Waarschijnlijk altijd half 6, lulletjequote:Op maandag 5 maart 2007 00:19 schreef Geerd het volgende:
Als ik mijn broek uit doe weet zei precies hoe laat het is.
Maar of dat nou ook daar toebehoord.
quote:Op maandag 5 maart 2007 08:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Waarschijnlijk altijd half 6, lulletje![]()
Kan je bij vogels van taal spreken? Of zijn het korte signalen. In filosofische zin is taal namelijk een systeem dat betekenis weergeeft door middel van een alfabet van arbitraire symbolen, zoals spraakklanken, gebaren of schrifttekens. Deze symbolen vormen de bouwstenen die door middel van een taalspecifiek regelsysteem (de grammatica) tot betekenisvolle eenheden (bijvoorbeeld woorden, zinsdelen en zinnen) worden gerangschikt. Hier voldoet zelfs de slimste huismus niet aanquote:Op maandag 5 maart 2007 12:49 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik denk dat het eerst belangrijk is dat je je eigen taal laat links liggen voordat je probeert te praten met dieren. Je eigen taal loslaten voordat je uberhaupt een poging gaat wagen.
Luisteren naar vogels en dan willen weten wat ze zeggen doe je niet in de Nederlanse taal om het maar zo te zeggen
In zekere zin heb je hier gelijk, maar het is wel mierenneuken.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:22 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Kan je bij vogels van taal spreken? Of zijn het korte signalen. In filosofische zin is taal namelijk een systeem dat betekenis weergeeft door middel van een alfabet van arbitraire symbolen, zoals spraakklanken, gebaren of schrifttekens. Deze symbolen vormen de bouwstenen die door middel van een taalspecifiek regelsysteem (de grammatica) tot betekenisvolle eenheden (bijvoorbeeld woorden, zinsdelen en zinnen) worden gerangschikt. Hier voldoet zelfs de slimste huismus niet aan![]()
" intuitieve communicatie" vind ik een erg mooie term en omvat het denk ik aardig.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:10 schreef ImmovableMind het volgende:
Helemaal gelijk, dit punt heb ik ook proberen duidelijk te maken in één van mijn eerdere posts. Taal is inderdaad niet eenduidig gericht op spraak en schrift. Ik vind taal echter een verkeerde woordkeus. Ik denk dat je het met me eens bent dat we beter een algemenere term als [primitievere?]communicatie kunnen aannemen.
Verder ben ik erg benieuwd wat je onder "kleine" kinderen verstaat, tot aan welke leeftijd? Wanneer raakt een kind deze gave in zijn totaal kwijt? Denk je dat er ouderen zijn die op deze manier kunnen communiceren met dieren, wellicht heb je voorbeelden. Ben namelijk erg benieuwd wat die dieren communiceren.
Dat kan.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
ik acht dieren te dom om te praten
Bedankt voor de verlichtende bijdrage. :Squote:Op maandag 5 maart 2007 14:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
ik acht dieren te dom om te praten
Ik zie Damherten niet naar de maan vliegen.quote:Ik vraag me soms af of mensen wel zo slim zijn als ze vaak denken
Wat hebben wij dan bereikt door naar de maan te vliegen vraag ik me vanzelf afquote:Op maandag 5 maart 2007 15:41 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Ik zie Damherten niet naar de maan vliegen.![]()
Mijn mening is dat het IQ van dieren vaak overschat wordt. Het is puur instinct. Er zijn maar een paar dieren die in staat zijn "gecompliceerde" problemen op te lossen. Varkens, Octopussen, Dolfijnen en Papegaaien behoren tot de top van het dierenrijk.
Ik ben verliefd op die zwarte hond, geweldig. Welk soort is het? Het lijkt wel een kruizing tussen een herder en een hond die een schaapsherder gebruikt. Ook toevallig dat je daar foto's van hebt.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:01 schreef Mirage het volgende:
Daar twijfel ik dus over.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:34 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Geluiden zijn echter de snelste manier van communicatie.
Ik denk dat ik met die lijst titels eens naar de Donner of de Slegte gaquote:Hier nog een interessante link voor je
Ik ben erg benieuwd naar dit onderzoek of de resultaten daarvan.quote:Om een goed beeld van deze situatie te krijgen zouden we naar de ontwikkeling van Jungle Book kinderen moeten kijken. Deze kinderen worden door dieren (apen, wolven, honden, ect) opgevoed. Ze staan van jongs af aan bij de dieren. Ze leren geen menselijke taal en zijn alleen omringd door mensen. Als jouw theorie opgaat dan zouden deze kinderen met dieren kunnen communiceren. Ze weten immers niet beter. Ze zijn niet in aanraking geweest met een andere taal en leven op intuītie. Uit onderzoek is gebleken (bron op verzoek, moet daar zelf namelijk even naar op zoek (dat rijmt)) dat deze jongeren sociaal sterk achterlopen bij andere kinderen van dezelfde leeftijd maar tijdens observatie werd duidelijk dat ook de wolven of apen weinig van het kind snapte. Ze hielden het slechts in leven door het voedsel aan te reiken. Kinderen van een paar jaar oud gaan immers niet snel zelf ook zoek naar voedsel. Een knap staaltje van dierlijk medeleven maar uit onderzoek is gebleken dat het kind en dier elkaar slechts op enkele momenten begrepen.
Het wolfskind:
[afbeelding]
Je bent meer visueel ingesteld dan anderen, idd een beelddenker. Ik hoor mijn vriendin hier zo nu en dan ook over. Beelddenken is echter (nog) een theorie over menselijke cognitie. Volgens deze theorie zouden zogenaamde beelddenkers een fundamenteel andere cognitieve stijl hebben dan normale talige denkers. Beelddenkers denken, zoals het woord al zegt, in beelden en dit brengt, volgens de aanhangers van de theorie, een coherent complex van gevolgen met zich mee. Als je er meer over wilt weten moet je wellicht eens wat informatie opvragen bij de Maria J. Krabbe Stichting Beelddenken. De site ziet er niet indrukwekkend uit maar het is meer informatief. Ik ken an sich te weinig over dit fenomeen al ben ik wel benieuwd hoe dit fenomeen verwerkt wordt in de parietaalkwab.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:29 schreef nokwanda het volgende:
Er is een behoorlijk deel van de mensheid die geen woorddenker is maar een beelddenker.
Zowel ikzelf als mijn zoon zijn daar voorbeelden van. Er is niet gigantisch veel onderzoek naar en de onderwijsmethodes die daar rekeniing mee houden zijn heel erg miniem.
Hij heeft altijd een speciale communicatie met dieren gehad. Ik ook.
Ik vind het ook helemaal niet vreemd. Dieren zijn helemaal niet dommer dan mensen. Alleen anders.
Vinden zij van ons ook hoor
nee serieus, stel dieren zouden kunnen praten dan zou er nog niks nuttigs uitkomenquote:Op maandag 5 maart 2007 15:34 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Bedankt voor de verlichtende bijdrage. :S
wat is nuttig ?quote:Op maandag 5 maart 2007 22:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
nee serieus, stel dieren zouden kunnen praten dan zou er nog niks nuttigs uitkomen
iets wat we begrijpenquote:
quote:Op maandag 5 maart 2007 22:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
nee serieus, stel dieren zouden kunnen praten dan zou er nog niks nuttigs uitkomen
ik droomde eens dat mijn hond kon praten en ze zei slechts één keer 'bestelbus' en dat was het...
was wel schattig
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:13 schreef Vierkantblokje het volgende:
Die dieren moeten onze taal maar leren!! Kga echt geen moeite doen om met hun te praten hoor.!
U hebt gezocht op josti:quote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:48 schreef Mirage het volgende:
[..]
voor josti's zou dat ook vergeefse moeite zijn, die kunnen dat niet eens.
Ga snel terug naar je jostiband voordat ze je als vermist opgeven.
Wat een fantastische bijdrage aan het topic, wat goed dat je je bezig houd met het onderwerp.. en niet met het trollen dmv nietszeggende van dale quotes.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:45 schreef Vierkantblokje het volgende:
[..]
U hebt gezocht op josti:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
Waar heb jij het nou weer over?!
Ik denk zelf eerder dat het i.q. vaak onderschat wordt. Met voornamelijk instinct alleen red je het lang niet, elke situatie vereist weer een andere aanpak, en veel dieren leren dat ook door ervaring, en worden dus slimmer. Als ze bijv. 1x worden aangevallen onthouden veel dieren dat (al dan niet langdurig), zodat ze de volgende keer beter uitkijken, door dat geheugen of die herrineringen stijgt het i.q.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:41 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Mijn mening is dat het IQ van dieren vaak overschat wordt. Het is puur instinct. Er zijn maar een paar dieren die in staat zijn "gecompliceerde" problemen op te lossen. Varkens, Octopussen, Dolfijnen en Papegaaien behoren tot de top van het dierenrijk.
Oh, die laatste is zo lief, veelzeggend ook!quote:
Je vergeet olifanten en vast nog wel een paar.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:41 schreef ImmovableMind het volgende:
Het was dan ook bedoeld als voorbeeldquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:31 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Je vergeet olifanten en vast nog wel een paar.
quote:Op maandag 5 maart 2007 12:29 schreef ImmovableMind het volgende:
Dit onderwerp kwam toevallig in het weekend nog ter sprake met een aantal vrienden. Er schijnt nu een papegaai te zijn die een woordenschat heeft van 920 +/- woorden en die ook zelf zinnen begint samen te stellen voor gebeurtenissen. Je zou kunnen zeggen dat het lieve beestje grammatica begint te leren.
quote:
Dat is een oud en intressant topic kickenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:29 schreef Exoteria het volgende:
[..]
maar begrijpt het beestje ook wat het zegt?
Klopt de context en weet hij het ook in andere, maar passende, context toe te passen?
Wat komt daar uit dan?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:10 schreef oh-oh het volgende:
Tvp voor later, een van mijn honden heeft namelijk echt een telepatische link met een kennis van me.
We noemen het altijd gekscherend Frits en zijn medium, maar het is gewoon freaky wat daar af en toe uit komt...
bij deze bewijst hij toch maar mooi dat communiceren met een ander ras mogelijk isquote:
Dan interpreteer jij bewijs wel heel losjesquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:23 schreef Exoteria het volgende:
[..]
bij deze bewijst hij toch maar mooi dat communiceren met een ander ras mogelijk is![]()
note: communicatie met trollen is mogelijk (of het vruchtbaar is, is een ander verhaal)
sure want contact met honden mag wel, maar met wespen nietquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:25 schreef jogy het volgende:
Even de onzin buiten de deur houden. Bedankt.
Leuk voor je, maar je verwijderde post blijft onzin.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:28 schreef Michielos het volgende:
[..]
sure want contact met honden mag wel, maar met wespen niet
't is maar net waar je in "gelooft" toch?
http://www.nujij.nl/telep(...)lanten.2966709.lynkx
Contact met insecten hebben meer mensen, lees DW's forum er maar eens op na
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |