Het is denk ik van het ANP. Hoewel ik in andere media wat evenwichtigere berichten zie.quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:39 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ahh Bron de Telegraaf. Wat zou de Volkskrant zeggen?![]()
Gelukkig wel zeg.. Het is toch ook een compleet belachelijke discussie..quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:32 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Nee. Maar, ik ben wel blij dat Pechtold en Halsema en alle anderen hard tegen PVV en VVD ingaan.![]()
Ik zie het...quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:47 schreef Toad het volgende:
Inmiddels heeft de Volkskrant het artikel aangepast aan de eerste reacties van de andere partijen.
Begreep ik het trouwens goed dat in de opinie van Kamp een nevenfunctie van bijvoorbeeld Van Baalen voor Taiwan (of Szabo voor Hongarije) wel kan en die van Arib niet, omdat er een probleem is met de integratie van Marokkanen in Nederland? Nogal kort door de bocht en bekrompen, Kamp onwaardig eigenlijk.quote:Fractieleider Femke Halsema vindt dat Wilders een ‘dubbele standaard’ hanteert als hij Arib verwijt te werken voor de koning van Marokko, terwijl hij zwijgt over het betaalde advieswerk van VVD-kamerlid Hans van Baalen voor de regering van Taiwan.
In het debat verweten CDA en D66 Wilders verder dat hij wel uithaalt naar Arib, maar geen openheid van zaken geeft over zijn fractiegenoot Dion Graus, die ex-vriendinnen zou hebben mishandeld.
Wilders zei niet op de hoogte zijn van de kwestie-Van Baalen. De beschuldigingen aan Graus raken volgens hem kant noch wal. Wilders weigert een onderzoek dat hij zelf naar Graus heeft ingesteld openbaar te maken.
Inderdaad.quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:52 schreef Toad het volgende:
Wilders is ook een zielig mannetje. Een beetje spelen met zijn digitale pocketagenda en nee schudden als hij het ergens niet mee eens is. Wat een kneusje, vraag geen spoeddebat aan als je toch niet geinterresseerd bent in de mening van andere fracties.
Ik geloof niet dat Wilders daar één seconde wakker van ligt. Integendeel, waarschijnlijk wordt er nu een fractiemedewerker op gezet om maar wat vuil over de GL-allochtonen te vinden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:57 schreef ijsbrekertje het volgende:
Halsema tegen Wilders: "Komt u aan mijn kamerleden. Ik lust u rauw"![]()
Of over Zweden met blonde haren, die de Finse overheid over landbouw adviseren.quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:58 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Wilders daar één seconde wakker van ligt. Integendeel, waarschijnlijk wordt er nu een fractiemedewerker op gezet om maar wat vuil over de GL-allochtonen te vinden.
Dat wordt straks weer een huiltopicreeks in POL over de demonisering van WIlders, wedden?quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:58 schreef Toad het volgende:
Hehehe, wel geinig dat de kamer vol in de aanval gaat op Wilders. Terwijl Wilders eigenlijk in de aanval wil.
Wilders doet wat ie wil, trekt zich nergens wat van aan. Ik schaam me weer rot - maar ja, dit is wat ie wil - lekker in het isolement en kijk eens hoe iedereen tegen mij is.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:26 schreef Kozzmic het volgende:
Ik vraag me af of zomaar elke motie kan worden ingediend. Een motie kan toch buiten de orde worden verklaard?
Anders dienen we een motie in die het Geertje verplicht zijn Audi te verkopen. Dit vanwege de steun aan een merk dat tijdens WO2 o.a. auto's bouwde voor Hitler.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:26 schreef Kozzmic het volgende:
Ik vraag me af of zomaar elke motie kan worden ingediend. Een motie kan toch buiten de orde worden verklaard?
Ja, precies. Audi verkopen of de Kamer verlaten.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:29 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Anders dienen we een motie in die het Geertje verplicht zijn Audi te verkopen. Dit vanwege de steun aan een merk dat tijdens WO2 o.a. auto's bouwde voor Hitler.
Of iets anders doms. Kun je wel blijven doorgaan met onzinnige moties.
Bedolven onder hun eigen argumenten.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:34 schreef ijsbrekertje het volgende:
Wat zijn we het allemaal ontzettend eens hier. Waar zijn de PVV-stemmers gebleven?
Je zou hopen dat ze met het schaamrood op de kaken in een hoekje zijn gekropen, maar ik vrees dat dat niet het geval is.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:34 schreef ijsbrekertje het volgende:
Wat zijn we het allemaal ontzettend eens hier. Waar zijn de PVV-stemmers gebleven?
Ja, zo gaat dat de komende vier jaar. Voor iedere moslimscheet een spoeddebat, een motie van wantrouwen, talloze kamervragen etc. - en dan hoopt ie over vier jaar te oogstenquote:Op donderdag 8 maart 2007 17:39 schreef Kozzmic het volgende:
Ok dan, op naar de volgende non-kwestie.
Nee. Spoeddebat is wel mede namens de VVD aangevraagd.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:39 schreef Monidique het volgende:
Wacht even... PVV diende de moties in mede namens de VVD en niemand van de VVD stemde voor?
Verbaasde ik me ook over . Toch een beetje schaamte?. Onbegrijpelijk zwak . Wat een kwal die Wildersquote:Op donderdag 8 maart 2007 17:39 schreef Monidique het volgende:
Wacht even... PVV diende de moties in mede namens de VVD en niemand van de VVD stemde voor?
Oké. Maar Wilders zei iets dergelijks wel net voordat hij de moties indiende.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:41 schreef Toad het volgende:
[..]
Nee. Spoeddebat is wel mede namens de VVD aangevraagd.
Wilders is als een kleuter zijn grenzen aan het verkennen. Je hoeft geen politiek deskundige te zijn om te zien dat hij de komende tijd alleen maar verder zal gaan. Wordt hij teruggefloten dan krijg je hetzelfde als toen Fritsma door Verbeet op de vingers werd getikt, een hoop geschreeuw over mondsnoeren en cordon sanitaire.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:36 schreef SCH het volgende:
Kozzmic, blijkbaar kan zo'n motie. Het leek me wel een sterk punt van Femke - maar hij vraagt blijkbaar een uitspraak over de kamer - wellicht kan je dat over al over vragen?
Krijgen we een tsunami van motiesquote:Op donderdag 8 maart 2007 17:44 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Wilders is als een kleuter zijn grenzen aan het verkennen. Je hoeft geen politiek deskundige te zijn om te zien dat hij de komende tijd alleen maar verder zal gaan. Wordt hij teruggefloten dan krijg je hetzelfde als toen Fritsma door Verbeet op de vingers werd getikt, een hoop geschreeuw over mondsnoeren en cordon sanitaire.
Als 149 Kamerleden zeggen dat ze een van de functies op moet geven, dan hoeft ze dat nog niet. Althans, dat is wat ik er uit opmaakte. Zo'n eventuele uitspraak is derhalve niets meer dan symbolisch.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:36 schreef SCH het volgende:
Kozzmic, blijkbaar kan zo'n motie. Het leek me wel een sterk punt van Femke - maar hij vraagt blijkbaar een uitspraak over de kamer - wellicht kan je dat over al over vragen?
Eerder in het debat ging het over een vergelijkbare adviesfunctie van Hans van Baalen voor de regering van Taiwan. Wist Geert natuurlijk niet. Maakte het verhaal van de VVD ook zwak, daarom moest ie wel over integratie gaan wauwelen anders had ie geen punt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:40 schreef Monidique het volgende:
Kamp was beschamend. Integratie dit, integratie dat. Het gaat toch gewoon over nevenfuncties? En in 1991 helemaal waren ze begaan met de dubbele nationaliteit. Zo! Maar het gaat nu over 2007 en de recente maanden. Halsema had daarin gelijk: de VVD hobbelt achter de PVV aan.
Pijnlijk. Beschamend ook.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:42 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
Alleen de PVV hield de handjes omhoog..
quote:Spoeddebat over Arib hard en persoonlijk
donderdag 8 maart 2007 17:30
(Novum) - Het spoeddebat over de nevenfunctie van PvdA-Kamerlid Khadija Arib is donderdagmiddag in de Tweede Kamer hard op de persoon gespeeld. Een meerderheid in de Kamer bleek tijdens het debat geen bezwaar te hebben met het advieswerk van Arib.
Onderwerp van het spoeddebat is de adviesfunctie van Arib, die zelf bij het debat in de Tweede Kamer aanwezig was. Arib zit sinds november in een werkgroep van een onafhankelijke adviesraad voor de mensenrechten in haar vaderland Marokko. De raad rapporteert aan koning Mohammed VI. Als ze haar nevenfunctie niet opgeeft, moet ze wat de Partij voor de Vrijheid (PVV) betreft haar Kamerlidmaatschap opzeggen.
Volgens PVV-leider Geert Wilders heeft Arib in een televisieprogramma gezegd niet loyaal te zijn aan Nederland. 'Dat is een grove schande. Wie dat zegt, krijgt altijd met de PVV te maken.' De PvdA reageerde fel. 'Hoe haalt u het in uw hoofd om een Kamerlid met zo'n staat van dienst hiervan te beschuldigen', zei haar fractiegenoot Jeroen Dijsselbloem. Arib is de afgelopen dagen 'besmeurd', stelde GroenLinks-leider Femke Halsema. Zij sprak van 'schandalige insinuaties' van de kant van de VVD en de PVV.
De VVD vindt dat de 'dubbele oriëntatie' van Arib leidt tot problemen. 'Je moet niet op twee paarden wedden', zei het liberale Kamerlid Henk Kamp. Halsema vindt dat de VVD en de PVV een dubbele moraal hanteren. Zij vindt dat de VVD dan ook vraagtekens moet plaatsen bij het advieswerk dat VVD-Kamerlid Hans van Baalen verricht voor Taiwan.
Ook het in opspraak geraakte PVV-Kamerlid Dion Graus werd ter sprake gebracht. Hij heeft eveneens de schijn tegen zich, vindt CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma. Graus kwam onlangs in het nieuws omdat er diverse aangiften tegen hem waren gedaan vanwege mishandeling. De zaken tegen Graus zijn allemaal geseponeerd, zo blijkt uit intern onderzoek, reageerde Wilders. Andere partijen wilden van Wilders openheid over dat interne onderzoek.
Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) was namens het kabinet aanwezig bij het debat. De kwestie staat los van het kabinet, stelde hij. 'Dit is iets waar de Kamer zelf over gaat.'
Aanvankelijk zouden twee spoeddebatten over de kwestie worden gevoerd in de Tweede Kamer. De PVV wilde per se minister-president Jan Peter Balkenende over de nevenfunctie van Arib aan de tand voelen, maar de premier is momenteel in Brussel voor een Europese top. De PvdA stond erop onmiddellijk een debat over de kwestie te houden. De PVV heeft de aanvraag voor het tweede spoeddebat nu ingetrokken.
Welke uitspraken van Arib?quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:23 schreef Konlewicz het volgende:
Met vijanden als Khadja Arib heeft Geert Wilders geen vrienden meer nodig... Hoeveel zetels zou deze man gewonnen hebben door de uitspraken van Arib. 5? 10?
Dat ze niet loyaal is richting Nederland bijvoorbeeld....quote:
Ik stelde de vraag niet aan jou.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:36 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat zeniet loyaal is richting Nederland bijvoorbeeld....
Dit zal nog wel vaker voorkomen. Hoe meer Wilders met dit soort dingen in het nieuws komt, hoe populairder hij wordt onder het volk en hoe meer zetels hij zal winnen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:23 schreef Konlewicz het volgende:
Met vijanden als Khadja Arib heeft Geert Wilders geen vrienden meer nodig... Hoeveel zetels zou deze man gewonnen hebben door de uitspraken van Arib. 5? 10?
Precies. Denaturaliseren en uitzetten, deze etnopolitica.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:36 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat zeniet loyaal is richting Nederland bijvoorbeeld....
quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Precies. Denaturaliseren en uitzetten, deze etnopolitica.
Inderdaad, lid worden van de PvdA valt niet te overtreffen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:55 schreef Toad het volgende:. Het niveau kan kennelijk nog dramatischer.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Precies. Denaturaliseren en uitzetten, deze etnopolitica.
Tsja, Wilders wil nu eenmaal geen leden bij zijn clubje.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Inderdaad, lid worden van de PvdA valt niet te overtreffen.
Ik kan hem nog steeds een dikke cheque uitschrijven.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:59 schreef Kozzmic het volgende:
Tsja, Wilders wil nu eenmaal geen leden bij zijn clubje.
Grappig, dit soort stigmatiserende taal van iemand die anderen daar op aanvalt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:59 schreef gelly het volgende:
Limburgers zijn niet te vertrouwen. Brabanders trouwens ook niet. Het is ook niet verbazingwekkend dat het gros van xenofoob Nederland uit die contreien komt.
Heb je uberhaupt vanmiddag naar het debat gekeken? Of kom je hier maar wat roepen?quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:00 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik kan hem nog steeds een dikke cheque uitschrijven.![]()
Nee, ik werk.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:01 schreef Toad het volgende:
Heb je uberhaupt vanmiddag naar het debat gekeken? Of kom je hier maar wat roepen?
Het kan dus toch dramatischer...quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:00 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik kan hem nog steeds een dikke cheque uitschrijven.![]()
Jammer hoor, want wellicht schrijf je nu wel cheques naar een partij die zich vandaag compleet belachelijk heeft gemaakt.quote:
Daar geloof ik nou niks van.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:06 schreef Toad het volgende:
Jammer hoor, want wellicht schrijf je nu wel cheques naar een partij die zich vandaag compleet belachelijk heeft gemaakt.
Je moet ook wel naar Geert kijken als het er toe doet!quote:
En ook dat staat niet op de lijst die PJO zojuist op gaf. Goh, is Hans nu ook onbetrouwaar?quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
Het leuke is dat Hans van Baalen exact hetzelfde doet voor Taiwan - dat was Geert even niet bekend
quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het gaat er niet om of er geld wordt verdiend, het gaat om de dubbelrol m.b.t. loyaliteit. Idioot vergelijk met Van Baalen.
Ja, laten we het eens over Geert z'n relatie met Israël hebben.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het gaat er niet om of er geld wordt verdiend, het gaat om de dubbelrol m.b.t. loyaliteit. Idioot vergelijk met Van Baalen.
En natuurlijk mag Arib van de pvda haar werk blijven doen, zo'n kutpartij is het wel. Draaien en nog eens draaien.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:25 schreef SCH het volgende:
[..]Volgens Geert niet. Het maakte niet uit zei hij. Hij vond ook dat het van Van Baalen niet kon. Toen was zijn betoogje inmiddels een beetje bleek.
Oh, hij heeft 2 paspoorten?quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, laten we het eens over Geert z'n relatie met Israël hebben.
En Van Baalen ook van de VVD - die waren ook stil daarnaquote:Op donderdag 8 maart 2007 19:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En natuurlijk mag Arib van de pvda haar werk blijven doen, zo'n kutpartij is het wel. Draaien en nog eens draaien.![]()
Wat doet hij dan voor israel?quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:26 schreef gelly het volgende:
Ja, laten we het eens over Geert z'n relatie met Israël hebben.
http://www.volkskrant.nl/(...)et_nevenfunctie_Aribquote:Kamer heeft geen probleem met nevenfunctie Arib
DEN HAAG - Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer heeft geen enkel probleem met het advieswerk dat PvdA-Kamerlid Khadija Arib doet voor de Marokkaanse overheid, bleek donderdag tijdens een spoeddebat. Alleen de PVV van Geert Wilders eiste dat de in Marokko geboren Arib stopt met haar ‘werk voor de buitenlandse overheid’.
Een motie van Wilders om Arib te dwingen haar advieswerk op te geven of anders uit de Tweede Kamer te stappen, kreeg geen enkele steun. De VVD vindt wel dat Arib door haar ‘dubbele oriëntatie’ op zowel Nederland als Marokko de integratie hier bemoeilijkt.
Tijdens het debat werden over en weer harde woorden gebruikt. Wilders haalde niet alleen uit naar de ‘bijbaan’ van Arib, hij noemde het ook ‘een schande’ dat zij voor de radio zou hebben gezegd dat ze ‘niet loyaal’ is aan Nederland. Dezelfde kwalificatie gebruikte hij voor de uitspraak van Arib dat ze blij is met haar dubbele paspoort, omdat ze dan het land uit kan als mensen als Wilders aan de macht komen.
Wilders werd vervolgens fel aangevallen door een aantal andere fracties. GroenLinks-leider Femke Halsema verweet hem een ‘dubbele standaard’ te hanteren. Wilders maakt wel een punt van een nevenfunctie van een Kamerlid met een moslimachtergrond, maar niet van betaald advieswerk dat de VVD'er Hans van Baalen zou hebben verricht voor de regering van Taiwan, aldus Halsema. Volgens een VVD-woordvoerder gaat het overigens om niet-betaald advieswerk voor een liberale partij in Taiwan.
Halsema, Sybrand van Haersma Buma (CDA) en Alexander Pechtold (D66) herinnerden Wilders aan de affaire rond zijn fractiegenoot Dion Graus. Die kwam onlangs in opspraak omdat hij ex-vriendinnen zou hebben mishandeld. Volgens Wilders raakt die beschuldiging kant noch wal, maar hij weigert een eigen onderzoek hierover openbaar te maken.
Op de VVD had Halsema eveneens scherpe kritiek. Volgens haar heeft VVD-leider Mark Rutte de afgelopen dagen de integriteit van Arib ‘besmeurd’ om Wilders electoraal de wind uit de zeilen te nemen. Het debat over Arib liet Rutte echter over aan Kamerlid Henk Kamp, die volgens Halsema alleen met ‘gelegenheidsargumenten’ kwam.
Het spoeddebat werd gehouden op verzoek van de PvdA, die snel een einde wilde maken aan de al dagen slepende discussie over de integriteit van Arib. Wilders en de VVD hadden ook een spoeddebat willen voeren over de kwestie, maar dan in aanwezigheid van premier Jan Peter Balkenende. Het debat had dan pas volgende week kunnen plaatsvinden omdat Balkenende donderdag in Brussel verbleef.
Balkenende werd donderdag vervangen door minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie. Die volstond met de opmerking dat het kabinet ‘niet gaat’ over de nevenfuncties van Kamerleden.
Arib zei na het debat dat ze zich gesterkt voelt door de steun in de Kamer en doorgaat met haar advieswerk. Dat werk heeft betrekking op de mensenrechten van Marokkaanse migranten in Europa.
Aanvankelijk zinspeelde Wilders op een tweede spoeddebat volgende week, waaraan Balkenende wel zou deelnemen, maar uiteindelijk zag hij daarvan af.
Dus eerst mag het Nederlandse volk kamerleden kiezen en vervolgens moeten ze kamerleden via een bindend referendum er weer uitstemmen vanwege een nevenfunctie?quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Natuurlijk vind de kamer het wel ok. Politieke mietjes.
Ze zouden eens een bindend volksreferendum hierover moeten houdfen. En bijvoorbeeld ook over de dubbele nationaliteit.
Is gedaan - op 22 november jl.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Natuurlijk vind de kamer het wel ok. Politieke mietjes.
Ze zouden eens een bindend volksreferendum hierover moeten houdfen. En bijvoorbeeld ook over de dubbele nationaliteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |