Dat er boven straatniveau een leuke skyline te zien is zegt geen ene moer over de kwaliteit van de openbare ruimte en voorzieningen/winkels/sfeer in een stad.quote:Op donderdag 10 juni 2010 09:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
?
Ja, inderdaad. Echt een kille stad en ik heb aardig wat ervaring met industriesteden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:18 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat er boven straatniveau een leuke skyline te zien is zegt geen ene moer over de kwaliteit van de openbare ruimte en voorzieningen/winkels/sfeer in een stad.
Gaat het hier niet om. Het gaat hier om de mooiste stad. Behalve een vervallen kasteel heeft Helmond totaal geen mooie gebouwen, uitzichten etc.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:18 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat er boven straatniveau een leuke skyline te zien is zegt geen ene moer over de kwaliteit van de openbare ruimte en voorzieningen/winkels/sfeer in een stad.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
BoZ is ook schitterend ja, heb er 2,5 jaar stage gelopen
Ik zeg doenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:01 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Wie kan er even een poll maken?
De opties, als ik zo even het topic doorlees:
Bergen op Zoom ()
Nijmegen
Heerlen
Groningen
Rotterdam
Maastricht
Utrecht
Breda
Amsterdam
Schiedam
Oirschot
Sneek
Bourtange
Arnhem
Roosendaal
Gouda
Haarlem
Dordrecht
Den Haag
Deventer
Schagen
Den Bosch
Alkmaar
Tilburg
Venlo
Joure
Apeldoorn
Leeuwarden
Amersfoort
Middelburg
Helmond ()
En het gaat erom welke stad je het mooiste vindt, NIET om waar je woont!
Aan een riviertje zo te zien.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:08 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Oke, toekomstige pollbouwer:
Weesp moet er ook nog bij
Waar dat ook mag liggen![]()
Die kerk lijkt op die van Smerdiekquote:
Ik las:quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:12 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Die kerk lijkt op die van Smerdiek
(Sint-Maartensdijk voor niet-Zeeuwen of niet-bijna-Zeeuwen)
quote:
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:13 schreef Graseter het volgende:
[..]
Ik las:
Die kerk lijkt op die van wtf
(wtf voor niet-Zeeuwen of niet-bijna-Zeeuwen)
En op de plek waar de verwoestte huizen stonden ligt nu een gracht.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Weesp? Van het grote bombardement op Weesp?
Smerdiek!!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:12 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Die kerk lijkt op die van Smerdiek
(Sint-Maartensdijk voor niet-Zeeuwen of niet-bijna-Zeeuwen)
Owja ik zie hetquote:
Het is je vergeven.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:29 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Owja ik zie het![]()
Niet express hoor!
Okequote:
Hmm ik vindt Bergen op Zoom toch nog nét iets beter..quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:04 schreef Rossdale het volgende:
Breda... duh
Al is BoZ wel een hele goede tweede
Omdat daaromquote:
Heb ik hier eindelijk een medeinwoner gevonden?quote:Op donderdag 24 juni 2010 23:43 schreef StevenPaul het volgende:
Kampen is ondergewaardeerd.Prachtig gezicht over de ijssel.
Al moet ik zeggen dat er hier in dit topic ook prachtige steden tussen zitten.
Zeg 't gaat over de mooiste STAD van Nederland hequote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:56 schreef Grumpey het volgende:
Ik wilde op Weesp stemmen, want weesp is erg mooi dorpje, maar stond er niet bij....
Dan maar Amsterdam gestemd, ligt er toch praktisch naast.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:26 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Poll: Wat is de mooiste stad van Nederland?Bergen op Zoom Nijmegen Heerlen Groningen Rotterdam Maastricht Utrecht Breda Amsterdam Schiedam Oirschot Sneek Bourtange Arnhem Roosendaal Gouda Haarlem Dordrecht Den Haag Deventer Schagen Den Bosch Alkmaar Tilburg Venlo Joure Apeldoorn Leeuwarden Amersfoort Middelburg Helmond
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Weesp is een stad.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:29 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Zeg 't gaat over de mooiste STAD van Nederland he
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:29 schreef rubje het volgende:
er is maar mooie stad van nederland
[ afbeelding ]
start spreading the news...manhatten ad maas
Ik kan ook mooie foto's van een enorme berg stront maken. Het zegt alleen zo weinig allemaal.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:29 schreef rubje het volgende:
er is maar mooie stad van nederland
[ afbeelding ]
start spreading the news...manhatten ad maas
Mooi idd!quote:
Nee helaas, woon net op het randje van de gemeente kampen, (woon net in de gemeente zwartewaterland). Zou best wel in Kampen willen wonen. Prachtige stad!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:15 schreef Mistaken het volgende:
[..]
Heb ik hier eindelijk een medeinwoner gevonden?![]()
![]()
Kampen is echt prachtig!
Maar geen zee en bos en heuvels en historie en Zeeland en Brabant tegelijk zoals Bergen op Zoomquote:
wel degelijk heuvels. En de zee die was er eeuwen geleden. Dat heeft die stad nu gewoon niet meer nodig.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:11 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Maar geen zee en bos en heuvels en historie en Zeeland en Brabant tegelijk zoals Bergen op Zoom
Stem gelijk even op Bergen op Zoomquote:Op woensdag 7 juli 2010 02:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En toch, mijn top 3:
1. Breda
2. Bergen op Zoom
3. Amersfoort
quote:
Heb op Breda gestemd omdat ik dat de mooiste stad vindquote:Op woensdag 7 juli 2010 14:14 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Stem gelijk even op Bergen op Zoom
Jammerquote:Op woensdag 7 juli 2010 14:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Heb op Breda gestemd omdat ik dat de mooiste stad vind
Rare zinsopbouw. Maar Maastricht heeft wel degelijk bos en heuvels. Wou je zeggen dat ze in BOZ heuvels hebben?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:11 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Maar geen zee en bos en heuvels en historie en Zeeland en Brabant tegelijk zoals Bergen op Zoom
Met Brabant en Zeeland bedoel ik aan de ene kant de prachtige uitgestrekte polders (Overgaande in Zeeland) en aan de andere kant de mooie zandgronden met geweldige bossen en mooie stuifzandheides. En de overgang tussen de twee is natuurlijk de fameuze Brabantse Wal, met prachtige hoogtes en bossen, lang verdwenen dorpen en een zicht hierop van diep in Zeeland.quote:Op woensdag 7 juli 2010 21:37 schreef IsavdLinden het volgende:
[..]
Rare zinsopbouw. Maar Maastricht heeft wel degelijk bos en heuvels. Wou je zeggen dat ze in BOZ heuvels hebben?
Of heb je het nou over die zandhoop?![]()
En wat bedoel je met "Brabant en Zeeland tegelijk". BOZ is Brabant, hoezo "heeft" het Zeeland dan? In de buurt ofzo? Is dat een vereiste? Dacht het niet.
Ja, zie je heel duidelijk liggen als je vanuit Antwerpen of Zeeland via de A58/A4 Brabant binnen komt rijden.quote:Op woensdag 7 juli 2010 21:43 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Met Brabant en Zeeland bedoel ik aan de ene kant de prachtige uitgestrekte polders (Overgaande in Zeeland) en aan de andere kant de mooie zandgronden met geweldige bossen en mooie stuifzandheides. En de overgang tussen de twee is natuurlijk de fameuze Brabantse Wal, met prachtige hoogtes en bossen, lang verdwenen dorpen en een zicht hierop van diep in Zeeland.
Zeeland is prachtig! Je moet het gewoon een beetje doorgronden. En hun accent is juist heel bijzonder, het lijkt op het West-Vlaams en Zuid-Afrikaansquote:Op woensdag 7 juli 2010 21:57 schreef IsavdLinden het volgende:
Vind Zeeland niet echt geweldig persoonlijk (en ze hebben nog een lelijk accent ook)
Nou nee, ik vind het echt een heel lelijk accent.quote:Op woensdag 7 juli 2010 21:58 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Zeeland is prachtig! Je moet het gewoon een beetje doorgronden. En hun accent is juist heel bijzonder, het lijkt op het West-Vlaams en Zuid-Afrikaans
Nooit gehoordquote:Op woensdag 7 juli 2010 22:00 schreef IsavdLinden het volgende:
[..]
Nou nee, ik vind het echt een heel lelijk accent.
Net als het accent wat rondom Nijmegen gesproken wordt. Brrrrr
Alle dialecten in de Randstad klinken ordinairquote:
Jij bedoelt Hoogerheide enzoquote:Op woensdag 7 juli 2010 21:55 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ja, zie je heel duidelijk liggen als je vanuit Antwerpen of Zeeland via de A58/A4 Brabant binnen komt rijden.
Yes!quote:
Ik reed daar altijd met plezier langs, elke dag dat ik vanuit Hulst via Antwerpen naar BoZ reed. Mooi gebiedjequote:
Kun je op Bergen op Zoom stemmen?quote:Op woensdag 7 juli 2010 22:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik reed daar altijd met plezier langs, elke dag dat ik vanuit Hulst via Antwerpen naar BoZ reed. Mooi gebiedje
Heb al Breda gedaanquote:Op woensdag 7 juli 2010 22:50 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Kun je op Bergen op Zoom stemmen?Alsjeblieeeeeft?
Sinds wanneer ligt Nijmegen in de Randstad?quote:Op woensdag 7 juli 2010 22:19 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Alle dialecten in de Randstad klinken ordinair
Ik had het ook niet over Nijmegen..quote:Op woensdag 7 juli 2010 22:59 schreef IsavdLinden het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt Nijmegen in de Randstad?
Jamaar Oudenbosch is een dorpquote:Op woensdag 7 juli 2010 23:25 schreef Bravebart het volgende:
BoZ is me zeer positief meegevallen jaEn ik vond de mini St. Pieter in Oudenbosch ook wel epic toen ik erlangs reed
Er staan wel meer niet-steden in de lijstquote:Op woensdag 7 juli 2010 23:32 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Jamaar Oudenbosch is een dorp
Waar ligt dat?quote:
ligt in drenthequote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:57 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Waar ligt dat?![]()
Shit ik dacht dat ik alle plaatsen van Nederland wel kende![]()
Bij Assen denk ik altijd aan hunnebedden en Probleemwijkenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:10 schreef SiepelRöcker het volgende:
[..]
ligt in drentheongeveer 30km van Assen. als je het zoekt op googlemaps vindt je het ook
niks vergeleken met Maastricht, zoals vaker genoemd: Maastricht dusquote:Op woensdag 7 juli 2010 21:43 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Met Brabant en Zeeland bedoel ik aan de ene kant de prachtige uitgestrekte polders (Overgaande in Zeeland) en aan de andere kant de mooie zandgronden met geweldige bossen en mooie stuifzandheides. En de overgang tussen de twee is natuurlijk de fameuze Brabantse Wal, met prachtige hoogtes en bossen, lang verdwenen dorpen en een zicht hierop van diep in Zeeland.
heuvels in Nijmegenquote:Op maandag 7 juni 2010 17:17 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
nijmegen is gebouwd op 3 heuvels ja. je fietst je het apelazerus hier
Hoe klein is je belevingswereld als je dit oprecht de drie mooiste steden van Nederland vind..quote:Op woensdag 7 juli 2010 02:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En toch, mijn top 3:
1. Breda
2. Bergen op Zoom
3. Amersfoort
quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:37 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Hoe klein is je belevingswereld als je dit oprecht de drie mooiste steden van Nederland vind..
Jij bent natuurlijk al overal in NL geweest he?quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:37 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Hoe klein is je belevingswereld als je dit oprecht de drie mooiste steden van Nederland vind..
Het is ook niet alsof de bovenste twee al weet ik niet hoe vaak zijn genomineerd als mooiste binnenstad van Nederland ofzo natuurlijkquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:37 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Nou, vergroot onze belevingswereld dan maar met jouw 3 nominaties, ipv alleen zo'n loze opmerking te plaatsen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:37 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |