abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:46:06 #1
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46975439
Nog maar net geinstalleerd per 22 februari, heeft deze kersverse minister al diverse mensen tegen zich in het harnas gejaagd. We kennen 'm natuurlijk allemaal al als degene die als de sodemieter vooruit wil lopen op het rookverbod in de horeca, wat ongetwijfeld is gebeurd zonder dat meneer Klink zich af heeft gevraagd wat voor rampzalige gevolgen dit zal hebben voor die branche.. Denk maar eens aan de verplichte verbouwingen en de terugloop van bezoekers die flink in het budget zal hakken, om nog maar te zwijgen van de opdrijvende prijzen in de horeca.

Inmiddels heeft meneer de fatsoensgristen een nieuw huisje gevonden om omver te trappen, namelijk het bepalen van de x factor die reklame overbrengt. De posters die er voor moeten zorgen dat mensen nadenken over de vraag of zij orgaandonor willen worden of niet, is namelijk te sexueel getint, vindt minister Ab Klink (CDA). Halsema vraagt zich terecht af of dit niet te maken heeft met doorgeslagen christelijk-sociaal beleid, zo schrijft het artikeltje in de Volkskrant.

Ter illustratie, het gaat om deze posters (de organen zitten nog achter het velletje van de meneer en mevrouw die zich voor deze campagne hebben laten lenen).

Wat vinden we hier van?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:48:08 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46975512
ik vind dat die kerel zijn christelijkheid lekker voor zichzelf moet houden. en ook bij zijn leest. meneer is geen reclamemaker.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_46975587
Meesterzet van Klink. Door deze campagne te verbieden, wordt er kweet-niet-hoe-veel media-aandacht aan besteed, waarbij de posters ter illustratie worden afgedrukt. Gratis publiciteit. Altijd goedkoper dan dure advertentieruimte.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:52:46 #4
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_46975683
Hoeveel van deze truttigheid zullen we de komende 4 jaar over ons heen gestort krijgen?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:54:03 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_46975720
We gaan wel terug van de jaren '50 van Balkenende 1-3 naar de jaren 30...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46975977
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:50 schreef dVTB het volgende:
Meesterzet van Klink. Door deze campagne te verbieden, wordt er kweet-niet-hoe-veel media-aandacht aan besteed, waarbij de posters ter illustratie worden afgedrukt. Gratis publiciteit. Altijd goedkoper dan dure advertentieruimte.
Nee, de campagne gaat door, maar met andere foto's. Het reeds gedrukte materiaal (dat was er al) gaat de prullebak in.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:01:54 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46976005
misschien eerst even zijn reactie afwachten en niet Femke op haar woord geloven? Het ministerie ontkent vooralsnog dat de actie is tegengehouden vanwege het bloot...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:02:23 #8
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46976031
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, de campagne gaat door, maar met andere foto's. Het reeds gedrukte materiaal (dat was er al) gaat de prullebak in.
wilde ik ook net schrijven:
quote:
Voor Bert Elbertse van opdrachtgever NIGZ kwam de afwijzing als een donderslag bij heldere hemel. Hij zegt dat het ministerie de foto’s al geruime tijd vóór vorige week onder ogen kreeg. ‘Maar ik weet niet bij welke geledingen in het ministerie dat dan terechtkomt.’

Volksgezondheid stelt echter dat op het ministerie vóór afgelopen week geen foto’s, maar alleen schetsen binnen zijn gekomen.

Prullenbak
Elbertse van het NIGZ moet nu in allerijl nieuw beeld bij de campagne gaan zoeken. Halverwege maart moet die beginnen. ‘Het is altijd lastig als je ideeën moet omgooien’, aldus Elbertse. Het foldermateriaal dat al was gedrukt – minimaal tienduizenden – kan de prullenbak in. De voorbereidingen voor een bijbehorend reclamefilmpje zijn stilgelegd.
Zelfs hier moet over gelogen worden.. het is een schande !

Wie gelooft er nou dat deze 2 mensen eerst zijn getekent en daarna zijn vastgeled op foto
pi_46976044
quote:
Met fatsoensnormen van het nieuwe kabinet heeft het niets te maken – maar minister Ab Klink heeft bezwaar tegen een nieuwe publiciteitscampagne.

Minister Klink van Volksgezondheid heeft zijn veto uitgesproken over deze twee posters, die gemaakt zijn voor een reclamecampagne om orgaandonatie te bevorderen. Klink vindt de fotos niet passend.

Minister Klink van Volksgezondheid heeft op de valreep een streep gezet door een reclamecampagne om orgaandonatie te bevorderen. Afgelopen donderdag kreeg het Nederlands Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ), dat de campagne in opdracht van het ministerie uitbesteedt, te horen dat twee foto’s ‘niet passend’ zijn.

Te bloot
De Tweede Kamerfractie van GroenLinks vermoedt dat Klink – tot voor kort directeur van het wetenschappelijk instituut van het CDA – de beelden heeft afgekeurd omdat er te veel bloot op staat. Fractievoorzitter Halsema vreest dat het te maken heeft met de fatsoensnormen van het nieuwe sociaal-christelijke kabinet. Zij heeft Klink schriftelijke vragen gesteld.

Een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid ontkent dat de politieke achtergrond van de nieuwe minister iets te maken heeft met het besluit.

Het probleem is dat de foto’s niet overeenstemmen met de boodschap die de campagne moet uitdragen. ‘De minister zou de foto’s wel hebben goedgekeurd als ze zouden worden gebruikt in een campagne tegen seksueel overdraagbare aandoeningen.’

Op de twee foto’s, gemaakt door fotograaf Krijn van Noordwijk, staan stellen afgebeeld die deels ontkleed zijn. Op het lichaam van een van de partners staat de tekst ‘Ik ben donorgeregistreerd. En jij?’ afgedrukt.

'Niet erotisch'
Van Noordwijk is verbaasd dat zijn foto’s geen ministeriële goedkeuring hebben gekregen. ‘We hebben het zeer binnen het beschaafde gehouden’, vindt hij. ‘Er is niets seksueels of erotisch aan. Als dat de bedoeling was, had ik wel uit een ander vaatje getapt.’

Voor Bert Elbertse van opdrachtgever NIGZ kwam de afwijzing als een donderslag bij heldere hemel. Hij zegt dat het ministerie de foto’s al geruime tijd vóór vorige week onder ogen kreeg. ‘Maar ik weet niet bij welke geledingen in het ministerie dat dan terechtkomt.’

Volksgezondheid stelt echter dat op het ministerie vóór afgelopen week geen foto’s, maar alleen schetsen binnen zijn gekomen.

Prullenbak
Elbertse van het NIGZ moet nu in allerijl nieuw beeld bij de campagne gaan zoeken. Halverwege maart moet die beginnen. ‘Het is altijd lastig als je ideeën moet omgooien’, aldus Elbertse. Het foldermateriaal dat al was gedrukt – minimaal tienduizenden – kan de prullenbak in. De voorbereidingen voor een bijbehorend reclamefilmpje zijn stilgelegd.
Volkskrant
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:03:23 #10
136 V.
pi_46976072
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:01 schreef teamlead het volgende:
misschien eerst even zijn reactie afwachten en niet Femke op haar woord geloven? Het ministerie ontkent vooralsnog dat de actie is tegengehouden vanwege het bloot...
...maar een man van het reclamebureau zei wel op de radio iets in de trant van: 'we gaan nu wel keiharde afspraken maken met de minister over wat wel toelaatbaar wordt geacht', wat toch zeker wel ook in de richting gaat van wat Halsema zegt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:04:04 #11
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_46976096
Ik vind het wel terecht. Je kunt niet aan de ene kant je mond vol hebben over media en bloot en dan zelf bij een campagne - die helemaal niets te maken heeft met seks oid - zulke posters verspreiden.
pi_46976119
quote:
Van Noordwijk is verbaasd dat zijn foto’s geen ministeriële goedkeuring hebben gekregen. ‘We hebben het zeer binnen het beschaafde gehouden’, vindt hij. ‘Er is niets seksueels of erotisch aan.
Nou vind ik er niks schokkend aan hoor, maar om dit "niets seksueels of erotisch" te noemen vind ik mal.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:05:11 #13
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_46976143
Als die foto's niet erotisch zijn... is dit de manier waarop meneer van Noordwijk een wildvreemde op straat begroet ofzo?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:09:58 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46976306
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:02 schreef Aoristus het volgende:

Wie gelooft er nou dat deze 2 mensen eerst zijn getekent en daarna zijn vastgeled op foto
ik. zo gaat het altijd. je bedenkt een idee, laat er mensen in schetsen en fotografeert deze later.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:10:43 #15
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46976337
De posters vallen inderdaad licht-erotisch te noemen, maar dat mag zo langzamerhand geen taboe meer zijn, lijkt me. Persoonlijk vind ik de posters juist wel smaakvol, ze stralen wel iets artistieks uit en ze zijn allesbehalve plat
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:12:01 #16
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_46976374
Maar het houd toch geen enkel verband met donorregistratie?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:12:04 #17
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46976378
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik. zo gaat het altijd. je bedenkt een idee, laat er mensen in schetsen en fotografeert deze later.
Niet waar, ze komen uit Adam's rib
pi_46976446
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoeveel van deze truttigheid zullen we de komende 4 jaar over ons heen gestort krijgen?
Tja, zolang Balkenende er zit, zul je dit houden, vrees ik.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:14:38 #19
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46976474
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:12 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik zelf inderdaad niet direct dat verband leggen, maar dat is wel bij meer overheidscampagnes het geval geweest, en het is wel wat opvallend dat juist bij deze posters de minister ingrijpt.
pi_46976495
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:12 schreef Heerlijkheid het volgende:
Heel in de verte: zo te zien gaat het over de vraag of degenen waarmee je intiem bent wel op de hoogte zijn van de wensen van je dooie lijf.

Omdat je dat niet nog even kan zeggen als je eenmaal dood bent, en zij soms wel moeten beslissen wat gedaan moet worden.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:15:18 #21
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46976501
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:54 schreef Verbal het volgende:
We gaan wel terug van de jaren '50 van Balkenende 1-3 naar de jaren 30...

V.
Dankzij de PvdA.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:16:03 #22
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_46976522
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zelf inderdaad niet direct dat verband leggen, maar dat is wel bij meer overheidscampagnes het geval geweest, en het is wel wat opvallend dat juist bij deze posters de minister ingrijpt.
Nieuw kabinet, nieuwe stijl.

Misschien vervangt ie de posters trouwens wel om een andere reden, en wordt het stelletje vervangen door twee homo's - omdat de CU zoveel waarde hecht aan homo-emancipatie.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:17:15 #23
136 V.
pi_46976582
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dankzij de PvdA.
Ja, uiteraard. Want Klink is van het CDA en dat is de schuld van de PvdA. Alleen in jouw universum

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46976595
Ik snap de bezwaren van Klink trouwens wel maar je moet als minister altijd zorgen dat het niet duidelijk wordt dat jij het persoonlijk tegen houdt.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:18:20 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46976623
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:17 schreef Verbal het volgende:
Ja, uiteraard. Want Klink is van het CDA en dat is de schuld van de PvdA. Alleen in jouw universum

V.
Nee, de PvdA maakt de gristelijk-moralistische koers mogelijk, door bij te dragen aan een parlementaire meerderheid. Is natuurlijk te moeilijk voor je.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')