Dat is aan deze kant van de glasvezelkabel in ieder geval NIET het geval.quote:Op woensdag 28 februari 2007 08:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Grappig, al dat gejank is gebaseerd op 1 ding en dat is dat de meeste mensen gewoon OOK geld ruiken en willen. Er zit geen enkele sociale gedachte achter, ze willen gewoon net zo goed meegraaien uit de ruif.![]()
Ja? En? Wat zegt mij dat over de afspraken die private partijen onderling maken? Als de partij die moet betalen en de partij die recht heeft op ontvangst van de betaling, een te betalen bedrag overeenkomen, dan heeft verder niemand daar wat over te zeggen. Zij hebben zeker partijen niet te veroordelen ten aanzien van hetgeen zij onderling afspreken, laat staan daar een of ander moreel oordeel over te vellen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:00 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat zeg jij nou wel maar als een bedrijf het minimumloon betaald of als het bedrijf mensen ontslaat om het werk in lageloonlanden te laten doen, dan mogen wij met 'n allen zorgen voor de sociale lasten.
Die bedrijven gingen vanzelf failliet. Wat is het probleem ?quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:53 schreef rebel6 het volgende:
Het is net als de IT-hype van rond de eeuwwisseling, er werd grof geld betaald voor bedrijven die "iets" met internet deden. Achteraf bleek ook dat veel van die bedrijfjes stukken minder waard waren.
en de overheid moet de hype doorprikken? Er is daar nog geen enkel argument voor geweest. Net als met de dot com hype zal ook dit zichzelf een keer opblazen als het echt een hype blijkt te zijn en wat is dan het probleem?quote:Zo is het ook met managers, dat bedrijven tegen elkaar opbieden om ze in huis te halen wil nog niet zeggen dat ze ook echt hun absurde salarissen waard zijn, maar helaas niemand die deze hype eens doorprikt.
Als het aan mij ligt dan grijpt de overheid niet in. Je hebt nog geen reden gegeven waarom wel en net als vele andere dingen verwacht ik ook dat je dit geroep niet zult onderbouwen (net zoals bv. je geroep dat het een baan op HBO intelligentie niveau is).quote:En als het aan mensen als jou ligt zal dat ook nooit gebeuren.![]()
Ja, inderdaad......De markt is de grootste/allerlrgste materialistische religie ...... Het wordt tot boven alles en iedereen verheven... Het lijkt een alles omvattend geloof is geworden. Alles en iedereen dient in dienst te staan van de gesel van de markt (of je wilt of niet) ....we zijn gebombardeerd tot slaven van de markt...Of je wilt of niet....quote:
Kut vergelijking en dat weet je bestquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Animal Farm opzijn best...Ze zijn iets gelijker dan wij....
![]()
Wat is hier kut aan?quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:13 schreef FJD het volgende:
[..]
Kut vergelijking en dat weet je best
Mwah, in die bewoordingen zou ik het ook weer niet willen zeggenquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, inderdaad......De markt is de grootste/allerlrgste materialistische religie ...... Het wordt tot boven alles en iedereen verheven... Het lijkt een alles omvattend geloof is geworden. Alles en iedereen dient in dienst te staan van de gesel van de markt (of je wilt of niet) ....we zijn gebombardeerd tot slaven van de markt...Of je wilt of niet....
De markt is niets meer dan het verlengde van de Mammon, topbestuurders vormen een soort engelenleger en die dienen als goddelijken te worden aanbeden (door werknemers, aandeelhouders), jawel met topsalarissen.....
Het klootjesvolk (wij dus) hebben dan maar te zwijgen en te slikken.....
Animal Farm opzijn best...Ze zijn iets gelijker dan wij....
![]()
Wacht maar op mijn boek .quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mwah, in die bewoordingen zou ik het ook weer niet willen zeggen
Moe'k hier effe wachten? Of gewoon algemeen van... "wacht maar!"?quote:
Nou....dat wachten kan best lang duren.......maar af en toe kietelt het wel om de mensen de ogen te openen hoe slaafs we zijn geworden van de god van het geld.......quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Moe'k hier effe wachten? Of gewoon algemeen van... "wacht maar!"?
Ook als de betalende partij dat geld te danken heeft aan marktfalen?quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:08 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja? En? Wat zegt mij dat over de afspraken die private partijen onderling maken? Als de partij die moet betalen en de partij die recht heeft op ontvangst van de betaling, een te betalen bedrag overeenkomen, dan heeft verder niemand daar wat over te zeggen. Zij hebben zeker partijen niet te veroordelen ten aanzien van hetgeen zij onderling afspreken, laat staan daar een of ander moreel oordeel over te vellen.
Goeie discussie, kneus.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:04 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Niet iedereen is zoals jij hoor, kneus.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:30 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ook als de betalende partij dat geld te danken heeft aan marktfalen?
Is een vereiste voor vermeende gelijkheid niet dat er in ieder geval nog gepretendeerd wordt dat men gelijk is?quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Vermeende gelijkheid.......
Jij beschuldigt iedereen met kritiek dat ze enkel net zoveel geld willen als die managers, ja dat is een goede bijdrage aan de discussie.quote:
Zegt wel wat over jouw niveau deze opmerking.quote:Laat me raden, jij loopt de kont van Marijnissen onvoorwaardelijk achterna?
Ik denk inderdaad dat de meeste klagers uiteindelijk en primair worden gedreven door gevoelens van jaloersheid, afgunst en hebberigheid. Voor mijn part krijgt een CEO 100 miljard euro, het is niet mijn geld, dus heb ik daar geen zak over te zeggen. Natuurlijk zou ik dat ook anders zien, maar ik heb geen enkel recht mij te bemoeien met andermans geld.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:24 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Jij beschuldigt iedereen met kritiek dat ze enkel net zoveel geld willen als die managers, ja dat is een goede bijdrage aan de discussie.
[..]
Zegt wel wat over jouw niveau deze opmerking.
Marktwerking of kapitalisme heeft niets, maar dan ook echt helemaal niets met materialisme te maken. Als je dat serieus denkt heb je er echt helemaal níets van begrepen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:12 schreef EchtGaaf het volgende:
De markt is de grootste/allerlrgste materialistische religie
Je kunt wel beweren dat het geld wat uitgekeerd wordt aan zo'n manager eigendom is van dat bedrijf en de maatschappij daar dus niks mee te maken heeft.quote:
Zoals een woningbouwcorporatie die zwaar profiteert van het feit dat de overheid de woningmarkt dichthoudt? Of was dat niet het marktfalen wat je in gedachten had?quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:56 schreef rebel6 het volgende:
Wat nou als zo'n bedrijf zwaar profiteert van marktfalen?
Goh en ik zat juist zo te wachten op jouw onderbouwing dat mensen nooit door vriendjespolitiek op hoge plaatsen terecht komenquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:51 schreef FJD het volgende:
Verder is je suggestie dat over dat je zomaar directeur kan worden te onzinnig om op te reageren. Ik wacht wel even op je onderbouwing want die heb je natuurlijk toch?
Nou poehpoeh, maak jij even indruk met je 2 posts per dag... iedereen wil je aanraken! Ik zit met 8 posts per dag inderdaad 24/7 op Fokquote:Op woensdag 28 februari 2007 09:32 schreef Ooster het volgende:
Ik vind het ook een beetje een non-verhaal.Afgunst lijkt me niet terzake. Laatst een documentaire/ interview met Boonstra gezien in zijn grote Belgische huis met z'n grote super platte Philips tv. En daar zat hij dan met al z'n vrienden moederziel alleen.
En dichter bij huis. Onze StefanP, nooit te beroerd om op te scheppen wat hij allemaal wel niet heeft en wat hij allemaal wel niet KAN doen. Hij woont in de VS en vind het daar meer dan "fantastisch" en toch is hij meer en vaker op FOK! te vinden dan ondergetekende. Hoe gelukkig ben je dan.
Kortom afgunst is zonde van je tijd.
Waarom reageer je er uberhaupt opquote:Op donderdag 1 maart 2007 04:00 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nou poehpoeh, maak jij even indruk met je 2 posts per dag... iedereen wil je aanraken! Ik zit met 8 posts per dag inderdaad 24/7 op Fok
Met alles wat duurder wordt en de grotere verschillen tussen top en lagere inkomens kan je al voorspellen waar we naar toe gaan.quote:Grappig, al dat gejank is gebaseerd op 1 ding en dat is dat de meeste mensen gewoon OOK geld ruiken en willen. Er zit geen enkele sociale gedachte achter, ze willen gewoon net zo goed meegraaien uit de ruif.
En dat is voor jouw een reden voor mensen die ook op de werkvloer uitermate hun best doen nooit een keer wat extras te geven??quote:Pssstttt.....elke werknemer heeft een contract en elke werknemer heeft betaald gekregen naar wat er in z'n contract staat. Echt waar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |