Van jouw bericht word ik weer een beetje triest. Ik had net besloten deze keer d66 te stemmen, lees ik dat die enge nicht Boris lijsttrekker is. Maar ja, je stemt voor hun standpunten dus ik blijf waarschijnlijk bij mijn keuze(maar niet op Boris)quote:Op woensdag 7 maart 2007 03:16 schreef Grumpey het volgende:
hier D66 Noord-Holland (amsterdam), en ik stem op Boris Dittrich. Ideaal moment om voor het eerst in mijn leven eens op een lijstduwer te stemmen. Maar wil graag de man aangeven dat ik hem goed vond, en daarnaast zou ik anders ook D66 stemmen.
Ik nu dus ook... heb er eens ff over na gedachtquote:Op woensdag 7 maart 2007 07:36 schreef spoor4 het volgende:
Ik stem met het oog op de eerste kamer.
Lijsttrekker /= lijstduwer...quote:Op woensdag 7 maart 2007 07:28 schreef sturky100 het volgende:
[..]
Van jouw bericht word ik weer een beetje triest. Ik had net besloten deze keer d66 te stemmen, lees ik dat die enge nicht Boris lijsttrekker is. Maar ja, je stemt voor hun standpunten dus ik blijf waarschijnlijk bij mijn keuze(maar niet op Boris)
zoals ik al zei: Boris staat ergens op plaats 63 ofzoquote:Op woensdag 7 maart 2007 07:28 schreef sturky100 het volgende:
[..]
Van jouw bericht word ik weer een beetje triest. Ik had net besloten deze keer d66 te stemmen, lees ik dat die enge nicht Boris lijsttrekker is. Maar ja, je stemt voor hun standpunten dus ik blijf waarschijnlijk bij mijn keuze(maar niet op Boris)
Iig geen wilders dusquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:16 schreef Eveli het volgende:
Eigenlijk stem ik gewoon op dezelfde partij als bij de Tweede Kamer-verkiezingen.
O zat ik me eigen druk te maken dat het maar tot 5 uur open wasquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:53 schreef du_ke het volgende:
9 uur
Het tijdstip is inderdaad wat ongelukkig, twee jaar na de TK verkiezingen zou beter zijn en twee stemmen uitbrengen, op de P S en de E K, zou ook een optie zijnquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:46 schreef dVTB het volgende:
De opkomst lijkt niet echt hoger te gaan worden dan 4 jaar geleden. Dat betekent dat de grens van 50 procent waarschijnlijk niet wordt gehaald. Behoorlijk triest, eigenlijk
Ik vind dat de tijd rijp is voor een maatschappelijk debat over deze getrapte verkiezingen. Volgens mij moet het hele systeem op de schop.
Provinciale verkiezingen niet meer tegelijkertijd, maar verspreid over een periode van 1 tot 2 jaar per provincie. Je hebt dan dus elke maand of 2 maanden in één provincie verkiezingen, die dan ook echt de aandacht kunnen krijgen die ze verdienen. Dat zal wellicht de opkomst ook ten goede komen.
Provinciale Staten kiest niet langer de Eerste Kamer, aangezien ze feitelijk niets met elkaar hebben te maken. Of de Eerste Kamer wordt afgeschaft OF deze wordt rechtstreeks door de bevolking gekozen (bijvoorbeeld twee jaar na de Tweede Kamerverkiezingen) of de samenstelling ervan wordt één op één afgeleid van de zetelverdeling in de Tweede Kamer.
Omdat in veel gemeenten (waaronder Amsterdam) een proef wordt gehouden met het stemmen in een willekeurig stemlokaal. Je mag dan zelf kiezen in welk stemlokaal in je gemeente je je stem uitbrengt. Als je dan mensen toe gaat staan om met een legitimatiebewijs een stem uit te brengen, maak je het mogelijk dat mensen alle stembureaus afgaan om daar te stemmen. En dat mag niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:29 schreef Sebastral het volgende:
Waarom kan je trouwens niet met je paspoort stemmen?
Ok..quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:20 schreef freako het volgende:
[..]
Omdat in veel gemeenten (waaronder Amsterdam) een proef wordt gehouden met het stemmen in een willekeurig stemlokaal. Je mag dan zelf kiezen in welk stemlokaal in je gemeente je je stem uitbrengt. Als je dan mensen toe gaat staan om met een legitimatiebewijs een stem uit te brengen, maak je het mogelijk dat mensen alle stembureaus afgaan om daar te stemmen. En dat mag niet.
ik ben voor het afschaffen van provincies sowieso. Maar goed, laten we beginnen met de 1e kamer. Echter, dat gaat nooit gebeuren, omdat daarvoor het voorstel door de eigen kamer goedgekeurd moet worden en geen enkele politicus heeft ooit zichzelf opgeheven. Alleen al om die rede moet het verdwijnen overigens.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:46 schreef dVTB het volgende:
De opkomst lijkt niet echt hoger te gaan worden dan 4 jaar geleden. Dat betekent dat de grens van 50 procent waarschijnlijk niet wordt gehaald. Behoorlijk triest, eigenlijk
Ik vind dat de tijd rijp is voor een maatschappelijk debat over deze getrapte verkiezingen. Volgens mij moet het hele systeem op de schop.
Provinciale verkiezingen niet meer tegelijkertijd, maar verspreid over een periode van 1 tot 2 jaar per provincie. Je hebt dan dus elke maand of 2 maanden in één provincie verkiezingen, die dan ook echt de aandacht kunnen krijgen die ze verdienen. Dat zal wellicht de opkomst ook ten goede komen.
Provinciale Staten kiest niet langer de Eerste Kamer, aangezien ze feitelijk niets met elkaar hebben te maken. Of de Eerste Kamer wordt afgeschaft OF deze wordt rechtstreeks door de bevolking gekozen (bijvoorbeeld twee jaar na de Tweede Kamerverkiezingen) of de samenstelling ervan wordt één op één afgeleid van de zetelverdeling in de Tweede Kamer.
2% progressiever dan die neonazipartij van Michiel Smit!quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:13 schreef sammienl het volgende:
U heeft 36 / 36 stellingen binnen de thema's beantwoord. Op basis van uw antwoorden staat u het dichtst bij Nieuw Rechts en bent u het verst verwijderd van SP.
Hieronder ziet u een totaaloverzicht van alle partijen op volgorde van weinig t/m veel afwijking ten opzichte van u.
Nieuw Rechts
U bent even rechts als links als Nieuw Rechts
U bent 2% progressiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 74%
PvdA
U bent even rechts als links als PvdA
U bent 13% conservatiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 73%
Lokaal Zuid-Holland
U bent 3% linkser
U bent 11% conservatiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 77%
ChristenUnie
U bent 3% linkser
U bent 20% conservatiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 73%
D66
U bent 11% linkser
U bent 13% conservatiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 68%
VVD
U bent 20% linkser
U bent 5% progressiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 75%
CDA
U bent 17% linkser
U bent 9% conservatiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 77%
Islam Democraten
U bent 3% rechtser
U bent 25% conservatiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 63%
Sociaal-Liberale Partij
U bent 6% linkser
U bent 25% conservatiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 62%
Leefbaar Zuid-Holland
U bent 20% linkser
U bent 14% conservatiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 71%
GroenLinks
U bent 19% rechtser
U bent 23% conservatiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 63%
SGP
U bent 23% linkser
U bent 19% conservatiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 69%
PvdDieren
U bent 14% rechtser
U bent 30% conservatiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 57%
Fortuyn
U bent 39% linkser
U bent 13% progressiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 57%
SP
U bent 27% rechtser
U bent 36% conservatiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 59%
Het wordt overigens PvdA![]()
GL statenleden zullen op de GL 1e kamerlijst stemmen en de PvdA statenleden op de PvdA 1e kamerlijst. Maar als er restzetels zijn voor de 1e kamer dan maken ze door die lijstverbinding samen meer kans.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mijn moeder heeft op GroenLinks gestemd, nu zag ik dat GroenLinks een lijstverbintenis heeft met de PvdA. Heeft dat gevolgen voor het kiezen van de eerste kamer? Of is het waarschijnlijk dat GroenLinks zijn eigen senatoren kiest?
volgens mij begrijp je het begrip 'progressief' niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:13 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
2% progressiever dan die neonazipartij van Michiel Smit!![]()
want?quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:20 schreef Grumpey het volgende:
[..]
volgens mij begrijp je het begrip 'progressief' niet.
Ja, dat kan gevolgen hebben. Ik neem maar even aan dat je het hier over een lijstverbinding van de lijsten voor Provinciale Staten hebt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mijn moeder heeft op GroenLinks gestemd, nu zag ik dat GroenLinks een lijstverbintenis heeft met de PvdA. Heeft dat gevolgen voor het kiezen van de eerste kamer? Of is het waarschijnlijk dat GroenLinks zijn eigen senatoren kiest?
Ik ben moralistisch en conservatiefquote:Op woensdag 7 maart 2007 19:26 schreef _Qmars_ het volgende:
d66Zolangzamerhand nog de enige partij met inhoud. Ik blijf een voorstander van pragmatisme, en d66 bashen was een tijdje hip. Maar nu de neuzen weer vooruit
![]()
Ik hoop echt dat CDA verliest, en CU ook. Domme schapen in Nederland die achter de moralistische conservatieve horde aanlopen. Denkt hier nou niemand na ?
Omdat ze de vorige statenverkiezingen in jouw provincie als 2 zijn geeindigd gok ikquote:Op woensdag 7 maart 2007 19:47 schreef Pikhoofd het volgende:
CDA natuurlijk.
Even een vraagje: Waarom is het CDA lijst 2 en niet lijst 1?
Woon je in Groningen, Drenthe of Zuid-Holland toevallig?quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:47 schreef Pikhoofd het volgende:
CDA natuurlijk.
Ik weet niet in welke provincie dat is, maar ik kan me zo voorstellen dat ze per provincie zijn ingedeeld naar de zetelverdeling op dit moment...quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:47 schreef Pikhoofd het volgende:
CDA natuurlijk.
Ik niet. Heb gewoon gekeken naar het programma.quote:Op woensdag 7 maart 2007 07:36 schreef spoor4 het volgende:
Ik stem met het oog op de eerste kamer.
Klopt. De grootste partij in de Staten krijgt lijstno. 1, de een-na-grootste no. 2, enzovoort. Als 2 partijen evenveel zetels gehaald hebben bij de vorige verkiezingen geeft het aantal stemmen de doorslag. De lijstnummers van partijen die nog niet in de Staten vertegenwoordigd zijn wrodt daarna door middel van loting bepaald.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:16 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke provincie dat is, maar ik kan me zo voorstellen dat ze per provincie zijn ingedeeld naar de zetelverdeling op dit moment...
De uitslag is in ieder geval hier te zien: http://www.nos.nl/politiek24/quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:02 schreef Caesu het volgende:
is er ook een live-stream van ned1 vanavond?
Met het afscheid van Maartjequote:Op woensdag 7 maart 2007 21:01 schreef Sidekick het volgende:
Om 21:15 uitzending op Ned1, met Ferry Mingelen, Maartje van Weegen en Paul Witteman. En genoeg rechtse politici die ze live ritueel gaan slachten.
In Renswoude en Rozendaal blijven ze zo'n beetje constant.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:11 schreef Kozzmic het volgende:
Fors verlies voor het CDA op Schiermonnikoog: -8 procent.
http://www.nos.nl/static/verkiezingen/2007PS/index.html
Niet dat ik weet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:15 schreef MrBadGuy het volgende:
Is er ook een exit poll?
LOL, er staat een microfoon open.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:04 schreef Tirion het volgende:
[..]
De uitslag is in ieder geval hier te zien: http://www.nos.nl/politiek24/
Good night Nation!![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:17 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
LOL, er staat een microfoon open.
Maartje is bang dat ze niet iedereen kent!
Ligt het aan mij of klopt er iets niet op die website, de staafjes lijken helemaal niet op de uitslag:quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:11 schreef Kozzmic het volgende:
Fors verlies voor het CDA op Schiermonnikoog: -8 procent.
http://www.nos.nl/static/verkiezingen/2007PS/index.html
Ze verwachtten niet dat er iemand ook echt naar de stream gaat kjijken?quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:17 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
LOL, er staat een microfoon open.
Maartje is bang dat ze niet iedereen kent!
Er heeft al bijna niemand gestemd, laat staan dat iemand geïntreseerd is in de uitslagquote:Op woensdag 7 maart 2007 21:18 schreef freako het volgende:
[..]
Ze verwachtten niet dat er iemand ook echt naar de stream gaat kjijken?.
Ze staan verkeerd om ja, de "binnenste staaf" hoort de uitslag van 2007 te zijn, maar is nu de uitslag van 2003.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:18 schreef Tirion het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of klopt er iets niet op die website, de staafjes lijken helemaal niet op de uitslag:
[afbeelding]
Dit is Renswoude.![]()
Buitenste ring is de uitslag, de kern is de uitslag van vier jaar geleden?!quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:18 schreef Tirion het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of klopt er iets niet op die website, de staafjes lijken helemaal niet op de uitslag:
[afbeelding]
Dit is Renswoude.![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:02 schreef Caesu het volgende:
is er ook een live-stream van ned1 vanavond?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |