abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46775183
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Grappig, al dat gejank is gebaseerd op 1 ding en dat is dat de meeste mensen gewoon OOK geld ruiken en willen. Er zit geen enkele sociale gedachte achter, ze willen gewoon net zo goed meegraaien uit de ruif.
Dat is aan deze kant van de glasvezelkabel in ieder geval NIET het geval.

Ben niet vies van een miljoentje of 12, maar jaloers ben ik zeker niet. Ik ben alleen van mening dat we soms te ver doorslaan in het hele 'Ja, maar de markt bepaalt' gelul.

Alsof het dan opeens allemaal prima is. Dat denk ik toch echt niet.

Die gedachtengang stoort me.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_46775378
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:00 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dat zeg jij nou wel maar als een bedrijf het minimumloon betaald of als het bedrijf mensen ontslaat om het werk in lageloonlanden te laten doen, dan mogen wij met 'n allen zorgen voor de sociale lasten.
Ja? En? Wat zegt mij dat over de afspraken die private partijen onderling maken? Als de partij die moet betalen en de partij die recht heeft op ontvangst van de betaling, een te betalen bedrag overeenkomen, dan heeft verder niemand daar wat over te zeggen. Zij hebben zeker partijen niet te veroordelen ten aanzien van hetgeen zij onderling afspreken, laat staan daar een of ander moreel oordeel over te vellen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_46775427
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:53 schreef rebel6 het volgende:
Het is net als de IT-hype van rond de eeuwwisseling, er werd grof geld betaald voor bedrijven die "iets" met internet deden. Achteraf bleek ook dat veel van die bedrijfjes stukken minder waard waren.
Die bedrijven gingen vanzelf failliet. Wat is het probleem ?
quote:
Zo is het ook met managers, dat bedrijven tegen elkaar opbieden om ze in huis te halen wil nog niet zeggen dat ze ook echt hun absurde salarissen waard zijn, maar helaas niemand die deze hype eens doorprikt.
en de overheid moet de hype doorprikken? Er is daar nog geen enkel argument voor geweest. Net als met de dot com hype zal ook dit zichzelf een keer opblazen als het echt een hype blijkt te zijn en wat is dan het probleem?

Of het een hype is is sowieso de vraag. Kun je die suggestie onderbouwen? In het dot com tijdperk verkochten veel bedrijven gebakken lucht. Met bedrijfsplannen die aan alle kanten rammelden kregen bedrijven investeringen los die belachelijk waren.

Topman van Numico zorgt in een paar jaar tijd voor het redden van Numico en het behalen van een forse winst. Daar krijgt hij voor beloond.

Let even op het verschil: Een dot com krijgt geld en moet het dan nog bewijzen. Topman van Numico bewijst dat hij het waard is en krijgt daarna z'n geld.
quote:
En als het aan mensen als jou ligt zal dat ook nooit gebeuren.
Als het aan mij ligt dan grijpt de overheid niet in. Je hebt nog geen reden gegeven waarom wel en net als vele andere dingen verwacht ik ook dat je dit geroep niet zult onderbouwen (net zoals bv. je geroep dat het een baan op HBO intelligentie niveau is).
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_46775502
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:02 schreef Pappie_Culo het volgende:

Die gedachtengang stoort me.
Ja, inderdaad......De markt is de grootste/allerlrgste materialistische religie ...... Het wordt tot boven alles en iedereen verheven... Het lijkt een alles omvattend geloof is geworden. Alles en iedereen dient in dienst te staan van de gesel van de markt (of je wilt of niet) ....we zijn gebombardeerd tot slaven van de markt...Of je wilt of niet....

De markt is niets meer dan het verlengde van de Mammon, topbestuurders vormen een soort engelenleger en die dienen als goddelijken te worden aanbeden (door werknemers, aandeelhouders), jawel met topsalarissen.....

Het klootjesvolk (wij dus) hebben dan maar te zwijgen en te slikken.....

Animal Farm opzijn best...Ze zijn iets gelijker dan wij... .
pi_46775571
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Kut vergelijking en dat weet je best
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_46775624
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:13 schreef FJD het volgende:

[..]

Kut vergelijking en dat weet je best
Wat is hier kut aan?

Het is uitstekend van toepassing....Vermeende gelijkheid.......En niet meer dan dat.
pi_46776202
quote:

[..]

Ja, inderdaad......De markt is de grootste/allerlrgste materialistische religie ...... Het wordt tot boven alles en iedereen verheven... Het lijkt een alles omvattend geloof is geworden. Alles en iedereen dient in dienst te staan van de gesel van de markt (of je wilt of niet) ....we zijn gebombardeerd tot slaven van de markt...Of je wilt of niet....

De markt is niets meer dan het verlengde van de Mammon, topbestuurders vormen een soort engelenleger en die dienen als goddelijken te worden aanbeden (door werknemers, aandeelhouders), jawel met topsalarissen.....

Het klootjesvolk (wij dus) hebben dan maar te zwijgen en te slikken.....

Mwah, in die bewoordingen zou ik het ook weer niet willen zeggen
pi_46776246
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:28 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Mwah, in die bewoordingen zou ik het ook weer niet willen zeggen
Wacht maar op mijn boek .
pi_46776300
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wacht maar op mijn boek .
Moe'k hier effe wachten? Of gewoon algemeen van... "wacht maar!"?
pi_46776379
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:30 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Moe'k hier effe wachten? Of gewoon algemeen van... "wacht maar!"?
Nou....dat wachten kan best lang duren.......maar af en toe kietelt het wel om de mensen de ogen te openen hoe slaafs we zijn geworden van de god van het geld.......

En alle mistanden die de hardcore markteconomie met zich meebrengt........Een prachtboek het doet denken aan animal farm.....
pi_46776405
maar toch wel gratis he?
pi_46776444
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
maar toch wel gratis he?
Nee. (ik ben dan weer voor de markt)
pi_46778455
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:08 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja? En? Wat zegt mij dat over de afspraken die private partijen onderling maken? Als de partij die moet betalen en de partij die recht heeft op ontvangst van de betaling, een te betalen bedrag overeenkomen, dan heeft verder niemand daar wat over te zeggen. Zij hebben zeker partijen niet te veroordelen ten aanzien van hetgeen zij onderling afspreken, laat staan daar een of ander moreel oordeel over te vellen.
Ook als de betalende partij dat geld te danken heeft aan marktfalen?
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 18:48:19 #114
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46780654
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:04 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Niet iedereen is zoals jij hoor, kneus.
Goeie discussie, kneus.
Laat me raden, jij loopt de kont van Marijnissen onvoorwaardelijk achterna?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46783326
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:30 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ook als de betalende partij dat geld te danken heeft aan marktfalen?
Hoe bedoel je?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_46783362
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Vermeende gelijkheid.......
Is een vereiste voor vermeende gelijkheid niet dat er in ieder geval nog gepretendeerd wordt dat men gelijk is?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46784302
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Goeie discussie, kneus.
Jij beschuldigt iedereen met kritiek dat ze enkel net zoveel geld willen als die managers, ja dat is een goede bijdrage aan de discussie.
quote:
Laat me raden, jij loopt de kont van Marijnissen onvoorwaardelijk achterna?
Zegt wel wat over jouw niveau deze opmerking.
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 20:26:52 #118
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46784394
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:24 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Jij beschuldigt iedereen met kritiek dat ze enkel net zoveel geld willen als die managers, ja dat is een goede bijdrage aan de discussie.
[..]

Zegt wel wat over jouw niveau deze opmerking.
Ik denk inderdaad dat de meeste klagers uiteindelijk en primair worden gedreven door gevoelens van jaloersheid, afgunst en hebberigheid. Voor mijn part krijgt een CEO 100 miljard euro, het is niet mijn geld, dus heb ik daar geen zak over te zeggen. Natuurlijk zou ik dat ook anders zien, maar ik heb geen enkel recht mij te bemoeien met andermans geld.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:47:31 #119
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46785174
quote:
De markt is de grootste/allerlrgste materialistische religie
Marktwerking of kapitalisme heeft niets, maar dan ook echt helemaal niets met materialisme te maken. Als je dat serieus denkt heb je er echt helemaal níets van begrepen.
pi_46785510
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Je kunt wel beweren dat het geld wat uitgekeerd wordt aan zo'n manager eigendom is van dat bedrijf en de maatschappij daar dus niks mee te maken heeft.

Maar dat veronderstelt dat dat bedrijf de rechtmatige eigenaar is van al dat geld.
Wat nou als zo'n bedrijf zwaar profiteert van marktfalen?
pi_46785860
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:56 schreef rebel6 het volgende:
Wat nou als zo'n bedrijf zwaar profiteert van marktfalen?
Zoals een woningbouwcorporatie die zwaar profiteert van het feit dat de overheid de woningmarkt dichthoudt? Of was dat niet het marktfalen wat je in gedachten had?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46787081
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:51 schreef FJD het volgende:

Verder is je suggestie dat over dat je zomaar directeur kan worden te onzinnig om op te reageren. Ik wacht wel even op je onderbouwing want die heb je natuurlijk toch?
Goh en ik zat juist zo te wachten op jouw onderbouwing dat mensen nooit door vriendjespolitiek op hoge plaatsen terecht komen

Om eens een leuk voorbeeld te noemen van iemand in een hoge positie: George W, bijvoorbeeld, heeft zijn prachtige positie natuurlijk dubbel en dwars verdiend door een leven lang hard werken.
  donderdag 1 maart 2007 @ 04:00:00 #123
46960 StefanP
polemicist
pi_46796774
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:32 schreef Ooster het volgende:
Ik vind het ook een beetje een non-verhaal.Afgunst lijkt me niet terzake. Laatst een documentaire/ interview met Boonstra gezien in zijn grote Belgische huis met z'n grote super platte Philips tv. En daar zat hij dan met al z'n vrienden moederziel alleen.
En dichter bij huis. Onze StefanP, nooit te beroerd om op te scheppen wat hij allemaal wel niet heeft en wat hij allemaal wel niet KAN doen. Hij woont in de VS en vind het daar meer dan "fantastisch" en toch is hij meer en vaker op FOK! te vinden dan ondergetekende. Hoe gelukkig ben je dan .
Kortom afgunst is zonde van je tijd.
Nou poehpoeh, maak jij even indruk met je 2 posts per dag... iedereen wil je aanraken! Ik zit met 8 posts per dag inderdaad 24/7 op Fok
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 1 maart 2007 @ 04:24:09 #124
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_46796801
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 04:00 schreef StefanP het volgende:

[..]

Nou poehpoeh, maak jij even indruk met je 2 posts per dag... iedereen wil je aanraken! Ik zit met 8 posts per dag inderdaad 24/7 op Fok
Waarom reageer je er uberhaupt op
pi_46796972
quote:
Grappig, al dat gejank is gebaseerd op 1 ding en dat is dat de meeste mensen gewoon OOK geld ruiken en willen. Er zit geen enkele sociale gedachte achter, ze willen gewoon net zo goed meegraaien uit de ruif.
Met alles wat duurder wordt en de grotere verschillen tussen top en lagere inkomens kan je al voorspellen waar we naar toe gaan.

Opvallend dat met nieuwe zorgstelsel nu al 300.000 mensen een betalingsachterstand hebben.

Dit rijkelijke belonen gebeurd al een behoorlijke tijd in Amerika, ondanks de economie daar ook aantrekt zijn er opvallend veel mensen die juist nu onder de armoede grans leven.

We zullen maar zeggen Goed voorbeeld doet goed volgen. We zullen zien de aankomende jaren hoe de verhoudingen tussen rijk en arm zich in Nederland ontwikkeld.
quote:
Pssstttt.....elke werknemer heeft een contract en elke werknemer heeft betaald gekregen naar wat er in z'n contract staat. Echt waar
En dat is voor jouw een reden voor mensen die ook op de werkvloer uitermate hun best doen nooit een keer wat extras te geven??

[ Bericht 0% gewijzigd door Positive_Thinking op 01-03-2007 06:23:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')