzinsel? dus winterbanden hebben niet een profiel wat een aantal milimeters dieper is dan normale banden? vreemd.... dan verbeeld ik me dat al jaren
niet alleen de ANWB, maar het is aardig bewezen hoor..quote:Op maandag 12 maart 2007 14:16 schreef DrDarwin het volgende:
Is de ANWB ook al omgekocht door die maffiabende ... het is me toch wat.
lol, dat kan ook!!quote:Op maandag 12 maart 2007 15:21 schreef berney het volgende:Het was de warmste winter ever hier in Nederland. Denk niet dat die winterbanden hier ooit 'verplicht' gaan worden. Ze zouden het eerder moeten verbieden.
Gezien de laatste winters zijn winterbanden hier in Nederland echt onzin.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:21 schreef berney het volgende:Het was de warmste winter ever hier in Nederland. Denk niet dat die winterbanden hier ooit 'verplicht' gaan worden. Ze zouden het eerder moeten verbieden.
Precies.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Gezien de laatste winters zijn winterbanden hier in Nederland echt onzin.
En die 5 dagen in het jaar dat het wel sneeuwt/belachelijk hard regent dan rij ik wel wat rustigerquote:
dat jij nou heilig gelooft in een slipcursus ken ik ook niks aan doen. ik ben er geweest slipcursus. zonde van me geld. ik begrijp dat het voor een hoop mensen een hele nuttige ervaring is. maar mij heeft hij niks nieuws geleerd helaas!quote:Op maandag 12 maart 2007 13:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je het geld er al voor over gehad.
Dat belemmerd je natuurlijk enigszins in het meegaan in mijn stelling dat een slipcursus een zinniger uitgave is dan die banden.
Ja, als iedereen er nou maar zo over dacht maar nee, men moet de maximum snelheid rijden alsof het een minimum snelheid is.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En die 5 dagen in het jaar dat het wel sneeuwt/belachelijk hard regent dan rij ik wel wat rustiger
ben je helemaal gek geworden?quote:Op maandag 12 maart 2007 15:38 schreef BobbyB het volgende:
[..]
eerder op staan om wat vroeger van huis te gaan
Ik hou rekening met de dagelijkse files. En als er slecht weer voorspelt is dan ga ik nog eerder weg. En de maximum snelheid rij ik alleen als ik ervan overtuigd ben dat het 100% veilig is, anders rij ik een lagere snelheid waarbij ik me veilig voel.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:38 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, als iedereen er nou maar zo over dacht maar nee, men moet de maximum snelheid rijden alsof het een minimum snelheid is.
En ja, eerder op staan om wat vroeger van huis te gaan, gaat ook al te ver voor sommigen.
aha, toevallig vandaag rond 08.45 op de A67 Venlo Eindhoven tussen Someren en Geldrop gereden?? metallic blauwe Renault Scenic??quote:Op maandag 12 maart 2007 15:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik hou rekening met de dagelijkse files. En als er slecht weer voorspelt is dan ga ik nog eerder weg. En de maximum snelheid rij ik alleen als ik ervan overtuigd ben dat het 100% veilig is, anders rij ik een lagere snelheid waarbij ik me veilig voel.
de maximum snelheid is altijd veilig want die is gebaseerd op auto''s toen we nog geen abs hadden en elke auto op 115 brede banden stond!quote:Op maandag 12 maart 2007 15:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik hou rekening met de dagelijkse files. En als er slecht weer voorspelt is dan ga ik nog eerder weg. En de maximum snelheid rij ik alleen als ik ervan overtuigd ben dat het 100% veilig is, anders rij ik een lagere snelheid waarbij ik me veilig voel.
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op maandag 12 maart 2007 15:44 schreef Sant het volgende:
[..]
aha, toevallig vandaag rond 08.45 op de A67 Venlo Eindhoven tussen Someren en Geldrop gereden?? metallic blauwe Renault Scenic??
sorry dan.... dan heb ik je geloof ik maar 3 kilometer naar de rechter baan proberen te knuffelen...
Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik altijd 10 km te hard rijquote:Op maandag 12 maart 2007 15:45 schreef rival het volgende:
[..]
de maximum snelheid is altijd veilig want die is gebaseerd op auto''s toen we nog geen abs hadden en elke auto op 115 brede banden stond!
toen jij zei, ik rij alleen de max snelheid als ik zeker weet dat het 100% veilig is..... nam niemand je al meer serieus denk ikquote:Op maandag 12 maart 2007 15:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op?
Hoe kan dit nou afleiden uit mijn vorige reactie?![]()
Amateurquote:Op maandag 12 maart 2007 15:47 schreef rival het volgende:
[..]
toen jij zei, ik rij alleen de max snelheid als ik zeker weet dat het 100% veilig is..... nam niemand je al meer serieus denk ik
maar net zeg je dat je alleen de max rijd als je zeker weet dat het veilig is en nu ga je er standaard al 10 overheen?quote:Op maandag 12 maart 2007 15:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik altijd 10 km te hard rij![]()
Behalve als de omstandigheden dat niet toelaten
quote:Op maandag 12 maart 2007 15:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Amateur![]()
Het gaat om de context van slecht weer en mensen die dan nog de max snelheid rijden.
omdat er vanmorgen eentje voor me reed die ook reed "waar die zich prettig bij voelde", dat dat 100 is waar je 120 kan / mag...quote:Op maandag 12 maart 2007 15:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op?
Hoe kan dit nou afleiden uit mijn vorige reactie?![]()
Ik had de reacties over het rijden van de max snelheid en altijd te hard even in 1 post moeten doenquote:Op maandag 12 maart 2007 15:48 schreef rival het volgende:
[..]
maar net zeg je dat je alleen de max rijd als je zeker weet dat het veilig is en nu ga je er standaard al 10 overheen?
een echte vrouw
Precies, ga dan op de rechterbaan een snelheid rijden waar je je wel veilig bij voelt.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:49 schreef Sant het volgende:
[..]
omdat er vanmorgen eentje voor me reed die ook reed "waar die zich prettig bij voelde", dat dat 100 is waar je 120 kan / mag...
mwoi, had je bij moeten zijn denk ik..![]()
Ik snap wat je bedoeld hoor, als t niet kan moet t wel rustig...
levensgevaarlijk mensen die met de stroom mee willen rijden, maar eigenlijk vinden dat ze te hard gaan... krijg je ongelukken van
Nee hoor, de maximum snelheid is niet altijd veilig. In een file is het niet veilig, in de sneeuw is het niet veilig, in de mist is het niet veilig en in de stromende regen ook niet. Blindelings vertrouwen op je banden of elektronische snufjes is ook niet verstandig.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:45 schreef rival het volgende:
[..]
de maximum snelheid is altijd veilig want die is gebaseerd op auto''s toen we nog geen abs hadden en elke auto op 115 brede banden stond!
quote:Op maandag 12 maart 2007 15:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik had de reacties over het rijden van de max snelheid en altijd te hard even in 1 post moeten doen![]()
En ik ben geen vrouw.
maar elektronica en fatsoenlijke banden helpen wel degelijk mee aan het "veilige" gevoel!! Daarnaast zijn fatsoenlijk sturende mede wegmisbruikers ook van harte welkomquote:Op maandag 12 maart 2007 15:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee hoor, de maximum snelheid is niet altijd veilig. In een file is het niet veilig, in de sneeuw is het niet veilig, in de mist is het niet veilig en in de stromende regen ook niet. Blindelings vertrouwen op je banden of elektronische snufjes is ook niet verstandig.
De rest van de tijd kan je natuurlijk wel de maximum snelheid (of zelfs harder) rijden.
scherp! op dat met stromende regen na, mits je goede banden hebt!quote:Op maandag 12 maart 2007 15:50 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee hoor, de maximum snelheid is niet altijd veilig. In een file is het niet veilig, in de sneeuw is het niet veilig, in de mist is het niet veilig en in de stromende regen ook niet. Blindelings vertrouwen op je banden of elektronische snufjes is ook niet verstandig.
De rest van de tijd kan je natuurlijk wel de maximum snelheid (of zelfs harder) rijden.
Precies; en dan ook nog maar het oppervlakte van een pakje sigaretten per band.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:53 schreef rival het volgende:
[..]
scherp! op dat met stromende regen na, mits je goede banden hebt!
eneuhmmmm ik MOET blindelings op mijn banden kunnen vertrouwen hoor. daar betaal ik ook zeker voor. mijn banden zijn het enige die me auto met de weg in contact brengen.
215 40 17quote:Op maandag 12 maart 2007 15:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Precies; en dan ook nog maar het oppervlakte van een pakje sigaretten per band.
Bij elkaar niet eens een half a4'tje bandoppervlakte.
Dit hangt dan wel weer af van de breedte van je band
Dan zijn het 2 pakjes per bandquote:Op maandag 12 maart 2007 15:57 schreef rival het volgende:
[..]
215 40 17(maar niet in me nieuwe auto van de zaak, dat is 165 en dat merk je wel)
Da's allemaal prima maar omdat mensen zich veilig voelen denken ze dat ze wel gewoon door kunnen raggen en dat is gewoon een grote fout. Op het moment dat je in de slip raakt maken al die snufjes niks meer uitquote:Op maandag 12 maart 2007 15:52 schreef Sant het volgende:
[..]
maar elektronica en fatsoenlijke banden helpen wel degelijk mee aan het "veilige" gevoel!!
Ja en dat is dus de fout die veel mensen maken. "Ik heb goede banden dus er kan niks mis gaan, dus rag ik maar een eind weg."quote:Op maandag 12 maart 2007 15:53 schreef rival het volgende:
[..]
scherp! op dat met stromende regen na, mits je goede banden hebt!
eneuhmmmm ik MOET blindelings op mijn banden kunnen vertrouwen hoor. daar betaal ik ook zeker voor. mijn banden zijn het enige die me auto met de weg in contact brengen.
waarom moet ik meteen denken er kan niks mis gaan als ik goede banden heb?quote:Op maandag 12 maart 2007 16:01 schreef BobbyB het volgende:
Ja en dat is dus de fout die veel mensen maken. "Ik heb goede banden dus er kan niks mis gaan, dus rag ik maar een eind weg."
Ik bedoelde niet zozeer dat jij dat deed, maar veel mensen maken die foutquote:Op maandag 12 maart 2007 16:04 schreef rival het volgende:
[..]
waarom moet ik meteen denken er kan niks mis gaan als ik goede banden heb?
ik weet dat ze meer grip hebben, en dus kan ik harder door de bocht oid.. maar ik snap toch ook wel dat ik nog steeds geen afrit met 215 kan maken?![]()
op de grens van je banden rijden is wat anders dan, een eind heenraggen!
ik voel me ook altijd zo snel aangesproken!quote:Op maandag 12 maart 2007 16:05 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet zozeer dat jij dat deed, maar veel mensen maken die fout
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |