FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Bij welke bank ben jij aangesloten?
enterzaterdag 3 maart 2007 @ 11:43
Bij welke bank ben jij aangesloten en ben je er tevreden over?
Zelf ben ik opzoek naar een nieuwe bank met een spaarrekening, maar weet echt niet welke ik moet kiezen.
In rente heb ik mij ook nooit verdiept of wat gunstig is

Nu zit ik bij de ABN en heb er veel ellende mee gehad, niet altijd de schuld van de ABN hoor, laatst is er fraude gepleegd door skimmen en meer van zulke dingen. Ik wil voor mijn gevoel gewoon een nieuw rekening nummer en niet meer bij de ABN.
Michellllzaterdag 3 maart 2007 @ 11:47
rabobank
mordradeadzaterdag 3 maart 2007 @ 11:49
Ik zit bij de postbank zonder problemen
Milou__zaterdag 3 maart 2007 @ 11:50
Rabobank
Bigszaterdag 3 maart 2007 @ 11:52
Twee jaar geleden stond ik op het punt om weg te gaan bij de Postbank wegens het brakke internetbankieren, maar tegenwoordig hebben ze het best goed voor elkaar en blijf ik gewoon daar.

Daarnaast het ik ook nog een rekening bij de SNS bank. Op zich een vriendelijke bank, maar een beetje weinig communicatie.
IBAZzaterdag 3 maart 2007 @ 11:55
Rabo, ABN AMRO en de postbank.
Er is weinig verschil onderling.
enterzaterdag 3 maart 2007 @ 11:57
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:55 schreef IBAZ het volgende:
Rabo, ABN AMRO en de postbank.
Er is weinig verschil onderling.
Is dat niet irritant dan, drie verschillende rekeningen?
poepeneesjezaterdag 3 maart 2007 @ 12:01
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:57 schreef enter het volgende:

[..]

Is dat niet irritant dan, drie verschillende rekeningen?
Ik heb er ook drie. Nee, het is niet vervelend, op de ene laat ik al mijn geld storten en op de andere twee doe ik mijn betalingen.

Rabobank, SNS Bank en Postbank. De Rabobank is toch wel het beste, maar de SNS Bank is niet slecht .
enterzaterdag 3 maart 2007 @ 12:02
Volgens mij is de Rabobank wel ok
wendytjezaterdag 3 maart 2007 @ 12:02
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:49 schreef mordradead het volgende:
Ik zit bij de postbank zonder problemen
idem
#ANONIEMzaterdag 3 maart 2007 @ 12:04
Boerenleenbank
Mylenezaterdag 3 maart 2007 @ 12:04
LIF >>> WGR
mhr-zipzaterdag 3 maart 2007 @ 12:04
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:02 schreef wendytje het volgende:

[..]

idem
idd, lekker goedkoop ook
mstxzaterdag 3 maart 2007 @ 12:06
Ook Postbank hier
hele_nare_userzaterdag 3 maart 2007 @ 12:08
Postbank, nooit problemen mee gehad. Je moet niet teveel geloven van die die meeloperige fokkertjes dat de postbank slecht zou zijn.
RemcoDelftzaterdag 3 maart 2007 @ 12:14
Rabobank kijkt naar mijn afschriften en zeurt daar over!
SNSbank is traag met overschrijvingen, en heeft al 2 keer onterecht kosten in rekening gebracht, en daarna teruggeboekt.
Postbank ben ik nog het meest tevreden over
enterzaterdag 3 maart 2007 @ 12:15
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:08 schreef hele_nare_user het volgende:
Postbank, nooit problemen mee gehad. Je moet niet teveel geloven van die die meeloperige fokkertjes dat de postbank slecht zou zijn.
Werk jij bij de Postbank ofzo
hele_nare_userzaterdag 3 maart 2007 @ 12:19
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:15 schreef enter het volgende:

[..]

Werk jij bij de Postbank ofzo
Xcaliburzaterdag 3 maart 2007 @ 12:20
ik zit al jaren bij de ABN, zowel zakelijk als privé... nooit problemen gehad, wordt altijd zeer correct en snel geholpen enzo ... dus ik zou lekker bij de ABN blijven als ik jou was
zakjapannertjezaterdag 3 maart 2007 @ 12:30
vanaf mijn geboorte bij de Rabobank, sinds begin jaren 90 ook bij de Postbank toen de Rabobank gekke dingen ging doen oid. en ook bij Spaarbeleg ivm Punica-spaarrekening, krijg ik ook nog steeds rente op en sinds een aantal jaren ook bij de ASN-bank maar daar spaar ik vnl. met Rabobank bankier ik het meest en dat gaat heel goed, weinig klachten over de dienstverlening

[ Bericht 2% gewijzigd door zakjapannertje op 03-03-2007 12:43:56 ]
Sinatzaterdag 3 maart 2007 @ 12:34
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:08 schreef hele_nare_user het volgende:
Postbank, nooit problemen mee gehad. Je moet niet teveel geloven van die die meeloperige fokkertjes dat de postbank slecht zou zijn.
Rot op met je meeloop gezeik. Veel mensen hebben gewoon problemen met de Postbank. Website die regelmatig niet werkt (gelukkig zijn ze wel afgestapt van de sluiting van de site tussen 23:00 en 7:00 ), studiefinanciering niet snel op je rekening, trage transacties tussen Postkantoor en andere banken, geld van je spaarrekening overmaken naar je normale rekening en pas na TWEE dagen tot je beschikking hebben

En verder nog problemen met een reisverzekering van hun, maar dat hoort hier niet thuis. Kortom, blij dat ik bij de ABN-AMRO zit sinds een paar jaar.
hele_nare_userzaterdag 3 maart 2007 @ 12:37
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:34 schreef Sinat het volgende:

[..]

Rot op met je meeloop gezeik. Veel mensen hebben gewoon problemen met de Postbank. Website die regelmatig niet werkt (gelukkig zijn ze wel afgestapt van de sluiting van de site tussen 23:00 en 7:00 ), studiefinanciering niet snel op je rekening, trage transacties tussen Postkantoor en andere banken, geld van je spaarrekening overmaken naar je normale rekening en pas na TWEE dagen tot je beschikking hebben
Alle problemen die jij noemt heb ik nooit last van?
frederikzaterdag 3 maart 2007 @ 12:40
SNS bank (spaar en betaal rekening)
Spaarbeleg (2 spaarrekeningen + koersplan)
ING (spaarloon)
Generali (spaarloon)
ABN-AMRO (spaarrekening waar ik eigenlijk niets meer mee doe)

Spaarbeleg niet veel problemen mee
SNS zolang er niets aan de hand is ook geen problemen mee, is er wel iets aan de hand dan kan de communicatie beter (bij vervangen van mijn inlogpasje voor internet bankieren deed de nieuwe het een tijdje niet, bleek na een week of twee dat de afdeling die hem geldig moest maken dat niet deed omdat mijn handtekening ondertussen teveel veranderd was in vergelijking met de hun bekende handtekening, iets wat niet gecommuniceerd werd. en op avond opening ook niet duidelijk werd omdat die afdeling dan reeds gesloten was, een aanvraag die trouwens met legitimatie aan de balie geregeld was, de handtekening kaart met dezelfde legitimatie vernieuwen gaf de oplossing)
ING nog geen mening over (werkgever is vorig jar overgestapt van bank, en heb er nog niets af hoeven halen)
Generali niet echt goede ervaringen mee, in 2004 of 2005 kon je al het geblokkeerde spaarloon opnemen, dat wou ik niet. Collega had in sept gebeld wat te doen, en die kreeg te horen dat die vrijgave moest aanvragen. Bleek op 31-12 dat Generali bij het begin van kwartaal 4 alle andere bedragen ook maar vrijgemaakt had. Dat terugdraaien heb ik nog een hoop werk van gehad
ABN-AMRO doe ik eigenlijk niets meer mee uit persoonlijke overwegingen (ben naar de abn gegaan omdat ik niet bij de bank waar mijn vader werkte wou zitten, enkele jaren later denkt de amro "jij weg bij ons, dan komen wij toch leuk naar jou")
TwyLightzaterdag 3 maart 2007 @ 12:41
Rabobank
Furiazaterdag 3 maart 2007 @ 12:41
Rabobank. Nooit problemen mee gehad. Via werk merk ik wel dat ABN internetbankieren er vaak uitligt de laatste tjd Postbank zeg ik maar niets over, iets irritanters ken ik niet.
zzzzzzzzaterdag 3 maart 2007 @ 12:41
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:34 schreef Sinat het volgende:

[..]

geld van je spaarrekening overmaken naar je normale rekening en pas na TWEE dagen tot je beschikking hebben
Neem dan een spaarrekening bij de DSB Bank. Dan heb je een hogere rente en het overmaken gaat sneller. Afgelopen woensdag stond het geld 's middags al op mijn girorekening, terwijl ik het 's ochtends had overgemaakt. De postbank is een stuk sneller geworden met overschrijvingen van en naar andere banken.
alwaysleftzaterdag 3 maart 2007 @ 12:41
Postbank
Geweldig ook dat MijnPostbank.nl
Furiazaterdag 3 maart 2007 @ 12:42
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:40 schreef frederik het volgende:
SNS bank (spaar en betaal rekening)
Spaarbeleg (2 spaarrekeningen + koersplan)
ING (spaarloon)
Generali (spaarloon)
ABN-AMRO (spaarrekening waar ik eigenlijk niets meer mee doe)

Spaarbeleg niet veel problemen mee
SNS zolang er niets aan de hand is ook geen problemen mee, is er wel iets aan de hand dan kan de communicatie beter (bij vervangen van mijn inlogpasje voor internet bankieren deed de nieuwe het een tijdje niet, bleek na een week of twee dat de afdeling die hem geldig moest maken dat niet deed omdat mijn handtekening ondertussen teveel veranderd was in vergelijking met de hun bekende handtekening, iets wat niet gecommuniceerd werd. en op avond opening ook niet duidelijk werd omdat die afdeling dan reeds gesloten was, een aanvraag die trouwens met legitimatie aan de balie geregeld was, de handtekening kaart met dezelfde legitimatie vernieuwen gaf de oplossing)
ING nog geen mening over (werkgever is vorig jar overgestapt van bank, en heb er nog niets af hoeven halen)
Generali niet echt goede ervaringen mee, in 2004 of 2005 kon je al het geblokkeerde spaarloon opnemen, dat wou ik niet. Collega had in sept gebeld wat te doen, en die kreeg te horen dat die vrijgave moest aanvragen. Bleek op 31-12 dat Generali bij het begin van kwartaal 4 alle andere bedragen ook maar vrijgemaakt had. Dat terugdraaien heb ik nog een hoop werk van gehad
ABN-AMRO doe ik eigenlijk niets meer mee uit persoonlijke overwegingen (ben naar de abn gegaan omdat ik niet bij de bank waar mijn vader werkte wou zitten, enkele jaren later denkt de amro "jij weg bij ons, dan komen wij toch leuk naar jou")
Spaarbeleg is toch zo'n heisa over (geweest)? Met Kassa en Radar enzo? Of vallen daar alleen bepaalde producten van spaarbeleg onder?
Echo99zaterdag 3 maart 2007 @ 12:59
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Rabobank kijkt naar mijn afschriften en zeurt daar over!
!

Hebben ze je gebeld dat je minder bij de snackbar moest komen?
frederikzaterdag 3 maart 2007 @ 13:54
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:42 schreef Furia het volgende:

[..]

Spaarbeleg is toch zo'n heisa over (geweest)? Met Kassa en Radar enzo? Of vallen daar alleen bepaalde producten van spaarbeleg onder?
Niet alles van spaarbeleg valt eronder (in elk geval die twee spaarrekeningen niet)
Over koersplan is dacht ik wel die heissa geweest (dat er volgens sommigen relatief veel geld als kosten afgaan voordat er ook maar wat gedaan wordt met de rest van de inleg)

Maar hier speelt hetzelfde verhaal als bij legiolease, als men te gote ogen heeft en denkt gratis van diensten gebruik te kunnen maken dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen. Je moet niet vergeten dat je wanneer je zelf een portefieulle hebt ook bewaarloon hebt, en zelf nog alle beheer handelingen moet uitvoeren. Zou je aan beleggingsbeheer doen met een eigen portefieulle (dat de bank binnen grenzen zelf mag aan en verkopen) dan ben je nog meer dan alleen die beheerskosten kwijt.
Het probleem waar koersplan mee zit is dat het rendement achteraf niet zo hoog is als verwacht (en door kosten welke inderdaad niet geheel duidelijk waren, maar wel verwerkt zaten in de prognose uitkeringen, en door de daling op de beurs).
Ik heb er zelf niet zo's probleem mee, in 1999 toen ik mij aanmelde was ik al voorzichtig (gangbaar was om met rendementen van 8 tot 12% te rekenen, dat hebben ze 1 keer geprobeerd bij mij, daarna zijn ze met het laagste rendement wat ze hadden staan in de pc, namelijk 6%, gaan rekenen). Bovendien weet ik dat de beurs in de tussentijd ook aardig gedaald is, en je op die manier dus ook een deel geld bent kwijtgeraakt, niet alleen via kosten voor de bank.

Ik vind het nog best meevallen, ook in eigen beheer had je die klap kunnen maken naar beneden (mijn opa deed alles zelf, zat al op de beurs vanaf 1956, maar is toch ook vanaf eind 90 tot zijn dood in 2004 de helft van zijn geld op de beurs verloren (en die deed dat niet met geleend geld))
Serindezaterdag 3 maart 2007 @ 13:59
Koersplan én met name ook het Sprintplan van Spaarbeleg

Ik zit zelf bij de Rabobank. Die rekening heb ik al zolang ik me kan herinneren. Internetbankieren werkt fijn en er zit een filiaal vlakbij. Als ik de klantenservice bel, hoef ik nooit lang te wachten voor ik iemand aan de lijn heb. Nooit problemen gehad. Geen idee of de Rabobank duur of goedkoop is in vergelijking met andere banken. Daar heb ik me niet in verdiept omdat ik voor een tientje op jaarbasis toch niet over zal stappen, en veel meer zal het niet schelen denk ik

De verzekeringen (m.u.v. auto en uitvaart) lopen ook via de Rabobank, Interpolis.
DjustMizaterdag 3 maart 2007 @ 14:09
alles via ING
exodezaterdag 3 maart 2007 @ 14:10
spaarrekeningen en betaalrekening van mezelf bij de Rabobank
vaste lasten rekening bij postbank
betaalrekening en spaarrekening van mijn vriendin ook postbank

Vind posbank niet bepaald fijn werken...
zie eerdere post over geld overmaken, mijn god zeg..maak je geld over via mijnpostbank.nl naar spaarrekening..wordt het meteen van je betaalrekening afgehaald en 2 dagen later staat het een keer op de spaarrekening...2 dagen is je geld 'zoek'. Andersom ook..dus van spaarrekening naar betaalrekening...
Bij Rabo nooit problemen mee, staat 2 seconden later al op andere rekening.

ABN Amro als klant geen ervaring mee wel als werkneemster, blauwe maand kas/balie werk gedaan. Werden al mijn vooroordelen bevestigd, is een onpersoonlijke bank. Maar als dat je niet tegenstaat, zit je er niet slecht.

Kortom kan negatieve verhalen over postbank alleen onderschrijven. Waarom dan toch daar de vaste lasten rekening? omdat die goedkoper was...hihi...maar ooit gaat alles naar de Rabobank over.
enterzaterdag 3 maart 2007 @ 16:25
Wat ik erg belangrijk vind is dat wanneer ik geld overmaak van mijn spaarrekening naar mijn betaalrekening dat het er gewoon gelijk opstaat en niet een dag of dagen wachten.
Kuukskezaterdag 3 maart 2007 @ 17:22
Rabobank. Uiterst tevreden klant
Repeatzaterdag 3 maart 2007 @ 17:25
Alles bij de AMRO, mn hele leven al. Ben blij dat ik (mn ouders) vroeger niet voor mij bij de postbank begonnen zijn.
Prima service hier en alles gaat goed, eigen filliaal en niet pauper bij een postkantoor je dingen moeten regelen.
Wakeyzaterdag 3 maart 2007 @ 17:36
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:10 schreef exode het volgende:

ABN Amro als klant geen ervaring mee wel als werkneemster, blauwe maand kas/balie werk gedaan. Werden al mijn vooroordelen bevestigd, is een onpersoonlijke bank. Maar als dat je niet tegenstaat, zit je er niet slecht.
Ik werd juist zo gestoord van de 'persoonlijke aandacht' van ABN AMRO, dat ik er weg ben gegaan. Ze wilden steeds gesprekken met me voeren en bleven me bestoken met 'persoonlijke aanbiedingen' waar ik niet op zat te wachten.

SNS was weer een ander uiterste, ik vond hen juist niet communicatief en alles verliep nogal traag en stroef dus daar ben ik ook weggegaan.

Zit nu bij de Rabobank maar daar moet je wel uitkijken bij welke vestiging je terechtkomt, want dat verschilt nogal qua organisatie en service. Ook is het allemaal wat eenvoudig, meer dan een betaal- en (beperkte) spaarrekening zou ik er niet onderbrengen. Als je iets aanvraagt wat niet zo standaard is weten ze er geen raad mee, en ook qua vermogensbeheer hebben ze weinig te bieden.

Ik denk dat iedereen zelf moet bepalen wat voor hem/haar de beste optie is. Qua service zijn alle NLse banken volgens mij 1 pot nat, de een is alleen net iets beter of slechter dan de ander
Vavazaterdag 3 maart 2007 @ 21:12
Rabobank en ik ben er heel tevreden over
Tiemiezaterdag 3 maart 2007 @ 21:49
Ik ben lid van de rabobank en ben erg tevreden. .
satbetweterzondag 4 maart 2007 @ 00:43
Vreemd dat er zoveel mensen tevreden zijn over de rabobank,ik heb hem er net uitgeknikkerd.
Aan de balie moet je niet te veel komen,wil je contant geld van de rekening(groot bedrag)word er gevraagt wat ik ermee ga doen,of het niet thuis overgemaakt kan worden.
Voor mijn zakelijke rekening staan ze in de rij,een rekening prive moet ik 3 weken wachten.
Het hypotheekje wat ik daar had moest ingezien worden,na taloze keren zeuren ,heb ik een berekening laten maken.
Voor de kenners onder ons,ze wilde mijn spaarhypotheek over zetten naar een lagere rente stand,deze had nog 2 jaar te gaan.
De rabobank zou een boeterente innen,terwijl ik er niets op verdien(dat werkt namelijk niet bij een spaarhypotheek).
Kan per filiaal verschillen,maar ik laat mij niet tillen.
Cosworthzondag 4 maart 2007 @ 09:24
ABN AMRO. Om twee redenen: ik werk er, en was zéér ontevreden over Rabobank. Nog steeds overigens, maar da's een ander verhaal.
dazzle123zondag 4 maart 2007 @ 09:51
Ik heb rekeningen bij de postbak en bij de ABN-Amro. Vroeger deed ik het meeste via de abn nu vrijwel alles met de postbank. En ik ben heel tevreden met de postbank. Je hoeft niet overal voor te betalen ze vallen je niet lastig met onzin. Mijn postbank.nl werkt geweldig. Gewoon een prima bank zonder allerlei flauwekul waar ik niet op zit te wachten.
densmeezondag 4 maart 2007 @ 09:55
boerenleenbank en nog steeds tevreden
dazzle123zondag 4 maart 2007 @ 09:58
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:34 schreef Sinat het volgende:

[..]

Rot op met je meeloop gezeik. Veel mensen hebben gewoon problemen met de Postbank. Website die regelmatig niet werkt (gelukkig zijn ze wel afgestapt van de sluiting van de site tussen 23:00 en 7:00 ), studiefinanciering niet snel op je rekening, trage transacties tussen Postkantoor en andere banken, geld van je spaarrekening overmaken naar je normale rekening en pas na TWEE dagen tot je beschikking hebben
Problemen met de site heb ik niet. Ik vind het zelfs veel beter werken dan de site van de abn amro. Traag met overmaken zijn ze al helemaal niet. Maak je geld over van de ene postbank rekening naar de andere postbank rekening dan staat het er binnen een paar minuten op en kan je het ook meteen opnemen. Dat het langer duurt van postbank naar gewone bank dat is altijd al zo geweest. En dat werkt natuurlijk twee kanten op.

Het probleem met die internetspaarrekening ken ik wel. Ik weet ook niet hoe dat komt maar daar heb ik geen last van aangezien ik geld van mijn spaarrekening toch niet nodig heb.
Hyperdudezondag 4 maart 2007 @ 10:23
Ik zit oa bij de postbank.
Die site gaat de laatste paar maanden wel aardig, maar was onlangs nog wel een weekendje gesloten voor "onderhoud". Maar om nou te zeggen dat het feilloos werkt; ik heb vorig jaar wel eens 3 dagen moeten wachten voordat je überhaupt kon inloggen en een betaling kon verrichten. Dat vind ik slecht.

Die paar dagen vertraging bij overboeken vind ik storend, maar maakt mij verder ook niet veel uit. Beetje plannen en dan is het geen probleem. De Postbank verdient daar geld mee, en zolang de Postbank daardoor goedkoper is dan de overige banken mag dat van mij. Of ze uiteindelijk goedkoper zijn, kan je je afvragen.
DIGGERzondag 4 maart 2007 @ 14:41
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:36 schreef Wakey het volgende:

[..]

Ik werd juist zo gestoord van de 'persoonlijke aandacht' van ABN AMRO, dat ik er weg ben gegaan. Ze wilden steeds gesprekken met me voeren en bleven me bestoken met 'persoonlijke aanbiedingen' waar ik niet op zat te wachten.
Dat heb ik sinds kort ook ja.

Heb > 50K staan op 2 handen vol aan rekeningen dus dan val je binnen hun preffered banking regels.

Heb ooit aangegeven dat ik geen telefoontjes tijdens etenstijd en al die shit wens te ontvangen, maar nu krijg ik ook regelmatig "Laat ons u de service geven waar u recht op hebt" en "We willen u graag uitnodigen voor een persoonlijk gesprek" brieven. Soms zelfs meer dan 1 per dag aan mij en/of m'n vrouw gericht (Handig joh, systemen even goed koppelen )

En ze kunnen natuurlijk zien dat er een hoop geld richting Binck waarvan ze liever zouden zien dat ik via hen beleg natuurlijk.

Die brieven beginnen me nogal te irriteren, maar voor de rest is het prima, regel zelf m'n zaken, heb hen verder niet nodig, denk dat ik hooguit 1 keer per jaar een filiaal binnenstap.
Emuzondag 4 maart 2007 @ 15:21
ABN AMRO, Argenta, KBC (België)
ScienceFrictionzondag 4 maart 2007 @ 18:50
quote:
Op zondag 4 maart 2007 09:58 schreef dazzle123 het volgende:

Traag met overmaken zijn ze al helemaal niet. Maak je geld over van de ene postbank rekening naar de andere postbank rekening dan staat het er binnen een paar minuten op en kan je het ook meteen opnemen. Dat het langer duurt van postbank naar gewone bank dat is altijd al zo geweest. En dat werkt natuurlijk twee kanten op.
Het probleem ligt toch echt bij de postbank, aangezien het sneller gaat van ABN naar Rabo bijvoorbeeld. Zo gauw de Postbank zich ermee gaat bemoeien duurt het ineens langer.

Ik bankier zelf bij de Rabobank en heb in het verleden bij de ABN en SNS gebankiert. Zeer tevreden over alle 3 banken. Heb echter toch de ABN en SNS opgeheven ivm verhuizen naar buitenland. Ik vind het internetbankieren van de Rabobank nl erg handig en overzichtelijk.

Ik bankier in Ierland bij Permanent TSB... Over kutbanken gesproken
fokkieslimzondag 4 maart 2007 @ 19:55
ik vind de rabobank een klantonvriendelijke kutbank.
ScienceFrictionzondag 4 maart 2007 @ 19:58
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:55 schreef fokkieslim het volgende:
ik vind de rabobank een klantonvriendelijke kutbank.
Vooral mooi onderbouwd
arexeszondag 4 maart 2007 @ 20:24
Ben weggegaan bij de postbank en heb een rekening geopend bij de ABN, binnenkort wordt de postbank toch opgeheven (of opgegaan in de ING)
Noukzondag 4 maart 2007 @ 20:25
ABN .
Qweazondag 4 maart 2007 @ 20:41
ik zat bij de regiobank (Onderdeel van de ING) Godverdomme waf een hoerenbank. Als je ging internet bankieren lag die site 9 v/d 10 x plat. Maar het leukste was nog dat als je ging wat ging overmaken via Inet het niet gelijk van je rekening af was .

Ik ben overgestapt naar de Rabobank, ik heb er 3 rekeningen. Een studentenpakket met een spaarrekening, en een betaalrekening van het rabototaal pakket. Ik ben tevreden over de rabobank, enkel vind ik het aso dat je bij het totaalpakket 6.95 per kwartaal moet betalen
Five_Horizonszondag 4 maart 2007 @ 21:09
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:24 schreef arexes het volgende:
Ben weggegaan bij de postbank en heb een rekening geopend bij de ABN, binnenkort wordt de postbank toch opgeheven (of opgegaan in de ING)
Het ís onderdeel van ING.....
Wupppiezondag 4 maart 2007 @ 21:39
Postbank, erg tevreden

kijk eens op de site van independer.nl. postbank is de bank waar je het meeste waar voor je geld krijgt.

Het gejank dat het DAAAAGEN duurt voordat geld overgemaakt is is bullshit, salaris heb je op dezelfde dag, betalen naar andere rekening duurt MAXIMAAL 1 dag.
Het verhaal dat de postbank je geld vasthoud is ook BULL het is de bank/giro centrale (onderdeel van interpay) die maar 1 keer per dag die dingen verwerkTE (nu 5x per dag)
Wupppiezondag 4 maart 2007 @ 21:41
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:50 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Het probleem ligt toch echt bij de postbank, aangezien het sneller gaat van ABN naar Rabo bijvoorbeeld. Zo gauw de Postbank zich ermee gaat bemoeien duurt het ineens langer.

Ik bankier zelf bij de Rabobank en heb in het verleden bij de ABN en SNS gebankiert. Zeer tevreden over alle 3 banken. Heb echter toch de ABN en SNS opgeheven ivm verhuizen naar buitenland. Ik vind het internetbankieren van de Rabobank nl erg handig en overzichtelijk.

Ik bankier in Ierland bij Permanent TSB... Over kutbanken gesproken
ooit geziend dat een bankrekening anders is opgebouwd dan een giro?

Postbank heeft hier GEEN invloed op
Wupppiezondag 4 maart 2007 @ 21:45
hier nog een onderzoekje over internetbankieren:

http://www.independer.nl/(...)20Betaalrekening.pdf


en nog een onderzoek over de klanttevredenheid in het algemeen.
http://www.independer.nl/thema/contact/nieuwsdist.asp?location=nieuwsbrief.nieuwsdist&submenu=nieuws47&refer=nb47-1-a


Nog een stukje uit het AD
quote:
Voorpagina, zaterdag 30 oktober 2004
Een mager zesje voor ABN Amro
Door Wout Smit
Rotterdam -Klanten van ABN Amro zijn het minst tevreden over hun bank. Zij vinden de
dienstverlening van dé bank niet meer waard dan een mager zesje. Klanten van Van
Lanschot Bankiers zijn het meest tevreden. Zij belonen hun bank met het hoogste
rapportcijfer: 7,6.
Dit blijkt uit onderzoek van de vergelijkingssite Independer. nl. Die vroeg aan haar bezoekers bij
welke bank ze hun hoofdinkomen 'parkeren' en hoe ze de afhandeling van hun financiële zaken bij
deze bank beoordelen. Ongeveer 30.000 bezoekers beantwoordden alle vragen over de mate
waarin de banken klaar staan voor hun klanten, de snelheid van dienstverlening en het nakomen
van beloften. Bij de beoordeling van de kwaliteit ten opzichte van de bankkosten haalde CVB Bank
met 7,5 het hoogste rapportcijfer en eindigde ABN Amro op de laagste plaats met 5,7. ABN Amro
zegt zichzelf in dit onderzoek niet te herkennen. ”Andere onderzoeken laten een ander beeld zien.”
Uit de opmerkingen die deelnemers aan de antwoorden op de vragen konden toevoegen, blijkt
overigens dat er grote onvrede heerst over het beleid van de banken. Zo is er veel kritiek op het
verminderen van de service, de sluiting van bankfilialen en het duurder mak en van allerlei
bankdiensten. Er zijn klanten die zich gedwongen voelen hun bankzaken via internet af te
handelen. Mede hierdoor stijgt het aantal bankierende internetters.
Op pagina 49 Grote verschillen in bankservice
Copyright: Algemeen Dagblad
Uw Goed Recht, zaterdag 30 oktober 2004
Grote verschillen in bankservice
VAN EEN ONZER VERSLAGGEVERS
Voor een betaalrekening bij een bank zijn consumenten beter uit bij Van Lanschot of
CVB dan bij ABN Amro of Friesland Bank. Dat blijkt uit een onderzoek van de
vergelijkingssite Independer. nl naar de dienstverlening van de banken. 'De bank is
verzakelijkt. Geldverdienen is het enige wat telt. De klant is allang geen koning meer',
waren enkele van de reacties.
De prestaties van de banken op het gebied van betaalrekeningen lopen sterk uiteen. Het
gemiddelde cijfer waarmee klanten hun waardering tot uitdrukking brengen varieert van 7,6
(Lanschot Bankiers) tot 6,1 (ABN Amro). Van de grote banken scoort Postbank het best.
Sinds eind juni doet Independer. nl onderzoek naar de kwaliteit van de bank waar bezoekers
van de vergelijkingssite hun betaalrekening hebben lopen. Eerder stelde Independer de
serviceverlening van de hypotheekverstrekkers, de zorgverzekeraars en de particuliere
ziektekostenverzekeraars aan de kaak.
Het onderzoek naar de dienstverlening op het gebied van betaalrekeningen spitste zich toe
op vier aspecten. Staat de bank klaar voor haar klanten? Hoe is de snelheid van haar
dienstverlening? Komt ze haar beloften na? En hoe verhoudt de kwaliteit zich ten opzichte
van de bankkosten? Zo'n 30.000 bezoekers van de Independer-site beantwoordden alle
vragen.
Op het onderdeel 'klaarstaan voor klanten' scoort Van Lanschot Bankiers het hoogste
gemiddelde: 8. Bij de beoordeling van de verhouding tussen kwaliteit en kosten krijgt ABN
Amro het laagste rapportcijfer: 5,7.
In een reactie op deze cijfers laat ABN Amro weten zich niet in het onderzoek te herkennen.
”Andere onderzoeken laten een ander beeld zien.”
Klanten die via het internet bankieren, waarderen de service van hun bank overigens
aanmerkelijk beter dan consumenten die via andere kanalen contact met hun bank
onderhouden. Het bankieren via internet heeft inmiddels zo'n grote vlucht genomen dat de
meerderheid langs deze weg haar bankzaken regelt. Rabo, ABN Amro en SNS Bank lopen
hierbij voorop. Het gaat hierbij overigens om een onderzoek van mensen die internet hebben.
Toch blijkt uit het onderzoek niet dat banken met een hoog percentage internetgebruikers het
beter doen dan banken met een laag percentage. Van Lanschot scoort het beste en heeft
een laag percentage internetklanten. ABN Amro heeft een hoog percentage
internetgebruikers en scoort het slechtste.
Deelnemers aan het onderzoek kregen ook de mogelijkheid opmerkingen te maken. Volgens
Edmond Hilhorst van Independer. nl maken vooral bezoekers die ontevreden zijn daarvan
gebruik. Uit de opmerkingen blijkt dat banken zich van hun klanten hebben vervreemd door
sluiting van filialen. Veel onvrede bestaat er over de gebrekkige deskundigheid van
medewerkers bij de callcenters.
Opvallend is voorts de ergernis over het verhogen van de kosten voor bijvoorbeeld
bankafschriften en het verlagen van rentes op spaartegoeden. Enkele voorbeelden van
opmerkingen. ”Verzakelijkte bank. Geldverdienen is het enige wat telt. De klant is allang geen
koning meer”, noteerde een bezoeker die bij ABN Amro bankiert. Een klant van de Postbank
schreef: ”Te traag in het overmaken en ontvangen van geld. Daarnaast te weinig afschriften
per maand.”
Een klant van de Rabobank, overigens de bank met de meeste kantoren, klaagde zijn nood
als volgt: ”De dienstverlening wordt steeds minder. Alles moet van tevoren worden
aangevraagd, zoals grote biljetten, bekende veel gebruikte buitenlandse valuta en geld
wisselen. Je moet dan ook nog naar een ander dan je eigen locale kantoor.”
Maar heel erg veel reden of zin om over te stoppen hebben mensen niet direct. Een beetje
mismoedig klonk het ook: ”Ik denk niet dat het elders beter is.”
KADER: Van Lanschot levert veel service
Sinds eind juni vraagt de vergelijkingssite voor geld-en verzekeringszaken Independer aan
hun bezoekers bij welke bank hun betaalrekening loopt. Vervolgens heeft Independer de
bezoekers gevraagd naar de dienstverlening van die bank en die te beoordelen op vier
punten:
· Klaar staan voor klanten
· Snelheid van dienstverlening
· Beloften nakomen
· Kwaliteit ten opzichte van bankkosten
Inmiddels hebben ruim 30.000 bezoekers hun mening gegeven. In het schema hieronder
worden de scores van de verschillende aanbieders per aspect op een rijtje gezet.
Copyright: Algemeen Dagblad
ScienceFrictionzondag 4 maart 2007 @ 22:05
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:41 schreef Wupppie het volgende:

[..]

ooit geziend dat een bankrekening anders is opgebouwd dan een giro?

Postbank heeft hier GEEN invloed op
Geen invloed? Wat een onzin... zij hebben een ander systeem dan de andere banken. Ze hebben er dus wel degelijk invloed op.
Renezondag 4 maart 2007 @ 22:21
Rabobank

Alleen wel kut dat mijn rekening steeds wegvalt van mijn ouders' overzicht pagina op internet. Geen ramp, maar wel heel vreemd dat het na 3 keer repareren weer gebeurd
Repeatzondag 4 maart 2007 @ 22:41
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:21 schreef Renesite het volgende:
Rabobank

Alleen wel kut dat mijn rekening steeds wegvalt van mijn ouders' overzicht pagina op internet. Geen ramp, maar wel heel vreemd dat het na 3 keer repareren weer gebeurd
lijkt me nogal logisch. je wilt toch niet dat je ouders je rekening kunnen zien.
Renezondag 4 maart 2007 @ 22:45
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:41 schreef Repeat het volgende:

[..]

lijkt me nogal logisch. je wilt toch niet dat je ouders je rekening kunnen zien.
Geen moeite mee. Als ze het wel of niet kunnen. Maar als ik het wel mogelijk heb gemaakt moeten ze het niet steeds weg halen, dit is een principe kwestie.
Wupppiezondag 4 maart 2007 @ 23:13
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:05 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Geen invloed? Wat een onzin... zij hebben een ander systeem dan de andere banken. Ze hebben er dus wel degelijk invloed op.
de giro was er eerder dan het banksysteem, de BANKEN hebben er dus invloed op.
ScienceFrictionzondag 4 maart 2007 @ 23:27
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:13 schreef Wupppie het volgende:

[..]

de giro was er eerder dan het banksysteem, de BANKEN hebben er dus invloed op.
Postbank gebruikt dus een gedateerd systeem... of in elk geval een systeem dat anders is dan de standaard.
LadyXochizondag 4 maart 2007 @ 23:31
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:49 schreef mordradead het volgende:
Ik zit bij de postbank zonder problemen
Ik ook.
Wupppiemaandag 5 maart 2007 @ 01:03
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:27 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Postbank gebruikt dus een gedateerd systeem... of in elk geval een systeem dat anders is dan de standaard.
nee hoor, met verreweg de meeste rekeninghouders heeft de postbank de standaard.
dat anderen een goedkoper systeem kiezen maakt hen niet tot de standaard.
ScienceFrictionmaandag 5 maart 2007 @ 01:21
quote:
Op maandag 5 maart 2007 01:03 schreef Wupppie het volgende:

[..]

nee hoor, met verreweg de meeste rekeninghouders heeft de postbank de standaard.
dat anderen een goedkoper systeem kiezen maakt hen niet tot de standaard.
Je wilt het gewoon niet begrijpen he?

Nou, goed, ja hoor. Postbank is de standaard met hun systeem. Wel kut dat alle andere banken dan een ander systeem gebruiken, want immers, de Postbank gebruikt in z'n eentje de standaard, dus alle andere banken gebruiken samen geen standaardsysteem... dat kan niet want, immers, het Postbanksysteem is de standaard.

Ook leuk dat je indirect zegt dat de Postbank meer klanten heeft dan alle andere banken samen...
Five_Horizonsmaandag 5 maart 2007 @ 01:25
Ja hoi, wat de beste, fijnste en vooral bestzittende bank is, is allemaal heel fijn. De (non-, want al sinds vorig jaar zomer is overschrijven van en naar banken <--> PB net zo snel als bank <---> bank) discussie over de PB kan best achterwege blijven.


Alvast bedankt!

ScienceFrictionmaandag 5 maart 2007 @ 02:22
quote:
Op maandag 5 maart 2007 01:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja hoi, wat de beste, fijnste en vooral bestzittende bank is, is allemaal heel fijn. De (non-, want al sinds vorig jaar zomer is overschrijven van en naar banken <--> PB net zo snel als bank <---> bank) discussie over de PB kan best achterwege blijven.


Alvast bedankt!

Ja hoi, da's okay Rabobank dus.
sannimaandag 5 maart 2007 @ 12:15
Landschot/Rabo/Mees
arexesmaandag 5 maart 2007 @ 17:26
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het ís onderdeel van ING.....
Goh je meent het, toch is het zo dat het "merk" postbank en ik ga er vanuit dat daardoor ook gelijk het giro systeem gaat ophouden met bestaan.
Wupppiedinsdag 6 maart 2007 @ 00:54
dat was een gedachtengang, maar gaat niet door, alleen de naam postbank is al miljoenen waard
Wupppiedonderdag 22 maart 2007 @ 02:03
Ik ben bij de postbank aangesloten


de rabo heeft me afgesloten
MinderMutsigdonderdag 22 maart 2007 @ 02:18
Postbank en Rabobank
#ANONIEMdonderdag 22 maart 2007 @ 07:37
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:24 schreef arexes het volgende:
Ben weggegaan bij de postbank en heb een rekening geopend bij de ABN, binnenkort wordt de postbank toch opgeheven (of opgegaan in de ING)
Tuurlijk

Postbank (betalen)
Spaarbeleg (sparen)
Robeco (beleggen)
Fortis (pensioen)
ABN AMRO/Fortis/Rabobank/Spaarbeleg (werknemersparen, nogal wat geswitched de afgelopen jaren)
Commonwealth Bank of Australia (betalen + sparen)

Postbank bevalt goed: nooit last van de 'problemen' die andere mensen zeggen te hebben.
LangeTabbetjedonderdag 22 maart 2007 @ 07:57
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:37 schreef anarchitect het volgende:

[..]


Postbank bevalt goed: nooit last van de 'problemen' die andere mensen zeggen te hebben.
Maar sommige mensen (blijkt nogal eens uit reacties), hebben er moeite mee dat de Postbank site op zaterdag avond van 0.00 tot 6.00 uur plat gaat vanwege onderhoud. Ik ga dan altijd slapen of stappen. In ieder geval iets beters dan geld overmaken.
Burbujasdonderdag 22 maart 2007 @ 08:34
ABN (betaal/spaarrek)
Binnenkort ook een Rabo rek.
B-Keizerdonderdag 22 maart 2007 @ 09:37
Rabobank (NL betaal&spaar); Tevreden over de service. Goede informatie, vriendelijke mensen(ik zit bij 2 filialen) en daar is gelijk ook het probleem. Het is een coöperatieve bank, dus als je een probleem hebt, moet je naar je eigen filiaal en niet naar een filiaal in bijvoorbeeld een buurstad. Dat is op zich het enige nadeel. Ik weet trouwens nog niet wat ik moet denken van Rabo Mobiel?

Dresdner Bank(Deutschland); Alleen betaalrekening. Goede service, weinig overbodigde gezeur. Het internetbetaalsysteem(werkt met allemaal codes etcetera) is minder vriendelijk dan die van de Rabobank maar toch ok. Gewoon degelijke duitse service. Super geil Klasse, jah!!!

Grüssen,
exodedonderdag 22 maart 2007 @ 20:08
ben ook erg benieuwd naar de Rabo mobiel...wilde overstappen maar zelfs met personeelskorting blijf ik toch nog ff bij T-Mobile. Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
Tuinboondonderdag 22 maart 2007 @ 20:53
ABN voor mijn doorlopende- en SNS voor spaarrekening (maxisparen )
poemojndonderdag 22 maart 2007 @ 21:49
Spaarrekening bij ASN, en over een paar maanden komen zij ook met een betaalrekening
RubberenRobbievrijdag 23 maart 2007 @ 09:29
ABN Amro, Rabobank en Postbank.

ABN Amro is mijn huisbank: ik heb er sinds mijn 15de een betaalrekening en dat bevalt prima. Internetbankieren werkt goed (van de storing van een paar dagen geleden heb ik weinig gemerkt, maar toen was ik aan het werk dus dat zal het wel zijn ). Rabo heb ik gehad in mijn studententijd, omdat ik 2 rekeningen wilde hebben: een voor mijn stufi en vaste lasten, de ander (ABN) voor mijn loon en boodschappen. Postbank hangt er een beetje bij, maar op het moment dat ik moet gaan betalen voor Rabo en Postbank dan gaan ze er meteen uit.
Invertvrijdag 23 maart 2007 @ 11:33
Postbank en rabobank... ik wilde eerst volledig overstappen naar de rabo omdat de verwerkingen van boekingen etc bij postbank zo ontzettend traag gaat. waar ik me nu echter enorm aan stoor bij de rabo is het gebruik van die klote random reader, echt een onding. Bij de postbank maken ze gewoon gebruik van de https protocol waardoor je gewoon met inlog codes vrij veilig kan werken. Ik zit nu enigszins in een dubio..
Twisted_Logicvrijdag 23 maart 2007 @ 11:39
SNS.
RobertVHvrijdag 23 maart 2007 @ 17:29
ABN, Zit er al altijd eigenlijk, geen klachten.
Miss_kausalayavrijdag 23 maart 2007 @ 18:31
ABN AMRO
Miss_kausalayavrijdag 23 maart 2007 @ 18:32
ook nooit klachten btw..
freakovrijdag 23 maart 2007 @ 19:04
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:37 schreef B-Keizer het volgende:
Rabobank (NL betaal&spaar); Tevreden over de service. Goede informatie, vriendelijke mensen(ik zit bij 2 filialen) en daar is gelijk ook het probleem. Het is een coöperatieve bank, dus als je een probleem hebt, moet je naar je eigen filiaal en niet naar een filiaal in bijvoorbeeld een buurstad. Dat is op zich het enige nadeel.
Mijn ervaring met de Rabobank is dat er tussen de filialen behoorlijke kwaliteitsverschillen zijn. Tot m'n 18e zat ik bij een Rabobank in een dorp, en ik heb op het punt gestaan om daar op te stappen. Redenen: de bank deed niet waar je om vroeg, deed wel dingen waar je nooit om gevraagd had (opeens was mijn rekening een studentenrekening geworden, terwijl ik nog op de middelbare school zat) en ik had daarnaast behoorlijke twijfels over mijn privacy daar. De medewerkers waren soms wel erg nieuwsgierig. Toppunt was dat een bankmedewerkster maar bleef roepen dat het onmogelijk was om een Raborekening naar een ander filiaal over te zetten. Uiteindelijk heb ik haar chef er bij moeten halen om haar te dwingen die rekening te verhuizen. Na mijn verhuizing nooit meer problemen gehad.
Dizzeevrijdag 23 maart 2007 @ 19:39
Binck Bank
Five_Horizonsvrijdag 23 maart 2007 @ 19:56
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:04 schreef freako het volgende:

Toppunt was dat een bankmedewerkster maar bleef roepen dat het onmogelijk was om een Raborekening naar een ander filiaal over te zetten.
Dit is overigens standaard de eerste reactie van elk Rabobank-filiaal. Als je doorvraagt, kan het inderdaad wel.
r00t3dvrijdag 23 maart 2007 @ 20:08
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:33 schreef Invert het volgende:
Postbank en rabobank... ik wilde eerst volledig overstappen naar de rabo omdat de verwerkingen van boekingen etc bij postbank zo ontzettend traag gaat.
Mag dat postbanktraagheidsverhaal nu eens de wereld uit? Ik ontvang op mijn postbankrekening regelmatig betalingen van mensen, zowel van postbank- als van bankrekeningen. Die van de postbank staan er direkt op (ja, kunst, het blijft binnen de bank), maar die van andere banken staan er ook binnen een dag op.

Interpay verwerkte vroeger de betalingen 1 keer per dag, en nu blijkbaar vaker; ik las hierboven 5x per dag. De enige keren dat een betaling langer onderweg is, is als iemand nog een ouderwetse papieren overschrijvingskaart gebruikt ipv telebankieren.

Dat betalingen vanaf de postbank naar andere banken langer onderweg is, lijkt me meer de bij de banken te zitten, die ik er ook nog wel voor aan wil zien dat ze postbankbetalingen zelf een dagje langer vasthouden omdat mensen dat nu eenmaal toch gewend waren.
cablegunmastervrijdag 23 maart 2007 @ 20:09
Postbank magische leeuwtje
Five_Horizonsvrijdag 23 maart 2007 @ 20:11
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:08 schreef r00t3d het volgende:

[..]

Mag dat postbanktraagheidsverhaal nu eens de wereld uit?
Mensen blijven aan dogma's vasthouden, toch

Hier overigens Postbank, maar daar wil ik weg
Stuartvrijdag 23 maart 2007 @ 20:39
In Nederland heb ik een rekening bij ING en ABN Amro. In Engeland bij Barclays en Abbey. Jarenlang ben ik enthousiast geweest over de ABN maar dat is inmiddels verleden tijd. Ik vind de bank te zakelijk en bovenal te afstandelijk geworden. Ik heb daar één spaarrekening en meer niet.
#ANONIEMzaterdag 24 maart 2007 @ 00:23
DSB Bank. ... Daar krijg je nml. ook rente op je lopende rekening. En, de spaarrekening heeft een zeer gunstige rente
InnocentFRzaterdag 24 maart 2007 @ 01:02
Rabobank vind ik prima. Altijd goed overzicht en mijn gesprekken verliepen daar altijd goed. Rabobank heb ik een spaar en pin rekening wat naar tevredenheid gaat, kheb ook nog een spaarrekening bij Younique, ook geen klachten.

Sinds ik wel eens wat administraties moest boeken op mijn stage haat ik ook andere banken dan de rabobank, zo onoverzichtelijk is alles.
InnocentFRzaterdag 24 maart 2007 @ 01:04
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:39 schreef Dizzee het volgende:
Binck Bank
Ik ben eventjes te lui om het op te zoeken. Heb je daar een spaarrekening of beleggersrekening? Ik weet niet of ze ook aan spaarrekeningen doen, maar zo ja, wat is het rente percentage?
freakozaterdag 24 maart 2007 @ 03:04
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit is overigens standaard de eerste reactie van elk Rabobank-filiaal. Als je doorvraagt, kan het inderdaad wel.
Grappig genoeg stondi ik bij m'n volgende verhuizing na 10 minuten weer buiten. Toen was het zo geregeld. .
exodezaterdag 24 maart 2007 @ 11:54
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 03:04 schreef freako het volgende:

[..]

Grappig genoeg stondi ik bij m'n volgende verhuizing na 10 minuten weer buiten. Toen was het zo geregeld. .
Ik ben al 3x verhuisd van filiaal, ging altijd perfect, binnen 5 minuten geregeld. Zal ook wel weer aan de filialen liggen misschien (1 dorp, 2 stad en 3 is de personeelsbank)

Zou wel graag weten wat iedereen voor speciaals doet dat de Postbank betalingen wel meteen verwerkt worden...vooral van betaalrekening naar spaarrekening is een crime. Geld wordt meteen afgeschreven van betaalrekening en letterlijk 3 dagen later staat het op de spaarrekening (ter herhaling, ik heb alles bij de Rabo mijn vriendin bij de Postbank)
Five_Horizonszaterdag 24 maart 2007 @ 12:00
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 03:04 schreef freako het volgende:

[..]

Grappig genoeg stondi ik bij m'n volgende verhuizing na 10 minuten weer buiten. Toen was het zo geregeld. .
Nee, het gaat erom dat wanneer je woont in stad X, je "in principe" niet in stad Y bij de Rabobank lid ( ) kan zijn, als er in stad X ook een filiaal is.
exodezaterdag 24 maart 2007 @ 12:37
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom dat wanneer je woont in stad X, je "in principe" niet in stad Y bij de Rabobank lid ( ) kan zijn, als er in stad X ook een filiaal is.
Echt nog geen problemen mee gehad. Ik woonde in A en bankierde in B terwijl er in A ook een bank was. Helemaal geen vragen over gehad. Heb ook maanden in C gebankiert terwijl ik in A woonde...

Leuk al die letters maar het is vast duidelijk..

Kortom het al vast filiaal afhankelijk zijn maar ik heb er nog nooit last van gehad. Sterker nog je mag bij meerdere filialen rekeningen hebben. Ik heb 1 spaarrekening in A lopen de rest loopt allemaal in C.
Five_Horizonszaterdag 24 maart 2007 @ 12:45
Da's is dan echt toeval, aangezien dat gewoon Rabo-beleid is.
LB06zaterdag 24 maart 2007 @ 13:58
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:45 schreef Five_Horizons het volgende:
Da's is dan echt toeval, aangezien dat gewoon Rabo-beleid is.
Toen ik op kamers ging kon ik ook gewoon mijn contactadres laten veranderen naar Tilburg. Dus als er dat beleid al is, dan ben ik blij dat men zo verstandig is dat niet na te leven
Invertzondag 25 maart 2007 @ 10:15
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 01:04 schreef InnocentFR het volgende:

[..]

Ik ben eventjes te lui om het op te zoeken. Heb je daar een spaarrekening of beleggersrekening? Ik weet niet of ze ook aan spaarrekeningen doen, maar zo ja, wat is het rente percentage?
binck heeft geen spaarrekening, alex heeft dat wel (2,8% - vermogen tot 25k, 3,0% vermogen tot 250k, 3,2% vermogen boven 250k)
exodezondag 25 maart 2007 @ 11:59
hey Five Horizons,

dan had ik gewoon een ontzettend lieve uitstraling denk ik...hihi

maar het is dus echt al een aantal keren gebeurd door de jaren heen (oh wat klink ik oud).

maar we gaan way off topic nu.

nog 1 off topic: is het Postbank eigen dat geld pas 2/3 dagen later op je spaarrekening staat? Je maakt het op maandag over van je betaalrekening naar je spaarrekening en het staat er pas p woensdag of donderdag op. Waar oh waar is het geld 2 dagenlang? Is mijn vriendin de enige die hier last van heeft of is dat Postbank beleid?
freakozondag 25 maart 2007 @ 14:23
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:58 schreef LB06 het volgende:

[..]

Toen ik op kamers ging kon ik ook gewoon mijn contactadres laten veranderen naar Tilburg. Dus als er dat beleid al is, dan ben ik blij dat men zo verstandig is dat niet na te leven
Zit je nu bij Rabobank Tilburg of nog bij Rabobank [oude woonplaats]? Dat is namelijk een verschil. Een adreswijziging is zo doorgevoerd bij de Rabobank, maar bij de Rabobank is elke regio een aparte bank. In het verleden had elk dorp z'n eigen bank, nu zijn de gebieden groter (een of meer gemeenten meestal). Die banken opereren allemaal apart. Veel zaken kun je alleen maar regelen bij je eigen Rabobank. Het is echter mogelijk om je rekening naar een andere Rabobank te verhuizen, maar niet elke Rabobank is daar even toeschietelijk in.
LB06zondag 25 maart 2007 @ 16:37
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:23 schreef freako het volgende:

[..]

Zit je nu bij Rabobank Tilburg of nog bij Rabobank [oude woonplaats]? Dat is namelijk een verschil. Een adreswijziging is zo doorgevoerd bij de Rabobank, maar bij de Rabobank is elke regio een aparte bank. In het verleden had elk dorp z'n eigen bank, nu zijn de gebieden groter (een of meer gemeenten meestal). Die banken opereren allemaal apart. Veel zaken kun je alleen maar regelen bij je eigen Rabobank. Het is echter mogelijk om je rekening naar een andere Rabobank te verhuizen, maar niet elke Rabobank is daar even toeschietelijk in.
Rabobank oude woonplaats. Als het inderdaad zo is dat je veel zaken alleen bij je 'eigen' Rabo kunt regelen dan is dat inderdaad een minpunt. Heb echter nog nergens last van gehad though. Kun je een paar voorbeeldjes noemen?
freakozondag 25 maart 2007 @ 17:16
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:37 schreef LB06 het volgende:

[..]

Rabobank oude woonplaats. Als het inderdaad zo is dat je veel zaken alleen bij je 'eigen' Rabo kunt regelen dan is dat inderdaad een minpunt. Heb echter nog nergens last van gehad though. Kun je een paar voorbeeldjes noemen?
Volgens mij kun je bijvoorbeeld zaken als nieuwe bankpasjes aanvragen en andere dingen die je aan de balie moet regelen alleen bij je eigen Rabobank doen. Pin me er echter niet op vast.
klauschzondag 25 maart 2007 @ 17:27
Rabo, Postbank, ABN en Binck.. ik wil die van ABN Amro wegdoen

Die randomreader van de rabo is wel iritant steeds weer je code invoeren.. signeercode etc.
Wel veilig maar niet als je regelmatig je rekening moet checken

[ Bericht 53% gewijzigd door klausch op 25-03-2007 17:34:00 ]
MatiCezondag 25 maart 2007 @ 17:30
ABN Amro zit ik met betaal- en spaarrekening. Ook verzekeringen enzo bij de ABN, lekker snel internetbankieren (heb nog nooit meegemaakt dat het eruit lag), stufi staat er snel op, handige lijn om je saldo te beluisteren enzo.

Ik ben tevreden.
floris.spzondag 25 maart 2007 @ 17:59
Postbank als het voor hun is kan ik zomaar rood staan. En het overschrijven duurt te lang dus ga waarschijnlijk weg bij ze.
Knoekiezondag 25 maart 2007 @ 18:01
Postbank

ABN Amro kutbank
supaknurftzondag 25 maart 2007 @ 21:08
Rabobank en postbank.

Ik moet zeggen dat de arogantie van de rabobank een stuk hoger ligt dan de postbank. Heb al een aantal keer moeten drijgen met dingen omdat ze bv voor een extra pasje geld moesten hebben. Terwijl dit bij de postbank gewoon gratis kan.
LB06zondag 25 maart 2007 @ 21:16
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:27 schreef klausch het volgende:
Rabo, Postbank, ABN en Binck.. ik wil die van ABN Amro wegdoen

Die randomreader van de rabo is wel iritant steeds weer je code invoeren.. signeercode etc.
Wel veilig maar niet als je regelmatig je rekening moet checken
Jij hebt liever de Amerikaanse situatie waar je met een simpel username-password achtige combo moet inloggen? En waar je met een simpele keylogger of stukje spyware de gegevens van duizenden en duizenden mensen kunt achterhalen en geld van die rekening weg kunt sluizen?
RubberenRobbiezondag 25 maart 2007 @ 21:45
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:08 schreef supaknurft het volgende:
Rabobank en postbank.

Ik moet zeggen dat de arogantie van de rabobank een stuk hoger ligt dan de postbank. Heb al een aantal keer moeten drijgen met dingen omdat ze bv voor een extra pasje geld moesten hebben. Terwijl dit bij de postbank gewoon gratis kan.
Bij Jan Mulder moet je ook betalen voor een vervangend pasje. Overigens vind ik het niet raar dat een bank geld vraagt voor een nieuw pasje: dat moet opnieuw gedrukt en verzonden worden. Voor niets gaat de zon op!
klauschzondag 25 maart 2007 @ 23:23
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:16 schreef LB06 het volgende:

[..]

Jij hebt liever de Amerikaanse situatie waar je met een simpel username-password achtige combo moet inloggen? En waar je met een simpele keylogger of stukje spyware de gegevens van duizenden en duizenden mensen kunt achterhalen en geld van die rekening weg kunt sluizen?
Ik wou dat er nog bijzetten.. dat het veilig was.
Je hebt natuurlijk wel gelijk.. en als ik naar het buitenland ga neem gebruik ook alleen rabobank.

Op de rabobank staat natuurlijk ook mijn grootste kapitaal
arexeswoensdag 16 mei 2007 @ 12:33
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:24 schreef arexes het volgende:
Ben weggegaan bij de postbank en heb een rekening geopend bij de ABN, binnenkort wordt de postbank toch opgeheven (of opgegaan in de ING)
HAHAHA zei het toch, sukkels.
Slasherwoensdag 16 mei 2007 @ 13:09
Zit zelf bij de ABN amro, heb ook nog een postbank rekening waar ik weinig mee doe.

Dat MSN saldo checken vind ik wel erg handig...
RobKelwoensdag 16 mei 2007 @ 14:52
voor het sparen is DSB een aanrader ivm hoge rente van 3,5% zonder verplichte inleg e.d. en prima internetbankieren en service
voor je betaalrekening zou ik geen DSB nemen, dit wordt momenteel nog opgezet en is dus nog een beetje brak omdat er ook weinig DSB pinautomaten zijn,

ik zit voor het betalen bij ABN, ik stoor me niet aan die overnameperikelen, het zal wel goedkomen, saldo msn is idd erg handig, erg vervelend is dat er vaak gedoe is met internetbankieren bij abn, het kan ook toeval zijn, maar het overkomt altijd mij dat er een storing is als ik wat met mijn geld wil spelen, verder is de service prima bij abn!
0wnag3woensdag 16 mei 2007 @ 21:27
Postbank. Nooit problemen mee gehad
ScienceFrictionwoensdag 16 mei 2007 @ 21:54
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:45 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

Bij Jan Mulder moet je ook betalen voor een vervangend pasje. Overigens vind ik het niet raar dat een bank geld vraagt voor een nieuw pasje: dat moet opnieuw gedrukt en verzonden worden. Voor niets gaat de zon op!
Er zijn ook mensen die constant een nieuw pasje nodig hebben omdat ze er niet normaal mee om kunnen gaan. Dan zou ik als bank zijnde ook wel eens even geld willen zien.
Five_Horizonswoensdag 16 mei 2007 @ 22:12
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:33 schreef arexes het volgende:

[..]

HAHAHA zei het toch, sukkels.
Locustadonderdag 17 mei 2007 @ 12:31
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:09 schreef Slasher het volgende:
Zit zelf bij de ABN amro, heb ook nog een postbank rekening waar ik weinig mee doe.

Dat MSN saldo checken vind ik wel erg handig...
Ik zit ook met het hele pakket bij de ABN (geen verzekeringen trouwens) en bevalt me prima
En idd MSN saldo Lekker snel checken voordat je de stad in gaat

Edit: zou trouwens wel leuk zijn als de ABN ook begint met pasjes waar je zelf een foto oid op kunt zetten
arexesdonderdag 17 mei 2007 @ 13:08
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:31 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ik zit ook met het hele pakket bij de ABN (geen verzekeringen trouwens) en bevalt me prima
En idd MSN saldo Lekker snel checken voordat je de stad in gaat

Edit: zou trouwens wel leuk zijn als de ABN ook begint met pasjes waar je zelf een foto oid op kunt zetten
Hoe werkt dat MSN saldo checken dan? ik heb nl ook ABN maar kan het nergens vinden.

gevonden

[ Bericht 7% gewijzigd door arexes op 17-05-2007 13:14:08 ]
Staafjedonderdag 17 mei 2007 @ 15:25
Ikke Fortis, maar verder niet veel mensen hier volgens mij? How come?
Rutdonderdag 17 mei 2007 @ 15:36
ABN Amro & Postbank hiero... ABN gaat alleen soms wat langzamer met Transacties...
Slasherdonderdag 17 mei 2007 @ 15:56
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 15:36 schreef Rut het volgende:
ABN Amro & Postbank hiero... ABN gaat alleen soms wat langzamer met Transacties...
Vind je? Ben ik toch niet met je eens hoor..... bank naar bank gaat gewoon dezelfde dag
the_undertakerdonderdag 17 mei 2007 @ 17:00
Postbank & SNS
RobKelvrijdag 18 mei 2007 @ 00:17
B'vo voor ABN AMRO namens mij, ik heb op de een of andere manier binnen 3 maanden 3 passen versleten (waarschijnlijk heb ik een magnetisch aura op de een of andere manier), vandaag overkwam het me weer dat mijn pas niet meer werkte, op een feestdag telefonisch contact gehad en wederom wordt er kosteloos een nieuwe pas toegezonden, als je het van de andere kant bekijkt is het natuurlijk ook zo dat ze beter 1 keer een goede pas kunnen leveren dan 4 keer een malfunctionerende pas waarbij de service puik is maargoed
geppievrijdag 18 mei 2007 @ 00:58
ING en een Postbankrekening die ik wil opheffen omdat ze na zeven adreswijzigingen
nog steeds de afschriften naar mijn oude adres sturen
LangeTabbetjevrijdag 18 mei 2007 @ 08:08
Ik zoek een bank waarbij je kan pinnen ook al heb je geen geld (en dan niet rood staan of lenen of zo), gewoon af en toe een meier van de zaak.

Zolang die bank er niet is, blijf ik maar lekker bij de Postbank.
poepeneesjevrijdag 18 mei 2007 @ 08:26
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 08:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zoek een bank waarbij je kan pinnen ook al heb je geen geld (en dan niet rood staan of lenen of zo), gewoon af en toe een meier van de zaak.

Zolang die bank er niet is, blijf ik maar lekker bij de Postbank.
Zie je het al voor je .
LangeTabbetjevrijdag 18 mei 2007 @ 08:43
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 08:26 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Zie je het al voor je .
Ik denk ook dat ik nog wel een tijdje bij de Postbank blijf
Burbujasvrijdag 18 mei 2007 @ 10:18
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 08:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zoek een bank waarbij je kan pinnen ook al heb je geen geld (en dan niet rood staan of lenen of zo), gewoon af en toe een meier van de zaak.
Radjeshvrijdag 18 mei 2007 @ 10:48
Fortis voor betaalrekening, en DSB als spaar
#ANONIEMzaterdag 26 mei 2007 @ 01:04
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 10:48 schreef Radjesh het volgende:
Fortis voor betaalrekening, en DSB als spaar
Rabo voor Hypotheek en gedeelde rekening. DSB als Spaar en gewone rekening. De minte rente (hypo) + meeste rente (spaar)

allebij prima banken!!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2007 01:04:50 ]
sannimaandag 28 mei 2007 @ 00:35
ABNAMRO,Lanschot,Mees in Nederland
Chinlessmaandag 28 mei 2007 @ 00:40
Rabobank !
Flounderzondag 19 september 2010 @ 19:40
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:41 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Dat heb ik sinds kort ook ja.

Heb > 50K staan op 2 handen vol aan rekeningen dus dan val je binnen hun preffered banking regels.

Heb ooit aangegeven dat ik geen telefoontjes tijdens etenstijd en al die shit wens te ontvangen, maar nu krijg ik ook regelmatig "Laat ons u de service geven waar u recht op hebt" en "We willen u graag uitnodigen voor een persoonlijk gesprek" brieven. Soms zelfs meer dan 1 per dag aan mij en/of m'n vrouw gericht (Handig joh, systemen even goed koppelen ;( )

En ze kunnen natuurlijk zien dat er een hoop geld richting Binck waarvan ze liever zouden zien dat ik via hen beleg natuurlijk.

Die brieven beginnen me nogal te irriteren, maar voor de rest is het prima, regel zelf m'n zaken, heb hen verder niet nodig, denk dat ik hooguit 1 keer per jaar een filiaal binnenstap.
Waarom post je in Godsnaam hier dat je meer dan 50 K op rekening(en) hebt staan. :')
Hugo__Bosszondag 19 september 2010 @ 19:44
Waarom post jij in een topic dat 3,5 jaar oud is :(
MagicIsland1zondag 19 september 2010 @ 19:45
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:52 schreef RobKel het volgende:
voor het sparen is DSB een aanrader ivm hoge rente van 3,5% zonder verplichte inleg e.d. en prima internetbankieren en service
voor je betaalrekening zou ik geen DSB nemen, dit wordt momenteel nog opgezet en is dus nog een beetje brak omdat er ook weinig DSB pinautomaten zijn,
Goeie tip man
YebCarzondag 19 september 2010 @ 19:47
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:44 schreef Hugo__Boss het volgende:
Waarom post jij in een topic dat 3,5 jaar oud is :(
whaha inderdaad maar wel leuk om te kicken

heb wel een paar banken

ASN Bank
Triodos zakelijk bankieren

Kasikorn (in Thailand)
en HSBC (in Hong Kong)

overigens zitten op alle rekeningen niet meer dan 100 euro erop :P
Stuartzondag 19 september 2010 @ 20:14
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:39 schreef Stuart het volgende:
In Nederland heb ik een rekening bij ING en ABN Amro. In Engeland bij Barclays en Abbey. Jarenlang ben ik enthousiast geweest over de ABN maar dat is inmiddels verleden tijd. Ik vind de bank te zakelijk en bovenal te afstandelijk geworden. Ik heb daar één spaarrekening en meer niet.
ABN Amro inmiddels opgezegd en hetzelfde geldt voor Abbey (Santander).

Nu nog klant bij ING, HSBC en Barclays (laatste 2 dus in UK) :s)
flyguyzondag 19 september 2010 @ 23:36
SNS en JP Morgan.
Tuvai.netmaandag 20 september 2010 @ 00:48
Ik ben vorige week overgestapt van SNS naar Rabobank. En wel voor de volgende redenen:

- SNS Bank is vrijwel alle pinautomaten aan het verwijderen, en van die terminals aan het neerzetten in de HEMA filialen. Erg leuk als je, zoals mij, wel eens meerdere malen per dag geld wilt pinnen. De HEMA's sluiten hier overal om 17:00 of 18:00.

- De hoeveelheid SNS Bank pinautomaten in alle provincies die niet Limburg en Noord-Brabant zijn, is miniem. Als ik van huis ben in een andere stad, word ik doodgegooid met pinautomaten van bijvoorbeeld Rabobank en ABN, maar naar SNS automaten is het altijd weer zoeken

- De 'service' aan de balies bij SNS filialen is in één woord verschrikkelijk. Het enige antwoord dat het baliepersoneel voor je klaar heeft op vrijwel elke vraag / elk verzoek, is "Ja meneer, dat moet u via de website doen.".

- Bij SNS heb ik altijd, van jongs af aan, een 'Jongerenprivé' rekening gehad. Al sinds mijn 18e meerdere malen gevraagd of dat niks uit maakte, gezien ik geen 'jongere' meer was. Allemaal geen probleem werd me verteld. Tot ik een paar weken terug een creditcard aan wou vragen. Dat was dus vrijwel onmogelijk omdat ik nog een 'jongeren' rekening had.

- Nog meer creditcard taferelen. Ondanks een riant gevulde spaarrekening en het jarenlang hebben gehad van een leuk maandelijks inkomen, kreeg ik maar geen creditcard omdat ik momenteel een paar maanden zonder inkomen zit, weliswaar gepland, want ik ga maandenlang naar het buitenland. Het onvriendelijke en vooral niet behulpzame baliepersoneel de situatie uitgelegd (terwijl mij ondertussen weer meerdere malen werd verteld dat ik de website maar moest nalezen), maar ik kreeg maar geen creditcard. Mijn vriendin, studente die blij mag zijn met 300 euro`tjes per maand aan inkomen, kreeg zonder problemen een creditcard. Ook ik kreeg die bij Rabobank wél zonder problemen, na de situatie uitgelegd te hebben op een uitnodiging voor een persoonlijk gesprek met een Rabobank medewerker.
IBAZmaandag 20 september 2010 @ 08:27
quote:
Op maandag 20 september 2010 00:48 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik ben vorige week overgestapt van SNS naar Rabobank. En wel voor de volgende redenen:

- SNS Bank is vrijwel alle pinautomaten aan het verwijderen, en van die terminals aan het neerzetten in de HEMA filialen. Erg leuk als je, zoals mij, wel eens meerdere malen per dag geld wilt pinnen. De HEMA's sluiten hier overal om 17:00 of 18:00.

- De hoeveelheid SNS Bank pinautomaten in alle provincies die niet Limburg en Noord-Brabant zijn, is miniem. Als ik van huis ben in een andere stad, word ik doodgegooid met pinautomaten van bijvoorbeeld Rabobank en ABN, maar naar SNS automaten is het altijd weer zoeken

- De 'service' aan de balies bij SNS filialen is in één woord verschrikkelijk. Het enige antwoord dat het baliepersoneel voor je klaar heeft op vrijwel elke vraag / elk verzoek, is "Ja meneer, dat moet u via de website doen.".

- Bij SNS heb ik altijd, van jongs af aan, een 'Jongerenprivé' rekening gehad. Al sinds mijn 18e meerdere malen gevraagd of dat niks uit maakte, gezien ik geen 'jongere' meer was. Allemaal geen probleem werd me verteld. Tot ik een paar weken terug een creditcard aan wou vragen. Dat was dus vrijwel onmogelijk omdat ik nog een 'jongeren' rekening had.

- Nog meer creditcard taferelen. Ondanks een riant gevulde spaarrekening en het jarenlang hebben gehad van een leuk maandelijks inkomen, kreeg ik maar geen creditcard omdat ik momenteel een paar maanden zonder inkomen zit, weliswaar gepland, want ik ga maandenlang naar het buitenland. Het onvriendelijke en vooral niet behulpzame baliepersoneel de situatie uitgelegd (terwijl mij ondertussen weer meerdere malen werd verteld dat ik de website maar moest nalezen), maar ik kreeg maar geen creditcard. Mijn vriendin, studente die blij mag zijn met 300 euro`tjes per maand aan inkomen, kreeg zonder problemen een creditcard. Ook ik kreeg die bij Rabobank wél zonder problemen, na de situatie uitgelegd te hebben op een uitnodiging voor een persoonlijk gesprek met een Rabobank medewerker.
Je weet toch wel dat je ook bij een pinautomaat van een andere bank geld kan opnemen?
Tuvai.netmaandag 20 september 2010 @ 08:47
quote:
Op maandag 20 september 2010 08:27 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Je weet toch wel dat je ook bij een pinautomaat van een andere bank geld kan opnemen?
quote:
- SNS Bank is vrijwel alle pinautomaten aan het verwijderen, en van die terminals aan het neerzetten in de HEMA filialen. Erg leuk als je, zoals mij, wel eens meerdere malen per dag geld wilt pinnen. De HEMA's sluiten hier overal om 17:00 of 18:00.
Essebesmaandag 20 september 2010 @ 09:00
Zit sinds 1,5 jaar bij de Triodos bank voor het betalingsverkeer en dat tot onze tevredenheid. In het verleden veel problemen gehad met Postbank (als eenmaal iets misgaat, gaat het direct ook groot mis!), ABN AMRO: blijkbaar slecht filiaal, ze snapten niks van hun eigen producten en Rabobank: voor elk wissewasje naar een kantoor toe, vindt ik niks!)

verder internetspaarrekeningen bij
Triodos, ASN, Aegon, MoneYou, LeaseplanBank en beleggen bij Alex.

Ben over allen tevreden. Verandert dat, dan ben ik de eerste op mijn geld weg te halen en ergens anders te stallen. Ik geloof heilig wel in de 'macht van de consument'.
TronCartermaandag 20 september 2010 @ 09:30
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:00 schreef Essebes het volgende:
Zit sinds 1,5 jaar bij de Triodos bank voor het betalingsverkeer en dat tot onze tevredenheid. In het verleden veel problemen gehad met Postbank (als eenmaal iets misgaat, gaat het direct ook groot mis!), ABN AMRO: blijkbaar slecht filiaal, ze snapten niks van hun eigen producten en Rabobank: voor elk wissewasje naar een kantoor toe, vindt ik niks!)

verder internetspaarrekeningen bij
Triodos, ASN, Aegon, MoneYou, LeaseplanBank en beleggen bij Alex.

Ben over allen tevreden. Verandert dat, dan ben ik de eerste op mijn geld weg te halen en ergens anders te stallen. Ik geloof heilig wel in de 'macht van de consument'.
Goede post ^O^
Triodos is best een goede bank, maar heeft een heel lage naamsbekendheid hier. Wat zij erg leuk doen is op de site een aantal van hun financieringen laten zien.

Ik sluit mij ook aan bij je mening, ook al heb je geen fortuin, als je ontevreden bent over een bank en er teveel tijd en moeite in moet steken om een conflict opgelost te krijgen vertrek je gewoon. Er is zat keuze in bankenland :)
Spiegeleimaandag 20 september 2010 @ 10:49
Rabobank voor privé en voor de stichting waar ik bestuurslid van ben.

De service vind ik goed, altijd vriendelijk, denken mee, zijn snel.
Soms vind ik wel dat de kosten (zeker ook voor de stichting) wel vrij hoog zijn, maar ja ik heb dan ook geen zin om telkens van bank te wisselen en eigenlijk heb ik het ook niet echt vergeleken met andere banken dus dat kan ik niet echt onderbouwen.

Vroeger zat ik bij voor sparen de Fortis (toen nog VSB) maar die deden zo stom als ik geld wilde opnemen dat ik daar weg ben gegaan.
Ook een betaalrekening van de Postbank gehad, maar daar weggegaan omdat de overschrijvingen zo lang duurde:
medewerker: 'waarom wilt u de rekening opheffen?"
ik: 'omdat overschrijvingen van bijvoorbeeld mijn salaris zo lang duren voordat het binnen is en ik wel mijn vaste lasten op tijd moet betalen'
medewerker: "ja maar je mag altijd rood staan bij ons"
ik: 'ja en als 15 miljoen mensen dat nou maandelijks ook doen en dan ieder 1 cent aan rente aan de Postbank moeten betalen loopt de Postbank aardig binnen, bovendien ik wil het gewoon niet'.

Maar ja dat Postbank verhaal is natuurlijk al een poosje geleden.
Verder nog wel 2 rekeningen bij Aegon i.v.m. spaarloon, overboeken gaat snel, maar dat doe ik vrijwel nooit, verder geen klagen.
Mr_Mojomaandag 20 september 2010 @ 12:58
Rabobank, geen vervelende ervaringen mee. Hooguit een kapotte bankpas af en toe.
Pipo1234maandag 20 september 2010 @ 13:17
Allemachtig. Over oude koeien gesproken. :')

Rabobank hier... Eerst ING, maar dat was een hopeloos ouderwetse bank.
LangeTabbetjemaandag 20 september 2010 @ 14:36
Maakt het eigenlijk wat uit bij welke bank je zit ? Banken lenen je een paraplu en vragen hem terug als het regent :)
Elmostylemaandag 20 september 2010 @ 14:59
Zit zakelijk en prive bij de Rabobank, zeer tevreden.