Ivecoquote:Op maandag 2 april 2007 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
Die Volvo's interesseren me niet, omdat ik ze lelijke barrels vind. Evenals de Dennissen. Geef mij de Iveco Berkhof uit de 12xx serie maar![]()
Deze bus is verkocht en gaat binnenkort naar Nigeriaquote:Op dinsdag 3 april 2007 21:22 schreef RealZeus het volgende:
Drenthe tours heeft bijv. de oude 7643 van de GADO (met geplakte ruiten) en nog steeds ,als dat ding voorbij komt blijf ik even staan,alleen dat motorgeluid al.Alleen jammer dat de oranje stoffen stoelen vervngen zijn door rode skai.
Ik weet het. Het is touring 466 geworden, helaasquote:Op dinsdag 3 april 2007 21:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
ooh! de 1279 van Arriva.. om geplakt naar arriva touring![]()
tis geen schoot hondje, maar als ik het lees mag ze ze idd op reductie tarief mee..quote:Op woensdag 4 april 2007 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat je dat toch aan de sjoof moet vragen. Tegen gereduceerd tarief mag je (schoot)hondje zeker mee.
quote:Connexxion keurt nieuwe bussen af
Heerenveen - Er rijden voorlopig geen nieuwe bussen door Noord- en Zuidwest-Fryslân. Connexxion heeft de 113 nieuwe bussen, de compacte Fryskers, afgekeurd. De vervoermaatschappij eist een veiliger remsysteem van fabrikant VDL Berkhof uit Heerenveen. De nieuwe dienstregeling gaat wel in op zondag 15 april.
http://www.frieschdagblad.nl/artikel.asp?artID=33522
mercedesjes?quote:Op woensdag 4 april 2007 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
zeker weten. De nieuwe dienstregeling, daar kunnen ze niet meer vanaf, dus het zal mij benieuwen wat ze uit de opleg halen
32 bleven er..quote:Op woensdag 4 april 2007 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
Alles, op 27 amba's en 5 integro's na.
* Ou-Tannu ziet de touringcars al op de lijndienst :-)quote:Op woensdag 4 april 2007 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie vraag. Ik denk een stuk of 100. Met de nieuwe dienstregeling zijn er 109 + 32 = 141 nodig. Dus moeten ze nog een stuk of 45 uit de reserve halen. Er rekening mee houdend dat de reserve het iets minder lang uithoudt dan het normale wagenpark.
quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze bus is verkocht en gaat binnenkort naar Nigeria
ik zag vanochtend nog een dubbeldekker van its reizen met een bordje voor de "97" rondrijden.quote:* Ou-Tannu ziet de touringcars al op de lijndienst :-)
Weet ik niet. Bel xx even zou ik zeggen. Zij hebben als het goed is nog wel enkele in de opleg.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
Sexy!
trouwens, wat zou een integro lijnbusje kosten 2de hands?
Welke lijnen heb je al verkend?quote:Op woensdag 4 april 2007 19:23 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik zag vanochtend nog een dubbeldekker van its reizen met een bordje voor de "97" rondrijden.
*Gnittoo gaat morgen weer lekker op lijnverkenning7
wel 1 die er nog toonbaar uit ziet he :wquote:Op woensdag 4 april 2007 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Weet ik niet. Bel xx even zou ik zeggen. Zij hebben als het goed is nog wel enkele in de opleg.
ombouwen, maar de financieen voor de aankoop van een bus ontbrekenquote:Op woensdag 4 april 2007 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Wat wil je er dan mee gaan doen?
Nee dr onderquote:Op woensdag 4 april 2007 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Groot aggregaat mee dat de gehele dag naast de bus staat te brommen![]()
71 en 350.quote:Op woensdag 4 april 2007 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Welke lijnen heb je al verkend?
dat zou kunnenquote:Op donderdag 5 april 2007 12:02 schreef Peterselieman het volgende:
Dan hebben ze nu al een aardige reserve in Fryslân, anders kan ik het ook niet rijmen
Dat kloptquote:Op maandag 9 april 2007 21:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Maarre, als ik dat lijstje op pagina 1 zie, gaan dus bijna alle grote Cxx bussen weer weg strax ??
heb liever dat ze 2x 8 rijden..quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:43 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom zetten ze die 32 12 meter bussen ook nog steeds in![]()
Wat is er mis met die VDL Kusters busjes, die zien er tenminste nog normaal uit. Da's geen omgebouwde Caddy zoals die Fryskers. Die Parades zien er tenminste nog een beetje redelijk uit ipv compleet afzichtig. Net een hondenkop op wielen met te smalle banden die Fryskers...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja, die hepreskusters gaan ze dus vervangen hierzo :'0
VDL Kusters op basis van mercedes-benz Sprinter hermes
dat duurt volgens mij nog wel ffquote:Op donderdag 12 april 2007 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt ze straks volop in het wild spotten
whehequote:Op donderdag 12 april 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
klopt helemaal. Ik kan dan niet met de bus, omdat ik moet werken
Ik heb nu bij alle routes een gouden ster behaaldquote:Op zaterdag 7 april 2007 22:02 schreef Opa_vertelt het volgende:
Dit spel al bekend bij jullie?
Bus Driver
[afbeelding]
nou.. ik hoop voor XX dat het de reserve bussen zijn..quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
Toch geen Noord-Brabant praktijken he
zet je lieve klokje in je camera eens goedquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag aankomst te Lw om 17:04
Toch klopt dat hoor, ik stond daar toch echt om dat tijdstipquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zet je lieve klokje in je camera eens goed
quote:Op dinsdag 17 april 2007 23:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Toch klopt dat hoor, ik stond daar toch echt om dat tijdstip
ik heb er tot nu toe weinig problemen mee?quote:Op donderdag 19 april 2007 18:42 schreef Peterselieman het volgende:
Met die nieuwe dienstregeling in Fryslân zijn er alweer wat klachten binnengekomen:
Geluidsfragment
Ik snap werkelijk waar niet dat ze dat ding gebouwd hebben op basis van de Transporter.quote:Op donderdag 19 april 2007 17:32 schreef Gnittoo het volgende:
de frysker was vandaag te zien in dokkum:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ah wel leuk om te proberen bij een verkeersdrempel dusquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk het niet. Daarvoor hangt de achterbumper te laag
Het is geen B'88 dat waren hele andere bussen.quote:Op maandag 23 april 2007 17:03 schreef apestaartje het volgende:
B88 is ook nog mogelijk. Volgens is het type Arriva-bus op de foto (ik zit er vaak in) nog ouder dan de Alliance. Ze hebben in ieder geval bijna allemaal met grijze stof beklede stoelen, van het ouderwetse kan-je-lekker-in-wegzakken-type, met rode handvaten. Een nogal standaard interieur in bussen van eind jaren 80/begin jaren 90.
nummerloze bus :/ nergens een nummer.. durfden ze vast niet aan....quote:Op maandag 23 april 2007 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
vertel
Dat kan ik bijna niet geloven, omdat ik een keer in een wadsloper gezeten heb die behoorlijk rookte en waar de diesellucht duidelijk te ruiken wasquote:Op maandag 23 april 2007 17:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nummerloze bus :/ nergens een nummer.. durfden ze vast niet aan....
t reed.. maar ik wil niet weten hoe.. :x ding blies grotere rookwolken in zn 1tje dan 5 wadlopers .. :p
De 1279 en 1280, IVECO Berkhof met handbak. Beiden behoren nu tot de touringvloot van Arriva of de personeelsbus van Arriva Zuid-Oost Fryslân, alliance 2221. Meer smaken heb ik niet in de aanbieding.quote:en die witte bussen met blauwe onderband van Arriva.. welke zijn dat eiks?
(denk dat het een EX noordned is )
want die was verdwaalt vanmorgen geloof ik
Bron: Leeuwarder Courantquote:Provincie legt Arriva boete op
LEEUWARDEN - De provincie legt vervoersbedrijf Arriva een boete op van ¤100 per niet gereden rit. Door acties van de chauffeurs, die staken voor een betere cao, kwam het streekvervoer in Zuidoost-Friesland gisteren en vandaag grotendeels stil te liggen. Door het vannacht bereikte akkoord, rijden de bussen naar verwachting vanaf het eind van de middag weer volgens de dienstregeling.
De werkgevers en de bonden bereikten vannacht een akoord. Drie van de vier eisen van de bonden werden ingewilligd. Daaronder ook de belangrijkste eis, een loonsverhoging van 3 procent. De achterban van de bonden spreekt zich vandaag in twee stemrondes uit over het behaalde akkoord. De bonden verwachten dat de chauffeurs positief zullen oordelen over het ,,uitstekende resultaat.''
In Friesland deden alleen de Arriva-chauffeurs mee aan de landelijke acties van de bonden FNV en CNV. De bussen van Connexxion reden in Noord- en Zuidwest-Friesland wel omdat die chauffeurs onder een andere cao vallen.
net goed..quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron: Leeuwarder Courant
Huilies
weet je intussen alquote:Op dinsdag 24 april 2007 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
wilde je even in groningen of lelystad kijken?
Arriva is gewoon kutquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron: Leeuwarder Courant
Huilies
Uitgaande van mijn eigen ervaring met de klantenservice en websites van de diverse busbedrijven, vormt Cxx weldegelijk een groot verschil met de Veolia-prutsers, met Arriva er wat tussenin...quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
op dit moment zie ik ook nog geen redenen om XX de hemel in te prijzen,
over veolia klaagt iedereen ja.. letterlijk iedereenquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Uitgaande van mijn eigen ervaring met de klantenservice en websites van de diverse busbedrijven, vormt Cxx weldegelijk een groot verschil met de Veolia-prutsers, met Arriva er wat tussenin...
Leuke avatar heb jequote:Op dinsdag 24 april 2007 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
over veolia klaagt iedereen ja.. letterlijk iedereen
quote:Passagiers verlaten brandende bus
Tjerkgaast - Aan de Strjitwei is zaterdagmiddag een lijndienstbus volledig uitgebrand. Zowel de chauffeur als de zeven passagiers konden de bus ongedeerd verlaten.
Omstanders waarschuwden de chauffeur omdat er aan de achterzijde bij de motor vlammen waren ontstaan. De brandweer kwam ter plaatse en bedwong het vuur maar kon niet voorkomen dat de bus volledig uitbrandde.
dr zijn verschillende die t hebben.. alleen ik noteer geen busnummersquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Nog niet veel van die ex-hermes alliances hebben van die apparatuur. Ik heb het dan ook pas bij een bus gezien. Het nummer weet ik niet meer
Sinds wanneer ligt Schiphol in Waterland? Ja ok, het was wel een bus van Arriva Waterland. Om precies te zijn op de nieuwe "Duinrell Express", en dat is, jawel, een rechtstreekse bus tussen Purmerend en Wassenaar (deze was 's ochtends op de terugweg en dus gelukkig leeg). Ben benieuwd of daar nu echt mensen gebruik van gaan maken.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft ook een citaro in Waterland in de hens gestaan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat ze dan kunnen zeggen dat ze als de brandweer gaan? Of dat ze toch nog bussen hebben die brandschoon zijn?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
waarom passen ze dat niet aan trouwens? als ze weten dat een bepaalde serie door een bepaald probleem graag van openbare barbeques beginnen houd?
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Omdat ze dan kunnen zeggen dat ze als de brandweer gaan? Of dat ze toch nog bussen hebben die brandschoon zijn?
![]()
toeringcar heeft betere vering denk ik ? :-)quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:58 schreef FredvZ het volgende:
Lijkt me nou helemaal niks om met zo'n bus van Arnhem naar Wassenaar te moeten.
Vind het trouwens wel vaag, in een touringcar zit je nog niet aangesnoerd met je neus vooruit, terwijl je in zo'n bus alle kanten op kan vliegen, terwijl je toch over dezelfde snelweg rijdt...
Ik denk dat de groep met de trein is gegaan en met die bus is opgepiktquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:58 schreef FredvZ het volgende:
Lijkt me nou helemaal niks om met zo'n bus van Arnhem naar Wassenaar te moeten.
Vind het trouwens wel vaag, in een touringcar zit je nog niet aangesnoerd met je neus vooruit, terwijl je in zo'n bus alle kanten op kan vliegen, terwijl je toch over dezelfde snelweg rijdt...
LOL! ik had XX busje 8028 vandaagquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
Zag trouwens zostraks Arriva Amba 8028 op het gedempt zuiderdiep op 161 middelstum. Nu is dat niet bijzonder, maar deze bus had een alternerende tekst.
161 MIDDELSTUM
en op de 2e pagina
09-03-2007
2:15
nee het was een amba..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[afbeelding]
Deze zal het niet zijn, lijkt me. Probeer anders een foto te maken, dan kan ik er misschien meer over zeggen
vandaag deze of een broertje er van gezien..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[afbeelding]
Deze zal het niet zijn, lijkt me. Probeer anders een foto te maken, dan kan ik er misschien meer over zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |