Je moet een X server draaien... De programma's die je daar vervolgens in draait zijn je X clients...quote:Op donderdag 1 maart 2007 08:54 schreef Netsplitter het volgende:
Moet je dan op de lokale pc niet eerst een programma installeren wat X begrijpt?
Zover snap ik het nog.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:21 schreef whoops het volgende:
[..]
Je moet een X server draaien... De programma's die je daar vervolgens in draait zijn je X clients...
Je hebt X libraries nodig om te kunnen X'en.quote:Op donderdag 1 maart 2007 08:54 schreef Netsplitter het volgende:
Moet je dan op de lokale pc niet eerst een programma installeren wat X begrijpt?
Bij windows heb je nog een extra programma nodig, linux draait dat standaard als (mits je GUI gebruikt uiteraardquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:52 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom is het dan technisch beter dan bv Citrix of TS server van Windows?
Voor allebij heb je een programma nodig om het beeld op een werkstation te krijgen.
TS draaid standaard ook op een Windows server.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:27 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Bij windows heb je nog een extra programma nodig, linux draait dat standaard als (mits je GUI gebruikt uiteraard).
Ik doelde er op dat als je X forwarding op een windows bak wilt gebruiken dat je dat er een X server op moet zetten en dat dat niet nodig is op linuxquote:Op donderdag 1 maart 2007 10:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
TS draaid standaard ook op een Windows server.
In ieder geval voor 3 connecties met 2003 Server.
Daarnaast heb je ook een Windows Terminal Server waar je meerdere connecties naar kan maken met RDP wat standaard in XP en hoger zit.
Met terminal server op je een scherm zoals RDP. Met X forwarding word alleen het scherm van het programma dat je gebruikt naar je gestuurd. Bijvoorbeeld FF draait remote dan word met X forwarding het scherm op je local bak getoont op de zelfde manier zoals je FF lokaal zou draaien. Er zit geen heel scherm nog een keer om heen zoals met RDP.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:06 schreef Netsplitter het volgende:
Maar wat is er dan verschillend aan bv Windows TS?
Doet hetzelfde zover ik het kan zien en zit ook standaard in het OS.
Ik kan remote applicaties openen zonder eerst de hele GUI van die machine aan te spreken.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:31 schreef Netsplitter het volgende:
TS draaid standaard ook op een Windows server.
In ieder geval voor 3 connecties met 2003 Server.
Daarnaast heb je ook een Windows Terminal Server waar je meerdere connecties naar kan maken met RDP wat standaard in XP en hoger zit.
Yupquote:Op donderdag 1 maart 2007 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
Ah ok.
Dus hetzelfde als met Citrix publised applications.
Toffe hostnamequote:Op donderdag 1 maart 2007 11:15 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ik kan remote applicaties openen zonder eerst de hele GUI van die machine aan te spreken.
http://www.euronet.nl/users/wesleys/dig/X-for-ward.png
Zie hier. Ik open vanaf werk een calculator en een irc client op mijn machine thuis. Zonder dat ik een hele GUI moet gaan opzetten. Dat vind ik persoonlijk beter dan RDP opzetten, volledige GUI login moeten doen en dan een applicatie opstarten. Dit werkt imo vele malen makkelijker.
Stimmt ik heb ook even vista op mijn macbook draaien... maar ja tis wel irritantquote:Op maandag 5 maart 2007 17:17 schreef WyriHaximus het volgende:
Net ff op een vista bak gezeten maar wat een kut veiligheids popups de heletijd zeg.
500 keer??quote:Op maandag 5 maart 2007 17:39 schreef TwyLight het volgende:
is inderdaad irritant, het komt ook echt OVERAL bij.
en ik krijgt ook altijd 500 keer een melding dat windows wat startupprograms geblokkeerd heeft.
donder toch op
Neen. Dankzij mensen met gebrek aan lef en een veel te commerciele blik zit je met een OS opgescheept wat een gigantisch legacyprobleem heeft, en dat is iets wat de stabiliteit en veiligheid natuurlijk niet ten goede kan komen...quote:Op maandag 5 maart 2007 17:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
500 keer??
Dankzij mensen zoals jij zitten we dus met dat systeem opgescheept omdat er teveel teringzooi geinstalleerd werdt waardoor het OS dus instabiel werdt.
Kun je uitzetten...quote:Op maandag 5 maart 2007 17:17 schreef WyriHaximus het volgende:
Net ff op een vista bak gezeten maar wat een kut veiligheids popups de heletijd zeg.
Dat doet men dus ook massaal... Doei ingebouwde beveiliging...quote:
En jij denkt dat ze bij Microsoft gedacht hebben "Goh, wat een leuk idee die Konfabulators, laten we dat eens inbouwen in Vista... " Ze hebben totaal niet naar OS X gekeken natuurlijk.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:07 schreef XrAiDeN het volgende:
[..]
Achja, ook leuk hoe die Mac-fanboys Vista afzeiken omdat het widgets zou hebben gejat van Mac OS X, er wordt echter niet bij verteld dat Mac zelf widgets gejat heeft van Konfabulator (tegenwoordig Yahoo! Widgets).
Vista
Mac![]()
Was niet mijn laptop. Dus dan blijf ik van instellingen af. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het wel erg overdreven vind dat als ik in IE7 de bron wil bekijken ik een veiligheids popup krijg omdat ik de bron bekijk in kladblok. (Had iets met veiligheids modus waar IE7 in draait te makenquote:Op maandag 5 maart 2007 19:07 schreef XrAiDeN het volgende:
[..]
Kun je uitzetten...
Achja, ook leuk hoe die Mac-fanboys Vista afzeiken omdat het widgets zou hebben gejat van Mac OS X, er wordt echter niet bij verteld dat Mac zelf widgets gejat heeft van Konfabulator (tegenwoordig Yahoo! Widgets).
Vista
Mac![]()
Inderdaad, IE draaid in Vista in een zogenaamde Sandbox.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:12 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Was niet mijn laptop. Dus dan blijf ik van instellingen af. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het wel erg overdreven vind dat als ik in IE7 de bron wil bekijken ik een veiligheids popup krijg omdat ik de bron bekijk in kladblok. (Had iets met veiligheids modus waar IE7 in draait te maken.)
Dat zeg ik niet, ik erger me alleen aan het gezeik van mac fanboys dat Mac zogenaamd alles uit heeft gevonden, Microsoft kopieërt maar Mac net zo erg.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:59 schreef theiz het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze bij Microsoft gedacht hebben "Goh, wat een leuk idee die Konfabulators, laten we dat eens inbouwen in Vista... " Ze hebben totaal niet naar OS X gekeken natuurlijk.
![]()
Dat waren brakke stukkies html die je kon includen Was niks meer dan een iframe voor op je desktopquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:11 schreef dikkedorus het volgende:
MS heeft widgets uitgevonden. Beter nog, Bill zelf. Zoek maar es op active desktop items.
Bill heeft Ctrl-Alt-Delete niet verzonnen, hij heeft het wel bekend gemaakt...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Bill heeft wel weer uitgevonden; BSOD, CTRL+Alt+Delete.
En een tyfus-OS wat je door de strot wordt geduwd. Nee, bedankt: veel plezier met Vista. Soortgelijke dingen doen Mac fanboys al bijna twee jaar. Zonder al die pop-ups.
En wacht maar tot Vista 2.0, aka Leopard, uitkomt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En een tyfus-OS wat je door de strot wordt geduwd. Nee, bedankt: veel plezier met Vista. Soortgelijke dingen doen Mac fanboys al bijna twee jaar. Zonder al die pop-ups.
Andere implementatie, zelfde princiepe, vooral omdat de eerste widgets vrogoah per definitie iets streamde van internet.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:15 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dat waren brakke stukkies html die je kon includen Was niks meer dan een iframe voor op je desktop
Widgets/gadgets/anythingcrappyonyourdesktopwithafancyname zijn kleine programma's.
Sorry, die was gewoon te mooi. Verder heb jij, en Jarno, wel gelijk hoorquote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Bill heeft wel weer uitgevonden; BSOD, CTRL+Alt+Delete.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:23 schreef whoops het volgende:
Maar Clippie is er gelukkig tegenwoordig ook voor de beste editor onder UNIX...![]()
[afbeelding]
Maar zonder die Firefox fanclub was er nu ook geen Firefox. Er is geen marketing budget, dus de enige manier om het bekend te maken bij andere potentiele gebruikers is via een fanclub.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:51 schreef Hmail het volgende:
Ik ga hier maar even verder, het heeft niet zoveel zin om BUG te gaan vervuilen met mijn firefox-reply's, maar toch even mijn irritatie:
Ik heb echt een schurfthekel aan die firefox-fanclubBij iedere bug, of ieder probleem wat maar een beetje met internet te maken heeft word weer verwezen naar firefox. Overigens gebruik ik het zelf, met veel plezier, het is een prettige browser, een echt no-nonsense ding, maar ik zit zo af en toe te twijfelen of ik niet richting Opera moet gaan denken, alleen al omdat ik niet met die fanclub gerelateerd wil worden.
Firefox:
FF-fanclub:
Dat is waar, wel zeilig dat het steeds het zelfde verhaaltje is:quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:12 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Andere implementatie, zelfde princiepe, vooral omdat de eerste widgets vrogoah per definitie iets streamde van internet.
Technische mislukkingen, financiele mislukkingen, marketingmislukkingen? Apple heeft voldoende van allesquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:26 schreef Jarno het volgende:
In de MacFan van deze maand (nr. 69) - ja je moet toch wat te lezen bij je hebben he - staat een leuk overzicht van Apple's mislukkingen, incl de spelcomputer van Apple (Pippin) en het beruchte Copland OS. Leuk om weer eens te lezen..
Van alles wat. En idd, de Newton staat er ook bij, evenals de Cube.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Technische mislukkingen, financiele mislukkingen, marketingmislukkingen? Apple heeft voldoende van allesStaan de Newton en de Cube er ook bij, bijvoorbeeld?
Te erg! Vooral die hond met die haaienhaak door z'n neus!quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:21 schreef WyriHaximus het volgende:
Deze is ook wel aardig http://www.spreadinternetexplorer.com/.
quote:Op maandag 14 januari 2008 17:23 schreef whoops het volgende:
En toch blijft VI de beste editor op de Command Line...
quote:
*zucht*Wat is dat met al die VI fanboys?quote:Op maandag 14 januari 2008 17:23 schreef whoops het volgende:
En toch blijft VI de beste editor op de Command Line...
Vi heerst gewoon de pan uitquote:Op maandag 14 januari 2008 20:26 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
*zucht*Wat is dat met al die VI fanboys?
Misschien dat ik deze dan maar eens moet uitprinten op me werk: http://www.lagmonster.org/docs/vi.htmlquote:
nee joh, gewoon dezequote:Op maandag 14 januari 2008 20:38 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Misschien dat ik deze dan maar eens moet uitprinten op me werk: http://www.lagmonster.org/docs/vi.html
NOT Tegenwoordig niet meer.. er zit een huis-tuin-en-keuken intel in....quote:Op maandag 14 januari 2008 23:45 schreef Geqxon het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Windows Vista niet verkeerd vind. In de maand dat ik het nu gebruik heb ik eenmaal gehad dat hij voor vijf seconden bleef hangen, en daar bleef het bij. Als ik dat vergelijk met mijn Macbook, die een operating system draait specifiek voor de Macbook hardware gemaakt,
at heeft dat met het OS te maken?quote:vind ik dat eigenlijk maar een trage witte stoeptegel.
nou wauw... wel 2 dingen te ondersteunen nuquote:Op zondag 3 februari 2008 17:59 schreef raarmaarwaar het volgende:
[..]
NOT Tegenwoordig niet meer.. er zit een huis-tuin-en-keuken intel in....
Te moeilijk voor zequote:
Risc is juist gemakkelijker. Speed through simplicity enzo.quote:
WinNT was er voor PPC, Alpha en MIPS.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:21 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Risc is juist gemakkelijker. Speed through simplicity enzo.
Dus moeten ze het lastige spul zelf uitprogrammerenquote:Op dinsdag 8 april 2008 15:21 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Risc is juist gemakkelijker. Speed through simplicity enzo.
Ik ben gepwndquote:Op dinsdag 8 april 2008 15:23 schreef Skinkie het volgende:
[..]
WinNT was er voor PPC, Alpha en MIPS.
Ja, Windows wel. Maar applicaties ho maar. MS Office (om maar wat te noemen) is nooit gemaakt voor NT/PPC, NT/Alpha of NT/MIPS.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:23 schreef Skinkie het volgende:
[..]
WinNT was er voor PPC, Alpha en MIPS.
Er is zeker wel een office pakket gemaakt wat op die laatste drie draaide. Ik ben vergeten wie dat leverdequote:Op dinsdag 8 april 2008 15:34 schreef Tijn het volgende:
Ja, Windows wel. Maar applicaties ho maar. MS Office (om maar wat te noemen) is nooit gemaakt voor NT/PPC, NT/Alpha of NT/MIPS.
Bedoel je nu non-x86 of non-intel? Of eigenlijk beide?quote:Bovendien is het eeuwen geleden dat er een versie van Windows is uitgebracht voor een non-Intel chip. De laatste versie was Windows NT4, we hebben het dan over 1996. Dat is zo lang geleden dat er bijvoorbeeld nog geen USB was. Lekker bruikbaar tegenwoordig
Gelukkig draaien NetBSD en Linux gewoon wel op genoeg hardware. En tegenwoordig emuleert Qemu toch op ieder platform dat kunt kunt bedenkenquote:MS beloofde weliswaar dat Windows 2000 ook meerdere architecturen zou ondersteunen, maar dat is uiteindelijk niet doorgezet.
Niet Microsoft in elk geval. Misschien dat er een WordPerfect of StarOffice is geweest, maar MS was zelf niet in staat hun Office te vertalen naar een andere architectuur dan x86.quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:17 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Er is zeker wel een office pakket gemaakt wat op die laatste drie draaide. Ik ben vergeten wie dat leverde
Ja, ik zeg maar even Intel, omdat ze naast x86 en de 64-bit versie daarvan ook wat versies van Windows voor Itanium hebben gemaakt. Maar sinds 1996 hebben ze geen architecturen meer ondersteund die niks met Intel te maken hebben, zoals PowerPC of SPARC om maar wat te noemen.quote:Bedoel je nu non-x86 of non-intel? Of eigenlijk beide?
Jup, elk modern desktop/server besturingssysteem draait op meerdere architecturen behalve de producten van Microsoft.quote:Gelukkig draaien NetBSD en Linux gewoon wel op genoeg hardware. En tegenwoordig emuleert Qemu toch op ieder platform dat kunt kunt bedenken
Dat nieuwe prototype van Microsoft Research, draait dat ook alleen op x86?quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:15 schreef Tijn het volgende:
Jup, elk modern desktop/server besturingssysteem draait op meerdere architecturen behalve de producten van Microsoft.
Ach, elk bedrijf zal wel iets superspectaculairs in hun R&D lab hebben liggen. Het gaat erom of het ooit de winkel bereikt, anders telt het niet hequote:Op dinsdag 8 april 2008 17:19 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Dat nieuwe prototype van Microsoft Research, draait dat ook alleen op x86?
Je zou eens moeten weten wat HP in z'n R&D heeft liggen om te bitrotten... MagiXen. Dat zou ik wel op m'n PCtje willen hebbenquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, elk bedrijf zal wel iets superspectaculairs in hun R&D lab hebben liggen. Het gaat erom of het ooit de winkel bereikt, anders telt het niet he
En WinFS... En het zou sneller zijn dan XP...quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:37 schreef trancethrust het volgende:
En Vista zou een nieuwe kernel hebben
Hoezo? PHP is over het algemeen in discussies onder programmeurs na Visual Basic de meest verachte taal die er is.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:54 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Je hebt wel lef als je PHP uitjoelt.
Ben ook een lefgozertjequote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:54 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Je hebt wel lef als je PHP uitjoelt.
omdat programmeurs niet kunnen scripten?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo? PHP is over het algemeen in discussies onder programmeurs na Visual Basic de meest verachte taal die er is.
het php hardend project is daar een uitermate goed voorbeeld vanquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:12 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat programmeurs niet kunnen scripten?
php opzich is goed, echter wordt het als slecht aangemerkt omdat 95% van de scripts niet gebouwd zijn met security in het achterhoofd...
daarom wordt er -ook door bedrijven en professionelere bedrijven- veel gebruik van gemaaktquote:
Persoonlijk vind ik al die functies in PHP een drama. Ik zou liever meer PHP modules zien die bepaalde functies implementeren (zoals bij Perl het geval is). Dat zorgt voor minder security holes in een default PHP install, aangezien je minder functies hebt die voor problemen kunnen zorgen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:42 schreef mschol het volgende:
[..]
daarom wordt er -ook door bedrijven en professionelere bedrijven- veel gebruik van gemaakt
php heeft standaard een hoop functie, which is good...
en het leert ook nog redelijk snel.. which is also good...
Want als het gebruikt wordt, is het goed? Hoe verklaar je Windows en Office dan?quote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:42 schreef mschol het volgende:
[..]
daarom wordt er -ook door bedrijven en professionelere bedrijven- veel gebruik van gemaakt
De manier waarop functies in PHP zijn geïmplementeerd is echt dramatisch. Alles in de global scope, geen namespaces en ontzettend veel inconsistentie.quote:php heeft standaard een hoop functie, which is good...
| 1 |
| 1 |
| 1 |
| 1 |
| 1 |
Het is allemaal erg pragmatisch. Wat een slechte eigenschap is voor een programmeertaal.quote:en het leert ook nog redelijk snel.. which is also good...
Nu heb je met de eerste twee misschien ook al bijna een week ervaring...quote:
Met PHP heb ik al wat langer ervarig (ok, maandje ofzo..)quote:Op zondag 11 mei 2008 15:50 schreef whoops het volgende:
[..]
Nu heb je met de eerste twee misschien ook al bijna een week ervaring...
Het ging toch alleen om XP home?quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:38 schreef slakkie het volgende:
Windows XP is gewoon te bagger voor woorden..
goed goed ik zal niet op alle slakken zout leggenquote:Op woensdag 21 mei 2008 16:34 schreef slakkie het volgende:
[..]
Details details, don't blur the issue with facts.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:50 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
goed goed ik zal niet op alle slakken zout leggen
UTFSquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:12 schreef Nilsjeuh het volgende:
Hallo,
Ik heb Windows Vista Home Premium op mijn PC (als je een type nodig hebt, zeg het maar) en ik wil wat Theme's downloaden en instellen. Het downloaden lukt wel, maar het instellen niet.
Heeft iemand hier verstand van en kan diegene mij helpen? Stuur maar een e-mail naar mijn mailadres
nilskeesmekers@home.nl
Oh je bedoeld 10.4.11? Als je mij verbeterd doe het dan goed. OSX is een naam van Mac OS 10.1 en later en dat zijn veel besturing systemenquote:
Verbetert...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh je bedoeld 10.4.11? Als je mij verbeterd doe het dan goed. OSX is een naam van Mac OS 10.1 en later en dat zijn veel besturing systemen
OSX is volgens mij 10.x als we toch gaan mierenneuken. OS X = OS 10 is romeinse cijfers.. kan geen toeval zijn lijkt mequote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh je bedoeld 10.4.11? Als je mij verbeterd doe het dan goed. OSX is een naam van Mac OS 10.1 en later en dat zijn veel besturing systemen
En 'bedoelt', die ook nog.quote:
Mac OS X is de hele serie. Cheetah (10.0), Puma (10.1), Jaguar (10.2), Panther (10.3), Tiger (10.4) en Leopard (10.5) zijn allemaal versies van Mac OS X.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
quote:
Auchquote:
Dat zei ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mac OS X is de hele serie. Cheetah (10.0), Puma (10.1), Jaguar (10.2), Panther (10.3), Tiger (10.4) en Leopard (10.5) zijn allemaal versies van Mac OS X.
Je moet ook Slackware gebruiken, slacker.quote:
Of gewoon downgraden naar 8.04, of Debian gaan gebruiken..quote:Op donderdag 6 november 2008 17:37 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Je moet ook Slackware gebruiken, slacker.
Wat vind je eraan zuigen vergeleken met 8.04?quote:
Der zit een bug in de intel driver van xorg die bij 8.10 zit waardoor mijn X enorm buggy is en de overgang naar kde4 is minder (al had ik inmiddels kde3 via een alternatieve repo geinstalled).quote:Op donderdag 6 november 2008 22:39 schreef Devolution het volgende:
[..]
Wat vind je eraan zuigen vergeleken met 8.04?
Gewoon installeren wat je lekker vind werken. Als je bij voorbaat een hekel heb aan vista gewoon niet doen en anders kan je het altijd uitproberen of het iets voor jouw isquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:18 schreef rulerofdeath het volgende:
wie kan mij (in het kort) overtuigen om Vista te installeren ipv XP
ik wil hier geen oorlog creeren maar alleen kort de voor en nadelen weten, dus de vistaof XP
reacties mogen weg
mijn (geringe) ervaringen met vista zijn niet zo best. en dat vooral omdat ik bepaalde dingen niet kon vinden (voor het instellen van een draadloos netwerk).quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:30 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Gewoon installeren wat je lekker vind werken. Als je bij voorbaat een hekel heb aan vista gewoon niet doen en anders kan je het altijd uitproberen of het iets voor jouw is. Als je door 'rare' dingen van vista heen durft te kijken en het een kans geeft is het een prima (iet wat geheugen slurpend) OS waar gewoon mee te werken valt.
32bits windows kan maar 3.3GB intern geheugen aan maar, 64bits windows kan veel meer aan. (Geld voor zowel XP als vista.) Draadloos netwerk is afaik niet van plaats veranderd al hoewel ik geen idee heb hoe dat bij standaard handmatige installs is aangezien de mijne preinstalled wasquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:51 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
mijn (geringe) ervaringen met vista zijn niet zo best. en dat vooral omdat ik bepaalde dingen niet kon vinden (voor het instellen van een draadloos netwerk).
wat ik trouwens gehoord had, was dat XP maximaal 3Gb aan intern geheugen kan gebruiken
64 bits XP gaat net zo goed om met programma's zoals solidworks (3d cad) als de 32 bits versie?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
32bits windows kan maar 3.3GB intern geheugen aan maar, 64bits windows kan veel meer aan. (Geld voor zowel XP als vista.) Draadloos netwerk is afaik niet van plaats veranderd al hoewel ik geen idee heb hoe dat bij standaard handmatige installs is aangezien de mijne preinstalled was. En misschien komt het daardoor dat ik eigenlijk geen problemen heb met vista.
Geen ervaring mee, draai nog steeds 32bits omdat het een jaar geleden nog steeds niet echt super was met de 32bits support onder 64bits geen idee in hoeverre dat nu veranderd itquote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:06 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
64 bits XP gaat net zo goed om met programma's zoals solidworks (3d cad) als de 32 bits versie?
ik moest bij m'n tante en m'n vriendin de laptop instellen voor draadloos netwerk. en in dat netwerkcentrum raakte ik de weg helemaal kwijt
Daarvoor zit je in het verkeerde topic. Dit topic is er juist voor om dat soort onzinnig en vaak ongefundeerd geflame te huisvesten...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:18 schreef rulerofdeath het volgende:
dus de vistaof XP
reacties mogen weg
Linuxquote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:35 schreef whoops het volgende:
[..]
Daarvoor zit je in het verkeerde topic. Dit topic is er juist voor om dat soort onzinnig en vaak ongefundeerd geflame te huisvesten...
Dus vandaar:
Vista
XP
Linux
Mac OS X
Windows...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:41 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Linux![]()
![]()
![]()
OS X
Windows proude and happy fanboi* WyriHaximus doet gay dansje
[/windowsfanboi]
Yeah man ze zouden een undo knopje moeten maken in die uberdope .Pret omgevingquote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:43 schreef whoops het volgende:
[..]
Windows...![]()
Dan ben je zeker ook zo'n echte Dot Net coder, zolang je het in de GUI kan aanklikken snap je het, maar op het moment dat er ergens een comma teveel staat moet je je project opnieuw beginnen...![]()
Geen enkel 64-bits gerelateerde ongein meegemaakt met XP x64 hier.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:12 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Geen ervaring mee, draai nog steeds 32bits omdat het een jaar geleden nog steeds niet echt super was met de 32bits support onder 64bits geen idee in hoeverre dat nu veranderd it.
quote:Whehe dat is idd wel ff wennen, ze hebben dat wel verbeterd, je hoeft nu vaak nog maar 2 schermpjes door ipv de 5 van daarvoor 0 in Windows 2000 om filesharing aan te zetten.
...
npquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:02 schreef rulerofdeath het volgende:
WyriHaximus, bedankt voor je antwoorden
Whehe ok tofquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:30 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Geen enkel 64-bits gerelateerde ongein meegemaakt met XP x64 hier.
[..]
ok, goed om te wetenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:30 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Geen enkel 64-bits gerelateerde ongein meegemaakt met XP x64 hier.
[..]
Huuuuuu.. heb na een aantal jaar ook weer een apple macbook pro met Leopard, en deze heeft na een aantal weken nog niet de problemen welke ik hiervoor met de Win98,2000,Xp,vista heb gehadquote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:35 schreef whoops het volgende:
[..]
Daarvoor zit je in het verkeerde topic. Dit topic is er juist voor om dat soort onzinnig en vaak ongefundeerd geflame te huisvesten...
Dus vandaar:
Vista
XP
Linux
Mac OS X
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:43 schreef whoops het volgende:
[..]
Windows...![]()
Dan ben je zeker ook zo'n echte Dot Net coder, zolang je het in de GUI kan aanklikken snap je het, maar op het moment dat er ergens een comma teveel staat moet je je project opnieuw beginnen...![]()
want? nieuwe GUI is te lastig voor jou?quote:Op maandag 26 januari 2009 23:07 schreef slacker_nl het volgende:
Ik draai inmiddels Vista, m'n game ziet er geil uit
Verder is het kut. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik echt niet snap waarom mensen problemen hebben met UAC. Ik heb nergens last van...
het idee v/h programma an sich oogt wel goed.. de vraag is: is er wel intresse in.?quote:Op maandag 26 januari 2009 23:16 schreef Tijn het volgende:
Windows heeft z'n nut wel. Je hebt het bijvoorbeeld nodig om muziek te maken
Het probleem is niet zo zeer hoe het oogt, maar hoe het klinkt.quote:Op maandag 26 januari 2009 23:26 schreef mschol het volgende:
[..]
het idee v/h programma an sich oogt wel goed
Ja, snap er niks van. Als ik Vista opstart wordt ik deze smiley:quote:Op maandag 26 januari 2009 23:15 schreef mschol het volgende:
[..]
want? nieuwe GUI is te lastig voor jou?
Dat jij een vrouw bent, daar kan vista niets aan doenquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:52 schreef slacker_nl het volgende:
Een reden waarom Vista zuigt, Fallout 3 kent hetzelfde probleem:
http://opperschaap.net/~wesleys/why_vista_sux.png
De directory is er wel/niet/wel/niet. Zelfs als admin krijg ik die hidden dir niet te zien..
Iddquote:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |