abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46762798
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Is dat gek, partij voor de wetenschap kiezen? Als het artikel over mensen ging die niet in de rondheid van de aarde geloven, en de krant merkt op dat elk weldenkend persoon begrijpt dat de aarde rond is, zou je dat als partijdigheid opvatten?
Nou ja, als je het lekker lomp vertaald staat er gewoon, geloof je niet in evolutie ben je niet weldenkend maar eigenlijk een domme lul.
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:28:42 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_46762916
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:22 schreef bigore het volgende:
Nou ja, als je het lekker lomp vertaald staat er gewoon, geloof je niet in evolutie ben je niet weldenkend maar eigenlijk een domme lul.
En dat is opvallend, want? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:33:10 #103
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46763025
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:03 schreef bigore het volgende:
Toevallig heel grappig, net stond een behoorlijk groot artikel over een boek genaamd "The atlas of creation" waar ze proberen het Darwin concept onderuit te halen. Het grappige is dat er gewoon letterlijk in de krant stond dat elk weldenkend persoon in de theorie van Darwin MOET geloven, want het is op zoveel fronten bewezen.

Vond ik toch een interessante opmerking, aangezien ik de krant toch altijd als neutrale partij zie, maar hier toch echt de kant van Darwin verkoos.
Waarom maak je er een kwestie van 'kant kiezen' van? Dat impliceert dat er een conflict is, maar dat is er niet.
Evolutie is een feit, net zo waar als dat in het binnenste van de zon kernfusie plaatsvindt, een appel naar beneden valt, en licht met een golflengte van 700 nm als rood wordt waargenomen. Evolutie is beredeneerd, uitgerekend, aangetoond, waargenomen, door tienduizenden wetenschappers in tientallen verschillende disciplines.
Creationisten willen je doen geloven dat er een conflict is, dat er twee verschillende, maar gelijkwaardige theorieën tegenover elkaar staan en dat de tijd nog zal moeten uitwijzen welke van de twee klopt. Laat je geen zand in de ogen strooien.
pi_46763095
quote:
Een domme lul wellicht niet, maar gewoon dom wel. Mensen die geloven dat de zon om de Aarde draait of dat de Aarde plat is neem je toch ook niet serieus. Anti-evolutionisten behoren ook tot deze categorie.

Maar ja, net als elk van dat soort groepen zien ze dat zelf niet in
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_46763118
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:33 schreef Frollo het volgende:

[..]

Waarom maak je er een kwestie van 'kant kiezen' van? Dat impliceert dat er een conflict is, maar dat is er niet.
Evolutie is een feit, net zo waar als dat in het binnenste van de zon kernfusie plaatsvindt, een appel naar beneden valt, en licht met een golflengte van 700 nm als rood wordt waargenomen. Evolutie is beredeneerd, uitgerekend, aangetoond, waargenomen, door tienduizenden wetenschappers in tientallen verschillende disciplines.
Creationisten willen je doen geloven dat er een conflict is, dat er twee verschillende, maar gelijkwaardige theorieën tegenover elkaar staan en dat de tijd nog zal moeten uitwijzen welke van de twee klopt. Laat je geen zand in de ogen strooien.
Nou ja, het keiharde bewijs dat er echt nieuwe soorten zijn ontstaan heb ik nog niet gezien, evolutie in de zin van aanpassingen aan de natuur wel.
pi_46763119
quote:

[..]

Evolutie is een natuurverschijnsel wat wordt waargenomen, dus dat is denk ik niet een kwestie van geloven. En ja, als je de theorie verwerpt zonder fatsoenlijke redenen ben je dom inderdaad. Zoals bij alle theorieën.
pi_46763170
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:36 schreef bigore het volgende:

[..]

Nou ja, het keiharde bewijs dat er echt nieuwe soorten zijn ontstaan heb ik nog niet gezien, evolutie in de zin van aanpassingen aan de natuur wel.
Ze hebben het wel eens waargenomen bij een slakkensoort.
pi_46763217
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:39 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Ze hebben het wel eens waargenomen bij een slakkensoort.
Ja, maar aan zo'n antwoord kan ik niks mee, heb je op z'n minst een betrouwbare bron? Waarom heeft zoiets nog nooit in de krant gestaan, ik bedoel, dat is toch op z'n minst wereldnieuws...
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:58:10 #109
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_46763594
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:41 schreef bigore het volgende:
Ja, maar aan zo'n antwoord kan ik niks mee, heb je op z'n minst een betrouwbare bron? Waarom heeft zoiets nog nooit in de krant gestaan, ik bedoel, dat is toch op z'n minst wereldnieuws...
Al lang niet meer.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_46763616
quote:

[..]

Hier een heleboel observaties:
http://www.talkorigins.org/faqs/speciation.html
http://www.talkorigins.org/faqs/faq-speciation.html

Dat met die slakken kan ik even niet vinden, maar ik moet het ergens gelezen hebben.
pi_46764153
Ik kan me ook herinneren dat ik het slakkenverhaal ergens heb gelezen. Als er morgen nog geen bron is gevonden dan ga ik ook even op zoek.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  woensdag 28 februari 2007 @ 10:28:12 #112
41051 Rasing
pi_46764314
http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=1182688

Als ik het goed begrijp is er zelfs sprake van 'single-gene speciation', dus één gen (wat er hier voor zorgt dat het huis van de slak links of rechtsom draait) wat ervoor zorgt dat het maken van fertiel nageslacht onmogelijk is.
pi_46764427
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:03 schreef bigore het volgende:
Toevallig heel grappig, net stond een behoorlijk groot artikel over een boek genaamd "The atlas of creation" waar ze proberen het Darwin concept onderuit te halen.
Dat hebben wij op het werk ook ontvangen. Veel lol om gehad.
pi_46764511
quote:

[..]

Wereldnieuws is het sowieso niet, omdat zoals al aangegeven speciatie wel een aantal keer is waargenomen. Verder is omvang een beetje het probleem van de hedendaagse wetenschap in relatie tot kennis van het algemene publiek. De omvang van onderzoek in de evolutionaire biologie alleen al is gigantisch. De ontdekkingen gaan gestaag door, met als gevolg dat er meestal niet direct sprake van hele opzienbarende resultaten die de kranten zullen halen. Het enige wat nog wel eens het nieuws willen halen is vermeende ontdekkingen met betrekking tot de evolutie van de mens en dan met name archeologische ontdekkingen en niet zozeer bijvoorbeeld in de fylogenetica.

Overigens degene die beweerde dat er de laatste 30 miljoen jaar geen nieuwe vogelsoorten zijn ontstaan mag eens in wetenschappelijke literatuur gaan zoeken naar speciatie in tropische regenwouden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_46765378
Europese voorbeelden zijn ook te noemen met vogelspeciatie: Buizerd - Ruigpootbuizerd
pi_46765656
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:36 schreef bigore het volgende:

[..]

Dat jij geen informatie ziet...is dat een probleem dat er geen informatie is, of dat jij niet oplet? Je kunt toch lezen, kijken, onderzoeken?

[ Bericht 2% gewijzigd door Autodidact op 28-02-2007 11:48:00 ]
pi_46765885

Een deense dog en een chihuahua. Kunnen niet voortplanten. Toch dezelfde voorouder.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_46766688
Komt dit door een fysiek of genetisch probleem
pi_46766790
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:59 schreef ImmovableMind het volgende:
Komt dit door een fysiek of genetisch probleem
Fysiek. Niet zo heel goed voorbeeld dus.
pi_46767563
Er kan meer dan je denkt. Ben al eens een kruising tussen een Duitse Herder en een Teckel tegengekomen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 12:34:48 #121
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_46767792
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:27 schreef Isegrim het volgende:
Er kan meer dan je denkt. Ben al eens een kruising tussen een Duitse Herder en een Teckel tegengekomen.
KI zeker ?
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_46767938
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:34 schreef digitaLL het volgende:

[..]

KI zeker ?
Dat weet ik niet, het was een asielhond. Maar ik denk dat het ook best op natuurlijke wijze kan zijn gegaan. Ik zou niet weten waarom iemand opzettelijk zo'n kruising zou willen, het beest was zo lelijk als de nacht.
pi_46768314
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:02 schreef Puzzelaar het volgende:
Ze voelen zich ook niet meer tot elkaar aangetrokken vermoed ik.
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
pi_46768879
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:52 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Vergis je niet. Zet maar eens een Deense Dog-reu in één ruimte met een loopse Chihuahua-teef. Honden zijn zich niet bewust van hoe groot of klein ze zijn.
pi_46768924
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:52 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Ik voel me ook niet aangetrokken tot ma Flodder maar we behoren wel tot dezelfde soort.
pi_46769097
En toch had ik gewild dat vrouwen ook loops werden.
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:17:16 #127
41051 Rasing
pi_46769148
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:09 schreef Isegrim het volgende:
Vergis je niet. Zet maar eens een Deense Dog-reu in één ruimte met een loopse Chihuahua-teef.
OMG. Wat een pervers bloedbad wordt dat.
quote:
Honden zijn zich niet bewust van hoe groot of klein ze zijn.
Ons Jack Russelltje blaft naar honden die drie keer zo groot zijn als hij alsof hij ze wel eventjes zal pwnen. Als het een golden retriever betreft druipt die vaak nog af ook
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:17:54 #128
41051 Rasing
pi_46769172
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:15 schreef bigore het volgende:
Helaas, de schepping is niet perfect.
pi_46770659
En dan gaat het topic opeens weer over loopsheid.
Geen goede timing om terug te komen op genetische drift.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_46776812
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:15 schreef bigore het volgende:
Is het vanuit de genetica/chemie gezien mogelijk dat er ooit een middel wordt ontworpen die werkelijk een grenzeloze lust veroorzaakt. Een soort feromonen waardoor een man of vrouw zich echt niet meer kan inhouden of met extreem grote moeite. Lijkt me wel leuk
pi_46777814
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:09 schreef Isegrim het volgende:
Vergis je niet. Zet maar eens een Deense Dog-reu in één ruimte met een loopse Chihuahua-teef. Honden zijn zich niet bewust van hoe groot of klein ze zijn.
Dat past toch nooit
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
  Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 17:14:38 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_46777897
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:59 schreef barthol het volgende:
En dan gaat het topic opeens weer over loopsheid.
Geen goede timing om terug te komen op genetische drift.
Tja dit topic leidt aan onderwerp drift hoe je het ook wendt of keert je komt wel weer bij onzin uit
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_46777957
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:43 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Is het vanuit de genetica/chemie gezien mogelijk dat er ooit een middel wordt ontworpen die werkelijk een grenzeloze lust veroorzaakt. Een soort feromonen waardoor een man of vrouw zich echt niet meer kan inhouden of met extreem grote moeite. Lijkt me wel leuk
Dat lijkt me verschrikkelik. Je hele leven met zo'n paal in je broek en om je heen allemaal mensen die je gelijk zat zijn.
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:17:34 #134
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_46778006
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:02 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Hoezo? Ze kunnen niet samen voortplanten. Dat is genoeg toch.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_46779489
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 17:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoezo? Ze kunnen niet samen voortplanten. Dat is genoeg toch.
Ze kunnen wel voortplanten, want ze behoren tot dezelfde soort. Ze kunnen misschien niet paren, maar dat zegt niets over de vraag of ze genetisch compatibel zijn.

De Afrikaanse en Indische olifant daarentegen, lijken veel op elkaar, maar kunnen geen nakomelingen krijgen.

Dan heb je nog de kruisingen tussen soorten. Zo kun je een kameel en een lama kruisen en ook een paard en een ezel. Maar omdat hun nakomelingen onvruchtbaar zijn, behoren ze toch tot aparte (onder)soorten.
  woensdag 28 februari 2007 @ 18:05:29 #136
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_46779543
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:03 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ze kunnen wel voortplanten, want ze behoren tot dezelfde soort. Ze kunnen misschien niet paren, maar dat zegt niets over de vraag of ze genetisch compatibel zijn.

De Afrikaanse en Indische olifant daarentegen, lijken veel op elkaar, maar kunnen geen nakomelingen krijgen.

Dan heb je nog de kruisingen tussen soorten. Zo kun je een kameel en een lama kruisen en ook een paard en een ezel. Maar omdat hun nakomelingen onvruchtbaar zijn, behoren ze toch tot aparte (onder)soorten.
Paren is nodig voor voortplanting. Als ze dat niet kunnen gaat voorplanting ook niet werken he
Onikaan ni ov dovah
pi_46779683
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Paren is nodig voor voortplanting. Als ze dat niet kunnen gaat voorplanting ook niet werken he
Met kunstmatige inseminatie zou het gerust lukken. Het wel of niet kunnen paren is geen criterium voor het wel of niet tot dezelfde soort behoren. Een paard zonder penis behoort ook niet plotseling tot een andere soort. En een Shetlander en een Shire behoren ook tot dezelfde soort, ondanks het enorme verschil in grootte. Overigens is een paring niet per definitie onmogelijk. Een Chihuahua-reu is best in staat om een liggende Deen te bevruchten.

pi_46780261
Kunstmatige inseminatie is ongeldig als de definitie voor onderscheid tussen soorten duidelijk stelt dat die scheiding in soorten er is als er "in de natuur, dus zonder tussenkomst van de mens," geen genetische vermenging meer zal zijn die tot meerdere generaties nageslacht kunnen leiden.

Op een kunstmatige manier kunnen kruisen, wil nog niet zeggen dat die kruisingen in de natuur ook zullen plaatsvinden. En dat laatste bepaalt of je van apparte soorten mag spreken.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_46780388
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:33 schreef barthol het volgende:
Kunstmatige inseminatie is ongeldig als de definitie voor onderscheid tussen soorten duidelijk stelt dat die scheiding in soorten er is als er "in de natuur, dus zonder tussenkomst van de mens," geen genetische vermenging meer zal zijn die tot meerdere generaties nageslacht kunnen leiden.
In hoeverre staan wij mensen eigenlijk buiten de natuur?
quote:
Op een kunstmatige manier kunnen kruisen, wil nog niet zeggen dat die kruisingen in de natuur ook zullen plaatsvinden. En dat laatste bepaalt of je van apparte soorten mag spreken.
Dus een Deense dog en een chihuahua worden als één soort gerekend?
pi_46780529
Eerlijk gezegd zie ik net zoveel verschillen tussen die Deense Dog en de chihuahua als tussen de mens en de chimpagnee... Als zij beide één soort zijn, dan dienen we de chimpagnee ook tot de soort 'mens' te rekenen. Waar ligt de scheidslijn?
pi_46780624
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:44 schreef onemangang het volgende:
Eerlijk gezegd zie ik net zoveel verschillen tussen die Deense Dog en de chihuahua als tussen de mens en de chimpagnee... Als zij beide één soort zijn, dan dienen we de chimpagnee ook tot de soort 'mens' te rekenen. Waar ligt de scheidslijn?
Tja. Dat is een kwestie van ethiek.
pi_46780646
quote:
biologisch gezien is de scheidslijn als volgt: Een soort is een groep dieren die ondeling paren, en vruchtbare nakomelingen kunnen krijgen. ow en ik weet zo niet of dat kan bij chimpansees en mensen.. Het zou niet echt ethisch zijn om dat uit te proberen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_46780970
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:38 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

In hoeverre staan wij mensen eigenlijk buiten de natuur?
[..]

Dus een Deense dog en een chihuahua worden als één soort gerekend?
Hai puzzelaar,

Natuurlijk is die onderverdeling is soorten heel arbitrair. Er zijn zoveel gradaties in verwantschap.
Er is een keuze gemaakt die een scheiding probeert te maken tussen groepen dieren die al of niet
een eigen evolutionaire weg zullen bewandelen met het doorgeven van hun genen. Als ondersoorten
wel in contact met elkaar zouden kunnen komen maar er een dergelijk verschil in levensstijl is dat dat
een natuurlijke vermenging zal verhinderen kan je in principe van verschillende soorten spreken.
Zie de afrikaanse savanneolifant en de eveneens afrikaaanse bosolifant. Die vermengen zich niet
meer.

Mensen staan niet buiten de natuur, maar wat mensen kunnen doen met andere dieren, bij voorbeeld
kunstmatige inseminatie, of dieren van hun natuurlijke leefwijze scheiden, kan wel buiten de natuur
staan. Dat kan als kunstmatig beschouwd worden.
pi_46781170
quote:
Chimpansees en mensen hebben een verschillend aantal chromosomen.
pi_46781504
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:11 schreef bigore het volgende:

[..]

Ten eerste, volgens mij zijn er geen duizenden uitgestorven, en ten tweede, hoe weet jij dat? Dat er geen nieuwe vogelsoorten bij zijn gekomen?
Ik baseer mij op de vastellingen van de paleontologie .
Alle huidige vogelsoorten zijn tussen de 60 en 30 miljoen jaar geleden ontstaan .
De overgrote meerderheid is intussen uitgestorven , ik ga er dus vanuit dat het duizenden soorten betreft .
pi_46781668
Komt ie weer met dat al voor de tienduizenste keer ontrachte argument. Lees jij wel??
Neil deGrasse Tyson
pi_46782477
Over de chihuahua en de deense dog....

Als je op een onbewoond eiland een hele groep honden in alle soorten en maten loslaat waaronder een deense dog en een chihuahua. (en er zijn goede omstandigheden voor overleven)

En de Dog doet het met een iets kleinere hond, en daaruit wordt een vuilnisbak-1 geboren
En de chihuahua doet het met een iets grotere hond, en daaruit wordt een vuilnisbak-2 geboren
En die grote vuilnisbak-1 doet het weer met een andere iets kleiner hond... => vuinisbak-3
En die kleine vuilnisbak-2 maakt met een andere hond een vuinisbak-4
En als vuinisbak-3 en vuinisbak-4 met elkaar vuilnisbak-5 kunnen maken

Heeft middelmaat vuilnisbak-5 de deense Dog en de Chihuahua als overgrootouders.

Als dat zou kunnen behoren de Dog en de Chihuahua tot dezelfde soort.
pi_46782542
foutje dubbel
pi_46789548
Nogmaals, een Deen en een Chihuahua kunnen best paren. Het zal wat moeilijker gaan, maar reken maar dat het gebeurt als de natuur roept. Het criterium is niet of ze kunnen paren; het criterium is of ze vruchtbaar nageslacht kunnen voortbrengen en ja, dat kunnen ze. En zelfs al zou het alleen via K.I. kunnen, dan nog voldoen ze aan het criterium voor het behoren tot dezelfde soort.

Ik vind die onderverdeling dan ook helemaal niet arbitrair. Het is een uitermate logische en zeer duidelijke onderverdeling.

Mens en chimpansee kunnen geen nakomelingen voortbrengen. Dat is in het verleden geprobeerd, toen mensen zich nog niet zo bezighielden met ethische bezwaren. Ze gebruikten er bij mijn weten negerinnen voor, want dat waren in de ogen van die tijd ook een soort apen.
pi_46789660
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:28 schreef Isegrim het volgende:
Nogmaals, een Deen en een Chihuahua kunnen best paren. Het zal wat moeilijker gaan, maar reken maar dat het gebeurt als de natuur roept. Het criterium is niet of ze kunnen paren; het criterium is of ze vruchtbaar nageslacht kunnen voortbrengen en ja, dat kunnen ze.

Ik vind die onderverdeling dan ook helemaal niet arbitrair. Het is een uitermate logische en zeer duidelijke onderverdeling.
critirium is eerder of ze ze zich tot elkaar aangetrokken voelen. Kans is best groot dat en chiwawa zich meer aangetrokken voelt door een andere chiwawa dan door een deense dog. Kun je ook laten zien dat ze nageslacht kunnen produceren?
quote:
Mens en chimpansee kunnen geen nakomelingen voortbrengen. Dat is in het verleden geprobeerd, toen mensen zich nog niet zo bezighielden met ethische bezwaren. Ze gebruikten er bij mijn weten negerinnen voor, want dat waren in de ogen van die tijd ook een soort apen.
Bron??
Neil deGrasse Tyson
pi_46789852
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:31 schreef Bart1984 het volgende:
critirium is eerder of ze ze zich tot elkaar aangetrokken voelen.
Nee, dat is niet het criterium, dat verzin je. Het criterium is of ze vruchtbaar nageslacht kunnen voortbrengen.
quote:
Kans is best groot dat en chiwawa zich meer aangetrokken voelt door een andere chiwawa dan door een deense dog.
Dat is onzin. Een loopse Deen produceert exact dezelfde geur e.d. als een loopse Chihuahua en een Chihuahua-reu zal dus even wild worden van de geur van een loopse Chihuahua als van de geur van een loopse Deen. Dat kun je bij elke willekeurige hondeneigenaar of hondenfokker navragen. Honden zijn geen mensen. Uiterlijk speelt nauwelijks een rol en een Deen wéét niet dat hij groter is dan een Chihuahua. Een hond is voor een hond een hond.
quote:
Kun je ook laten zien dat ze nageslacht kunnen produceren?
Alle hondenrassen kunnen onderling kruisen. Honden en wolven kunnen ook onderling kruisen. Er is minder genetisch verschil tussen een Deen en een Chihuahua dan tussen een mens en een chimp!
quote:
Bron??
Ga ik voor je opzoeken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Isegrim op 28-02-2007 22:44:10 ]
pi_46790000
http://en.wikipedia.org/wiki/Humanzee

Over experimenten op dit vlak.
pi_46790320
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:35 schreef Isegrim het volgende:
Nee, dat is niet het criterium, dat verzin je. Het criterium is of ze vruchtbaar nageslacht kunnen voortbrengen.
Fout, dieren van dezelfde soort moeten zich tot elkaar aangetrokken voelen en vruchbaar nageslacht kunnen produceren. Dat is basis bioloigie.
quote:
Dat is onzin. Een loopse Deen produceert exact dezelfde geur e.d. als een loopse Chihuahua en een Chihuahua-reu zal dus even wild worden van de geur van een loopse Chihuahua als van de geur van een loopse Deen. Dat kun je bij elke willekeurige hondeneigenaar of hondenfokker navragen.
Moet je je dit voorstellen, een chiwawa heeft de keus op te paren met een deense dog of een chiwawa, raad eens waar het vrouwtje voor gaat? Voor de chiwawa natuurlijk. Lijkt me ook een beetje moeilijk gaan denk je ook niet, deense dog met chiwawa. Dat pas niet Oh kan je ook met een bron komen van dat dit kan?
quote:
Alle hondenrassen kunnen onderling kruisen. Honden en wolven kunnen ook onderling kruisen. Er is minder verschil tussen een Deen en een Chihuahua dan tussen een mens en een chimp!
Kunnen honden en wolven ook vruchtbaar nageslacht krijgen? Een paard en een ezel kunnen ook met elkaar paren en kleintjes krijgen maar die zijn altijd onvuchtbaar.
Neil deGrasse Tyson
pi_46790340
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:28 schreef Isegrim het volgende:
Het criterium is niet of ze kunnen paren; het criterium is of ze vruchtbaar nageslacht kunnen voortbrengen en ja, dat kunnen ze. En zelfs al zou het alleen via K.I. kunnen, dan nog voldoen ze aan het criterium voor het behoren tot dezelfde soort.
Dat klopt niet helemaal met wat er in wikipedia over "soort" staat.
daar staat o.a.:
"volgens een veelgebruikte (maar zeker niet de enige mogelijke) definitie is het een aantal individuen die zich, in hun normale doen (dus zonder ingrijpen van de mens), onderling kunnen voortplanten met vruchtbare nakomelingen en die dit in de natuur ook doen."
pi_46790554
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:46 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Fout, dieren van dezelfde soort moeten zich tot elkaar aangetrokken voelen en vruchbaar nageslacht kunnen produceren. Dat is basis bioloigie.
Beide criteria zijn van toepassing op de Chihuahua / Deen combinatie.
quote:
Moet je je dit voorstellen, een chiwawa heeft de keus op te paren met een deense dog of een chiwawa, raad eens waar het vrouwtje voor gaat? Voor de chiwawa natuurlijk. Lijkt me ook een beetje moeilijk gaan denk je ook niet, deense dog met chiwawa. Dat pas niet Oh kan je ook met een bron komen van dat dit kan?
Ik heb al de kruising tussen een Teckel en een Duitse Herder genoemd. Als de reu de kleinere hond is, hoeft er geen enkel probleem te zijn. Als de teef de kleinere hond is, is dat problematischer. Maar dan nog is er geen enkele discussie over de vraag of ze tot dezelfde soort behoren.
quote:
Kunnen honden en wolven ook vruchtbaar nageslacht krijgen?
Ja. Het ras Saarloos Wolfhond is ontstaan uit een wolf / hond kruising. In de natuur vinden paringen ook plaats tussen verwilderde honden en wolven.
quote:
Een paard en een ezel kunnen ook met elkaar paren en kleintjes krijgen maar die zijn altijd onvuchtbaar.
Héél soms is de nakomeling wel vruchtbaar. Ik geloof bij 1 op de 100.000 ofzoiets. Maar paard en ezel behoren idd niet tot dezelfde soort. Hond en hond wel, ongeacht ras.
pi_46790599
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:46 schreef barthol het volgende:

[..]

Dat klopt niet helemaal met wat er in wikipedia over "soort" staat.
daar staat o.a.:
"volgens een veelgebruikte (maar zeker niet de enige mogelijke) definitie is het een aantal individuen die zich, in hun normale doen (dus zonder ingrijpen van de mens), onderling kunnen voortplanten met vruchtbare nakomelingen en die dit in de natuur ook doen."
Ook daaraan voldoen Chihuahua en Deen.
pi_46790779
Overigens bestaan hondenrassen natuurlijk bij de gratie van de mens. Veel rassen zouden in de natuur maar moeilijk overleven.
pi_46791049
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ook daaraan voldoen Chihuahua en Deen.
Het ging me niet om die Chihuahua en Deen. Daar heb ik al iets over geschreven.
Maar meer erom dat er nog een voorwaarde is, naast de voorwaarde van samen vruchtbare nakomelingen kunnen krijgen. Die extra voorwaarde is belangrijk om kunstmatige kruisingen uit te sluiten van de definitie.

Waar het natuurlijk eigenlijk om gaat is het al dan niet verder bewandelen van een eigen evolutionair pad in de natuur. Gaan groepen een eigen evolutionaire weg of een gezamelijke.
pi_46795465
Darwin was en vrijzinnge linkse dwaas .
Beschaafde rassen zullen primitieve rassen uitroeien .
Hier komt koning aap
http://www.freethinker.nl/Haroun_yahya.htm
Trap niet in de val van de nazi's
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel24/kn2406f.htm
pi_46795499
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 01:35 schreef Kaffer het volgende:
Hier komt koning aap
http://www.freethinker.nl/Harun_yahya.htm
  donderdag 1 maart 2007 @ 01:40:45 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_46795531
Ja anders ga je een tweederangs journalist boven Dawkins en Dennett plaatsen .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46795731
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 01:40 schreef speknek het volgende:
Ja anders ga je een tweederangs journalist boven Dawkins en Dennett plaatsen .
En theorietjes .
En filosofietjes .
En melodietjes .
Je zit teveel op café speknek .
Bewijs eens een vogelsoort die die de laatste 30 miljoen jaar is ontstaan .
Kun je dit niet , ga dan op bedevaart op Lourdes .
Of spring in t'kanaal .
Maar laat de mensen gerust .
pi_46796108
De vrijzinnige linkse dwazen bollen het hier af .
Vraag ze één enkele vogelsoort die de laatste 30 miljoen jaar is ontstaan en je hoort ze niet meer .
Krankzinnigen .
  donderdag 1 maart 2007 @ 03:18:06 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_46796627
Psst, Risperdal op?
pi_46796707
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 02:23 schreef Kaffer het volgende:
Vraag ze één enkele vogelsoort die de laatste 30 miljoen jaar is ontstaan en je hoort ze niet meer .
Krankzinnigen .
Ik geef toe ik heb niet zelf DNA onderzoek gedaan.... Daar ben ik helemaal niet voor opgeleid.
Maar omdat je zo aandringt, (en niet alleen op dit forum) ben ik voor je op zoek gegaan.
Het leek me vrij zinnig om je een antwoord te geven waar je al zolang op zit te wachten.

Als ik goed lees zijn de Kraaiachtigen (corvidae) 23 miljoen jaar geleden geevolueerd vanuit
de oude tak zangvogels. De oudste fossielen dateren geloof ik van 17 miljoen jaar geleden.

Die oerkraaiachtigen heeft zich nadien nog gesplitst in tal van nieuwe takken die zich daarna
ook nog vertakt hebben tot allerlei verschillende soorten. Zeker nog meer dan honderd
van die verschillende soorten leven nu nog steeds. Het zijn er echt heel veel, die Corvidae.
Daar moet wat tijd overheen zijn gegaan.

Het genetisch onderzoek is nog niet zover dat alle vogels onderzocht zijn en dat van elke soort
gezegd kan worden hoe lang geleden deze soort zich heeft afgesplitst, maar ik schat in dat als
het zover is dat dat wel allemaal is onderzocht dat er duizenden soorten vogels binnen de
laatste 30 miljoen jaar geleden tot een onderscheidbare apparte soort zijn geevolueerd.

Ik wil best naar Lourdes, niet voor een bedevaart, maar om lekker te wandelen in de Pyreneeen.
In het kanaal springen doe ik maar niet. Dat is ongezond tegenwoordig.

groet, en doe het kalm aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door barthol op 01-03-2007 04:01:11 ]
pi_46797451
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 03:33 schreef barthol het volgende:

[..]

Ik geef toe ik heb niet zelf DNA onderzoek gedaan.... Daar ben ik helemaal niet voor opgeleid.
Maar omdat je zo aandringt, (en niet alleen op dit forum) ben ik voor je op zoek gegaan.
Het leek me vrij zinnig om je een antwoord te geven waar je al zolang op zit te wachten.

Als ik goed lees zijn de Kraaiachtigen (corvidae) 23 miljoen jaar geleden geevolueerd vanuit
de oude tak zangvogels. De oudste fossielen dateren geloof ik van 17 miljoen jaar geleden.

Die oerkraaiachtigen heeft zich nadien nog gesplitst in tal van nieuwe takken die zich daarna
ook nog vertakt hebben tot allerlei verschillende soorten. Zeker nog meer dan honderd
van die verschillende soorten leven nu nog steeds. Het zijn er echt heel veel, die Corvidae.
Daar moet wat tijd overheen zijn gegaan.

Het genetisch onderzoek is nog niet zover dat alle vogels onderzocht zijn en dat van elke soort
gezegd kan worden hoe lang geleden deze soort zich heeft afgesplitst, maar ik schat in dat als
het zover is dat dat wel allemaal is onderzocht dat er duizenden soorten vogels binnen de
laatste 30 miljoen jaar geleden tot een onderscheidbare apparte soort zijn geevolueerd.

Ik wil best naar Lourdes, niet voor een bedevaart, maar om lekker te wandelen in de Pyreneeen.
In het kanaal springen doe ik maar niet. Dat is ongezond tegenwoordig.

groet, en doe het kalm aan.
En toen was kaffer uitgekafferd
  donderdag 1 maart 2007 @ 08:49:33 #168
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_46797769
Uit Wikipedia over de Saarlooswolfhond:
quote:
een Europese wolvin die hij Fleur noemde en die hij uit de Rotterdamse "Diergaarde Blijdorp" had verkregen
Kan je tegenwoordig een wolf kopen als je belangstelling hebt. Ik ben namelijk nog op zoek naar een Siberische Tijger.

Het hele verhaal betreffende de Corvidae soorten [van Speknek] klopt als een bus, hier een aantal soorten die in de laatste miljoenen jaren zijn ontstaan, met voorouder. Ik heb hier thuis een aantal boeken over, 1 ervan is de Ecologische Atlas van de Nederlandse Roofvogel (ISBN: 9060973488). Hieronder niet alleen roofvogels maar ook zangers.

Voorouder - "Nieuw" soort
Corvus corone - Corvus cornix
Corvus monedula - Corvus dauuricus
Lanius senator - Lanius nubicus
Buteo buteo - Buteo lagopus
Oenanthe oenanthe - Oenanthe isabellina

Om deze manier kan ik eigenlijk nog wel even doorgaan.
  donderdag 1 maart 2007 @ 09:16:53 #169
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_46798179
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 08:22 schreef bigore het volgende:

[..]

Mjah nog een keer he Hopelijk werkt het deze keer.
Onikaan ni ov dovah
pi_46798695
quote:
Krankzinnigen .
WTF heeft 'links' hier mee te maken?
pi_46798743
quote:
Hier komt koning aap
Biologen die gewoon hun werk doen vergelijken met nazi's is vandezelfde dommigheid als zeggen dat christenen nazi's zijn omdat ze de mensheid opdelen in übermenschen (gelovigen) en untermenschen (ongelovigen).
pi_46798784
quote:
Krankzinnigen .
quote:
One potential bias in Klicka and Zink's study was that they measured divergences between taxa that previous workers had explicitly proposed as Pleistocene species pairs, whereas subsequent phylogenetic studies have shown that many of these pairs are not each other's closest relatives. This effect of this bias is to increase the mean age of the speciation events being tallied. A new synthesis by the late Ned Johnson and Carla Cicero [1] follows the Klicka and Zink methodology of pairwise comparisons, but examines only pairs of species that independent and comprehensive phylogenetic surveys have now shown to be sister taxa. Johnson and Cicero's resulting histogram of pairwise divergences differs strikingly from the pattern seen in Klicka and Zink's earlier study: in the new set of comparisons, most of the 39 sister taxa appear to have diverged during the Pleistocene and, in contrast to Klicka and Zink's study, 17 pairs date to the most recent 500 000 years (Figure 1b). This revised and expanded list of young species shows that the Pleistocene had a non-trivial role in the species-level diversification of birds.
Lovett, Glacial cycles and the tempo of avian speciation, In Trends in Ecology & Evolution
Volume 20, Issue 2 , February 2005, Pages 57-59

Om maar eens een willekeurig voorbeeldje te geven.
pi_46800270
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 08:49 schreef ImmovableMind het volgende:
Uit Wikipedia over de Saarlooswolfhond:
[..]

Kan je tegenwoordig een wolf kopen als je belangstelling hebt. Ik ben namelijk nog op zoek naar een Siberische Tijger.
Je hebt gezien wanneer dit plaatsvond? Wolven mogen tegenwoordig niet meer worden gehouden door particulieren volgens mij, evenmin als Siberische tijgers. Ik zou het ook niemand aanraden, want wolven zijn geen geschikte huisdieren. Ze zijn vreselijk schuw en schrikachtig.
pi_46804079
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 08:22 schreef bigore het volgende:
Neuh, in de vorige topics stelde hij exact dezelfde vraag en werden er ook vele voorbeelden gegeven. Kaffer is net als elke creationalist. Hij houdt zich even stil en komt in een nieuw topic of een nieuw forum met dezelfde vragen, waarvan hij al weet dat het is ontkracht. Op deze manier hoopt hij personen die zo gauw geen antwoord weten de mond te snoeren.

Maanstof gelul en bomen die rechtop door aardlagen staan komen ook in elk onderwerp weer terug, veelal gebracht door dezelfde personen die er ook bij waren toen deze stellingen door anderen werden ontkracht. Ik op dat soort mensen
pi_46806672
Ik weet wel wat het antwoord zal zijn. "alle vogels behoren tot dezelfde soort" of zoiets.
En dan is het redeneer-kringetje weer rond. Ik maak me geen illusies.
pi_46807562
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:15 schreef barthol het volgende:
Ik weet wel wat het antwoord zal zijn. "alle vogels behoren tot dezelfde soort" of zoiets.
En dan is het redeneer-kringetje weer rond. Ik maak me geen illusies.
Helaba , ik heb in het vorige topic toch al die wiki-link gegeven toch .
Zangvogels zijn ontstaan in het Oligoceen , maar wellicht reeds in het Eoceen .
De reden dat er geen zekerheid is is te wijten aan het feit dat de bennderen van zangvogels zo dun zijn dat ze snel vergaan .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zangvogels
Evolutie zit dus raar in elkaar .
Plots ontstaan een pak soorten .
Er komen er geen meer bij .
En ze sterven langzaam uit .
Het darwinistisch principe ; nieuwe soorten ontstaan door toevallig opduikende mutaties klopt dus van geen kanten .

Dan komen de evolutionisten meestal met de argumentatie ; jamaar dat ligt aan het feit dat de omstandigheden toen plots wijzigden .
Welnu , de omstandigheden zijn de afgelopen miljoenen jaren ook talloze keren plots gewijzigd , waar zijn nu die nieuwe soorten ?
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:52:24 #177
41051 Rasing
pi_46807882
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 01:53 schreef Kaffer het volgende:
Bewijs eens een vogelsoort die die de laatste 30 miljoen jaar is ontstaan .
Maar Kaffertje, dit is al gebeurd. Wij zijn aan de beurt: geef eens een bewijs van creationisme. Dus geen bewijs tegen de evolutietheorie, nee, bewijs voor creationisme.
  Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 14:53:03 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_46807903
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:41 schreef Kaffer het volgende:

[..]

De reden dat er geen zekerheid is is te wijten aan het feit dat de bennderen van zangvogels zo dun zijn dat ze snel vergaan .
Het darwinistisch principe ; nieuwe soorten ontstaan door toevallig opduikende mutaties klopt dus van geen kanten .

Dan komen de evolutionisten meestal met de argumentatie ; jamaar dat ligt aan het feit dat de omstandigheden toen plots wijzigden .
Welnu , de omstandigheden zijn de afgelopen miljoenen jaren ook talloze keren plots gewijzigd , waar zijn nu die nieuwe soorten ?
De omstandigheden die wijzigen zijn de hoeveelheid organismen die er zijn, en de selectie druk. Als er ergens een gat zit bijvoorbeeld er zijn geen grote dieren in de lucht en als dan eenmaal de stap naar de lucht gemaakt is, is het makkelijk dat daar nieuwe soorten ontstaan. Dat gaat dan geleidelijk naar een evenwicht (evenwicht is het foute woord eigenlijk moet dat zijn evolutionair stabiel). Binnen deze groepen is er dus geen 'ruimte' voor nieuwe soorten. Waar selectie druk nog wel zo hoog is dat dingen snel veranderen is de relatie tussen organismen en hun parasieten. Hoevaak hoor je niet dat virussen en/of bacterien resistent worden. En ook wij mensen worden (zij het langzaam door generaties e.d.) ook sneller resistent tegen dingen. Het zou me niks verbazen als de hoeveelheid HIV resistente mensen in de komende 100 stijgt door evolutie.

(zie ook sikkelcel anemie, waarbij het lijkt of het geselecteerd wordt, een heterozygoot voor sikkelcel anemie is resistent tegen malaria)

Dit kan een verklaring zijn waarom evolutie stapsgewijs loopt.
  Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 14:59:48 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_46808114
Trouwens een vraag die net in mij opkomt, er komt een nieuwe soort. En als soort gedefinieerd is door het feit dat hij alleen vruchtbare nakomelingen kan maken bij zijn eigen soort. Dat kan dus niet want zijn soort is er nog niet.

De enige manier dat ik dit zie gebeuren is bij groepen dieren die afzonderlijk leven in bijvoorbeeld 2 groepen en dat die groepen dusdanig anders evolueren dat ze mochten ze elkaar later tegenkomen niet meer met elkaar voor vruchtbaar nageslacht kunnen zorgen.
  Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 15:00:44 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_46808150
Maarja ik brainstorm ook zo maar wat, waarom is er hier geen moleculair biologische discussie aan de gang daar snap ik nog wat van
pi_46808400
quote:

[..]

Ha die kaffer.
Ik dacht al "waar blijf je nou?"

Kaffer, je weet toch dat zangvogels geen soort zijn maar een "orde" volgens de taxonomie.
Je kan niet over de vogelsoort "zangvogel" praten. Dat is onzin.
Een staartmees is niet hetzelfde als een raaf.

Je vroeg om vogel"soorten" en dan heb ik het ook over soorten/species.
niet over de hogere taxonomische containerbegrippen zoals geslacht/genus of Familie/family of Orde.

groet.
pi_46809650
quote:

[..]

Ik kan gek zijn hoor, maar zijn wij niet een nieuwe soort bijvoorbeeld?

Even voor mijn informatie, denk jij dat dinosaurussen nooit hebben bestaan, of dat wij tegelijk met dinosaurussen hebben geleefd?
pi_46809809
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:59 schreef Bosbeetle het volgende:
De enige manier dat ik dit zie gebeuren is bij groepen dieren die afzonderlijk leven in bijvoorbeeld 2 groepen en dat die groepen dusdanig anders evolueren dat ze mochten ze elkaar later tegenkomen niet meer met elkaar voor vruchtbaar nageslacht kunnen zorgen.
Klopt.
  donderdag 1 maart 2007 @ 15:48:53 #184
41051 Rasing
pi_46810017
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 15:41 schreef bigore het volgende:
Ik kan gek zijn hoor, maar zijn wij niet een nieuwe soort bijvoorbeeld?
Iedereen moeilijk doen met Eoceen, Pleistoceen en wel of niet zangvogels, terwijl wij zelf het mooiste voorbeeld zijn

Homo sapiens sapiens, waar was je een half miljoen jaar geleden?
pi_46810109
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 15:48 schreef Rasing het volgende:

[..]

Iedereen moeilijk doen met Eoceen, Pleistoceen en wel of niet zangvogels, terwijl wij zelf het mooiste voorbeeld zijn

Homo sapiens sapiens, waar was je een half miljoen jaar geleden?
Wij zijn geen vogels en daar ging het onzinnige argument dat werd aangevoerd over.
  Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 16:19:44 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_46811244
Ja ik ben overtuigd de evolutie is lariekoek want wij zijn geen vogels.

Soms is de wereld zo makkelijk.
pi_46811554
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja ik ben overtuigd de evolutie is lariekoek want wij zijn geen vogels.

Soms is de wereld zo makkelijk.
Nee, wij zijn gewervelden en vogels ook.
En gewervelden bestaan al heel lang.

De wereld is inderdaad heel gemakkelijk
pi_46811693
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:28 schreef barthol het volgende:

[..]

Nee, wij zijn gewervelden en vogels ook.
En gewervelden bestaan al heel lang.

De wereld is inderdaad heel gemakkelijk
Hoe weetjij da allemaol?
pi_46820227
quote:
Trouwens een vraag die net in mij opkomt, er komt een nieuwe soort. En als soort gedefinieerd is door het feit dat hij alleen vruchtbare nakomelingen kan maken bij zijn eigen soort. Dat kan dus niet want zijn soort is er nog niet.

Dat is wat er gebeurd is met de Afrikaanse / Aziatische olifant.
pi_46824765
quote:
Denk je dat 1 mutatie er voor zorgt dat er een nieuwe soort komt. Nee, evolutie gaat langzaam. Een groep dieren raakt geisoleerd van de grote groep en daar binnen komt nieuwe varriatie waardoor de groep kan evolueren tot een nieuwe soort. Langzaam, stap voor stap. Als ze elkaar later weer tegen komen (de groepen) dan behoren ze mogenlijk niet meer tot dezelfde soort.
quote:
Neil deGrasse Tyson
pi_46825005
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Het zou me niks verbazen als de hoeveelheid HIV resistente mensen in de komende 100 stijgt door evolutie.
Wist je dat 10% van de blanke bevolking resistent is tegen aids? Komt vanwege de pest epidimie die vroeger heeft huisgehouden in europa. Hiv treed namelijk via receptoren binnen die op de witte bloedcellen liggen, de pest doet dat ook. Bij 10% van de blanke bevolking zijn deze receptoren afwezig.
quote:
(zie ook sikkelcel anemie, waarbij het lijkt of het geselecteerd wordt, een heterozygoot voor sikkelcel anemie is resistent tegen malaria)
Toevallig komt dat heel veel meer voor in de gebieden met afrika
quote:
Dit kan een verklaring zijn waarom evolutie stapsgewijs loopt.
Evolutie gaat stapsgewijs omdat mutatie's in het DNA van organisme weinig voorkomen en het vaak geen positive mutatie's zijn.
Neil deGrasse Tyson
pi_46825124
quote:
Hier komt koning aap
[url=http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel24/kn2406f.htm
]http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel24/kn2406f.htm[/quote][/url]

Ga effe ergens anders trollen wil je. Je komt hier alleen maar trappen. Zielig figuur. Trouwens, krachttermen gebruiken laat alleen maar je eigen zwakte zien omdat je niks meer anders kan dan kwaad schelden. Zielig hoor
Neil deGrasse Tyson
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:06:52 #193
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_46839316
quote:
* Wijst naar topictitel...

Wetenschappelijk graag. Zoals zovele stukjes uit de religieuze hoek geeft blijft het bij moddergooien, niet onderbouwde stellingen, meningen van niet-biologen en uitermate ondroordachte stellingen.

...en dan nota-bene eindigen met:
quote:
De eeuwige idee van een schepper is wetenschappelijk duizendmaal redelijker en plausibeler, dan een blind geloof in toeval,
Het ene is een geloof, het ander is een blind geloof? Wat is het verschil? Kom eens met die wetenschappelijk redelijk onderbouwde schepper dan?
quote:
enkel op gezag van deskundigen op prestigieuze leerstoelen. Leergezag is voor de Kerk. Laten we voor de rest ons eigen verstand gebruiken.
'geloof die geleerden maar niet, geloof maar lekker de kerk.' Als we dat hadden gedaan dan was de wereld nog plat.

Ik zal eens eens wat stellen:

De gelovige zal alles van de wetenschap accepteren dat niet in tegenspraak is met zijn geloof. De gelovige zal derhalve nooit groeien buiten deze grenzen en gedoemd zijn tot intelectuele stilstand.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_46839381
Dat is het mooie; zolang de wetenschap in overeenstemming is met wat er in de bijbel wordt geroepen, is het allemaal goed en prima, maar als er onenigheid is, wordt de wetenschapper ineens een satanskind.
pi_46839571
quote:
De eeuwige idee van een schepper is wetenschappelijk duizendmaal redelijker en plausibeler, dan een blind geloof in toeval, enkel op gezag van deskundigen op prestigieuze leerstoelen.

Tjongejonge, wat wordt hier inderdaad weer een onwetendheid tentoongespreid. In het boek 'The God Delusion' stelt Dawkins terecht vast dat vanuit gelovige hoek heel vaak wordt gesteld: 'deze wereld kan niet toevallig zijn onstaan, daar is alles te complex voor!' En Dawkins geeft hen dan vervolgens gelijk. Want het leven is niet toevallig onstaan maar is heel geleidelijk ontstaan door middel van natuurlijke selectie.

Misschien moesten er maar eens wat biologen op de kansel gaan staan om uit te leggen wat natuurlijke selectie is.
pi_46839808
Valt me trouwens tegen van een katholiek blad. Het officiële standpunt van het Vaticaan is dat Darwins theorie niet in tegenspraak is met het katholieke geloof.
pi_46840627
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 11:06 schreef wijsneus het volgende:
Het ene is een geloof, het ander is een blind geloof? Wat is het verschil? Kom eens met die wetenschappelijk redelijk onderbouwde schepper dan?
Het is een vrij typerende opmerking. In de discussie tussen Collins en Dawkins (gepost in het topic over Collins' boek) zei Collins ook weer dat een schepper vele malen plausibeler was dan het idee van een multiversum. Dawkins vroeg natuurlijk terecht waarom dat dan zoveel malen plausibeler aangezien er op het moment niets zinnigs valt te zeggen over de waarschijnlijkheid van beiden. Daar kwam zoals verwacht geen fatsoenlijk antwoord op. In principe is het natuurlijk het projecteren van eigenschappen en handelswijze van de mens op een metafysische entiteit en daarom lijkt het voor sommige mensen misschien logischer of aannemelijker. Bovendien is het hele idee dat 'intelligent ontwerp' voor betere / complexere ontwerpen zorgt dan een simpel evolutionair algoritme is gezien de ontwikkelingen op dit gebied in de informatica eigenlijk ook vreemd.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:00:36 #198
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_46844922
Creationisten van ieder pluimage doen mij altijd denken aan die oude real-time strategy games: de vijandelijke AI stuurt geen slim doordacht strategisch leger op je af, maar een constante stroom van tanks die allemaal van afstand stuk-voor-stuk worden afgeknald door een batterij raketwerpers.

Net zo voorspelbaar en mentaal onwrikbaar zijn creationisten. Op die manier zijn ze gedoemd altijd een achterhoede-gevecht te leveren.

Iemand zei eens: 'faith is no excuse for ignorance', maar op dit forum zie ik teveel van het tegenovergestelde.
'Nuff said
pi_46845780
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:00 schreef Doffy het volgende:
Iemand zei eens: 'faith is no excuse for ignorance', maar op dit forum zie ik teveel van het tegenovergestelde.
Tuurlijk gebeurd dat, want we moeten tegen het bewijs in geloven, dan ben je pas een deugdzaam gelovige. De vernieteging van het intelect dus eigenlijk
Neil deGrasse Tyson
  Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 15:25:31 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_46848097
Recent gepubliceerd leuk artikel

hij staat in the faculty of 1000 http://www.f1000biology.com/article/id/1065944

en dit is de titel plus wat een reviewer er van zegt
quote:
Active inbreeding in a cichlid fish and its adaptive significance.
Thünken T, Bakker TC, Baldauf SA, Kullmann H
Curr Biol 2007 Feb 6 17(3):225-9
( linkje )

I found this article fascinating because, contrarily to what has been documented in many mammals, it demonstrates that both males and females of a cichlid fish species would rather have sex (and raise the resulting offspring) with their next of kin than with an unrelated stranger. Because it is so widely known that inbreeding is detrimental in mammals, this result is rather counterintuitive, but may well explain the amazing tendency of the cichlid family to generate new species (in Lake Victoria, it is estimated that more than 700 species appeared in less than 12000 years). Indeed, the arising of a new species requires isolation of the gene pool from the original species. In a sympatric situation such as fish within a single lake, this will be greatly facilitated by brother/sister mating, especially if they harbour a mutation that modifies their social or feeding behaviour. Inbreeding depression is mostly due to deleterious recessive mutations, which can accumulate relatively silently in large outbred populations. But once the gene pool of a given species has started accumulating such recessive mutations, Darwinian pressure will then hugely favour further outbreeding. But this paper shows that, in cichlid fish, there is no apparent inbreeding depression, which supports the idea that a systematic tendency for inbreeding has kept the cichlids' genomes free of recessive mutations, thereby explaining their Oedipean tendencies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')