ik heb nu eenmaal geen GOEIE zwakke puntenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
het feit dat wij jouw zwakke punten moeten gaan verzinnen vind ik op zich al vrij zwak.
het is geen strikvraag, het gaat over zelfreflectie.
Da's dan weer echt te standaard. Het is wel een negatieve vraag positief proberen om te draaien, maar dit is echt veel te doorzichtig.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:24 schreef woeshie het volgende:
bvb zoiets als "ik ben té perfectionistisch"
'k weet het .. ik kan momenteel op niets origineels komenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Da's dan weer echt te standaard. Het is wel een negatieve vraag positief proberen om te draaien, maar dit is echt veel te doorzichtig.
Standaardvragen verdienen standaardantwoorden. De clou van die negatieve vraag is dat je er niet in blijft hangen en je gaat afvragen wat een 'slecht punt' is. Men noemt het zelfkennis/reflectie, ik noem het een truukje dat bij elke assertiviteits/persoonlijkheidscursus aangeleerd wordt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Da's dan weer echt te standaard. Het is wel een negatieve vraag positief proberen om te draaien, maar dit is echt veel te doorzichtig.
Ach kom, iedereen verzint van te voren allerlei zogenaamde zwakke punten die voor de functie juist als sterke punten zijn uit te leggen. Niemand zal echte zwakke punten vertellen, zoals 'ik ben lui' (tenzij je matrassen moet testen) of 'ik lieg heel veel' (misschien handig als roddeljournalist). Hiermee is de waarde van de 'noem enkele van uw zwakke punten-vraag' wel verdwenen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
het feit dat wij jouw zwakke punten moeten gaan verzinnen vind ik op zich al vrij zwak.
het is geen strikvraag, het gaat over zelfreflectie.
Zeg dat eens in POL en ze zetten de pek en veren al voor je klaarquote:
Het gaat ook helemaal niet om die punten zelf, maar meer dat wat je erbij kunt vertellen. Het is een hele slimme vraag, omdat het een open vraag is, waarop altijd kan worden doorgevraagd.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ach kom, iedereen verzint van te voren allerlei zogenaamde zwakke punten die voor de functie juist als sterke punten zijn uit te leggen. Niemand zal echte zwakke punten vertellen, zoals 'ik ben lui' (tenzij je matrassen moet testen) of 'ik lieg heel veel' (misschien handig als roddeljournalist). Hiermee is de waarde van de 'noem enkele van uw zwakke punten-vraag' wel verdwenen.
'Ik heb foto's van jou en je hond'quote:vertel eens waarom we juist jou moeten nemen,
Ik haat ongeveer alle vragen die ze stellenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:04 schreef Bluezz het volgende:
...
De vraag van :
vertel eens waarom we juist jou moeten nemen,
die HAAT ik trouwens
once in a lifetime opportunityquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:04 schreef Bluezz het volgende:
De vraag van :
die HAAT ik trouwens
"u moet niets, want niemand is onmisbaar. Wat ik kan staat op het papier voor u (je cv dus) en verder is het aan u om te beslissen of ik als persoon pas in uw organisatie, en of ik het type persoon ben die u zoekt. Daar kan ik u niets over zeggen. Wat ik u wel kan zeggen is dat deze baan mij een grote uitdaging lijkt, en mijn eerste indruk gecombineerd met wat in de vacature staat dusdanig is dat dit mij een werkplek lijkt waar ik me thuis zal voelen en tot mijn recht kan komen."quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:04 schreef Bluezz het volgende:
* Kan er niet tegen iets niet af te kunnen maken.
* Presteer beter onder druk
Dat zijn 2 mooie die ik maandag mee ga nemen
De vraag van :
die HAAT ik trouwens
Precies, maar dat is die 'wat zijn je zwakke punten' vraag óók. Zeker als ze netjes volgens het standaardpatroon die andere 'sterke punten' vraag éérst hebben gesteld en beleefdheidshalve niet hebben zitten gapen terwijl jij je sterke punten opnoemde.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:28 schreef BrandX het volgende:
[..]
"u moet niets, want niemand is onmisbaar. Wat ik kan staat op het papier voor u (je cv dus) en verder is het aan u om te beslissen of ik als persoon pas in uw organisatie, en of ik het type persoon ben die u zoekt. Daar kan ik u niets over zeggen. Wat ik u wel kan zeggen is dat deze baan mij een grote uitdaging lijkt, en mijn eerste indruk gecombineerd met wat in de vacature staat dusdanig is dat dit mij een werkplek lijkt waar ik me thuis zal voelen en tot mijn recht kan komen."
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:30 schreef mgerben het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Wat doe jij eigenlijk voor werk?
Solliciteren?
Helemaal mee eens. Het klinkt misschien heel stom. Maar ik heb me op welke sollicitatie dan ook niet voorbereid. Wel in de zin dat ik weet waar de vacature over gaat, basiskennis over het bedrijf. Maar niets over mezelf. Ik weet wel wie ik ben, wat ik kan, maar ook waar mijn beperkingen liggen. Het enige wat ik doe, is daarover heel eerlijk zijn. En zoals eerder gezegd: Dat werkt voor mij iig hartstikke goed.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:41 schreef BrandX het volgende:
[..]
![]()
Nee hoor, maar in mijn rol als projectmanager en voorheen teammanager weet ik wel wat ik graag hoor, mits ze naar waarheid worden verwoord natuurlijk, een beetje manager prikt er anders zo doorheen.
Verder ben ik met soortgelijke argumenten zelf bij mijn huidige werkgever terecht gekomen. Ben van administratiemedewerker een jaar later coordinator geworden, een half jaar later werd ik teammanager, 2 jaar later projectmanager en doe dat laatste nu 3 jaar. Als je dan weet dat ik qua papieren ongeveer de minst ervaren persoon was, maar door mijn overtuigingskracht en eerlijkheid in de sollicitatiegesprekken uit 14 man gekozen ben...
Uiteindelijk draait het er gewoon om in die gesprekken: hoe valt er met jou te communiceren. Dat je iets niet (goed) kan is niet erg. Je moet daar gewoon eerlijk over zijn. Als maar blijkt dat je wil en kan luisteren, en (vervolgens) wil en kan leren. Hoe je overkomt in het gesprek is gewoon key. En daar wint eerlijkheid het altijd boven gemaakte antwoorden die niet bij jezelf horen. Daarom ook: als je mijn voorbeelden gebruikt, 100% prima, maar hou het bij jezelf, je eigen verhaal, kennis, kunde en mogelijkheden.![]()
Succes!
Precies. Hoe je overkomt op dat moment.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:41 schreef BrandX het volgende:
Uiteindelijk draait het er gewoon om in die gesprekken: hoe valt er met jou te communiceren. Dat je iets niet (goed) kan is niet erg. Je moet daar gewoon eerlijk over zijn. Als maar blijkt dat je wil en kan luisteren, en (vervolgens) wil en kan leren. Hoe je overkomt in het gesprek is gewoon key. En daar wint eerlijkheid het altijd boven gemaakte antwoorden die niet bij jezelf horen. Daarom ook: als je mijn voorbeelden gebruikt, 100% prima, maar hou het bij jezelf, je eigen verhaal, kennis, kunde en mogelijkheden.![]()
Uit onderzoek is gebleken dat sollicitatie-gesprekken, met name ongestructeerde gesprekken, de minst goede voorspeller zijn van presteren in een baan. De beste voorspeller bleek trouwens (dat wil niemand horen, maar het is toch zo, tenminste volgens meerdere onderzoeken) de iq-test.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Precies. Hoe je overkomt op dat moment.
Ik zit aan 2 kanten, wil graag een andere baan dichterbij, dus solliciteer regelmatig.
Maar in mijn huidige baan zit ik vaak bij gesprekken met nieuwe collega's.
Het is maar lastig in te schatten hoe iemand écht functioneert.. dat moet toch blijken.
Blech.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:28 schreef BrandX het volgende:
deze baan mij een grote uitdaging
De sollicitatiegesprekken waar ik bij heb gezeten waren inderdaad redelijk nutteloos. Mensen zeiden dingen over zichzelf die gewoon niet waar waren ('ja hoor, ik ben heel flexibel' en het dan totaal niet zijn). We proberen sindsdien vooral iemand te zoeken waar het mee klikt en die in het team past. Dat iemand aan je theoretische eisen voldoet haal je al uit het cv.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:55 schreef djenneke het volgende:
Uit onderzoek is gebleken dat sollicitatie-gesprekken, met name ongestructeerde gesprekken, de minst goede voorspeller zijn van presteren in een baan. De beste voorspeller bleek trouwens (dat wil niemand horen, maar het is toch zo, tenminste volgens meerdere onderzoeken) de iq-test.
Dat je op fok! om advies moet vragen is wel een zwak puntquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:18 schreef woeshie het volgende:
Ik heb overmorgen een sollicitatiegesprek en ben me daarop een beetje aan't voorbereiden.
Maar ik heb het nogal moeilijk met de vraag "Noem u zwakke punten" aangezien dit natuurlijk een strikvraag is.
Wat zijn nou goeie 'zwakke punten' ?
Graag zoveeel mogelijk voorbeelden![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:47 schreef dmnd het volgende:
[..]
Dat je op fok! om advies moet vragen is wel een zwak punt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |