Daarom is het ook gelijk beter. Ze hebben van de meet af rekening gehouden met het client-server model. Dat heeft z'n vruchten afgeworpen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 08:33 schreef WyriHaximus het volgende:
Technies gezien is X veel beter dan Windows en OSX. X11 forwarding over SSH is daar een heel mooi voorbeeldje van. Het handige van X11 forwarding is dat je een programma op een remote machine kan draaien terwijl je het scherm op je lokale machine ziet en mee werkt.
Je moet een X server draaien... De programma's die je daar vervolgens in draait zijn je X clients...quote:Op donderdag 1 maart 2007 08:54 schreef Netsplitter het volgende:
Moet je dan op de lokale pc niet eerst een programma installeren wat X begrijpt?
Zover snap ik het nog.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:21 schreef whoops het volgende:
[..]
Je moet een X server draaien... De programma's die je daar vervolgens in draait zijn je X clients...
Je hebt X libraries nodig om te kunnen X'en.quote:Op donderdag 1 maart 2007 08:54 schreef Netsplitter het volgende:
Moet je dan op de lokale pc niet eerst een programma installeren wat X begrijpt?
Bij windows heb je nog een extra programma nodig, linux draait dat standaard als (mits je GUI gebruikt uiteraardquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:52 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom is het dan technisch beter dan bv Citrix of TS server van Windows?
Voor allebij heb je een programma nodig om het beeld op een werkstation te krijgen.
TS draaid standaard ook op een Windows server.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:27 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Bij windows heb je nog een extra programma nodig, linux draait dat standaard als (mits je GUI gebruikt uiteraard).
Ik doelde er op dat als je X forwarding op een windows bak wilt gebruiken dat je dat er een X server op moet zetten en dat dat niet nodig is op linuxquote:Op donderdag 1 maart 2007 10:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
TS draaid standaard ook op een Windows server.
In ieder geval voor 3 connecties met 2003 Server.
Daarnaast heb je ook een Windows Terminal Server waar je meerdere connecties naar kan maken met RDP wat standaard in XP en hoger zit.
Met terminal server op je een scherm zoals RDP. Met X forwarding word alleen het scherm van het programma dat je gebruikt naar je gestuurd. Bijvoorbeeld FF draait remote dan word met X forwarding het scherm op je local bak getoont op de zelfde manier zoals je FF lokaal zou draaien. Er zit geen heel scherm nog een keer om heen zoals met RDP.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:06 schreef Netsplitter het volgende:
Maar wat is er dan verschillend aan bv Windows TS?
Doet hetzelfde zover ik het kan zien en zit ook standaard in het OS.
Ik kan remote applicaties openen zonder eerst de hele GUI van die machine aan te spreken.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:31 schreef Netsplitter het volgende:
TS draaid standaard ook op een Windows server.
In ieder geval voor 3 connecties met 2003 Server.
Daarnaast heb je ook een Windows Terminal Server waar je meerdere connecties naar kan maken met RDP wat standaard in XP en hoger zit.
Yupquote:Op donderdag 1 maart 2007 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
Ah ok.
Dus hetzelfde als met Citrix publised applications.
Toffe hostnamequote:Op donderdag 1 maart 2007 11:15 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ik kan remote applicaties openen zonder eerst de hele GUI van die machine aan te spreken.
http://www.euronet.nl/users/wesleys/dig/X-for-ward.png
Zie hier. Ik open vanaf werk een calculator en een irc client op mijn machine thuis. Zonder dat ik een hele GUI moet gaan opzetten. Dat vind ik persoonlijk beter dan RDP opzetten, volledige GUI login moeten doen en dan een applicatie opstarten. Dit werkt imo vele malen makkelijker.
Stimmt ik heb ook even vista op mijn macbook draaien... maar ja tis wel irritantquote:Op maandag 5 maart 2007 17:17 schreef WyriHaximus het volgende:
Net ff op een vista bak gezeten maar wat een kut veiligheids popups de heletijd zeg.
500 keer??quote:Op maandag 5 maart 2007 17:39 schreef TwyLight het volgende:
is inderdaad irritant, het komt ook echt OVERAL bij.
en ik krijgt ook altijd 500 keer een melding dat windows wat startupprograms geblokkeerd heeft.
donder toch op
Neen. Dankzij mensen met gebrek aan lef en een veel te commerciele blik zit je met een OS opgescheept wat een gigantisch legacyprobleem heeft, en dat is iets wat de stabiliteit en veiligheid natuurlijk niet ten goede kan komen...quote:Op maandag 5 maart 2007 17:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
500 keer??
Dankzij mensen zoals jij zitten we dus met dat systeem opgescheept omdat er teveel teringzooi geinstalleerd werdt waardoor het OS dus instabiel werdt.
Kun je uitzetten...quote:Op maandag 5 maart 2007 17:17 schreef WyriHaximus het volgende:
Net ff op een vista bak gezeten maar wat een kut veiligheids popups de heletijd zeg.
Dat doet men dus ook massaal... Doei ingebouwde beveiliging...quote:
En jij denkt dat ze bij Microsoft gedacht hebben "Goh, wat een leuk idee die Konfabulators, laten we dat eens inbouwen in Vista... " Ze hebben totaal niet naar OS X gekeken natuurlijk.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:07 schreef XrAiDeN het volgende:
[..]
Achja, ook leuk hoe die Mac-fanboys Vista afzeiken omdat het widgets zou hebben gejat van Mac OS X, er wordt echter niet bij verteld dat Mac zelf widgets gejat heeft van Konfabulator (tegenwoordig Yahoo! Widgets).
Vista
Mac![]()
Was niet mijn laptop. Dus dan blijf ik van instellingen af. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het wel erg overdreven vind dat als ik in IE7 de bron wil bekijken ik een veiligheids popup krijg omdat ik de bron bekijk in kladblok. (Had iets met veiligheids modus waar IE7 in draait te makenquote:Op maandag 5 maart 2007 19:07 schreef XrAiDeN het volgende:
[..]
Kun je uitzetten...
Achja, ook leuk hoe die Mac-fanboys Vista afzeiken omdat het widgets zou hebben gejat van Mac OS X, er wordt echter niet bij verteld dat Mac zelf widgets gejat heeft van Konfabulator (tegenwoordig Yahoo! Widgets).
Vista
Mac![]()
Inderdaad, IE draaid in Vista in een zogenaamde Sandbox.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:12 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Was niet mijn laptop. Dus dan blijf ik van instellingen af. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het wel erg overdreven vind dat als ik in IE7 de bron wil bekijken ik een veiligheids popup krijg omdat ik de bron bekijk in kladblok. (Had iets met veiligheids modus waar IE7 in draait te maken.)
Dat zeg ik niet, ik erger me alleen aan het gezeik van mac fanboys dat Mac zogenaamd alles uit heeft gevonden, Microsoft kopieërt maar Mac net zo erg.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:59 schreef theiz het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze bij Microsoft gedacht hebben "Goh, wat een leuk idee die Konfabulators, laten we dat eens inbouwen in Vista... " Ze hebben totaal niet naar OS X gekeken natuurlijk.
![]()
Dat waren brakke stukkies html die je kon includen Was niks meer dan een iframe voor op je desktopquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:11 schreef dikkedorus het volgende:
MS heeft widgets uitgevonden. Beter nog, Bill zelf. Zoek maar es op active desktop items.
Bill heeft Ctrl-Alt-Delete niet verzonnen, hij heeft het wel bekend gemaakt...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Bill heeft wel weer uitgevonden; BSOD, CTRL+Alt+Delete.
En een tyfus-OS wat je door de strot wordt geduwd. Nee, bedankt: veel plezier met Vista. Soortgelijke dingen doen Mac fanboys al bijna twee jaar. Zonder al die pop-ups.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |