Ik meen dat als de Spelen naar Salzburg gaan het rodelen en bobsleeen wel in Duitsland zou zijn, op een reeds bestaande bobbaan net over de grens in Königssee.quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:52 schreef Remzz het volgende:
Oostenrijk lijkt mij het mooist gewoon omdat het dichtbij en een leuk land is... En waarschijnlijk schaatsen in Inzell
Ik bedenk me net dat dat natuurlijk in Duitsland ligt, lijkt me een beetje sterk dan...
Dat heeft het IOC na Albertville besloten.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:05 schreef Remzz het volgende:
Dat wist ik geeneens dat bij de OS het verplicht was een indoor baan te hebben... wel erg jammer, Inzell maar ook Insbruck was enorm mooi geweest, en Collalbo heeft bewezen dat buitenbanen niet veel langzamer moeten zijn dan indoor banen.
Maar een nieuwe bobbaan laten bouwen is natuurlijk enorme kostbaar, dus dat zou wel logisch zijn als ze Koningsee zouden gebruiken
Njah, ik snap wel wat je bedoelt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:14 schreef Remzz het volgende:
Ja heb je wel gelijk aan, het is logischer dat Rusland of Korea de spelen toegewezen krijgt... Toch lijkt het me minder leuk dan Oostenrijk vooral de sfeer zou in eerste instantie wat 'koud' aanvoelen lijkt mij....Al kunnen de Koreanen natuurlijk wel vol enthousiasme een toernooi organiseren(WK voetbal)
In Korea is er natuurlijk ook wel het nodige kapitaal te vinden met al die multinationals daar.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:40 schreef pfaf het volgende:
't zal me niets verbazen dat vanwege de bakken geld de spelen naar Rusland gaan.
Die werden in de voorverkiezingen uitgeschakeld. Jammer, want dat leek me echt een coole plaats om Winterspelen te houden.quote:Jammer dat Alma-ata niet mee doet?
Direkt buiten Sochi beginnen de bergen. Het is maar enkele tientallen kilometers totdat je in het geliefde skigebied van Jeltsin en Putin bent. Niet ver van Sochi, in Dombay, werd er dit jaar in mei nog geskied.quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:09 schreef sportfreak het volgende:
Sochi, Rusland
Beetje onlogische keuze, Sochi wordt ook wel de 'Russische riviera' genoemd. Het klimaat is gematigd subtropisch met korte zachte winters en lange zomers. Dan zullen ze voor veel sporten ver de bergen in moeten.
Bij de toewijzing worden er natuurlijk naar verschillende zaken gekeken, zoals financiering, infrastructuur, logistiek. Ik denk dat Zuid - Korea op al deze gebieden wel een dikke plus scoort.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:48 schreef sanni het volgende:
Ik denk dat Zuid-Korea de beste kans maakt ipv de anderen.
Lijkt me niet zo'n beste keus dan. Teveel potentiële problemen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Direkt buiten Sochi beginnen de bergen. Het is maar enkele tientallen kilometers totdat je in het geliefde skigebied van Jeltsin en Putin bent. Niet ver van Sochi, in Dombay, werd er dit jaar in mei nog geskied.
Het grootste probleem van Sochi is de veiligheid. Net buiten Sochi ligt de Georgische grens. Maar dat stuk van Georgië, Abchazië, staat niet onder de controle van een internationaal erkende regering. Verder is Tsjetsjenië ook niet echt ver en zijn er al in andere gebieden er omheen ook wat problemen.
De hele infrastructuur in de regio zal grandioos op de schop moeten. De skigebieden zijn nu maar bereikbaar via 1 weg. Dat zal moeten veranderen. En veel zal aangelegd moeten worden in natuurgebieden. Ook is er nu al sprake van weerstand bij delen van de bevolking tegen deze plannen.
Beveiliging en opwaardering van de infrastructuur zijn wel serieuze issues, inderdaad.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo'n beste keus dan. Teveel potentiële problemen.
Eerst dacht ik steeds dat het PyeongChang zou worden, maar ik krijg nu ook steeds meer het voorgevoel dat de Russen met de zege aan de haal zullen gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:17 schreef Cavalier1 het volgende:
Schijnt Sochi te worden. En niet veel later wordt bekend dat een groot Russisch bedrijf sponsor wordt van het IOC
Ach ja, dat wordt ook vaak over de Zuid-Koreanen gedacht.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:55 schreef sportfreak het volgende:
Maarja, de oliedollars zullen wel wonderen doen.
Ik denk inderdaad biathlon of cross country.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:01 schreef Cavalier1 het volgende:
Dacht heel even dat we buiten zouden gaan schaatsen, maar dat is de Biathlon baan denk ik.
$$$ en uitstraling.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:46 schreef pfaf het volgende:
Dat laatste is het ook bovenal natuurlijk, in plaats van locatie, accomodaties, historie etc..
Ach ja, nog altijd beter dan dat gedrocht van Londen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die logo's zijn echt verschrikkelijk trouwens.
Volgens experts is het too close to call, maar mijn voorgevoel zegt me toch ook dat de Russen met een gering verschil winnen.quote:Ik ga voor Rusland.
Sochi heeft echt z'n logo uit de jaren 80 vind ik, die van Korea slaat helemaal nergens op en die van Salzburg vind ik nog wel mooi alleen jammer van die tekst eronder.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die logo's zijn echt verschrikkelijk trouwens.
Inkoppertje:quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:48 schreef Remzz het volgende:
[..]
Sochi heeft echt z'n logo uit de jaren 80 vind ik,
Idd.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:48 schreef Remzz het volgende:
[..]
Sochi heeft echt z'n logo uit de jaren 80 vind ik,
23.00uur begint het programma erover live op eurosport.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:24 schreef Leatherface het volgende:
Volgens de verwachtingen zou de uitslag zo rond middernacht bekend worden gemaakt.
Okay, dan krijg je dus eerst nog de drie presentaties.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:26 schreef borisz het volgende:
[..]
23.00uur begint het programma erover live op eurosport.
Op verschillende cruciale aspecten (bereikbaarheid, compactheid, infrastructuur, transport, financiering etc.) de beste kandidaat, volgens het rapport van de evaluatiecommissie.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:27 schreef SCH het volgende:
Korea!
Misschien zat ik daar wel inquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:53 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Op verschillende cruciale aspecten (bereikbaarheid, compactheid, infrastructuur, transport, financiering etc.) de beste kandidaat, volgens het rapport van de evaluatiecommissie.
Op zich vind ik dat al vreemd, want toen er een tijd terug een beginnend plan was om met de regio Vlaanderen voor de zomerspelen te gaan kwam vanuit het IOC ontegensprekelijk het bericht dat Spelen altijd in een grote stad moeten plaatsvinden en niet in een regio.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:49 schreef Leatherface het volgende:
PyeongChang is in feite geen plaats, maar een regio.
"Ik heb een keer naar Samaranch gebeld en die zei mij dat ik best ..."quote:
Zowel Sochy als Pyongdinges zijn eigenlijk rare plaatsen voor een winterspelenquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:05 schreef mitt het volgende:
Zou Korea nog steeds een rare beslissing vinden.
Hey Joost, Heintje kwam net voorbijquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Sochi valt mee volgens mij, +4 ofzo, Pyongchang +9.quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:04 schreef Ambrosius het volgende:
Iemand die even snel de tijdsverschillen heeft met beide steden?
Sochi is dus gunstiger wb volgen hierquote:Op donderdag 5 juli 2007 01:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Sochi valt mee volgens mij, +4 ofzo, Pyongchang +9.
Hier zitten de die hardsquote:Op donderdag 5 juli 2007 01:07 schreef TimoBasso het volgende:
waarom zit ik hier nou naar te kijken..
![]()
Sochi (Rusland) en Pyongchang (Korea), Salzburg is net als 4 jaar geleden in de eerste ronde afgevallen. Meeste stemmen geldenquote:Op donderdag 5 juli 2007 01:08 schreef tong80 het volgende:
Welke landen zitten er in en hoe gaat de telling
quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hey Joost, Heintje kwam net voorbij![]()
Dat blijktquote:
De enige logische keuze zoals gebruikelijk er alweer uit dus ...quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:55 schreef wimderon het volgende:
Salzburg eruit in de 1e ronde...
Ik mis dit nog eigenlijk.quote:
Dus we gaan wer kiezen tussen twee dictoralen ?quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Sochi (Rusland) en Pyongchang (Korea), Salzburg is net als 4 jaar geleden in de eerste ronde afgevallen. Meeste stemmen gelden![]()
Ik offer nu al een kwartier slaap op om de winnaar te wetenquote:Op woensdag 4 juli 2007 23:31 schreef TheArt het volgende:
Om 1 uur wordt de winnaar bekend gemaakt.
Dat zeg ik +4 en +9quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:12 schreef borisz het volgende:
Pyongchang is zeven uur later dan NL
Sochi is twee uur later dan hier
En de winnaaar is Lordiquote:
Ik heb echt medelijden met die knakker .. je zou maar commentaar moeten gevenquote:Op donderdag 5 juli 2007 01:20 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Juich niet te vroeg.
Dat commentaar ook.
Wacht tot 'Mr Clean' Rogge daar verdwijnt en Heintje het er voor het zeggen krijgt ...quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:13 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Ik mis dit nog eigenlijk.
SMS nu Sochi naar .. en win mooie prijzen..
Ooit op een dag zal het zo gaan![]()
87 wordt hij deze maand ...quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:26 schreef Ambrosius het volgende:
Samaranch leeft ook nog!
Tsja, de macht van het geld kun je nog moeilijk ontkennen in de kringen van het IOC.quote:
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:22 schreef Remzz het volgende:
Wanneer zullen de eerste Olympische Spelen in Afrika worden gehouden? Bijna belachelijk dat in z'n continent met zo'n atletiek/loop cultuur nog nooit een OS is gehouden.
Zuid-Afrika zou prachtig zijn lijkt mij
Ja ik las het ook al, volgend jaar word besloten waar de eerste worden gehouden, misschien iets voor Nederland.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:41 schreef Leatherface het volgende:
Met ingang van 2010 komen er trouwens 'jeugd olympische spelen', voor jonge atleten tussen veertien en achttien jaar. Zo heeft het IOC besloten op het congres in Guatemala.
Er komen zowel zomeredities als winteredities.
Zie de Volkskrant voor een artikel met meer info.
Zat ik ook al aan te denken.quote:
Dubai is zeker capabel.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:16 schreef Bruce117 het volgende:
Zou er ook niet vreemd van opkijken als de een of andere oliesjeik het op een gegeven moment op zijn heupen krijgt en als bijvoorbeeld Dubai zich kandidaat gaat stellen.
Echt waarquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dubai is zeker capabel.
Wat wel een zeer groot nadeel is, is dat Joden kennelijk geweerd worden daar.
Dergelijk discriminerende wetten kun je niet behouden als je een olympische spelen wilt houden. Daar zullen ze dan toch afstand van moeten doen.
Daar weet ik het fijne ook niet van. Ik heb het van meerdere personen gehoord, maar een officiële bron die dat bevestigd heb ik nog niet gevonden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:22 schreef MissX het volgende:
[..]
Echt waarHoe doen ze dat in de praktijk? Iedereen met een joodse naam/uiterlijk bij de grens weigeren?
Voor ons wel, maar de wereld draait natuurlijk niet alleen om Europa.quote:Tja Sochi, qua tijdsverschil is het wel een stuk prettiger dan Korea. Ben benieuwd wat ze ervan maken.
Ben benieuwd of je er nog iets over kunt vinden, had er nog nooit van gehoord. Maar het zou me niets verbazen, Dubai is wel vreemd in meerdere opzichten.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:38 schreef Leatherface het volgende:
Daar weet ik het fijne ook niet van. Ik heb het van meerdere personen gehoord, maar een officiële bron die dat bevestigd heb ik nog niet gevonden.
Ik weet trouwens niet eens zeker of het nou nog de realiteit is. Het zou best kunnen dat ze het inmiddels hebben afgeschaft of versoepeld. Kijken of ik daar meer over kan vinden.
Ik bedoelde ook vanuit mijn eigen kijkperspectief. Hij draait idd vaker om Amerikaquote:Voor ons wel, maar de wereld draait natuurlijk niet alleen om Europa.
Een docent van me zei eens dat sommige mensen worden verplicht een niet- Jood verklaring te onderteken, om toegang te krijgen tot de Emiraten.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:53 schreef MissX het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je er nog iets over kunt vinden, had er nog nooit van gehoord. Maar het zou me niets verbazen, Dubai is wel vreemd in meerdere opzichten.
[..]
Tsja, niet verbazingwekkend als je je bedenkt dat NBC het meeste uitgeeft aan tv-rechten.quote:Ik bedoelde ook vanuit mijn eigen kijkperspectief. Hij draait idd vaker om AmerikaKijk naar het zwemmen in Beijing
Om daar op terug te komen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:53 schreef MissX het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je er nog iets over kunt vinden, had er nog nooit van gehoord. Maar het zou me niets verbazen, Dubai is wel vreemd in meerdere opzichten.
quote:Salzburg is stand-in voor Winterspelen 2014
De Oostenrijkse stad Salzburg is bereid om de Olympische Winterspelen van 2014 te organiseren als de Russische gaststad Sotchi niet op tijd klaar geraakt met de bouw van de nodige infrastructuur.
Sotchi werd vorig jaar door het Internationaal Olympisch Comité (IOC) nog boven Salzburg verkozen als organisator van de Winterspelen van 2014.
"Het grote voordeel is dat wij al over de nodige infrastructuur beschikken", verduidelijkte Gabi Burgstaller, de gouverneur van de Oostenrijkse stad, in de krant WirtschaftsBlatt. "Als het IOC ons nodig heeft en voor de nodige financiële steun zorgt, staan we klaar", stelde hij.
Volgens de krant zijn er in Sotchi nog maar 20 van de 250 constructies gebouwd en kan de Russische stad maar geen bedrijf vinden om de ijsbaan te bouwen.
De Fransman Jean-Claude Killy, de voorzitter van de coördinatiecommissie van de Winterspelen van 2014, had Sotchi in augustus al gevraagd om geen tijd te verliezen. Volgens hem mochten de Russische organisatoren niet stoppen met werken om binnen vijf en een half jaar klaar te geraken.
Met dat verschil dat die horrorstories over Athene vooral in de laatste maanden voor de Spelen kwamen. Hier komen de verhalen al 6 jaar van tevoren.quote:Op donderdag 20 november 2008 08:59 schreef Leatherface het volgende:
Zou ik ook zeggen.
Dit soort horrorstories hoorden we ook over Athene.
Sure. Maar ze moeten natuurlijk wel op tijd beginnen met het goed coordineren van de zaken.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Met dat verschil dat die horrorstories over Athene vooral in de laatste maanden voor de Spelen kwamen. Hier komen de verhalen al 6 jaar van tevoren.
Dit zal heus wel goed komen.
quote:Russen bezuinigen op OS Sotsji
Rusland heeft besloten het budget voor de Olympische Winterspelen van 2014 terug te schroeven.
Volgens de Russische vicepremier Dmitri Kozak zijn de geraamde kosten voor de Winterspelen in Sotsji aan de Zwarte Zee met 15 procent verlaagd.
Volgens de Russische media gaat het om een bezuiniging van 300 miljard roebel, omgerekend ongeveer 6,6 miljard euro.
NOS
Shimbulak.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:57 schreef Falco het volgende:
Maar eerlijk gezegd schat ik de kans hoger in dat het ubercoole Almaty uit Kazachstan de Winterspelen ooit mag organiseren.
Is da nu echt zo? Er word echt al jaren over gepraat en elk jaar zegt Herbert weer dat ze nu toch echt gaan beginnen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:57 schreef Falco het volgende:
Zeker nu het echt echt ècht zo is dat eindelijk die nieuwe schaatsbaan gebouwd gaat worden.
Op mijn werk (bouwgerelateerd) is er een order binnengekomen voor die schaatsbaanquote:Op woensdag 2 december 2009 18:52 schreef Remzz het volgende:
[..]
Is da nu echt zo? Er word echt al jaren over gepraat en elk jaar zegt Herbert weer dat ze nu toch echt gaan beginnen.
Weet ik niet. Volgens Herbert en wikipeudia wel toch? Om toch even ontopic te blijven. Wat voor schaatsbaan krijgt Sotsji? Het zal waarschijnlijk wel zeeniveau wordenquote:Op woensdag 2 december 2009 21:13 schreef Leatherface het volgende:
Die baan bouwen ze gewoon op de huidige locatie van Medeo?
quote:IOC positive about new Sochi 2014 ski events
Meeting in Acapulco, the IOC Executive Board (EB) decided that it is looking favorably at the inclusion of ladies' Ski Jumping, Freestyle Ski half-pipe, Freestyle Ski slopestyle, Snowboard slopestyle, along with Biathlon mixed team relay, Figure Skating team event and Luge team relay in the program of the Sochi 2014 Olympic Winter Games.
However, before taking a final decision, the IOC EB said it would like to consider the outcome of the respective World Championships during the winter season in 2011.
FIS President Gian Franco Kasper commented: "FIS is pleased to know that four of our event requests are seen favorably by the IOC Executive Board. At the same time, we are very disappointed that out of all proposed new events on the Olympic Winter Games program across all sports, the only one excluded from the positive list is the Alpine Nations' Team Event. It is difficult explain why the most established discipline that is best liked in terms of global TV audiences would not be considered further. This is why we are not going to give up and remain optimistic that all our proposals have good chances in passing the final cut in the spring."
The IOC Olympic Program Commission analyzed all the requests put forward by the International Federations based and submitted its findings to the EB. The key positive factors included whether the changes would increase universality, gender equity and youth appeal, and in general add value to the Games. Other considerations included the cost of infrastructure, and the impact on the overall quota and the number of events.
Final decisions on the events to be included on the Sochi 2014 program rest with IOC President Jacques Rogge and are planned to be taken in early spring 2011.
quote:The IOC approved the inclusion of women's ski jumping and four other new events for the 2014 Winter Olympics in Sochi, Russia.
The International Olympic Committee executive board also approved ski halfpipe, mixed relay in biathlon and team events in luge and figure skating on Wednesday.
Proposals for inclusion of slopestyle events in snowboard and freestyle skiing and a team Alpine skiing event were put on hold for further review, the IOC said.
The IOC twice rejected women's ski jumping for the 2010 Vancouver Olympics, saying the sport lacked enough elite competitors.
Women jumpers took their case all the way to the Supreme Court of Canada, but failed to overturn the IOC decision.
The women seemingly sealed their case at the Nordic world championships in Oslo in early March, when competitors jumped in heavy fog and strong winds.
IOC board member Gerhard Heiberg of Norway said he was impressed by the level of competition and would recommend the event's inclusion to IOC President Jacques Rogge.
Ski jumping and Nordic combined, which features ski jumping and cross-country skiing, had been the only Winter Olympic events open only to men.
The IOC said in October that it "looked favourably" on all the proposed events, but postponed a ruling until after the various world championships this winter.
Officials said Wednesday more time was needed to study the technical aspects of the slopestyle and Alpine team events but they could still be added to the Sochi program.
In slopestyle, athletes do tricks while going down the mountain and through "features" — rails, big jumps and bumps.
American snowboard star Shaun White, who won halfpipe gold in Vancouver, has said he would like to add slopestyle to his schedule if it's approved for Sochi.
Ski slopestyle is similar to the snowboard version.
In ski halfpipe, skiers score points for performing tricks and jumps on the same course used for the snowboard halfpipe.
Read more: http://www.cbc.ca/sports/(...)ef=rss#ixzz1IkbryqR5
quote:Het Internationaal Olympisch Comité heeft maandag het onderdeel slopestyle voor snowboarders en skiërs aan het olympisch programma voor de Winterspelen in het Russische Sotchi toegevoegd.
Bij slopestyle moeten de deelnemers punten scoren met spectaculaire sprongen op een helling vol hindernissen. 'Het is een erg populaire en snel groeiende sport, met een veelbelovende toekomst', verklaarde IOC-voorzitter Jacques Rogge in het Zuid-Afrikaansze Durban, waar de 123e Algemene Vergadering van het Internationaal Olympisch Comité plaatsvindt.
Ook de parallelle slalom voor snowboarders werd maandag aan het programma toegevoegd. In april zette het IOC al voor vijf andere sporten het licht op groen. Zo werden schansspringen voor vrouwen, halfpipe skiën, kunstschaatsen voor teams, gemengde aflossing in de biatlon en de ploegenaflossing in het rodelen olympisch. De Spelen in Sotchi vinden plaats in 2014.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |