Het ís onderdeel van ING.....quote:Op zondag 4 maart 2007 20:24 schreef arexes het volgende:
Ben weggegaan bij de postbank en heb een rekening geopend bij de ABN, binnenkort wordt de postbank toch opgeheven (of opgegaan in de ING)
ooit geziend dat een bankrekening anders is opgebouwd dan een giro?quote:Op zondag 4 maart 2007 18:50 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Het probleem ligt toch echt bij de postbank, aangezien het sneller gaat van ABN naar Rabo bijvoorbeeld. Zo gauw de Postbank zich ermee gaat bemoeien duurt het ineens langer.
Ik bankier zelf bij de Rabobank en heb in het verleden bij de ABN en SNS gebankiert. Zeer tevreden over alle 3 banken. Heb echter toch de ABN en SNS opgeheven ivm verhuizen naar buitenland. Ik vind het internetbankieren van de Rabobank nl erg handig en overzichtelijk.
Ik bankier in Ierland bij Permanent TSB... Over kutbanken gesproken![]()
quote:Voorpagina, zaterdag 30 oktober 2004
Een mager zesje voor ABN Amro
Door Wout Smit
Rotterdam -Klanten van ABN Amro zijn het minst tevreden over hun bank. Zij vinden de
dienstverlening van dé bank niet meer waard dan een mager zesje. Klanten van Van
Lanschot Bankiers zijn het meest tevreden. Zij belonen hun bank met het hoogste
rapportcijfer: 7,6.
Dit blijkt uit onderzoek van de vergelijkingssite Independer. nl. Die vroeg aan haar bezoekers bij
welke bank ze hun hoofdinkomen 'parkeren' en hoe ze de afhandeling van hun financiële zaken bij
deze bank beoordelen. Ongeveer 30.000 bezoekers beantwoordden alle vragen over de mate
waarin de banken klaar staan voor hun klanten, de snelheid van dienstverlening en het nakomen
van beloften. Bij de beoordeling van de kwaliteit ten opzichte van de bankkosten haalde CVB Bank
met 7,5 het hoogste rapportcijfer en eindigde ABN Amro op de laagste plaats met 5,7. ABN Amro
zegt zichzelf in dit onderzoek niet te herkennen. ”Andere onderzoeken laten een ander beeld zien.”
Uit de opmerkingen die deelnemers aan de antwoorden op de vragen konden toevoegen, blijkt
overigens dat er grote onvrede heerst over het beleid van de banken. Zo is er veel kritiek op het
verminderen van de service, de sluiting van bankfilialen en het duurder mak en van allerlei
bankdiensten. Er zijn klanten die zich gedwongen voelen hun bankzaken via internet af te
handelen. Mede hierdoor stijgt het aantal bankierende internetters.
Op pagina 49 Grote verschillen in bankservice
Copyright: Algemeen Dagblad
Uw Goed Recht, zaterdag 30 oktober 2004
Grote verschillen in bankservice
VAN EEN ONZER VERSLAGGEVERS
Voor een betaalrekening bij een bank zijn consumenten beter uit bij Van Lanschot of
CVB dan bij ABN Amro of Friesland Bank. Dat blijkt uit een onderzoek van de
vergelijkingssite Independer. nl naar de dienstverlening van de banken. 'De bank is
verzakelijkt. Geldverdienen is het enige wat telt. De klant is allang geen koning meer',
waren enkele van de reacties.
De prestaties van de banken op het gebied van betaalrekeningen lopen sterk uiteen. Het
gemiddelde cijfer waarmee klanten hun waardering tot uitdrukking brengen varieert van 7,6
(Lanschot Bankiers) tot 6,1 (ABN Amro). Van de grote banken scoort Postbank het best.
Sinds eind juni doet Independer. nl onderzoek naar de kwaliteit van de bank waar bezoekers
van de vergelijkingssite hun betaalrekening hebben lopen. Eerder stelde Independer de
serviceverlening van de hypotheekverstrekkers, de zorgverzekeraars en de particuliere
ziektekostenverzekeraars aan de kaak.
Het onderzoek naar de dienstverlening op het gebied van betaalrekeningen spitste zich toe
op vier aspecten. Staat de bank klaar voor haar klanten? Hoe is de snelheid van haar
dienstverlening? Komt ze haar beloften na? En hoe verhoudt de kwaliteit zich ten opzichte
van de bankkosten? Zo'n 30.000 bezoekers van de Independer-site beantwoordden alle
vragen.
Op het onderdeel 'klaarstaan voor klanten' scoort Van Lanschot Bankiers het hoogste
gemiddelde: 8. Bij de beoordeling van de verhouding tussen kwaliteit en kosten krijgt ABN
Amro het laagste rapportcijfer: 5,7.
In een reactie op deze cijfers laat ABN Amro weten zich niet in het onderzoek te herkennen.
”Andere onderzoeken laten een ander beeld zien.”
Klanten die via het internet bankieren, waarderen de service van hun bank overigens
aanmerkelijk beter dan consumenten die via andere kanalen contact met hun bank
onderhouden. Het bankieren via internet heeft inmiddels zo'n grote vlucht genomen dat de
meerderheid langs deze weg haar bankzaken regelt. Rabo, ABN Amro en SNS Bank lopen
hierbij voorop. Het gaat hierbij overigens om een onderzoek van mensen die internet hebben.
Toch blijkt uit het onderzoek niet dat banken met een hoog percentage internetgebruikers het
beter doen dan banken met een laag percentage. Van Lanschot scoort het beste en heeft
een laag percentage internetklanten. ABN Amro heeft een hoog percentage
internetgebruikers en scoort het slechtste.
Deelnemers aan het onderzoek kregen ook de mogelijkheid opmerkingen te maken. Volgens
Edmond Hilhorst van Independer. nl maken vooral bezoekers die ontevreden zijn daarvan
gebruik. Uit de opmerkingen blijkt dat banken zich van hun klanten hebben vervreemd door
sluiting van filialen. Veel onvrede bestaat er over de gebrekkige deskundigheid van
medewerkers bij de callcenters.
Opvallend is voorts de ergernis over het verhogen van de kosten voor bijvoorbeeld
bankafschriften en het verlagen van rentes op spaartegoeden. Enkele voorbeelden van
opmerkingen. ”Verzakelijkte bank. Geldverdienen is het enige wat telt. De klant is allang geen
koning meer”, noteerde een bezoeker die bij ABN Amro bankiert. Een klant van de Postbank
schreef: ”Te traag in het overmaken en ontvangen van geld. Daarnaast te weinig afschriften
per maand.”
Een klant van de Rabobank, overigens de bank met de meeste kantoren, klaagde zijn nood
als volgt: ”De dienstverlening wordt steeds minder. Alles moet van tevoren worden
aangevraagd, zoals grote biljetten, bekende veel gebruikte buitenlandse valuta en geld
wisselen. Je moet dan ook nog naar een ander dan je eigen locale kantoor.”
Maar heel erg veel reden of zin om over te stoppen hebben mensen niet direct. Een beetje
mismoedig klonk het ook: ”Ik denk niet dat het elders beter is.”
KADER: Van Lanschot levert veel service
Sinds eind juni vraagt de vergelijkingssite voor geld-en verzekeringszaken Independer aan
hun bezoekers bij welke bank hun betaalrekening loopt. Vervolgens heeft Independer de
bezoekers gevraagd naar de dienstverlening van die bank en die te beoordelen op vier
punten:
· Klaar staan voor klanten
· Snelheid van dienstverlening
· Beloften nakomen
· Kwaliteit ten opzichte van bankkosten
Inmiddels hebben ruim 30.000 bezoekers hun mening gegeven. In het schema hieronder
worden de scores van de verschillende aanbieders per aspect op een rijtje gezet.
Copyright: Algemeen Dagblad
Geen invloed? Wat een onzin... zij hebben een ander systeem dan de andere banken. Ze hebben er dus wel degelijk invloed op.quote:Op zondag 4 maart 2007 21:41 schreef Wupppie het volgende:
[..]
ooit geziend dat een bankrekening anders is opgebouwd dan een giro?
Postbank heeft hier GEEN invloed op
lijkt me nogal logisch. je wilt toch niet dat je ouders je rekening kunnen zien.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:21 schreef Renesite het volgende:
Rabobank
Alleen wel kut dat mijn rekening steeds wegvalt van mijn ouders' overzicht pagina op internet. Geen ramp, maar wel heel vreemd dat het na 3 keer repareren weer gebeurd
Geen moeite mee. Als ze het wel of niet kunnen. Maar als ik het wel mogelijk heb gemaakt moeten ze het niet steeds weg halen, dit is een principe kwestie.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
lijkt me nogal logisch. je wilt toch niet dat je ouders je rekening kunnen zien.
de giro was er eerder dan het banksysteem, de BANKEN hebben er dus invloed op.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:05 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Geen invloed? Wat een onzin... zij hebben een ander systeem dan de andere banken. Ze hebben er dus wel degelijk invloed op.
Postbank gebruikt dus een gedateerd systeem... of in elk geval een systeem dat anders is dan de standaard.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:13 schreef Wupppie het volgende:
[..]
de giro was er eerder dan het banksysteem, de BANKEN hebben er dus invloed op.
Ik ook.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:49 schreef mordradead het volgende:
Ik zit bij de postbank zonder problemen
nee hoor, met verreweg de meeste rekeninghouders heeft de postbank de standaard.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:27 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Postbank gebruikt dus een gedateerd systeem... of in elk geval een systeem dat anders is dan de standaard.
Je wilt het gewoon niet begrijpen he?quote:Op maandag 5 maart 2007 01:03 schreef Wupppie het volgende:
[..]
nee hoor, met verreweg de meeste rekeninghouders heeft de postbank de standaard.
dat anderen een goedkoper systeem kiezen maakt hen niet tot de standaard.
Ja hoi, da's okayquote:Op maandag 5 maart 2007 01:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja hoi, wat de beste, fijnste en vooral bestzittende bank is, is allemaal heel fijn. De (non-, want al sinds vorig jaar zomer is overschrijven van en naar banken <--> PB net zo snel als bank <---> bank) discussie over de PB kan best achterwege blijven.
Alvast bedankt!
Goh je meent het, toch is het zo dat het "merk" postbank en ik ga er vanuit dat daardoor ook gelijk het giro systeem gaat ophouden met bestaan.quote:
Tuurlijkquote:Op zondag 4 maart 2007 20:24 schreef arexes het volgende:
Ben weggegaan bij de postbank en heb een rekening geopend bij de ABN, binnenkort wordt de postbank toch opgeheven (of opgegaan in de ING)
Maar sommige mensen (blijkt nogal eens uit reacties), hebben er moeite mee dat de Postbank site op zaterdag avond van 0.00 tot 6.00 uur plat gaat vanwege onderhoud. Ik ga dan altijd slapen of stappen. In ieder geval iets beters dan geld overmaken.quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:37 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Postbank bevalt goed: nooit last van de 'problemen' die andere mensen zeggen te hebben.
Mijn ervaring met de Rabobank is dat er tussen de filialen behoorlijke kwaliteitsverschillen zijn. Tot m'n 18e zat ik bij een Rabobank in een dorp, en ik heb op het punt gestaan om daar op te stappen. Redenen: de bank deed niet waar je om vroeg, deed wel dingen waar je nooit om gevraagd had (opeens was mijn rekening een studentenrekening geworden, terwijl ik nog op de middelbare school zat) en ik had daarnaast behoorlijke twijfels over mijn privacy daar. De medewerkers waren soms wel erg nieuwsgierig. Toppunt was dat een bankmedewerkster maar bleef roepen dat het onmogelijk was om een Raborekening naar een ander filiaal over te zetten. Uiteindelijk heb ik haar chef er bij moeten halen om haar te dwingen die rekening te verhuizen. Na mijn verhuizing nooit meer problemen gehad.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:37 schreef B-Keizer het volgende:
Rabobank (NL betaal&spaar); Tevreden over de service. Goede informatie, vriendelijke mensen(ik zit bij 2 filialen) en daar is gelijk ook het probleem. Het is een coöperatieve bank, dus als je een probleem hebt, moet je naar je eigen filiaal en niet naar een filiaal in bijvoorbeeld een buurstad. Dat is op zich het enige nadeel.
Dit is overigens standaard de eerste reactie van elk Rabobank-filiaal. Als je doorvraagt, kan het inderdaad wel.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:04 schreef freako het volgende:
Toppunt was dat een bankmedewerkster maar bleef roepen dat het onmogelijk was om een Raborekening naar een ander filiaal over te zetten.
Mag dat postbanktraagheidsverhaal nu eens de wereld uit? Ik ontvang op mijn postbankrekening regelmatig betalingen van mensen, zowel van postbank- als van bankrekeningen. Die van de postbank staan er direkt op (ja, kunst, het blijft binnen de bank), maar die van andere banken staan er ook binnen een dag op.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:33 schreef Invert het volgende:
Postbank en rabobank... ik wilde eerst volledig overstappen naar de rabo omdat de verwerkingen van boekingen etc bij postbank zo ontzettend traag gaat.
Mensen blijven aan dogma's vasthouden, tochquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:08 schreef r00t3d het volgende:
[..]
Mag dat postbanktraagheidsverhaal nu eens de wereld uit?
Ik ben eventjes te lui om het op te zoeken. Heb je daar een spaarrekening of beleggersrekening? Ik weet niet of ze ook aan spaarrekeningen doen, maar zo ja, wat is het rente percentage?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:39 schreef Dizzee het volgende:
Binck Bank
Grappig genoeg stondi ik bij m'n volgende verhuizing na 10 minuten weer buiten. Toen was het zo geregeld.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is overigens standaard de eerste reactie van elk Rabobank-filiaal. Als je doorvraagt, kan het inderdaad wel.
Ik ben al 3x verhuisd van filiaal, ging altijd perfect, binnen 5 minuten geregeld. Zal ook wel weer aan de filialen liggen misschien (1 dorp, 2 stad en 3 is de personeelsbank)quote:Op zaterdag 24 maart 2007 03:04 schreef freako het volgende:
[..]
Grappig genoeg stondi ik bij m'n volgende verhuizing na 10 minuten weer buiten. Toen was het zo geregeld..
Nee, het gaat erom dat wanneer je woont in stad X, je "in principe" niet in stad Y bij de Rabobank lid (quote:Op zaterdag 24 maart 2007 03:04 schreef freako het volgende:
[..]
Grappig genoeg stondi ik bij m'n volgende verhuizing na 10 minuten weer buiten. Toen was het zo geregeld..
Echt nog geen problemen mee gehad. Ik woonde in A en bankierde in B terwijl er in A ook een bank was. Helemaal geen vragen over gehad. Heb ook maanden in C gebankiert terwijl ik in A woonde...quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom dat wanneer je woont in stad X, je "in principe" niet in stad Y bij de Rabobank lid () kan zijn, als er in stad X ook een filiaal is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |