abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:25:10 #101
59251 Zwartkijken
helemaal niet zwartgallig
pi_47013044
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:18 schreef woeshie het volgende:
Ik heb overmorgen een sollicitatiegesprek en ben me daarop een beetje aan't voorbereiden.
Maar ik heb het nogal moeilijk met de vraag "Noem u uw zwakke punten" aangezien dit natuurlijk een strikvraag is.
Wat zijn nou goeie goede 'zwakke punten' ?
Taalvaardigheid.
quote:
Graag zoveeel mogelijk voorbeelden
Typevaardigheid.

Succes!
CYNIC: A blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be. Hence the custom among the Scythians of plucking out a cynic's eyes to improve his vision.
--Ambrose Bierce, The devil's dictionary.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:39:26 #102
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47013568
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef BrandX het volgende:

[..]

D'r-uit!!!!!!!

I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:47:16 #103
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_47013859
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:13 schreef gronk het volgende:

[..]

Hoezo, medewerkers hebben toch gewoon hun bek te houden en alleen maar uit te voeren? De leidinggevende heeft altijd gelijk. Daar-is-ie namelijk de baas voor
Dat zei een baas bij mijn een van mijn vorige werkgevers ook. Totdat iedereen hem zo strontzat was en ontslag nam. Toen mocht hij zelf zijn bek houden en het alleen uitvoeren

Dan kan je wel gelijk hebben, maar dat heeft iedereen die alleen staat.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:52:42 #104
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47014056
Dat zijn de leukere momenten uit het leven van de manager
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_47014770
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 00:03 schreef gronk het volgende:
Ik vind 't wel een beetje genant dat je tegenwoordig kunt studeren voor een functie die in 't gemiddelde bedrijf wordt gebruikt om afgedankt middenkader in te parkeren.

Ik heb het niet over de achtergebleven P&O die hier in nederland zo ingenetseld zit, neem eens een kijkje naar hoe HRM zich in de USA bevindt Mijn studie zala me dan ook niet echt in Nederland helpen, want de meeste kleine bedrijven hier willen niet horen wat wij (op de amerkiaanse manier) te vertellen hebben.
pi_47015314
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:00 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ja.

Een bedrijf zal eerder iemand aannemen die té perfectionistisch is dan té lui, zoals Isabeau al zei.

En trouwens: Er zit natuurlijk wel wat tussen het zijn van een perfectionist en het "verwaarlozen van jezel en je gezin"
Als je iemand hebt die een beetje weet wat hij doet zal hij een lul antwoord als "Ik leef me teveel in met mijn werk" niet accepteren en zal hij iets zeggen als; Dat is te makkelijk, noem een echte zwakke punt.", en als je dan niet snel ets kan vertellen dat echt jezelf is, dan heb je het goed verpest. Het is namelijk een vraag

Als de man kan voelen dat je authentic (engels.. weet nederlandse woord niet) bent zal hij je vertrouwen of op z'n minst hoger inschatten dan iemand die een standard "het is goed maar ik doe alsof het slecht is" zinnetje bazeld.

Maar dit maakt ook veel uit voor welke positie je soliciteert; als je ergens op de operationeele vloer moet zitten zal het voor hem niet veel uitmaken. Want je zal gewoon moeten doen wat hij zegt dus veel vertrouwen is niet nodig.
Gaat het om een hogere positie, waar je zelf veel moet inbrengen en waar hij je vaak verantoordelijkheden geeft zal hij iemand zoeken die hij echt kan vertrouwen, en die goed zichzelfkent, want alleen dan kan je je verantwoordelijk voelen.

Wees gewoon jezelf, want daar moeten zij het de volgende paar jaar mee doen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Xith op 07-03-2007 14:35:57 ]
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:45:11 #107
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47016057
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:48 schreef Xith het volgende:
Wees eerlijk, wees jezelf, de HRM zal heus wel snappen dat jij je er met een makkelijk antwoord uit probeert te komen. Hij wilt jou zien zoals je bent en zal eerlijkheid meer waarderen dan weer zo'n makkelijke uitweg.

Neem dat maar van mij aan, als 4de jaars Human Resource and Quality management - student

tot die zelfde HRM tigx een "eerlijke" medewerker gesproken heeft en zijn of haar beslissing over wel of niet aannemen al genomen heeft voor er ook maar 1 woord gesproken is..bij een ervaren interviewer is het interview nog maar een heel klein deel van de besluitvorming
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:50:10 #108
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47016249
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:45 schreef teamlead het volgende:

[..]

tot die zelfde HRM tigx een "eerlijke" medewerker gesproken heeft en zijn of haar beslissing over wel of niet aannemen al genomen heeft voor er ook maar 1 woord gesproken is..bij een ervaren interviewer is het interview nog maar een heel klein deel van de besluitvorming
En wat is het grote deel?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:51:25 #109
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47016306
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:50 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

En wat is het grote deel?
eerste indruk, buikgevoel, intuitie
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_47016547
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:51 schreef teamlead het volgende:

eerste indruk, buikgevoel, intuitie
Da Click

En iemand hierboven zei ook nog iets heel zinnigs :
Wees vooral jezelf, ze moeten het jaren met die persoon doen
pi_47016580
Ik zal volgende week eens kijken of ik een dergelijke vraag voor mijn kiezen krijg
pi_47016623
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:59 schreef Rekkie het volgende:
Ik zal volgende week eens kijken of ik een dergelijke vraag voor mijn kiezen krijg
Ik ook
pi_47016858
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:00 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik ook
Ook aan het solliciteren dan.....
pi_47016938
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:07 schreef Rekkie het volgende:

Ook aan het solliciteren dan.....
Maandag weer een gesprek
pi_47017008
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:09 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Maandag weer een gesprek
Ik volgende week woensdag, donderdag en die week daarna nog 1 en 30 maart nog 1
pi_47017473
Oe, dat is pittig
Succes alvast.
pi_47017553
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:26 schreef Bluezz het volgende:
Oe, dat is pittig
Succes alvast.
Dank je, jij ook natuurlijk.

Ach ik ben voor 2 uitgenodigd zonder te solliciteren, dus heb weinig te verliezen
pi_47017585
Ben je nu wel aan het werk, of werkeloos?
(of tussen 2 banen in )
pi_47018934
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:28 schreef Bluezz het volgende:
Ben je nu wel aan het werk, of werkeloos?
(of tussen 2 banen in )
between2jobs

en wel aan het werk ook...
pi_47026401
lees mee..als leidinggevende die volgende week voor het eerst een sollicitatiegesprek moet voeren, hihi.
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:46:58 #121
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47026899
[checkt leeftijd]

Ah, dus jij bent een onderdeel van de plaag van managers?
pi_47027431
haha, ben (nog) geen manager...heb nog nooit een sollicitatiegesprek gevoerd aan the other site of the table dus ben erg benieuwd. Zal vooral afgaan op gevoel..en standaard antwoorden tja...doorvragen dan maar
pi_47027583
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:46 schreef gronk het volgende:
[checkt leeftijd]

Het vertoont alle kenmerken van een parasitaire infectie.
pi_47027913
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:48 schreef Xith het volgende:
Wees eerlijk, wees jezelf, de HRM zal heus wel snappen dat jij je er met een makkelijk antwoord uit probeert te komen. Hij wilt jou zien zoals je bent en zal eerlijkheid meer waarderen dan weer zo'n makkelijke uitweg.

Neem dat maar van mij aan, als 4de jaars Human Resource and Quality management - student
En als je geen Human Resource and Quality management student bent, mag je dat dan niet van jou aannemen?

Groetjes,

veldmuis
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:19:47 #125
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_47028470
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:46 schreef gronk het volgende:
[checkt leeftijd]

Oftewel, da parasiterende laag
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:31:31 #126
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47029018
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:57 schreef exode het volgende:
Yup, 't lijkt er wel op. Weet niets, kan niets, maar je moet er wel rekening mee houden want anders krijg je Gedoe.
pi_47029418
Ik heb overigens zelf nog nooit deze vraag gesteld (voor zover ik mij kan herinneren) tijdens sollicitatiegesprekken....

Daarom zal ik bij mijn eigen gesprekken er extra goed op letten
pi_47030006
wat een gefrusteerde werknemers allemaal, (helaas werkt knipoog niet...op mijn laptop) dus denk die er maar bij.

Zien zoveel mensen op tegen sollicitatiegesprekken? ik vond en vind het nooit zo erg. Zie je meteen het bedrijf achter de functie die soms erg vaag klinkt in een advertentie. Vooraf nadenken over mijn antwoorden deed ik nooit.
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:57:17 #129
71115 Rnej
I walk the line
pi_47030108
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:22 schreef teamlead het volgende:
zijn er echt nog bedrijven waar die onzinnige standaardvraag gesteld wordt
idd, ik weiger daar antwoord op te geven

zodra ze dat doen dan vraag ik ze om met een goed sollicitatiegesprek te komen anders ga ik wel voor intelligente mensen werken....
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:10:58 #130
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47030683
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:54 schreef exode het volgende:

Zien zoveel mensen op tegen sollicitatiegesprekken?
Nee hoor.

Sollicitatiegesprekken zijn de enige gesprekken waar je onbeschaamd over jezelf mag vertellen waarbij de andere partij ook luistert
pi_47031161
quote:
Zien zoveel mensen op tegen sollicitatiegesprekken?
Ik totaal niet. Heb wel eens gesprekken gevoerd puur om te kijken hoe ik in de markt lag.....
dus alleen om het voeren van gesprekken ging ik een sollicitatie aan...
pi_47039944
quote:
wat een gefrusteerde werknemers allemaal, (helaas werkt knipoog niet...op mijn laptop) dus denk die er maar bij.

Zien zoveel mensen op tegen sollicitatiegesprekken? ik vond en vind het nooit zo erg. Zie je meteen het bedrijf achter de functie die soms erg vaag klinkt in een advertentie. Vooraf nadenken over mijn antwoorden deed ik nooit.
Het probleem ligt meer bij het besef dat je voor niks bent gekomen wanneer blijkt dat die droplul die tegenover je zit je CV niet eens gelezen heeft en uit pure verveling standaardvragen gaat stellen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_47042916
heb gelukkig geen ervaring met managers die mijn CV niet hadden gelezen, kan me goed voorstellen dat het vervelend is!!

Had en heb wel hekel aan sollicitatiegesprekken waarin duidelijk te merken is dat een lijstje wordt 'afgewerkt'. Het heet niet voor niets sollicitatieGESPREK. Maar goed, misschien blijk ik er ook wel ontzettend slecht in te zijn

Ik heb overigens wel in elk sollicitatiegesprek de vraag: wat zijn je negatieve kanten? gehad. Nooit vantevoren bedacht wat ik zou antwoorden. Gooide eruit wat ik op dat moment bedacht. Riep wel altijd snel achter het negatieve punt wat ik eraan deed om het te veranderen. (ben bijvoorbeeld enorm slecht in plannen, maar ik zet alles maar dan ook alles in mijn outlook agenda zodat ik niets meer vergeet). negatief punt maar toch positieve draai aangegeven.
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:00:06 #134
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47043073
Negatief punt:'ik heb de vervelende eigenschap om mijn collega's stuk voor stuk zwanger te maken. Mooie schoenen heb je aan trouwens.'

[ Bericht 3% gewijzigd door gronk op 08-03-2007 09:27:11 ]
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:48:59 #135
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_47044012
Mijn leraar zei altijd: maak iets positiefs van je zwakke punten.
Because they will last that long.
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:20:16 #136
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47046320
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:48 schreef Pascal86 het volgende:
Ik voer geen flikker uit, maar ik ben daardoor wel uiterst flexibel. Komt zelden voor dat ik geen tijd heb om effe ergens bij te springen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:11:13 #137
76339 woeshie
Let your mind go
pi_47058603
al die moeite voor niets ..
ze hebben de vraag niet gesteld
  Boks-Chick donderdag 8 maart 2007 @ 17:27:12 #138
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_47059180
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:11 schreef woeshie het volgende:
al die moeite voor niets ..
ze hebben de vraag niet gesteld
Ze hebben vast dit topic gelezen
Maar hoe ging het gesprek verder?
lolwut
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:59:57 #139
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_47088206
Ik heb eens een gesprek gehad (lang geleden) waar me bijna de schoenen van uitvielen. Ik kom daar binnen, stel me netjes voor, geef een hand, allemaal prima. Stelt die HR pik (een Brit was het) me maar twee vragen. Ten eerste of ik het geboden salaris geen probleem vind en de tweede weet ik niet meer. Dat was het hele gesprek, ik zat stomverbaasd te kijken.

Ik heb voor de vorm en de beleefdheid nog maar wat vragen gesteld over de netwerkinfrastructuur en de personele bezetting daarin, maar daarna ben ik toch maar snel afgetaaid. Ik was eigenlijk te verbaasd om te vragen wat daar nou precies de bedoeling van was.

Tegenwoordig trek ik die figuren over de tafel heen als ze mijn tijd verspillen
pi_47090233
Het kan erger...

Het is alweer een flinke tijd terug(+- 3 jaar)
Een bedrijf zocht contact met mij(nooit verkeerd) betreffende een openstaande vacature met een looptijd van 2 maanden bij hun. tja ik zocht werk en had weinig(stage)/geen ervaring dus.
Website ff bekeken, zag er niet verkeerd uit. Links rechts wat bronnen aangesproken(je wilt wel weten hoe het bedrijf ervoor staat, en wat de algemene ervaringen zijn), die indruk was ook niet verkeerd. Afspraak gemaakt voor een gesprek(het verbaasde me hoe professioneel dit gedaan werd).

Kom je bij het bedrijf, typmiep dirigeerd me vriendelijk naar een ontvangstruimte. Lekker een bak koffie. Miep loopt weer weg om de gesprekspartners op te halen. De deur gaat weer open, er staan 5 man bij de deur. De eerste verzoekt me om hen te volgen naar een andere ruimte. Ze gaan daar met z'n alle aan 1 kant van de tafel zitten, en het blijft stil....... Ze zeggen niets, maar dan ook echt helemaal niets. Ik denk bij mezelf "wat is dit nu weer".
Aangezien we elkaar nog niet formeel voorgesteld hebben denk ik what ever en stel me netjes voor.
Hierna word verzocht plaats te nemen, dat doe ik braaf.
Weer zeggen ze niets. 1 minuut stil 2..3..4..5 (ondertussen vraag ik me af wat er gespeeld word).
Plotseling kijken ze elkaar aan en knikken 1 voor 1 naar elkaar.
Hierna vraagt/zegt 1 van de personen : "Wij weten genoeg,zijn er nog vragen?".
Eenig zins verbaast vraag ik beleeft wat de zin van dit "gesprek" was.
Die zelfde man zegt bloed serieus: "Een solicitatie gesprek".
Hierna ben ik opgestaan heb ze een hand gegeven en gezegd "zodra er interresse is in een serieus gesprek, kunt u contact op nemen". En ben de deur uit gelopen.
En nu het lollige:
Een dag later belde die typmiep van het bedrijf om een vervolg afspraak te maken.
Ik was als 1 van de weinigen door de eerste selectie gekomen.
Ok, ik ben er nog naar toe geweest voor het vervolg gesprek. Die verliepen een stuk normaler dan de eerste.
Uiteindelijk ben ik ook aangenomen en heb er 2,5 maanden gewerkt. Maar helaas ben ik nooit teweten gekomen wat het doel van het eerste gesprek was.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
  Boks-Chick vrijdag 9 maart 2007 @ 14:03:02 #141
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_47090557
ik gok zo het bekijken van je assertiviteit. en die was goed gebleken in je reactie "zodra er interresse is in een serieus gesprek, kunt u contact op nemen"
Wat ook goed was was dat je zeker geneog van jezelf blijkt door niet wat te gaan zeggen om het zeggen.

Maar wel een bizar rare methode hoor. Kan jeook op tig andere manieren doen.
lolwut
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:07:49 #142
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_47090804
Hoe je je houdt in rare situaties mischien. Maar daar zijn professionele testen voor.
pi_47090858
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hoe je je houdt in rare situaties mischien. Maar daar zijn professionele testen voor.
Dit was wel een übervreemde situatie
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47091599
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:03 schreef BrandX het volgende:
ik gok zo het bekijken van je assertiviteit. en die was goed gebleken in je reactie "zodra er interresse is in een serieus gesprek, kunt u contact op nemen"
Wat ook goed was was dat je zeker geneog van jezelf blijkt door niet wat te gaan zeggen om het zeggen.

Maar wel een bizar rare methode hoor. Kan jeook op tig andere manieren doen.
Ik dacht zelf ook al zo iets.
Maar ik bedoelde eigenlijk meer in de richting van: Heb het nooit bevestigd gekregen door 1 van die bewuste 5 man.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:35:53 #145
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_47091962
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:26 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Ik dacht zelf ook al zo iets.
Maar ik bedoelde eigenlijk meer in de richting van: Heb het nooit bevestigd gekregen door 1 van die bewuste 5 man.
Dan denk ik dat ze zelf wat aan het experimenteren waren
pi_47092583
Ik heb ze ergens staan, ook de sterke. Verzameld n.a.v feedback via stages / werk, etc. Zo moelijk is het niet . Iedereen heeft zwakke punten. Maar de meerderheid zijn natuurlijk de sterke punten!

Ik snap ook niet dat mensen dit altijd moeilijk vinden. Het krijgen van en het geven van feedback is overal belangrijk! Je zou jouw punten dus onderhand wel moeten weten.
pi_47127830
Ik gaf hier ooit als antwoord op dat ik best wel van een bier/cafe naar werktijd houd. Tja... dat leverde me 700 punten op Inmiddels werk ik er
Danmark: more usefull every day!
pi_47129799
Deze gebruikte ik altijd.

Ik vraag misschien aan het begin wat meer dan een ander, maar dat is puur omdat ik alles goed wil uitvoeren.
Als ik iets niet zeker weet en ik doe het toch en uiteindelijk blijkt het niet goed te zijn dan is de klant daar de dupe van en dat wil ik graag voorkomen.
  zondag 11 maart 2007 @ 19:36:52 #149
52513 whosvegas
The Trickster
pi_47164967
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:36 schreef BrandX het volgende:
Een goede die je kan gebruiken is heel simpel. het heeft mij de laatste twee sollicitaties in een keer mijn baan opgeleverd

als het goed is, vragen ze doorgaans eerst je sterke punten. Die som je braaf op (zorg wel dat ze echt zijn ) Vervolgens stellen ze deze vraag. Het antwoord is simpel: "Dat zijn al mijn sterke punten" Ze zullen verbaasd kijken/reageren dus reageer jij vrij vlot er achteraan met: "ik kan het u ook uitleggen als u dat wilt"

En dat doe je als volgt (dit is een voorbeeld, pas het vooral aan naar je eigen verhaal ):
"mijn sterke eigenschap, flexibel, wil ook nog wel eens mijn valkuil zijn, want in mijn enthousiasme neem ik daardoor wel eens te veel hooi op mijn vork."
"Mijn sterke eigenschap punctueel wil soms ook wel eens voor mensen storend zijn in bijvoorbeeld brainstormsessies"
"mijn sterke eigenschap analytisch vermogen kan mijn valkuil zijn omdat ik mezelf soms zo stort in het inhoudelijke, dat het risico bestaat dat ik overkoepelende plaatje uit het oog verlies"
"mijn sterke eigenschap initiatiefvol kan soms de oorzaak zijn dat ik mensen onderweg kwijt raak wanneer ik met de oplossing voor het probleem aan de gang ga"

enz enz enz

en dan zeg je eventueel heel bijdehand: gelukkig ben ik mij doorgaans op de hoogte van mijn valkuilen, waarmee ik veelal voorkom er in te trappen.

wat laten we simpel zijn, doorgaans is dit ook zo.

Succes!
Wat een dom lul verhaal, zeg
Mij is die vraag ook wel eens gesteld, gewoon gezegd dat ik het niet wist. Kom op,kom dan met fatsoenlijke vragen aanzetten.
Are you nuts??
  zondag 11 maart 2007 @ 20:53:26 #150
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_47167812
Wat een gelul allemaal.
Of jullie zijn van die brave moraalridders die echt volgens het boekje werken of beredeneren?

Of ze moeten je hebben of ze moeten je niet hebben, meer niet!
Moeten ze je niet hebben dan gebruiken ze juist een argument van je, die je in alle eerlijkheid hebt verteld of zelfs van tevoren op je cv/motivatiebrief kon lezen dat je zo'n eigenschap niet bezit, om je af te poeieren. Ik heb het idee dat mensen van P&O tegenwoordig geen risico durven te nemen en gewoon op safe spelen. Dit is meerdere malen ook door maten van me in de uitzendbranche verteld.

Waar het kort op neer komt, voor de tegenpartij moet je makkelijk te analyseren zijn (omdat zij blijkbaar moeite hebben om tot de kern te analyseren). En als het klikt dan zit je zeker goed.
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_47169060
Kan je eigenlijk gewoon enthousiast zijn en zeggen dat je de baan écht graag wil?
pi_47180396
quote:
Op zondag 11 maart 2007 21:23 schreef Bluezz het volgende:
Kan je eigenlijk gewoon enthousiast zijn en zeggen dat je de baan écht graag wil?
Ja! Vind zo'n persoon echt leuk,

Ik ken iemand die gewoon een bedrijf binnen liep, de HR kantoor binnenstapte en zei; "Het maakt mij niet uit wat voor positie ik krijg, maar ik wil echt graag in dit bedrijf werken!"

een week later had hij een baan
  maandag 12 maart 2007 @ 09:27:52 #153
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_47180963
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:50 schreef Xith het volgende:

[..]

Ik ken iemand die gewoon een bedrijf binnen liep, de HR kantoor binnenstapte en zei; "Het maakt mij niet uit wat voor positie ik krijg, maar ik wil echt graag in dit bedrijf werken!"

The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_47180989
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:50 schreef Xith het volgende:

[..]

Schoonmaker?
pi_47181013
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:48 schreef Pascal86 het volgende:
Dat bedoel ik dus: dan zijn die zwakke punten toch geen zwakke punten meer?
  maandag 12 maart 2007 @ 10:11:24 #156
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_47181859
je zwakke punten zijn je sterke punten en omgekeerd.

voorbeeld: je bent analytisch heel sterk. tegelijkertijd is dat je zwakke punt omdat je daardoor het brede plaatje wel eens uit het oog verliest.
Neerkomen wel!
  maandag 12 maart 2007 @ 10:25:25 #157
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47182187

"Where does insanity go?"
"It goes under 'strengths' as 'we see things from different angles' and
under 'weaknesses' as 'we wear chickens on our heads'."
pi_47182252
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:11 schreef Freeflyer het volgende:
je zwakke punten zijn je sterke punten en omgekeerd.

voorbeeld: je bent analytisch heel sterk. tegelijkertijd is dat je zwakke punt omdat je daardoor het brede plaatje wel eens uit het oog verliest.
Het brede plaatje uit het oog verliezen heeft niets met analytisch te maken.
  maandag 12 maart 2007 @ 11:03:10 #159
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_47183115
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:28 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Het brede plaatje uit het oog verliezen heeft niets met analytisch te maken.
klopt ik heb het verkeerd geschreven.

ander voorbeeld is nauwkeurig werken. dat is vaak iets wat je ziet bij perfectionisten. perfectionisme kan een hele goede eigenschap zijn maar kan ook tegen je werken.
Neerkomen wel!
  maandag 12 maart 2007 @ 12:14:44 #160
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47185382
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:03 schreef Freeflyer het volgende:

ander voorbeeld is nauwkeurig werken. dat is vaak iets wat je ziet bij perfectionisten. perfectionisme kan een hele goede eigenschap zijn maar kan ook tegen je werken.
Bijvoorbeeld als je moet samenwerken met incompetente kutcollega's.
  maandag 12 maart 2007 @ 13:04:20 #161
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_47187253
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:14 schreef gronk het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld als je moet samenwerken met incompetente kutcollega's.
dan zeker
Neerkomen wel!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 08:23:45 #162
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_47217802
En gewoon zeggen dat het een ontzettend domme vraag is?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_47221915
tvp
  dinsdag 13 maart 2007 @ 12:58:49 #164
136870 tomatoman
red is the colour!
pi_47225594
hele topic doorgelezen, best nuttig!

heb om 2 uur sollicitatie.

FUCKING zenuwachtig!
Drink ik, dan bederf ik.
Drink ik niet, dan sterf ik.
Beter gedronken en bedorven
Dan niet gedronken en toch gestorven...
pi_47226680
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:03 schreef Freeflyer het volgende:

klopt ik heb het verkeerd geschreven.

Gisteren werd me die vraag gesteld.
Of ik neig naar perfectionisme.

Mijn antwoord was :
Nee gelukkig niet want dat kan een valkuil zijn.

Ben het niet geworden trouwens (ze twijfelde eigenlijk nog tijdens het uitgebreide tel. gesprek waarin ze me het vertelde) omdat ik te zelfverzekerd over zou komen.
Ik zei alleen dat ik mezelf goed kende, zou wel moeten he, als je bijna 48 bent
En waren bang dat ik 'boven' het team zou komen te staan, deze ervaring hadden ze pas gehad.

Oh ze willen me wel graag in de portefeuille houden als degene die ze nu hebben laten doorgaan, niet aan de verwachtingen voldoet.. weet eerlijk gezegd niet of ik daar blij mee moet zijn
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:30:40 #166
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47226717
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 12:58 schreef tomatoman het volgende:
hele topic doorgelezen, best nuttig!

heb om 2 uur sollicitatie.

FUCKING zenuwachtig!
succes

en laat je niet gek maken, tis maar een baan..
pi_47226731
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

succes

Precies!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:36:51 #168
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_47226914
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:29 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Oh ze willen me wel graag in de portefeuille houden als degene die ze nu hebben laten doorgaan, niet aan de verwachtingen voldoet.. weet eerlijk gezegd niet of ik daar blij mee moet zijn
tuurlijk niet, 2e keus zijn accepteer je niet

Laatste keer dat mij de vraag werd gesteld van noem 3 sterke en 3 zwakke punten, herhaalde ik gewoon de sterke punten. In mijn hoofd was dat bedrijf gelijk afgeschreven ;p
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  dinsdag 13 maart 2007 @ 15:50:12 #169
136870 tomatoman
red is the colour!
pi_47231272
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

succes

Het ging prima,

Gesprek was gelukkig heel relax.
De vragen over de sterke en zwakke punten kon ik (mede dankzij dit topic) goed beantwoorden.
Had de indruk dat ze wel tevreden waren.

Nu maar afwachten!
Drink ik, dan bederf ik.
  Boks-Chick dinsdag 13 maart 2007 @ 15:56:26 #170
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_47231475
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:50 schreef tomatoman het volgende:

[..]

Het ging prima,

De vragen over de sterke en zwakke punten kon ik (mede dankzij dit topic) goed beantwoorden.

Nu maar afwachten!
Hou ons op de hoogte!
lolwut
pi_47231509
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:50 schreef tomatoman het volgende:

Het ging prima,

Nu maar afwachten!
Mooi zo
Wanneer hoor je iets?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 15:57:38 #172
136870 tomatoman
red is the colour!
pi_47231516
doe ik
Drink ik, dan bederf ik.
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:16:55 #173
76339 woeshie
Let your mind go
pi_47264768
ook een kleine update :
ik mag morgen teruggaan voor een tweede gesprek

op zo'n 2de gesprek worden er hopelijk geen zulke vragen meer gesteld he.. hoop ik?
pi_47265637
Bij mij (was toen een leidinggevende functie) gingen ze dieper op de functie in, en werd aan mij gevraagd hoe ik verschillende dingen zou op- en aanpakken.
Er zaten toen ook weer andere toekomstige collega's bij dan de 1e keer.

Ik ben het toen (weer) nét niet geworden omdat ze liever een man wilden

woensdag 14 maart 2007 @ 14:52:32 #175
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47266052
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:16 schreef woeshie het volgende:
ook een kleine update :
ik mag morgen teruggaan voor een tweede gesprek

op zo'n 2de gesprek worden er hopelijk geen zulke vragen meer gesteld he.. hoop ik?
bij mij was het tweede gesprek alleen nog babbelen over wat ik wilde verdienen en wanneer ik kon beginnen en ff handjes schudden met toekomstige collega's.
Maar wat Bluezz beschrijft komt ook regelmatig voor. Is nogal afhankelijk van de procedure die het bedrijf kiest
pi_47273248
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:41 schreef Bluezz het volgende:
Bij mij (was toen een leidinggevende functie) gingen ze dieper op de functie in, en werd aan mij gevraagd hoe ik verschillende dingen zou op- en aanpakken.
Er zaten toen ook weer andere toekomstige collega's bij dan de 1e keer.

Ik ben het toen (weer) nét niet geworden omdat ze liever een man wilden

Dizzzkriminatie!!
pi_47273571
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:37 schreef Xith het volgende:

Dizzzkriminatie!!
Ik loop tegenwoordig continue tegen discriminatie aan
Of ik ben te oud, of ik ben een vrouw, of ik ben te assertief

Ik blijf maar lekker in mijn huidige baan hangen
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:54:26 #178
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47273847
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:47 schreef Bluezz het volgende:

of ik ben te assertief

Heb je dat serieus een keer te horen gekregen?
pi_47276733
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:54 schreef gronk het volgende:

Heb je dat serieus een keer te horen gekregen?
Te assertief en zelfverzekerd.
Ik dacht altijd dat het positieve dingen waren
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:21:37 #180
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47277011
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:13 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Oeh, als ze dat tegen mij zouden zeggen dan zou ik nog een fijn gesprekje hebben met de desbetreffende P&O-tuthola (m/v). Als in van 'wel, ik begin een vaag idee te krijgen wat voor mensen jullie dan wel zoeken, maar ik wil dat nog even verifieren. Maar eerst, hoelang denken jullie nog te bestaan?'
pi_47278594
Er zit nooit een P&O m/v bij mijn gesprekken trouwens, dat is pas met het allerlaatste gesprekje wat ik dan heb over welke schaal etc.

Ik bel altijd terug, of als ze mij bellen met de afwijzing, ga ik er altijd uitgebreid op in, waarom ik zo overkom, in wat voor zin.
Er is mij nog nooit een conflict overkomen binnen mijn huidige team, en ik heb al in heel wat samenstellingen in de verschillende zorginstellingen gewerkt in mijn leven. Als ik zogenaamd te zelfverzekerd of assertief zou zijn, zou het toch ook moeten botsen?
Want daar zijn ze bang voor
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:11:25 #182
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47278995
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:01 schreef Bluezz het volgende:

Als ik zogenaamd te zelfverzekerd of assertief zou zijn, zou het toch ook moeten botsen?
Want daar zijn ze bang voor
Daarom ook mijn opmerking. Bedrijven die niet-assertieve mensen zoeken met knikkende knieen zoeken of gewoon domme uitvoerders, of ontzettende jaknikkers, die alles OK vinden wat de leidinggevende/het management zegt. En vooral niet teveel zelf nadenken. De eerste soort haal je bij het uitzendbureau, de tweede.. tsja..

Commerciele bedrijven van het tweede soort is meestal geen lang leven beschoren. Hoewel, als ze groot genoeg zijn kunnen ze nog een aardig lange doodsstrijd hebben. Overheid is natuurlijk een heel ander verhaal.
pi_47279440
Ik heb morgen ook een sollicitatie waar ik me toch wel enigszins zorgen over maak. Ben nu 4e jaars hbo'er en heb wat studievertraging, puur door laksheid. Maar wil in de tijd die nu vrijgekomen is toch wat relevante werkervaring opdoen en ben zo bij een bedrijf terecht gekomen waar ik dus morgen mag solliciteren om een half jaar zoveel mogelijk ingezet te worden bij diverse activiteiten, maar nu vraag ik me af wat ik moet zeggen als ze vragen waarom ik een keer na 1 jaar gestopt ben met een hbo-opleiding die lijkt op mijn huidige en waarom ik nu studievertraging heb, want hoewel dit puur door laksheid komt lijkt het natuurlijk wel of ik gewoon het niveau niet aankan.
pi_47279485
Privé omstandigheden
Zijn ze meteen stil en durven ze niet door te vragen.
pi_47281152
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:25 schreef Bluezz het volgende:
Privé omstandigheden
Zo dicht mogelijk bij de waarheid blijven is iets wat ik toch wel graag probeer. Die privé omstandigheden zijn dus niet echt een optie. .
  donderdag 15 maart 2007 @ 23:54:19 #186
151973 PlarkPlark
Klok klok klok
pi_47321576
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:19 schreef gronk het volgende:
'mijn zwakke punt is dat ik helemaal afknap van on-originele sollicitatievragen. U hoort nog wel van mij'
Uber!

Ik doe wel eens gesprekken, en dan vraagt de personeelsmanager altijd "deze" vraag,
Dit zou een cool antwoord zijn van een kandidaat, ik zou lachen
  donderdag 15 maart 2007 @ 23:55:33 #187
151973 PlarkPlark
Klok klok klok
pi_47321610
quote:

[..]

Ze bedoelen:
opdringerig en arrogant
pi_47321707
vandaag niet de vraag gehad
  vrijdag 16 maart 2007 @ 00:28:23 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_47322684
quote:
Op zondag 11 maart 2007 21:23 schreef Bluezz het volgende:
Ik zou wel effe wachten totdat je het bedrijf hebt leren kennen etc Anders klinkt het zo stom en gespeeld.
Maargoed, ik ben geen expert
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 00:34:00 #190
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_47322860
quote:

[..]

Dat kan soms intimiderend werken, vooral als je in een groep vol vrouwen (meisjes) komt te werken... Ook is het zo dat sommige leidinggevenden liever 'ja en amen' typjes onder zich hebben werken dan iemand die overal wel een woordje over klaar heeft

Vooral in de zorg (en ex-overheid) zie je dit heel veel, waar zegmaar een hoop dingen heel inefficïent en stom geregeld zijn en waar je als medewerker gewoon je mond over moet houden tegen je leidinggevenden, omdat ze als ze dat zouden veranderen persoon X en Y zouden moeten ontslaan of budget Z niet meer het volgende jaar krijgen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 maart 2007 @ 09:50:02 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47327434
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:25 schreef Bluezz het volgende:
Privé omstandigheden
Dan heb je wel een slappe zak van een HRM manager als hij niet door vraagt.
pi_47328987
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:01 schreef Grachus het volgende:

[..]

Zo dicht mogelijk bij de waarheid blijven is iets wat ik toch wel graag probeer. Die privé omstandigheden zijn dus niet echt een optie. .
Commissiewerk?
Of heb je gewoon als knor echt niets gedaan?
pi_47333397
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 09:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan heb je wel een slappe zak van een HRM manager als hij niet door vraagt.
Inderdaad. Bij mij vroegen ze destijds echt wel door....

Ben uiteindelijk wel aangenomen, ondanks dat ik mijn studie niet af had
  maandag 19 maart 2007 @ 13:44:00 #194
76339 woeshie
Let your mind go
pi_47432955
Nog eens een update : Ik heb de job !
Het tweede gesprek heeft nog geen 10 minuten geduurd .. Was enkel om me te laten weten dat ik aangenomen ben en mijn loon te bespreken
pi_47433007
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:44 schreef woeshie het volgende:
Nog eens een update : Ik heb de job !
Het tweede gesprek heeft nog geen 10 minuten geduurd .. Was enkel om me te laten weten dat ik aangenomen ben en mijn loon te bespreken
geweldig!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Boks-Chick maandag 19 maart 2007 @ 13:53:38 #196
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_47433309
heel veel feli's Woeshie!
lolwut
  maandag 19 maart 2007 @ 13:58:37 #197
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47433502
gefeliciteerd!
pi_47437346
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 10:47 schreef Paulusch het volgende:

[..]

Commissiewerk?
Of heb je gewoon als knor echt niets gedaan?
Ik heb geen zak uitgevoerd, maar ik heb het er maar op gegooid dat ik niet een type ben die de hele dag graag in de boeken zit. Ben ook aangenomen dus blijkbaar heb ik wel het juiste gezegd.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:30:56 #199
130803 Gripper
Get a grip
pi_47474240
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:28 schreef BrandX het volgende:

[..]
"u moet niets, want niemand is onmisbaar. Wat ik kan staat op het papier voor u (je cv dus) en verder is het aan u om te beslissen of ik als persoon pas in uw organisatie, en of ik het type persoon ben die u zoekt. Daar kan ik u niets over zeggen. Wat ik u wel kan zeggen is dat deze baan mij een grote uitdaging lijkt, en mijn eerste indruk gecombineerd met wat in de vacature staat dusdanig is dat dit mij een werkplek lijkt waar ik me thuis zal voelen en tot mijn recht kan komen."
Ik las die post van je vorige week al, heb m onthouden en heb precies dat antwoord gegeven gisteren toen ik tijdens mn tweede gesprek deze vraag kreeg.
Kleine toevoeging: "ik ken de andere kandidaat niet, dus ik weet niet hoe goed die is. Maar ik denk dat het feit dat ik jong ben en van ons tweeën waarschijnlijk het meest dichtbij (5 minuten fietsen) woon zeker een voordeel is: dat maakt me heel flexibel"

Ben benieuwd wat het oplevert, volgende week uitslag
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Boks-Chick dinsdag 20 maart 2007 @ 15:37:52 #200
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_47474463
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:30 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik las die post van je vorige week al, heb m onthouden en heb precies dat antwoord gegeven gisteren toen ik tijdens mn tweede gesprek deze vraag kreeg.
Kleine toevoeging: "ik ken de andere kandidaat niet, dus ik weet niet hoe goed die is. Maar ik denk dat het feit dat ik jong ben en van ons tweeën waarschijnlijk het meest dichtbij (5 minuten fietsen) woon zeker een voordeel is: dat maakt me heel flexibel"

Ben benieuwd wat het oplevert, volgende week uitslag
Wauw!!!
ik ben heel benieuwd!
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')