Het is een nog jonge Groenendaeler (idd
belgische herder).
Het was inderdaad erg leuk dat we dit vast hebben weten te leggen,
meestal ben je net te laat of zou het het beeld te veel storen.
Ditmaal hadden we de camera toevallig bij de hand.
En dat we veel kijken naar de kinderen en dieren komt vooral omdat een dier inderdaad nooit 100% betrouwbaar is. Je zal zowel dier als kind moeten leren hoe met elkaar om te gaan.
En dan nog blijft het belangrijk een oogje in het zeil te houden.
En altijd, altijd ervoor zorgen dat het dier ene eigen plaats heeft waar hij ten alle tijde zich terug kan trekken en waarvan iedere huisgenoot weet dat als het dier zich daar terugtrekt je het gewoon met rust moet laten. Dit vermindert denk ik de kans dat het dier zich opgejaagd of bedreigt voelt of last van zijn zenuwen krijgt. Er moet altijd een uitweg zijn.
quote:
Daar twijfel ik dus over.
Is dat wel zo ?
Er wordt gezegd dat een bepaalde groep mensen
( kan even niet op de naam komen
heb een grote wolk in mijn hoofd door verkoudheid. Ook te zien aan de vele tik/spelfouten)
vroeger al op grote afstand met elkaa rcommuniceerden. Als ze voedsel zoeken waren bijvoorbeeld.
Daarnaast heb je als voorbeeld de verhalen van mensen die zeggen dat hun huisdier precies weet wanneer ze thuiskomen. Ook als dat onregelmatige tijden betreft.
Ik neig er dan toe tot het open houden van echt telepatisch contact, zonder dat visueel contact, reukcontact, of hoorcontact nodig is. Pure gedachten/beeld overdracht.
En als dat bestaat en mogelijk is tussen dieren onderling, mensen onderling en mens en dier....
dan zou dat soort contact denk ik in aanmerking komen.
quote:
Hier nog een interessante link voor je
Ik denk dat ik met die lijst titels eens naar de Donner of de Slegte ga
![]()
Het is toch een onderwerp waar ik mij wat dieper in wil verdiepen en zou graag eens lezen wat verschillende andere mensen erover geschreven hebben.
quote:
Om een goed beeld van deze situatie te krijgen zouden we naar de ontwikkeling van Jungle Book kinderen moeten kijken. Deze kinderen worden door dieren (apen, wolven, honden, ect) opgevoed. Ze staan van jongs af aan bij de dieren. Ze leren geen menselijke taal en zijn alleen omringd door mensen. Als jouw theorie opgaat dan zouden deze kinderen met dieren kunnen communiceren. Ze weten immers niet beter. Ze zijn niet in aanraking geweest met een andere taal en leven op intuïtie. Uit onderzoek is gebleken (bron op verzoek, moet daar zelf namelijk even naar op zoek (dat rijmt
![]()
)) dat deze jongeren sociaal sterk achterlopen bij andere kinderen van dezelfde leeftijd maar tijdens observatie werd duidelijk dat ook de wolven of apen weinig van het kind snapte. Ze hielden het slechts in leven door het voedsel aan te reiken. Kinderen van een paar jaar oud gaan immers niet snel zelf ook zoek naar voedsel. Een knap staaltje van dierlijk medeleven maar uit onderzoek is gebleken dat het kind en dier elkaar slechts op enkele momenten begrepen.
Het wolfskind:
[
afbeelding]
Ik ben erg benieuwd naar dit onderzoek of de resultaten daarvan.
Het is een interessant fenomeen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill