Deze regel gaat niet op wanneer er een vrouw achter het stuur zit. Dan maakt het formaat van de auto niet uit.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:53 schreef whoops het volgende:
Lang verhaal kort: hoe groter de auto, hoe slechter de rijstijl...
quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:55 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Deze regel gaat niet op wanneer er een vrouw achter het stuur zit. Dan maakt het formaat van de auto niet uit.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:55 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Deze regel gaat niet op wanneer er een vrouw achter het stuur zit. Dan maakt het formaat van de auto niet uit.
Nee, vrouwen rijden altijd goed, toch??quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:55 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Deze regel gaat niet op wanneer er een vrouw achter het stuur zit. Dan maakt het formaat van de auto niet uit.
Bij vrouwen is het: hoe groter haar ego, hoe beroerder de rijstijl...quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:09 schreef fembol het volgende:
[..]
Nee, vrouwen rijden altijd goed, toch??![]()
Ik moest lachenquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:09 schreef fembol het volgende:
[..]
Nee, vrouwen rijden altijd goed, toch??![]()
Ik erger me aan Nederlanders die denken dat ze Duitser zijn dan Duitsers, en zich dan asociaal gaan gedragen in het verkeer, terwijl juist de Duitsers zelf meestal erg netjes hard rijden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:15 schreef Sant het volgende:
Mwoi, ik erger me vooral aan mensen die twijfelen in t verkeer, daarmee bedoel ik: niet in durven voegen, niet over durven steken, stapvoets een bocht nemen...
En als ergste, Nederlanders op de snelweg!! AAAARGH!!!
Kom je lekker vanaf Oostenrijk, lekker rap tempo, zit er weer zo'n schijthollander op de linker baan, die maar niet aan de kant wil, onder het motto "t gaat hard genoeg", optieften jankers..
daar erger ik me aan
Als je rechtsafslaat heb je niet automatisch voorrang; als je van rechts komt welquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:27 schreef berney het volgende:
Het gekke was dat die vent echt dacht dat hij voorrang had.
Iedereen weet toch als iemand rechtsaf slaat dat die voorrang heeft?
Het betreft een voorrangskruising.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je rechtsafslaat heb je niet automatisch voorrang; als je van rechts komt wel![]()
Bal komt van tegenovergestelde richting en wil linksaf. Aangezien we aan de rechterkant v/d weg rijden is de rechterbocht de kortste bocht en heeft voorrangquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:29 schreef jitzzzze het volgende:
Als je rechtsafslaat heb je niet automatisch voorrang; als je van rechts komt wel![]()
wanneer je beide staat te wachten op een kruising en je wilt beide dezelfde kant op, mag degene die rechtsaf moet, eerst!!quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als je rechtsafslaat heb je niet automatisch voorrang; als je van rechts komt wel![]()
Wij zijn het eens.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:25 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik erger me aan Nederlanders die denken dat ze Duitser zijn dan Duitsers, en zich dan asociaal gaan gedragen in het verkeer, terwijl juist de Duitsers zelf meestal erg netjes hard rijden.
dit is trouwens het school voorbeeld van het type schijt hollander wat ik bedoel... maar dat was al duidelijk denk ik...quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:25 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik erger me aan Nederlanders die denken dat ze Duitser zijn dan Duitsers, en zich dan asociaal gaan gedragen in het verkeer, terwijl juist de Duitsers zelf meestal erg netjes hard rijden.
Goed plan....quote:
Goeie uitvoering ook...quote:
Gister reed ik dus op de horizontale vlak op de paint en dat betreft een voorrangsweg waar doodleuk iemand voor mijn neus de weg overstak linksaf ging.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:36 schreef whoops het volgende:
[..]
Goeie uitvoering ook...
Tja, irritante situatie...
Sorry.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:38 schreef jitzzzze het volgende:
Wat een paint
Maar het maakt de situatie wel een stuk duidelijker
Geen diee, geen verstand van.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:37 schreef Sant het volgende:
dat is inderdaad wel irritant... maar als jij ziet dat hij aan wil rijden en jij doet dat ook, zal hij weinig anders kunnen dan op de rem staan...
Laat me raden trouwens: Mercedes rijder??
hier heb je alleen zo tering weinig aan als je je auto in de prak rijdt en je zelf in de kreukels ligt....quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:40 schreef rival het volgende:
kerel, voorrang krijg je niet, voorrang neem je!
en zo hoort het ook.. respect the king!quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:41 schreef jitzzzze het volgende:
Als jij in dat Elvis-pak aan komt, ga ik ook wel aan de kant
quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:42 schreef rival het volgende:
[..]
en zo hoort het ook.. respect the king!![]()
excuses meid!quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:43 schreef berney het volgende:
Ik ben een meid dank je.
En ik nam voorrang alleen hij nam het ook.
En in dit geval heeft het niets met voorzichtig aankomen te maken we stonden allebeide stil.
Jawel hoor, heb ik geen moeite mee.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:41 schreef Pakspul het volgende:
Typisch geval van geen voorrang durven te nemen
Eens. Duitsland is een verademing om te rijden. Van de zomer deed ik het elke dag een stukje en hoe verder je Duitsland in komt hoe beter het rijden is. De eerste paar kilometer heb je nog van die achterlijke Hollanders die met 100 een vrachtauto inhalen zonder zich te realiseren dat ik met 160 aan kom zakken maar zodra je iets verder komt merk je gewoon dat er vele malen beter wordt gereden. Jammer genoeg moest ik er na 10km altijd weer vanaf en terug Nederland in maar het was altijd lekker rijdenquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:25 schreef DrDarwin het volgende:
Ik erger me aan Nederlanders die denken dat ze Duitser zijn dan Duitsers, en zich dan asociaal gaan gedragen in het verkeer, terwijl juist de Duitsers zelf meestal erg netjes hard rijden.
dat doe ik ook.. en dan zie je heel vaak mensen die voorrang hebben al gaan remmen... ja dan stop ik met remmen en ga ik ervoor.. en bedank altijd..... de gezichten die je dan zietquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
![]()
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ook altijd wel hard aan kom rijden bij een kruising, en dan laat rem. Ook toen ik nog een klein autotje had, lieten mensen mij heel vaak voor gaan.
Omdat we tegelijk afsloegen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:44 schreef rival het volgende:
[..]
excuses meid!
als je beide stil staat, hoezo moet je dan op je rem voor die kerel?![]()
Precies, zo doe ik het ookquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:48 schreef rival het volgende:
[..]
dat doe ik ook.. en dan zie je heel vaak mensen die voorrang hebben al gaan remmen... ja dan stop ik met remmen en ga ik ervoor.. en bedank altijd..... de gezichten die je dan ziet![]()
hmmz heb ik t nu verkeerd begroepen, of jij??quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Eens. Duitsland is een verademing om te rijden. Van de zomer deed ik het elke dag een stukje en hoe verder je Duitsland in komt hoe beter het rijden is. De eerste paar kilometer heb je nog van die achterlijke Hollanders die met 100 een vrachtauto inhalen zonder zich te realiseren dat ik met 160 aan kom zakken maar zodra je iets verder komt merk je gewoon dat er vele malen beter wordt gereden. Jammer genoeg moest ik er na 10km altijd weer vanaf en terug Nederland in maar het was altijd lekker rijden
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:15 schreef Sant het volgende:
Mwoi, ik erger me vooral aan mensen die twijfelen in t verkeer, daarmee bedoel ik: niet in durven voegen, niet over durven steken, stapvoets een bocht nemen...
Deel van de frustratie komt natuurlijk ook omdat Nederlandse hardrijders zich meer dan eens schuldig maken aan bumperkleven. Komt er weer zo'n mongool in een GTI aan die bovenop je bumper duikt en vervolgens met groot licht gaat seinen. Echt de tiefus kunnen ze krijgenquote:
[moraalridder]quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:50 schreef berney het volgende:
Arghhhhhhhhh,
[blaat]
Ze weten bv niet dat als ik op een voorrangskruispunt rijd. IK voorrang heb en hun mij voorrang moeten verlenen.![]()
[blaat]
Gevol dat ik op de rem moet staan voor die etterbakken.
[blaat]
ik ga ook voor n mazda aan de kant, als ie maar sneller is dan ik...quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Deel van de frustratie komt natuurlijk ook omdat Nederlandse hardrijders zich meer dan eens schuldig maken aan bumperkleven. Komt er weer zo'n mongool in een GTI aan die bovenop je bumper duikt en vervolgens met groot licht gaat seinen. Echt de tiefus kunnen ze krijgen![]()
Als ik een BMW, Audi of Mercedes in m'n spiegel zie ga ik iig eerder netjes aan de kant dan als ik zo'n sjonnie zie![]()
Vorige keer zo'n rasmongool. Mocht je 70 dus ik haal iemand met 80 in (A15 bij Gorinchem) meneer komt in z'n Golf met 100 achterop, duikt vol op m'n bumper en begint meteen te seinen. Echt de tiefus kunnen ze krijgen. Lekker even de rem aangetikt en sjonnie op stang gejaagd. Sue mequote:Op woensdag 7 maart 2007 10:01 schreef Sant het volgende:
ik ga ook voor n mazda aan de kant, als ie maar sneller is dan ik...
Maar ik geniet inderdaad wel van de golf GTI bumperklevers... willen ze erlangs... heel ff ophouden en dan zelf plankgas geven... Dan zie je ze ook plankgas geven en ze kunnen ze niet bijhouden... dan lief naar rechts en ff zwaaien....DAMN i love volvo D5!!
maar dat alleen in nederland natuurlijk
OOOOH jah inderdaad, en dit zijn 9 van de 10 keer "ervaren rijders" die de jeugd verwijten dat ze asociaal rijden... ze moesten eens weten!!quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:04 schreef FJD het volgende:
[..]
Oh ja grootste ergernis blijf natuurlijk de eikels die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde![]()
Ik toeter altijdquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:06 schreef Sant het volgende:
OOOOH jah inderdaad, en dit zijn 9 van de 10 keer "ervaren rijders" die de jeugd verwijten dat ze asociaal rijden... ze moesten eens weten!!
klopt, maar hij wil prima vooruit en n gti kan t toch echt vergeten :pquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:08 schreef pisnicht het volgende:
Zó snel is een D5 nou ook weer
huh???quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:19 schreef BertV het volgende:
Schrikkende mensen die seinen omdat ze gewoon niet opletten...
Diesels heerschen de snelwegquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:18 schreef Sant het volgende:
[..]
klopt, maar hij wil prima vooruit en n gti kan t toch echt vergeten :p
en na chiptuning gaat ie van 180 pk, naar 215 met een koppel van 420 Nm, dan heb je niks te klagen
hoewel ik bij terugkomst van oostenrijk wel moest afhaken tegen een m3 en passat
juist op de snelweg legt koppel het af tegen pk's hoor...quote:
want? de sjonnie is toch ook sneller dan jij? (of hij rijd iig harder) waarom wel voor een merc opzij maar niet voor een golf gti oid?quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Als ik een BMW, Audi of Mercedes in m'n spiegel zie ga ik iig eerder netjes aan de kant dan als ik zo'n sjonnie zie![]()
Juist op de snelweg is een vergelijkbare diesel sneller dan een beznine. Daar komt het koppel pas echt kijkenquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:44 schreef pisnicht het volgende:
[..]
juist op de snelweg legt koppel het af tegen pk's hoor...
wat wilt een 2 liter turbodiesel doen tegen een 2 liter turbo benzine auto? ik geloof niks hoorquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:48 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Juist op de snelweg is een vergelijkbare diesel sneller dan een beznine. Daar komt het koppel pas echt kijken
inderdaad, hoog koppel --> veel sneller optrekken --> daaag benzine bakken....quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:48 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Juist op de snelweg is een vergelijkbare diesel sneller dan een beznine. Daar komt het koppel pas echt kijken
dat snap ik ook niet helemaal. ik rij altijd te hard. maar let ook altijd op me spiegels... zodra ik zie dat iemand op me af komt rijden dan ga ik aan de kant om hem voorbij te laten....quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:52 schreef Sant het volgende:
[..]
maar inderdaad, ik vind het wel bullshit om voor n dikke bak wel te wijken en voor n andere niet...
quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:46 schreef rival het volgende:
kanker wat een randdebielen hier op de wereld... zien alles als een spelletje... je behoort gewoon rechts op de weg te rijden voor zover dat kan.... en als je je daar aan houd zal je bijna nooit last hebben van klevers!
wat die wilt doen?? sowieso ff op hem wachten wanneer de benzine auto weer moet tanken :pquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:50 schreef rival het volgende:
[..]
wat wilt een 2 liter turbodiesel doen tegen een 2 liter turbo benzine auto? ik geloof niks hoor
hier heeft ie toch n punt... de gemiddelde gti rijder wil iets TE graag laten zien dat zijn / haar bakkie aardig vooruit wil... ik laat ook altijd gas los, laat maar wat uitrollen en dan weer gaserop, veel relaxter rijden...quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:58 schreef FJD het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde BMW/Audi/Mercedes gewoon rustig op de linkerbaan een hoger tempo rijdt terwijl de gemiddelde GTI als een dwaas achterop komt en gaat bumperkleven. Als ik naar rechts kan dan zal ik de eerste zijn die naar rechts gaat maar als ik links moet rijden omdat ik fatsoenlijk aan het inhalen ben dan zal zo'n sjonnie op m'n bumper duiken en de gemiddelde BMW/Audi/Mercedes niet en daarom kan zo'n sjonnie van mij gewoon de tiefus krijgen en ben ik minder geneigd om zo snel mogelijk naar rechts te gaan.
Ik heb geen roestbak, de mijne is 1.4 dus opzich kan ie best leuk optrekken+ het feit dat het een automaatje is. (geen grappen graag)quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:58 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
[moraalridder]
Voorrang moet je krijgen, niet nemen. Zo'n patser-lease-aso-bak is vermoedelijk honderd keer sterker dan jouw roestige voertuigje. Je gaat het niet winnen... hij een krasje... jij total loss...
Ben je nou echt zo dom, of lijkt het maar zo? Eén aanrijding met één bal veroorzaken zal er volgens jou in resulteren dat alle ballen in de toekomst begrijpen dat ze voor TS uit moeten kijken?quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:53 schreef superbam het volgende:
zet je auto een keer in de zijkant van zo'n bal, dat helpt echt!
Gebruik je ruitensproeiers. Vooral als sjonnie of anita net zijn autootje blinkend heeft opgepoetst zullen ze dat niet grappig vinden...quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:00 schreef Sant het volgende:
[..]
hier heeft ie toch n punt... de gemiddelde gti rijder wil iets TE graag laten zien dat zijn / haar bakkie aardig vooruit wil... ik laat ook altijd gas los, laat maar wat uitrollen en dan weer gaserop, veel relaxter rijden...
het duurt even voordat alle ballen het door hebben dat er met TS niet gefuckt moet worden, en tot die tijd gewoon steeds auto's met airbag kopen TSquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:11 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom, of lijkt het maar zo? Eén aanrijding met één bal veroorzaken zal er volgens jou in resulteren dat alle ballen in de toekomst begrijpen dat ze voor TS uit moeten kijken?
Daar moet je de ballen wel voor hebben.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:13 schreef rival het volgende:
[..]
het duurt even voordat alle ballen het door hebben dat er met TS niet gefuckt moet worden, en tot die tijd gewoon steeds auto's met airbag kopen TS
Tis wel irritant soms, maar ja, je zegt het zelf al: ze mogen er 80 of 100, het is niet verplicht. Zelf wil ik op de snelweg ook wel eens 100 rijden in plaats van 120. Uiteraard op de rechter baan. Rijdt een stuk relaxter.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:36 schreef DrMarten het volgende:
Mensen die niet doorrijden
Als mensen zich gewoon aan de snelheid houden hoor je mij niet klagen, maar als ze 70 rijden waar ze 80 mogen en 80-90 waar ze 100 mogen.... Voor mij ergernis nummer 1.
Als je geen 80 of 100 wilt rijden dan heb je naar mijn mening niks op die weg te zoeken, dan zoek je maar een achterafweggetje op om rustig te rijden. Mensen die niet harder mogen, bijvoorbeeld met een aanhanger of vrachtwagen, daar zul je mij niet over horen klagen. Maar verder is het gewoon doorrijden of optyfen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:42 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Tis wel irritant soms, maar ja, je zegt het zelf al: ze mogen er 80 of 100, het is niet verplicht. Zelf wil ik op de snelweg ook wel eens 100 rijden in plaats van 120. Uiteraard op de rechter baan. Rijdt een stuk relaxter.
Mijn grootste ergernis zijn die lamballen die links rijden en eigenlijk ook de afslag moeten hebben en dus hun pauperbak tussen de linkse rij (doorgaans vrachtauto's, dus langzamer verkeer) persen en dus ook zorgen dat de linker rij moet remmen.
Verder natuurlijk bumperklevers, linksplakkers, file coureurs (mensen die constant van baan verwisselen in een file als de andere rij ook maar 1 milimeter per seconde harder gaat.), haastige flitsfiguren (mensen die met een te hoge snelheid aan komen rijden en beginnen te knipperen met hun lampen dat je een eind op moet zouten) en mensen die geen richting aangeven.
Sorry hoor: Vrouw + 1.4L autootje + Automaatquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:02 schreef berney het volgende:
Ik heb geen roestbak, de mijne is 1.4 dus opzich kan ie best leuk optrekken+ het feit dat het een automaatje is. (geen grappen graag)
Daarom heeft hij niet het recht om voorrang te nemen als hij het niet heeft.
ALs je een licht autootje hebt met een 1.4 automaat dan laat je menig dikke bak achter je bij het stoplicht hoor.quote:
Er is geen minimale snelheid tenzij het gevaar oplevert, iedereen mag zijn eigen snelheid bepalen als je maar niet harder rijdt dan de toegestane snelheid. Ik en anderen die langzamer rijden hebben net zo veel op de weg te zoeken als mensen die willen opschieten, zoals jij blijkbaar.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:45 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als je geen 80 of 100 wilt rijden dan heb je naar mijn mening niks op die weg te zoeken, dan zoek je maar een achterafweggetje op om rustig te rijden. Mensen die niet harder mogen, bijvoorbeeld met een aanhanger of vrachtwagen, daar zul je mij niet over horen klagen. Maar verder is het gewoon doorrijden of optyfen.
Dat ligt aan je definitie van 'dikke bak'.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:46 schreef DrMarten het volgende:
ALs je een licht autootje hebt met een 1.4 automaat dan laat je menig dikke bak achter je bij het stoplicht hoor.
Ik heb een tijdje een 1.4 100pk seat ibiza gehad, en menig sjonnie/dikke bak legde het af tegen die autoquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:45 schreef Keerzijde het volgende:
[..]
Sorry hoor: Vrouw + 1.4L autootje + Automaat
Dat is wel HEEEEEL erg vooroordeelbevestigend![]()
Tuurlijk heb je gelijk dat hij jou eigenlijk voorrang zou moeten verlenen, maar zo werkt
het in de praktijk nou eenmaal niet.
Die vent in die grote leasebak ziet een klein vrouwenautootje en denkt
"Daar druk ik hem nog even voor, anders moet ik er straks de hele tijd achter hangen"
ps: 1.4 en 'best leuk optrekken' ???![]()
?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:51 schreef tong_poh het volgende:
Voor mensen die zeggen, dat je even de rem aan moet tikken bij bumperklevers moeten even het volgende in acht nemen.
Enkele weken geleden deed ik dit ook. Het was maar een klein tikje, maar de bumperklever schrok hier zo danig van dat hij vol op de rem drukte en zijn stuur naar rechts draaide. Gelukkig hield hij na een slinger beweging de controle over de auto. Door de oplettendheid van de andere automobilisten is er dus niks gebeurd. Maar was hij de controle kwijtgeraakt, dan had hij waarschijnlijk 3 of meerdere auto's meegenomen.
Dat zo'n eikel zich doodrijdt, dat kan mij geen ruk schelen. Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen. Maar onschuldige mensen die door zo'n eikel aangereden worden, daar heb ik wel een probleem mee.
Het is ook gevaarlijk ook al doe je het alleen maar om aan te geven dat je er niet van gediend bent. Je kan beter even de alarm lichten aan doen of met gebaren aangeven dat ie afstand moet houden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:51 schreef tong_poh het volgende:
Voor mensen die zeggen, dat je even de rem aan moet tikken bij bumperklevers moeten even het volgende in acht nemen.
Enkele weken geleden deed ik dit ook. Het was maar een klein tikje, maar de bumperklever schrok hier zo danig van dat hij vol op de rem drukte en zijn stuur naar rechts draaide. Gelukkig hield hij na een slinger beweging de controle over de auto. Door de oplettendheid van de andere automobilisten is er dus niks gebeurd. Maar was hij de controle kwijtgeraakt, dan had hij waarschijnlijk 3 of meerdere auto's meegenomen.
Dat zo'n eikel zich doodrijdt, dat kan mij geen ruk schelen. Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen. Maar onschuldige mensen die door zo'n eikel aangereden worden, daar heb ik wel een probleem mee.
maar omdat die bakkies altijd heel snel door hun versnellingen gaan (je geeft gas en moet alweer schakelen) lijkt het voor de mensen er in of het best rap gaatquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:53 schreef Keerzijde het volgende:
[..]
Dat ligt aan je definitie van 'dikke bak'.
Als je daarmee een te grote, te zware auto met een te lichte motor bedoelt heb je helemaal gelijk.
Maar die kunnen ook niet 'leuk optrekken'.
Als je met 'dikke bak' een M3 of een S4 bedoelt, kom je met een 1.4 nevernooitniet in de buurt.
(als dat wel zo is, graag merk en type, want dan wil ik er ook eentje)
Volgens mij is er geen enkele 1.4 automaat die 0-100 binnen de 10 sec doet.
Dus waar hebben we het dan over met lekker optrekken?
Als jij met 80 rijdt op een weg waar je 100 mag en je hebt ondertussen een rij van 30 auto's achter je hangen en je weigert dan nog om wat gas bij te geven dan ben jij er mede de oorzaak van dat er gevaarlijke situaties gaan ontstaan aangezien er dan mensen in gaan halen op wegen met tegenliggers.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:48 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Er is geen minimale snelheid tenzij het gevaar oplevert, iedereen mag zijn eigen snelheid bepalen als je maar niet harder rijdt dan de toegestane snelheid. Ik en anderen die langzamer rijden hebben net zo veel op de weg te zoeken als mensen die willen opschieten, zoals jij blijkbaar.
Gelukkig maak jij niet uit wie er wel en niet op de weg mag komen.![]()
Gelukkig dat het bumperkleven daar niets mee te maken had. Ik kan er werkelijk geen enkel probleem mee hebben. Eigen rechter spelen? Ja natuurlijk maar in dit geval brengt meneer de bumperklever ook jou in gevaar. Gebeurt er een keer echt iets voor je neus dan duikt hij gewoon vol in je achterkant met alle mogelijke gevolgen van dien.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:56 schreef rival het volgende:
snap je nu wat voor gevaarlijke situaties je maakt door plotseling zonder reden te remmen?
dat jij geen inzicht hebt kan ik niks aan doen. ik kleef ook. maar dan kijk ik wel 2 of 3 auto's voor me.. dus er gebeurt niet plotseling iets.... als alles voor me gaat remmen heb ik dat 9 van de 10 keer eerder door dan me voorligger.....quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Gelukkig dat het bumperkleven daar niets mee te maken had. Ik kan er werkelijk geen enkel probleem mee hebben. Eigen rechter spelen? Ja natuurlijk maar in dit geval brengt meneer de bumperklever ook jou in gevaar. Gebeurt er een keer echt iets voor je neus dan duikt hij gewoon vol in je achterkant met alle mogelijke gevolgen van dien.
Nee hoor, de mensen die gaan inhalen leveren gevaarlijke situaties op, niet ik. Dan zouden tractoren die 30 rijden op een 80KM en vrachtwagens op een 100 weg ook gevaarlijk zijn. Je reactie is nogal onzin. Daarbij: wat is er mis met een beetje geduld, vooral in het verkeer? Juist, dat is er mis in het verkeer en de reden dat er zoveel ongelukken gebeuren. Iedereen heeft haast, iedereen wil opschieten en snel rijden en dat is helemaal nergens voor nodig. Die paar minuten maken ook geen ruk uit hoor. Al dat gestress op de weg om niks.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:59 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als jij met 80 rijdt op een weg waar je 100 mag en je hebt ondertussen een rij van 30 auto's achter je hangen en je weigert dan nog om wat gas bij te geven dan ben jij er mede de oorzaak van dat er gevaarlijke situaties gaan ontstaan aangezien er dan mensen in gaan halen op wegen met tegenliggers.
Als je 80 rijdt omdat je van de omgeving wilt genieten, zoek dan een andere weg op, als je 80 rijdt omdat je niet harder durft, lever dan je rijbewijs in.
Ik ben niet iemand die altijd te hard rijdt, helemaal niet, maar rij gewoon de snelheid die toegestaan is op de betreffende weg, die wegen zijn dusdanig aangelegd dat die snelheid bijna altijd zonder problemen gereden kan worden.
zelfs een SEAT ibiza a.4 16v heeft maar 75 pk... dus een normal 1.4 KAN geen 100 pk hebben... i'm sorryquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje een 1.4 100pk seat ibiza gehad, en menig sjonnie/dikke bak legde het af tegen die auto
wat heeft 100 rijden op een weg waar je 100 mag met haast te maken? ik geloof niks hoor....quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:07 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee hoor, de mensen die gaan inhalen leveren gevaarlijke situaties op, niet ik. Dan zouden tractoren die 30 rijden op een 80KM en vrachtwagens op een 100 weg ook gevaarlijk zijn. Je reactie is nogal onzin. Daarbij: wat is er mis met een beetje geduld, vooral in het verkeer? Juist, dat is er mis in het verkeer en de reden dat er zoveel ongelukken gebeuren. Iedereen heeft haast, iedereen wil opschieten en snel rijden en dat is helemaal nergens voor nodig. Die paar minuten maken ook geen ruk uit hoor. Al dat gestress op de weg om niks.![]()
En het is heus niet dat ik niet harder rijd omdat ik van de omgeving wil genieten of omdat ik niet durf maar gewoon omdat het veel prettiger rijdt en ik niet altijd zin heb in dat gehaast. Als ik zie dat de rij achter me echt te lang wordt wil ik gerust wat harder gaan overigens of even ergens een parkeer haven induiken maar hoe hard je rijdt bepaal je nog altijd zelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |