Is dat niet irritant dan, drie verschillende rekeningen?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:55 schreef IBAZ het volgende:
Rabo, ABN AMRO en de postbank.
Er is weinig verschil onderling.
Ik heb er ook drie. Nee, het is niet vervelend, op de ene laat ik al mijn geld storten en op de andere twee doe ik mijn betalingen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:57 schreef enter het volgende:
[..]
Is dat niet irritant dan, drie verschillende rekeningen?
idemquote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:49 schreef mordradead het volgende:
Ik zit bij de postbank zonder problemen
Werk jij bij de Postbank ofzoquote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:08 schreef hele_nare_user het volgende:
Postbank, nooit problemen mee gehad. Je moet niet teveel geloven van die die meeloperige fokkertjes dat de postbank slecht zou zijn.
quote:
Rot op met je meeloop gezeik. Veel mensen hebben gewoon problemen met de Postbank. Website die regelmatig niet werkt (gelukkig zijn ze wel afgestapt van de sluiting van de site tussen 23:00 en 7:00quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:08 schreef hele_nare_user het volgende:
Postbank, nooit problemen mee gehad. Je moet niet teveel geloven van die die meeloperige fokkertjes dat de postbank slecht zou zijn.
Alle problemen die jij noemt heb ik nooit last van?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:34 schreef Sinat het volgende:
[..]
Rot op met je meeloop gezeik. Veel mensen hebben gewoon problemen met de Postbank. Website die regelmatig niet werkt (gelukkig zijn ze wel afgestapt van de sluiting van de site tussen 23:00 en 7:00), studiefinanciering niet snel op je rekening, trage transacties tussen Postkantoor en andere banken, geld van je spaarrekening overmaken naar je normale rekening en pas na TWEE dagen tot je beschikking hebben
![]()
Neem dan een spaarrekening bij de DSB Bank. Dan heb je een hogere rente en het overmaken gaat sneller. Afgelopen woensdag stond het geld 's middags al op mijn girorekening, terwijl ik het 's ochtends had overgemaakt. De postbank is een stuk sneller geworden met overschrijvingen van en naar andere banken.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:34 schreef Sinat het volgende:
[..]
geld van je spaarrekening overmaken naar je normale rekening en pas na TWEE dagen tot je beschikking hebben
Spaarbeleg is toch zo'n heisa over (geweest)? Met Kassa en Radar enzo? Of vallen daar alleen bepaalde producten van spaarbeleg onder?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:40 schreef frederik het volgende:
SNS bank (spaar en betaal rekening)
Spaarbeleg (2 spaarrekeningen + koersplan)
ING (spaarloon)
Generali (spaarloon)
ABN-AMRO (spaarrekening waar ik eigenlijk niets meer mee doe)
Spaarbeleg niet veel problemen mee
SNS zolang er niets aan de hand is ook geen problemen mee, is er wel iets aan de hand dan kan de communicatie beter (bij vervangen van mijn inlogpasje voor internet bankieren deed de nieuwe het een tijdje niet, bleek na een week of twee dat de afdeling die hem geldig moest maken dat niet deed omdat mijn handtekening ondertussen teveel veranderd was in vergelijking met de hun bekende handtekening, iets wat niet gecommuniceerd werd. en op avond opening ook niet duidelijk werd omdat die afdeling dan reeds gesloten was, een aanvraag die trouwens met legitimatie aan de balie geregeld was, de handtekening kaart met dezelfde legitimatie vernieuwen gaf de oplossing)
ING nog geen mening over (werkgever is vorig jar overgestapt van bank, en heb er nog niets af hoeven halen)
Generali niet echt goede ervaringen mee, in 2004 of 2005 kon je al het geblokkeerde spaarloon opnemen, dat wou ik niet. Collega had in sept gebeld wat te doen, en die kreeg te horen dat die vrijgave moest aanvragen. Bleek op 31-12 dat Generali bij het begin van kwartaal 4 alle andere bedragen ook maar vrijgemaakt had. Dat terugdraaien heb ik nog een hoop werk van gehad
ABN-AMRO doe ik eigenlijk niets meer mee uit persoonlijke overwegingen (ben naar de abn gegaan omdat ik niet bij de bank waar mijn vader werkte wou zitten, enkele jaren later denkt de amro "jij weg bij ons, dan komen wij toch leuk naar jou")
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Rabobank kijkt naar mijn afschriften en zeurt daar over!
Niet alles van spaarbeleg valt eronder (in elk geval die twee spaarrekeningen niet)quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:42 schreef Furia het volgende:
[..]
Spaarbeleg is toch zo'n heisa over (geweest)? Met Kassa en Radar enzo? Of vallen daar alleen bepaalde producten van spaarbeleg onder?
Ik werd juist zo gestoord van de 'persoonlijke aandacht' van ABN AMRO, dat ik er weg ben gegaan. Ze wilden steeds gesprekken met me voeren en bleven me bestoken met 'persoonlijke aanbiedingen' waar ik niet op zat te wachten.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 14:10 schreef exode het volgende:
ABN Amro als klant geen ervaring mee wel als werkneemster, blauwe maand kas/balie werk gedaan. Werden al mijn vooroordelen bevestigd, is een onpersoonlijke bank. Maar als dat je niet tegenstaat, zit je er niet slecht.
Problemen met de site heb ik niet. Ik vind het zelfs veel beter werken dan de site van de abn amro. Traag met overmaken zijn ze al helemaal niet. Maak je geld over van de ene postbank rekening naar de andere postbank rekening dan staat het er binnen een paar minuten op en kan je het ook meteen opnemen. Dat het langer duurt van postbank naar gewone bank dat is altijd al zo geweest. En dat werkt natuurlijk twee kanten op.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:34 schreef Sinat het volgende:
[..]
Rot op met je meeloop gezeik. Veel mensen hebben gewoon problemen met de Postbank. Website die regelmatig niet werkt (gelukkig zijn ze wel afgestapt van de sluiting van de site tussen 23:00 en 7:00), studiefinanciering niet snel op je rekening, trage transacties tussen Postkantoor en andere banken, geld van je spaarrekening overmaken naar je normale rekening en pas na TWEE dagen tot je beschikking hebben
![]()
Dat heb ik sinds kort ook ja.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:36 schreef Wakey het volgende:
[..]
Ik werd juist zo gestoord van de 'persoonlijke aandacht' van ABN AMRO, dat ik er weg ben gegaan. Ze wilden steeds gesprekken met me voeren en bleven me bestoken met 'persoonlijke aanbiedingen' waar ik niet op zat te wachten.
Het probleem ligt toch echt bij de postbank, aangezien het sneller gaat van ABN naar Rabo bijvoorbeeld. Zo gauw de Postbank zich ermee gaat bemoeien duurt het ineens langer.quote:Op zondag 4 maart 2007 09:58 schreef dazzle123 het volgende:
Traag met overmaken zijn ze al helemaal niet. Maak je geld over van de ene postbank rekening naar de andere postbank rekening dan staat het er binnen een paar minuten op en kan je het ook meteen opnemen. Dat het langer duurt van postbank naar gewone bank dat is altijd al zo geweest. En dat werkt natuurlijk twee kanten op.
Vooral mooi onderbouwdquote:Op zondag 4 maart 2007 19:55 schreef fokkieslim het volgende:
ik vind de rabobank een klantonvriendelijke kutbank.
Het ís onderdeel van ING.....quote:Op zondag 4 maart 2007 20:24 schreef arexes het volgende:
Ben weggegaan bij de postbank en heb een rekening geopend bij de ABN, binnenkort wordt de postbank toch opgeheven (of opgegaan in de ING)
ooit geziend dat een bankrekening anders is opgebouwd dan een giro?quote:Op zondag 4 maart 2007 18:50 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Het probleem ligt toch echt bij de postbank, aangezien het sneller gaat van ABN naar Rabo bijvoorbeeld. Zo gauw de Postbank zich ermee gaat bemoeien duurt het ineens langer.
Ik bankier zelf bij de Rabobank en heb in het verleden bij de ABN en SNS gebankiert. Zeer tevreden over alle 3 banken. Heb echter toch de ABN en SNS opgeheven ivm verhuizen naar buitenland. Ik vind het internetbankieren van de Rabobank nl erg handig en overzichtelijk.
Ik bankier in Ierland bij Permanent TSB... Over kutbanken gesproken![]()
quote:Voorpagina, zaterdag 30 oktober 2004
Een mager zesje voor ABN Amro
Door Wout Smit
Rotterdam -Klanten van ABN Amro zijn het minst tevreden over hun bank. Zij vinden de
dienstverlening van dé bank niet meer waard dan een mager zesje. Klanten van Van
Lanschot Bankiers zijn het meest tevreden. Zij belonen hun bank met het hoogste
rapportcijfer: 7,6.
Dit blijkt uit onderzoek van de vergelijkingssite Independer. nl. Die vroeg aan haar bezoekers bij
welke bank ze hun hoofdinkomen 'parkeren' en hoe ze de afhandeling van hun financiële zaken bij
deze bank beoordelen. Ongeveer 30.000 bezoekers beantwoordden alle vragen over de mate
waarin de banken klaar staan voor hun klanten, de snelheid van dienstverlening en het nakomen
van beloften. Bij de beoordeling van de kwaliteit ten opzichte van de bankkosten haalde CVB Bank
met 7,5 het hoogste rapportcijfer en eindigde ABN Amro op de laagste plaats met 5,7. ABN Amro
zegt zichzelf in dit onderzoek niet te herkennen. ”Andere onderzoeken laten een ander beeld zien.”
Uit de opmerkingen die deelnemers aan de antwoorden op de vragen konden toevoegen, blijkt
overigens dat er grote onvrede heerst over het beleid van de banken. Zo is er veel kritiek op het
verminderen van de service, de sluiting van bankfilialen en het duurder mak en van allerlei
bankdiensten. Er zijn klanten die zich gedwongen voelen hun bankzaken via internet af te
handelen. Mede hierdoor stijgt het aantal bankierende internetters.
Op pagina 49 Grote verschillen in bankservice
Copyright: Algemeen Dagblad
Uw Goed Recht, zaterdag 30 oktober 2004
Grote verschillen in bankservice
VAN EEN ONZER VERSLAGGEVERS
Voor een betaalrekening bij een bank zijn consumenten beter uit bij Van Lanschot of
CVB dan bij ABN Amro of Friesland Bank. Dat blijkt uit een onderzoek van de
vergelijkingssite Independer. nl naar de dienstverlening van de banken. 'De bank is
verzakelijkt. Geldverdienen is het enige wat telt. De klant is allang geen koning meer',
waren enkele van de reacties.
De prestaties van de banken op het gebied van betaalrekeningen lopen sterk uiteen. Het
gemiddelde cijfer waarmee klanten hun waardering tot uitdrukking brengen varieert van 7,6
(Lanschot Bankiers) tot 6,1 (ABN Amro). Van de grote banken scoort Postbank het best.
Sinds eind juni doet Independer. nl onderzoek naar de kwaliteit van de bank waar bezoekers
van de vergelijkingssite hun betaalrekening hebben lopen. Eerder stelde Independer de
serviceverlening van de hypotheekverstrekkers, de zorgverzekeraars en de particuliere
ziektekostenverzekeraars aan de kaak.
Het onderzoek naar de dienstverlening op het gebied van betaalrekeningen spitste zich toe
op vier aspecten. Staat de bank klaar voor haar klanten? Hoe is de snelheid van haar
dienstverlening? Komt ze haar beloften na? En hoe verhoudt de kwaliteit zich ten opzichte
van de bankkosten? Zo'n 30.000 bezoekers van de Independer-site beantwoordden alle
vragen.
Op het onderdeel 'klaarstaan voor klanten' scoort Van Lanschot Bankiers het hoogste
gemiddelde: 8. Bij de beoordeling van de verhouding tussen kwaliteit en kosten krijgt ABN
Amro het laagste rapportcijfer: 5,7.
In een reactie op deze cijfers laat ABN Amro weten zich niet in het onderzoek te herkennen.
”Andere onderzoeken laten een ander beeld zien.”
Klanten die via het internet bankieren, waarderen de service van hun bank overigens
aanmerkelijk beter dan consumenten die via andere kanalen contact met hun bank
onderhouden. Het bankieren via internet heeft inmiddels zo'n grote vlucht genomen dat de
meerderheid langs deze weg haar bankzaken regelt. Rabo, ABN Amro en SNS Bank lopen
hierbij voorop. Het gaat hierbij overigens om een onderzoek van mensen die internet hebben.
Toch blijkt uit het onderzoek niet dat banken met een hoog percentage internetgebruikers het
beter doen dan banken met een laag percentage. Van Lanschot scoort het beste en heeft
een laag percentage internetklanten. ABN Amro heeft een hoog percentage
internetgebruikers en scoort het slechtste.
Deelnemers aan het onderzoek kregen ook de mogelijkheid opmerkingen te maken. Volgens
Edmond Hilhorst van Independer. nl maken vooral bezoekers die ontevreden zijn daarvan
gebruik. Uit de opmerkingen blijkt dat banken zich van hun klanten hebben vervreemd door
sluiting van filialen. Veel onvrede bestaat er over de gebrekkige deskundigheid van
medewerkers bij de callcenters.
Opvallend is voorts de ergernis over het verhogen van de kosten voor bijvoorbeeld
bankafschriften en het verlagen van rentes op spaartegoeden. Enkele voorbeelden van
opmerkingen. ”Verzakelijkte bank. Geldverdienen is het enige wat telt. De klant is allang geen
koning meer”, noteerde een bezoeker die bij ABN Amro bankiert. Een klant van de Postbank
schreef: ”Te traag in het overmaken en ontvangen van geld. Daarnaast te weinig afschriften
per maand.”
Een klant van de Rabobank, overigens de bank met de meeste kantoren, klaagde zijn nood
als volgt: ”De dienstverlening wordt steeds minder. Alles moet van tevoren worden
aangevraagd, zoals grote biljetten, bekende veel gebruikte buitenlandse valuta en geld
wisselen. Je moet dan ook nog naar een ander dan je eigen locale kantoor.”
Maar heel erg veel reden of zin om over te stoppen hebben mensen niet direct. Een beetje
mismoedig klonk het ook: ”Ik denk niet dat het elders beter is.”
KADER: Van Lanschot levert veel service
Sinds eind juni vraagt de vergelijkingssite voor geld-en verzekeringszaken Independer aan
hun bezoekers bij welke bank hun betaalrekening loopt. Vervolgens heeft Independer de
bezoekers gevraagd naar de dienstverlening van die bank en die te beoordelen op vier
punten:
· Klaar staan voor klanten
· Snelheid van dienstverlening
· Beloften nakomen
· Kwaliteit ten opzichte van bankkosten
Inmiddels hebben ruim 30.000 bezoekers hun mening gegeven. In het schema hieronder
worden de scores van de verschillende aanbieders per aspect op een rijtje gezet.
Copyright: Algemeen Dagblad
Geen invloed? Wat een onzin... zij hebben een ander systeem dan de andere banken. Ze hebben er dus wel degelijk invloed op.quote:Op zondag 4 maart 2007 21:41 schreef Wupppie het volgende:
[..]
ooit geziend dat een bankrekening anders is opgebouwd dan een giro?
Postbank heeft hier GEEN invloed op
lijkt me nogal logisch. je wilt toch niet dat je ouders je rekening kunnen zien.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:21 schreef Renesite het volgende:
Rabobank
Alleen wel kut dat mijn rekening steeds wegvalt van mijn ouders' overzicht pagina op internet. Geen ramp, maar wel heel vreemd dat het na 3 keer repareren weer gebeurd
Geen moeite mee. Als ze het wel of niet kunnen. Maar als ik het wel mogelijk heb gemaakt moeten ze het niet steeds weg halen, dit is een principe kwestie.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
lijkt me nogal logisch. je wilt toch niet dat je ouders je rekening kunnen zien.
de giro was er eerder dan het banksysteem, de BANKEN hebben er dus invloed op.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:05 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Geen invloed? Wat een onzin... zij hebben een ander systeem dan de andere banken. Ze hebben er dus wel degelijk invloed op.
Postbank gebruikt dus een gedateerd systeem... of in elk geval een systeem dat anders is dan de standaard.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:13 schreef Wupppie het volgende:
[..]
de giro was er eerder dan het banksysteem, de BANKEN hebben er dus invloed op.
Ik ook.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:49 schreef mordradead het volgende:
Ik zit bij de postbank zonder problemen
nee hoor, met verreweg de meeste rekeninghouders heeft de postbank de standaard.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:27 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Postbank gebruikt dus een gedateerd systeem... of in elk geval een systeem dat anders is dan de standaard.
Je wilt het gewoon niet begrijpen he?quote:Op maandag 5 maart 2007 01:03 schreef Wupppie het volgende:
[..]
nee hoor, met verreweg de meeste rekeninghouders heeft de postbank de standaard.
dat anderen een goedkoper systeem kiezen maakt hen niet tot de standaard.
Ja hoi, da's okayquote:Op maandag 5 maart 2007 01:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja hoi, wat de beste, fijnste en vooral bestzittende bank is, is allemaal heel fijn. De (non-, want al sinds vorig jaar zomer is overschrijven van en naar banken <--> PB net zo snel als bank <---> bank) discussie over de PB kan best achterwege blijven.
Alvast bedankt!
Goh je meent het, toch is het zo dat het "merk" postbank en ik ga er vanuit dat daardoor ook gelijk het giro systeem gaat ophouden met bestaan.quote:
Tuurlijkquote:Op zondag 4 maart 2007 20:24 schreef arexes het volgende:
Ben weggegaan bij de postbank en heb een rekening geopend bij de ABN, binnenkort wordt de postbank toch opgeheven (of opgegaan in de ING)
Maar sommige mensen (blijkt nogal eens uit reacties), hebben er moeite mee dat de Postbank site op zaterdag avond van 0.00 tot 6.00 uur plat gaat vanwege onderhoud. Ik ga dan altijd slapen of stappen. In ieder geval iets beters dan geld overmaken.quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:37 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Postbank bevalt goed: nooit last van de 'problemen' die andere mensen zeggen te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |