abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:41:09 #1
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32179261
Ik ben wel eens benieuwd wie er tijdens hun zwangerschap mee hebben gedaan aan het moeders voor moeders-programma

Vanmiddag is de dame van MvM weer geweest en ik doe weer mee. Heb het met Léon ook gedaan.

Ik ken best veel mensen bij wie het zwanger worden gewoon heel moeilijk gaat en gebaat zijn bij medicijnen waar hormonen van zwangere vrouwen (en trouwens ook vrouwen in de overgang) in zitten. Dus voor mij is het heel vanzelfsprekend dat ik hieraan deelneem.
Tuurlijk het is wat gehannes om je urine op te vangen, maar je doet er gewoon veel goeds mee. Het onttrokken HcG-hormoon wordt absoluut niet gebruikt voor zgn. afslankpillen. Puur voor medicijnen die helpen bij het zwanger worden.

Wie heeft meegedaan of doet mee? En wat zijn jouw redenen om het wel of niet te doen?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_32179346
Yup, ik heb ook meegedaan toen ik zwanger was. Als een stofje in mijn urine anderen kan helpen om zwanger te worden, waarom niet?

Ik had alleen wel moeite met dat spul wat in de potten zit. Ik was al zo misselijk en die geur van dat spul deed mij elke keer weer over mijn nek gaan. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_32179364
Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik niet meegedaan heb tijdens mijn zwangerschap. Dat, terwijl ik wel zwanger ben geworden met behulp van hormonen. Ik wist niet tot hoever in de zwangerschap er meegedaan kon worden, dus tegen de tijd dat ik eens informeerde was ik al te laat. Ik baalde hier erg van. Een volgende zwangerschap staan hier dus de flessen voor de deur!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:45:57 #4
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_32179396

Ik moest ff 4x kijken naar de datum om zeker te weten niet in een oud topic beland te zijn, maar Dutch is echt zwanger! Leon krijgt een brusje! Leuk!

Ik heb hier trouwens niet meegedaan, weet eigenlijk niet eens waarom niet... Volgens mij was dat hele MvM niet bekend bij mij toen...
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:53:49 #5
24188 Belana
kloon van belana
pi_32179602
Ik doe ook dit keer niet mee.
Ik weet dat veel vrouwen er baat bij hebben, maar mijn reden is persoonlijk.
Ik heb zelf nooit behoefte gehad aan het medische circuit (en ga nou niet zeggen dat dat makkelijk praten is vanuit mijn positie, want daar heb ik heus wel goed over nagedacht) en om die reden heb ik hieraan ook niet mee willen doen.
Ik heb overigens volkomen respect voor de mensen die dus WEL gebruik maken van het medische circuit he, dat dat wel even duidelijk is. Het is voor mij gewoon een gevoel.
ik kan me indenken dat dat niet begrepen wordt door sommigen, of als egoistisch wordt bestempeld, maar zo zie ik het zelf niet. Ik zal wel een hoop commentaar op mijn nek halen, so be it.
stormy waters...
sailin'
pi_32179621
Ik heb meegedaan, me eigenlijk meteen opgegeven toen ik wist dat ik zwanger was. Moest er wel wat meer moeite voordoen, omdat bij mij de plasjes niet werden opgehaald, maar ik het weg moest brengen. Maar dat had ik er graag voor over.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:54:57 #7
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_32179632
Ik heb gehoord dat die hormonen ook voor andere zaken wordt gebruikt. Zoals onderzoek bij dieren etc. en dat er maar een heel klein percentage echt wordt gebruikt voor het zwanger krijgen van andere vrouwen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:56:06 #8
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32179666
Ireth!

Het klopt ook wel dat niet iedereen er van op de hoogte is. Al vragen de meeste assistenten van de vk bij het maken van de 1e afspraak of je er aan mee wilt doen. Maar dat doen ze volgens mij ook nog niet zo lang.

Je kunt je trouwens inschrijven t/m de 11e week. Dat wist ik dus ook niet, dus ik was ook net op het randje. Minimaal 5 weken deelname schijnt lonend te zijn, korter niet.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_32179687
Ik vind dat niet egoistisch Belana. Er zijn ook genoeg mensen die bv geen bloed doneren, en daar wel gebruik van zouden maken mocht het nodig zijn. deze keuze maakt ieder voor zich.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2005 @ 15:03:39 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_32179887
wat is dat nou voor bullshit belana? dat moet toch iedereen voor zichzelf weten? ik heb ook niet meegedaan en daar heb ik echt geen schuldgevoel aan overgehouden (ik heb wel hormonen gebruikt om zwanger te worden).
degene die jouw standpunt niet respecteerd begrijpt het niet: je bent de maatschappij niets verschuldigd omdat je toevallig zwanger bent.
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:07:50 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_32180024
Ow, ik voel me ook niet schuldig hoor. Maar ik kan me op zich het gevoel van mensen die moeilijk of zelfs helemaal niet zwanger kunnen worden wel voorstellen. ergens is het een kleine moeite natuurlijk. Maar ik heb er gewoon niks mee.
stormy waters...
sailin'
pi_32180115
Ik vond me opgeven voor Moeders voor Moeders vanzelfsprekend, net als bloed doneren trouwens. Maar zoiets is persoonlijk voor iedereen en dus niet voor iedereen vanzelfsprekend. Belena, als jij of iemand anders er niets mee heeft, kan ik me dat goed voorstellen
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:13:00 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32180179
Belana is toch jou keus

Ik heb wle meegedaan paar weekjes.. alleen doordat ik ketonen in de urine kregen door het vele ziek zijn. ik had een beetje dezelfde redenatie als muus
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_32180196
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:41 schreef dutchie het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd wie er tijdens hun zwangerschap mee hebben gedaan aan het moeders voor moeders-programma

Vanmiddag is de dame van MvM weer geweest en ik doe weer mee. Heb het met Léon ook gedaan.

Ik ken best veel mensen bij wie het zwanger worden gewoon heel moeilijk gaat en gebaat zijn bij medicijnen waar hormonen van zwangere vrouwen (en trouwens ook vrouwen in de overgang) in zitten. Dus voor mij is het heel vanzelfsprekend dat ik hieraan deelneem.
Tuurlijk het is wat gehannes om je urine op te vangen, maar je doet er gewoon veel goeds mee. Het onttrokken HcG-hormoon wordt absoluut niet gebruikt voor zgn. afslankpillen. Puur voor medicijnen die helpen bij het zwanger worden.

Wie heeft meegedaan of doet mee? En wat zijn jouw redenen om het wel of niet te doen?
Ik heb tijdens mijn opleiding (apothekersassistente) een middagje Organon gedaan. Daar was een meneer die ons vol trots vertelde wat ze allemaal op hormoongebied konden doen.
En niet alleen bij mensen: nee.... zo konden ze van die urine (die ook toen al trouw door vele vrouwen ingezameld werd) ook hele goede hormoonkuren voor varkens maken.
Eén prik was voldoende om een veel groter nest te bekomen (het was een Belg)

En daarom doe ik dus niet mee....
pi_32180213
heu ik dacht dat ik hier al wat geantwoordhad maar het is kennelijk niet goed gegaan?

de eerste keer heb ik wel meegedaan, maar toen liep de zwangerschap op een miskraam uit. de tweede keer had ik daardoor een stom soort bijgeloof dat 't de goden verzoeken was om mvm te bellen en durfde dat dan ook niet dus heb ik niet meegedaan. de derde keer aarzelde ik weer vrij lang dus toen ik eindelijk belde was 't al te laat om nog mee te kunnen doen.
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:14:50 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32180233
bouddalain.. je hebt meer van dat soort organisaties.. maar geloof dat bij MvM daar veel strengere controle op is..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:15:13 #17
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32180242
M.I.L.F.S!!!!
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_32181743
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:15 schreef Killaht het volgende:
M.I.L.F.S!!!!
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:13:01 #19
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32182012
de eerste keer dat ik zwanger was wou ik meedoen, dat eindigde in een miskraam.
de tweede keer dat ik zwanger was wou ik eigenlijk weer meedoen, maar dat ik dan zelf die flessen moest wegbrengen elke week aangezien ze geen ophaler hadden in R'dam centrum, heb ik uiteindelijk niet meegedaan. had geen zin om er moeite voor te doen.
nu de derde keer zwanger doe ik alweer 4 weken mee nog 6 te gaan.

en vind t gewoon een goed iets.
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2005 @ 16:22:28 #20
43556 miss_dynastie
pi_32182290
Ik weet niet of ik mee zou doen, ik heb er in principe moeite mee dat je gratis meedoet, en er een hoop geld aan verdiend wordt door Organon . En dan niet alleen aan verzekeringsmaatschappijen (waar ik minder moeite mee heb), maar nu de behandelingen niet meer standaard worden vergoed, ook rechtstreeks aan de mensen die graag zwanger willen worden zelf (ik kan me nog bedragen herinneren uit 'als zwanger worden niet zo goed lukt').
pi_32182345
Wat betreft het hormoon gebruiken voor andere doeleinden: De geneesmiddelen die van het HCG-hormoon worden gemaakt, zijn uitsluitend ontwikkeld en goedgekeurd voor de behandeling van onvruchtbaarheid. Een zeer gering percentage van deze geneesmiddelen wordt echter oneigenlijk gebruikt voor andere doeleinden, zoals afslankkuren. Moeders voor Moeders distantieert zich met nadruk van dit oneigenlijk gebruik. Afgezien van het feit dat het HCG-hormoon niet werkt als afslankmiddel wordt de urine niet voor dit doel ingezameld. Er is een strenge controle op, eigen fabriek. Is zelf na te gaan als je daar om vraagt.

Vandaar dat ik beslist mee heb gedaan. Ben overigens zelf zwanger geworden met medische hulp, vond het dus niet meer dan logisch dat ik meedeed met MvM
Variety is the spice of life
pi_32182615
Toen ik zwanger was van Bo heb ik niet meegedaan. Waarom niet? Juist ik die toch neit zwanger kon worden en al met adoptie bezig was? Juist daarom. Ik vond het nog allemaal zo onwerkelijk. En ik moest nog verschillende echo's omdat ik een grotere kans had op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Veel mensen in mijn omgeving vroegen al zo vaak "en waneer is het nou zo ver" Ik was veel te bang dat ik het lot zou tarten als ik mee zou doen. Dat dan iedereen het wist en van alles ging vragen en dat het dan toch nog mis zou gaan.
De 2e keer heb ik wel mee gedaan. Vol zekerheid en met trots heb ik in die dingen gepiest
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_32182749
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:34 schreef jessie het volgende:

De 2e keer heb ik wel mee gedaan. Vol zekerheid en met trots heb ik in die dingen gepiest
Haha, hartstikke goed

Ik was juist zo onzeker dat ik steeds dacht: ' nou als het mis gaat, heb ik voor mezelf gepiest'
Variety is the spice of life
  Jubileum moderator vrijdag 11 november 2005 @ 19:55:14 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_32188011
De eerste keer heb ik niet meegedaan maar ik weet eigenlijk niet zo goed waarom niet.
De 2e keer heb ik, net als Jessie, vol trots elke vrijdag mijn volle potten buiten gezet zodat ze opgehaald konden worden. Ik zou het de volgende keer zo weer doen, het enige onhandige eraan vond ik dat je net zo lang moet plassen als de gem. misselijke periode in de zwangerschap (14 weken) en die potten zijn dan echt geen pretje.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 11 november 2005 @ 20:18:00 #25
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32188605
Hier ook een fanatiek plasser!
Aangezien ik zelf zonder zulke plasjes niet zwanger kan worden (in principe) heb ik zo ongeveer de dag na de positieve test de aanmelding op i-net gedaan moest dus ook nog wachten tot ik mocht gaan plassen, maar heb de volledige tijd m'n urine ingeleverd.
Toen ik deze zomer zwanger was, had ik wat twijfel of ik 't wel meteen zou doen.. en zie daar, die zwangerschap eindigde een week later (ook in een miskraam.
Maar volgende keer ga ik gewoon weer meedoen. (als dat ooit nog mag gebeuren natuurlijk)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')