JAAAA vooral die mensen die de weg aan het zoeken zijn of sightseeing uitvoeren.. zonder de spiegels te gebruiken en rijden alsof ze alleen op de weg zitten.... en dan ook nog kwaad worden als je vriendelijk laat weten dat ze gevaarlijk bezig zijn... (per claxon, lichten, etc.)quote:Op maandag 12 maart 2007 16:06 schreef Jill-RMC het volgende:
verhaal
quote:Auto over de kop op A12 bij De Meern
12 maart 2007, 16:17
Aan het begin van de avondspits heeft zich op de A12 Utrecht - Den Haag een ongeval voorgedaan tussen het knooppunt Oudenrijn en De Meern. Hierbij zijn drie voertuigen bij betrokken geraakt. Een van de voertuigen is over de kop gevlogen. De inzittende van het voertuig is met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis.
De politie heeft drie rijstroken tijdelijk afgesloten, rond 16:30 uur was de rijbaan weer vrij. Tot die tijd werd het verkeer omgeleid. Verkeer met bestemming Den Haag kon ter hoogte van het knooppunt Oudenrijn de A2 volgen richting Amsterdam, dan de A9 richting Badhoevedorp en vanaf daar de A4 richting Den Haag.
Verkeer met bestemming Rotterdam kon ter hoogte van het knooppunt Oudenrijn de A2 volgen richting Den Bosch, de A27 richting Gorinchem en vervolgens de A15 richting Rotterdam.
quote:Rond negen uur vanmorgen deed zich een ongeval voor op de A20 richting Hoek van Holland. Tussen Schiedam en het knooppunt Kethelplein waren een vrachtwagen, personenauto en een busje betrokken. Er zijn gewonden gevallen waardoor er een traumahelicopter werd ingezet.
Tussen Schiedam en het knooppunt Ketheplein waren twee rijstroken afgesloten voor het verkeer. Een lange file van 11 kilometer was het gevolg.
Deze is dan van gister, maar goed.quote:Ongeval met 3 vrachtwagens op A15
12 maart 2007, 08:14
Tindens de ochtendspits van maandag heeft het verkeer op de A15 te maken gehad met flinke vertraging. Door nog onbekende oorzaak zijn drie vrachtwagen betrokken geraakt bij een ongeval. Het ongeval deed zich voor in de richting Ridderkerk tussen Sliedrecht-Oost en Sliedrecht-West waarbij de rechterrijstrook lange tijd was afgesloten. Twee van de drie vrachtwagens moesten worden weggetakeld wat veel tijd in beslag nam.
Tussen Leerdam en Sliedrecht-West ontstond 19 kilometer file waardoor het verkeer op de A12 werd geadviseerd op het knooppunt Oudenrijn via Den Haag te rijden.
En nu staan er weer drie. Eén op de A15, één op de A9 en één op de A58.quote:N34 en N444 beiden afgesloten na ongevallen
11 maart 2007, 14:53
Twee wegen zijn aan het begin van de middag afgesloten na ongevallen. Op de N34 was sprake van een aanrijding waarbij vier voertuigen betrokken raakten, waaronder een vrachtwagen. Bij de aanrijding zouden meerdere gewonden zijn gevallen. De weg werd voor het verkeer in beide richtingen afgesloten tussen de weg naar Exloo en de weg naar Ees. Om 15:30 uur kon deze afsluiting weer worden opgeheven.
Op de N444 is een ernstig ongeval gebeurd tussen de aansluiting met de A44 bij Voorhout en de N206 naar Katwijk. In eerste instantie was er sprake van een kop-staartbotsing, waarbij 3 auto's betrokken raakten. De bestuurder van een bestelbus zag het ongeval gebeuren en minderde daarom vaart. Dit werd te laat opgemerkt door een motorrijder. Hij kon niet tijdig remmen en reed achterop de bestelbus. De motorrijder kwam ten val en is met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis. Ook zijn duo-passagier raakte gewond en is naar een ziekenhuis overgebracht.
De rijbaan is geheel afgesloten in beide richtingen en een traumahelikopter is ter plaatse geweest. Rond 15:00 uur is de rijbaan weer vrijgegeven voor het verkeer.
Maat 165 is bij regen en sneeuw, mits het een goede band is, veel veiliger dan 215 of hoger.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:57 schreef rival het volgende:
[..]
215 40 17(maar niet in me nieuwe auto van de zaak, dat is 165 en dat merk je wel)
je hebt gelijk dat je smallere banden moet monteren als er sneeuw ligt. maar dan ook echt alleen als er sneeuw ligt..quote:Op maandag 12 maart 2007 19:22 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zo is het ook voor testers van autobanden een godsonmogelijke taak om banden echt goed te testen, ze testen ze maar op één circuit en in één weersomstandigheid, ze testen nooit wat er gebeurt als iemand bovenop de rem gaat staan op een natte weg en dan ineens een droog stuk op schiet.
Dat komt in de praktijk gewoon voor, tijdens tests echter niet.
Oh, maar als er iemand bij zit kunnen ze zich wel gedragen. Ze weten ook wel hoe het hoort, maar ja het is vet stoer om je gewoon te misdragen. Dit soort figuren gaan ook boven op de rem staan als ze zo'n witte auto met rode en blauwe strepen zien rijden.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:14 schreef berney het volgende:
Ik irriteer even met je mee hoor. kan mij er ook boos om maken. laatst ging er een broekie van 18 voorbij met een gangetje van 60 waar je 30 mag, én mij geen voorrang verlenen ook nog.
Ongelooflijk dat ze hun rijbewijs gehaald hebben.
(wat een succes dit topic zeg!)
dat is een schrikreactie die je heel moeilijk kwijt raakt hoorquote:Op woensdag 14 maart 2007 11:38 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Oh, maar als er iemand bij zit kunnen ze zich wel gedragen. Ze weten ook wel hoe het hoort, maar ja het is vet stoer om je gewoon te misdragen. Dit soort figuren gaan ook boven op de rem staan als ze zo'n witte auto met rode en blauwe strepen zien rijden.
waren ze allemaal maar zo!!quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:05 schreef Jill-RMC het volgende:
Ik had laatst wel een leuke involving een witte auto met rode en blauwe strepen. Hier op Scheveningen/ Den Haag rijden van die Jeep-politie wagens meestal zijn dit wagen die van of naar een ambassade gaan (aflossing enzo), die houden praktisch nooit iemand aan tenzij je zeer achterlijke manouvres uithaalt.
Dus ik reed achter ze op een weg waar je 50 mag, en waar halverwege die beruchte flitspaal staat die alleen op het stoplicht flitst. Ik haal ze zo in met 60/65, waren de enigste twee auto's op dat stuk. En echt vlak voordat we bij die flitser komen, gaat die politiewagen naar mij seinen. Ik tuf rustig door. Bij het eerst volgende stoplicht stond ie zo naast me, raampje open: Zag je me niet seinen? Uhm jawel..maar ik gokte dat het voor die flitskast was. Ja, inderdaad je reed er best vlot op af. Ja, dat weet ik, maar die kast flitst alleen op het stoplicht. Joh..echt waar? Ja. Ow dat is handig om te weten *stoplicht springt op groen* nouja fijne avond nog.
Meest briljante gesprek met een politieman tot nu toe
Juist met airbag's is het belangrijk op je gordels om te doen!quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:11 schreef Sant het volgende:
[..]
waren ze allemaal maar zo!!
1 keer, smorgens op weg naar het werk.. zonder gordel... werd staande gehouden
jongeman, je hebt geen gordel om...
- Jah dat klopt, ik heb namelijk airbags...
Huh?? hij lachen... noujah, doe maar gauw om, fijne dag
Ik: happy
dat zal ook echt niet de reden zijn geweest dat ie me liet gaan..quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:21 schreef ANWB het volgende:
[..]
Juist met airbag's is het belangrijk op je gordels om te doen!
Op het moment dat je probeert je stuur te koppen(bij een ongeluk) komt de blofzak in actie, gevolg gezicht verbrand van de gassen en je nek gebroken door de tegendruk.![]()
Zo stopte ik in het donker met m'n fiets voor het stoplicht, had er niet aan gedacht m'n lichtjes aan te zetten. Stopt er een politieauto naast me, raampje gaat naar beneden...quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:05 schreef Jill-RMC het volgende:
Ik had laatst wel een leuke involving een witte auto met rode en blauwe strepen. Hier op Scheveningen/ Den Haag rijden van die Jeep-politie wagens meestal zijn dit wagen die van of naar een ambassade gaan (aflossing enzo), die houden praktisch nooit iemand aan tenzij je zeer achterlijke manouvres uithaalt.
Dus ik reed achter ze op een weg waar je 50 mag, en waar halverwege die beruchte flitspaal staat die alleen op het stoplicht flitst. Ik haal ze zo in met 60/65, waren de enigste twee auto's op dat stuk. En echt vlak voordat we bij die flitser komen, gaat die politiewagen naar mij seinen. Ik tuf rustig door. Bij het eerst volgende stoplicht stond ie zo naast me, raampje open: Zag je me niet seinen? Uhm jawel..maar ik gokte dat het voor die flitskast was. Ja, inderdaad je reed er best vlot op af. Ja, dat weet ik, maar die kast flitst alleen op het stoplicht. Joh..echt waar? Ja. Ow dat is handig om te weten *stoplicht springt op groen* nouja fijne avond nog.
Meest briljante gesprek met een politieman tot nu toe
Het is gewoon een stuk relaxter als ze je gewoon normaal behandelen. Niet meteen met een bonnenboekje aankomen lopen en een preek van hier tot ginder.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:15 schreef rival het volgende:
dat had ik toen ik net mijn motor had. werd ik aangehouden door een motoragent. jongeman, dat ging nogal met een noodgang he? dus ik keek zo onschuldig mogelijk en zei.. ja ik ben met de auto gewent om in 1 en 2 lekker door te trekken (je mag daar 80) en dan rustig aan te doen. dat deed ik nu ook maar me 1 en 2 gaan iets langer door (zx6r)....
begon ie ook te lachen en hebben we nog een heel gesprek gehouden over hoe leuk motorrijden was en toen vroeg hij of ik wel iets rustiger wilde doen voor me eigen veiligheid!
super!!!!!
al kan het ook zijn dat hij me alleen niet heeft bekeurt doordat hij geen correcte meting kon doen natuurlijk maja
dan ben je echt n kutmongool...quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:39 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Maar dan wel zelf met een biertje en een joint achter de rug in de auto stappen.
Die onderste, met die motorrijder en bijrijdster, dat zijn vrienden van mij.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:49 schreef BobbyB het volgende:
Hoe krijgen ze het toch voor elkaar in 1 dagen het is niet eens slecht weer.
[..]
[..]
[..]
Deze is dan van gister, maar goed.
[..]
En nu staan er weer drie. Eén op de A15, één op de A9 en één op de A58.
Wanneer gaan mensen nu eens auto leren rijden? Zo moeilijk is het allemaal niet hoor!![]()
Hoe gaat het nu met ze?quote:Op donderdag 15 maart 2007 03:12 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Die onderste, met die motorrijder en bijrijdster, dat zijn vrienden van mij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |