abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 maart 2007 @ 22:12:06 #1
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46922106
Dan is er communicatie mogelijk tussen mens en dier.

Ik denk eigenlijk dat wij de gave om te communiceren met dieren in het begin allemaal beheersen.
De dieren zijn niet degenen die het verleren, wij zijn het.

Volgens mij beheerst ieder kind de vaardigheid telepatisch of intuitief te communiceren.

Telepatisch communiceren is het naar elkaar overbrengen van boodschappen of ervaringen in de vorm van beelden, geluiden of gevoelens.
Naar mij idee is telepathie een natuurlijke manier voor dieren om (onderling) te communiceren.
Voor ons is het een 6e zintuig dat wij niet meer gewend zijn te gebruiken.
Zoals ik al zei, denk ik dat kleine kinderen deze manier van communiceren nog wel beheersen.
Deze vaardigheid verdwijnt waarschijnlijk naar de achtergrond zodra ze leren te spreken met ons, andere mensen.

Enkele boeken in verschillende talen (ik kan mij voorstellen dat ieder zijn of haar eigen voorkeur heeft)over dit onderwerp:

Engels: Lydia Hiby
Conversations with Animals

Duits:Timothy Wyllie
Delphine, Engel & Außerirdische
Das Phänomen der Telepathie

Nederlands:Martha Williams
Leren luisteren naar dieren

Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen omtrent communiceren met dieren.

Praat jij met je kat, je konijn of je goudvis ?
Of begrijp je je hond precies ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46927167
Als ik mijn broek uit doe weet zei precies hoe laat het is.
Maar of dat nou ook daar toebehoord.
pi_46931433
quote:
Op maandag 5 maart 2007 00:19 schreef Geerd het volgende:
Als ik mijn broek uit doe weet zei precies hoe laat het is.
Maar of dat nou ook daar toebehoord.
Waarschijnlijk altijd half 6, lulletje
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_46931449
ja hoor Mir... je weet.... wij doen hier volop aan katcommunicatie.
Interpretatie van de katcomunicatie onderling is hier ook wel nodig.
En dan daarnaast nog de manier waarop de 4 troela's hier communiceren met ons. Verbaal en non-verbaal.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 5 maart 2007 @ 09:38:33 #5
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_46932332
praten is een groot woord maar communicatie met de kat lukt wel aardig. Bij sommige dingen hoef ik alleen maar kwaad naar dr te kijken en ze snapt precies wat ik bedoel. En ze kan zo heerlijk eigenwijs zijn af en toe en dan die gezichtsuitdrukkingen erbij

Ik denk dat communicatie met dieren absoluut mogelijk is, alleen niet echt middels taal.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator maandag 5 maart 2007 @ 10:00:42 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_46932732
quote:
Op maandag 5 maart 2007 08:19 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Waarschijnlijk altijd half 6, lulletje
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 5 maart 2007 @ 12:05:46 #7
167723 sanni
Acima de seu
pi_46935879
Voor wat het waard is: Ik denk als dieren 1 dag de plaats van de mens zou innemen
er een hoop zou veranderen en de wereld er iets ecologischer uit zou zien en Bush
in een kooi zat te samen met zijn kornuiten.
pi_46936572
Wat versta je onder communiceren? Als ik mijn kat of een willekeurige hond boos aankijk dan weten ze ook al genoeg. Dit is natuurlijk ook een vorm van communiceren. Onder communicatie verstaan de meesten echter het praten zelf.

Telepathisch communiceren met dieren vind ik grote onzin maar hier moet iedereen zijn eigen invulling aan geven. Er is in ieder geen wetenschappelijk bewijs voor ook al is het ontzettend vaak onderzocht. Er zijn natuurlijk wel andere manieren om met dieren te communiceren. Er is ontzettend veel onderzoek beschikbaar over apen en gebaren taal. Maar naar mijn mening horen apen net zo min te praten met hun handen als dat wij met onze stembanden aan de takken hoeven vast te klammen. Apen kunnen echter alleen aangeleerde gebaren aangeven en het maken van combinaties is niet tot weinig mogelijk.

Dit onderwerp kwam toevallig in het weekend nog ter sprake met een aantal vrienden. Er schijnt nu een papegaai te zijn die een woordenschat heeft van 920 +/- woorden en die ook zelf zinnen begint samen te stellen voor gebeurtenissen. Je zou kunnen zeggen dat het lieve beestje grammatica begint te leren.

Dieren praten niet omdat ze niets te zeggen hebben zoals mensen praten omdat te verbergen.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46936990
ik denk dat communiceren met dieren wel degelijk mogelijk is.

Er zijn inderdaad verschillende vormen van communicatie.

Naar mijn idee zend een dier beelden, gedachten, gevoelens uit.
Een ander dier, een kind "weet" dan wat er geboodschapt wordt. (gezegd is in deze context misschien niet het juiste werkwoord). Een dier denkt namelijk niet.
Wij, de volwassen mens, denken wel.
Wij vertalen dat wat op ons over wordt gebracht in woorden, gewoon omdat wij "denken" in woorden.

Dat telepatisch contact mogelijk is tussen mens en dier, daar ben ik van overtuigd.
Het is ontzettend mooi om te zien hoe kinderen met dieren samen kunnen zijn.
Ze lijken elkaar precies aan te voelen en te begrijpen wat de ander bedoeld.
Ook dieren onderling trouwens. (van verschillend ras)

De jongste van ons, 1 jaar, oud, lijkt een heel goede verstandhouding te hebben met onze honden.
Ik en mijn man zitten af en toe een paar meter verderop naar hun te kijken en keer op keer is het een prachtig spel wat we te zien krijgen.
En dat daar telepatisch contact tussen is... daar zijn wij van overtuigd.

Wat er tussen onze kat en honden is daar ben ik nog niet over uit.
Of dat ook telepatisch contact is of gewoon lijpheid ?
Als er iets hoog ligt wat de hond wil hebben, dan gaat hij er onder staan. De kat zit dan vanaf een afstandje (de trap meestal) naar haar te kijken.
Opeens neemt de kat een sprong beland daar waar het object ligt en hengelt het over de rand, waarop de hond ermee wegloopt.

Ontzettend leuk, maar of dat nou "bewust" is of iets anders.. daar ben ik nog niet over uit.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 5 maart 2007 @ 12:49:44 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46937185
Ik denk dat het eerst belangrijk is dat je je eigen taal laat links liggen voordat je probeert te praten met dieren. Je eigen taal loslaten voordat je uberhaupt een poging gaat wagen.

Luisteren naar vogels en dan willen weten wat ze zeggen doe je niet in de Nederlanse taal om het maar zo te zeggen
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:22:30 #12
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_46938239
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:49 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik denk dat het eerst belangrijk is dat je je eigen taal laat links liggen voordat je probeert te praten met dieren. Je eigen taal loslaten voordat je uberhaupt een poging gaat wagen.

Luisteren naar vogels en dan willen weten wat ze zeggen doe je niet in de Nederlanse taal om het maar zo te zeggen
Kan je bij vogels van taal spreken? Of zijn het korte signalen. In filosofische zin is taal namelijk een systeem dat betekenis weergeeft door middel van een alfabet van arbitraire symbolen, zoals spraakklanken, gebaren of schrifttekens. Deze symbolen vormen de bouwstenen die door middel van een taalspecifiek regelsysteem (de grammatica) tot betekenisvolle eenheden (bijvoorbeeld woorden, zinsdelen en zinnen) worden gerangschikt. Hier voldoet zelfs de slimste huismus niet aan
  maandag 5 maart 2007 @ 13:25:35 #13
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46938341
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:22 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Kan je bij vogels van taal spreken? Of zijn het korte signalen. In filosofische zin is taal namelijk een systeem dat betekenis weergeeft door middel van een alfabet van arbitraire symbolen, zoals spraakklanken, gebaren of schrifttekens. Deze symbolen vormen de bouwstenen die door middel van een taalspecifiek regelsysteem (de grammatica) tot betekenisvolle eenheden (bijvoorbeeld woorden, zinsdelen en zinnen) worden gerangschikt. Hier voldoet zelfs de slimste huismus niet aan
In zekere zin heb je hier gelijk, maar het is wel mierenneuken.

Ik heb het hierboven wel duidelijk erbij aan proberen te geven. Dromenvanger doet dat wat minder duidelijk, maar je begrijpt echt wel hoe hij het bedoelt

Daarnaast... lichaamstaal is ook taal.

En vogels en mens en andere wezens/dieren maken allen gebruik van lichaamstaal.
Dus wat het alfabet betreft... dat gaat niet 100% op.

Een opgezette staart, een kromme rug van een kat, ontblote tanden bij een hond, een grote glimlach, een aanraking van een kind..... een vogel dat zijn veertjes opzet en zich opblaast... allemaal lichaamstaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirage op 05-03-2007 14:29:14 ]
Sir Winston Churchill
  maandag 5 maart 2007 @ 14:10:15 #14
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_46939801
Helemaal gelijk, dit punt heb ik ook proberen duidelijk te maken in één van mijn eerdere posts. Taal is inderdaad niet eenduidig gericht op spraak en schrift. Ik vind taal echter een verkeerde woordkeus. Ik denk dat je het met me eens bent dat we beter een algemenere term als [primitievere?]communicatie kunnen aannemen.

Verder ben ik erg benieuwd wat je onder "kleine" kinderen verstaat, tot aan welke leeftijd? Wanneer raakt een kind deze gave in zijn totaal kwijt? Denk je dat er ouderen zijn die op deze manier kunnen communiceren met dieren, wellicht heb je voorbeelden. Ben namelijk erg benieuwd wat die dieren communiceren.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:28:45 #15
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46940458
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:10 schreef ImmovableMind het volgende:
Helemaal gelijk, dit punt heb ik ook proberen duidelijk te maken in één van mijn eerdere posts. Taal is inderdaad niet eenduidig gericht op spraak en schrift. Ik vind taal echter een verkeerde woordkeus. Ik denk dat je het met me eens bent dat we beter een algemenere term als [primitievere?]communicatie kunnen aannemen.

Verder ben ik erg benieuwd wat je onder "kleine" kinderen verstaat, tot aan welke leeftijd? Wanneer raakt een kind deze gave in zijn totaal kwijt? Denk je dat er ouderen zijn die op deze manier kunnen communiceren met dieren, wellicht heb je voorbeelden. Ben namelijk erg benieuwd wat die dieren communiceren.
" intuitieve communicatie" vind ik een erg mooie term en omvat het denk ik aardig.

Tot welke leeftijd... ik denk dat dat per kind verschillend is.
Het hangt waarschijnljk af van hoever het kind met zijn of haa rontwikkeling is wat het leren spreken betreft, het leren lopen etc etc... wanneer het zich meer gaat richten op de communicatie met medemensen en wanneer het zijn eigen ik ontdekt, wanneer het ontdekt dat het een individu is ?

Van wat ik opgemerkt denk te hebben meen ik dat kinderen tot in ieder geval 1,5 jaar oud " intuitief" met dieren kunnen communiceren op een volledig natuurlijke manier.
De leeftijd/fase die daarop volgt is een vorm van communicatie zeker nog aan de orde, maar al anders... ik meen dat die fase tot een jaar of 5/6 duurt.
Daarna wordt het duidelijk zichtbaar anders in mijn ogen.
(alhoewel ik in de veronderstelling ben dat sommigen het nooit verliezen en anderen het herontwikkelen en iedereen het eigenlijk zou kunnen herontwikkelen).

Voorbeelden zijn er altidj voldoende te geven... maar op het moment dat je ze wil overbrengen herinner je je juist die specifieke en duidelijke even niet

Wijj als volwassen mensen kunnen een hond in huis nemen, vaak hebben wij dan al een boek gelezen over het gedrag en de lichaamstaal van de hond. Wij "weten" de betekenis omdat wij het gelezen hebben.

Een kind van laten we zeggen 3 jaar oud heeft die boeken niet gelezen.
Hij zal de taal dus niet kennen of leren door te communiceren met het dier.
(en tot die tijd heb jij als ouder en ook na die tijd natuurlijk de verantwoordelijkheid om miscommunicatie tussen beide te voorkomen )

Mijn middelste zoon, drie jaar oud. Leest de lichaamstaal van onze jongste hond.
Een hond die krapt met scherpe nageltjes, een schelle kef vlakbij zijn oor uitstoot... dat is angstaanjagend... dat schrik af en laat ene kind van drie terug deinsen.
Toen hij een AUW slaakte, terug deinsde ging de hond meteen laag liggen en kwam, voor een volwassen iemand die een boek gelezen heeft over hondenlichaamstaal, zichtbaar onderdanig en goedmakend weer dichterbij. Het ventje van drie zag het blijkbaar ook, hij begreep de hond, want hij legde zijn armpje met kras dat zelfs iets bloedde voor de hond weer neer. De hond likte over de piijnlijke plek en er volgde een heerlijke knuffel.

Ook lijkt de hond signalen, emoties op te pikken van onze jongste.
Een kindje van 1 jaar.
Het kindje zit af en toe in een looptstoeltje (zo'n ding met wieltjes), de hond pakt dan heel voorzichtig een stukje mouw zonder velletje ertussen en trekt zo het kind met wagentje de hele woonkamer door.
Af en toe gaat de draai iets te scherp of gaat het iets te snel, het kind geeft dan geen geluid maar je ziet het koppie vertrekken ( soort verschrikt/stijf koppie zoals kinderen in een achtbaan kunnen kijken ).
Blijkbaar zend het kind hierbij ook een emotie/signaal/ervaring uit die oppikbaar is voor de hond.
Want de hond stopt dan altijd meteen. Ze gaat dan voor het looptstoeltje staan en heel zachtjes likt ze (ze raakt hem maar net aan) met het puntje van haar tong rondom het oortje van het kind.
Ze stopt dan met spelen.

Een gil/jank van een 1 jarig kind zou nog herkenbaar kunnen klinken voor een dier als "jong die in nood of angst", maar het kind maakt geen geluid. Het gezichtje vertrekt.
En de hond stopt.

Wat heeft de hond dan opgepikt ?

Naa rmijn idee valt dit al onder intuitieve communicatie of telepathie.
Sir Winston Churchill
  maandag 5 maart 2007 @ 14:30:47 #16
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46940535
Zelf had ik trouwens met de vorige hond dat ik hem naar een andere plaats kon "denken".

Het is niet zozeer het uitspreken in je hoofd van wat je wil, maar het is denk ik het beste te bevatten als het in je hoofd gewoon "zien" wat je over wil brengen.
Dus in je hoofd zie je al wat je eigenlijk wil dat gaat gebeuren... en dat leek die hond op te pikken.
Sir Winston Churchill
  maandag 5 maart 2007 @ 14:39:06 #17
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_46940804
ik acht dieren te dom om te praten
feest
  maandag 5 maart 2007 @ 14:42:51 #18
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46940929
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dat kan.
Alleen is dat natuurlijk makkelijk omver te werpen.
praten als in woorden vormen..... kijk naar een papegaai.
praten als in communiceren ..... er moet toch een vrom van communicatie aan te pas komen wil een hond begrijpen waneer het naar links moet/ rechts moet, een krant moet halen, even ahlt moet houden... en gezien de honden sporten, de geleide honden is ook dit aantoonbaar.

Dus... wat voor vorm van praten bedoel je als je zegt dat een dier er te dom voor is ?
Sir Winston Churchill
  maandag 5 maart 2007 @ 15:09:58 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46941868
Ik bedoel met luisteren naar dieren dat ik buiten zit en even helemaal nergens aan denk en vervolgens eens ga letten op de tonen die gebruikt worden door alles dat ik hoor van het dieren-rijk en de natuur. Ook luisteren naar de wind doe ik wel eens. Ben nu toevallig een boek aan het lezen waar het gaat over meer 1 worden met de natuur, plekken opzoeken in de natuur en daar proberen 1 te worden en afscheid nemen van het materialistische.

Zodra ik zelf betekenis ga brengen aan de tonen van vogels dan ga ik zelf zinnen toevoegen die misschien niet eens bestaan. Af en toe doe ik dat dus ook. Dan ga ik denken wat vogels zouden kunnen zeggen en dan is dat fictief.

Over domheid van dieren en mensen. Hoe slim zijn mensen dan

Ik vraag me soms af of mensen wel zo slim zijn als ze vaak denken

We gebruiken dan wel moeilijke zins-constructies en woorden maar daar is ook alles mee gezegd. En qua wat we bereikt hebben als mensheid? Ook daar kun je twijfel bij trekken. We leven in huizen en hebben centrale antenne en verwarming, en is dat alles?

Wie weet hebben dieren wel meer bereikt omdat ze geen luxe nodig hebben, ondanks dat zijn ze wel vaak afhankelijk van onze domme acties zoals het dumpen van olie in rivieren en zeeen en nog meer van dat gedoe.

De mensheid die technisch oh zo ver lijkt te zijn maar ondertussen wel veel kapot maakt, is dat wel zo slim?

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 05-03-2007 15:18:42 ]
  maandag 5 maart 2007 @ 15:34:17 #20
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_46942736
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Bedankt voor de verlichtende bijdrage. :S

Dieren en mensen voelen elkaar inderdaad goed aan. De voorbeelden van je kind zijn daar een schoolvoorbeeld van. Vroeger wist men weinig van het gedrag en de taal van de dieren. Men dacht dat alleen mensen in staat waren met elkaar te communiceren. Maar net als de mens kunnen dieren ook communiceren. Dieren communiceren op zeer verschillende manieren. Ze praten wel niet, maar ze bezitten vijf zintuigen: de reukzin, de tastzin, het gehoor, de smaak en het gezichtsvermogen. Deze gebruiken ze om met andere te communiceren of om andere te herkennen: beelden, gebaren, geuren, zelfs kleuren, geluiden, Sommige gebruiken afstotende roepen, andere beschikken over zichtbaar opvallende baltsrituelen en weer andere nemen bepaalde houdingen aan voor de overdracht van informatie. Geluiden zijn echter de snelste manier van communicatie.

Met lichaamstaal communiceren dieren ook vaak met andere diersoorten. Zo ziet de ene of de andere goed gezind is of hij zich bedreigd voelt. Een kat die door een hond bedreigd wordt, kromt haar rug en zet haar haren overeind, hij blaast er bij, zo lijkt hij wat groter. De alarmkreten van een vogel begrijpen andere dieren ook, zo weten ze dat er gevaar dreigt. Dolfijnen communiceren in het water met walvissen. Ze begrijpen elkaar. Op deze manier denk ik ook dat dieren, mensen begrijpen [en andersom]. Ons oerinstinct vertelt dat het zien van tanden een bedreiging is en dat een schuine kop nieuwsgierigheid betekend. Dit is een soort van universele taal van (sowieso) zoogdieren. Misschien dat een hond weet dat hij voorzichtig met een kind moet zijn omdat het kind minder stevig op de benen staat dan een volwassene. Hierin herkend hij wellicht gedrag van zijn eigen jongen maar tevens ziet hij een mens. Zijn aangeleerde gedrag heeft hem geleerd dat de mens de baas is en bij een schreeuw van het kind gaat hij logischerwijs meteen onderdanig te werk.

Jouw definitie van het soort communicatie met dieren is tot nu toe het best dus laten we die aanhouden

Hier nog een interessante link voor je

Om een goed beeld van deze situatie te krijgen zouden we naar de ontwikkeling van Jungle Book kinderen moeten kijken. Deze kinderen worden door dieren (apen, wolven, honden, ect) opgevoed. Ze staan van jongs af aan bij de dieren. Ze leren geen menselijke taal en zijn alleen omringd door mensen. Als jouw theorie opgaat dan zouden deze kinderen met dieren kunnen communiceren. Ze weten immers niet beter. Ze zijn niet in aanraking geweest met een andere taal en leven op intuītie. Uit onderzoek is gebleken (bron op verzoek, moet daar zelf namelijk even naar op zoek (dat rijmt )) dat deze jongeren sociaal sterk achterlopen bij andere kinderen van dezelfde leeftijd maar tijdens observatie werd duidelijk dat ook de wolven of apen weinig van het kind snapte. Ze hielden het slechts in leven door het voedsel aan te reiken. Kinderen van een paar jaar oud gaan immers niet snel zelf ook zoek naar voedsel. Een knap staaltje van dierlijk medeleven maar uit onderzoek is gebleken dat het kind en dier elkaar slechts op enkele momenten begrepen.

Het wolfskind:
  maandag 5 maart 2007 @ 15:41:10 #21
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_46942954
quote:
Ik vraag me soms af of mensen wel zo slim zijn als ze vaak denken
Ik zie Damherten niet naar de maan vliegen.
Mijn mening is dat het IQ van dieren vaak overschat wordt. Het is puur instinct. Er zijn maar een paar dieren die in staat zijn "gecompliceerde" problemen op te lossen. Varkens, Octopussen, Dolfijnen en Papegaaien behoren tot de top van het dierenrijk.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:01:42 #22
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46943722
Misschien wel leuk om 1 van bovenstaande voorbeelden hier te laten zien.
Wij hebben het namelijk vast kunnen leggen.

het kind komt hier net uit bed, is bijna klaar om onder de douche te gaan maar mag nog even met zijn slaap/ontbijthoofd televisie kijken.

ze zitten gezellig te miepen

een au kreet, een terug getrokken arm, verontwaardigd koppie, een beetje opzij gerolt/geschoven van de hond af. Hond duikt al omlaag.

hond komt onderdanig/goedmakend dichterbij met voornamelijk zijn koppie (minder bedreigend dan met gehele lichaam denk ik). kind reageert erop door gewoon arm weer " aan te bieden".

wederzijdse knuffel

Sir Winston Churchill
  maandag 5 maart 2007 @ 16:08:10 #23
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46943961
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:41 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Mijn mening is dat het IQ van dieren vaak overschat wordt. Het is puur instinct. Er zijn maar een paar dieren die in staat zijn "gecompliceerde" problemen op te lossen. Varkens, Octopussen, Dolfijnen en Papegaaien behoren tot de top van het dierenrijk.
Wat hebben wij dan bereikt door naar de maan te vliegen vraag ik me vanzelf af

Ik ben bezig met het lezen in een boek over Sjamanisme en daar wordt dus ook verteld dat we met telescopen ver kunnen kijken en ondertussen schieten we er helemaal niet zoveel mee op.

Natuur wordt van alle kanten kapot gemaakt door " hogere" welvaart en het welzijn lijkt naar beneden te gaan.

Dan vliegen we wel naar de maan, maar wat is de toegevoegde waarde. Er zal heus wat toegevoegde waarde zijn maar is het wel de inspanning waard? Steeds willen verklaren van alles en ondertussen de ondergang niet tegen kunnen houden en nog steeds niets kunnen doen tegen milieu-vervuiling en oorlog. Aandacht voor de juiste problemen dus ook wel, alsof de mensheid bezig is met zich te richten op doelen die niet eens het belangrijkste zijn.

Welvaart en welzijn maar dat is te offtopic. Hogere welvaart willen nastreven en ondertussen welzijn dat naar de filestijnen gaat. Bezig met wetenschappelijke onderdelen terwijl iets anders de aandacht eist. De geneeskunde die niet in staat is tot oplossen van ziektes en ga zo door.

Wel de indruk wekken dat we ver gevorderd zijn maar dat het helemaal niet zo ver gevorderd is dus. Dat de mensheid dus de indruk wekt van ver gevorderd zijn. ( niet persoonlijk richting jou toe)

http://frontpage.fok.nl/video/10067

Bovenstaande link laat me dus wel inzien dat we ver gevorderd zijn Kwam dat bericht net tegen tijdens het browsen over fok!. Zulke berichten dus wel. Ver in het heelal kunnen kijken en dan niets terug krijgen laat me niet inzien dat het allemaal zoveel zin heeft. ( tenzij er straks een bewoonbare planeet gevonden wordt maar dan is het weer de vraag hoe je die kunt bereiken vanaf aarde)

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 05-03-2007 16:23:06 ]
  maandag 5 maart 2007 @ 16:08:50 #24
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46943989
Leuke foto's Mirage

Volgens mij hoef je bij jou hond niet bang te zijn dat hij aanvalt. Zo zijn er ook honden die wel aanvallen maar die kun je maar beter niet in huis hebben.

Zo heb je ook verhalen die de ronde doen van honden die kinderen dood bijten. Wat is dat met zulke beesten?
  maandag 5 maart 2007 @ 17:08:33 #25
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_46946604
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:01 schreef Mirage het volgende:
Ik ben verliefd op die zwarte hond, geweldig. Welk soort is het? Het lijkt wel een kruizing tussen een herder en een hond die een schaapsherder gebruikt. Ook toevallig dat je daar foto's van hebt.

@Dromenvanger [nog heel even offtopic ^^]
Het vertrek naar de maan stond natuurlijk symbolisch voor onze vooruitgang als mens. Zo heeft men met de bouw van een spaceshuttle bijvoorbeeld niet alleen kennis opgedaan voor het bouwsel zelfs maar ook voor de bouw van goedkopere en milieuvriendelijkere auto's, ect, ect. Door met telescopen ver te kijken, komen we ontzettend veel te weten over onze eigen wereld en wellicht over onze rol op de wereld. Als we de ruimte bijvoorbeeld niet in waren gegaan dan waren we waarschijnlijk nooit te weten gekomen wanneer de ondergang van de aarde bijvoorbeeld plaats zou vinden. Zo zijn er waarschijnlijk duizenden voorbeelden en voorbeeldjes te noemen waarom wetenschappelijk onderzoek een must is voor ons allen.

Er zijn inderdaad genoeg voorbeelden aan te wijzen van kinderen die worden doodgebeten door honden. Het feit blijft dat honden beesten zijn die gedreven worden door instinct. Honden zijn soms net als kinderen verkeerd opgevoed of/en ze hebben een slecht karakter. Hondengedrag is voor 98% in te schatten maar de kans blijft altijd dat hij je iets aandoet. Dit is bij mensen niet anders. Honden zijn vaak alleen erg sterk en kinderen erg kwestbaar.

Bepaalde soorten hebben specifieke karaktertrekken waardoor ze niet geschikt zijn met kinderen samen te leven. Zo houden sommige mensen (soms zonder weet) een hond die half herder/half wolf is. Wolven zijn erg schuw en ontzettend sterk. Hun instinct is veel beter ontwikkeld dan bij een Golden Retriever. Dit is vragen om moeilijkheden.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:47:23 #26
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46950044
Het is een nog jonge Groenendaeler (idd belgische herder).

Het was inderdaad erg leuk dat we dit vast hebben weten te leggen,
meestal ben je net te laat of zou het het beeld te veel storen.
Ditmaal hadden we de camera toevallig bij de hand.

En dat we veel kijken naar de kinderen en dieren komt vooral omdat een dier inderdaad nooit 100% betrouwbaar is. Je zal zowel dier als kind moeten leren hoe met elkaar om te gaan.
En dan nog blijft het belangrijk een oogje in het zeil te houden.

En altijd, altijd ervoor zorgen dat het dier ene eigen plaats heeft waar hij ten alle tijde zich terug kan trekken en waarvan iedere huisgenoot weet dat als het dier zich daar terugtrekt je het gewoon met rust moet laten. Dit vermindert denk ik de kans dat het dier zich opgejaagd of bedreigt voelt of last van zijn zenuwen krijgt. Er moet altijd een uitweg zijn.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:34 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Geluiden zijn echter de snelste manier van communicatie.
Daar twijfel ik dus over.
Is dat wel zo ?

Er wordt gezegd dat een bepaalde groep mensen ( kan even niet op de naam komen heb een grote wolk in mijn hoofd door verkoudheid. Ook te zien aan de vele tik/spelfouten)
vroeger al op grote afstand met elkaa rcommuniceerden. Als ze voedsel zoeken waren bijvoorbeeld.

Daarnaast heb je als voorbeeld de verhalen van mensen die zeggen dat hun huisdier precies weet wanneer ze thuiskomen. Ook als dat onregelmatige tijden betreft.

Ik neig er dan toe tot het open houden van echt telepatisch contact, zonder dat visueel contact, reukcontact, of hoorcontact nodig is. Pure gedachten/beeld overdracht.
En als dat bestaat en mogelijk is tussen dieren onderling, mensen onderling en mens en dier....
dan zou dat soort contact denk ik in aanmerking komen.
quote:
Hier nog een interessante link voor je
Ik denk dat ik met die lijst titels eens naar de Donner of de Slegte ga
Het is toch een onderwerp waar ik mij wat dieper in wil verdiepen en zou graag eens lezen wat verschillende andere mensen erover geschreven hebben.
quote:
Om een goed beeld van deze situatie te krijgen zouden we naar de ontwikkeling van Jungle Book kinderen moeten kijken. Deze kinderen worden door dieren (apen, wolven, honden, ect) opgevoed. Ze staan van jongs af aan bij de dieren. Ze leren geen menselijke taal en zijn alleen omringd door mensen. Als jouw theorie opgaat dan zouden deze kinderen met dieren kunnen communiceren. Ze weten immers niet beter. Ze zijn niet in aanraking geweest met een andere taal en leven op intuītie. Uit onderzoek is gebleken (bron op verzoek, moet daar zelf namelijk even naar op zoek (dat rijmt )) dat deze jongeren sociaal sterk achterlopen bij andere kinderen van dezelfde leeftijd maar tijdens observatie werd duidelijk dat ook de wolven of apen weinig van het kind snapte. Ze hielden het slechts in leven door het voedsel aan te reiken. Kinderen van een paar jaar oud gaan immers niet snel zelf ook zoek naar voedsel. Een knap staaltje van dierlijk medeleven maar uit onderzoek is gebleken dat het kind en dier elkaar slechts op enkele momenten begrepen.

Het wolfskind:
[afbeelding]
Ik ben erg benieuwd naar dit onderzoek of de resultaten daarvan.
Het is een interessant fenomeen.
Sir Winston Churchill
pi_46951712
Men spreekt hier over taal voornamelijk als in woorden en doet heel moeilijk over de woorden
Het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden.

Lichaamstaal is in communicatie minstens even belangrijk als de verbale uiting. Er zijn tig onderzoeken geweest naar hoe dat elkaar soms tegenspreekt en welke invloed deze zelfs onbewust heeft en wordt aangenomen.

Dat kinderen vaak makkelijker met dieren communiceren komt waarschijnlijk omdat zij meer op die vorm van communicatie moeten vertrouwen bij gebrek aan menselijke woordenschat.
Zij hebben het belachelijk totale belang van woorden ook niet door. Hun moeder reageert immers ook op hun lichaamstaal en scala aan geluidjes. Die zijn niet te verstaan maar geven alles aan.
Een moeder verstaat haar eigen kind terwijl niemand anders er wijs uit kan worden.

Als een kind leert praten imiteert ie zijn soortgenoten en wordt daar meestal voor beloond. Kwestie van aangeleerd gedrag en ingebouwde taalvaardigheid. Dat wat essentieler is voor overleving blijft beter hangen. Dus dat de communicatie met dieren dan minder wordt is dan niet vreemd. De menselijke communicatie in onze taal is voor de overleving een stuk essentieler. Je kunt het wel deels in stand houden als een kind opgroeit in de natuur en met veel dieren om zich heen en wordt aangemoedigd om ook op die manier te blijven luisteren en kijken. Net als tweetaligheid, zeg maar.

Verder lees ik hier iets over denken in woorden. Niet perse waar!!!
Kan ik niet genoeg op hameren.
Er is een behoorlijk deel van de mensheid die geen woorddenker is maar een beelddenker.
Zowel ikzelf als mijn zoon zijn daar voorbeelden van. Er is niet gigantisch veel onderzoek naar en de onderwijsmethodes die daar rekeniing mee houden zijn heel erg miniem.
Toevallig dat ik laatst een vriendin gevraagd heb naar die methodes. Zij is orthopedagoge en houdt zich voornamelijk bezig met alternatieve onderwijsmethode die meer individueel gericht zijn. Ze zou me het een en ander sturen over dat onderwerp. Eigenlijk voor eigen gebruik omdat men mijn zoon's onderwijs erop wil aanpassen en ik de bekende methodes wil kennen voor ik in gesprek ga om dat mede te bepalen.

Hij heeft altijd een speciale communicatie met dieren gehad. Ik ook.
Ik vind het ook helemaal niet vreemd. Dieren zijn helemaal niet dommer dan mensen. Alleen anders.
Vinden zij van ons ook hoor
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 5 maart 2007 @ 21:38:44 #28
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_46957099
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:29 schreef nokwanda het volgende:
Er is een behoorlijk deel van de mensheid die geen woorddenker is maar een beelddenker.
Zowel ikzelf als mijn zoon zijn daar voorbeelden van. Er is niet gigantisch veel onderzoek naar en de onderwijsmethodes die daar rekeniing mee houden zijn heel erg miniem.

Hij heeft altijd een speciale communicatie met dieren gehad. Ik ook.
Ik vind het ook helemaal niet vreemd. Dieren zijn helemaal niet dommer dan mensen. Alleen anders.
Vinden zij van ons ook hoor
Je bent meer visueel ingesteld dan anderen, idd een beelddenker. Ik hoor mijn vriendin hier zo nu en dan ook over. Beelddenken is echter (nog) een theorie over menselijke cognitie. Volgens deze theorie zouden zogenaamde beelddenkers een fundamenteel andere cognitieve stijl hebben dan normale talige denkers. Beelddenkers denken, zoals het woord al zegt, in beelden en dit brengt, volgens de aanhangers van de theorie, een coherent complex van gevolgen met zich mee. Als je er meer over wilt weten moet je wellicht eens wat informatie opvragen bij de Maria J. Krabbe Stichting Beelddenken. De site ziet er niet indrukwekkend uit maar het is meer informatief. Ik ken an sich te weinig over dit fenomeen al ben ik wel benieuwd hoe dit fenomeen verwerkt wordt in de parietaalkwab.

Je zegt dat dieren niet dommer zijn dan mensen maar alleen anders, kan je dit verder uitleggen. Wat versta jij onder dommer? Ga je hier uit van een relatief begrip zoals IQ of neem je meer mee in je definitie ? Instinct, intuitie, ect.

En mijn katten weten inderdaad precies wanneer ik thuiskom. Ik heb het idee dat dit komt omdat ze mijn sleutels al van ver horen aankomen. Ik haal ze nog voor de flat uit de zak. Mijn vriendin zegt echter dat ze soms al tien minuten voor mijn aankomst voor de deur staan te miauwen. Hier heb ik geen totaal geen verklaring voor......grrr
  maandag 5 maart 2007 @ 22:10:53 #29
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46958509
nou precies !

Exact dat traject zijn wij ook langs gelopen met onze gedachten.
WIj woonden toen nog in een flat, 4 hoog.
Op dat moment had mijn man geen motor en een auto ook niet, want die kon je toch nergens kwijt.
Mijn man reisde dus met het openbaar vervoer.
Iedere 15 minuten stopte er een bus voor onze flat, mijn man kwam op zeer onregelmatige tijden thuis.

En toch kon ik aan de hond zien wanneer mijn man bijna thuis zou komen.

De eerste paar keer denk je " hey, hij hoort vast de deur beneden in het trappenhuis opengaan"
Maar nee... mijn man was nog helemaal niet in het trappenhuis.
"stond je soms al een tijdje beneden te kletsen met de buurman ??"
nee dat was het ook niet....

en als je er dan op gaat letten, dan is het inderdaad zo dat als de hond begon te drentelen mijn man nog maar net de hoek van de flat omkwam of dat hij net aan kwam rijden met de bus.

Hoe ?
beats me... het moet dan toch een soort connectie zijn.

Ik zou graag eens live met iemand willen praten die iets soortgelijks doet als "de babyfluisteraar".
Dus daadwerkelijk informatie uit een dier kan lospeuzelen.
Zonder dat hem of haar vooraf informatie gegeven wordt.
Sir Winston Churchill
  maandag 5 maart 2007 @ 22:14:18 #30
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_46958665
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:34 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Bedankt voor de verlichtende bijdrage. :S
nee serieus, stel dieren zouden kunnen praten dan zou er nog niks nuttigs uitkomen

ik droomde eens dat mijn hond kon praten en ze zei slechts één keer 'bestelbus' en dat was het...
was wel schattig
feest
  Moderator maandag 5 maart 2007 @ 22:35:16 #31
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46959507
Lichaamstaal is echt heel erg mooi, vooral als je je ervan bewust bent en er op gaat letten.
Ik denk dat een heeeele hoop mensen onderschatten wat ze vertellen met hun lichaam.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 5 maart 2007 @ 22:36:54 #32
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46959572
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

nee serieus, stel dieren zouden kunnen praten dan zou er nog niks nuttigs uitkomen
wat is nuttig ?
Sir Winston Churchill
  maandag 5 maart 2007 @ 22:43:26 #33
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_46959846
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:36 schreef Mirage het volgende:

[..]

wat is nuttig ?
iets wat we begrijpen
als ze chinees zouden praten of slechts enkele woorden kennen (bestelbus en alle vervoegingen van groeien bijvoorbeeld) dan kunnen ze nog niet veel met hun gepraat
feest
  maandag 5 maart 2007 @ 23:18:03 #34
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_46961017
een pappegaai kan toch luisteren en praten? pure communicatie.. en nee hij doet je niet na..hij zegt hallo als ik binnenkom in de winkel..
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
pi_46962675
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

ik droomde eens dat mijn hond kon praten en ze zei slechts één keer 'bestelbus' en dat was het...
was wel schattig
ik heb een keer gedroomd dat ik een discussie had met me kat.
pi_46965305
Die dieren moeten onze taal maar leren!! Kga echt geen moeite doen om met hun te praten hoor.!
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 08:48:41 #37
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46965645
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 08:13 schreef Vierkantblokje het volgende:
Die dieren moeten onze taal maar leren!! Kga echt geen moeite doen om met hun te praten hoor.!
voor josti's zou dat ook vergeefse moeite zijn, die kunnen dat niet eens.

Ga snel terug naar je jostiband voordat ze je als vermist opgeven.
Sir Winston Churchill
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:17:48 #38
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47004838
Ik heb altijd met mn oude vriend doerak (was mn kat, zwarte kat staat ook in mn fotoboek maar is al langere tijd vermist dus zal wel niet meer leven nu) kunnen communiceren, altijd als ik semamiew (zeg maar miauw) zei tegen em keek hij me aan en miauwde, zei ik wat dan ook wat er op leek dan niet, maar altijd als ik semamieuw zei miauwde hij weer, daarnaast kwam hij ook altijd op mn schoot als ik me minder voelde, en dan hielp dan ook wel...
Dat beest was wel raar, hij rook vaak naar natte jassen...en nog hield ik van het diertje..

Ik heb em ook niet als een huisdier gezien maar meer als een vriend die mute was zeg maar, en ook zo behandeld.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_47006371
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 08:48 schreef Mirage het volgende:

[..]

voor josti's zou dat ook vergeefse moeite zijn, die kunnen dat niet eens.

Ga snel terug naar je jostiband voordat ze je als vermist opgeven.
U hebt gezocht op josti:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

Waar heb jij het nou weer over?!
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:52:06 #40
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47006533
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:45 schreef Vierkantblokje het volgende:

[..]

U hebt gezocht op josti:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

Waar heb jij het nou weer over?!
Wat een fantastische bijdrage aan het topic, wat goed dat je je bezig houd met het onderwerp.. en niet met het trollen dmv nietszeggende van dale quotes.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_47138743
quote:

[..]

Ik denk zelf eerder dat het i.q. vaak onderschat wordt. Met voornamelijk instinct alleen red je het lang niet, elke situatie vereist weer een andere aanpak, en veel dieren leren dat ook door ervaring, en worden dus slimmer. Als ze bijv. 1x worden aangevallen onthouden veel dieren dat (al dan niet langdurig), zodat ze de volgende keer beter uitkijken, door dat geheugen of die herrineringen stijgt het i.q.
Instict is eigenlijk ook een gedeelte van het i.q.denk ik ,de beste manier waarop ik dit kan uitleggen is bijv. een computer(de hersenen) met voorgeprogrameerde programma's(instinct), die programma's zijn ook een onderdeel van de gegevens(de rest van het i.q.) dat erop staat. Dat instinct is ook verder uit te breiden door bijv. iets aan te leren als automatisme of gewoonte.
,maar misschien heb ik het hier ook wel helemaal mis
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:04:55 #42
174065 Gardner
As Below, So Above.
pi_47509416
Ik praatte altijd tegen mijn hond, en hij vertelde van alles terug.
M M
pi_47510200
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:01 schreef Mirage het volgende:

[afbeelding]
wederzijdse knuffel

Oh, die laatste is zo lief, veelzeggend ook!

Leuke serie plaatjes, dat dat jongetje zo helemaal naar de zijkant gaat ook, en de hond onderdanig toch toenadering zoekt en dan dat laatste plaatje. Wat lief (nogmaals)!
pi_47510319
quote:

Je vergeet olifanten en vast nog wel een paar.
pi_47511699
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:31 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Je vergeet olifanten en vast nog wel een paar.
Het was dan ook bedoeld als voorbeeld , dus ja...vast wel.
pi_47655061
schopje.
Over dierenliefde en communicatie.

Vorig jaar zomer overleed de vader van een van mijn beste vriendinnen. De man had een hondje dat niet van zijn zijde week. Was en bleef bij hem. Ook toen de man overleed was het hondje aanwezig.
Hondje huilde echt heel erg toen de man na zijn overlijden door de begrafenisondernemer werd opgehaald.
Echt hartverscheurend was dat.

We vroegen ons allemaal af of het hondje zou willen blijven leven. Hondje ging bij een van de dochters wonen die altijd thuis bij paps had gewoond. Was een grote omslag maar hondje leefde iig.

Nu is hondje alsnog overleden. Helemaal plotseling. Was verder gezond maar het beestje was droevig.

Nou kun je zeggen dat het hondje anders ook was gestorven. Maar hij had er helemaal de leeftijd niet voor. Was gewoon zijn echte levenslust kwijt. Was ook altijd een erg communicatief hondje dat alles wel duidelijk kon maken voor mensen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_48308998
Ik vind dit een leuk topic, ook omdat ik erg van dieren houd. Ik heb voor dit topic een mooi verhaal. Ik ken een man die heel erg volgens zijn intuitie leeft. Ik weet niet in hoeverre, mij hij voelt altijd heel goed aan hoe het met je is, wat je tussen de zinnen door zegt. Maar deze man voelt dus ook wanneer zijn katten hem 'roepen', zegmaar.

Ik geloof er dus in. De vraag die vaak opkomt dan, is wat denken bomen of katten dan? Of kan iedereen het leren. Ja, natuurlijk. We zijn ook gewoon dieren, dat wij ook kunnen denken is iets extra's wat ons onderscheid van dieren. Onzelf identificeren met onze gedachten is m.i. de grootste bariere om werkelijk te kunnen communiceren met elkaar, maar ook met dieren natuurlijk. Voorbij het denken is er een prachtige rijke wereld van gevoel. Als je in contact staat met je gevoel dan voel je ook de energien van de mensen met wie je omgaat. Voor de meeste mensen gebeurt dit (gedeeltelijk) onbewust, maar iedereen voelt het wel. Ik geloof dus ook dat dieren op ons gevoel reageren. Zo denk ik dus ook dat die man kan voelen dat zijn katten hem 'roepen'. Hij voelt het gewoon in zijn aandacht opkomen.

Taal is een hogere vorm van communicatie omdat wij abstracte vormen en ideeen kunnen uitdragen. Verschillende ideeen zoals het idee paard en het idee wit, kunnen we combineren tot wit paard bijvoorbeeld. Denken is essentieel voor veel van ons leven, zoals ergens op tjid verschijnen of te kunnen typen. Maar communiceren is iets heel erg oers en simpel, daarvoor is het denken of taal niet nodig. Denken heb je natuurlijk wel nodig om die gevoelens juist te kunnen plaatsen.

Ik denk btw dat de wolvenman niet goed kan communiceren, ook niet met dieren, omdat wij dat moeten leren van volwassenen. De wolvenman heeft gewoon nooit kunnen identificeren met andere mensen. Hij heeft gewoon zo'n belangrijke periode van ontwikkeling gemist dat dat waarschijnlijk nooit echt goed meer komt.
Sat
Chit
Ananda
pi_48549512
leuk topic om erbij te lezen denk ik Als een leeuw kon praten konden we hem niet verstaan
Sir Winston Churchill
pi_72066581
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:29 schreef ImmovableMind het volgende:
Dit onderwerp kwam toevallig in het weekend nog ter sprake met een aantal vrienden. Er schijnt nu een papegaai te zijn die een woordenschat heeft van 920 +/- woorden en die ook zelf zinnen begint samen te stellen voor gebeurtenissen. Je zou kunnen zeggen dat het lieve beestje grammatica begint te leren.

maar begrijpt het beestje ook wat het zegt?
Klopt de context en weet hij het ook in andere, maar passende, context toe te passen?
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_72066615
Je bent een echte necromancer Exo
pi_72066717
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:30 schreef Flammie het volgende:
Je bent een echte necromancer Exo
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:41:31 #52
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72078939
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:29 schreef Exoteria het volgende:

[..]

maar begrijpt het beestje ook wat het zegt?
Klopt de context en weet hij het ook in andere, maar passende, context toe te passen?
Dat is een oud en intressant topic kicken
The truth was in here.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:53:24 #53
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72084521
Ik heb t nog niet allemaal gelezen, maar praten met dieren vind ik onzin. Dat sommige mensen dingen beter aanvoelen wil ik wel geloven, maar telepathisch gedoe en echt t woord praten in de mond nemen gaat me te fuuurrrrr
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72090003
Ik denk wel dat comminicatie met dieren anders verloopt dan die met mensen. Dus dat mensen beter moeten kijken en letterlijk beter moeten luisteren naar geluiden die minder makkelijk te horen zijn en die weldegelijk iets betekenen.
Dat dan voor de meeste mensen en hun dieren. Zeker in mijn eigen geval. Maar ik denk ook dat er weldegelijk een paar mensen zijn die wel telepatisch contact kunnen hebben met dieren. Alleen lang niet iedereen die dat beweert kan dat ook.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:10:38 #55
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_72090288
Tvp voor later, een van mijn honden heeft namelijk echt een telepatische link met een kennis van me.
We noemen het altijd gekscherend Frits en zijn medium, maar het is gewoon freaky wat daar af en toe uit komt...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:39:32 #56
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72091860
-onzin-

[ Bericht 98% gewijzigd door jogy op 24-08-2009 19:24:26 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_72095488
Dikke trol
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72116966
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:10 schreef oh-oh het volgende:
Tvp voor later, een van mijn honden heeft namelijk echt een telepatische link met een kennis van me.
We noemen het altijd gekscherend Frits en zijn medium, maar het is gewoon freaky wat daar af en toe uit komt...
Wat komt daar uit dan?
Appels. En peren.
pi_72117634
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:23 schreef nokwanda het volgende:
Dikke trol
bij deze bewijst hij toch maar mooi dat communiceren met een ander ras mogelijk is

note: communicatie met trollen is mogelijk (of het vruchtbaar is, is een ander verhaal)

maandag 24 augustus 2009 @ 18:27:08 #60
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72117715
Ik wil enkel mijn ervaringen delen en ik word meteen afgekraakt. Jullie staan niet open tot leren, dat blijkt nu wel weer
  maandag 24 augustus 2009 @ 18:53:20 #61
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72118325
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:23 schreef Exoteria het volgende:

[..]

bij deze bewijst hij toch maar mooi dat communiceren met een ander ras mogelijk is

note: communicatie met trollen is mogelijk (of het vruchtbaar is, is een ander verhaal)

Dan interpreteer jij bewijs wel heel losjes
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:25:03 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_72119237
Even de onzin buiten de deur houden. Bedankt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:28:09 #63
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72119344
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:25 schreef jogy het volgende:
Even de onzin buiten de deur houden. Bedankt.
sure want contact met honden mag wel, maar met wespen niet
't is maar net waar je in "gelooft" toch?

http://www.nujij.nl/telep(...)lanten.2966709.lynkx

Contact met insecten hebben meer mensen, lees DW's forum er maar eens op na
pi_72119437
Ik snap het ook niet helemaal, zo'n dier heeft toch ook helemaal niks te melden?
Appels. En peren.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:09:01 #65
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_72124693
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:28 schreef Michielos het volgende:

[..]

sure want contact met honden mag wel, maar met wespen niet
't is maar net waar je in "gelooft" toch?

http://www.nujij.nl/telep(...)lanten.2966709.lynkx

Contact met insecten hebben meer mensen, lees DW's forum er maar eens op na
Leuk voor je, maar je verwijderde post blijft onzin.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_72125215
_Led_ plaatste laatst een leuk verhaal, dat in zekere zin bij dit onderwerp past (ook al is het met een knipoog).

Everybody knows squirrels are clever, but I never expected them to understand conversational English. Well, they do — at least I met one that does...........................

lees verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')