abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 19 februari 2007 @ 22:40:48 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46475460
Game on!

http://frontpage.fok.nl/video/9405

En wat een toeval, check dit filmpje op de FOK! server: http://frontpage.fok.nl/video/9405
quote:
Op maandag 19 februari 2007 09:51 schreef MUUS het volgende:
... aan een wipkip vertellen dat ze ooit een man was?

Ja, nee, even serieus, dat vroeg ik me ineens af. . (Samenvatting staat in kleine lettertjes onderaan.)

Stel, zij komt in de kroeg een leuke kerel tegen en die kerel denkt natuurlijk dat ze 100% vrouw is. Alles d'rop en d'ran, leuke kop en een gezellige babbel, alleen haar binnenboel klopt niet helemaal, maar dat ziet hij niet. (In de kroeg is het vaak donker natuurlijk. . )
Goed, ze vinden elkaar leuk en hij wil wel mee naar huis. En nu komt 'ie.... *tromgeroffel*....
Moet zij eerst vertellen dat ze ooit een man was?

En wat als ze een seksrelatie blijven houden? Geen heftige poespas, alleen af en toe elkaar gezellig zien en een wip maken? Moet ze het dan vertellen?

Ik begin wel. .

Kijk, als het een relatie wordt, moet ze het vertellen natuurlijk, anders schrikt die kerel zich de tandjes als hij de babyfoto's van schoonmoederlief op zijn schoot krijgt.
Eigenlijk vind ik dat het niet verteld hoeft te worden als ze één keer seks hebben. Nu zullen een hoop mannen hysterisch met hun handjes gaan wapperen en gillen: "Ik heb het recht om te weten waar ik mijn pik in stop! Ik wil geen vent neuken! ."
Dat kan, maar
1.) Van die andere one night stands wist je ook het levensverhaal niet voordat je je lul erin stopte, nie woar?
2.) Ze is geen vent meer.

Of is het in dit geval toch anders?

En bij een seksrelatie en dus meer/vaker contact? Moet er dan iets verteld worden? Ik ben er nog niet helemaal over uit.

Zo, nu jullie. .

Samenvatting voor de mensen die niet alle tekst willen lezen: rot op en ga Nijntje lezen.
pi_46475566
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:25 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Er wordt gezegd: het is maar vlees. Dus zeg ik, dan kun je ook dieren neuken, want het is maar vlees
Maar.. 't is toch maar vlees? Het gaat toch uiteindelijk om de persoon die in dat vlees zit, niet 't vlees zelf? Of ben ik dan hopeloos romantisch...

En wat dat betreft gaat 't vergelijk niet op: een beest is geen persoon. Tenminste, zelfs m'n goudvissen hebben absoluut persoonlijkheid, maar ik kan me niet voorstellen d'r mee naar de film te gaan en naderhand een goed gesprek te hebben bijv.
quote:
Er wordt gezegd: het is aangeboren. Dus zeg ik, pedofilie is ook aangeboren
Ja, inderdaad, en ik kan me ook best voorstellen dat een hoop pedo's 't daar best moeilijk mee hebben. Leuk joh, kom je d'r in je puberteit achter dat je eigenlijk uitschot bent...
quote:
Ik vergelijk de transseksuelen er niet mee, maar ik vergelijk de dooddoeners.
Weet dan ook dat die vergelijkingen best kwetsend voor transen zijn.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  Redactie Frontpage maandag 19 februari 2007 @ 22:45:04 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46475636
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:42 schreef Hildy het volgende:

[..]

Maar.. 't is toch maar vlees? Het gaat toch uiteindelijk om de persoon die in dat vlees zit, niet 't vlees zelf? Of ben ik dan hopeloos romantisch...
Romantisch, tot je er achter komt dat hij/zij een groot geheim voor je heeft verzwegen. Leuke start voor je relatie. En als t alleen om neuken gaat, dan hoeft de romantiek toch niet?
quote:
En wat dat betreft gaat 't vergelijk niet op: een beest is geen persoon. Tenminste, zelfs m'n goudvissen hebben absoluut persoonlijkheid, maar ik kan me niet voorstellen d'r mee naar de film te gaan en naderhand een goed gesprek te hebben bijv.
Ook hier, voor een one night stand is een goed gesprek niet nodig
quote:
Ja, inderdaad, en ik kan me ook best voorstellen dat een hoop pedo's 't daar best moeilijk mee hebben. Leuk joh, kom je d'r in je puberteit achter dat je eigenlijk uitschot bent...
Weet dan ook dat die vergelijkingen best kwetsend voor transen zijn.
De vergelijkingen zijn niet voor transen maar voor de dooddoeners die ik steeds lees.
pi_46475818
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:40 schreef SunChaser het volgende:
Game on!

En wat een toeval, check dit filmpje op de FOK! server: http://frontpage.fok.nl/video/9405
[..]
Die naam ook! . Venus Flytrap. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 19 februari 2007 @ 22:49:31 #5
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_46475836
Nee want HET IS ZIEK
A.F.C. Ajax
pi_46475895
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:45 schreef SunChaser het volgende:

Romantisch, tot je er achter komt dat hij/zij een groot geheim voor je heeft verzwegen. Leuke start voor je relatie.
Ja, absoluut, want 't geeft wel aan dat je je diepste geheimen met elkaar wilt delen. Dat je je relatie belangrijk genoeg vind om je kwetsbaar op te stellen.

Tenminste, zo zie ik 't. Ik begrijp (en respecteer) dat jij dat wat anders ziet...
quote:
Ook hier, voor een one night stand is een goed gesprek niet nodig
Ik ben d'r zowiezo niet eentje voor de one-night stands, dus misschien dat dat 't is..
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_46476075
Maar als jullie nu lezen dat mannen er wel degelijk een problemen mee hebben, zet dat je niet aan het denken eigenlijk? Je kan wel vinden dat iemand je moet nemen zoals je bent (want vlees is vlees etc), maar blijkbaar denken de mannen daar anders over.

Waarom dan niet de keuze aan hen overlaten? Ja, je kan afgewezen worden, maar dat kan bij iedereen gebeuren.
Oi!
  Redactie Frontpage maandag 19 februari 2007 @ 22:55:55 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46476107
Muus, hoe zou jij t vinden dat je met een lekkere vent denkt te neuken die eigenlijk een omgebouwde vrouw is?
pi_46476149
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:55 schreef SunChaser het volgende:
Muus, hoe zou jij t vinden dat je met een lekkere vent denkt te neuken die eigenlijk een omgebouwde vrouw is?
Eerlijk gezegd knap ik compleet af op het idee dat er dan een piemel omhoog gehaald moet worden met een pompje.
Oi!
pi_46476203
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:55 schreef MUUS het volgende:

maar blijkbaar denken de mannen daar anders over.
SunChaser & Milagro.
pi_46476294
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:55 schreef MUUS het volgende:
Maar als jullie nu lezen dat mannen er wel degelijk een problemen mee hebben, zet dat je niet aan het denken eigenlijk? Je kan wel vinden dat iemand je moet nemen zoals je bent (want vlees is vlees etc), maar blijkbaar denken de mannen daar anders over.

Waarom dan niet de keuze aan hen overlaten? Ja, je kan afgewezen worden, maar dat kan bij iedereen gebeuren.
Ik zei al eerder dat ik 't daarover met je eens ben. Waar ik moeite mee heb is dat 't wel lijkt of transen 2de-rangs burgers zijn.
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:35 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Neehoor, een omgebouwde vrouw kan een stijve pik krijgen.
Een man-naar-vrouw transseksueel kan geen erectie krijgen (of iig. niet langer dan een minuut of 2), aangezien je daar toch echt een ruime hoeveelheid testosteron voor nodig hebt. Een vrouw-naar-man transseksueel natuurlijk wel, want daar is 't 'm om te doen (al hoewel voor een beetje een aardige penis allerlei ingewikkelde pompsystemen nodig zijn). Ik weet niet welke je precies bedoelde...
pi_46476353
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:56 schreef MUUS het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd knap ik compleet af op het idee dat er dan een piemel omhoog gehaald moet worden met een pompje.
Een hoop v->m transen ook: phalloplastiek is niet de meest populaire operatie. Oh, en orgasme is naderhand ook uitgesloten.

De meesten doen 't met de door testosteron vergrootte voormalige clitoris, die in opgewonden toestand zo'n 5-6 cm kan zijn.
pi_46476550
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:01 schreef Hildy het volgende:

[..]

Ik zei al eerder dat ik 't daarover met je eens ben. Waar ik moeite mee heb is dat 't wel lijkt of transen 2de-rangs burgers zijn.
Maar waar lees je dat dan? Ik zie niemand afgeven op transen (hey tof, kijk mij een nieuwe term gebruiken), wel op het feit dat er belangrijke dingen verborgen worden gehouden. Piemels, ex-piemels, neo-nazi's...

Misschien ben ik blind, maar ik lees het niet? Ja, de discussie is fel, maar niemand zit op jullie te kotsen.
Oi!
pi_46476610
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:02 schreef Hildy het volgende:

[..]

Een hoop v->m transen ook: phalloplastiek is niet de meest populaire operatie. Oh, en orgasme is naderhand ook uitgesloten.
Nou, daar gaat die ONS.
quote:
De meesten doen 't met de door testosteron vergrootte voormalige clitoris, die in opgewonden toestand zo'n 5-6 cm kan zijn.
Nope, zeker geen ONS. .
Oi!
pi_46476909
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:08 schreef MUUS het volgende:

[..]

Maar waar lees je dat dan? Ik zie niemand afgeven op transen (hey tof, kijk mij een nieuwe term gebruiken), wel op het feit dat er belangrijke dingen verborgen worden gehouden.
Jij deelt ook je medische geschiedenis met iedereen die je ontmoet? Gezien de gevoeligheid van 't onderwerp en 't feit dat de reactie bij 't merendeel van de bevolking varieert van "gatver" tot "dood aan de perverselingen" lijkt me 't niet zo heel gek dat de meeste transen liefst niet zo open zijn over hun verleden.

In een relatie ligt dat wat mij betreft overigens absoluut anders.
quote:
Piemels, ex-piemels
Substraat voor een gender-bevestigende operatie
quote:
Misschien ben ik blind, maar ik lees het niet? Ja, de discussie is fel, maar niemand zit op jullie te kotsen.
"Omgebouwde man", "hij", ineens aankomen met bestialiteit. Klinkt toch op z'n minst niet echt vriendelijk, vind je ook niet?
pi_46477102
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:56 schreef MUUS het volgende:

[..]

Inderdaad, dat er een pompje nodig is voor seks met mij is onverteerbaar voor mijn ego
pi_46477191
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:18 schreef Hildy het volgende:
"Omgebouwde man", "hij", ineens aankomen met bestialiteit. Klinkt toch op z'n minst niet echt vriendelijk, vind je ook niet?
Ik begrijp oprecht niet waarom ''omgebouwde man'' een belediging is. Het is toch gewoon een medisch feit?
pi_46477295
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik begrijp oprecht niet waarom ''omgebouwde man'' een belediging is. Het is toch gewoon een medisch feit?
Misschien omdat als je zo lang en hard hebt gevochten om vrouw te kunnen zijn elke herinnering aan je mannelijk verleden pijn doet?
pi_46477350
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:02 schreef Hildy het volgende:

[..]

!!
quote:

Mwa misschien is het niet heel vriendelijk, maar er zitten inderdaad geen mensen te kotsen.
pi_46477375
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:29 schreef Hildy het volgende:

[..]

Misschien omdat als je zo lang en hard hebt gevochten om vrouw te kunnen zijn elke herinnering aan je mannelijk verleden pijn doet?
Maar goed, dit topic verliest een beetje z'n discussiewaarde als we het niet over de mannelijke delen van een transseksueel kunnen hebben.
pi_46477431
Het Y-chromosoom?
pi_46477458
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:29 schreef Hildy het volgende:

[..]

Ik snap best dat jij dat graag zou willen verdringen, maar het is nog steeds een medisch feit.
pi_46477496
Ik vind touwens dat neger(s)(innen) ook voor de sex moeten vertellen dat ze zwart zijn.
pi_46477531
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:34 schreef Xennia het volgende:

Ik snap best dat jij dat graag zou willen verdringen, maar het is nog steeds een medisch feit.
Maar da's is niet zoals het in betreffende posts bedoeld werd, als een droog medisch feit.

De toon was eerder alsof het om 'manwijven' ging, halfslachtig, vlees noch vis, etc.
pi_46477540
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:35 schreef Pony-Lover het volgende:

Ik vind touwens dat neger(s)(innen) ook voor de sex moeten vertellen dat ze zwart zijn.
In het donker zijn alle poesjes grauw.
pi_46477659
quote:

[..]

Mja, ik snap hoe je dat opvat.

Ik zit ineens te denken aan een programma wat ik eens met mijn dochter heb zitten kijken. Gewoon overdag, kinderprogramma (dochter is zeven jaar) en dat ging over een knulletje op de basisschool (!) die nu al als meisje door het leven ging. Psychologen, de hele rataplan was al aan de gang en dit was wat hij wilde.
Klasgenootjes vertelden wat onwennig gniffelend hoe hij eerst alleen met de meisjes wilde spelen en de meisjes vertelden dat ze daar toen niks mee konden.
Nu heeft hij rokken en staartjes. En ja, ook die kinderen zaten dus nog te gochelen met hij-zij.

Nu zouden kinderen zo makkelijk moeten zijn en toch wisten ze dus niet goed hoe ze hem/haar nu moesten plaatsen. Hij was dit, nu is zij dat.

Die kinderen bedoelen het absoluut niet lullig, maar zitten ook maar wat te stuntelen.
Oi!
pi_46477665
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Maar goed, dit topic verliest een beetje z'n discussiewaarde als we het niet over de mannelijke delen van een transseksueel kunnen hebben.
Maar door een transseksueel te benoemen als lid van zijn/haar voormalig geslacht duw je diegene weer terug dat geslacht in. Het is al niet de meest emotioneel stabiele populatie (helemaal niet voor transitie), en door zo'n ogenschijnlijk onschuldige opmerking duw je zo iemand weer terug 't hoekje in waar diegene zo veel voor heeft opgegeven om daar uit te komen.

Overigens zou een vrouw-naar-man transseksueel 't erg waarderen als je 't over z'n mannelijke delen zou hebben
pi_46477683
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh ja, alsof jij daar zoveel verstand van hebt. .
Oi!
pi_46477721
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:34 schreef Xennia het volgende:

[..]

Maar medische feiten zijn tussen mij en m'n dokter...
pi_46477731
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:41 schreef MUUS het volgende:

[..]

kan het licht bij hem niet uit?

pi_46477734
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:41 schreef MUUS het volgende:

http://members.home.nl/jan.pieter/luiknorbeest.jpg
pi_46477921
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:40 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ik zit ineens te denken aan een programma wat ik eens met mijn dochter heb zitten kijken. Gewoon overdag, kinderprogramma (dochter is zeven jaar) en dat ging over een knulletje op de basisschool (!) die nu al als meisje door het leven ging. Psychologen, de hele rataplan was al aan de gang en dit was wat hij wilde.
Ja, kan heel goed. M'n vroegste herinneringen hieraan had ik op m'n 5de, en op m'n 7de wist al dat ik liever een meisje was. Alleen, dat is niet iets wat je zomaar even zegt. Om vroeg om te gaan moet je wel heel sterk in je schoenen staan (of van nature al heel jongens/meisjesachtig overkomen).
quote:
Nu zouden kinderen zo makkelijk moeten zijn en toch wisten ze dus niet goed hoe ze hem/haar nu moesten plaatsen. Hij was dit, nu is zij dat.

Die kinderen bedoelen het absoluut niet lullig, maar zitten ook maar wat te stuntelen.
Kan ik me goed voorstellen hoor. Maar met een half jaartje is dat ook wel over, helemaal als ze ook echt overtuigend als meisje over komt. En ze bedoelen 't in ieder geval niet verkeerd...

[ Bericht 3% gewijzigd door Hildy op 19-02-2007 23:58:15 ]
pi_46478147
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:55 schreef SunChaser het volgende:
ik zou het niet moeten.

en op de opmerking vanje net, een trans kan dan ms wel een erectie krijgen,maar ziet je natuurlijk meteen dat het een recent opgezette lul is.

ik denk dat het sowieso meteen te zien is, dat meneer ooit een mevroi was, maar goed, hoe dan ook, nee, niet dus, en zou ik het niet merken, omdat er nog geen sex plaatsgevonden heeft, dan zou ik idd wel pissig worden als iemand me het pas vertelt als diegene er niet meer onderuit kan.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_46478264
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:58 schreef milagro het volgende:

[..]

ik zou het niet moeten.

en op de opmerking vanje net, een trans kan dan ms wel een erectie krijgen,maar ziet je natuurlijk meteen dat het een recent opgezette lul is.

ik denk dat het sowieso meteen te zien is, dat meneer ooit een mevroi was, maar goed, hoe dan ook, nee, niet dus, en zou ik het niet merken, omdat er nog geen sex plaatsgevonden heeft, dan zou ik idd wel pissig worden als iemand me het pas vertelt als diegene er niet meer onderuit kan.
En dat terwijl v->m transen nog best aantrekkelijk kunnen zijn.

Maar ja, 't is maar net wat je belangrijk vind.

Maar ik ga m'n kussen knuffelen houden. Terusten.
pi_46478353
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:03 schreef Hildy het volgende:

[..]

Maar ja, 't is maar wat je belangrijker vind.
wat belangrijker vindt dan wat?

mag je geen uiterlijke voorkeuren hebben zodra het om transen gaat?

ik zie het vrijwel altijd, bij de vrouwen die man waren zeker, en ja , sorry, net zo goed als ik niet warm loop van uuuuh...... Philip Freriksen, loop ik ook niet warm voor omgebouwde vrouwen.

Je mag iemand dus nooit afwijzen op uiterlijk, enkel op karakter?
Wat een larie.
pi_46478469
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:03 schreef Hildy het volgende:

[..]

Maar ja, 't is maar net wat je belangrijk vind.

Maar ik ga m'n kussen knuffelen houden. Terusten.
Een grote penis, die een erectie krijgt zodra ik buk om iets op te rapen. Dat vind ik belangrijk
pi_46478472
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:06 schreef milagro het volgende:

[..]

wat belangrijker vindt dan wat?

mag je geen uiterlijke voorkeuren hebben zodra het om transen gaat?
Maar natuurlijk wel.
quote:
ik zie het vrijwel altijd, bij de vrouwen die man waren zeker
Ja, ik ook. Maar tegelijkertijd zie (en voel) ik ook wel dat 't absoluut vrouwen zijn.
quote:
Je mag iemand dus nooit afwijzen op uiterlijk, enkel op karakter?
Wat een larie.
Maar je zegt net dat je dan niet zo zeer afwijst op uiterlijk, maar meer op wat d'r tussen z'n benen zit (pompje of eau-naturel).
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:11 schreef Xennia het volgende:

[belangrijk]

Een grote penis, die een erectie krijgt zodra ik buk om iets op te rapen. Dat vind ik belangrijk
Ja, idem, maar de persoon die daar achter zit vind ik voor mezelf nog wel belangrijker eigenlijk. En doordat ik toch een stukje achtergrond deel zou ik met een vrouw-naar-man transseksueel geen problemen hebben denk ik.

Maargoed, dat ben ik persoonlijk. Daar hoef jij je natuurlijk weinig van aan te trekken. Ik probeer je alleen de andere kant van 't verhaal te laten zien. Want een vrouw-naar-man transseksueel is net zo ongelukkig met dat pompsysteem als jij dat zou zijn. Maar ja, d'r is nu eenmaal niks beters.

Maar ik ging naar bed
pi_46478592
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:11 schreef Hildy het volgende:

[..]

Maar natuurlijk wel.
[..]

Ja, ik ook. Maar tegelijkertijd zie (en voel) ik ook wel dat 't absoluut vrouwen zijn.
[..]

Maar je zegt net dat je dan niet zo zeer afwijst op uiterlijk, maar meer op wat d'r tussen z'n benen zit (pompje of eau-naturel).
ja dat is toch uiterlijk, een lul of niet dan

ik wil een echte lul, niet een eraangezette met een pompje, ik val niet enkel op iemands persoonlijkheid, anders was ik wel biseksueel geweest, het maakt mij wel degelijk uit dat het een vent is, en sorry ik kan een man met een door artsen aangemeten piemel gemaakt uit de vaginawand en opgevuld met weetikwaarzedatmeeopvullen, gevoelsmatig niet als man 'zien', kan ik niets aan doen, net zo goed als een trans er niets aan kan doen, dat hij zich niet voelt wat zijn ogen zien.

waarom verwacht je dat laatste dan wel van mij?
pi_46478649
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:11 schreef Hildy het volgende:
Ja, idem, maar de persoon die daar achter zit vind ik voor mezelf nog wel belangrijker eigenlijk. En doordat ik toch een stukje achtergrond deel zou ik met een vrouw-naar-man transseksueel geen problemen hebben denk ik.
Een one-night stand met een clit van 5 cm?
pi_46478844
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:15 schreef milagro het volgende:

[..]

ja dat is toch uiterlijk, een lul of niet dan
Ok, point.
quote:
ik wil een echte lul, niet een eraangezette met een pompje, ik val niet enkel op iemands persoonlijkheid, anders was ik wel biseksueel geweest, het maakt mij wel degelijk uit dat het een vent is, en sorry ik kan een man met een door artsen aangemeten piemel gemaakt uit de vaginawand en opgevuld met weetikwaarzedatmeeopvullen, gevoelsmatig niet als man 'zien', kan ik niets aan doen, net zo goed als een trans er niets aan kan doen, dat hij zich niet voelt wat zijn ogen zien.

waarom verwacht je dat laatste dan wel van mij?
Het was meer dat ik 't hoopte.
pi_46479049
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:26 schreef Hildy het volgende:

[..]

Ok, point.
[..]

Het was meer dat ik 't hoopte.
een vrouwenlichaam hebben maar je man voelen is ook iets zien wat conflicteert met wat je voelt.
ik heb dat ook, ik zie een man, maar gevoelsmatig zie ik gewoon nog steeds een vrouw en dat krijg ik door ratio niet weg, en ik snap ook niet waarom iemand dat dan wel hoopt, dat ik aan mijn gevoel voorbij ga.

vreemd best wel, het is met 2 maten meten.
pi_46479096
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:36 schreef milagro het volgende:

[..]

een vrouwenlichaam hebben maar je man voelen is ook iets zien wat conflicteert met wat je voelt.
ik heb dat ook, ik zie een man, maar gevoelsmatig zie ik gewoon nog steeds een vrouw en dat krijg ik door ratio niet weg, en ik snap ook niet waarom iemand dat dan wel hoopt, dat ik aan mijn gevoel voorbij ga.

vreemd best wel, het is met 2 maten meten.
Helder en treffend verwoord. Hier sluit ik me bij aan
  dinsdag 20 februari 2007 @ 01:58:03 #43
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_46480411
Zeg Hildy, in je profiel staat dat je vrouw bent, maar gezien je postgeschiedenis neig ik iets te geloven, klopt dat?
A.F.C. Ajax
pi_46480989
Ben het wel met Milagro eens, al is het wel wat Lucille al opmerkte qua vergelijking. Een soort placebo-effect wat mensen in eerste instantie niet door hebben, maar later wel op gaan zeiken. 't Punt van m'n opmerking was ook dat ik me er vreemd bij voelde. Puur gevoel dus, niks rationeels wat daar aan te pas komt. Vind ook dat dat rationele niet zoveel boeit in dit soort gevoelsmatige kwesties.
pi_46481004
quote:

[..]

Omdat een M>V transseksueel gewoon een vrouw is en nooit een man is geweest. Lichamelijk wel, maar geestelijk niet.

Een appel met een bananenschil er omheen is ook niet een banaan. Of wel soms? Of wordt die appel als hij die bananenschil er af haalt ineens een "omgebouwde banaan"?

Kortom het is nogal bot (zacht uitgedrukt) en gevoelloos om "omgebouwde man" te zeggen.
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_46481011
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:45 schreef SunChaser het volgende:

Romantisch, tot je er achter komt dat hij/zij een groot geheim voor je heeft verzwegen. Leuke start voor je relatie.
Gelukkig gebeurt dat niet altijd. FYI ik ben er ook "zo eentje" (om maar even de algemene tendens in dit topic aan te halen) en ik ben daar volstrekt eerlijk in. Een hoop mannen kunnen daar helaas niet mee omgaan, maar genoeg gelukkig wel. Reactie van een man niet zo lang geleden: "interesseert me niks je verleden, ik vind je gewoon een lekker wijf en een stuk!".

Maargoed je leert iemand kennen die je er leuk uit vind zien. Het kwijl loopt je uit de mondhoeken. Vervolgens vertelt die persoon meteen als eerste over het hoe en wat. Ben je er dan zo eentje die zegt "nee laat maar", want owee wat zullen je vrienden van je denken? Of kan je je verplaatsen in de situatie?
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_46481432
quote:

[..]

Zelfs dat hoeft niet zo te zijn. Op de vraag wat medisch gezien een man is bestaat al geen eenduidig antwoord.
pi_46481458
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:41 schreef Hildy het volgende:

[..]

Maar door een transseksueel te benoemen als lid van zijn/haar voormalig geslacht duw je diegene weer terug dat geslacht in. Het is al niet de meest emotioneel stabiele populatie (helemaal niet voor transitie),
Die emotionele stabiliteit is naar mijn mening wel iets waar je ook aan "moet" werken als transseksueel. Het is toch iets wat min of meer bij opgroeien hoort. Al is er ook wel weer een gedachte dat alle vrouwen labiel zijn en is het in die zin niet kwalijk. Die (niet alleen) emotionele stabiliteit is iets waar je ook na de lichamelijke aanpassingen aan zult moeten blijven werken.

Oh, ik ga off-topic. Ik ben het echter met je eens dat het een zeer onprettige manier is om iemand aan te duiden terwijl er veel betere manieren zijn zonder dat de essentie van wat iemand wil zeggen verloren hoeft te gaan.
pi_46481460
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 01:58 schreef SoupNazi het volgende:
Zeg Hildy, in je profiel staat dat je vrouw bent, maar gezien je postgeschiedenis neig ik iets te geloven, klopt dat?
Tief op kutnewbie.
pi_46481487
Ik vraag me af of er nog echt veel nieuwe overwegingen zullen komen.

Misschien is dit er nog eentje : Hoe je met seks omgaat bepaalt mede het risico wat je ergens toe neemt. Bij seks als uiting van lust loop je altijd het risico dat je als man hem ergens insteekt waar je het achteraf gezien niet wil of als vrouw dat er iets wordt ingehangen wat je achteraf niet wil. Bij seks als uiting van liefde is dat risico denk ik niet aanwezig, omdat liefde ook samengaat met een vertrouwen in elkaar en dus ook alles delen.

Nu ben ik niet van de zwarte kousen, maar vind wel dat als je seks puur als uiting voor lust doet, je weinig recht op klagen hebt verder.
pi_46481746
Ik wil dat al die mannen die met een transseksueel na de SRS (Sexual Reassignment Surgery)niet na bed willen eens bewijzen voor mij dat ze man zonder hun uiterlijke lichaamskenmerken en chromosomen te noemen, dus zonder enige lichaamskenmerk, puur psychisch bewijzen dat ze een man zijn. Nou, zo is een vrouw dus NIET. En ook een man naar vrouw transseksueel niet, laat dat buitenschilletje nou eens los, en kijk hoe iemand is op dat moment, zeker bij een one night stand
pi_46481872
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 08:57 schreef AnnaB het volgende:
Ik wil dat al die mannen die met een transseksueel na de SRS (Sexual Reassignment Surgery)niet na bed willen eens bewijzen voor mij dat ze man zonder hun uiterlijke lichaamskenmerken en chromosomen te noemen, dus zonder enige lichaamskenmerk, puur psychisch bewijzen dat ze een man zijn. Nou, zo is een vrouw dus NIET. En ook een man naar vrouw transseksueel niet, laat dat buitenschilletje nou eens los, en kijk hoe iemand is op dat moment, zeker bij een one night stand
Ze hoeven helemaal niets te bewijzen, ze hoeven niets uit te leggen, geen verantwoording af te leggen, het idee staat ze gewoon niet aan, en dat zul jij, of je wil of niet , gewoon moeten accepteren.
Een ander gaat mij niet vertellen waar ik me wat van aan moet trekken, schilletjes, mijn gevoel, mijn voorkeuren, mijn afkeuren, dat maak ik uit, niet de ander.
Net zo goed dat ik niet kan bepalen of uitleg moet gaan eisen waarom bepaalde mannen mij drie keer niets vinden.

Als ik iemand afwijs op zijn dikke reet, is dat mijn zaak, en het zal me aan MIJN reet roesten wat een ander daar van vindt, dat afknappen op uiterlijkheden.

Richt je lekker op hen die wel op je vallen, ondanks je verleden lijf, en ga niet zitten drammen tegen of over degene die dat niet doen.
pi_46482150
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 09:08 schreef milagro het volgende:

[..]

Ze hoeven helemaal niets te bewijzen, ze hoeven niets uit te leggen, geen verantwoording af te leggen, het idee staat ze gewoon niet aan, en dat zul jij, of je wil of niet , gewoon moeten accepteren.
Een ander gaat mij niet vertellen waar ik me wat van aan moet trekken, schilletjes, mijn gevoel, mijn voorkeuren, mijn afkeuren, dat maak ik uit, niet de ander.
Dat ben ik met je eens. Wel blijf ik het een vreemde zaak vinden dat een man heerlijke seks kan hebben en wanneer hij achteraf persoonlijke achtergronden kent opeens heel anders denkt.

Voor het al dan niet tot seks komen spelen juist uiterlijkheden een rol, al mag ik van mijn moeder niet zeggen dat ik een man te lelijk vind om iets mee te doen. Maar als je kiest voor seks voor, waarom dan niet na? Als iets zo belangrijk voor je is dan ga je toch voorzichtiger om met seks?
pi_46482324
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 09:28 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Wel blijf ik het een vreemde zaak vinden dat een man heerlijke seks kan hebben en wanneer hij achteraf persoonlijke achtergronden kent opeens heel anders denkt.

Voor het al dan niet tot seks komen spelen juist uiterlijkheden een rol, al mag ik van mijn moeder niet zeggen dat ik een man te lelijk vind om iets mee te doen. Maar als je kiest voor seks voor, waarom dan niet na? Als iets zo belangrijk voor je is dan ga je toch voorzichtiger om met seks?
Ik vind het helemaal niet vreemd, ik snap het heel goed, genieten zit voor een groot deel nu eenmaal tussen de oren, het is niet iets puur fysieks en dus kan er achteraf alsnog afbreuk gedaan worden aan het gevoel.
Net zo goed als je later soms niet meer begrijpt wat je in een vent, of dame, zag, gewoon omdat je dingen weet nu die je toen niet wist of zag, bv het karakter, of gedrag.
(Of omdat je straal bezopen was en die vent of dame tijdelijk een lekker ding leek. )

Info achteraf kan je dus wel degelijk doen afknappen, een ander gevoel met terugwerkende kracht geven, ik snap nu weer niet wat daar niet aan te snappen is.

Dat het je stoort dat mensen, bepaalde mensen, je nooit als "echte vrouw" zullen zien, ja, kan me voorstellen dat je daar van baalt, en dat je het oneerlijk vindt, "want je ziet het toch niet aan me", maar het is niet anders, net zo goed dat het niet anders is dat niet alle mannen op mij vallen, ga ik ook niet over zeiken en zagen, waarom dat dan is.

Ik zie het overigens vrijwel altijd, alleen bij Aziatische types wil je je nog wel eens vergissen.
Kelly bv, hoe goed ze ook "gelukt is" , het blijft qua lichaamshouding en stem (intonatie) en maniertjes wmb een trafo, ze is een karikatuur van een vrouw, alles net té.
Dat die knul uit Big Brother het niet zag, zal ik dan ook nooit begrijpen
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 09:52:10 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46482508
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 09:40 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet vreemd, ik snap het heel goed, genieten zit voor een groot deel nu eenmaal tussen de oren, het is niet iets puur fysieks en dus kan er achteraf alsnog afbreuk gedaan worden aan het gevoel.
Net zo goed als je later soms niet meer begrijpt wat je in een vent, of dame, zag, gewoon omdat je dingen weet nu die je toen niet wist of zag, bv het karakter, of gedrag.
(Of omdat je straal bezopen was en die vent of dame tijdelijk een lekker ding leek. )

Info achteraf kan je dus wel degelijk doen afknappen, een ander gevoel met terugwerkende kracht geven, ik snap nu weer niet wat daar niet aan te snappen is.

Dat het je stoort dat mensen, bepaalde mensen, je nooit als "echte vrouw" zullen zien, ja, kan me voorstellen dat je daar van baalt, en dat je het oneerlijk vindt, "want je ziet het toch niet aan me", maar het is niet anders, net zo goed dat het niet anders is dat niet alle mannen op mij vallen, ga ik ook niet over zeiken en zagen, waarom dat dan is.

Ik zie het overigens vrijwel altijd, alleen bij Aziatische types wil je je nog wel eens vergissen.
Kelly bv, hoe goed ze ook "gelukt is" , het blijft qua lichaamshouding en stem (intonatie) en maniertjes wmb een trafo, ze is een karikatuur van een vrouw, alles net té.
maar jeetje, ben jij nooit in je jongere jaren naast iemand wakker geworden na een nacht doorhalen en dat je dacht: jezus waar ben ik nou naast beland ?

ik vind trouwens vrouw -> man transen best goed lukken (ik ben ooit eens op een transenparty geweest en ik had toch echt niet door wat die kerels daar deden, tot me verteld werd dat die ook "aangepast" waren ) het enige waar je het aan zou kunnen merken is dat ze doorgaans wat kleiner zijn, minder grof van bouw en allemaal kaal of kalend.
pi_46482525
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 09:52 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik vind trouwens vrouw -> man transen best goed lukken (ik ben ooit eens op een transenparty geweest en ik had toch echt niet door wat die kerels daar deden, tot me verteld werd dat die ook "aangepast" waren ) het enige waar je het aan zou kunnen merken is dat ze doorgaans wat kleiner zijn, minder grof van bouw en allemaal kaal of kalend.
Ja, klopt. De heren hebben 't _veel_ makkelijker wat sociale acceptatie betreft daardoor. Eigenlijk vallen alleen de man-naar-vrouw transseksuelen echt op in 't dagelijkse verkeer, waardoor 't haast lijkt of alleen die groep echt bestaat. En voor de duidelijkheid: de meeste transen willen echt niet opvallen maar een heel gewoon leven leiden.

[ Bericht 34% gewijzigd door Hildy op 20-02-2007 17:38:03 ]
pi_46482556
quote:

[..]

Misschien zit ik dan op dat gebied anders in elkaar of misschien wil ik dat ook wel...
quote:
Ik heb dat zelf helemaal niet, hoewel dat soms ook iets onnodig gecompliceerd kan maken.
quote:
Je weet niet of je het altijd ziet. Je weet tenslotte niet hoeveel transseksuelen je hebt gezien waar je het niet hebt gezien.
pi_46482620
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 09:52 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

maar jeetje, ben jij nooit in je jongere jaren naast iemand wakker geworden na een nacht doorhalen en dat je dacht: jezus waar ben ik nou naast beland ?

dat zeg ik toch
dronken, de ambiance, whatever, soms kun je met terugwerkende kracht afknappen, of dat nu door iemand gedrag is, uiterlijk bij daglicht of bij eigen volle verstand etc etc etc.

er zijn dus mannen die achteraf afknappen op de wetenschap dat mevrouw ooit een meneer was, ik vind dat helemaal niet zo raar.
omgekeerd zou het me ook niets lijken zoals ik al zei, alleen is de kans dat het me overkomt zo goed als nihil omdat je het gewoon merkt aan den pielenmoos.
pi_46483557
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 09:28 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Komt ie dan he: weer eens een vergelijking/verhaaltje om erin te gooien.

Steven gaat eens een avond goed uit. Leert een meisje kennen en ladderzat als hij is, brengt Wendy hem naar huis. Wat Wendy niet weet, dat Steven een ultra-VWGolf-freak is. Zij rijd verdomme in een opel. Maarja Wendy weet het niet en brengt hem gewoon naar huis. De volgende dag belt hij het nummer van Wendy terug dat op achterop z'n Rizla staat geschreven.

Blablabla :

"Nee Steef, ik heb je gister naar huis gebracht in m'n Corsa'tje"

Steef heeft het niet meer en hangt op. Hoe verteld hij dit tegen zijn vrienden ?

Had Wendy dan moeten vertellen dat ze een Opeltje had? Had hij haar (hoe mooi ze ook was) daar op afgewezen ? Het was wel zo eerlijk geweest, maar niet relevant.

Waar ik het wel mee eens ben en ik ben nogal monogaam, dat ik me ook te schuldig zou voelen bij een One-night stand als ik niet zou vertellen. Gelukkig heb ik een relatie (met een heterosexuele jongen ja) en
wist hij het al voordat ik het hem kon vertellen.
pi_46486414
Ik heb mijn vriend drie weken voor mijn operatie (oktober 1998) leren kennen, dus geheim houden was er niet bij.
Heel soms heb ik wel eens getwijfeld, maar hij is gewoon heteroseksueel, hij vindt transseksualiteit wel iets aantrekkelijks. Anderen zeggen dan meteen dat ie homo is. Dat vind ik niet (persoonlijke mening...) Ik ben vrouw, en iedereen die van geslacht veranderd is, is wettelijk wat in GBA staat. Maar hij valt ook gewoon op vrouwen. Ik heb hem nog nooit op een man zien vallen, of iets die kant op horen zeggen ofzo. Maar hij ziet en behandeld me ook zonder meer als vrouw. Eerlijkheid in een relatie is belangrijk. In de one-night-stand ? Dan voel je je achteraf maar bedrogen. Als het dan te zien is (is niet zo vaak, maar ja) had je maar beter moeten kijken, ook met je dronken kop. Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden toch ?
pi_46486523
Het enige waar ik m'n vriend in op heb zien vallen, is sneeuw

Ik ken hem nu zeker 2 jaar. En ook bijna 2 jaar een relatie nu, huisje gekocht, poesje fungeert als het beestje en tja, dan hebben we een boom in de tuin.... gaat ie eruit
pi_46486576
quote:

[..]
Hoe weet jij dat je het vrijwel altijd ziet ? Controleer je dan als je denkt dat iemand van geslacht veranderd is of dat ook zo is ? Ik heb verschillende biologische vrouwen gezien die er stukken manlijker uitzien dan mij. (en gedragen)...
Wat Kelly betreft, ze gedroeg zich in de travestieshow een stuk vrouwelijker. Ik denk dat ze iets heeft, van laat maar, iedereen weet het nu van mij, ik doe lekker wat ik wil en hoe ik wil. En dat moet ze ook helemaal zelf weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door AnnaB op 20-02-2007 12:48:56 ]
pi_46486635
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:41 schreef Meike26 het volgende:
Het enige waar ik m'n vriend in op heb zien vallen, is sneeuw

Ik ken hem nu zeker 2 jaar. En ook bijna 2 jaar een relatie nu, huisje gekocht, poesje fungeert als het beestje en tja, dan hebben we een boom in de tuin.... gaat ie eruit
Ik hoop dat de sneeuw nog lekker zacht was, en niet bevroren
(ik ken mijn vriend nu 8,5 jaar, en ook al die tijd een relatie met elkaar, met de normale ups en downs)
  Redactie Frontpage dinsdag 20 februari 2007 @ 13:00:44 #64
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46487080
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:37 schreef AnnaB het volgende:
maar hij is gewoon heteroseksueel, hij vindt transseksualiteit wel iets aantrekkelijks.
Maar als ik t onaantrekkelijk vind discrimineer ik omdat t maar de buitenkant is blablabla
pi_46487093
quote:
Op maandag 19 februari 2007 23:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Omdat we in het donker nauwelijks kleur kunnen waarnemen. Bij weinig licht zien we bijna alleen via de staafjes en niet via de kegeltjes.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_46487222
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:00 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Maar als ik t onaantrekkelijk vind discrimineer ik omdat t maar de buitenkant is blablabla
Je discrimineert niet omdat je het onaantrekkelijk vind, maar omdat je zegt dat we een man blijven , dat we maar omgebouwd zijn, dat is een vorm van discriminatie, dat is meer dan een mening.
pi_46487299
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:06 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Je discrimineert niet omdat je het onaantrekkelijk vind, maar omdat je zegt dat we een man blijven , dat we maar omgebouwd zijn, dat is een vorm van discriminatie, dat is meer dan een mening.
Nee, want jij hebt daar helemaal geen last van, als ik dat vind, tenzij ik de eigenaar ben van een sportschool en jou de toegang tot de dameskleedkamer ontzeg.

Ik vind wat ik vind en ik mag dat uiten, van mijn mening heb jij in praktische zin geen enkele last.
Zo mag ik ook zeggen dat ik Oezbeken niet moet, omdat het Oezbeken zijn.
Ik mag ze echter niet de toegang tot mijn sportschool weigeren om die reden.
pi_46487483
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:09 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee, want jij hebt daar helemaal geen last van, als ik dat vind, tenzij ik de eigenaar ben van een sportschool en jou de toegang tot de dameskleedkamer ontzeg.

Ik vind wat ik vind en ik mag dat uiten, van mijn mening heb jij in praktische zin geen enkele last.
Zo mag ik ook zeggen dat ik Oezbeken niet moet, omdat het Oezbeken zijn.
Ik mag ze echter niet de toegang tot mijn sportschool weigeren om die reden.
Op zich heb je gelijk, maar als je op zoekt wat discriminatie is, is het ook een persoonlijke mening waardoor je kunt discrimineren, niet alleen door acties, ook door het uiten.
pi_46487752
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:16 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Op zich heb je gelijk, maar als je op zoekt wat discriminatie is, is het ook een persoonlijke mening waardoor je kunt discrimineren, niet alleen door acties, ook door het uiten.
Kom op, je wilt toch niet het hebben van een mening of deze kenbaar maken verbieden?
pi_46487810
[quote]Op dinsdag 20 februari 2007 13:16 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Op zich heb je gelijk, maar als je op zoekt wat discriminatie is, is het ook een persoonlijke mening waardoor je kunt

Oh ja, dus als ik mijn als man geboren buurman die nog steeds als man door het leven gaat en dat ook graag zo wil houden, steevast aanspreek met "meid, hoe is het nou?" dan discrimineer ik

ik zeg niet dat jij minder bent omdat je een omgebouwde vent bent, ik zeg niet dat jij minder bent omdat ik je een nepvrouw bent, ik zeg enkel dat ik jou niet als vrouw kan zien , ik ben enkel eerlijk dus, en dan ga jij mij zeggen dat ik dat niet mag ?

jij kan niet eisen van mensen dat ze iets voelen wat ze niet voelen, als ze gevoelsmatig jou niet als vrouw kúnnen zien, en je dus daarop afwijzen, dan is dat hun goed recht.

je zou hooguit kwaad kunnen worden als ze je steevast met hij en kerel aan zouden spreken, maar als ze dat niet doen maar wel zeggen je toch nog steeds als man te zien, ondanks dat ze je aanspreken met zij en mevrouw, dan heb jij daar niets over te zeggen , in die zin, dat je eisen kan gaan stellen.
pi_46487995
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:25 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Kom op, je wilt toch niet het hebben van een mening of deze kenbaar maken verbieden?
Het hebben van een mening hebben is zeker niet strafbaar, het uiten gewoon van een mening ook niet, maar deze publiekelijk uiten wel, ik vind dit forum wat dat betreft niet publiekelijk hoor.
Waarom zijn anders mensen die vanwege godsdienstige redenen publiekelijk zeiden dat ze iets tegen homo's hadden (zal wel wat meer als dat geweest zijn, maar daar kwam het op neer) het land uitgezet ?
pi_46488078
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:27 schreef milagro het volgende:
ik zeg niet dat jij minder bent omdat je een omgebouwde vent bent, ik zeg niet dat jij minder bent omdat ik je een nepvrouw bent, ik zeg enkel dat ik jou niet als vrouw kan zien , ik ben enkel eerlijk dus, en dan ga jij mij zeggen dat ik dat niet mag ?

jij kan niet eisen van mensen dat ze iets voelen wat ze niet voelen, als ze gevoelsmatig jou niet als vrouw kúnnen zien, en je dus daarop afwijzen, dan is dat hun goed recht.

je zou hooguit kwaad kunnen worden als ze je steevast met hij en kerel aan zouden spreken, maar als ze dat niet doen maar wel zeggen je toch nog steeds als man te zien, ondanks dat ze je aanspreken met zij en mevrouw, dan heb jij daar niets over te zeggen , in die zin, dat je eisen kan gaan stellen.
Nee, gelukkig kan ik daar geen eisen in gaan stellen. Ik mag alleen op enig respect hopen, en hoor als vrouw aangesproken te worden in het openbaar.
Ik moet wel zeggen als iemand tegen mij zou zeggen dat ze me nog steeds als man zien dat ik daar geen omgang mee wens te hebben.
pi_46488094
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:33 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Het hebben van een mening hebben is zeker niet strafbaar, het uiten gewoon van een mening ook niet, maar deze publiekelijk uiten wel, ik vind dit forum wat dat betreft niet publiekelijk hoor.
Waarom zijn anders mensen die vanwege godsdienstige redenen publiekelijk zeiden dat ze iets tegen homo's hadden (zal wel wat meer als dat geweest zijn, maar daar kwam het op neer) het land uitgezet ?
Hoe kom je daar nu weer bij, er is niemand het land uitgezet vanwege "homohaat"
Imam El Moumni is vrijgesproken zelfs, omdat zijn bewering dat homo's lager dan varkens zijn en homofilie een ziekte gebaseerd was op zijn geloofsovertuiging

Als ik jou op straat, in de kroeg zeg dat ik jou nooit echt als vrouw zou kunnen zien, dan kun je daar niets aan doen behalve stampvoeten dat ik dat niet mag zeggen
pi_46488159
[quote]Op dinsdag 20 februari 2007 13:36 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Nee, gelukkig kan ik daar geen eisen in gaan stellen. Ik mag alleen op enig respect hopen, en hoor als vrouw aangesproken te worden in het openbaar.
Ik moet wel zeggen als iemand tegen mij zou zeggen dat ze me nog steeds als man zien dat ik daar geen omgang mee wens te hebben.

nou, wat zeur je dan? je wil die mensen toch niet kennen, ga dan niet lopen mekkeren over wat ze zouden moeten zeggen, vinden, doen tav jou.

wees blij dat ze eerlijk zijn, want reken maar dat er ook nu in jouw omgeving mensen zijn, op je werk bv, die dat zo voelen maar het voor zich houden, om je niet voor het hoofd te stoten, of omdat ze het lef niet hebben het te zeggen zou jij het hen op de man af vragen.
pi_46488706
Soms vraag ik het wel hoor, en als ik dan een negatief antwoord krijg, of mij er niet happy bij voel zal ik zelf het contact uit de weg gaan. Maar dat wil niet zeggen dat enige beleefdheid mogelijk is ? Of mag dat vanuit geloofsovertuiging niet meer in Nederland.
Ik ben ontslagen, en daar heeft mijn geslachtsverandering een rol in gespeeld, is moeilijk te bewijzen, maar daar is het laatste woord nog niet over gezegd. Twee zaken bij de bestuursrechter heb ik al gewonnen tegen mijn ex-werkgever, een civiele procedure zie ik ook met vertrouwen tegemoet als ze geen regeling willen treffen.
pi_46488833
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:37 schreef milagro het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu weer bij, er is niemand het land uitgezet vanwege "homohaat"
Imam El Moumni is vrijgesproken zelfs, omdat zijn bewering dat homo's lager dan varkens zijn en homofilie een ziekte gebaseerd was op zijn geloofsovertuiging

Als ik jou op straat, in de kroeg zeg dat ik jou nooit echt als vrouw zou kunnen zien, dan kun je daar niets aan doen behalve stampvoeten dat ik dat niet mag zeggen
Dan kunnen ze net zo goed de hele wetgeving omtrent discriminatie uit het wetboek gooien, want dan kan iedereen wel zaken uit geloofsovertuiging gaan zeggen, want we hebben vrijheid van geloof in Nederland.
En ik heb van het meldpunt discriminatie bepaalde zaken anders te horen gekregen.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 februari 2007 @ 13:59:34 #77
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46488854
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:55 schreef AnnaB het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat enige beleefdheid mogelijk is ?
Iemand melden dat je bent omgebouwd voor je iemand in bed lokt is ook beleefd
pi_46488913
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:59 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Iemand melden dat je bent omgebouwd voor je iemand in bed lokt is ook beleefd
Maar dat zal ik ook zeker doen, wat anderen doen moeten ze zelf weten, is mijn verantwoordelijkheid niet, en daar kan ik ook niet op worden aangesproken. Ik zal het alleen wat tactischer zeggen
pi_46488995
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:55 schreef AnnaB het volgende:
Soms vraag ik het wel hoor, en als ik dan een negatief antwoord krijg, of mij er niet happy bij voel zal ik zelf het contact uit de weg gaan. Maar dat wil niet zeggen dat enige beleefdheid mogelijk is ? Of mag dat vanuit geloofsovertuiging niet meer in Nederland.
Ik ben ontslagen, en daar heeft mijn geslachtsverandering een rol in gespeeld, is moeilijk te bewijzen, maar daar is het laatste woord nog niet over gezegd. Twee zaken bij de bestuursrechter heb ik al gewonnen tegen mijn ex-werkgever, een civiele procedure zie ik ook met vertrouwen tegemoet als ze geen regeling willen treffen.
Beleefdheid mag je op hopen, niet eisen, jammer maar zo is het nu eenmaal.
Niet iedereen heeft er zin in om voor zich te houden wat ze vinden en als je er zelf naar vraagt, moet je niet zeuren over een tegenvallend antwoord, vraag dan niets en laat je zelf in de waan dat iedereen vindt wat jij vindt, denkt wat jij denkt, en exact dezelfde invulling geeft aan fatsoen zoals jij dat doet.

Iemand die streng gelovig is en leeft naar de letter vh Boek, moslim , jood of christen of hindu, daar kan je kwalijk van verwachten dat hij of zij zijn mening bijstelt in deze.
Wat je mag verwachten is dat ze jou niet lastig gaan vallen met hun opvattingen door je aan te vallen of jou hun mening op te dringen.
Maar als zij vinden dat homoseksualiteit en transseksualiteit verwerpelijk is, dan mag dat, heb jij verder toch geen last van?
Zolang zij naar de wet handelen, mogen ze vinden wat ze willen.

Dat jij op ander gebied , werk in dit geval, frustrerende ervaringen hebt, is jammer, maar dat betekent niet dat omdat jij verandert bent, ineens de hele wereld moet veranderen, en wel zo dat het in jouw straatje past.
Jij verwacht dat mensen jou in je waarde laten, doe dat andersom dan ook, en accepteer dat er altijd mensen zullen zijn die jou niet zullen accepteren, zoals jij hen vanwege dat ook niet accepteert.
pi_46489046
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:59 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Dan kunnen ze net zo goed de hele wetgeving omtrent discriminatie uit het wetboek gooien, want dan kan iedereen wel zaken uit geloofsovertuiging gaan zeggen, want we hebben vrijheid van geloof in Nederland.
En ik heb van het meldpunt discriminatie bepaalde zaken anders te horen gekregen.
Er is een onderscheid tussen woord en daad wat mij betreft. Soms is die grens erg dun, maar doorgaans is toch wel duidelijk wanneer er sprake is van meningsuiting en wanneer er sprake is van discriminatie. De mening van het MDI vind ik persoonlijk overigens niet zo relevant. Het MDI ageert namelijk ook tegen meningsuiting of zelfs gesproken of geschreven tekst waar ikzelf niet eens discriminatie in kan zien.

Leven en laten leven draait het denk ik om.
pi_46489224
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:04 schreef milagro het volgende:

[..]Dat jij op ander gebied , werk in dit geval, frustrerende ervaringen hebt, is jammer, maar dat betekent niet dat omdat jij verandert bent, ineens de hele wereld moet veranderen, en wel zo dat het in jouw straatje past.
Jij verwacht dat mensen jou in je waarde laten, doe dat andersom dan ook, en accepteer dat er altijd mensen zullen zijn die jou niet zullen accepteren, zoals jij hen vanwege dat ook niet accepteert.
Ik kan niet anders dan dat accepteren, maar hoef dat dan nog niet prettig te vinden, net zo goed als een man het na een one-night-stand niet prettig hoeft te vinden als hij daarna er achter komt dat de betreffende persoon van geslacht veranderd is. Dat ie dat dan ook tegen al z'n kroegmaatjes gaat zeggen moet ie ook zelf weten, maar ik vermoed dat de meeste mannen dat uiteindelijk toch niet doen, bang als dat ze zijn om als homo gezien te worden.
pi_46489307
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:06 schreef BetaWolff het volgende:
Leven en laten leven draait het denk ik om.
Ja, en iedereen ook in zijn waarde laten vind ik. Als iemand iets tegen transseksuelen heeft prima, maar dan moet ie mij daar niet persoonlijk op aanvallen bv.
pi_46489580
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:15 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ja, en iedereen ook in zijn waarde laten vind ik. Als iemand iets tegen transseksuelen heeft prima, maar dan moet ie mij daar niet persoonlijk op aanvallen bv.
Als iemand dat wel doet kun je die persoon links laten liggen in plaats van aangifte doen tegen.

Overigens zie ik het omgekeerde veel vaker gebeuren; iemand weet dat ik transseksueel ben en kan met mij uit de voeten, maar heeft (kennelijk) wel behoorlijk wat tegen transseksuelen in het algemeen. Vind ik ook best apart, maar het heeft meer met vooroordelen en stereotypen te maken denk ik.
pi_46489621
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:13 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik kan niet anders dan dat accepteren, maar hoef dat dan nog niet prettig te vinden, net zo goed als een man het na een one-night-stand niet prettig hoeft te vinden als hij daarna er achter komt dat de betreffende persoon van geslacht veranderd is. Dat ie dat dan ook tegen al z'n kroegmaatjes gaat zeggen moet ie ook zelf weten, maar ik vermoed dat de meeste mannen dat uiteindelijk toch niet doen, bang als dat ze zijn om als homo gezien te worden.
nee, maar jij begint over discriminatie en naar de rechter stappen omdat iemand jou niet als vrouw wil zien, en dat uit in het openbaar.
dát is geen discriminatie, dat is een mening gebaseerd op een gevoel.

en het raar vinden dat iemand zo voelt, , ja, dat is in feite net zo "raar" als jouw gevoel dat niet strookte met wat je zag vóór de operatie, die persoon doet exact hetzelfde, maar dan juist dóór de operatie die jij hebt ondergaan.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 februari 2007 @ 14:27:47 #85
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46489659
Ik heb niks tegen transseksuelen maar stel t niet op prijs als ik een paar keer met iemand naar bed ga en daarna er achter moet komen dat t een trans betreft.
pi_46489837
Maar aangifte tegen een persoon zal, ik niet zomaar doen, dan moet diegene het toch wel heel erg bont maken, en mij bv publiekelijk man blijven noemen terwijl ik duidelijk zeg dat ik vrouw ben. En dan is er vaak ook meer aan de hand dan alleen dat, bv onenigheid over een verkeerssituatie.

In het dagelijks leven ondervind ik geen discriminatie. En als iemand mij persoonlijk vraagt of ik van geslacht veranderd ben zeg ik ook eerlijk ja. En we leven gelukkig in een vrij land. Maar niet alles hoef je te pikken.
Ik zou wel eens willen weten wat er gebeurd als je met een groep transseksuelen een kroeg binnenstapt en zegt, kom op mannen, de broeken omlaag, lullen stijf, alle mannen met een kortere lul dan 5 cm is geen echte man. Ik mag dat vinden gelukkig. Maar ik mag het voornoemde niet zomaar doen volgens mij... Grensgevalletje ?
  Redactie Frontpage dinsdag 20 februari 2007 @ 14:38:32 #87
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46489969
Staat er ergens een foto van je online, ben wel benieuwd eigenlijk hoe je er uit ziet.
pi_46490083
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:34 schreef AnnaB het volgende:
Maar aangifte tegen een persoon zal, ik niet zomaar doen, dan moet diegene het toch wel heel erg bont maken, en mij bv publiekelijk man blijven noemen terwijl ik duidelijk zeg dat ik vrouw ben. En dan is er vaak ook meer aan de hand dan alleen dat, bv onenigheid over een verkeerssituatie.
Zelfs in dat laatste geval heb ik het eigenlijk niet meegemaakt. Wel een hoop kanker en tyfus naar mijn hoofd, maar wel gepaard gaand met wijf, muts, hoer etcetera.
quote:
In het dagelijks leven ondervind ik geen discriminatie. En als iemand mij persoonlijk vraagt of ik van geslacht veranderd ben zeg ik ook eerlijk ja. En we leven gelukkig in een vrij land. Maar niet alles hoef je te pikken.
Je hoeft niet alles te pikken, veel dingen vind ik ook erg misselijk. Een beetje relativeren kan echter ook geen kwaad, maakt het bovendien voor jezelf ook een stuk prettiger. Bovendien maak ik zelf ook onderscheid op basis van uiterlijkheden, al probeer ik daar misschien nog boven te staan.
quote:
Ik zou wel eens willen weten wat er gebeurd als je met een groep transseksuelen een kroeg binnenstapt en zegt, kom op mannen, de broeken omlaag, lullen stijf, alle mannen met een kortere lul dan 5 cm is geen echte man. Ik mag dat vinden gelukkig. Maar ik mag het voornoemde niet zomaar doen volgens mij... Grensgevalletje ?
Ik denk dat er dan hooguit gelachen wordt, en misschien krijg je er een paar nog zover om het te doen ook.
pi_46490113
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:27 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb niks tegen transseksuelen maar stel t niet op prijs als ik een paar keer met iemand naar bed ga en daarna er achter moet komen dat t een trans betreft.
Ik geef je daar gelijk in. En niet elke transseksueel hoeft dat met mij eens te zijn. Maar ik vind ook dat dat niet kan. Ik ben een vrouw, maar helaas wel met een bepaald verleden. Waar ik niet mee te koop loop, maar wat ik helaas ook niet kan uitvegen. (verdorie, waarom is de verledenuitvlakgom nog niet uitgevonden )
pi_46490225
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:38 schreef SunChaser het volgende:
Staat er ergens een foto van je online, ben wel benieuwd eigenlijk hoe je er uit ziet.
Van mij ? Nee, nog niet, ga binnenkort wel een keer beginnen met een eigen website. Er heeft wel ooit een foto van mij in dagblad trouw gestaan, met een interview, maar ik vind dat ik op die foto toch wel wat manlijker overkom, tja, je bent niet altijd op je best.
pi_46490249
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:25 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Als iemand dat wel doet kun je die persoon links laten liggen in plaats van aangifte doen tegen.

Overigens zie ik het omgekeerde veel vaker gebeuren; iemand weet dat ik transseksueel ben en kan met mij uit de voeten, maar heeft (kennelijk) wel behoorlijk wat tegen transseksuelen in het algemeen. Vind ik ook best apart, maar het heeft meer met vooroordelen en stereotypen te maken denk ik.
nou, dat kan ik wel begrijpen, als je het vergelijkt met geloof.

ik heb niets tegen de individuele gelovige, maar wel iets tegen de groep, het instituut, het geloof an sich, op punten dan
(tegen is een groot woord, maar je begrijpt het wel).
ik kan bepaalde opvattingen verafschuwen, of compleet niet begrijpen, maar wel omgang hebben met iemand die die opvattingen heeft, tot op zekere hoogte uiteraard.

er zijn transen van wie ik totaal niet begrijp waarom ze zich ooit hebben laten ombouwen.
er was ooit een reportage op tv, een man, van rond de veertig, die qua uiterlijk niets maar dan ook niets van een vrouw had, donkerharig, kalend, lengte, bouw, alles zat "tegen" zeg maar, en dat veranderde niet door de operatie, zij was nog steeds een man in een jurk, of een hele lelijke kalende vrouw met een te mannelijk lijf.

dat snap ik dan niet, dat je dat gelukkiger maakt.
je hebt borsten, je hebt een vagina, maar toch totaal niet vrouwelijk.
Ach, het is maar een schilletje...

dat wordt ook gezegd tegen 'ons' hier "het is maar een schilletje", nee, dat is het dus niet, want ook voor jullie zou dat dan moeten gelden, het is maar een schilletje, maar ook jullie hebben er geen vrede mee, dat schilletje.
Dus als je stelt dat het toch vooral om de binnenkant gaat, waarom dan je er niet bij neerleggen, zoals je dat wel van een ander vraagt (jij niet, jij = algemeen)?

Ja, zeg je dan, dat is anders, dat is mijn lijf, waarmee ik dag in dag uit geconfronteerd word, en dat strookt totaal niet met hoe ik me voel dus wil ik een ander schilletje.
en wat nu als dat schilletje je toch niet de acceptatie geeft waar je op had gehoopt, zoals bij die man uit die docu?
pi_46490559
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:47 schreef milagro het volgende:
er zijn transen van wie ik totaal niet begrijp waarom ze zich ooit hebben laten ombouwen.
er was ooit een reportage op tv, een man, van rond de veertig, die qua uiterlijk niets maar dan ook niets van een vrouw had, donkerharig, kalend, lengte, bouw, alles zat "tegen" zeg maar, en dat veranderde niet door de operatie, zij was nog steeds een man in een jurk, of een hele lelijke kalende vrouw met een te mannelijk lijf.

Ach, het is maar een schilletje...

dat wordt ook gezegd tegen 'ons' hier "het is maar een schilletje", nee, dat is het dus niet, want ook voor jullie zou dat dan moeten gelden, het is maar een schilletje, maar ook jullie hebben er geen vrede mee, dat schilletje.
Dus als je stelt dat het toch vooral om de binnenkant gaat, waarom dan je er niet bij neerleggen, zoals je dat wel van een ander vraagt (jij niet, jij = algemeen)?

Ja, zeg je dan, dat is anders, dat is mijn lijf, waarmee ik dag in dag uit geconfronteerd word, en dat strookt totaal niet met hoe ik me voel dus wil ik een ander schilletje.
en wat nu als dat schilletje je toch niet de acceptatie geeft waar je op had gehoopt, zoals bij die man uit die docu?
Denk je dat ik soms niet heb ? Twijfels bij sommige mensen. Ik vind bv het gedrag en uitstraling erg belangrijk, een vrouwelijke uitstraling en gedrag zijn meer bepalend dan alleen hoe je er exact uit ziet. Al zie je er nog zo vrouwelijk uit, als je loopt als een bootwerker, praat als een bootwerker, val je alsnog op.
Ik heb weleens gehoord van een andere transseksueel dat die jaloers op mij was omdat ik de gewone vrouwelijke rondingen heb, billen, heupen etc (waar vrouwen tegenwoordig geloof ik juist weer vanaf willen, maar ja). Ik ben wie ik ben, en ik kan alleen maar proberen om daar het beste van te maken.

Maar als iemand graag van geslacht wil veranderen en alles tegen heeft zal het VU een negatief advies geven, maar als die persoon toch wil, tja, dan worden er toch hormonen gegeven en de operatie. Dat dan niet zo geslaagd is, Daar zal die persoon zelf ook vrede mee moeten hebben.
pi_46490770
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:47 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, dat kan ik wel begrijpen, als je het vergelijkt met geloof.

ik heb niets tegen de individuele gelovige, maar wel iets tegen de groep, het instituut, het geloof an sich, op punten dan
(tegen is een groot woord, maar je begrijpt het wel).
ik kan bepaalde opvattingen verafschuwen, of compleet niet begrijpen, maar wel omgang hebben met iemand die die opvattingen heeft, tot op zekere hoogte uiteraard.
Dat is wel ongeveer hetzelfde denk ik ja.
quote:

Ik moet zeggen dat ik het in die gevallen ook niet begrijp. Ik beschouw mezelf als een vrouw en ben de transitie ingegaan met het doel dat dat ook uiterlijk duidelijk wordt. Ik denk niet dat ik dezelfde mate van geluk (ongeacht wat geluk precies is) zou ervaren wanneer ik uiterlijk nog steeds als man of iets wat daar op lijkt uit de verf zou komen.
quote:
Ben ik met je eens. "Het is maar een schilletje" wil ik niet zeggen. Ik blijf wel bij wat ik in eerdere reacties heb aangegeven voor wat aangaat het achteraf beklagen wanneer vooraf zowel lichaam als geest goed bevielen (of voor zover onderzocht).
quote:
Ik denk dat je dan een groter probleem hebt dan voor je transitie. Waarschijnlijk dat dat ook achter het kleine deel spijtoptanten en zelfmoorden zit...
pi_46490908
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:57 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Denk je dat ik soms niet heb ? Twijfels bij sommige mensen. Ik vind bv het gedrag en uitstraling erg belangrijk, een vrouwelijke uitstraling en gedrag zijn meer bepalend dan alleen hoe je er exact uit ziet. Al zie je er nog zo vrouwelijk uit, als je loopt als een bootwerker, praat als een bootwerker, val je alsnog op.
Ik heb weleens gehoord van een andere transseksueel dat die jaloers op mij was omdat ik de gewone vrouwelijke rondingen heb, billen, heupen etc (waar vrouwen tegenwoordig geloof ik juist weer vanaf willen, maar ja). Ik ben wie ik ben, en ik kan alleen maar proberen om daar het beste van te maken.

Maar als iemand graag van geslacht wil veranderen en alles tegen heeft zal het VU een negatief advies geven, maar als die persoon toch wil, tja, dan worden er toch hormonen gegeven en de operatie. Dat dan niet zo geslaagd is, Daar zal die persoon zelf ook vrede mee moeten hebben.
ik bedoel maar te zeggen dat het dus níet 'maar een schilletje" is.
en dat mensen elkaar afwijzen of selecteren op schilletjes en soms vergissen ze zich vanwege het schilletje.
pi_46491838
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 04:52 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Omdat een M>V transseksueel gewoon een vrouw is en nooit een man is geweest. Lichamelijk wel, maar geestelijk niet.

Een appel met een bananenschil er omheen is ook niet een banaan. Of wel soms? Of wordt die appel als hij die bananenschil er af haalt ineens een "omgebouwde banaan"?

Kortom het is nogal bot (zacht uitgedrukt) en gevoelloos om "omgebouwde man" te zeggen.
Het is geen appel, maar ook geen peer. Het is een transfruitueel, iets wat ik wil weten voordat ik het eet al heb ik geen honger en wil ik het alleen maar eten om te weten hoe het smaakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2007 15:36:00 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 20 februari 2007 @ 16:03:03 #96
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46492814
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:47 schreef AnnaB het volgende:

Er heeft wel ooit een foto van mij in dagblad trouw gestaan, met een interview, maar ik vind dat ik op die foto toch wel wat manlijker overkom, tja, je bent niet altijd op je best.
Goed artikel!

http://www.europeants.org/WTPS/Papers/weet_niet_hoe_het_ziet.htm
pi_46495413
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:40 schreef SunChaser het volgende:
Game on!

[..]
quote:
Op maandag 19 februari 2007 09:51 schreef MUUS het volgende:
... aan een wipkip vertellen dat ze ooit een man was?

Ja, nee, even serieus, dat vroeg ik me ineens af. . (Samenvatting staat in kleine lettertjes onderaan.)

Stel, zij komt in de kroeg een leuke kerel tegen en die kerel denkt natuurlijk dat ze 100% vrouw is. Alles d'rop en d'ran, leuke kop en een gezellige babbel, alleen haar binnenboel klopt niet helemaal, maar dat ziet hij niet. (In de kroeg is het vaak donker natuurlijk. . )
Goed, ze vinden elkaar leuk en hij wil wel mee naar huis. En nu komt 'ie.... *tromgeroffel*....
Moet zij eerst vertellen dat ze ooit een man was?
Nee, dan ontneemt zij zichzelf misschien het genot waar ze wel zin in heeft.
quote:
En wat als ze een seksrelatie blijven houden? Geen heftige poespas, alleen af en toe elkaar gezellig zien en een wip maken? Moet ze het dan vertellen?
Ook niet, want dan ontneemt ze zich een pleziertje. Zou zonde zijn.
quote:
Ik begin wel. .

Kijk, als het een relatie wordt, moet ze het vertellen natuurlijk, anders schrikt die kerel zich de tandjes als hij de babyfoto's van schoonmoederlief op zijn schoot krijgt.
Eigenlijk vind ik dat het niet verteld hoeft te worden als ze één keer seks hebben. Nu zullen een hoop mannen hysterisch met hun handjes gaan wapperen en gillen: "Ik heb het recht om te weten waar ik mijn pik in stop! Ik wil geen vent neuken! ."
Dat kan, maar
1.) Van die andere one night stands wist je ook het levensverhaal niet voordat je je lul erin stopte, nie woar?
2.) Ze is geen vent meer.

Of is het in dit geval toch anders?

En bij een seksrelatie en dus meer/vaker contact? Moet er dan iets verteld worden? Ik ben er nog niet helemaal over uit.

Zo, nu jullie. .

Samenvatting voor de mensen die niet alle tekst willen lezen: rot op en ga Nijntje lezen.
Zij moet het dus niet vertellen. Zelfs in een relatie is er voor haar geen reden om het te vertellen, behalve dat het verzwijgen later tegen haar kan werken, mocht het uitkomen. Heel simpel vraagstuk, met een even simpel antwoord.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_46496858
(weg, bla, dubbelpost)

[ Bericht 97% gewijzigd door Hildy op 20-02-2007 19:00:38 ]
pi_46496991
quote:
De eer is aan de journaliste Colet van der Ven. Ze heeft een hele serie geschreven in Trouw met als thema bevochten leven, een kleine collectie daarvan is ook in boekvorm verschenen, met de titel van het thema, mijn verhaal is ook in de bundel opgenomen.
Zij is weer achter aan mij gekomen omdat ik aan een radioprogramma meewerkte. etc etc... Ik heb in het begin van mijn geslachtsverandering meegedaan aan publiciteit om een beetje te laten zien dat het niet alleen uitzonderlijke types zijn die van geslacht veranderen, maar vaak juist mensen die daarvoor voor de buitenwereld 100% normaal waren.
Na je geslachtsverandering ben je dat helaas niet meer. Ik kan het ook wel begrijpen hoor. Het is geen gewoon iets, en dat zal het ook nooit worden, gelukkig niet, want je hebt al heel wat achter de rug voor je naar een genderteam stapt.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:13:27 #100
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_46497257
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:37 schreef milagro het volgende:

Dat noem ik gewoon bekrompenheid...
chantalcoolsma.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')