Erger nog: voor de lol kunstgeschiedenis vakken volgen.quote:
quote:Op maandag 5 maart 2007 12:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog niet...
Ik zal niet zeggen per definitie dom, maar bijster slim zijn er niet veel.
Joh, duh...quote:Op maandag 5 maart 2007 12:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dit is de POLSC. Je mag er gewoon dwars doorheen kleppen met een ander onderwerp. Leuk he?
quote:
Omdat het dom is.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:13 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
In TTK liep de vraag waarom domheid ergerlijk is. Waarom is domheid ergerlijk?
Cirkelredeneringen zijn in meestal dom omdat iemand pretendeert een oorzaak en gevolg aangeduid te hebben.quote:
Maar waarom zijn cirkelredeneringen ergelijk?quote:Op maandag 5 maart 2007 13:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Cirkelredeneringen zijn in meestal dom omdat iemand pretendeert een oorzaak en gevolg aangeduid te hebben.
Maar de vraag was:quote:Op maandag 5 maart 2007 13:42 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Maar waarom zijn cirkelredeneringen ergelijk?
Omdat je veel tijd moet investeren, om de ander te overtuigen. En als dit uiteindelijk gelukt is, is de ander meestal helemaal niet blij met zijn nieuw verworven inzicht. En vaker nog blijft hij zijn cirkelredenering herhalen.
Ik vind domheid alleen ergerlijk wanneer mensen zich intelligenter voordoen dan ze eigenlijk zijn. Ook zo'n typisch journalistentrekje.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:13 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
In TTK liep de vraag waarom domheid ergerlijk is. Waarom is domheid ergerlijk?
Maar waarom is domheid ergerlijk?quote:Op maandag 5 maart 2007 13:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik vind domheid alleen ergerlijk wanneer mensen zich intelligenter voordoen dan ze eigenlijk zijn. Ook zo'n typisch journalistentrekje.
Het zou me verbazen als mijn IQ 100 of lager is.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:56 schreef Autodidact het volgende:
Vreemd he...Ik geloof dat iets van 90% zichzelf meer dan de gemiddelde intelligentie toedicht. Is er hier iemand die zichzelf dommer dan gemiddeld Nederland vindt?
Denk je?quote:Op maandag 5 maart 2007 14:05 schreef Autodidact het volgende:
Dat denkt iedereen dus...
Unskilled and Unaware of It: How Difficulties in Recognizing One's Ownquote:Op maandag 5 maart 2007 13:56 schreef Autodidact het volgende:
Vreemd he...Ik geloof dat iets van 90% zichzelf meer dan de gemiddelde intelligentie toedicht. Is er hier iemand die zichzelf dommer dan gemiddeld Nederland vindt?
Het is geen uitsluitend verband. Een WO-opleiding belooft niet per definitie een hoog IQ of andersom. De kans is alleen wat hoger.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Denk je?
Voor zover ik weet is er een tamelijk stevig verband tussen opleidingsniveau en IQ.
Dat zei ik ook niet, ik zei een tamelijk stevig verband. Aan de andere zijde (hoog IQ, lage opleiding) verwacht ik dat de uitzonderingen vaker voorkomen.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:14 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het is geen uitsluitend verband. Een WO-opleiding belooft niet per definitie een hoog IQ of andersom. De kans is alleen wat hoger.
Oh, dat het zeker niet iedereen is die dat denkt weet ik zeker, ik ken meer dan genoeg mensen die zich bewust zijn van het feit dat ze niet de snuggersten zijn.quote:Dat iedereen denkt een bovengemiddeld iq te hebben denk ik niet, dat is onderzocht.
Ik bedoel natuurlijk niet 100%quote:Op maandag 5 maart 2007 14:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet, ik zei een tamelijk stevig verband. Aan de andere zijde (hoog IQ, lage opleiding) verwacht ik dat de uitzonderingen vaker voorkomen.
[..]
Oh, dat het zeker niet iedereen is die dat denkt weet ik zeker, ik ken meer dan genoeg mensen die zich bewust zijn van het feit dat ze niet de snuggersten zijn.
Dat noemen we ook wel atheistisch.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:25 schreef Monidique het volgende:
Ik ben ongelooflijk
Fok goed voor je ego?quote:Op maandag 5 maart 2007 14:28 schreef Monidique het volgende:
En Fok! bewijst dat elke dag.
Wil je dat ik het je nog even inpeper?quote:Op maandag 5 maart 2007 14:41 schreef Monidique het volgende:
Tenzij men zegt dat ik een in de goot liggende loser ben,.
Bonny St. Clair of hoe die doos ook mag heten?quote:Op maandag 5 maart 2007 14:41 schreef Autodidact het volgende:
Ik ben wel eens iemand tegengekomen die in de IQ-test lager scoorde dan je zou verwachten als je van pure kans zou uitgaan![]()
![]()
.
Ik vind domheid niet per definitie ergerlijk.quote:
quote:Op maandag 5 maart 2007 14:38 schreef Elseetje het volgende:
Ik bleek nog slimmer te zijn dan ik dacht.Hebben ze onderschatting ook onderzocht?
![]()
quote:As expected, participants overestimated their logical reasoning
ability relative to their peers. On average, participants placed
themselves in the 66th percentile among students from their class,
which was significantly higher than the actual mean of 50, onesample
r(44) = 8.13, p < .0001. Participants also overestimated
their percentile rank on the test, M percentile = 61, one-sample
t(44) = 4.70, p < .0001. Participants did not, however, overestimate
how many questions they answered correctly, M = 13.3
(perceived) vs. 12.9 (actual), t < 1. As in Study 1, perceptions of
ability were positively related to actual ability, although in this
case, not to a significant degree. The correlations between actual
ability and the three perceived ability and performance measures
ranged from .05 to .19, all ns.
What (or rather, who) was responsible for this gross miscalibration?
To find out, we once again split participants into quartiles
based on their performance on the test. As Figure 2 clearly illustrates,
it was participants in the bottom quartile (n = 11) who
overestimated their logical reasoning ability and test performance
to the greatest extent. Although these individuals scored at the 12th
percentile on average, they nevertheless believed that their general
logical reasoning ability fell at the 68th percentile and their score
on the test fell at the 62nd percentile. Their estimates not only
exceeded their actual percentile scores, fs(10) = 17.2 and 11.0,
respectively, ps < .0001, but exceeded the 50th percentile as well,
fs(10) = 4.93 and 2.31, .respectively, ps < .05. Thus, participants
in the bottom quartile not only overestimated themselves but
believed that they were above average. Similarly, they thought
they had answered 14.2 problems correctly on average—compared
with the actual mean score of 9.6, r(10) = 7.66, p < .0001.
Other participants were less miscalibrated. However, as Figure 2
shows, those in the top quartile once again tended to underestimate
their ability.
Dat is ook niet nodig voor de vraag. Als je je ergert aan domheid, waarom? De vraag is niet speciaal aan jou gericht hoorquote:Op maandag 5 maart 2007 14:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik vind domheid niet per definitie ergerlijk.
Een glas koud water brengt het met 10 punten naar beneden, dacht ik.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:00 schreef Monidique het volgende:
Ik moest een test doen, dus ik kan niet meer raden. Alleen ik vraag me af of IQ wel zo stabiel is,.
Dat is inderdaad een verklaring.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:06 schreef Monidique het volgende:
Positieve discriminatie.
Omdat de uni is gemaakt voor aanhouders met engelengeduld en voorliefde voor bureaucratie en niet voor wetenschappelijke toppers?quote:Op maandag 5 maart 2007 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben erg dom eigenlijk. Snap ook niet hoe ik mij tot nu toe heb weten te redden op de Uni en de middelbare school.
Dat is ook een verklaring.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Omdat de uni is gemaakt voor aanhouders met engelengeduld en voorliefde voor bureaucratie en niet voor wetenschappelijke toppers?
Dat is mijn ervaring. En ik ben zeker geen wetenschappelijke topper, en heb ook geen engelengeduld. Ik heb daar wat afgebaald zeg.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:12 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is ook een verklaring.
Nou dat heb ik toch uitgelegdquote:Op maandag 5 maart 2007 14:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is ook niet nodig voor de vraag. Als je je ergert aan domheid, waarom?
Het is alleen altijd zo raar dat je ervaringen haaks staan op mijn ervaringen.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is mijn ervaring. En ik ben zeker geen wetenschappelijke topper, en heb ook geen engelengeduld. Ik heb daar wat afgebaald zeg.
Eensch. Saaie bureaucratische boel waar alleen autistische zielen excelleren.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Omdat de uni is gemaakt voor aanhouders met engelengeduld en voorliefde voor bureaucratie en niet voor wetenschappelijke toppers?
Studiepuntjes halen en op tijd je geklets inleveren, vooral tijdig overal voor inschrijven, etc... onderhandelen over vrijstellingen, tentamens zes keer overdoen omdat er geen fatsoenlijke oefenstof is, het heeft niks met wetenschap te maken.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:19 schreef Lemmeb het volgende:
Eensch. Saaie bureaucratische boel waar alleen autistische zielen excelleren.
Een normaal mens overleeft dat niet.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:22 schreef Monidique het volgende:
Ik hoor nu dat ik zondagochtend om tien uur nog aan de Goldstrike zat. Dat verklaart het allemaal wel een beetje.
Ik vind dat mal. Als je vastgesteld hebt dat iemand dom is; te dom om je te begrijpen, dan is daarmee de kous toch af? Ik heb geen neiging me eraan te ergeren; vergeef hen vader, ze weten niet wat ze doen. Ik vind het hooguit vervelend als de discussie zich zinloos richt naar totale domheid, de vermekisering van een discussie. Maar dan erger ik me nog niet aan de domme partij maar aan degenen die beter zouden moeten weten.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nou dat heb ik toch uitgelegdAls ik me erger aan domheid dan is dat wanneer mensen zich slimmer voordoen als ze zijn en ook niet bereid zijn om bij te leren omdat ze op een misplaatste manier erg van zichzelf overtuigd zijn. Dat gedrag ervaar ik als erg irritant (duhuh), zeker op een discussieforum, en daarom erger ik me dus weleens aan domheid.
Een stevige joint brengt het ongeveer 10 punten omhoogquote:Op maandag 5 maart 2007 15:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Een glas koud water brengt het met 10 punten naar beneden, dacht ik.
27.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe oud zijn jullie, PJO en lemmeb?
Het scheelde niet veel,quote:Op maandag 5 maart 2007 15:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een normaal mens overleeft dat niet.
Ach ik betaal toch collegegeld dan er ook maar van profiterenquote:
Vind archtiectuur en stedebouw gewoon erg interessantquote:Op maandag 5 maart 2007 13:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Erger nog: voor de lol kunstgeschiedenis vakken volgen.
Moooses Kriebel eey.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:22 schreef Monidique het volgende:
Ik hoor nu dat ik zondagochtend om tien uur nog aan de Goldstrike zat. Dat verklaart het allemaal wel een beetje.
Oh ok. Dan vergeef ik je. Ik heb me wel eens bezondigd aan Schelvispekel.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:44 schreef Monidique het volgende:
Normaal drink ik alleen bier, hoor.
ja maar het staat leuk door de bladgoudschilfertjes en het is erg sterkquote:Op maandag 5 maart 2007 15:43 schreef sigme het volgende:
Ik heb maar gegoogeld. Een kaneellikeur? De jongelui van tegenwoordig drinken kaneellikeur?
Waar moet dat heen?
Zeer herkenbaar.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Studiepuntjes halen en op tijd je geklets inleveren, vooral tijdig overal voor inschrijven, etc... onderhandelen over vrijstellingen, tentamens zes keer overdoen omdat er geen fatsoenlijke oefenstof is, het heeft niks met wetenschap te maken.
Als domheid zich vertaalt naar misplaatste arrogantie, hetgeen je bij die sjoernalisten nog weleens ziet, dan vind ik dat inderdaad ergerlijk. Met name omdat veel mensen nog naar het geblaat van zo'n journalist luisteren ook. Op de één of andere manier hangt er zo'n soort zelfgecreëerd aura om dat beroep, alsof die mensen ook daadwerkelijk overal verstand van zouden hebben, terwijl dat juist absoluut helemaal niet zo is. Journalisten hebben vooral een grote bek.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind dat mal. Als je vastgesteld hebt dat iemand dom is; te dom om je te begrijpen, dan is daarmee de kous toch af? Ik heb geen neiging me eraan te ergeren; vergeef hen vader, ze weten niet wat ze doen. Ik vind het hooguit vervelend als de discussie zich zinloos richt naar totale domheid, de vermekisering van een discussie. Maar dan erger ik me nog niet aan de domme partij maar aan degenen die beter zouden moeten weten.
Kun je 'm thuis tussen mijn ogen drukken?quote:Op maandag 5 maart 2007 08:54 schreef Mutant01 het volgende:
Apropos heeft nu officieel de stempel "troll" op zich gekregen...
Tja ik kan zeggen dat je bijdrages in NWS de laatste tijd zwaar zuigen en naar het trollerige neigen. Meki-niveau.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:16 schreef Apropos het volgende:
[..]
Kun je 'm thuis tussen mijn ogen drukken?
Ja, maar alleen bij de juiste mensen, he. In HOC ben ik op m'n best.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja ik kan zeggen dat je bijdrages in NWS de laatste tijd zwaar zuigen en naar het trollerige neigen. Meki-niveau.
Doe dat nou gewoon niet.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:18 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, maar alleen bij de juiste mensen, he. In HOC ben ik op m'n best.
Da's in wezen een kleine moeite, hierbij.quote:
Dank je.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:19 schreef Apropos het volgende:
[..]
Da's in wezen een kleine moeite, hierbij.
Je gaat je dan toch echt serieus afvragen waarom mensen dan nog zo vaak berichten uit Elsevier (of welke andere krant/tijdschrift dan ook) als feit presenteren...quote:Op maandag 5 maart 2007 16:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als domheid zich vertaalt naar misplaatste arrogantie, hetgeen je bij die sjoernalisten nog weleens ziet, dan vind ik dat inderdaad ergerlijk. Met name omdat veel mensen nog naar het geblaat van zo'n journalist luisteren ook. Op de één of andere manier hangt er zo'n soort zelfgecreëerd aura om dat beroep, alsof die mensen ook daadwerkelijk overal verstand van zouden hebben, terwijl dat juist absoluut helemaal niet zo is. Journalisten hebben vooral een grote bek.
Omdat ze denken dat datgene wat de journalist schrijft ook daadwerkelijk waar is. In de praktijk zie je dat journalisten in hun onwetendheid nogal eens voor het karretje gespannen worden van maatschappelijke onderzoekers om sensationele maar ongefundeerde conclusies te trekken uit allerlei promotieonderzoekjes.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:21 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je gaat je dan toch echt serieus afvragen waarom mensen dan nog zo vaak berichten uit Elsevier (of welke andere krant/tijdschrift dan ook) als feit presenteren...
Is het heel erg als ik niet weet wat een KV365 is?quote:
Ik wacht op een nieuwe XP MCE cd... is over 45 minuten binnen.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:42 schreef Autodidact het volgende:
Inmiddels gelukt met je peecee, Rock?
Dan zou je nu verliefd zijn?quote:Op maandag 5 maart 2007 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
Als Elseetje 2 jaar jonger was geweest......
Dan...?quote:Op maandag 5 maart 2007 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
Als Elseetje 2 jaar jonger was geweest......
Nee, dat is niet ergquote:Op maandag 5 maart 2007 16:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Is het heel erg als ik niet weet wat een KV365 is?
Google geeft de indicatie dat het iets met klassieke muziek op de piano te maken heeft..quote:
Google is handig hè?quote:Op maandag 5 maart 2007 16:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Google geeft de indicatie dat het iets met klassieke muziek op de piano te maken heeft..
Google geeft mensen onterecht het idee dat ze overal verstand van hebben.quote:
Je kent mij goed.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dan zou je nu verliefd zijn?
Verstand geeft mensen onterecht het idee dat ze gelijk hebbenquote:Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Google geeft mensen onterecht het idee dat ze overal verstand van hebben.
Dat ook.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:56 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Verstand geeft mensen onterecht het idee dat ze gelijk hebben
Jeweettoch. Geen seks voor het huwelijk en hormonen en soo.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef Monidique het volgende:
Waarom zou je verliefd zijn op Elseetje als ze twee jaar jonger zou zijn?
Ja maar... huh?quote:Op maandag 5 maart 2007 16:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Jeweettoch. Geen seks voor het huwelijk en hormonen en soo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |