Hoezo jij ook? Je bent toch bijna klaar?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:24 schreef du_ke het volgende:
[..]Ik ook en dan ook nog eens eerstejaars van de studie kunstgeschiedenis, leuk vak om te volgen
.
Dat weet ik zo net nog niet...quote:
Klopt maar ik volg nog wat vakken die ik gewoon interessant vind. Zoals Architectuur en Stedebouw geschiedenis wat dan weer een eerstejaars vak is van de studie Kunstgeschiedenis.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo jij ook? Je bent toch bijna klaar?
Dat wou ik dan weer niet direct beweren.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog niet...
Ik zal niet zeggen per definitie dom, maar bijster slim zijn er niet veel.
Schuld van de media.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:38 schreef Elseetje het volgende:
Centraal journalisten-bash topic?
Voor de lol vakken volgen...quote:Op maandag 5 maart 2007 12:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt maar ik volg nog wat vakken die ik gewoon interessant vind. Zoals Architectuur en Stedebouw geschiedenis wat dan weer een eerstejaars vak is van de studie Kunstgeschiedenis.
Nee, dit is de POLSC. Je mag er gewoon dwars doorheen kleppen met een ander onderwerp. Leuk he?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:38 schreef Elseetje het volgende:
Centraal journalisten-bash topic?
Je hebt eerst HBO gedaan of niet?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt maar ik volg nog wat vakken die ik gewoon interessant vind. Zoals Architectuur en Stedebouw geschiedenis wat dan weer een eerstejaars vak is van de studie Kunstgeschiedenis.
Erger nog: voor de lol kunstgeschiedenis vakken volgen.quote:
quote:Op maandag 5 maart 2007 12:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog niet...
Ik zal niet zeggen per definitie dom, maar bijster slim zijn er niet veel.
Joh, duh...quote:Op maandag 5 maart 2007 12:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dit is de POLSC. Je mag er gewoon dwars doorheen kleppen met een ander onderwerp. Leuk he?
quote:
Omdat het dom is.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:13 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
In TTK liep de vraag waarom domheid ergerlijk is. Waarom is domheid ergerlijk?
Cirkelredeneringen zijn in meestal dom omdat iemand pretendeert een oorzaak en gevolg aangeduid te hebben.quote:
Maar waarom zijn cirkelredeneringen ergelijk?quote:Op maandag 5 maart 2007 13:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Cirkelredeneringen zijn in meestal dom omdat iemand pretendeert een oorzaak en gevolg aangeduid te hebben.
Maar de vraag was:quote:Op maandag 5 maart 2007 13:42 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Maar waarom zijn cirkelredeneringen ergelijk?
Omdat je veel tijd moet investeren, om de ander te overtuigen. En als dit uiteindelijk gelukt is, is de ander meestal helemaal niet blij met zijn nieuw verworven inzicht. En vaker nog blijft hij zijn cirkelredenering herhalen.
Ik vind domheid alleen ergerlijk wanneer mensen zich intelligenter voordoen dan ze eigenlijk zijn. Ook zo'n typisch journalistentrekje.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:13 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
In TTK liep de vraag waarom domheid ergerlijk is. Waarom is domheid ergerlijk?
Maar waarom is domheid ergerlijk?quote:Op maandag 5 maart 2007 13:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik vind domheid alleen ergerlijk wanneer mensen zich intelligenter voordoen dan ze eigenlijk zijn. Ook zo'n typisch journalistentrekje.
Het zou me verbazen als mijn IQ 100 of lager is.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:56 schreef Autodidact het volgende:
Vreemd he...Ik geloof dat iets van 90% zichzelf meer dan de gemiddelde intelligentie toedicht. Is er hier iemand die zichzelf dommer dan gemiddeld Nederland vindt?
Denk je?quote:Op maandag 5 maart 2007 14:05 schreef Autodidact het volgende:
Dat denkt iedereen dus...
Unskilled and Unaware of It: How Difficulties in Recognizing One's Ownquote:Op maandag 5 maart 2007 13:56 schreef Autodidact het volgende:
Vreemd he...Ik geloof dat iets van 90% zichzelf meer dan de gemiddelde intelligentie toedicht. Is er hier iemand die zichzelf dommer dan gemiddeld Nederland vindt?
Het is geen uitsluitend verband. Een WO-opleiding belooft niet per definitie een hoog IQ of andersom. De kans is alleen wat hoger.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Denk je?
Voor zover ik weet is er een tamelijk stevig verband tussen opleidingsniveau en IQ.
Dat zei ik ook niet, ik zei een tamelijk stevig verband. Aan de andere zijde (hoog IQ, lage opleiding) verwacht ik dat de uitzonderingen vaker voorkomen.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:14 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het is geen uitsluitend verband. Een WO-opleiding belooft niet per definitie een hoog IQ of andersom. De kans is alleen wat hoger.
Oh, dat het zeker niet iedereen is die dat denkt weet ik zeker, ik ken meer dan genoeg mensen die zich bewust zijn van het feit dat ze niet de snuggersten zijn.quote:Dat iedereen denkt een bovengemiddeld iq te hebben denk ik niet, dat is onderzocht.
Ik bedoel natuurlijk niet 100%quote:Op maandag 5 maart 2007 14:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet, ik zei een tamelijk stevig verband. Aan de andere zijde (hoog IQ, lage opleiding) verwacht ik dat de uitzonderingen vaker voorkomen.
[..]
Oh, dat het zeker niet iedereen is die dat denkt weet ik zeker, ik ken meer dan genoeg mensen die zich bewust zijn van het feit dat ze niet de snuggersten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |