Jazeker! Doelen bijstellen, evalueren, benchmarken en SMART opzetten, dat lijkt mij zeer verstandig. Dus Minoes, doe nog even een handstand met banaan tussen je benen bungelend, fot maken, die even plaatsen in buikentopic! Dan kunnen wij daarop reflecteren en het standje implementeren zo nodig...Pffff, wat een toestand...quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:08 schreef Kleintje het volgende:
PK... moet Minoes niet alsnog een foto van de handstand maken met banaan? Dit voor het dikke buiken topic?
Dan kunnen we achteraf haar manier bespreken en kijken of wij goed oefenen en het ook zo moeten doen
Het grote buikenfototopic deel 31quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:42 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik ben helemaal mbt banaan en buikfoto's. Waar worden die gepost, dan?
Misschien kan jij je flensjes beter lokken met een fles stroop of poedersuikerquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:26 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik zit nog even na te denken, het meeste logische is natuurlijk dat ik ze met pannenkoeken probeer te verleiden..Dat wordt nog een hele constructie tegen die tijd.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:12 schreef DaviniaHR het volgende:
Jeetje, als ik al die buiken zie...
Vanochtend had ik wel zin in een flinke uitdijsessie, maar nu bekruipt het toch weer...
Ben wel al aan het groeien, daar niet van, maar toch. Zo'n ernome toeter. Ik neem aan dat je er in groeit...
quote:
quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
hi, ik vind dit zoooooooooooooooo spannend!
Ik ga morgen nog een keer een test om nog eens te checken!
Mijn schoonmoeder weet het (voor zover ik weet) nog nietquote:Op woensdag 7 maart 2007 18:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Dat kan ik me voorstellen!
Hoe reageerden je schoonouders?
ze is nogal hysterisch...quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat van je ouders zei je al in de PM gisteren.
Wat verdrietig van je schoonvader zeg...
Waarom je schoonmoeder pas laat vertellen? Als ik niet te brutaal ben.
Wat slordig dat ze niks met je vraag hebben gedaan. Ze hadden toch op zn minst even kunnen laten weten dat ze hem ontvangen hadden en dan iets erbij zoals: we denken dat je je geen zorgen hoeft te maken ofzo...quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:03 schreef Kleintje het volgende:
Nijna, ze hebben gewoon de klok vooruit gezet... is nu zomertijd[quote]
Oh dat is het dus...
[quote]
Ik moet morgen naar de vlos voor de tussentijdse APK.
Ik ga wel even 'boos' worden.
Ik had vorige week enorm veel krampen, echt pijn en wat kleine bloedingen.
Toen had ik gebeld, was afgelopen vrijdag. Geen gehoor, antwoordapparaat. Spoedeisende vragen en bevallingen mochten het spoednummer bellen, anderen inspreken of mailen.
Dus ik heb vrijdag gemaild omdat ik niet goed wist hoe ik moest omschrijven wat ik voelde aan een antwoordapparaat.
Maar ze hebben gewoon niets met mijn vraag gedaan. Heb niets gehoord. Vind dat eigenlijk best ehm... schandalig.
Zooooo herkenbaar! Hier sinds een dikke week weer meer fut om dingen te doen. Heb afgelopen zondag mijn ramen gelapt (wel 4 hoge exemplarenquote:Op woensdag 7 maart 2007 14:31 schreef Nijna het volgende:
Hopelijk komt er over een aantal weken wel weer wat meer energie, want ik kan mezelf maar moeilijk tot dingen zetten op het moment. Geen zin, geen puf, moe, hangerig.
Komt vast wel weer.
Ach, een beetje cynisme, daar houden we wel van. In plaats van "Het is allemaal zo geweldig!!!" Het is heel geweldig, maar het is wat minder geweldig als je moordneigingen krijgt zodra je computer eventjes niet meteen doet wat je wilt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:53 schreef Kleintje het volgende:
Ow, ik moet even een disclaimer plaatsen.
Ik meen het natuurlijk idd. cynisch.
Gewoon omdat die roze/blauwe wolk niet zo geweldig is als ik had verwacht.
Ben er denk ik tussendoor meerdere keren afgevallen.
Dus ik doe er wat humoristisch over.
Dus begrijp me niet verkeerd. Ben dolblij met mijn zwangerschap, dolblij met pinda en ik heb alles er echt wel voor over. Maar probeerde alleen aan te geven dat zwanger zijn niet altijd peanuts is
Goeie speech!quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:08 schreef Kleintje het volgende:
[..]
![]()
WEN er maar aan!
Je buik... ach dat is niet erg, dat trekt wel weer weg.
Maar je kont!!!!
Die groeit ook mee!
En vocht vasthouden!
En je tieten... die gaan nog lekken ook.
En als je het helemaal treft... dan kan je daarna nog langs de scanner ook om te kijken hoeveel je waard bent. Met wat geluk krijg je een streepjescode op je buik, je linkerdij en je rechterdij! 3x is scheepsrecht... dus 3x zoveel waard!![]()
![]()
Maar verder is zwanger zijn wel leuk hoor.
Je wordt er heus niet onaantrekkelijk door!
Welneeee!
Schat... je bent prachtig... (yeah right...)
Hopelijk ligt minoehoes inmiddels te genieten van een vers beebje...quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:00 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Goeie speech!![]()
Minoe-hoes.... waar ben je?![]()
ik was net op bij zwangerschapsyoga, eerste keer. en er viel idd iemand in slaap aan het eind. was erg grappig!quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:07 schreef marit1978 het volgende:
voor mij ook bedtijd
net tijdens de zw.yoga werd ik wakker door het gepuf van de anderen
die dus wèl netjes de hele oefening af maakten
25 weken al!quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:45 schreef p_iglet het volgende:
hihi, geen idee of mini weg zwemt van een doptone. Ik loop bij de gynaecoloog waar ze iedere keer heel snel een echo maken.
Mini ging wel netjes met de benen wijd liggen met de 20 weken echo zodat we het geslacht konden zien
quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:43 schreef Leah het volgende:
Om vervolgens dus er niet uitziend het ziekenhuis weer te verlaten, ik had er niet aan gedacht dat die buik dus ook weer weg ging, ook de tweede keer niet![]()
Ik zit eigenlijk op jouw 4e aankondiging te wachten Suusquote:Op donderdag 8 maart 2007 08:16 schreef Suzanna het volgende:
Hier in de familie is er een baby-boom aan de gang! Ik heb namelijk Julia 25 december gekregen, 31 december werd het tweede kindje van mijn broer geboren, en ik heb nog 2 zwangere schoonzusjes en twee zwangere zussen! (ja, ik kom uit een groot gezin, in totaal 8 kinderen) ... 3 daarvan zijn eerste kindjes, en 1 ervan is de negende...
Ik vind het zo leuk!(en mijn moeder krijgt het razenddruk! )
Ik wilde niet in het zh bevallen maar ben wel in zowel het Westeinde als Reinier de Graaf in Delft geweest om te kijken hoe het er allemaal uitzag. Er zijn regelmatig infomatieavonden. Gewoon doen hoor!quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:39 schreef Memmel het volgende:
P_iglet, in de Annastraat zit ook een leuke (maar wat duurdere) zaak. Direct naast Sterre en Tijl. In de zijstraat tegenover de Prenatal.
Ik moet straks ook weer naar de vlos, dus een update volgt.
Rare vraag misschien, maar hebben jullie, indien gekozen voor het ziekenhuis, eerst de verloskamers nog bekeken? Ik ga naar het Rode Kruis in Den Haag en kreeg die vraag gisteren. Ik heb er nooit bij stilgestaan en denk dat het me tegen die tijd weinig kan schelen hoe het er uit ziet, eerlijk gezegd.
Krijg je een tweeling? Wat leuk! Of zijn het er stiekem meer?quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:05 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ben weer terug van mijn 2e huis "Bronovo".
Met de flensjes is alles ok. De 1 is de afgelopen 3 weken 220 gr gegroeid en die andere vreetzak bijna 300 grZe groeien gestaag door en alles ziet er goed uit.
Met moeders was ook alles ok, behalve dat ik ijzerpillen moet gaan slikken. Bloeddruk 150/70 en dat vonden ze ook prima. Dus helemaal tevreden vandaag !![]()
*grijns*quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:43 schreef Belana het volgende:
hahaha ET, ik zie me al staan daar
door de gangen lopend, al roepend... Minoe-hoessss....
Dank u!! Ik weet ook nog niet helemaal of ik er nou blij mee moet zijn dat mijn collega's zo blij zijn dat je het al zo goed kan zien...quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:41 schreef Deepfreeze het volgende:
...
Het is wel raar om nu mijn buik te mogen tonen, terwijl voorheen het dan als dik bestempeld werd.
Dat vind ik dus ook!quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Degene die dat zeggen hebben hun ogen in hun broekzak. Het is heel duidelijk te zien!
volgens mij is juist de jongste het langst blijven zitten, denk je niet?quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:22 schreef DaviniaHR het volgende:
Idd! Is de jongste wel helemaal goed?
En dat de oudste tijdens de eerste bevalling rustig is blijven zitten, is ook wel bijzonder.
Oh ja, ben niet zo helder vandaagquote:Op donderdag 8 maart 2007 17:04 schreef bixister het volgende:
[..]
volgens mij is juist de jongste het langst blijven zitten, denk je niet?
wat ontzettend bijzonder zeg!
hahaha nou ik ben zeer benieuwd!!! welke locatie volg jij die cursus?.. want het zijn nogal wat locaties, dus misschien verschilt dat onderling ook nog.quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:02 schreef Memmel het volgende:
p_iglet, dat was ook mijn idee. Maar toen we en groupe de bekkenbodemspier gingen trainen (en in....en uit...) moest ik toch wel effe giechelen van binnen. Maar je steekt er in ieder geval wel wat van op!
Ik heb een tijd terug gelezen dat er ergens hetzelfde gebeurd was, maar dan nog met nieuwjaar en de verjaardag van de moeder tussen de twee geboortes in...quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:04 schreef bixister het volgende:
[..]
volgens mij is juist de jongste het langst blijven zitten, denk je niet?
wat ontzettend bijzonder zeg!
En op die manier zal de ene normaal gezien een jaar hoger op school zitten dan de andere.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:52 schreef heaven7 het volgende:
Niet de verjaardag van de moeder toch? Van een tweeling was de eerste op 31 december 2006 een paar minuten voor 12 uur 's nachts geboren en de tweede op 1 januari 2007 een paar minuten over 12 uur 's nachts. Zoiets.
Maar ze moeten toch ergens de grens trekken van welke kindjes 'dezelfde' leeftijd hebben?quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:58 schreef Brighteyes het volgende:
In Nederland niet, daar gaat de schoolgrens niet per jaar maar echt puur op leetijd. En samen beginnen is in principe gelijk op gaan.
Nee, het was echt een geval zoals door kaptein_pannekoek beschreven, waarbij het ene kind een paar weken eerder geboren was dan de tweede.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:52 schreef heaven7 het volgende:
Niet de verjaardag van de moeder toch? Van een tweeling was de eerste op 31 december 2006 een paar minuten voor 12 uur 's nachts geboren en de tweede op 1 januari 2007 een paar minuten over 12 uur 's nachts. Zoiets.
De kleuterklassen van vroeger zijn tegenwoordig de groepen 1 en 2 van het basisonderwijs, BE, maar verder klopt het precies wat je zegt.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ga je kijken naar de overgang kleuterschool naar basisschool dan kijkt men wel naar de leeftijd maar dat heeft dan te maken met wat men noemt 'vroege of late leerlingen'.
Een kindje dat in Oktober pas 6 wordt zal een twijfel geval zijn of ze wel of niet naar het basisonderwijs gaan of dat ze een jaartje extra in de kleuterklassen zullen blijven zitten.
Ja, dat bedacht ik me later ook, dat ik het over groep 1, 2 en 3 had moeten hebben, maar goed, de strekking is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:44 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
De kleuterklassen van vroeger zijn tegenwoordig de groepen 1 en 2 van het basisonderwijs, BE, maar verder klopt het precies wat je zegt.
20 weken echo wordt sinds afgelopen jaar standaard vergoed. Combinatietest wordt meestal alleen vergoed bij risico's.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:53 schreef jellyrose het volgende:
Hm.. ik dacht eigenlijk dat die 20 weken echo de standaard was en dat de combinatie test echt iets vrijwilligs was. Hm. Wij hebben de 20w echo volgende week en dat hebben we geregeld nadat we een afspraak bij de VK hadden toen ik 17 weken was. Die 20 weken luistert volgens mij ook niet al te nauw, sommige moeders in mijn omgeving hadden hem op net 19 weken en weer een ander pas met 22 weken.
Hm.. hij kreeg er gisteren maar eentje en dat was goed zo zeiden ze - ik zal het vanmiddag nog even aan de huisarts vragen voor de zekerheid. Dank voor de tip!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Jellyrose, moet hij niet 3 tetanusprikken in totaal krijgen? Tenminste als de laatste prik een jaar of tien geleden was heeft hij weer een volledige immunisatie nodig, dacht ik...
Oh mijn god, waar blijft de tijd ? Een november baby alweerquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:34 schreef amaranta het volgende:
Mag ik in de op?
als het goed is 9 november
Ik was 16 en zwaar verliefd op een hele foute jongen die ook last had van woede uitbarstingen en die heeft een keer zo maar zijn hand door zijn slaapkamerraam geslagen. Was gauw uitgekeken op die jongen. Net zoals op de vele die er daarna volgden.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:53 schreef jellyrose het volgende:
Hm.. ik dacht eigenlijk dat die 20 weken echo de standaard was en dat de combinatie test echt iets vrijwilligs was. Hm. Wij hebben de 20w echo volgende week en dat hebben we geregeld nadat we een afspraak bij de VK hadden toen ik 17 weken was. Die 20 weken luistert volgens mij ook niet al te nauw, sommige moeders in mijn omgeving hadden hem op net 19 weken en weer een ander pas met 22 weken.
Hier een onwijze klote tijd trouwens.. manlief is gestopt met roken, maar had er blijkbaar zoveel last van dat hij gisteren al helemaal gefrustreerd raakte toen hij geen spijkers kon vinden en toen maar met zijn vuist tegen een deur aanramde. Ik hoorde een knal en toen een of andere oerkreetMeneer strompelde de woonkamer in en het enige wat ik zag was het botje bij zijn pink uit z'n vel steken. Na 4 uur in het ziekenhuis, 3 rontgenfoto's, 2 pogingen tot zetten, 1 morfine shot, 1 tetanus prik en 5 dagen antibiotica lag ik eindelijk om 2 uur in bed met manlief tot z'n elleboog in het gips naast me. Hij blijkt een gecompliceerde boxers-fractuur te hebben en moet wss 6-8 weken in het gips
![]()
Ik heb gisteren een behoorlijk potje gejankt en dat kan ik nu eigenlijk zo weer doen.. mijn schoonouders komen woensdag vanuit Seattle hier op vakantie en we zouden dit weekend alles schoonmaken, opruimen en klaarzetten voor hun komst (ons huis is nogal een troep en bouwvallig..), om nog maar niet te spreken over het schilderen van de babykamer enzo als zij weer weg zijn. Gelukkig bood mijn paps gelijk hulp aan, maar ik voel me zo waardeloos hierover, hoe kun je nou zo boos worden dat je je eigen hand aan gruzelementen slaat?? Ik vind het echt niet leuk en ik zie het gewoon even niet meer zitten.. Mat voelt zich nu wel heel erg schuldig en doet erg z'n best om het beter te maken, maar daar heb ik natuurlijk momenteel weinig aan.![]()
Sorry voor het geklaag hierzo, maar ik moest het gewoon even kwijt.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:34 schreef amaranta het volgende:
Mag ik in de op?
als het goed is 9 november
Dit was met 26 weken, met kleren aan was het nog niet echt te zien, zeker als je het niet wist.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:15 schreef Bass-Miss het volgende:
Bij mij begon je pas na 25 weken iets te zien. En dan nog hing het ervan af wat ik aan had.
Zo'n buik had ik al voordat ik zwanger werdquote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:23 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dit was met 26 weken, met kleren aan was het nog niet echt te zien, zeker als je het niet wist.
Ik heb eerst mijn buik eraf gekotst denk ik...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zo'n buik had ik al voordat ik zwanger werd
heb altijd al een buikje gehad namelijk
aha okequote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:26 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik heb eerst mijn buik eraf gekotst denk ik...
Dan zal het wel meevallen met dat buikje, ik ben begonnen aan 75 en gestopt aan 85 ongeveer.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
aha oke
Ik heb net even ergens berekend, en volgens die berekening mag ik 14 kilo aankomen in de hele zwangerschap.
Heb me dinsdag gewogen (maandag ontdekt) en woog toen (naakt en 's ochtends) 61.5
Ik zie wel hoe het loopt. mijn schoonbroer zegt, 'dan knip je toch gewoon een gat uit je jurk voor je buik'':')quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:40 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dan zal het wel meevallen met dat buikje, ik ben begonnen aan 75 en gestopt aan 85 ongeveer.
Tien kilo dus waarvan 4,5 baby was.
ik ben getrouwd toen ik 15 weken zwanger was, je kon toen net onderscheiden dat ik dikker was van een zwangerschap(ben zelf al stevig)quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:09 schreef amaranta het volgende:
wat ik me eigenlijk afvraag? hoe hard groeit zo'n buik? Ik ben nu 5 weken en ga eind april trouwen? Is er dan al veel te zien?
Ik begrijp dat het persoonsafhankelijk is maar een richtlijn wellicht?
10 april is de laatste passessie. Net mijn moeder aan de lijn gehad en die zei dat ik tot dan moest wachten en dat ze hem dan vermaken eventueelquote:Op zondag 11 maart 2007 12:50 schreef Kleintje het volgende:
Amaranta, heb je je trouwjurk dan al klaar hangen?
Meestal is de laatste pas + het ophalen toch pas zo'n 2 weken van te voren. Dan kunnen ze nog wat laatste dingen veranderen.
Je bent dan 'pas' 11 tot 12 weken zwanger. Dan heb je echt nog geen mega buik. Het kan wat voller zijn en strakke kleding minder prettig zitten, maar meestal bij een eerste kindje is het dan nog niet echt overdreven dik en zichtbaar.
Ja man... lente... heb er zin in! Gisteren leuke positiekleding binnen gekregen. Leuke spijkerbroek (die ik eerst weer eens tig centimeter korter moet maken), leuk jurkje en een leuke blouse!
Heb echt zin in de lente!
ja, ik wil ze op zich best bellen. Maar het kan zijn dat tot 10 april mijn buik amper groeit, en daarna ineens kei hard gaat groeien ofzo.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:41 schreef Marie79 het volgende:
Amaranta, ik heb vrijdag mijn jurk uitgezocht en verteld dat ik bezig ben om zwanger te worden. Er werd me gezegd dat ik GELIJK moest bellen als ik zou weten dat ik zwanger ben. Dan kunnen ze z.s.m. mijn jurk aan gaan passen!
Ik zou dus gelijk bellen als ik jou was...
Maar je mag er hier ook gewoon over kleppen hoor!quote:Op maandag 12 maart 2007 09:45 schreef Nijna het volgende:
Er is een MvM topic Davinia: Moeders voor Moeders
ikdoe mee jaquote:Op maandag 12 maart 2007 09:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Trouwens, Amaranta (ff meedoen aan de MvM maffia...) Doe jij wel mee met Moeders voor Moeders? Geniet jij van al van de geneugten van ranzig stinkend convserveermiddel en zo?
Altijd fijn in je eerste drie maanden
Ben net klaar, en ben erg blij dat die potten uit de wc verdwenen zijn.
Heeft op zich wel leuke situaties opgeleverd, maar toch!
Heb ik ook gehad, maar nadat ik het behoorlijk druk had gehadquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:18 schreef marit1978 het volgende:
een vraagje;
ik heb sinds zondag erge spierpijn aan binnenkant bovenbenen en billen, ik kan alleen met geen mogelijkheid bedenken waarvan !!
Zondag op maandag kwam ik nauwelijks mijn bed uit en gisteren heb ik echt als een kreupele gelopen met kleine stappen!
Vandaag lijkt het nog maar nauwelijks minder trouwens.
Kan het dat je 'zomaar' spierpijn krijgt agv zwaarder worden ofzo ?
Deze mate ken ik namelijk echt alleen maar van bijv. de wintersportvakantie!
Even een lekker ego post zonder alles bij te lezen....quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:14 schreef dutchie het volgende:
Lishe hoe is het met jou? Ik vind je zo stil de laatste tijd.
Ze zei idd dat ze rond 30 wkn nog een keer prikken geloof ik. Maar dat is nog lekker ver weg.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:53 schreef marit1978 het volgende:
nijna...fijn dat het goed is !
die naalden heeft ze niet snel meer nodig gelukkig
nu lekker op de bank de dingen gaan doorlezen !! leuk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |