quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva is samen met de noordelijke provincies de bedenker van de q-liner. De nieuwe standaardkleur is blauw. In groningen rijden alleen maar blauwe q-liners rond. In Fryslân is die regel er niet en rijden ze in heel verschillende kleuren om. In Waterland zijn ze wel allemaal blauw. In DAV hebben ze nog de oude kleurstelling.
ik heb hier in fryslan nog geen blauwe arriva gespot dusquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
Even de laatste post uit het vorige topic:
[..]
hoop dat het per 15-4 weer beter wordt...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:03 schreef nietzman het volgende:
Over Joure gesproken, ben ik even blij dat ik d'r niet meer langshoef. Lijn 41 is een absolute hell geworden, al helemaal als je aansluiting met 315 zoekt.
Heb het dit jaar nog maar één keer hoeven rijden, maar wat een kuttraject is dat geworden zeg,nieuwe dienstregeling.
.
Ik wel. In Leeuwarden op de 320 richting Drachten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik heb hier in fryslan nog geen blauwe arriva gespot dus
wauwquote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik wel. In Leeuwarden op de 320 richting Drachten.
Mooi hè, sinds de nieuwe dienstregeling is ingegaan zijn er 15 versterkingsritten geschrapt wegens gebrek aan passagiers. Ze willen ook geen passagiers volgens mij.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:03 schreef nietzman het volgende:
Over Joure gesproken, ben ik even blij dat ik d'r niet meer langshoef. Lijn 41 is een absolute hell geworden, al helemaal als je aansluiting met 315 zoekt.
Heb het dit jaar nog maar één keer hoeven rijden, maar wat een kuttraject is dat geworden zeg,nieuwe dienstregeling.
.
op woensdag middag mogen ze om 15:45 wel eens een EXTRA dienst sturen.. binnendoor bijvoorkeurquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mooi hè, sinds de nieuwe dienstregeling is ingegaan zijn er 15 versterkingsritten geschrapt wegens gebrek aan passagiers. Ze willen ook geen passagiers volgens mij.
nee buitenom heeft geen toevoegingquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
yep. Ik zal ze adviseren om buitenom te gaan
over 2 maanden pak ik mn 2 wielerquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ga klagen. Dan krijg je na 2 maanden een telefoontje dat het gerepareerd wordt![]()
Die 15 ritten zijn alleen al op 315, de rest weet ik niet.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op woensdag middag mogen ze om 15:45 wel eens een EXTRA dienst sturen.. binnendoor bijvoorkeur
oh en die geel witte XX bussne zitten in de 21XX serie?
die zijn ook geschrapt dacht ik..quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:28 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die 15 ritten zijn alleen al op 315, de rest weet ik niet.
mja, hoop hetquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, want dan zijn die nieuwe busjes er en wordt het aantal ritten met bijna de helft uitgebreid. Maar dan mogen ze wel opschieten met die busjes, want ik heb nog niet gehoord dat er al een exemplaar afgebouwd is. Wel zijn er al veel onderdelen in Heerenveen, maar nog geen compleet busje.
Zoals ik in het vorig topic al zei: de Fryskers hebben geen goedkeuring gekregen. Het chassis is niet stevig genoeg.Dus dat duurt nog wel even.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, want dan zijn die nieuwe busjes er en wordt het aantal ritten met bijna de helft uitgebreid. Maar dan mogen ze wel opschieten met die busjes, want ik heb nog niet gehoord dat er al een exemplaar afgebouwd is. Wel zijn er al veel onderdelen in Heerenveen, maar nog geen compleet busje.
W T F ?quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Er blijven dacht ik 32 normale bussen over.
dan voorzie ik dat de ambas weer weg gaan? :/quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft 113 groot uitgevallen taxibusjes besteld, waarvan er dagelijks 109 op dienst gaan. De anderen zijn reserve. Deze vloot wordt met gewone bussen aangevuld, uiterlijk te vervangen in 2009.
27x amba en 5x integroquote:1762 BNVL54 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm HEERLEN Harlingen
1763 BNVN10 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Joure
1764 BNVL55 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Joure
1765 BNVL56 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Joure
1766 BNVL57 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Joure
1767 BNVL58 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Joure
1768 BNVL59 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Joure
1769 BNVL60 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm HEERLEN Harlingen
1770 BNVL61 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Joure
1771 BNXN29 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Dokkum
1773 BNXN31 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Dokkum
1774 BNXN33 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm HEERLEN Dokkum
1775 BNXN34 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Dokkum
1776 BNXN35 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Dokkum
1777 BNXV42 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Bolsward
1778 BNXV44 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Bolsward
1779 BNXV45 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm SITTARD Leeuwarden
1780 BNXV46 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Bolsward
1781 BNXV52 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Bolsward
1782 BNXV54 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Bolsward
1783 BNXV55 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm SITTARD Leeuwarden
1784 BNXV56 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm SITTARD Leeuwarden
1785 BNXV58 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm SITTARD Leeuwarden
1786 BNXV62 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm MAASTRICHT Bolsward
1787 BNXV64 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm SITTARD Leeuwarden
1790 BNXV68 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm VENLO Joure
1791 BNXV70 2003 AMBASSADOR SB200 Friesland Perm VENLO Joure
2943 BLXD53 2002 MB INTEGRO Friesland Perm HAAMSTEDE Joure
2950 BLXV64 2002 MB INTEGRO Friesland Perm DELFT Leeuwarden
2951 BLXV80 2002 MB INTEGRO Friesland Perm DELFT Leeuwarden
2952 BLXV66 2002 MB INTEGRO Friesland Perm DELFT Bolsward
2953 BLXV66 2002 MB INTEGRO Friesland Perm DEN HAAG Bolsward
normaal rijden ze idd gewoon met 60 door 30km/h zonesquote:Op donderdag 22 februari 2007 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het zijn er verdraaid weinig die dat doen, maar het kan met die krappe schema's ook bijna niet anders dan dat ze net boven de max snelheid zitten.
die Dennis dingen halen ook 100 dacht ikquote:Op donderdag 22 februari 2007 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
Helaas hebben de meeste moderne bussen begrensers, waardoor ze vaak de 85 al niet meer halen. De Interliner/Qliner bussen kunnen de 100 nog wel halen gelukkig. 100 over een smal landweggetje met een bus![]()
idd..quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:23 schreef Peterselieman het volgende:
Die kunnen ergens richting 80 nog wel een keer opschakelen. Dat weet ik wel. Ik ben in de gelukkige omstandigheid geweest om maar enkele keren een Dennis te treffen. De motor is vrij stil op hoge snelheden, maar dat is dan ook het enige goede aan deze bussen.
ik heb geen idee..quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal mij benieuwen wanneer ik voor het eerst in een overgespoten ex-hermes amba zit.
nee..quote:Op maandag 26 februari 2007 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
Of was de peut van de bus op?
Heerlijk toch.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:26 schreef leolinedance het volgende:
De bussen tussen Arnhem en Wageningen zijn relaxed![]()
Vooral lijn 251, die schiet tenminste beetje op. 50 is ook wel leuk als je de tijd hebt, dan zie je nog eens wat![]()
Hoorde eerder allemaal verhalen over agressie/gezeik in de bus enzo. Maar heb het in een half jaar nog niet meegemaakt (gelukkig). Sommige van die chauffeurs blazen hem trouwens wel aardig door met zo'n lomp gevaarte zeg!
schiet t ttenminste op als ze t m gewoon intrappen.. met t idee dr zit toch n begrenzer op :")quote:
schijnbaar niet.. scholt vast niet veelquote:Op woensdag 28 februari 2007 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
Valt dat barrel dan niet uit elkaar?
Nou stoer joh,zwart rijden in een gesloopte bus.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:13 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[afbeelding]
![]()
Dit zijn pas bussen. Van die chijle gelede bakbeesten waar je achterin kunt stappen. Heerlijk zwart rijden daar.
Je moet ook niet raar op kijken als er een stoel onder handen is genomen door één of andere zwarte vandaal.![]()
Het is heul niet stoer, maar voordelig.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou stoer joh,zwart rijden in een gesloopte bus.
Dat heb ik nog nooit gezien.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
op die slooplijnen moet je gewoon een vaste omloop nemen.. welke t laatste deel alleen STAANPLAATSEN kent..
eh en zwartkarren wordt met OVchip wel lastiger denk ik
ik was het nietquote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Zaten 2cv en ik vandaag wat busfoto's te maken op station Leeuwarden, komt er doodleuk nog iemand busfoto's maken!
Iemand van hier?
jaa die heb ik ook gespot!quote:Op maandag 5 maart 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij niemand van hier, want ik was het ook niet.
Vanochtend in een rammelbak genaamd ex-hermes alliance gezeten.
Deze rijden nu ook al bij xx Fryslân:
[afbeelding]
Vrijdag namelijk 2 gezien.
Ook vrijdag nog een amba op de stadsdienst in Leeuwarden gezien.
aah nog meer VEEVERVOER!quote:Op maandag 5 maart 2007 18:20 schreef Peterselieman het volgende:
De busjes worden maar 8 meter lang!
WEL een EX hermes!quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:55 schreef zwahiel het volgende:
alle hermes bussen zijn al eeuwen geleden voorzien van chipapparatuur en daar kan ook de ov chipkaart in door een kleine uitbreiding. En de bus hierboven is geen ex-hermes maar een ex-midnet. Hermes bussen kun je herkennen door de complete witte kleurstelling met de stickers van Hermes nog duidelijk zichtbaar op de witte laklaag. Volgens mij worden ze nog even zo behouden en als Veolia niet moet moven in Limburg, redelijke kans, worden ze overgespoten in de xx huisstijl.De meeste bussen zijn nog geen 6 jaar oud dus![]()
Behalve de DO's
das toch leuk? o/quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:03 schreef leolinedance het volgende:
Tip:
Ga nooit 'andersom' in de bus zitten als er nog andere plaatsen zijn. De hele bus kijkt je dan aan![]()
LoL!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag waren er in Leeuwarden bij de kruising van de oostergoweg met de Âldlânsdyk weer eens wat bussen die ruzie met de VETAG aansturing van het stoplicht hadden, waaronder mijn bus dus. Meer dan 8 minuten gewacht, alvorens de chauffeuse eens besloot door rood te rijden. Anders hadden we er nu nog gestaan. Ik ben het nu helemaal zat. $^@*$&*@#*$&@#^$&*#^%&*@#^%*&@^%* licht. Morgen gelijk even een briefje opstellen, want zo kan het niet langer natuurlijk.
las over het busnummertje heenquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
WEL een EX hermes!
net als zn broertje van de 1762 welke nog niet in XX kleurstelling rond tuft
*PETS*quote:
lachen hopen dat t wat wordtquote:Op zondag 18 maart 2007 17:40 schreef RealZeus het volgende:
Ik heb net wat spannends gedaan: ik heb een sollicitatiebrief de deur uit gedaan. Voor de functie van buschauffeur.![]()
Het zal mij benieuwen.
jah die had ik vorige week ook.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb nog niets gehoord, maar dat zou eindelijk eens tijd worden zeg. De sjoofs zijn al in opleiding. Had vrijdag ook een sjoof die in opleiding was. Collega zat namelijk voorin aanwijzingen over de route te geven. Vanochtend een groene ex-hermes amba, met kaartlezer, infoxx en werkend TFT-scherm. Gelijk na iedere halte verdween de halte netjes van het scherm. Zo kun je mooi de haltes naar het station aftellen.
quote:Op maandag 19 maart 2007 13:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lachen hopen dat t wat wordt
Trouwens t prototypje van de Frysker reed ook weer rondjes hoorde ik?
ik hoorde t ook maar :pquote:Op maandag 19 maart 2007 19:03 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Geen idee.Mijn pa is net een paar dagen naar mijn zusje in Zweden geweest dus ik heb er nog niks van gehoord.(als hij dat al weet.)
waarom nou geen frituur oliequote:Op maandag 19 maart 2007 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
De bussen van xx in Fryslân schakelen de komende weken over op 100% biodiesel. Voor het geval dat er daardoor een bus uitvalt, houdt xx bussen op reserve.
heb je toch empteccers voor? die kunnen best wel een middagje flessjes legen in een grote tankquote:Op maandag 19 maart 2007 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou nog goedkoper zijn. Zonnebloemolie of iets degelijks. Haal een pallet bij de aldi en je auto kun je ervan laten rijden. Wel een nadeel. Het tanken duurt wat langer
Komt van OVIB.quote:Fryskerbus klaar voor de start
Heerenveen - Bij VDL Berkhof in Heerenveen rolt vandaag de eerste van in totaal 113 Fryskerbussen voor Connexxion van de band. Tot 15 april worden hier wekelijks tientallen busjes afgemonteerd.
Ze gaan rijden in Noord- en Zuidwest-Friesland. Met de order is een bedrag gemoeid van ¤13 miljoen. Nieuw in Friesland is dat de haltes met behulp van een geluidsbandje worden omgeroepen.
Elders in het land wordt daarvoor de stem van een dame uit het Gooi gebruikt. Omdat deze moeite had met de uitspraak van de Friese halteplaatsen heeft dit keer een Friezin het bandje ingesproken.
Maandagmiddag is in Heerenveen de eerste Frysker onthuld onder toeziend oog van gedeputeerde Verkeer en Vervoer Ton Baas. De Frysker is een nieuw type bus voor het streekvervoer, ontwikkeld en gebouwd door Berkhof in Heerenveen. Vanaf 15 april gaan 113 van deze nieuwe bussen rijden in Friesland.
De bussen zijn korter van lengte en veel lichter in gewicht dan de huidige bussen, stiller, comfortabel en goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers. In samenwerking met de provincie zullen veel busperrons nog worden aangepast voor de rolstoelgebruiker.
Ook nieuw is de dynamische informatie verstrekking, zowel in de bus als bij de halte worden live, via GPRS, de vertrek- en aankomsttijden bijgehouden. De 21 zit- en 7 staanplaatsen tellende bus zal vanaf 15 april om de 15 minuten de haltes in de provincie passeren, in de spits zelfs 6 maal per uur. De Frysker is speciaal ontwikkeld voor Friesland en rijdt nog nergens anders in Nederland.
welke datum hoort bij dat bericht?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:49 schreef Peterselieman het volgende:
Je had gelijk wat betreft dat te heet gewassen busje, Ou-tannu:
[..]
Komt van OVIB.
quote:Op zondag 18 maart 2007 17:40 schreef RealZeus het volgende:
Ik heb net wat spannends gedaan: ik heb een sollicitatiebrief de deur uit gedaan. Voor de functie van buschauffeur.![]()
Het zal mij benieuwen.
nog erger, ik moet er mee rijdenquote:Op donderdag 22 maart 2007 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt, alleen worden ze bij VDL Berkhof in Heerenveen geproduceerd. en ik moet binnenkort met die barrels reizen![]()
Oh,daarom kreeg ik gisteren op de Combofoon in de buurtbus een tekstbericht met de mededeling dat de Markt in Den Bosch afgesloten had.quote:Op zondag 25 maart 2007 21:19 schreef leolinedance het volgende:
Bus ramt bloemenkar in Den Bosch
Die Arriva bussen zien er ook altijd zo gaar uit![]()
Wietze moderate idd het busdeel van mn forumquote:Op woensdag 28 maart 2007 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
Dit zijn de foto's van het barrel genaamd Frysker:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's: Wietze Koopmans, buzzybeeforum
ja, die hepreskusters gaan ze dus vervangen hierzo :'0quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:02 schreef zwahiel het volgende:
Waarom moet men altijd van die gekke bussen maken waarvan de neus nooit klopt!?
hermes had dat in Venlo ook, die werden gemaakt door VDL Kusters, maar zagen er wel 1000x beter uit als die Fryskers ().
In andere landen rijden overal kleinere busjes die er wel fatsoenlijk uit zien, waarom worden dit soort gedrochten nog gemaakt en bedacht!?
In de tijd dat die bus gebouwd werd schreef je Assen waarschijnlijk nog met één s, of niet?quote:Op maandag 2 april 2007 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Deze kwam ik net tegen:
[afbeelding]
Au!
Ivecoquote:Op maandag 2 april 2007 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
Die Volvo's interesseren me niet, omdat ik ze lelijke barrels vind. Evenals de Dennissen. Geef mij de Iveco Berkhof uit de 12xx serie maar![]()
Deze bus is verkocht en gaat binnenkort naar Nigeriaquote:Op dinsdag 3 april 2007 21:22 schreef RealZeus het volgende:
Drenthe tours heeft bijv. de oude 7643 van de GADO (met geplakte ruiten) en nog steeds ,als dat ding voorbij komt blijf ik even staan,alleen dat motorgeluid al.Alleen jammer dat de oranje stoffen stoelen vervngen zijn door rode skai.
Ik weet het. Het is touring 466 geworden, helaasquote:Op dinsdag 3 april 2007 21:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
ooh! de 1279 van Arriva.. om geplakt naar arriva touring![]()
tis geen schoot hondje, maar als ik het lees mag ze ze idd op reductie tarief mee..quote:Op woensdag 4 april 2007 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat je dat toch aan de sjoof moet vragen. Tegen gereduceerd tarief mag je (schoot)hondje zeker mee.
quote:Connexxion keurt nieuwe bussen af
Heerenveen - Er rijden voorlopig geen nieuwe bussen door Noord- en Zuidwest-Fryslân. Connexxion heeft de 113 nieuwe bussen, de compacte Fryskers, afgekeurd. De vervoermaatschappij eist een veiliger remsysteem van fabrikant VDL Berkhof uit Heerenveen. De nieuwe dienstregeling gaat wel in op zondag 15 april.
http://www.frieschdagblad.nl/artikel.asp?artID=33522
mercedesjes?quote:Op woensdag 4 april 2007 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
zeker weten. De nieuwe dienstregeling, daar kunnen ze niet meer vanaf, dus het zal mij benieuwen wat ze uit de opleg halen
32 bleven er..quote:Op woensdag 4 april 2007 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
Alles, op 27 amba's en 5 integro's na.
* Ou-Tannu ziet de touringcars al op de lijndienst :-)quote:Op woensdag 4 april 2007 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie vraag. Ik denk een stuk of 100. Met de nieuwe dienstregeling zijn er 109 + 32 = 141 nodig. Dus moeten ze nog een stuk of 45 uit de reserve halen. Er rekening mee houdend dat de reserve het iets minder lang uithoudt dan het normale wagenpark.
quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze bus is verkocht en gaat binnenkort naar Nigeria
ik zag vanochtend nog een dubbeldekker van its reizen met een bordje voor de "97" rondrijden.quote:* Ou-Tannu ziet de touringcars al op de lijndienst :-)
Weet ik niet. Bel xx even zou ik zeggen. Zij hebben als het goed is nog wel enkele in de opleg.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
Sexy!
trouwens, wat zou een integro lijnbusje kosten 2de hands?
Welke lijnen heb je al verkend?quote:Op woensdag 4 april 2007 19:23 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik zag vanochtend nog een dubbeldekker van its reizen met een bordje voor de "97" rondrijden.
*Gnittoo gaat morgen weer lekker op lijnverkenning7
wel 1 die er nog toonbaar uit ziet he :wquote:Op woensdag 4 april 2007 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Weet ik niet. Bel xx even zou ik zeggen. Zij hebben als het goed is nog wel enkele in de opleg.
ombouwen, maar de financieen voor de aankoop van een bus ontbrekenquote:Op woensdag 4 april 2007 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Wat wil je er dan mee gaan doen?
Nee dr onderquote:Op woensdag 4 april 2007 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Groot aggregaat mee dat de gehele dag naast de bus staat te brommen![]()
71 en 350.quote:Op woensdag 4 april 2007 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Welke lijnen heb je al verkend?
dat zou kunnenquote:Op donderdag 5 april 2007 12:02 schreef Peterselieman het volgende:
Dan hebben ze nu al een aardige reserve in Fryslân, anders kan ik het ook niet rijmen
Dat kloptquote:Op maandag 9 april 2007 21:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Maarre, als ik dat lijstje op pagina 1 zie, gaan dus bijna alle grote Cxx bussen weer weg strax ??
heb liever dat ze 2x 8 rijden..quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:43 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom zetten ze die 32 12 meter bussen ook nog steeds in![]()
Wat is er mis met die VDL Kusters busjes, die zien er tenminste nog normaal uit. Da's geen omgebouwde Caddy zoals die Fryskers. Die Parades zien er tenminste nog een beetje redelijk uit ipv compleet afzichtig. Net een hondenkop op wielen met te smalle banden die Fryskers...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja, die hepreskusters gaan ze dus vervangen hierzo :'0
VDL Kusters op basis van mercedes-benz Sprinter hermes
dat duurt volgens mij nog wel ffquote:Op donderdag 12 april 2007 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt ze straks volop in het wild spotten
whehequote:Op donderdag 12 april 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
klopt helemaal. Ik kan dan niet met de bus, omdat ik moet werken
Ik heb nu bij alle routes een gouden ster behaaldquote:Op zaterdag 7 april 2007 22:02 schreef Opa_vertelt het volgende:
Dit spel al bekend bij jullie?
Bus Driver
[afbeelding]
nou.. ik hoop voor XX dat het de reserve bussen zijn..quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
Toch geen Noord-Brabant praktijken he
zet je lieve klokje in je camera eens goedquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag aankomst te Lw om 17:04
Toch klopt dat hoor, ik stond daar toch echt om dat tijdstipquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zet je lieve klokje in je camera eens goed
quote:Op dinsdag 17 april 2007 23:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Toch klopt dat hoor, ik stond daar toch echt om dat tijdstip
ik heb er tot nu toe weinig problemen mee?quote:Op donderdag 19 april 2007 18:42 schreef Peterselieman het volgende:
Met die nieuwe dienstregeling in Fryslân zijn er alweer wat klachten binnengekomen:
Geluidsfragment
Ik snap werkelijk waar niet dat ze dat ding gebouwd hebben op basis van de Transporter.quote:Op donderdag 19 april 2007 17:32 schreef Gnittoo het volgende:
de frysker was vandaag te zien in dokkum:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ah wel leuk om te proberen bij een verkeersdrempel dusquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk het niet. Daarvoor hangt de achterbumper te laag
Het is geen B'88 dat waren hele andere bussen.quote:Op maandag 23 april 2007 17:03 schreef apestaartje het volgende:
B88 is ook nog mogelijk. Volgens is het type Arriva-bus op de foto (ik zit er vaak in) nog ouder dan de Alliance. Ze hebben in ieder geval bijna allemaal met grijze stof beklede stoelen, van het ouderwetse kan-je-lekker-in-wegzakken-type, met rode handvaten. Een nogal standaard interieur in bussen van eind jaren 80/begin jaren 90.
nummerloze bus :/ nergens een nummer.. durfden ze vast niet aan....quote:Op maandag 23 april 2007 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
vertel
Dat kan ik bijna niet geloven, omdat ik een keer in een wadsloper gezeten heb die behoorlijk rookte en waar de diesellucht duidelijk te ruiken wasquote:Op maandag 23 april 2007 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nummerloze bus :/ nergens een nummer.. durfden ze vast niet aan....
t reed.. maar ik wil niet weten hoe.. :x ding blies grotere rookwolken in zn 1tje dan 5 wadlopers .. :p
De 1279 en 1280, IVECO Berkhof met handbak. Beiden behoren nu tot de touringvloot van Arriva of de personeelsbus van Arriva Zuid-Oost Fryslân, alliance 2221. Meer smaken heb ik niet in de aanbieding.quote:en die witte bussen met blauwe onderband van Arriva.. welke zijn dat eiks?
(denk dat het een EX noordned is )
want die was verdwaalt vanmorgen geloof ik
Bron: Leeuwarder Courantquote:Provincie legt Arriva boete op
LEEUWARDEN - De provincie legt vervoersbedrijf Arriva een boete op van ¤100 per niet gereden rit. Door acties van de chauffeurs, die staken voor een betere cao, kwam het streekvervoer in Zuidoost-Friesland gisteren en vandaag grotendeels stil te liggen. Door het vannacht bereikte akkoord, rijden de bussen naar verwachting vanaf het eind van de middag weer volgens de dienstregeling.
De werkgevers en de bonden bereikten vannacht een akoord. Drie van de vier eisen van de bonden werden ingewilligd. Daaronder ook de belangrijkste eis, een loonsverhoging van 3 procent. De achterban van de bonden spreekt zich vandaag in twee stemrondes uit over het behaalde akkoord. De bonden verwachten dat de chauffeurs positief zullen oordelen over het ,,uitstekende resultaat.''
In Friesland deden alleen de Arriva-chauffeurs mee aan de landelijke acties van de bonden FNV en CNV. De bussen van Connexxion reden in Noord- en Zuidwest-Friesland wel omdat die chauffeurs onder een andere cao vallen.
net goed..quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron: Leeuwarder Courant
Huilies
weet je intussen alquote:Op dinsdag 24 april 2007 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
wilde je even in groningen of lelystad kijken?
Arriva is gewoon kutquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron: Leeuwarder Courant
Huilies
Uitgaande van mijn eigen ervaring met de klantenservice en websites van de diverse busbedrijven, vormt Cxx weldegelijk een groot verschil met de Veolia-prutsers, met Arriva er wat tussenin...quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
op dit moment zie ik ook nog geen redenen om XX de hemel in te prijzen,
over veolia klaagt iedereen ja.. letterlijk iedereenquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Uitgaande van mijn eigen ervaring met de klantenservice en websites van de diverse busbedrijven, vormt Cxx weldegelijk een groot verschil met de Veolia-prutsers, met Arriva er wat tussenin...
Leuke avatar heb jequote:Op dinsdag 24 april 2007 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
over veolia klaagt iedereen ja.. letterlijk iedereen
quote:Passagiers verlaten brandende bus
Tjerkgaast - Aan de Strjitwei is zaterdagmiddag een lijndienstbus volledig uitgebrand. Zowel de chauffeur als de zeven passagiers konden de bus ongedeerd verlaten.
Omstanders waarschuwden de chauffeur omdat er aan de achterzijde bij de motor vlammen waren ontstaan. De brandweer kwam ter plaatse en bedwong het vuur maar kon niet voorkomen dat de bus volledig uitbrandde.
dr zijn verschillende die t hebben.. alleen ik noteer geen busnummersquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Nog niet veel van die ex-hermes alliances hebben van die apparatuur. Ik heb het dan ook pas bij een bus gezien. Het nummer weet ik niet meer
Sinds wanneer ligt Schiphol in Waterland? Ja ok, het was wel een bus van Arriva Waterland. Om precies te zijn op de nieuwe "Duinrell Express", en dat is, jawel, een rechtstreekse bus tussen Purmerend en Wassenaar (deze was 's ochtends op de terugweg en dus gelukkig leeg). Ben benieuwd of daar nu echt mensen gebruik van gaan maken.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft ook een citaro in Waterland in de hens gestaan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat ze dan kunnen zeggen dat ze als de brandweer gaan? Of dat ze toch nog bussen hebben die brandschoon zijn?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
waarom passen ze dat niet aan trouwens? als ze weten dat een bepaalde serie door een bepaald probleem graag van openbare barbeques beginnen houd?
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Omdat ze dan kunnen zeggen dat ze als de brandweer gaan? Of dat ze toch nog bussen hebben die brandschoon zijn?
![]()
toeringcar heeft betere vering denk ik ? :-)quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:58 schreef FredvZ het volgende:
Lijkt me nou helemaal niks om met zo'n bus van Arnhem naar Wassenaar te moeten.
Vind het trouwens wel vaag, in een touringcar zit je nog niet aangesnoerd met je neus vooruit, terwijl je in zo'n bus alle kanten op kan vliegen, terwijl je toch over dezelfde snelweg rijdt...
Ik denk dat de groep met de trein is gegaan en met die bus is opgepiktquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:58 schreef FredvZ het volgende:
Lijkt me nou helemaal niks om met zo'n bus van Arnhem naar Wassenaar te moeten.
Vind het trouwens wel vaag, in een touringcar zit je nog niet aangesnoerd met je neus vooruit, terwijl je in zo'n bus alle kanten op kan vliegen, terwijl je toch over dezelfde snelweg rijdt...
LOL! ik had XX busje 8028 vandaagquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
Zag trouwens zostraks Arriva Amba 8028 op het gedempt zuiderdiep op 161 middelstum. Nu is dat niet bijzonder, maar deze bus had een alternerende tekst.
161 MIDDELSTUM
en op de 2e pagina
09-03-2007
2:15
nee het was een amba..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[afbeelding]
Deze zal het niet zijn, lijkt me. Probeer anders een foto te maken, dan kan ik er misschien meer over zeggen
vandaag deze of een broertje er van gezien..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[afbeelding]
Deze zal het niet zijn, lijkt me. Probeer anders een foto te maken, dan kan ik er misschien meer over zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |