abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46873019
Bij welke bank ben jij aangesloten en ben je er tevreden over?
Zelf ben ik opzoek naar een nieuwe bank met een spaarrekening, maar weet echt niet welke ik moet kiezen.
In rente heb ik mij ook nooit verdiept of wat gunstig is

Nu zit ik bij de ABN en heb er veel ellende mee gehad, niet altijd de schuld van de ABN hoor, laatst is er fraude gepleegd door skimmen en meer van zulke dingen. Ik wil voor mijn gevoel gewoon een nieuw rekening nummer en niet meer bij de ABN.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:47:26 #2
158277 Michellll
Techno junkie
pi_46873089
rabobank
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:49:52 #3
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_46873127
Ik zit bij de postbank zonder problemen
Bernie en ik zijn tof.
pi_46873137
Rabobank
pi_46873179
Twee jaar geleden stond ik op het punt om weg te gaan bij de Postbank wegens het brakke internetbankieren, maar tegenwoordig hebben ze het best goed voor elkaar en blijf ik gewoon daar.

Daarnaast het ik ook nog een rekening bij de SNS bank. Op zich een vriendelijke bank, maar een beetje weinig communicatie.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:55:51 #6
65918 IBAZ
broeinest
pi_46873265
Rabo, ABN AMRO en de postbank.
Er is weinig verschil onderling.
pi_46873293
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:55 schreef IBAZ het volgende:
Rabo, ABN AMRO en de postbank.
Er is weinig verschil onderling.
Is dat niet irritant dan, drie verschillende rekeningen?
pi_46873383
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:57 schreef enter het volgende:

[..]

Is dat niet irritant dan, drie verschillende rekeningen?
Ik heb er ook drie. Nee, het is niet vervelend, op de ene laat ik al mijn geld storten en op de andere twee doe ik mijn betalingen.

Rabobank, SNS Bank en Postbank. De Rabobank is toch wel het beste, maar de SNS Bank is niet slecht .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_46873406
Volgens mij is de Rabobank wel ok
pi_46873415
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:49 schreef mordradead het volgende:
Ik zit bij de postbank zonder problemen
idem
uit een aspergernest
pi_46873437
Boerenleenbank
pi_46873443
LIF >>> WGR
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:04:30 #13
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_46873444
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:02 schreef wendytje het volgende:

[..]

idem
idd, lekker goedkoop ook
Iemand Fien soms gezien?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:06:29 #14
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_46873467
Ook Postbank hier
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:08:25 #15
158551 hele_nare_user
...en niet anders
pi_46873499
Postbank, nooit problemen mee gehad. Je moet niet teveel geloven van die die meeloperige fokkertjes dat de postbank slecht zou zijn.
Met het lezen van bovenstaande post ga je akkoord met het regelement van de nare users-commissie.
Vraag, klacht of een geheime liefde voor me?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:14:35 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_46873628
Rabobank kijkt naar mijn afschriften en zeurt daar over!
SNSbank is traag met overschrijvingen, en heeft al 2 keer onterecht kosten in rekening gebracht, en daarna teruggeboekt.
Postbank ben ik nog het meest tevreden over
censuur :O
pi_46873643
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:08 schreef hele_nare_user het volgende:
Postbank, nooit problemen mee gehad. Je moet niet teveel geloven van die die meeloperige fokkertjes dat de postbank slecht zou zijn.
Werk jij bij de Postbank ofzo
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:19:52 #18
158551 hele_nare_user
...en niet anders
pi_46873738
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:15 schreef enter het volgende:

[..]

Werk jij bij de Postbank ofzo
Met het lezen van bovenstaande post ga je akkoord met het regelement van de nare users-commissie.
Vraag, klacht of een geheime liefde voor me?
pi_46873746
ik zit al jaren bij de ABN, zowel zakelijk als privé... nooit problemen gehad, wordt altijd zeer correct en snel geholpen enzo ... dus ik zou lekker bij de ABN blijven als ik jou was
pi_46873940
vanaf mijn geboorte bij de Rabobank, sinds begin jaren 90 ook bij de Postbank toen de Rabobank gekke dingen ging doen oid. en ook bij Spaarbeleg ivm Punica-spaarrekening, krijg ik ook nog steeds rente op en sinds een aantal jaren ook bij de ASN-bank maar daar spaar ik vnl. met Rabobank bankier ik het meest en dat gaat heel goed, weinig klachten over de dienstverlening

[ Bericht 2% gewijzigd door zakjapannertje op 03-03-2007 12:43:56 ]
pi_46873991
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:08 schreef hele_nare_user het volgende:
Postbank, nooit problemen mee gehad. Je moet niet teveel geloven van die die meeloperige fokkertjes dat de postbank slecht zou zijn.
Rot op met je meeloop gezeik. Veel mensen hebben gewoon problemen met de Postbank. Website die regelmatig niet werkt (gelukkig zijn ze wel afgestapt van de sluiting van de site tussen 23:00 en 7:00 ), studiefinanciering niet snel op je rekening, trage transacties tussen Postkantoor en andere banken, geld van je spaarrekening overmaken naar je normale rekening en pas na TWEE dagen tot je beschikking hebben

En verder nog problemen met een reisverzekering van hun, maar dat hoort hier niet thuis. Kortom, blij dat ik bij de ABN-AMRO zit sinds een paar jaar.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:37:12 #22
158551 hele_nare_user
...en niet anders
pi_46874041
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:34 schreef Sinat het volgende:

[..]

Rot op met je meeloop gezeik. Veel mensen hebben gewoon problemen met de Postbank. Website die regelmatig niet werkt (gelukkig zijn ze wel afgestapt van de sluiting van de site tussen 23:00 en 7:00 ), studiefinanciering niet snel op je rekening, trage transacties tussen Postkantoor en andere banken, geld van je spaarrekening overmaken naar je normale rekening en pas na TWEE dagen tot je beschikking hebben
Alle problemen die jij noemt heb ik nooit last van?
Met het lezen van bovenstaande post ga je akkoord met het regelement van de nare users-commissie.
Vraag, klacht of een geheime liefde voor me?
pi_46874094
SNS bank (spaar en betaal rekening)
Spaarbeleg (2 spaarrekeningen + koersplan)
ING (spaarloon)
Generali (spaarloon)
ABN-AMRO (spaarrekening waar ik eigenlijk niets meer mee doe)

Spaarbeleg niet veel problemen mee
SNS zolang er niets aan de hand is ook geen problemen mee, is er wel iets aan de hand dan kan de communicatie beter (bij vervangen van mijn inlogpasje voor internet bankieren deed de nieuwe het een tijdje niet, bleek na een week of twee dat de afdeling die hem geldig moest maken dat niet deed omdat mijn handtekening ondertussen teveel veranderd was in vergelijking met de hun bekende handtekening, iets wat niet gecommuniceerd werd. en op avond opening ook niet duidelijk werd omdat die afdeling dan reeds gesloten was, een aanvraag die trouwens met legitimatie aan de balie geregeld was, de handtekening kaart met dezelfde legitimatie vernieuwen gaf de oplossing)
ING nog geen mening over (werkgever is vorig jar overgestapt van bank, en heb er nog niets af hoeven halen)
Generali niet echt goede ervaringen mee, in 2004 of 2005 kon je al het geblokkeerde spaarloon opnemen, dat wou ik niet. Collega had in sept gebeld wat te doen, en die kreeg te horen dat die vrijgave moest aanvragen. Bleek op 31-12 dat Generali bij het begin van kwartaal 4 alle andere bedragen ook maar vrijgemaakt had. Dat terugdraaien heb ik nog een hoop werk van gehad
ABN-AMRO doe ik eigenlijk niets meer mee uit persoonlijke overwegingen (ben naar de abn gegaan omdat ik niet bij de bank waar mijn vader werkte wou zitten, enkele jaren later denkt de amro "jij weg bij ons, dan komen wij toch leuk naar jou")
pi_46874112
Rabobank
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:41:27 #25
107521 Furia
snoopy weer
pi_46874113
Rabobank. Nooit problemen mee gehad. Via werk merk ik wel dat ABN internetbankieren er vaak uitligt de laatste tjd Postbank zeg ik maar niets over, iets irritanters ken ik niet.
pi_46874116
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:34 schreef Sinat het volgende:

[..]

geld van je spaarrekening overmaken naar je normale rekening en pas na TWEE dagen tot je beschikking hebben
Neem dan een spaarrekening bij de DSB Bank. Dan heb je een hogere rente en het overmaken gaat sneller. Afgelopen woensdag stond het geld 's middags al op mijn girorekening, terwijl ik het 's ochtends had overgemaakt. De postbank is een stuk sneller geworden met overschrijvingen van en naar andere banken.
pi_46874119
Postbank
Geweldig ook dat MijnPostbank.nl
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:42:14 #28
107521 Furia
snoopy weer
pi_46874130
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:40 schreef frederik het volgende:
SNS bank (spaar en betaal rekening)
Spaarbeleg (2 spaarrekeningen + koersplan)
ING (spaarloon)
Generali (spaarloon)
ABN-AMRO (spaarrekening waar ik eigenlijk niets meer mee doe)

Spaarbeleg niet veel problemen mee
SNS zolang er niets aan de hand is ook geen problemen mee, is er wel iets aan de hand dan kan de communicatie beter (bij vervangen van mijn inlogpasje voor internet bankieren deed de nieuwe het een tijdje niet, bleek na een week of twee dat de afdeling die hem geldig moest maken dat niet deed omdat mijn handtekening ondertussen teveel veranderd was in vergelijking met de hun bekende handtekening, iets wat niet gecommuniceerd werd. en op avond opening ook niet duidelijk werd omdat die afdeling dan reeds gesloten was, een aanvraag die trouwens met legitimatie aan de balie geregeld was, de handtekening kaart met dezelfde legitimatie vernieuwen gaf de oplossing)
ING nog geen mening over (werkgever is vorig jar overgestapt van bank, en heb er nog niets af hoeven halen)
Generali niet echt goede ervaringen mee, in 2004 of 2005 kon je al het geblokkeerde spaarloon opnemen, dat wou ik niet. Collega had in sept gebeld wat te doen, en die kreeg te horen dat die vrijgave moest aanvragen. Bleek op 31-12 dat Generali bij het begin van kwartaal 4 alle andere bedragen ook maar vrijgemaakt had. Dat terugdraaien heb ik nog een hoop werk van gehad
ABN-AMRO doe ik eigenlijk niets meer mee uit persoonlijke overwegingen (ben naar de abn gegaan omdat ik niet bij de bank waar mijn vader werkte wou zitten, enkele jaren later denkt de amro "jij weg bij ons, dan komen wij toch leuk naar jou")
Spaarbeleg is toch zo'n heisa over (geweest)? Met Kassa en Radar enzo? Of vallen daar alleen bepaalde producten van spaarbeleg onder?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:59:27 #29
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46874478
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Rabobank kijkt naar mijn afschriften en zeurt daar over!
!

Hebben ze je gebeld dat je minder bij de snackbar moest komen?
Lang leve mij! *O*
pi_46875794
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:42 schreef Furia het volgende:

[..]

Spaarbeleg is toch zo'n heisa over (geweest)? Met Kassa en Radar enzo? Of vallen daar alleen bepaalde producten van spaarbeleg onder?
Niet alles van spaarbeleg valt eronder (in elk geval die twee spaarrekeningen niet)
Over koersplan is dacht ik wel die heissa geweest (dat er volgens sommigen relatief veel geld als kosten afgaan voordat er ook maar wat gedaan wordt met de rest van de inleg)

Maar hier speelt hetzelfde verhaal als bij legiolease, als men te gote ogen heeft en denkt gratis van diensten gebruik te kunnen maken dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen. Je moet niet vergeten dat je wanneer je zelf een portefieulle hebt ook bewaarloon hebt, en zelf nog alle beheer handelingen moet uitvoeren. Zou je aan beleggingsbeheer doen met een eigen portefieulle (dat de bank binnen grenzen zelf mag aan en verkopen) dan ben je nog meer dan alleen die beheerskosten kwijt.
Het probleem waar koersplan mee zit is dat het rendement achteraf niet zo hoog is als verwacht (en door kosten welke inderdaad niet geheel duidelijk waren, maar wel verwerkt zaten in de prognose uitkeringen, en door de daling op de beurs).
Ik heb er zelf niet zo's probleem mee, in 1999 toen ik mij aanmelde was ik al voorzichtig (gangbaar was om met rendementen van 8 tot 12% te rekenen, dat hebben ze 1 keer geprobeerd bij mij, daarna zijn ze met het laagste rendement wat ze hadden staan in de pc, namelijk 6%, gaan rekenen). Bovendien weet ik dat de beurs in de tussentijd ook aardig gedaald is, en je op die manier dus ook een deel geld bent kwijtgeraakt, niet alleen via kosten voor de bank.

Ik vind het nog best meevallen, ook in eigen beheer had je die klap kunnen maken naar beneden (mijn opa deed alles zelf, zat al op de beurs vanaf 1956, maar is toch ook vanaf eind 90 tot zijn dood in 2004 de helft van zijn geld op de beurs verloren (en die deed dat niet met geleend geld))
pi_46875923
Koersplan én met name ook het Sprintplan van Spaarbeleg

Ik zit zelf bij de Rabobank. Die rekening heb ik al zolang ik me kan herinneren. Internetbankieren werkt fijn en er zit een filiaal vlakbij. Als ik de klantenservice bel, hoef ik nooit lang te wachten voor ik iemand aan de lijn heb. Nooit problemen gehad. Geen idee of de Rabobank duur of goedkoop is in vergelijking met andere banken. Daar heb ik me niet in verdiept omdat ik voor een tientje op jaarbasis toch niet over zal stappen, en veel meer zal het niet schelen denk ik

De verzekeringen (m.u.v. auto en uitvaart) lopen ook via de Rabobank, Interpolis.
pi_46876144
alles via ING
pi_46876181
spaarrekeningen en betaalrekening van mezelf bij de Rabobank
vaste lasten rekening bij postbank
betaalrekening en spaarrekening van mijn vriendin ook postbank

Vind posbank niet bepaald fijn werken...
zie eerdere post over geld overmaken, mijn god zeg..maak je geld over via mijnpostbank.nl naar spaarrekening..wordt het meteen van je betaalrekening afgehaald en 2 dagen later staat het een keer op de spaarrekening...2 dagen is je geld 'zoek'. Andersom ook..dus van spaarrekening naar betaalrekening...
Bij Rabo nooit problemen mee, staat 2 seconden later al op andere rekening.

ABN Amro als klant geen ervaring mee wel als werkneemster, blauwe maand kas/balie werk gedaan. Werden al mijn vooroordelen bevestigd, is een onpersoonlijke bank. Maar als dat je niet tegenstaat, zit je er niet slecht.

Kortom kan negatieve verhalen over postbank alleen onderschrijven. Waarom dan toch daar de vaste lasten rekening? omdat die goedkoper was...hihi...maar ooit gaat alles naar de Rabobank over.
pi_46880123
Wat ik erg belangrijk vind is dat wanneer ik geld overmaak van mijn spaarrekening naar mijn betaalrekening dat het er gewoon gelijk opstaat en niet een dag of dagen wachten.
pi_46881748
Rabobank. Uiterst tevreden klant
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_46881831
Alles bij de AMRO, mn hele leven al. Ben blij dat ik (mn ouders) vroeger niet voor mij bij de postbank begonnen zijn.
Prima service hier en alles gaat goed, eigen filliaal en niet pauper bij een postkantoor je dingen moeten regelen.
pi_46882104
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:10 schreef exode het volgende:

ABN Amro als klant geen ervaring mee wel als werkneemster, blauwe maand kas/balie werk gedaan. Werden al mijn vooroordelen bevestigd, is een onpersoonlijke bank. Maar als dat je niet tegenstaat, zit je er niet slecht.
Ik werd juist zo gestoord van de 'persoonlijke aandacht' van ABN AMRO, dat ik er weg ben gegaan. Ze wilden steeds gesprekken met me voeren en bleven me bestoken met 'persoonlijke aanbiedingen' waar ik niet op zat te wachten.

SNS was weer een ander uiterste, ik vond hen juist niet communicatief en alles verliep nogal traag en stroef dus daar ben ik ook weggegaan.

Zit nu bij de Rabobank maar daar moet je wel uitkijken bij welke vestiging je terechtkomt, want dat verschilt nogal qua organisatie en service. Ook is het allemaal wat eenvoudig, meer dan een betaal- en (beperkte) spaarrekening zou ik er niet onderbrengen. Als je iets aanvraagt wat niet zo standaard is weten ze er geen raad mee, en ook qua vermogensbeheer hebben ze weinig te bieden.

Ik denk dat iedereen zelf moet bepalen wat voor hem/haar de beste optie is. Qua service zijn alle NLse banken volgens mij 1 pot nat, de een is alleen net iets beter of slechter dan de ander
Ik zoek niet, ik vind.
pi_46888209
Rabobank en ik ben er heel tevreden over
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:49:04 #39
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_46889219
Ik ben lid van de rabobank en ben erg tevreden. .
pi_46894712
Vreemd dat er zoveel mensen tevreden zijn over de rabobank,ik heb hem er net uitgeknikkerd.
Aan de balie moet je niet te veel komen,wil je contant geld van de rekening(groot bedrag)word er gevraagt wat ik ermee ga doen,of het niet thuis overgemaakt kan worden.
Voor mijn zakelijke rekening staan ze in de rij,een rekening prive moet ik 3 weken wachten.
Het hypotheekje wat ik daar had moest ingezien worden,na taloze keren zeuren ,heb ik een berekening laten maken.
Voor de kenners onder ons,ze wilde mijn spaarhypotheek over zetten naar een lagere rente stand,deze had nog 2 jaar te gaan.
De rabobank zou een boeterente innen,terwijl ik er niets op verdien(dat werkt namelijk niet bij een spaarhypotheek).
Kan per filiaal verschillen,maar ik laat mij niet tillen.
pi_46898665
ABN AMRO. Om twee redenen: ik werk er, en was zéér ontevreden over Rabobank. Nog steeds overigens, maar da's een ander verhaal.
pi_46898801
Ik heb rekeningen bij de postbak en bij de ABN-Amro. Vroeger deed ik het meeste via de abn nu vrijwel alles met de postbank. En ik ben heel tevreden met de postbank. Je hoeft niet overal voor te betalen ze vallen je niet lastig met onzin. Mijn postbank.nl werkt geweldig. Gewoon een prima bank zonder allerlei flauwekul waar ik niet op zit te wachten.
pi_46898825
boerenleenbank en nog steeds tevreden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_46898846
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:34 schreef Sinat het volgende:

[..]

Rot op met je meeloop gezeik. Veel mensen hebben gewoon problemen met de Postbank. Website die regelmatig niet werkt (gelukkig zijn ze wel afgestapt van de sluiting van de site tussen 23:00 en 7:00 ), studiefinanciering niet snel op je rekening, trage transacties tussen Postkantoor en andere banken, geld van je spaarrekening overmaken naar je normale rekening en pas na TWEE dagen tot je beschikking hebben
Problemen met de site heb ik niet. Ik vind het zelfs veel beter werken dan de site van de abn amro. Traag met overmaken zijn ze al helemaal niet. Maak je geld over van de ene postbank rekening naar de andere postbank rekening dan staat het er binnen een paar minuten op en kan je het ook meteen opnemen. Dat het langer duurt van postbank naar gewone bank dat is altijd al zo geweest. En dat werkt natuurlijk twee kanten op.

Het probleem met die internetspaarrekening ken ik wel. Ik weet ook niet hoe dat komt maar daar heb ik geen last van aangezien ik geld van mijn spaarrekening toch niet nodig heb.
  zondag 4 maart 2007 @ 10:23:18 #45
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_46899001
Ik zit oa bij de postbank.
Die site gaat de laatste paar maanden wel aardig, maar was onlangs nog wel een weekendje gesloten voor "onderhoud". Maar om nou te zeggen dat het feilloos werkt; ik heb vorig jaar wel eens 3 dagen moeten wachten voordat je überhaupt kon inloggen en een betaling kon verrichten. Dat vind ik slecht.

Die paar dagen vertraging bij overboeken vind ik storend, maar maakt mij verder ook niet veel uit. Beetje plannen en dan is het geen probleem. De Postbank verdient daar geld mee, en zolang de Postbank daardoor goedkoper is dan de overige banken mag dat van mij. Of ze uiteindelijk goedkoper zijn, kan je je afvragen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_46904855
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:36 schreef Wakey het volgende:

[..]

Ik werd juist zo gestoord van de 'persoonlijke aandacht' van ABN AMRO, dat ik er weg ben gegaan. Ze wilden steeds gesprekken met me voeren en bleven me bestoken met 'persoonlijke aanbiedingen' waar ik niet op zat te wachten.
Dat heb ik sinds kort ook ja.

Heb > 50K staan op 2 handen vol aan rekeningen dus dan val je binnen hun preffered banking regels.

Heb ooit aangegeven dat ik geen telefoontjes tijdens etenstijd en al die shit wens te ontvangen, maar nu krijg ik ook regelmatig "Laat ons u de service geven waar u recht op hebt" en "We willen u graag uitnodigen voor een persoonlijk gesprek" brieven. Soms zelfs meer dan 1 per dag aan mij en/of m'n vrouw gericht (Handig joh, systemen even goed koppelen )

En ze kunnen natuurlijk zien dat er een hoop geld richting Binck waarvan ze liever zouden zien dat ik via hen beleg natuurlijk.

Die brieven beginnen me nogal te irriteren, maar voor de rest is het prima, regel zelf m'n zaken, heb hen verder niet nodig, denk dat ik hooguit 1 keer per jaar een filiaal binnenstap.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_46906255
ABN AMRO, Argenta, KBC (België)
  zondag 4 maart 2007 @ 18:50:53 #48
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_46913996
quote:
Op zondag 4 maart 2007 09:58 schreef dazzle123 het volgende:

Traag met overmaken zijn ze al helemaal niet. Maak je geld over van de ene postbank rekening naar de andere postbank rekening dan staat het er binnen een paar minuten op en kan je het ook meteen opnemen. Dat het langer duurt van postbank naar gewone bank dat is altijd al zo geweest. En dat werkt natuurlijk twee kanten op.
Het probleem ligt toch echt bij de postbank, aangezien het sneller gaat van ABN naar Rabo bijvoorbeeld. Zo gauw de Postbank zich ermee gaat bemoeien duurt het ineens langer.

Ik bankier zelf bij de Rabobank en heb in het verleden bij de ABN en SNS gebankiert. Zeer tevreden over alle 3 banken. Heb echter toch de ABN en SNS opgeheven ivm verhuizen naar buitenland. Ik vind het internetbankieren van de Rabobank nl erg handig en overzichtelijk.

Ik bankier in Ierland bij Permanent TSB... Over kutbanken gesproken
  FOK!fotograaf zondag 4 maart 2007 @ 19:55:47 #49
137066 fokkieslim
pi_46916163
ik vind de rabobank een klantonvriendelijke kutbank.
  zondag 4 maart 2007 @ 19:58:46 #50
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_46916264
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:55 schreef fokkieslim het volgende:
ik vind de rabobank een klantonvriendelijke kutbank.
Vooral mooi onderbouwd
  zondag 4 maart 2007 @ 20:24:39 #51
12012 arexes
Oei LALA
pi_46917349
Ben weggegaan bij de postbank en heb een rekening geopend bij de ABN, binnenkort wordt de postbank toch opgeheven (of opgegaan in de ING)
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_46917409
ABN .
  zondag 4 maart 2007 @ 20:41:22 #53
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_46918063
ik zat bij de regiobank (Onderdeel van de ING) Godverdomme waf een hoerenbank. Als je ging internet bankieren lag die site 9 v/d 10 x plat. Maar het leukste was nog dat als je ging wat ging overmaken via Inet het niet gelijk van je rekening af was .

Ik ben overgestapt naar de Rabobank, ik heb er 3 rekeningen. Een studentenpakket met een spaarrekening, en een betaalrekening van het rabototaal pakket. Ik ben tevreden over de rabobank, enkel vind ik het aso dat je bij het totaalpakket 6.95 per kwartaal moet betalen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_46919223
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:24 schreef arexes het volgende:
Ben weggegaan bij de postbank en heb een rekening geopend bij de ABN, binnenkort wordt de postbank toch opgeheven (of opgegaan in de ING)
Het ís onderdeel van ING.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 4 maart 2007 @ 21:39:48 #55
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_46920490
Postbank, erg tevreden

kijk eens op de site van independer.nl. postbank is de bank waar je het meeste waar voor je geld krijgt.

Het gejank dat het DAAAAGEN duurt voordat geld overgemaakt is is bullshit, salaris heb je op dezelfde dag, betalen naar andere rekening duurt MAXIMAAL 1 dag.
Het verhaal dat de postbank je geld vasthoud is ook BULL het is de bank/giro centrale (onderdeel van interpay) die maar 1 keer per dag die dingen verwerkTE (nu 5x per dag)
  zondag 4 maart 2007 @ 21:41:23 #56
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_46920574
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:50 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Het probleem ligt toch echt bij de postbank, aangezien het sneller gaat van ABN naar Rabo bijvoorbeeld. Zo gauw de Postbank zich ermee gaat bemoeien duurt het ineens langer.

Ik bankier zelf bij de Rabobank en heb in het verleden bij de ABN en SNS gebankiert. Zeer tevreden over alle 3 banken. Heb echter toch de ABN en SNS opgeheven ivm verhuizen naar buitenland. Ik vind het internetbankieren van de Rabobank nl erg handig en overzichtelijk.

Ik bankier in Ierland bij Permanent TSB... Over kutbanken gesproken
ooit geziend dat een bankrekening anders is opgebouwd dan een giro?

Postbank heeft hier GEEN invloed op
  zondag 4 maart 2007 @ 21:45:51 #57
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_46920793
hier nog een onderzoekje over internetbankieren:

http://www.independer.nl/(...)20Betaalrekening.pdf


en nog een onderzoek over de klanttevredenheid in het algemeen.
http://www.independer.nl/thema/contact/nieuwsdist.asp?location=nieuwsbrief.nieuwsdist&submenu=nieuws47&refer=nb47-1-a


Nog een stukje uit het AD
quote:
Voorpagina, zaterdag 30 oktober 2004
Een mager zesje voor ABN Amro
Door Wout Smit
Rotterdam -Klanten van ABN Amro zijn het minst tevreden over hun bank. Zij vinden de
dienstverlening van dé bank niet meer waard dan een mager zesje. Klanten van Van
Lanschot Bankiers zijn het meest tevreden. Zij belonen hun bank met het hoogste
rapportcijfer: 7,6.
Dit blijkt uit onderzoek van de vergelijkingssite Independer. nl. Die vroeg aan haar bezoekers bij
welke bank ze hun hoofdinkomen 'parkeren' en hoe ze de afhandeling van hun financiële zaken bij
deze bank beoordelen. Ongeveer 30.000 bezoekers beantwoordden alle vragen over de mate
waarin de banken klaar staan voor hun klanten, de snelheid van dienstverlening en het nakomen
van beloften. Bij de beoordeling van de kwaliteit ten opzichte van de bankkosten haalde CVB Bank
met 7,5 het hoogste rapportcijfer en eindigde ABN Amro op de laagste plaats met 5,7. ABN Amro
zegt zichzelf in dit onderzoek niet te herkennen. ”Andere onderzoeken laten een ander beeld zien.”
Uit de opmerkingen die deelnemers aan de antwoorden op de vragen konden toevoegen, blijkt
overigens dat er grote onvrede heerst over het beleid van de banken. Zo is er veel kritiek op het
verminderen van de service, de sluiting van bankfilialen en het duurder mak en van allerlei
bankdiensten. Er zijn klanten die zich gedwongen voelen hun bankzaken via internet af te
handelen. Mede hierdoor stijgt het aantal bankierende internetters.
Op pagina 49 Grote verschillen in bankservice
Copyright: Algemeen Dagblad
Uw Goed Recht, zaterdag 30 oktober 2004
Grote verschillen in bankservice
VAN EEN ONZER VERSLAGGEVERS
Voor een betaalrekening bij een bank zijn consumenten beter uit bij Van Lanschot of
CVB dan bij ABN Amro of Friesland Bank. Dat blijkt uit een onderzoek van de
vergelijkingssite Independer. nl naar de dienstverlening van de banken. 'De bank is
verzakelijkt. Geldverdienen is het enige wat telt. De klant is allang geen koning meer',
waren enkele van de reacties.
De prestaties van de banken op het gebied van betaalrekeningen lopen sterk uiteen. Het
gemiddelde cijfer waarmee klanten hun waardering tot uitdrukking brengen varieert van 7,6
(Lanschot Bankiers) tot 6,1 (ABN Amro). Van de grote banken scoort Postbank het best.
Sinds eind juni doet Independer. nl onderzoek naar de kwaliteit van de bank waar bezoekers
van de vergelijkingssite hun betaalrekening hebben lopen. Eerder stelde Independer de
serviceverlening van de hypotheekverstrekkers, de zorgverzekeraars en de particuliere
ziektekostenverzekeraars aan de kaak.
Het onderzoek naar de dienstverlening op het gebied van betaalrekeningen spitste zich toe
op vier aspecten. Staat de bank klaar voor haar klanten? Hoe is de snelheid van haar
dienstverlening? Komt ze haar beloften na? En hoe verhoudt de kwaliteit zich ten opzichte
van de bankkosten? Zo'n 30.000 bezoekers van de Independer-site beantwoordden alle
vragen.
Op het onderdeel 'klaarstaan voor klanten' scoort Van Lanschot Bankiers het hoogste
gemiddelde: 8. Bij de beoordeling van de verhouding tussen kwaliteit en kosten krijgt ABN
Amro het laagste rapportcijfer: 5,7.
In een reactie op deze cijfers laat ABN Amro weten zich niet in het onderzoek te herkennen.
”Andere onderzoeken laten een ander beeld zien.”
Klanten die via het internet bankieren, waarderen de service van hun bank overigens
aanmerkelijk beter dan consumenten die via andere kanalen contact met hun bank
onderhouden. Het bankieren via internet heeft inmiddels zo'n grote vlucht genomen dat de
meerderheid langs deze weg haar bankzaken regelt. Rabo, ABN Amro en SNS Bank lopen
hierbij voorop. Het gaat hierbij overigens om een onderzoek van mensen die internet hebben.
Toch blijkt uit het onderzoek niet dat banken met een hoog percentage internetgebruikers het
beter doen dan banken met een laag percentage. Van Lanschot scoort het beste en heeft
een laag percentage internetklanten. ABN Amro heeft een hoog percentage
internetgebruikers en scoort het slechtste.
Deelnemers aan het onderzoek kregen ook de mogelijkheid opmerkingen te maken. Volgens
Edmond Hilhorst van Independer. nl maken vooral bezoekers die ontevreden zijn daarvan
gebruik. Uit de opmerkingen blijkt dat banken zich van hun klanten hebben vervreemd door
sluiting van filialen. Veel onvrede bestaat er over de gebrekkige deskundigheid van
medewerkers bij de callcenters.
Opvallend is voorts de ergernis over het verhogen van de kosten voor bijvoorbeeld
bankafschriften en het verlagen van rentes op spaartegoeden. Enkele voorbeelden van
opmerkingen. ”Verzakelijkte bank. Geldverdienen is het enige wat telt. De klant is allang geen
koning meer”, noteerde een bezoeker die bij ABN Amro bankiert. Een klant van de Postbank
schreef: ”Te traag in het overmaken en ontvangen van geld. Daarnaast te weinig afschriften
per maand.”
Een klant van de Rabobank, overigens de bank met de meeste kantoren, klaagde zijn nood
als volgt: ”De dienstverlening wordt steeds minder. Alles moet van tevoren worden
aangevraagd, zoals grote biljetten, bekende veel gebruikte buitenlandse valuta en geld
wisselen. Je moet dan ook nog naar een ander dan je eigen locale kantoor.”
Maar heel erg veel reden of zin om over te stoppen hebben mensen niet direct. Een beetje
mismoedig klonk het ook: ”Ik denk niet dat het elders beter is.”
KADER: Van Lanschot levert veel service
Sinds eind juni vraagt de vergelijkingssite voor geld-en verzekeringszaken Independer aan
hun bezoekers bij welke bank hun betaalrekening loopt. Vervolgens heeft Independer de
bezoekers gevraagd naar de dienstverlening van die bank en die te beoordelen op vier
punten:
· Klaar staan voor klanten
· Snelheid van dienstverlening
· Beloften nakomen
· Kwaliteit ten opzichte van bankkosten
Inmiddels hebben ruim 30.000 bezoekers hun mening gegeven. In het schema hieronder
worden de scores van de verschillende aanbieders per aspect op een rijtje gezet.
Copyright: Algemeen Dagblad
  zondag 4 maart 2007 @ 22:05:34 #58
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_46921815
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:41 schreef Wupppie het volgende:

[..]

ooit geziend dat een bankrekening anders is opgebouwd dan een giro?

Postbank heeft hier GEEN invloed op
Geen invloed? Wat een onzin... zij hebben een ander systeem dan de andere banken. Ze hebben er dus wel degelijk invloed op.
  Moderator zondag 4 maart 2007 @ 22:21:24 #59
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_46922584
Rabobank

Alleen wel kut dat mijn rekening steeds wegvalt van mijn ouders' overzicht pagina op internet. Geen ramp, maar wel heel vreemd dat het na 3 keer repareren weer gebeurd
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_46923685
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:21 schreef Renesite het volgende:
Rabobank

Alleen wel kut dat mijn rekening steeds wegvalt van mijn ouders' overzicht pagina op internet. Geen ramp, maar wel heel vreemd dat het na 3 keer repareren weer gebeurd
lijkt me nogal logisch. je wilt toch niet dat je ouders je rekening kunnen zien.
  Moderator zondag 4 maart 2007 @ 22:45:28 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_46923939
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:41 schreef Repeat het volgende:

[..]

lijkt me nogal logisch. je wilt toch niet dat je ouders je rekening kunnen zien.
Geen moeite mee. Als ze het wel of niet kunnen. Maar als ik het wel mogelijk heb gemaakt moeten ze het niet steeds weg halen, dit is een principe kwestie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 4 maart 2007 @ 23:13:29 #62
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_46925243
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:05 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Geen invloed? Wat een onzin... zij hebben een ander systeem dan de andere banken. Ze hebben er dus wel degelijk invloed op.
de giro was er eerder dan het banksysteem, de BANKEN hebben er dus invloed op.
  zondag 4 maart 2007 @ 23:27:18 #63
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_46925728
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:13 schreef Wupppie het volgende:

[..]

de giro was er eerder dan het banksysteem, de BANKEN hebben er dus invloed op.
Postbank gebruikt dus een gedateerd systeem... of in elk geval een systeem dat anders is dan de standaard.
pi_46925835
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:49 schreef mordradead het volgende:
Ik zit bij de postbank zonder problemen
Ik ook.
Assumption is the mother of all fuckups.
  maandag 5 maart 2007 @ 01:03:36 #65
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_46928210
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:27 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Postbank gebruikt dus een gedateerd systeem... of in elk geval een systeem dat anders is dan de standaard.
nee hoor, met verreweg de meeste rekeninghouders heeft de postbank de standaard.
dat anderen een goedkoper systeem kiezen maakt hen niet tot de standaard.
  maandag 5 maart 2007 @ 01:21:20 #66
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_46928574
quote:
Op maandag 5 maart 2007 01:03 schreef Wupppie het volgende:

[..]

nee hoor, met verreweg de meeste rekeninghouders heeft de postbank de standaard.
dat anderen een goedkoper systeem kiezen maakt hen niet tot de standaard.
Je wilt het gewoon niet begrijpen he?

Nou, goed, ja hoor. Postbank is de standaard met hun systeem. Wel kut dat alle andere banken dan een ander systeem gebruiken, want immers, de Postbank gebruikt in z'n eentje de standaard, dus alle andere banken gebruiken samen geen standaardsysteem... dat kan niet want, immers, het Postbanksysteem is de standaard.

Ook leuk dat je indirect zegt dat de Postbank meer klanten heeft dan alle andere banken samen...
pi_46928650
Ja hoi, wat de beste, fijnste en vooral bestzittende bank is, is allemaal heel fijn. De (non-, want al sinds vorig jaar zomer is overschrijven van en naar banken <--> PB net zo snel als bank <---> bank) discussie over de PB kan best achterwege blijven.


Alvast bedankt!

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 5 maart 2007 @ 02:22:51 #68
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_46929710
quote:
Op maandag 5 maart 2007 01:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja hoi, wat de beste, fijnste en vooral bestzittende bank is, is allemaal heel fijn. De (non-, want al sinds vorig jaar zomer is overschrijven van en naar banken <--> PB net zo snel als bank <---> bank) discussie over de PB kan best achterwege blijven.


Alvast bedankt!

Ja hoi, da's okay Rabobank dus.
  maandag 5 maart 2007 @ 12:15:23 #69
167723 sanni
Acima de seu
pi_46936193
Landschot/Rabo/Mees
pi_46947282
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het ís onderdeel van ING.....
Goh je meent het, toch is het zo dat het "merk" postbank en ik ga er vanuit dat daardoor ook gelijk het giro systeem gaat ophouden met bestaan.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:54:40 #71
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_46963408
dat was een gedachtengang, maar gaat niet door, alleen de naam postbank is al miljoenen waard
  donderdag 22 maart 2007 @ 02:03:06 #72
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_47535870
Ik ben bij de postbank aangesloten


de rabo heeft me afgesloten
pi_47536087
Postbank en Rabobank
There is no love sincerer than the love of food.
pi_47536925
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:24 schreef arexes het volgende:
Ben weggegaan bij de postbank en heb een rekening geopend bij de ABN, binnenkort wordt de postbank toch opgeheven (of opgegaan in de ING)
Tuurlijk

Postbank (betalen)
Spaarbeleg (sparen)
Robeco (beleggen)
Fortis (pensioen)
ABN AMRO/Fortis/Rabobank/Spaarbeleg (werknemersparen, nogal wat geswitched de afgelopen jaren)
Commonwealth Bank of Australia (betalen + sparen)

Postbank bevalt goed: nooit last van de 'problemen' die andere mensen zeggen te hebben.
pi_47537043
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:37 schreef anarchitect het volgende:

[..]


Postbank bevalt goed: nooit last van de 'problemen' die andere mensen zeggen te hebben.
Maar sommige mensen (blijkt nogal eens uit reacties), hebben er moeite mee dat de Postbank site op zaterdag avond van 0.00 tot 6.00 uur plat gaat vanwege onderhoud. Ik ga dan altijd slapen of stappen. In ieder geval iets beters dan geld overmaken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')