quote:Klink trekt 'naakte' campagne orgaandonatie in
dinsdag 6 maart 2007 12:18
Minister Ab Klink van Volksgezondheid (CDA) heeft op het laatste moment een reclamecampagne voor orgaandonatie teruggetrokken.
Volgens Klink zouden de foto's bij het campagnemateriaal, waarop een schaars geklede vrouw staat, niet overeenkomen met het doel van de campagne. Dat liet de samensteller van de campagne, het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ), weten.
Op een van de foto's staat een man die een in ondergoed gehulde vrouw van achteren omarmt. Op haar blote buik zit een sticker met het opschrift 'Ik ben donorgeregistreerd. En jij?' Het onderschrift van de poster luidt 'Weet jouw liefste al of je donor bent of niet?'
Nieuwe minister
Volgens de NIGZ was het concept van het voorlichtingsmateriaal al veel eerder naar het ministerie van Volksgezondheid, de opdrachtgever voor de campagne, gestuurd. Omdat de minister nog maar net is aangetreden, werd hij vorige week pas met de beelden geconfronteerd.
Het drukken van het materiaal en de voorbereidingen voor het opnemen van een bijbehorend reclamefilmpje zijn meteen stopgezet. Het NIGZ heeft nu nog drie weken om met een alternatief te komen. Er zouden al een miljoen folders en stickers zijn gedrukt.
GroenLinks wil van minister Klink uitleg over het afblazen van de donorcampagne en heeft schriftelijke vragen gesteld. GroenLinks-leider Femke Halsema vraagt zich af of hier sprake is van een nieuwe betuttelende houding van het kabinet.
Naakt is naakt, dat is een naakte buik. Ontbloot en bloot.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:44 schreef Reya het volgende:
[..]
[afbeelding]
Sinds wanneer valt een ontblote buik al onder naakt?
Overigens vind ik zelf de betreffende foto's best redelijk geslaagd
Twin Peaks?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Naakt is naakt, dat is een naakte buik. Ontbloot en bloot.
Ze moeten natuurlijk gewoon bij het doel van de campagne blijven: dood & bruikbaar!
[afbeelding]
Zou er ook best 1 bij willen hebben. Ooit op reis geweest met een jongen die ook de Zwitserse nationaliteit had was best praktisch.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:19 schreef Mutant01 het volgende:
Heerlijk zo'n tweede nationaliteit.
pff als dat al te veel isquote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:44 schreef Reya het volgende:
[..]
[afbeelding]
quote:Ten tweede zouden de rechten van joden om hun geloof uit te oefenen, in onze denkbeeldige situatie, hoogstwaarschijnlijk worden ingeperkt. Niemand wil immers dat joodse kinderen geïndoctrineerd worden door de opvatting dat alle joden het bevel van God gekregen hebben om de niet-joden te bestrijden. Op zijn minst zou het als volkomen gerechtvaardigd en zelfs noodzakelijk beschouwd worden om de joodse religie kritisch te onderzoeken. Niet-joden zouden in deze hypothetische situatie dus alle recht van de wereld hebben om de joodse geloofsopvattingen onder kritiek te stellen.
Damn'd good coffee! And hot!quote:
Sexy!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:26 schreef Monidique het volgende:
Dan zit ik elke dag naakt voor de kijkbuis.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Damn'd good coffee! And hot!
Overigens ziet ze er wel uit alsof haar gouden spangen gemaakt zijn, met zilveren stipjes, vind je niet?
Weet ik nog steeds niet wat gouden spangen zijnquote:11. Wij zullen u gouden spangen maken, met zilveren stipjes.
Katholieken zijn zo poetisch als sinterklaas.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:31 schreef Elseetje het volgende:
[..]
[..]
Weet ik nog steeds niet wat gouden spangen zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen wonder dat die papen met die stupide kerstbomen opgetuigd met ballen zijn gekomen.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Katholieken zijn zo poetisch als sinterklaas.
Willibrordvertaling:Kerstbomen zijn leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen wonder dat die papen met die stupide kerstbomen opgetuigd met ballen zijn gekomen.Maar waar zijn haar hangers dan?
Wees eens poëtisch! Heur haar is haar gouden sierraad, ligt in strengen rond haar gezicht.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:35 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Kerstbomen zijn leukMaar waar zijn haar hangers dan?
Dus toch. Vond het zo weinig gouden op deze fotoquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Wees eens poëtisch! Heur haar is haar gouden sierraad, ligt in strengen rond haar gezicht.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:45 schreef Monidique het volgende:
Dat hele dubbele nationaliteitsgebeuren vind ik maar saai, het boeit me niet, ik gun het iedereen, ik vind het maar naar en eng, ik geloof niet dat iemand ook maar leest wat anderen schrijven en, ja, dat dus... Een non-issue. Een geen-zaak. Beetje obessief moslimpje pesten, zoiets. Maar goed, dat weten we allemaal wel.
Ik heb net gestemd op www.volkskrant.nl en er gelijk een topic over geopendquote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:44 schreef Reya het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nee, het speelt elders ook wel. Vooral in de landen waar men moeilijk doet over een 2e nationaliteit.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
Het is een zo typisch Nederlandse discussie...
http://bieslog.vpro.nl/programma/bieslog/index.jspquote:dinsdag 6 maart 2007 08:50 verstuur
Naar het Nieuwe Mooie Nederland
(of: Swiebertje leeft!)
De minister-president zelve wekt de kiezers in een radiospotje op CDA te gaan stemmen bij de Provinciale Statenverkiezingen, met als enige argument dat zijn partij ervoor zal zorgen dat de coffeeshops op vijfhonderd meter van de scholen worden gevestigd.
Mijn tere, onschuldige ziel is helemaal bevlekt geraakt bij het aanzien van de posters.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:53 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik heb net gestemd op www.volkskrant.nl en er gelijk een topic over geopend
Ab Klink (minister van WVS)
Vr.8. Maar zijn wij alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:37 schreef Monidique het volgende:
En toch doen, hè...
Komt dat vandaan? Magere argumentatie,quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Vr.8. Maar zijn wij alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad?
Antw. Ja wij, tenzij dan dat wij door den Geest Gods wedergeboren worden.
En Gekke Geert dan?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:44 schreef Autodidact het volgende:
Even kijken. Dat zijn twee namen erbij op mijn conservatieven-to-kill-lijstje:
- Joshua Livestro
- Leon de Winter
- Winny de Jong
- Cor Eberhard
- Michiel Smit
- Hans Wiegel
- Hans van Baalen
- JP Balkenende
- Ab Klink
I guess soquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:44 schreef sigme het volgende:
Mijn tijd zit er ook bijna op, hebben ze dan vrij spel?
Die heb ik er bewust niet opgezet, net als bij Al Sahaf moeten we met onze poten van de clowns (Gekke Gradje) afblijven.quote:
Heidelberger CATECHISMUSquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Komt dat vandaan? Magere argumentatie,.
Nou ja, ik heb mijn best gedaan. Jij ook, zij het dat je een andere insteek koos. Maar veel meer is er voor jou noch mij aan toe te voegen, denk ik.quote:
volksvermaak moet er ook zijn he.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |