abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46742913
Fok Dieetclub deel 139

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de feestdagen in # 45 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes

Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings

(Di)eetclubmeeting topic XIX We zijn druk aan het overleggen over een uitje naar de sauna, maar ook over een weekendje weg!

Ik wil ook!

Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Het handigst is om even in het topic te melden dat je een account aangemaakt hebt, dan kom je het snelst in het lijstje. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
pi_46742951
Sorry, ik gooide 'm dicht.
Dit was mijn laatste post:
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:18 schreef Liejannuh het volgende:
Jemig Riann, dat is wel vervelend, maar waarom vond je leidinggevende dan dat je niet goed functioneerde? Ik neem tenminste aan dat ze met voorbeelden is gekomen.
Tja, en over je moeder meenemen naar je functioneringsgesprek, daar ga ik maar niets over zeggen.

P-etr-a, waar haal je vandaan dat je je eten in die verhoudingen moet eten? En waar meet je dat na?
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:24:28 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_46743082
Als ik ook nog eens van alles wat ik in mijn mond steek moet uitrekenen of alles wel in de juiste verhouding is heb ik helemaal geen leven meer Ik ben nu al obsessed met kcals bezig, en daar wil ik het liever ook bij houden
disclaimer
pi_46743242
volgens mij kloppen de verhoudingen bij mij ook niet
maar als ik dat inderdaad ook nog moet gaan uitrekenen
pi_46743336
tvp
ik woog vanmorgen 97,3, het gaat langzaam maar zeker de goede kant op
pi_46743942
Ik heb de gewenste verhoudingen gevonden op women-running.com, onder advies--> voeding. En met calorieteller.nl kan je het uitrekenen (er staan getallen die ik zelf met de rekenmachine heb omgezet naar procenten).

Maar volgens jullie is het dus niet zo'n big deal?
pi_46744125
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 19:42 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb de gewenste verhoudingen gevonden op women-running.com, onder advies--> voeding. En met calorieteller.nl kan je het uitrekenen (er staan getallen die ik zelf met de rekenmachine heb omgezet naar procenten).

denk het niet petra, maar als je wel minder koolhydraten wil gaan eten, ga dan kijken naar het south beach dieet, daar zit je met geen koolhydraten in het begin, en later alleen met langdurige (volgens mij)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:46:37 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_46744149
quote:

Ik denk dat je met gezond verstand al een heel eind komt in het bepalen wat wel en geen goede voeding is
disclaimer
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:47:12 #9
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_46744178
Die percentages komen me ook bekend voor van valtaf.nl Daar berekenen ze ook wat de verhoudingen zijn als je je eetdagboek invult.

Maar ik zou die conclusie niet baseren op 1 dag p-etr-a en bovendien wijk je niet heel erg veel af van wat ze aanraden.
pi_46744220
quote:

Meid, je zit zo dicht bij de ideale verhoudingen dat ik me daar helemaal niet druk om zou maken als ik jou was. Het wordt anders wel héél veel rekenwerk elke dag als je er altijd precies op zou moeten zitten Het is een benadering van het ideaal en jij benadert dat uitstekend. Het wordt wat anders als je bijv. 40% eiwitten eet of 35% koolhydraten of 40% vet

Geen big deal dus.

Riann, wat klote Dit werkt zo in de toekomst natuurlijk ook niet prettig. Kan je je leidinggevende aanspreken op die leugens en vragen waarom ze de boel zo heeft verdraaid?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_46745118
Zoals iedereen al zegt.. volgens mij heeft het weinig zin om precies te gaan uitrekenen wat je nou eet en in welke verhouding.. Luister naar je eigen gezonde verstand!
pi_46745190
Oké, ik dacht dat het wel wat erg veel eiwitten waren. Maar als dit een goede benadering is, mooi! Ik voel me er zelf ook niet slecht bij ofzo... Het is meer dat ik het nooit wist, en er nu ineens achter kwam en dacht van: ojee, moet ik daar óók nog op letten?!

En inderdaad Jojogirl, op één dag baseren zegt weinig, alleen weet ik niet meer wat ik gisteren precies heb gegeten.

Bedankt voor de geruststelling.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:17:55 #13
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_46745599
Hihaho, vandaag een goede dag gehad

Deels omdat ik het er met eten uitstekend vanaf heb gebracht en deels omdat ik zo heerlijk heb lopen
shoppen vandaag. Ik was godsgruwelijk verwend met mijn verjaardag en had nog wat uit te geven

Iemand hier trouwens een idee of een Turkse pizza mét döner, sla en saus iets is dat als avondmaal
in een dieet past. Tis qua calorieën een beetje moeilijk schatten en ik vraag me ook af hoeveel vet er
wel niet inzit. Ik wil op woensdag nog weleens een Turkse pizza eten, maar ik twijfel over morgen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_46745717
Tvp'tje
pi_46745887
45 minuten bootcamp dvd gedaan voelt toch altijd wel weer lekker
in totaal dus weer een uur gesport vandaag

en wat ik gegeten heb:

ontbijt:
cruesli met melk
peer

lunch:
appel

avondeten:
kip en aardappelen en rauwkost

en genoeg water gedronken

vanavond nog een paar crackers eten
pi_46746150
Hoe teer je op zo'n lunch? Ik vind het echt ontzettend weinig, 1 appel, dan zou ik hopeloos vervallen in snaaiwerk 's middags.
pi_46746202
En daar was ik weer.. Vanavond ongezond gegeten, morgen zien we wel weer verder..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_46746217
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:30 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe teer je op zo'n lunch? Ik vind het echt ontzettend weinig, 1 appel, dan zou ik hopeloos vervallen in snaaiwerk 's middags.
ik heb er zelf geen last van maar weet wel dat dit niet goed is
maar door stage en werk heb ik geen tijd om tussen door meer te eten
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:31:59 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_46746237
mwah, ik eet overdag ook niet meer dan 3 crackers, 2 appels en een paar tomaatjes
disclaimer
pi_46746298
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dan neem je toch een krentenbol mee ofzo? Eet net zo makkelijk als een appel en is een stuk voedzamer.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:34:35 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_46746348
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Mag ik hier even op inhaken?
Ik vind dat niet echt een geldige reden, of wilde je als je straks fulltime werkt helemaal niks meer eten? Je hebt maar 10 minuten nodig om een paar boterhammen naar binnen te werken zonder de hik te krijgen, en die tijd kan je echt wel maken
disclaimer
pi_46746354
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:33 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dan neem je toch een krentenbol mee ofzo? Eet net zo makkelijk als een appel en is een stuk voedzamer.
ja maar dan willen de kinderen ook weer brood (ik werk met kinderen)
en tussendoor fruit gaat daarom makkelijker
maar goed ik kom er wel uit
pi_46746379
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mag ik hier even op inhaken?
Ik vind dat niet echt een geldige reden, of wilde je als je straks fulltime werkt helemaal niks meer eten? Je hebt maar 10 minuten nodig om een paar boterhammen naar binnen te werken zonder de hik te krijgen, en die tijd kan je echt wel maken
ik neem aan bij een fulltime baan dat je pauze hebt
en dat heb ik nu een maal van 11 uur tot 7 uur niet omdat ik werk maar net met stage kan combineren
  dinsdag 27 februari 2007 @ 20:35:23 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_46746380
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar dan willen de kinderen ook weer brood (ik werk met kinderen)
en tussendoor fruit gaat daarom makkelijker
maar goed ik kom er wel uit
Dan zeg je nee tegen de kinderen
disclaimer
pi_46746405
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dan zeg je nee tegen de kinderen
en hoe wil je dat gaan uitleggen dat hun dat niet mogen maar ik wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')