Ze hoeven helemaal niets te bewijzen, ze hoeven niets uit te leggen, geen verantwoording af te leggen, het idee staat ze gewoon niet aan, en dat zul jij, of je wil of niet , gewoon moeten accepteren.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:57 schreef AnnaB het volgende:
Ik wil dat al die mannen die met een transseksueel na de SRS (Sexual Reassignment Surgery)niet na bed willen eens bewijzen voor mij dat ze man zonder hun uiterlijke lichaamskenmerken en chromosomen te noemen, dus zonder enige lichaamskenmerk, puur psychisch bewijzen dat ze een man zijn. Nou, zo is een vrouw dus NIET. En ook een man naar vrouw transseksueel niet, laat dat buitenschilletje nou eens los, en kijk hoe iemand is op dat moment, zeker bij een one night stand
Dat ben ik met je eens. Wel blijf ik het een vreemde zaak vinden dat een man heerlijke seks kan hebben en wanneer hij achteraf persoonlijke achtergronden kent opeens heel anders denkt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:08 schreef milagro het volgende:
[..]
Ze hoeven helemaal niets te bewijzen, ze hoeven niets uit te leggen, geen verantwoording af te leggen, het idee staat ze gewoon niet aan, en dat zul jij, of je wil of niet , gewoon moeten accepteren.
Een ander gaat mij niet vertellen waar ik me wat van aan moet trekken, schilletjes, mijn gevoel, mijn voorkeuren, mijn afkeuren, dat maak ik uit, niet de ander.
Ik vind het helemaal niet vreemd, ik snap het heel goed, genieten zit voor een groot deel nu eenmaal tussen de oren, het is niet iets puur fysieks en dus kan er achteraf alsnog afbreuk gedaan worden aan het gevoel.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:28 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Wel blijf ik het een vreemde zaak vinden dat een man heerlijke seks kan hebben en wanneer hij achteraf persoonlijke achtergronden kent opeens heel anders denkt.
Voor het al dan niet tot seks komen spelen juist uiterlijkheden een rol, al mag ik van mijn moeder niet zeggen dat ik een man te lelijk vind om iets mee te doen.Maar als je kiest voor seks voor, waarom dan niet na? Als iets zo belangrijk voor je is dan ga je toch voorzichtiger om met seks?
maar jeetje, ben jij nooit in je jongere jaren naast iemand wakker geworden na een nacht doorhalen en dat je dacht: jezus waar ben ik nou naast belandquote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:40 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet vreemd, ik snap het heel goed, genieten zit voor een groot deel nu eenmaal tussen de oren, het is niet iets puur fysieks en dus kan er achteraf alsnog afbreuk gedaan worden aan het gevoel.
Net zo goed als je later soms niet meer begrijpt wat je in een vent, of dame, zag, gewoon omdat je dingen weet nu die je toen niet wist of zag, bv het karakter, of gedrag.
(Of omdat je straal bezopen was en die vent of dame tijdelijk een lekker ding leek.)
Info achteraf kan je dus wel degelijk doen afknappen, een ander gevoel met terugwerkende kracht geven, ik snap nu weer niet wat daar niet aan te snappen is.
Dat het je stoort dat mensen, bepaalde mensen, je nooit als "echte vrouw" zullen zien, ja, kan me voorstellen dat je daar van baalt, en dat je het oneerlijk vindt, "want je ziet het toch niet aan me", maar het is niet anders, net zo goed dat het niet anders is dat niet alle mannen op mij vallen, ga ik ook niet over zeiken en zagen, waarom dat dan is.
Ik zie het overigens vrijwel altijd, alleen bij Aziatische types wil je je nog wel eens vergissen.
Kelly bv, hoe goed ze ook "gelukt is" , het blijft qua lichaamshouding en stem (intonatie) en maniertjes wmb een trafo, ze is een karikatuur van een vrouw, alles net té.
Dat die knul uit Big Brother het niet zag, zal ik dan ook nooit begrijpen
Ja, klopt. De heren hebben 't _veel_ makkelijker wat sociale acceptatie betreft daardoor. Eigenlijk vallen alleen de man-naar-vrouw transseksuelen echt op in 't dagelijkse verkeer, waardoor 't haast lijkt of alleen die groep echt bestaat. En voor de duidelijkheid: de meeste transen willen echt niet opvallen maar een heel gewoon leven leiden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vind trouwens vrouw -> man transen best goed lukken (ik ben ooit eens op een transenparty geweest en ik had toch echt niet door wat die kerels daar deden, tot me verteld werd dat die ook "aangepast" waren) het enige waar je het aan zou kunnen merken is dat ze doorgaans wat kleiner zijn, minder grof van bouw en allemaal kaal of kalend.
Misschien zit ik dan op dat gebied anders in elkaar of misschien wil ik dat ook wel...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:40 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet vreemd, ik snap het heel goed, genieten zit voor een groot deel nu eenmaal tussen de oren, het is niet iets puur fysieks en dus kan er achteraf alsnog afbreuk gedaan worden aan het gevoel.
Ik heb dat zelf helemaal niet, hoewel dat soms ook iets onnodig gecompliceerd kan maken.quote:Info achteraf kan je dus wel degelijk doen afknappen, een ander gevoel met terugwerkende kracht geven, ik snap nu weer niet wat daar niet aan te snappen is.
Je weet niet of je het altijd ziet. Je weet tenslotte niet hoeveel transseksuelen je hebt gezien waar je het niet hebt gezien.quote:Ik zie het overigens vrijwel altijd, alleen bij Aziatische types wil je je nog wel eens vergissen.
Kelly bv, hoe goed ze ook "gelukt is" , het blijft qua lichaamshouding en stem (intonatie) en maniertjes wmb een trafo, ze is een karikatuur van een vrouw, alles net té.
dat zeg ik tochquote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
maar jeetje, ben jij nooit in je jongere jaren naast iemand wakker geworden na een nacht doorhalen en dat je dacht: jezus waar ben ik nou naast beland?
ik vind trouwens vrouw -> man transen best goed lukken (ik ben ooit eens op een transenparty geweest en ik had toch echt niet door wat die kerels daar deden, tot me verteld werd dat die ook "aangepast" waren) het enige waar je het aan zou kunnen merken is dat ze doorgaans wat kleiner zijn, minder grof van bouw en allemaal kaal of kalend.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:28 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Wel blijf ik het een vreemde zaak vinden dat een man heerlijke seks kan hebben en wanneer hij achteraf persoonlijke achtergronden kent opeens heel anders denkt.
Voor het al dan niet tot seks komen spelen juist uiterlijkheden een rol, al mag ik van mijn moeder niet zeggen dat ik een man te lelijk vind om iets mee te doen.Maar als je kiest voor seks voor, waarom dan niet na? Als iets zo belangrijk voor je is dan ga je toch voorzichtiger om met seks?
Hoe weet jij dat je het vrijwel altijd ziet ? Controleer je dan als je denkt dat iemand van geslacht veranderd is of dat ook zo is ? Ik heb verschillende biologische vrouwen gezien die er stukken manlijker uitzien dan mij. (en gedragen)...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:40 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik zie het overigens vrijwel altijd, alleen bij Aziatische types wil je je nog wel eens vergissen.
Ik hoop dat de sneeuw nog lekker zacht was, en niet bevrorenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:41 schreef Meike26 het volgende:
Het enige waar ik m'n vriend in op heb zien vallen, is sneeuw![]()
Ik ken hem nu zeker 2 jaar. En ook bijna 2 jaar een relatie nu, huisje gekocht, poesje fungeert als het beestje en tja, dan hebben we een boom in de tuin.... gaat ie eruit![]()
Maar als ik t onaantrekkelijk vind discrimineer ik omdat t maar de buitenkant is blablablaquote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:37 schreef AnnaB het volgende:
maar hij is gewoon heteroseksueel, hij vindt transseksualiteit wel iets aantrekkelijks.
Omdat we in het donker nauwelijks kleur kunnen waarnemen. Bij weinig licht zien we bijna alleen via de staafjes en niet via de kegeltjes.quote:Op maandag 19 februari 2007 23:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
In het donker zijn alle poesjes grauw.
Je discrimineert niet omdat je het onaantrekkelijk vind, maar omdat je zegt dat we een man blijven , dat we maar omgebouwd zijn, dat is een vorm van discriminatie, dat is meer dan een mening.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:00 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar als ik t onaantrekkelijk vind discrimineer ik omdat t maar de buitenkant is blablabla
Nee, want jij hebt daar helemaal geen last van, als ik dat vind, tenzij ik de eigenaar ben van een sportschool en jou de toegang tot de dameskleedkamer ontzeg.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:06 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Je discrimineert niet omdat je het onaantrekkelijk vind, maar omdat je zegt dat we een man blijven , dat we maar omgebouwd zijn, dat is een vorm van discriminatie, dat is meer dan een mening.
Op zich heb je gelijk, maar als je op zoekt wat discriminatie is, is het ook een persoonlijke mening waardoor je kunt discrimineren, niet alleen door acties, ook door het uiten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:09 schreef milagro het volgende:
[..]
Nee, want jij hebt daar helemaal geen last van, als ik dat vind, tenzij ik de eigenaar ben van een sportschool en jou de toegang tot de dameskleedkamer ontzeg.
Ik vind wat ik vind en ik mag dat uiten, van mijn mening heb jij in praktische zin geen enkele last.
Zo mag ik ook zeggen dat ik Oezbeken niet moet, omdat het Oezbeken zijn.
Ik mag ze echter niet de toegang tot mijn sportschool weigeren om die reden.
Kom op, je wilt toch niet het hebben van een mening of deze kenbaar maken verbieden?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:16 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk, maar als je op zoekt wat discriminatie is, is het ook een persoonlijke mening waardoor je kunt discrimineren, niet alleen door acties, ook door het uiten.
Het hebben van een mening hebben is zeker niet strafbaar, het uiten gewoon van een mening ook niet, maar deze publiekelijk uiten wel, ik vind dit forum wat dat betreft niet publiekelijk hoor.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:25 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Kom op, je wilt toch niet het hebben van een mening of deze kenbaar maken verbieden?
Nee, gelukkig kan ik daar geen eisen in gaan stellen. Ik mag alleen op enig respect hopen, en hoor als vrouw aangesproken te worden in het openbaar.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:27 schreef milagro het volgende:
ik zeg niet dat jij minder bent omdat je een omgebouwde vent bent, ik zeg niet dat jij minder bent omdat ik je een nepvrouw bent, ik zeg enkel dat ik jou niet als vrouw kan zien , ik ben enkel eerlijk dus, en dan ga jij mij zeggen dat ik dat niet mag ?
jij kan niet eisen van mensen dat ze iets voelen wat ze niet voelen, als ze gevoelsmatig jou niet als vrouw kúnnen zien, en je dus daarop afwijzen, dan is dat hun goed recht.
je zou hooguit kwaad kunnen worden als ze je steevast met hij en kerel aan zouden spreken, maar als ze dat niet doen maar wel zeggen je toch nog steeds als man te zien, ondanks dat ze je aanspreken met zij en mevrouw, dan heb jij daar niets over te zeggen , in die zin, dat je eisen kan gaan stellen.
Hoe kom je daar nu weer bij, er is niemand het land uitgezet vanwege "homohaat"quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:33 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Het hebben van een mening hebben is zeker niet strafbaar, het uiten gewoon van een mening ook niet, maar deze publiekelijk uiten wel, ik vind dit forum wat dat betreft niet publiekelijk hoor.
Waarom zijn anders mensen die vanwege godsdienstige redenen publiekelijk zeiden dat ze iets tegen homo's hadden (zal wel wat meer als dat geweest zijn, maar daar kwam het op neer) het land uitgezet ?
Dan kunnen ze net zo goed de hele wetgeving omtrent discriminatie uit het wetboek gooien, want dan kan iedereen wel zaken uit geloofsovertuiging gaan zeggen, want we hebben vrijheid van geloof in Nederland.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:37 schreef milagro het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu weer bij, er is niemand het land uitgezet vanwege "homohaat"
Imam El Moumni is vrijgesproken zelfs, omdat zijn bewering dat homo's lager dan varkens zijn en homofilie een ziekte gebaseerd was op zijn geloofsovertuiging
Als ik jou op straat, in de kroeg zeg dat ik jou nooit echt als vrouw zou kunnen zien, dan kun je daar niets aan doen behalve stampvoeten dat ik dat niet mag zeggen
Iemand melden dat je bent omgebouwd voor je iemand in bed lokt is ook beleefdquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:55 schreef AnnaB het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat enige beleefdheid mogelijk is ?
Maar dat zal ik ook zeker doen, wat anderen doen moeten ze zelf weten, is mijn verantwoordelijkheid niet, en daar kan ik ook niet op worden aangesproken. Ik zal het alleen wat tactischer zeggenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:59 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Iemand melden dat je bent omgebouwd voor je iemand in bed lokt is ook beleefd
Beleefdheid mag je op hopen, niet eisen, jammer maar zo is het nu eenmaal.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:55 schreef AnnaB het volgende:
Soms vraag ik het wel hoor, en als ik dan een negatief antwoord krijg, of mij er niet happy bij voel zal ik zelf het contact uit de weg gaan. Maar dat wil niet zeggen dat enige beleefdheid mogelijk is ? Of mag dat vanuit geloofsovertuiging niet meer in Nederland.
Ik ben ontslagen, en daar heeft mijn geslachtsverandering een rol in gespeeld, is moeilijk te bewijzen, maar daar is het laatste woord nog niet over gezegd. Twee zaken bij de bestuursrechter heb ik al gewonnen tegen mijn ex-werkgever, een civiele procedure zie ik ook met vertrouwen tegemoet als ze geen regeling willen treffen.
Er is een onderscheid tussen woord en daad wat mij betreft. Soms is die grens erg dun, maar doorgaans is toch wel duidelijk wanneer er sprake is van meningsuiting en wanneer er sprake is van discriminatie. De mening van het MDI vind ik persoonlijk overigens niet zo relevant. Het MDI ageert namelijk ook tegen meningsuiting of zelfs gesproken of geschreven tekst waar ikzelf niet eens discriminatie in kan zien.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:59 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Dan kunnen ze net zo goed de hele wetgeving omtrent discriminatie uit het wetboek gooien, want dan kan iedereen wel zaken uit geloofsovertuiging gaan zeggen, want we hebben vrijheid van geloof in Nederland.
En ik heb van het meldpunt discriminatie bepaalde zaken anders te horen gekregen.
Ik kan niet anders dan dat accepteren, maar hoef dat dan nog niet prettig te vinden, net zo goed als een man het na een one-night-stand niet prettig hoeft te vinden als hij daarna er achter komt dat de betreffende persoon van geslacht veranderd is. Dat ie dat dan ook tegen al z'n kroegmaatjes gaat zeggen moet ie ook zelf weten, maar ik vermoed dat de meeste mannen dat uiteindelijk toch niet doen, bang als dat ze zijn om als homo gezien te worden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:04 schreef milagro het volgende:
[..]Dat jij op ander gebied , werk in dit geval, frustrerende ervaringen hebt, is jammer, maar dat betekent niet dat omdat jij verandert bent, ineens de hele wereld moet veranderen, en wel zo dat het in jouw straatje past.
Jij verwacht dat mensen jou in je waarde laten, doe dat andersom dan ook, en accepteer dat er altijd mensen zullen zijn die jou niet zullen accepteren, zoals jij hen vanwege dat ook niet accepteert.
Ja, en iedereen ook in zijn waarde laten vind ik. Als iemand iets tegen transseksuelen heeft prima, maar dan moet ie mij daar niet persoonlijk op aanvallen bv.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:06 schreef BetaWolff het volgende:
Leven en laten leven draait het denk ik om.
Als iemand dat wel doet kun je die persoon links laten liggen in plaats van aangifte doen tegen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:15 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ja, en iedereen ook in zijn waarde laten vind ik. Als iemand iets tegen transseksuelen heeft prima, maar dan moet ie mij daar niet persoonlijk op aanvallen bv.
nee, maar jij begint over discriminatie en naar de rechter stappen omdat iemand jou niet als vrouw wil zien, en dat uit in het openbaar.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:13 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan dat accepteren, maar hoef dat dan nog niet prettig te vinden, net zo goed als een man het na een one-night-stand niet prettig hoeft te vinden als hij daarna er achter komt dat de betreffende persoon van geslacht veranderd is. Dat ie dat dan ook tegen al z'n kroegmaatjes gaat zeggen moet ie ook zelf weten, maar ik vermoed dat de meeste mannen dat uiteindelijk toch niet doen, bang als dat ze zijn om als homo gezien te worden.
Zelfs in dat laatste geval heb ik het eigenlijk niet meegemaakt. Wel een hoop kanker en tyfus naar mijn hoofd, maar wel gepaard gaand met wijf, muts, hoer etcetera.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:34 schreef AnnaB het volgende:
Maar aangifte tegen een persoon zal, ik niet zomaar doen, dan moet diegene het toch wel heel erg bont maken, en mij bv publiekelijk man blijven noemen terwijl ik duidelijk zeg dat ik vrouw ben. En dan is er vaak ook meer aan de hand dan alleen dat, bv onenigheid over een verkeerssituatie.
Je hoeft niet alles te pikken, veel dingen vind ik ook erg misselijk. Een beetje relativeren kan echter ook geen kwaad, maakt het bovendien voor jezelf ook een stuk prettiger. Bovendien maak ik zelf ook onderscheid op basis van uiterlijkheden, al probeer ik daar misschien nog boven te staan.quote:In het dagelijks leven ondervind ik geen discriminatie. En als iemand mij persoonlijk vraagt of ik van geslacht veranderd ben zeg ik ook eerlijk ja. En we leven gelukkig in een vrij land. Maar niet alles hoef je te pikken.
Ik denk dat er dan hooguit gelachen wordt, en misschien krijg je er een paar nog zover om het te doen ook.quote:Ik zou wel eens willen weten wat er gebeurd als je met een groep transseksuelen een kroeg binnenstapt en zegt, kom op mannen, de broeken omlaag, lullen stijf, alle mannen met een kortere lul dan 5 cm is geen echte man. Ik mag dat vinden gelukkig. Maar ik mag het voornoemde niet zomaar doen volgens mij... Grensgevalletje ?
Ik geef je daar gelijk in. En niet elke transseksueel hoeft dat met mij eens te zijn. Maar ik vind ook dat dat niet kan. Ik ben een vrouw, maar helaas wel met een bepaald verleden. Waar ik niet mee te koop loop, maar wat ik helaas ook niet kan uitvegen. (verdorie, waarom is de verledenuitvlakgom nog niet uitgevondenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:27 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb niks tegen transseksuelen maar stel t niet op prijs als ik een paar keer met iemand naar bed ga en daarna er achter moet komen dat t een trans betreft.
Van mij ? Nee, nog niet, ga binnenkort wel een keer beginnen met een eigen website. Er heeft wel ooit een foto van mij in dagblad trouw gestaan, met een interview, maar ik vind dat ik op die foto toch wel wat manlijker overkom, tja, je bent niet altijd op je best.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:38 schreef SunChaser het volgende:
Staat er ergens een foto van je online, ben wel benieuwd eigenlijk hoe je er uit ziet.
nou, dat kan ik wel begrijpen, als je het vergelijkt met geloof.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:25 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Als iemand dat wel doet kun je die persoon links laten liggen in plaats van aangifte doen tegen.
Overigens zie ik het omgekeerde veel vaker gebeuren; iemand weet dat ik transseksueel ben en kan met mij uit de voeten, maar heeft (kennelijk) wel behoorlijk wat tegen transseksuelen in het algemeen. Vind ik ook best apart, maar het heeft meer met vooroordelen en stereotypen te maken denk ik.
Denk je dat ik soms niet heb ? Twijfels bij sommige mensen. Ik vind bv het gedrag en uitstraling erg belangrijk, een vrouwelijke uitstraling en gedrag zijn meer bepalend dan alleen hoe je er exact uit ziet. Al zie je er nog zo vrouwelijk uit, als je loopt als een bootwerker, praat als een bootwerker, val je alsnog op.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:47 schreef milagro het volgende:
er zijn transen van wie ik totaal niet begrijp waarom ze zich ooit hebben laten ombouwen.
er was ooit een reportage op tv, een man, van rond de veertig, die qua uiterlijk niets maar dan ook niets van een vrouw had, donkerharig, kalend, lengte, bouw, alles zat "tegen" zeg maar, en dat veranderde niet door de operatie, zij was nog steeds een man in een jurk, of een hele lelijke kalende vrouw met een te mannelijk lijf.
dat snap ik dan niet, dat je dat gelukkiger maakt.
je hebt borsten, je hebt een vagina, maar toch totaal niet vrouwelijk.
Ach, het is maar een schilletje...
dat wordt ook gezegd tegen 'ons' hier "het is maar een schilletje", nee, dat is het dus niet, want ook voor jullie zou dat dan moeten gelden, het is maar een schilletje, maar ook jullie hebben er geen vrede mee, dat schilletje.
Dus als je stelt dat het toch vooral om de binnenkant gaat, waarom dan je er niet bij neerleggen, zoals je dat wel van een ander vraagt (jij niet, jij = algemeen)?
Ja, zeg je dan, dat is anders, dat is mijn lijf, waarmee ik dag in dag uit geconfronteerd word, en dat strookt totaal niet met hoe ik me voel dus wil ik een ander schilletje.
en wat nu als dat schilletje je toch niet de acceptatie geeft waar je op had gehoopt, zoals bij die man uit die docu?
Dat is wel ongeveer hetzelfde denk ik ja.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:47 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, dat kan ik wel begrijpen, als je het vergelijkt met geloof.
ik heb niets tegen de individuele gelovige, maar wel iets tegen de groep, het instituut, het geloof an sich, op punten dan
(tegen is een groot woord, maar je begrijpt het wel).
ik kan bepaalde opvattingen verafschuwen, of compleet niet begrijpen, maar wel omgang hebben met iemand die die opvattingen heeft, tot op zekere hoogte uiteraard.
Ik moet zeggen dat ik het in die gevallen ook niet begrijp. Ik beschouw mezelf als een vrouw en ben de transitie ingegaan met het doel dat dat ook uiterlijk duidelijk wordt. Ik denk niet dat ik dezelfde mate van geluk (ongeacht wat geluk precies is) zou ervaren wanneer ik uiterlijk nog steeds als man of iets wat daar op lijkt uit de verf zou komen.quote:er zijn transen van wie ik totaal niet begrijp waarom ze zich ooit hebben laten ombouwen.
er was ooit een reportage op tv, een man, van rond de veertig, die qua uiterlijk niets maar dan ook niets van een vrouw had, donkerharig, kalend, lengte, bouw, alles zat "tegen" zeg maar, en dat veranderde niet door de operatie, zij was nog steeds een man in een jurk, of een hele lelijke kalende vrouw met een te mannelijk lijf.
dat snap ik dan niet, dat je dat gelukkiger maakt.
je hebt borsten, je hebt een vagina, maar toch totaal niet vrouwelijk.
Ben ik met je eens. "Het is maar een schilletje" wil ik niet zeggen. Ik blijf wel bij wat ik in eerdere reacties heb aangegeven voor wat aangaat het achteraf beklagen wanneer vooraf zowel lichaam als geest goed bevielen (of voor zover onderzocht).quote:dat wordt ook gezegd tegen 'ons' hier "het is maar een schilletje", nee, dat is het dus niet, want ook voor jullie zou dat dan moeten gelden, het is maar een schilletje, maar ook jullie hebben er geen vrede mee, dat schilletje.
Dus als je stelt dat het toch vooral om de binnenkant gaat, waarom dan je er niet bij neerleggen, zoals je dat wel van een ander vraagt (jij niet, jij = algemeen)?
Ik denk dat je dan een groter probleem hebt dan voor je transitie. Waarschijnlijk dat dat ook achter het kleine deel spijtoptanten en zelfmoorden zit...quote:Ja, zeg je dan, dat is anders, dat is mijn lijf, waarmee ik dag in dag uit geconfronteerd word, en dat strookt totaal niet met hoe ik me voel dus wil ik een ander schilletje.
en wat nu als dat schilletje je toch niet de acceptatie geeft waar je op had gehoopt, zoals bij die man uit die docu?
ik bedoel maar te zeggen dat het dus níet 'maar een schilletje" is.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:57 schreef AnnaB het volgende:
[..]
Denk je dat ik soms niet heb ? Twijfels bij sommige mensen. Ik vind bv het gedrag en uitstraling erg belangrijk, een vrouwelijke uitstraling en gedrag zijn meer bepalend dan alleen hoe je er exact uit ziet. Al zie je er nog zo vrouwelijk uit, als je loopt als een bootwerker, praat als een bootwerker, val je alsnog op.
Ik heb weleens gehoord van een andere transseksueel dat die jaloers op mij was omdat ik de gewone vrouwelijke rondingen heb, billen, heupen etc (waar vrouwen tegenwoordig geloof ik juist weer vanaf willen, maar ja). Ik ben wie ik ben, en ik kan alleen maar proberen om daar het beste van te maken.
Maar als iemand graag van geslacht wil veranderen en alles tegen heeft zal het VU een negatief advies geven, maar als die persoon toch wil, tja, dan worden er toch hormonen gegeven en de operatie. Dat dan niet zo geslaagd is, Daar zal die persoon zelf ook vrede mee moeten hebben.
Het is geen appel, maar ook geen peer. Het is een transfruitueel, iets wat ik wil weten voordat ik het eet al heb ik geen honger en wil ik het alleen maar eten om te weten hoe het smaakt.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 04:52 schreef ChantalC het volgende:
[..]
Omdat een M>V transseksueel gewoon een vrouw is en nooit een man is geweest. Lichamelijk wel, maar geestelijk niet.
Een appel met een bananenschil er omheen is ook niet een banaan. Of wel soms? Of wordt die appel als hij die bananenschil er af haalt ineens een "omgebouwde banaan"?
Kortom het is nogal bot (zacht uitgedrukt) en gevoelloos om "omgebouwde man" te zeggen.
Goed artikel!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:47 schreef AnnaB het volgende:
Er heeft wel ooit een foto van mij in dagblad trouw gestaan, met een interview, maar ik vind dat ik op die foto toch wel wat manlijker overkom, tja, je bent niet altijd op je best.
quote:Op maandag 19 februari 2007 22:40 schreef SunChaser het volgende:
Game on!
http://frontpage.fok.nl/video/9405
En wat een toeval, check dit filmpje op de FOK! server: http://frontpage.fok.nl/video/9405
[..]
Nee, dan ontneemt zij zichzelf misschien het genot waar ze wel zin in heeft.quote:Op maandag 19 februari 2007 09:51 schreef MUUS het volgende:
... aan een wipkip vertellen dat ze ooit een man was?
Ja, nee, even serieus, dat vroeg ik me ineens af. . (Samenvatting staat in kleine lettertjes onderaan.)
Stel, zij komt in de kroeg een leuke kerel tegen en die kerel denkt natuurlijk dat ze 100% vrouw is. Alles d'rop en d'ran, leuke kop en een gezellige babbel, alleen haar binnenboel klopt niet helemaal, maar dat ziet hij niet. (In de kroeg is het vaak donker natuurlijk. . )
Goed, ze vinden elkaar leuk en hij wil wel mee naar huis. En nu komt 'ie.... *tromgeroffel*....
Moet zij eerst vertellen dat ze ooit een man was?
Ook niet, want dan ontneemt ze zich een pleziertje. Zou zonde zijn.quote:En wat als ze een seksrelatie blijven houden? Geen heftige poespas, alleen af en toe elkaar gezellig zien en een wip maken? Moet ze het dan vertellen?
Zij moet het dus niet vertellen. Zelfs in een relatie is er voor haar geen reden om het te vertellen, behalve dat het verzwijgen later tegen haar kan werken, mocht het uitkomen. Heel simpel vraagstuk, met een even simpel antwoord.quote:Ik begin wel. .
Kijk, als het een relatie wordt, moet ze het vertellen natuurlijk, anders schrikt die kerel zich de tandjes als hij de babyfoto's van schoonmoederlief op zijn schoot krijgt.
Eigenlijk vind ik dat het niet verteld hoeft te worden als ze één keer seks hebben. Nu zullen een hoop mannen hysterisch met hun handjes gaan wapperen en gillen: "Ik heb het recht om te weten waar ik mijn pik in stop! Ik wil geen vent neuken! ."
Dat kan, maar
1.) Van die andere one night stands wist je ook het levensverhaal niet voordat je je lul erin stopte, nie woar?
2.) Ze is geen vent meer.
Of is het in dit geval toch anders?
En bij een seksrelatie en dus meer/vaker contact? Moet er dan iets verteld worden? Ik ben er nog niet helemaal over uit.
Zo, nu jullie. .
Samenvatting voor de mensen die niet alle tekst willen lezen: rot op en ga Nijntje lezen.
De eer is aan de journaliste Colet van der Ven. Ze heeft een hele serie geschreven in Trouw met als thema bevochten leven, een kleine collectie daarvan is ook in boekvorm verschenen, met de titel van het thema, mijn verhaal is ook in de bundel opgenomen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:03 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Goed artikel!![]()
http://www.europeants.org/WTPS/Papers/weet_niet_hoe_het_ziet.htm
Dat noem ik gewoon bekrompenheid...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:37 schreef milagro het volgende:
Als ik jou op straat, in de kroeg zeg dat ik jou nooit echt als vrouw zou kunnen zien, dan kun je daar niets aan doen behalve stampvoeten dat ik dat niet mag zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |