abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47045054
Ik heb hier een keer een docu over gezien, ook over het feit dat vrijwel heel Amerika consumeert met niet-bestaand geld (creditcards). Ik vond het een beangstigende docu.
pi_47045074
quote:
Dat was die docu dus.
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:38:27 #28
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47045231
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:31 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb hier een keer een docu over gezien, ook over het feit dat vrijwel heel Amerika consumeert met niet-bestaand geld (creditcards). Ik vond het een beangstigende docu.
Klopt. Want op een gegeven moment wordt het eng: als mensen spullen bij je kopen op afbetaling, en je weet dat als je ze failliet verklaart, dat je dan naar je geld kunt fluiten, dan stel je je maar tevreden met de maandelijkse afbetaling. Totdat ze gaan zeggen dat ze de maandelijkse afbetaling willen verlagen. Naja, op zich nog niet zo erg, zolang d'r nog maar geld komt. Totdat ze opeens een maand overslaan.

Die spullen kun je niet meer terugvorderen, want na een half jaar gebruik zijn ze zo goed als onverkoopbaar. Dus tsja..
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_47045346
Het is ook zo intens dom, ik ken Amerikanen die gewoon twee of drie creditcards 'all maxed out' hebben. Dat is 30.000 dollar schuld. Tegen hoge rentes. Een keer een paar honderd dollar uit hebben staan op je creditcard lijkt me normaal, maar in de VS is het consumeren, consumeren, consumeren, no matter what.
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:54:58 #30
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47045626
Hier haal ik iedere paar dagen wel smeuiige info over de laatste stand van zaken mbt het hele consumptie- en huizengebeuren in de JNHS vandaan.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_47045738
Amerikanen krijgen bij elke lening ook een creditcard zodat ze het geld makkelijker en sneller kunnen uitgeven. Het eigenlijke probleem ligt echter in de instelling van de gemiddelde burger. Lenen gaat tegenwoordig te makkelijk en mensen schamen zich er niet meer voor.

Die CIA factlist is volgens mij niet meer up to date. Hong Kong wordt er weer enkele jaren niet meer erkend als land.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_47046564
op nu.nl, staat ook nog een opinie stukje over de koersval van afgelopen weken. Dat het wel begon in het verre oosten, maar dat de werkelijke oorzaak waarschijnlijk aan de andere kant van de aardbol zit.
pi_47048333
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:43 schreef Isegrim het volgende:
Het is ook zo intens dom, ik ken Amerikanen die gewoon twee of drie creditcards 'all maxed out' hebben. Dat is 30.000 dollar schuld. Tegen hoge rentes. Een keer een paar honderd dollar uit hebben staan op je creditcard lijkt me normaal, maar in de VS is het consumeren, consumeren, consumeren, no matter what.
Amerikanen zijn verslaafd aan consumeren, nog veel meer dan wij. Die verslaving wordt koste wat het kost gevoed door idd voor een groot gedeelte creditcards. Ik geloof dat de gemiddelde amerikaan 10 creditcards heeft ofzo. Staan ze op de ene volledig rood, dan betalen ze dat af met een andere kaart.
Wat op het moment ook helemaal in is, las ik van de week, zijn de malafide hypotheekverstrekkers. Deze bedrijven als New Century verstrekken leningen tegen hoge rentes zonder voorwaarden aan, voornamelijk arme, Amerikanen die niet kredietwaardig zijn of net een bankroet achter de rug hebben. Aangezien de huizenmarkt al in een flinke dip zit in de VS levert de verkoop van hun huis meestal niet genoeg op de hypotheek af te betalen waardoor ze alsnog met een flinke schuld blijven zitten.

Zolang er mensen zijn die nog schadalig veel geld blijven verdienen aan die groep, zal het blijven gebeuren en alleen maar erger worden. Zolang je junkies hebt, zal je dealers hebben zegmaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2007 12:38:56 ]
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:47:05 #34
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_47066820
TS verkoopt onzin

De staatschuld als percentage van het BNP
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt

Westerse landen die relatief gezien een (veel) grotere staatsschuld hebben als de VS:
Japan 158%
Italie 108.8%
Griekenland 106.8%
Belgie 94.3%
Cyprus 70.3%
Duitsland 67.3%
Frankrijk 66.2%
Oostenrijk 65.1%
VS 64.7%
Nederland 52.7

Zoals je ziet, alleen al 7 EU landen (waarvan 6 de Euro voeren) die een grotere schuld hebben dan de VS.
Cijfers zijn van 2005

Als we het even EU breed gaan bekijken dan is de staatsschuld als percentage van het GDP 63,8%, voor de VS is dat 64,7%. Nou wow wat een verschil zeg..... De economie van de EU en de VS ontlopen elkaar niet echt qua grootte.

Tevens is Nederland vwb priveschulden als percentage van het BNP veruit koploper in de hele wereld
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:01:57 #35
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47067699
En dat laatste heeft helemaaaaal niets te maken met de HRA hoor....

(lies, damned lies ennuuuh....fok! postings! jah!)
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:10:44 #36
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_47068269
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:01 schreef gronk het volgende:
En dat laatste heeft helemaaaaal niets te maken met de HRA hoor....

(lies, damned lies ennuuuh....fok! postings! jah!)
Tuurlijk, heeft er alles mee te maken, leuk he zo'n rente aftrek
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:36:32 #37
171555 Raaskaller
Neem mij met een korrel zout
pi_47069774
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:47 schreef Richie_Rich het volgende:
TS verkoopt onzin

Westerse landen die relatief gezien een (veel) grotere staatsschuld hebben als de VS:
Japan 158%
Italie 108.8%
Griekenland 106.8%
Belgie 94.3%
Cyprus 70.3%
Duitsland 67.3%
Frankrijk 66.2%
Oostenrijk 65.1%
VS 64.7%
Nederland 52.7

Zoals je ziet, alleen al 7 EU landen (waarvan 6 de Euro voeren) die een grotere schuld hebben dan de VS.
Cijfers zijn van 2005

Als we het even EU breed gaan bekijken dan is de staatsschuld als percentage van het GDP 63,8%, voor de VS is dat 64,7%. Nou wow wat een verschil zeg..... De economie van de EU en de VS ontlopen elkaar niet echt qua grootte.

Tevens is Nederland vwb priveschulden als percentage van het BNP veruit koploper in de hele wereld
Dat kan dan wel zijn, maar in de VS doet men nauwelijks aan belasting, wat er al opgemaakt wordt gaat voor een groot deel naar de oorlogsindustrie. Herverdelingspolitiek dat kennen ze daar niet. Hoe willen ze ooit die staatsschuld terugbetalen? Mijns inziens is een belastingverhoging de enige oplossing voor de VS, en dat zeg ik als volbloed liberaal.
pi_47070407
De staatsschuld stelt relatief gezien niet boeiend veel voor. Het handelstekort daarentegen...
pi_47074215
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:47 schreef Richie_Rich het volgende:
TS verkoopt onzin

Japan 158%
Italie 108.8%
Griekenland 106.8%
Belgie 94.3%
Cyprus 70.3%
Duitsland 67.3%
Frankrijk 66.2%
Oostenrijk 65.1%
VS 64.7%
Nederland 52.7

Cijfers zijn van 2005

deze post maakt dit verschrikkelijk domme topic overbodig.
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:59:02 #40
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47074549
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:52 schreef Lauder-Frost het volgende:

[..]

't zijn ook altijd dezelfde mensen die dit soort kwalificaties gebruiken
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:14:53 #41
171555 Raaskaller
pi_47075185
quote:

[..]

Nee, want hoewel de VS een groot BNP heeft, met een relatief laag percentage, heeft de Amerikaanse overheid een veel te kleine begroting om ooit die staatsschuld af te betalen. Ze heft namelijk nauwelijks belasting.
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:17:35 #42
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47075304
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:14 schreef Raaskaller het volgende:

[..]

Nee, want hoewel de VS een groot BNP heeft, met een relatief laag percentage, heeft de Amerikaanse overheid een veel te kleine begroting om ooit die staatsschuld af te betalen. Ze heft namelijk nauwelijks belasting.
...en als ze belastingen gaan verzwaren, dan bestaat er een risico dat ze zichzelf de nek omdraaien. Ze hebben zichzelf in een hendig sjieke positie gemanoevreerd.
pi_47076488
quote:
Je hoeft die schuld ook niet af te betalen, je moet hem alleen niet te veel laten groeien. Zolang de economie harder groeit dan de staatsschuld is er niet veel mis mee. En al is de groei in de VS geflatteerd t.o.v. Europa (bevolkingsgroei ligt hoger, hele scheve verdeling van die groei) ze groeien nog altijd. Ik dacht 2 jaar geleden ook dat het schip heel spoedig moest gaan stranden, maar ze doen het nog steeds. Blijkbaar is die economie toch taaier dan velen aan deze kant van de plas denken.

Ik vraag me af of de schulden van de afzonderlijke staten ook meegeteld worden. (Vast wel, maar ik nergens feiten vinden.) Er zijn binnen de VS enorme verschillen tussen staten w.b. schuld per hoofd van de bevolking.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:26:04 #44
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_47087434
quote:

[..]

Ook dat zou ik eigenlijk wel willen zien of het echt zo is. Want het belastingperecentage ligt wel lager maar de lonen zijn veel hoger en ook het consumptiepeil is hoger.

Voor de VS is het echter lastig te vinden hoe het nou precies in elkaar zit omdat ze enerzijds government taxes hebben, maar ook belastingen die per staat afhankelijk zijn (bijv inkomensbelasting).
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:50:21 #45
171555 Raaskaller
pi_47087904
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:26 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Ook dat zou ik eigenlijk wel willen zien of het echt zo is. Want het belastingperecentage ligt wel lager maar de lonen zijn veel hoger en ook het consumptiepeil is hoger.

Voor de VS is het echter lastig te vinden hoe het nou precies in elkaar zit omdat ze enerzijds government taxes hebben, maar ook belastingen die per staat afhankelijk zijn (bijv inkomensbelasting).
Dat is dus het BNP, hé? Wat alle Amerikanen samen verdienen. Maar, die 60% van dat BNP is de staatsschuld. En in Amerika wordt dus een klein deel daarvan belast. Ik ben niet tegen lage belastingen, integendeel. Maar je moet er wel ruimte voor hebben. De VS heeft dat niet, ze moeten eigenlijk de belasting dus verhogen. Misschien dat een paar fikse milieuheffingen ''the trick'' doen.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:50:52 #46
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47087914
Minimumloon is lager in de VS.
pi_47093151
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:17 schreef gronk het volgende:

[..]

...en als ze belastingen gaan verzwaren, dan bestaat er een risico dat ze zichzelf de nek omdraaien. Ze hebben zichzelf in een hendig sjieke positie gemanoevreerd.
Ben geen econoom, maar waarom kunnen ze die belastingen niet verhogen? Volgens mij moet de consumptie gewoon afgeremd worden zodat het handelstekort daalt. Dat doe je door belastingverhogingen en renteverhogingen.
pi_47095511
quote:

[..]

Krik eerst eens het intellectueel gehalte van je posts op, voordat je dit soort domme opmerkingen maakt. Er ontstaat een interessante discussie, waardoor dit topic dus niet overbodig is.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_47095622
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:59 schreef gronk het volgende:

[..]

't zijn ook altijd dezelfde mensen die dit soort kwalificaties gebruiken
Rutte-fantopic

Over vooroordelen gesproken
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_47096760
quote:

[..]

bwhahaha, dumbass, theorieen verzinnen om te proberen de VS toch in een slecht daglicht te plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')