abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 april 2007 @ 10:49:29 #201
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_48317679
He, goed idee, misschien moet ik er hier ook eens wat neerleggen. Jammer dat verkiezingen net geweest zijn...
Nicht ärgern, nur wundern!
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:02:11 #202
1037 Kaos
see you in 2017
pi_48320360
Dit zijn echt oude zaterdagtijden. Met 1 fietstas om 8 uur de deur uit met een best grote ochtendwijk.
pi_48323032
Het is mij inmiddels wel duidelijk hoe het komt dat het bij ons op zaterdag zo rustig is. Het heeft niks met concurrentie te maken, ze hebben gewoon die hele zwik tijdschriften naar de vrijdag verschoven. Toen ik gisteren extra was ingeroosterd op de wijk die ik zaterdag ook heb had ik ineens weer 8 blauwe bakken! En vandaag had ik er maar 5! En vroeger was dat omgekeerd. Toen stelde de vrijdag geen ruk voor, en moest je zaterdag alle zeilen bijzetten.

Dus nu vraag ik me af of dit de wens is van de uitgever van de bladen die graag wil dat ze eerder bij de abonnees liggen, of ligt hier een strategie van TNT aan ten grondslag? Dat laatste zou dan wel onlogisch zijn, aangezien de gemiddelde schaal 3 postbode (inclusief 50% zaterdagTOT) zo'n 18 euro per uur opstrijkt, terwijl de gemiddelde zaterdagbesteller het voor de helft doet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_48331352
Ja Libelle en Margriet komen op vrijdag tegenwoordig, omdat ze eerder in de winkel worden verkocht.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_48334011
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dus nu vraag ik me af of dit de wens is van de uitgever van de bladen die graag wil dat ze eerder bij de abonnees liggen, of ligt hier een strategie van TNT aan ten grondslag? Dat laatste zou dan wel onlogisch zijn, aangezien de gemiddelde schaal 3 postbode (inclusief 50% zaterdagTOT) zo'n 18 euro per uur opstrijkt, terwijl de gemiddelde zaterdagbesteller het voor de helft doet.
En een postbezorger doet het voor nog minder.
Wat minder onlogisch nu ?!!

Het viel mij inderdaad ook al op er (steeds meer) tijdschriften te bezorgen zijn.

En geen rustige vrijdag meer..
  FOK!fotograaf dinsdag 17 april 2007 @ 23:04:46 #206
73911 ultra_ivo
pi_48441111
Zijn er nog anderen naar de actievergaderingen van de ABVAKABO geweest? Ik ben net terug van de vergadering in Weert. 650 man in de zaal, de mening was unaniem, de voorstellen van Koorstra c.s. zijn onaanvaardbaar. Dat kan nog een hete zomer worden.
pi_48452336
Ik wist niet eens dat er actievergaderingen waren? Maar misschien is dat areagebonden..
  FOK!fotograaf woensdag 18 april 2007 @ 13:20:12 #208
73911 ultra_ivo
pi_48458587
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:01 schreef Carport het volgende:
Ik wist niet eens dat er actievergaderingen waren? Maar misschien is dat areagebonden..
Nee hoor, in iedere area. De kaderleden van de bond hebben deze vergadering vorige week aangekondigd. Er waren ook bussen geregeld.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:22:41 #209
15869 gr8w8
Better by design.
pi_48458706
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Zijn er nog anderen naar de actievergaderingen van de ABVAKABO geweest? Ik ben net terug van de vergadering in Weert. 650 man in de zaal, de mening was unaniem, de voorstellen van Koorstra c.s. zijn onaanvaardbaar. Dat kan nog een hete zomer worden.
Nee, ik heb college op ma en di avond. Maar aangezien ook bij de aanschrijvingen van de bonden zaterdagpostbodes niet genoemd worden... Gemiste kans voor ze, ze zitten te springen om jonge leden... Het is niet niks hoor, zoveel studenten ed die de keuze maken om elke zaterdag op te offeren om vaak in hun ouderlijk dorp aan de slag te gaan. Die vragen zich ook af wat eht voro hen kan betekenen.
Welkom bij de V&D der webfora.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:23:37 #210
15869 gr8w8
Better by design.
pi_48458753
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het is mij inmiddels wel duidelijk hoe het komt dat het bij ons op zaterdag zo rustig is. Het heeft niks met concurrentie te maken, ze hebben gewoon die hele zwik tijdschriften naar de vrijdag verschoven. Toen ik gisteren extra was ingeroosterd op de wijk die ik zaterdag ook heb had ik ineens weer 8 blauwe bakken! En vandaag had ik er maar 5! En vroeger was dat omgekeerd. Toen stelde de vrijdag geen ruk voor, en moest je zaterdag alle zeilen bijzetten.

Toch niet onlogisch? Werken die niet voor niks en kunnen ze zaterdags met minder toe.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 april 2007 @ 23:40:11 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48523435
* peterselieman meldt zich

Ik ben sinds enkele weken zaterdagswerker bij de post
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 20 april 2007 @ 07:35:27 #212
80382 manny
30 is best veel
pi_48527831
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:23 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Toch niet onlogisch? Werken die niet voor niks en kunnen ze zaterdags met minder toe.
Snap ik niet. Een uur werk kost op zaterdag toch minder voor TNT door de inzet van zaterdagwerkers ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2007 @ 12:29:12 #213
Maffe Fries
pi_48535895
Dat is zeker waar. TNT wil steeds meer toe naar postbezorgers. Dat scheelt per uur zomaar 1,5 euro ten opzichte van bijvoorbeeld een zaterdagswerker van dezelfde leeftijd.
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:38:17 #214
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48538332
Zaterdag voor het eerst in twee weken weer werken. Jee.

Ik ben benieuwd of de gemoederen inmiddels al een beetje bedaard zijn...
  vrijdag 20 april 2007 @ 15:22:04 #215
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_48542466
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 13:38 schreef MadGuy het volgende:
Zaterdag voor het eerst in twee weken weer werken. Jee.

Ik ben benieuwd of de gemoederen inmiddels al een beetje bedaard zijn...
Bij ons lopen de gemoederen juist steeds hoger op. Dat komt niet alleen door de ontwikkelingen, maar ook door onze nieuwe leidinggevende. Daar is namelijk nogal wat op aan te merken. Hij is om te beginnen heel slordig, de urenuitdraai van Harmony moet je dus goed controleren, want een fout kan je tientallen euro's kosten (vreemd genoeg maakt hij zelden fouten in iemands voordeel). Daarnaast doet hij ook de planning, wat ook niet vlekkeloos gaat. Regelmatig roostert hij mensen in op hun vaste vrije dag, of hij vergeet dat iemand met verlof is.

Ook heeft hij de gewoonte om zonder iets te zeggen binnen te komen en weg te gaan. De meeste teamcoaches die ik ken maken bij binnenkomst even een rondje over de zaal, om hun aanwezigheid kenbaar te maken. En als ze weggaan zeggen ze dat even, en ook waar ze heen zijn en wanneer ze weer terugkomen. Dat doet deze man niet. Hij gaat ook in de pauze vaak naar huis om te lunchen, wat ik eigenlijk ook vreemd vind. En niet zelden komt hij daarna ook niet meer terug. En hoe kan zo'n man ons coachen als hij er bijna nooit is?

Dus iedere dag worden er verhitte discussies gevoerd en staan mensen zich op te winden over de teamcoach. Het zou me niet verbazen als binnenkort de bom barst.

Helaas zijn de meeste mensen hier van het type veel getier maar weinig actie. Al dat gescheld op de TC lost namelijk niets op, we zouden beter gewoon een keer met z'n allen z'n kantoor moeten binnen stappen en vertellen wat ons dwars zit. En dat zonder schelden of vloeken, gewoon op een zakelijke toon, en geïllustreerd met feiten.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_48543974
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
. Al dat gescheld op de TC lost namelijk niets op, we zouden beter gewoon een keer met z'n allen z'n kantoor moeten binnen stappen en vertellen wat ons dwars zit. En dat zonder schelden of vloeken, gewoon op een zakelijke toon, en geïllustreerd met feiten.
Precies, lijkt mij ook de weg die je bewandelen moet. Eerst praten met je coach, lost dat niets op dan stap je naar de manager.

Hier heeft 'het nieuwe leidinggeven' een nieuw dieptepunt bereikt. Binnenkort worden er foto's op de vestiging gemaakt van de medewerkers t.b.v. de nieuwe legitimatie. Nu heeft zo'n knappe kop verzonnen dat dat voor alle medewerkers van de vestiging gebeurt op een woensdag tussen 10.40 en 11.00 uur. Dat er vanaf zeg maar 09.00 uur allerlei mensen uitvliegen naar de buitendorpen of nog niet terug zijn van hun 1e tranche is even niet bij stilgestaan. Het enige antwoord wat je de laatste tijd op je vragen krijgt is 'het moet toch gebeuren'. Ik wil hier binnenkort een serieus gesprek over hebben want ik weiger gewoon als een Josti behandeld te worden. En zo voelt het de laatste maanden zeker wel...

[ Bericht 1% gewijzigd door Vinduppie op 20-04-2007 16:20:18 ]
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
  vrijdag 20 april 2007 @ 17:32:05 #217
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_48546662
Wat er nu toch weer gebeurt... ik kreeg mijn loonafschrift van deze maand, waarin doodleuk werd vermeld dat ik de vakantieuitkering die ik vorige maand had gekregen weer afgetrokken wordt van mijn loon! En omdat ik tegenwoordig niet meer door de week werk, omdat ik door de week nuttige dingen doe, moet ik nu dus 39 euro en 19 centen gaan terugstorten. Dat alles zonder enig excuusbriefje of in elk geval iets waarop wordt uitgelegd wat er aan de hand is.

Nen welgemeende fuck you voor de salarisadministratie!
  vrijdag 20 april 2007 @ 18:23:50 #218
Bijdehand mannetje
pi_48548079
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:32 schreef Hooghoudt het volgende:
Wat er nu toch weer gebeurt... ik kreeg mijn loonafschrift van deze maand, waarin doodleuk werd vermeld dat ik de vakantieuitkering die ik vorige maand had gekregen weer afgetrokken wordt van mijn loon! En omdat ik tegenwoordig niet meer door de week werk, omdat ik door de week nuttige dingen doe, moet ik nu dus 39 euro en 19 centen gaan terugstorten. Dat alles zonder enig excuusbriefje of in elk geval iets waarop wordt uitgelegd wat er aan de hand is.

Nen welgemeende fuck you voor de salarisadministratie!
Dat komt waarschijnlijk omdat je een contract voor bepaalde tijd hebt. Als niet tijdig wordt doorgegeven (door je teamcoach aan de afdeling HR&O, en door hun weer aan het HRSSC) dat je contract verlengd is, gaat de salarisadmie. er vanuit dat je contract niet verlengd is en gaat dan over tot het uitbetalen van bedragen die je nog te goed hebt.

Wanneer duidelijk wordt dat je contract toch is verlengd worden die bedragen weer terggevorderd. Overigens krijg je het vakantiegeld op de officiele datum (in mei) dus alsnog uitbetaald, je krijgt het geld dus wel, maar een maandje later.

Tja, het blijft toch een bureaucratisch bedrijf.

Je hoeft het geld niet zelf terug te storten overigens, het teveel ontvangen geld wordt de eerstvolgende keer op je loon ingehouden.

Dit soort dingen komt vaker voor. Ik ben nog een tijdje deeltijdpostbode geweest naast mijn zaterdagcontract, en dat contract is toen niet verlengd. Een jaar later kreeg ik een loonstrookje waaruit bleek dat er te weinig premie WW was ingehouden, en dat hebben ze toen ingehouden op mijn, nog wel bestaande, (zaterdag) contract.

Dat vakantiegeldgeintje is mijn zus ook overkomen, toen ging het om 300 euro. Ze was al aangenaam verrast dan in januari ineens zoveel betaald werd. Maar in februari werd het teruggevorderd, zodat ze die maand ineens maar iets van 50 euro verdiend had!
  vrijdag 20 april 2007 @ 18:29:42 #219
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_48548207
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 18:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat je een contract voor bepaalde tijd hebt. Als niet tijdig wordt doorgegeven (door je teamcoach aan de afdeling HR&O, en door hun weer aan het HRSSC) dat je contract verlengd is, gaat de salarisadmie. er vanuit dat je contract niet verlengd is en gaat dan over tot het uitbetalen van bedragen die je nog te goed hebt.

Wanneer duidelijk wordt dat je contract toch is verlengd worden die bedragen weer terggevorderd. Overigens krijg je het vakantiegeld op de officiele datum (in mei) dus alsnog uitbetaald, je krijgt het geld dus wel, maar een maandje later.

Tja, het blijft toch een bureaucratisch bedrijf.

Je hoeft het geld niet zelf terug te storten overigens, het teveel ontvangen geld wordt de eerstvolgende keer op je loon ingehouden.

Dit soort dingen komt vaker voor. Ik ben nog een tijdje deeltijdpostbode geweest naast mijn zaterdagcontract, en dat contract is toen niet verlengd. Een jaar later kreeg ik een loonstrookje waaruit bleek dat er te weinig premie WW was ingehouden, en dat hebben ze toen ingehouden op mijn, nog wel bestaande, (zaterdag) contract.

Dat vakantiegeldgeintje is mijn zus ook overkomen, toen ging het om 300 euro. Ze was al aangenaam verrast dan in januari ineens zoveel betaald werd. Maar in februari werd het teruggevorderd, zodat ze die maand ineens maar iets van 50 euro verdiend had!
Dan nog, waarom niet gewoon even een briefje erbij gedaan? Overigens, ik sta dus nu nog steeds 39,13 in de min. Er staat "vordering" bij.

Nu ja, als ze het willen hebben komen ze het maar halen, ze weten waar ik woon.
  vrijdag 20 april 2007 @ 18:43:15 #220
Bijdehand mannetje
pi_48548551
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 18:29 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Dan nog, waarom niet gewoon even een briefje erbij gedaan? Overigens, ik sta dus nu nog steeds 39,13 in de min. Er staat "vordering" bij.

Dat geld wordt bij de volgende loonbetaling ingehouden.

Een briefje zou wel zo netjes zijn, maar we zijn nu eenmaal een geautomatiseerde en onpersoonlijke machinebureaucratie.
  zaterdag 21 april 2007 @ 16:35:32 #221
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_48574192
krijgen we in mei ons vakantiegeld?ik meen me te herinneren dat ik het niet krijg door een of andere optie in me cao waarbij het verrekent word met me loon, kan dat? of praat ik nu complete onzin lol
pi_48575979
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 16:35 schreef koejoeloek het volgende:
krijgen we in mei ons vakantiegeld?ik meen me te herinneren dat ik het niet krijg door een of andere optie in me cao waarbij het verrekent word met me loon, kan dat? of praat ik nu complete onzin lol
Dat hangt er van af, onder welke CAO je valt. Ben je postbode (voltijd/deeltijd), postbezorger, zaterdagbesteller, of tijdelijke hulpkracht (THK'er)? Die laatste categorie heeft geen CAO, en ontvangt het vakantiegeld in de vorm van een 8% toeslag op het uurloon.
pi_48576769
Wat een drukte vandaag.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:13:42 #224
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_48578206
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat hangt er van af, onder welke CAO je valt. Ben je postbode (voltijd/deeltijd), postbezorger, zaterdagbesteller, of tijdelijke hulpkracht (THK'er)? Die laatste categorie heeft geen CAO, en ontvangt het vakantiegeld in de vorm van een 8% toeslag op het uurloon.
zaterdagbesteller, althans als dat inclusief aangetekende en zetten van de post is, dan wel, dus dan zou het in mei moeten zijn?
pi_48579341
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:25 schreef zjroentje het volgende:
Wat een drukte vandaag.
Inderdaad... Ik zie dat je woonplaats Roermond is, zit je daar ook bij de post?

Uiteindelijk heb ik weer eens ouderwets lang moeten werken, van 6.00 tot 16.30...
pi_48579934
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:49 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Inderdaad... Ik zie dat je woonplaats Roermond is, zit je daar ook bij de post?
Nope.

Kantoor Born.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_48580181
quote:
Banen weg, maar bonus TNT-top stijgt

AMSTERDAM - De directie van TNT ziet dit jaar af van een stijging van het basissalaris. Wel kunnen directieleden...

Voorafgaand aan de aandeelhoudersvergadering van TNT werd voor het Okura-hotel gedemonstreerd door de vakbonden. FOTO ANP... rekenen op hogere bonussen als ze goed presteren, vertelde commissaris James Cochrane, voorzitter van de beloningscommissie van het concern, gisteren op de aandeelhoudersvergadering. Aanleiding voor het bevriezen van het salaris is de ingrijpende reorganisatie bij de postdivisie. TNT schrapt duizenden banen.

Bestuursvoorzitter Peter Bakker verdiende afgelopen jaar 900.000 euro als basis. Hij ontving ook een bonus van ruim 1 miljoen euro. Bakker kan dit jaar een fors hogere bonus tegemoet zien. De Vereniging van Effectenbezitters heeft geen begrip voor de hogere bonus. ,,Dit is bovenmatige beloning,’’ aldus Ben van der Klis. ,,Als de heer Bakker presteert zoals afgelopen jaar, krijgt hij naar verwachting 30 procent meer beloning. Dat staat in schril contrast met wat de rest van het personeel te wachten staat.’’
http://www.ad.nl/economie/article1301138.ece
Tot zover het persoonlijke "offer" van de TNT-top.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 april 2007 @ 20:18:52 #228
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_48580224
Jaaaaa wat gaat 't toch slecht hè
  zondag 22 april 2007 @ 10:59:14 #229
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_48591546
Misschien kunnen we massaal per email aan meneer Bakker laten weten dat we het daar niet mee eens zijn? Een soort van protestbom.
  zondag 22 april 2007 @ 11:06:28 #230
Bijdehand mannetje
pi_48591706
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:13 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

zaterdagbesteller, althans als dat inclusief aangetekende en zetten van de post is, dan wel, dus dan zou het in mei moeten zijn?
Alleen postbezorgers doen geen aangetekenden en zetten, dus dat zegt nog weinig over je status. Kijk anders even wat er bovenaan je contract staat, als je een zaterdagpostbode bent staat dat er nadrukkelijk in. En in dat geval krijg je in mei je vakantiegeld.
pi_48592429
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 18:29 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Ze moeten zich bij dat vorderen alleen wel aan de regels houden.
quote:
Artikel 632
1. Behalve bij het einde van de arbeidsovereenkomst is verrekening door de werkgever van zijn schuld ter zake van het uit te betalen loon slechts toegelaten met de volgende vorderingen op de werknemer:

a. de door de werknemer aan de werkgever verschuldigde schadevergoeding;

b. de boetes, door de werknemer volgens artikel 650 aan de werkgever verschuldigd, mits door deze een schriftelijk bewijs wordt afgegeven, die het bedrag vermeldt van iedere boete alsmede de tijd waarop en de reden waarom zij is opgelegd, met opgave van de overtreden bepaling van een schriftelijk aangegane overeenkomst;

c. de voorschotten op het loon, door de werkgever in geld aan de werknemer verstrekt, mits daarvan schriftelijk blijkt;

d. het bedrag van hetgeen op het loon te veel is betaald;

e. de huurprijs van een woning of een andere ruimte, een stuk grond of van werktuigen, machines en gereedschappen, door de werknemer in eigen bedrijf gebruikt, en die bij schriftelijke overeenkomst door de werkgever aan de werknemer zijn verhuurd.

2. Verrekening heeft geen plaats op het deel van het loon waarop beslag onder de werkgever niet geldig kan zijn. Ter zake van hetgeen de werkgever krachtens lid 1, onderdeel b, zou kunnen vorderen, mag door hem bij elke voldoening van het loon niet meer worden verrekend dan een tiende gedeelte van het in geld vastgestelde loon dat alsdan zou moeten worden voldaan.
Burgerlijk wetboek boek 7

Ik zou dus goed op het tweede punt letten, loonvordering kan welliswaar (op basis van lid 1 onder d), maar ze moeten je wel 90% van jouw bijstandsnorm uitkeren (dat is het bedrag waarover geen beslag gelegd kan worden).

Zoals ik jouw post lees hebben ze dit niet gedaan, vragen ze zelfs om bij te lappen (of jij hebt zo'n leeftijd dat je nog geen bijstand zou kunnen aanvragen, en dus ook een beslagvrije voet van 0 euro hebt, waarbij die melding van vordering slaat op hetgeen ze in de toekomst nog wensen in te houden).
  maandag 23 april 2007 @ 14:02:27 #232
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_48631538
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:36 schreef frederik het volgende:

[..]

Ze moeten zich bij dat vorderen alleen wel aan de regels houden.
[..]

Burgerlijk wetboek boek 7

Ik zou dus goed op het tweede punt letten, loonvordering kan welliswaar (op basis van lid 1 onder d), maar ze moeten je wel 90% van jouw bijstandsnorm uitkeren (dat is het bedrag waarover geen beslag gelegd kan worden).

Zoals ik jouw post lees hebben ze dit niet gedaan, vragen ze zelfs om bij te lappen (of jij hebt zo'n leeftijd dat je nog geen bijstand zou kunnen aanvragen, en dus ook een beslagvrije voet van 0 euro hebt, waarbij die melding van vordering slaat op hetgeen ze in de toekomst nog wensen in te houden).
Ik ben 27. Is die belachelijke regel dat mensen onder de 27 geen bijstand krijgen al ingevoerd dan? En zo ja, wat heeft dat er mee te maken?
pi_48642179
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:02 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Ik ben 27. Is die belachelijke regel dat mensen onder de 27 geen bijstand krijgen al ingevoerd dan? En zo ja, wat heeft dat er mee te maken?
die regel is nog niet ingegaan, voor bijstand moet je alleen wel meerderjarig zijn, en ik wist niet of je meerderjarig bent.
Een werkgever mag niet onbeperkt inhouden op je loon (je wekt de indruk dat die dat wel doet namellijk), je moet elke maand een bedrag krijgen waarvan je kunt leven (90% van jouw bijatandsnorm)
pi_48647554
Die bakker en kooistra kunnen mn aars likken.
Gelukkig dat ik over 3 maanden wegben.
Het werk is niet verkeerd evenals de collegas, maar het bedrijf =
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:45:55 #235
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_48665915
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:56 schreef frederik het volgende:

[..]

die regel is nog niet ingegaan, voor bijstand moet je alleen wel meerderjarig zijn, en ik wist niet of je meerderjarig bent.
Een werkgever mag niet onbeperkt inhouden op je loon (je wekt de indruk dat die dat wel doet namellijk), je moet elke maand een bedrag krijgen waarvan je kunt leven (90% van jouw bijatandsnorm)
Ja, ik heb niks gekregen deze maand. En ik zou best elke maand een bedrag willen krijgen waarvan ik kan leven, tegenwoordig verdien ik maandelijks zo'n 120 euro...
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:10:07 #236
Bijdehand mannetje
pi_48671749
Ik vroeg me toch pas af hoe ze de arbeidsvoorwaarden voor de postbezorgers nog verder wilden versoberen? Kennelijk zijn er toch nog wat creatieve geesten binnen TNT, die tot de volgende briljante oplossing zijn gekomen: "Voortaan worden de fietstijden van en naar de wijk bij postbezorgers niet meer betaald!"

Vermeldenswaardig detail is nog dat men er in ons DVG nog steeds niet in is geslaagd om de afgelopen 3 jaar ergens een depot te vinden, zodat de postbezorgers verplicht naar de vestiging moeten komen om de post op te halen. En daarvandaan dan weer door naar de wijk.

Als er nu in de wijk een depot was geweest dan is het een ander verhaal. Dan was de fietstijd van het huis van de postbezorger naar zijn depot in zijn wijk in eigen tijd geweest.

Dus ik vraag me af of dit nu officieel beleid is, of een eigen ideetje van onze teamcoach is. Want stel nu dat je op weg bent van de vestiging, naar je wijk, met volle tassen, en je krijgt een ongeluk? Dan ben je niet verzekerd, want het is in je eigen tijd, dus geen werktijd.

Toch maar even met personeelszaken bellen, want ik vind het uitermate vreemd.
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:13:01 #237
15869 gr8w8
Better by design.
pi_48671891
Lijkt me inderdaad een beetje raar. Klinkt als een ideetje van een krankzinnige teamleider inderdaad en die zijn er nogal wat.
pi_48672958
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vermeldenswaardig detail is nog dat men er in ons DVG nog steeds niet in is geslaagd om de afgelopen 3 jaar ergens een depot te vinden, zodat de postbezorgers verplicht naar de vestiging moeten komen om de post op te halen. En daarvandaan dan weer door naar de wijk.
Is het niet mogelijk om bij een van de brievenbussen een onderbus te plaatsen? Dan kan de pbz de post gewoon vanaf daar bestellen.
quote:
Dus ik vraag me af of dit nu officieel beleid is, of een eigen ideetje van onze teamcoach is. Want stel nu dat je op weg bent van de vestiging, naar je wijk, met volle tassen, en je krijgt een ongeluk? Dan ben je niet verzekerd, want het is in je eigen tijd, dus geen werktijd.
Ik meen me te herinneren dat je ook verzekerd bent als je van en naar je werk fietst?
Overigens vind ik het verder bijzonder vreemd dat die fietstijden niet betaald worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Carport op 24-04-2007 17:11:05 ]
pi_48677141
quote:
Ik vroeg me toch pas af hoe ze de arbeidsvoorwaarden voor de postbezorgers nog verder wilden versoberen? Kennelijk zijn er toch nog wat creatieve geesten binnen TNT, die tot de volgende briljante oplossing zijn gekomen: "Voortaan worden de fietstijden van en naar de wijk bij postbezorgers niet meer betaald!"
Ik heb er nog niks over gehoord maar het klinkt wel iets als wat ze zouden proberen ja. Belachelijk natuurlijk, is hetzelfde als bij een kantoormedewerker de tijd niet uitbetalen dat hij naar de printer oid loopt ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2007 @ 19:05:02 #240
Maffe Fries
pi_48677782
Ze proberen op allerlei manieren de kosten te drukken, omdat de concurrenten bezorgers per stuk betalen en TNT per uur. Straks moet je zeker het sorteren ook nog in je vrije tijd doen
  Redactie Frontpage dinsdag 24 april 2007 @ 19:24:10 #241
J'adore hardcore
pi_48678298
Wij krijgen 1 dezer dagen 3 scootertjes, 3 van de 4 buitengebieden gaan daarmee bezorgd worden. 1 auto gaat daarvoor weg... Kostenbesparing...
pi_48678387
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
Ze proberen op allerlei manieren de kosten te drukken, omdat de concurrenten bezorgers per stuk betalen en TNT per uur. Straks moet je zeker het sorteren ook nog in je vrije tijd doen
Tja, vroeg of laat gaan de arbeidsvoorwaarden naar het niveau van de concurrentie of net iets daarboven, zo werkt dat nou eenmaal in een vrije markt. Een markt waar de consument niet echt van gaat profiteren, wat geeft de gemiddelde consument nu uit aan postbezorging (pakjes niet meegerekend)?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_48678569
Lachwekkend zeg, als je je fietstijd niet meer vergoed zou krijgen.

Heb nu dan gelukkig een wijk die letterlijk naast het kantoor begint, maar tot zo'n jaar geleden moest ik een flink eind fietsen naar m'n wijk. Kreeg toen geloof ik iets van 50 min. fietstijd betaald. Dat is toch een flinke wat centen op jaarbasis als je dat niet meer gaat krijgen ...
pi_48678786
Je moet altijd maar zo denken, mocht het waar zijn wat betreft die fietsvergoeding voor postbezorgers, het bedrijf geeft wel om mensen in Afrika .

Dat hele postbezorgers gedoe is sowieso een regelrechte ramp als ik kijk naar mijn vestiging. Het verloop is vrij hoog en wordt er weleens over nagedacht wat een geld dat kost. Als je het over efficiencybesparingen hebt.
  woensdag 25 april 2007 @ 17:51:00 #245
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_48711429
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:39 schreef MrX1982 het volgende:
Je moet altijd maar zo denken, mocht het waar zijn wat betreft die fietsvergoeding voor postbezorgers, het bedrijf geeft wel om mensen in Afrika .

Dat hele postbezorgers gedoe is sowieso een regelrechte ramp als ik kijk naar mijn vestiging. Het verloop is vrij hoog en wordt er weleens over nagedacht wat een geld dat kost. Als je het over efficiencybesparingen hebt.
Loyaliteit van personeel kost geld... Helaas zijn de hoge heren daar nog steeds niet achter.
pi_48712156
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:39 schreef MrX1982 het volgende:

Ik hoop zo dat als er eens een burgeroorlog komt daar (malawi was het toch) dat in de media beelden komen van rebellen met TPG kleding
pi_48733878
Zijn we zaterdag 5 mei eigenlijk vrij?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 april 2007 @ 12:01:39 #248
Maffe Fries
pi_48733930
Ik dacht het wel. Ik moet volgende week dinsdag tot en met vrijdag werken, waar ik normaal alleen op zaterdag werk
  FOK!fotograaf donderdag 26 april 2007 @ 13:43:02 #249
73911 ultra_ivo
pi_48737216
quote:
Op donderdag 26 april 2007 12:00 schreef MadGuy het volgende:
Zijn we zaterdag 5 mei eigenlijk vrij?
5 mei is alleen om de 5 jaar een officiële vrije dag. voor de rest een gewone werkdag.
pi_48737327
Zoiets vermoedde ik al. Jammerjammer.
  donderdag 26 april 2007 @ 17:24:43 #251
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_48744992
Zie TNT site. Niks bijzonders op 5 mei (helaas, helaas, dan heb ik late dienst :S).
  Redactie Frontpage donderdag 26 april 2007 @ 18:37:25 #252
J'adore hardcore
pi_48747120
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:24 schreef Hooghoudt het volgende:
Zie TNT site. Niks bijzonders op 5 mei (helaas, helaas, dan heb ik late dienst :S).
Das leuk joh
  zaterdag 28 april 2007 @ 15:54:30 #253
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_48807509
Zozo, dat was me het dagje wel. Ik had maarliefst 17 (!) aangetekende brieven met legitimatie, om gek van te worden.

Maargoed, vandaag is ook mijn teamchef gestopt. Benieuwd wat we er voor terug krijgen, die van nu was altijd wel relax
pi_48996192
Ik meen mij te herinneren dat er hier iemand was die een tijdje terug een brief had gestuurd naar de Mail. Die brief ging over het vervaardigen van de posttassen in China, dacht ik. In de Mail van deze week staat er een klein artikeltje over de productie van de tassen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:37:12 #255
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49004724
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:54 schreef Paran0id het volgende:
Zozo, dat was me het dagje wel. Ik had maarliefst 17 (!) aangetekende brieven met legitimatie, om gek van te worden.
Probeer het eens met meer dan 90... Leuk joh, die nieuwe creditcards van de Rabobank...
quote:
Maargoed, vandaag is ook mijn teamchef gestopt. Benieuwd wat we er voor terug krijgen, die van nu was altijd wel relax
Die zat zeker zijn tijd uit te zitten tot zijn pensioen, heb ik ook een tijdje gehad. Idd relaxed, totdat je eens een keer iets van hem nodig had. Dan deed ie precies wat hij altijd deed: niks .
  vrijdag 4 mei 2007 @ 15:30:34 #256
Bijdehand mannetje
pi_49006579
Sinds afgelopen week is dan ook bij ons de nieuwe hah-methode van start gegaan. En dat was geen feest. Gehannes met grote stapels post (en dikke gladde gamma), 3x een bundel uit m'n klauwen laten flikkeren, en alom gescheld en getier. Een aantal postbezorgers heeft al aangekondigd ontslag te nemen als dit zo doorgaat. Om 18.30 kwam de laatste besteller terug....
  vrijdag 4 mei 2007 @ 15:49:53 #257
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49007244
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Sinds afgelopen week is dan ook bij ons de nieuwe hah-methode van start gegaan. En dat was geen feest. Gehannes met grote stapels post (en dikke gladde gamma), 3x een bundel uit m'n klauwen laten flikkeren, en alom gescheld en getier. Een aantal postbezorgers heeft al aangekondigd ontslag te nemen als dit zo doorgaat. Om 18.30 kwam de laatste besteller terug....
Nou pas? Wij zetten het hah al jaren niet meer tussen de post. Het is even wennen maar per saldo bespaar je wel tijd ja.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:11:34 #258
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_49008089
En hoe doen jullie dat met drie stuks HAH?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:35:50 #259
Bijdehand mannetje
pi_49008981
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou pas? Wij zetten het hah al jaren niet meer tussen de post. Het is even wennen maar per saldo bespaar je wel tijd ja.
Mogelijk dat het een kwestie van gewenning is. Binnen bespaar je absoluut tijd (maar we worden nu wel geacht in dezelfde tijd meer wijken voor te bereiden), maar buiten ben je aanzienlijk langer bezig.

En als ik zo de afgelopen weken naar de eindtijden kijk zie ik niet echt een tijdsbesparing.

Maar was het bij jullie in het begin ook zo'n puinhoop? En na hoeveel tijd trad de gewenning op (en ging het sneller?)
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:15:40 #260
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49010465
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mogelijk dat het een kwestie van gewenning is. Binnen bespaar je absoluut tijd (maar we worden nu wel geacht in dezelfde tijd meer wijken voor te bereiden), maar buiten ben je aanzienlijk langer bezig.

En als ik zo de afgelopen weken naar de eindtijden kijk zie ik niet echt een tijdsbesparing.

Maar was het bij jullie in het begin ook zo'n puinhoop? En na hoeveel tijd trad de gewenning op (en ging het sneller?)
In het begin werd er veel gemiept vooral, je moet ook goed rekening houden met bundelgrootte nou. Als je dat doet levert het eigenlijk geen problemen op imo.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:17:12 #261
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49010511
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:11 schreef MadGuy het volgende:
En hoe doen jullie dat met drie stuks HAH?
Die worden dan per 3 stuks samengevoegd en dan achter de hand meegenomen. Daar verdampt wel praktisch al je winst mee maar bij ons komt 3 hah zelden voor, 2 hah laat zich vrij snel samenvoegen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:24:33 #262
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_49014814
3 HAH komt bij ons vrij vaak voor, dus ik denk dat ze dat dan even moet herstructureren.
pi_49017777
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:Een aantal postbezorgers heeft al aangekondigd ontslag te nemen als dit zo doorgaat. Om 18.30 kwam de laatste besteller terug....
Geblabla.. zoveel mensen zeggen dat ze ontslag nemen (hier ook), maar er zijn er maar weinig die de daad bij het woord voegen

Overigens hebben we morgen een bedrijfs/familiefeest met een stuk of zes omliggende kantoren. Op de brief die we enkele dagen na die aankondiging van (massa)ontslag ontvingen, stond vrolijk geschreven: "het is wel weer eens tijd voor een feestje". ...
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:55:46 #264
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_49033815
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:58 schreef Carport het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat er hier iemand was die een tijdje terug een brief had gestuurd naar de Mail. Die brief ging over het vervaardigen van de posttassen in China, dacht ik. In de Mail van deze week staat er een klein artikeltje over de productie van de tassen
Dat was ik. Het was wel een klein artikeltje dan, want het is me niet opgevallen. Volgens mij heb ik de Mail al weggegooid, dus kan je samenvatten wat erin stond?
pi_49059802
De scans van het artikel :

Redactie Frontpage maandag 7 mei 2007 @ 09:41:53 #266
J'adore hardcore
pi_49091081
Wekenlang prachtig weer om post rond te brengen, maar als ik nu naar buiten kijk wordt ik niet veel vrolijker
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 mei 2007 @ 14:04:57 #267
Maffe Fries
pi_49099516
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waar ik werk gebeurt dat ook al tijden niet meer. De hah gewoon los van de andere post. Per plaats willen de folders nog wel verschillen, maar altijd wel de poiesz (supermarkt), Gamma en voor een aantal dorpen ook de AH XL. Je loopt met 2 bundels in een hand. Achter de hah en voor de gewone post. Werkt prima.

Ik heb wel een hekel aan de binnentassen die in de posttassen worden gehesen. Bij regen blijft de post zo wel mooi droog, maar voor de rest zijn het ondingen. Volgens mij zijn ze nog geen maand bij ons vestiging en de eerste tassen vertonen nu al weer scheuren. Vorige week woensdag heb ik er wel gebruik van gemaakt door de tassen tot de rand toe te vullen met post en reclame, had namelijk 8 tassen, waarbij ik voor het 2e deel van mijn route even iets meer dan 4 volle tassen in de 3 tassen van de postkar gepropt heb. Ding was loodzwaar Normaal werk ik alleen op zaterdag, maar ivm vakantietijd heb ik 4 dagen gewerkt.
  maandag 7 mei 2007 @ 20:23:11 #268
Bijdehand mannetje
pi_49115101
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:30 schreef Carport het volgende:

[..]

Geblabla.. zoveel mensen zeggen dat ze ontslag nemen (hier ook), maar er zijn er maar weinig die de daad bij het woord voegen
Ik weet niet in welke area jij zit, maar in mijn area (West) is het verloop onder postbezorgers erg hoog: bijna de helft is binnen 3 maanden al weer vertrokken. Dus genoeg mensen die de daad bij het woord voegen..........
  maandag 7 mei 2007 @ 20:54:00 #269
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49116561
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke area jij zit, maar in mijn area (West) is het verloop onder postbezorgers erg hoog: bijna de helft is binnen 3 maanden al weer vertrokken. Dus genoeg mensen die de daad bij het woord voegen..........
Bij ons hebben we ook een hele tijd een erg hoog verloop gehad maar nu lijken we een vrij stabiele groep te hebben.
pi_49116880
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ook West, maar ik merk wel dat er na aankondiging van de reorganisatie een behoorlijk aantal medewerkers veel intensiever op zoek is naar ander werk.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:15:29 #271
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_49133544
ik ben na drie maanden ook gestopt met postbezorgen, zaterdag laatste dag. Het verdient geen flikker en er naast werken is moeilijk want het postbaantje breekt je dag.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:19:10 #272
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49133690
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:15 schreef Plasterk het volgende:
ik ben na drie maanden ook gestopt met postbezorgen, zaterdag laatste dag. Het verdient geen flikker en er naast werken is moeilijk want het postbaantje breekt je dag.
Zeker naast een ministerpost lijkt het me lastig te combineren...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:26:17 #273
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_49133922
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zeker naast een ministerpost lijkt het me lastig te combineren...
precies!
pi_49146295
TNT Lekker, een aangetekend poststuk kwijtgeraakt. 2 Mei verstuurd, niets meer van vernomen (zwerft ergens rond in sorteercentrum in Zwolle). Nu zit het hem niet in de kosten (zat voor 60 euro aan platen in), maar één van die platen is vrij zeldzaam

[ Bericht 2% gewijzigd door leejow op 08-05-2007 15:47:41 ]
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:05:14 #275
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49147414
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:39 schreef leejow het volgende:
TNT Lekker, een aangetekend poststuk kwijtgeraakt. 2 Mei verstuurd, niets meer van vernomen (zwerft ergens rond in sorteercentrum in Zwolle). Nu zit het hem niet in de kosten (zat voor 60 euro aan platen in), maar één van die platen is vrij zeldzaam
PWNED!
pi_49147867
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

PWNED!
Mja, gelukkig bezorgt de DHL hier ook. Die zullen het vast wel waarderen als ik minstens twee keer per maand 3kg laat versturen
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:22:01 #277
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49148093
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:16 schreef leejow het volgende:

[..]

Mja, gelukkig bezorgt de DHL hier ook. Die zullen het vast wel waarderen als ik minstens twee keer per maand 3kg laat versturen
Waarschijnlijk wel, en zoals iedereen weet raken die nooit iets kwijt.
pi_49148669
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, en zoals iedereen weet raken die nooit iets kwijt.
Dan zal ik toch uiteindelijk de slechtse van de twee zuigende moeten kiezen
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:45:58 #279
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49149179
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:34 schreef leejow het volgende:

[..]

Dan zal ik toch uiteindelijk de slechtse van de twee zuigende moeten kiezen
Veel succes met kiezen!
pi_49240640
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:39 schreef leejow het volgende:
Godzijdank Hij is vandaag dan toch aangekomen...
pi_49307885
een vraag, hoe zit dat eigenlijk met die tnt post kleding wanneer krijg je die kleding? ik had het eerst gevraagd en ze hadden me toen gezegd dat ik eerst zo'n formuliertje moest invullen, maar dat heb ik nooit gekregen:P
pi_49309039
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:25 schreef kingprise het volgende:
een vraag, hoe zit dat eigenlijk met die tnt post kleding wanneer krijg je die kleding? ik had het eerst gevraagd en ze hadden me toen gezegd dat ik eerst zo'n formuliertje moest invullen, maar dat heb ik nooit gekregen:P
Dat hele kledinggebeuren is kut, ik heb ook nog steeds mijn kleren niet gekregen. Netjes op tijd besteld, daarna niks gekregen. De teamcoach vond dat ik een nieuw formuliertje moest invullen (oktober of november), nog steeds niets gekregen.

Nu heb ik een jas van een van de zaterdagswerkers die weg is gegaan, voldoet net zozeer, maar toch irriteer ik me eraan dat ze niet gewoon mijn kleding bestellen. Ik werk er nu al twee jaar en heb tot februari dit jaar altijd in mijn eigen kleding rondgelopen. Nu nog steeds, alleen nu heb ik een jas

Het vreemde is dat zaterdagswerkers die twee maanden werken wél polo's, jassen, een regenjas en broeken van TNT hebben... Stelletje amateurs daar bij dat hele kledinggebeuren...
pi_49325942
Vraag eens aan de VM of je een keer in het magazijn op de vestiging mag kijken, vaak ligt daar ook wat kleding op reserve

Overigens kan je ook zelf kleding bestellen via http://www.tntpost.id-cf.nl/ (mits je niet al met -10.000 punten ofzo geregistreerd staat)

[ Bericht 35% gewijzigd door Carport op 13-05-2007 20:43:10 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 mei 2007 @ 18:04:56 #284
Maffe Fries
pi_49372367
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:03 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Dat hele kledinggebeuren is kut, ik heb ook nog steeds mijn kleren niet gekregen. Netjes op tijd besteld, daarna niks gekregen. De teamcoach vond dat ik een nieuw formuliertje moest invullen (oktober of november), nog steeds niets gekregen.

Nu heb ik een jas van een van de zaterdagswerkers die weg is gegaan, voldoet net zozeer, maar toch irriteer ik me eraan dat ze niet gewoon mijn kleding bestellen. Ik werk er nu al twee jaar en heb tot februari dit jaar altijd in mijn eigen kleding rondgelopen. Nu nog steeds, alleen nu heb ik een jas

Het vreemde is dat zaterdagswerkers die twee maanden werken wél polo's, jassen, een regenjas en broeken van TNT hebben... Stelletje amateurs daar bij dat hele kledinggebeuren...
Heb ook net een formuliertje opgestuurd. Zal mij benieuwen hoe lang het duurt.
pi_49373032
Mensen,

Sinds vorige week onderdag ben ik ook een Collega van jullie. Wel eentje die de hele dag op zijn kont mag zitten en werk instructies in tridion mag verwerken .

Ik zit op Webbeheer mail ofzo... Groningen Rocks!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49476989
heey, ik snap nog steeds niks van die salarisstrook, hoe kan je nou zien hoeveel uur je hebt gewerkt? ik heb het alleens gevraagd aan mijn teamcoach, maar toen klopte erniks van mijn salarisstroken omdat er wat problemen waren en zo, en toen wou hij het niet uitleggen. En nu klopt het wel maar iedereen is nu te druk op de vestiging enzo, dus vraag ik het nu hier maar:P
  Redactie Frontpage donderdag 17 mei 2007 @ 14:52:18 #287
J'adore hardcore
pi_49479316
Eerste kolom, perc/aantal.

De eerste is je part-time factor (contractuur gedeeld door?? denk ik), en het getal voor SAL. EXTRA UREN is het altijd uur boven je contract
pi_49480145
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:52 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Eerste kolom, perc/aantal.

De eerste is je part-time factor (contractuur gedeeld door?? denk ik), en het getal voor SAL. EXTRA UREN is het altijd uur boven je contract
Contracturen gedeeld door fulltime contract (37 geloof ik?)
pi_49495047
bij mij staat bij: salaris: 10,530% en bij sal. extra uren staat bij mij: 22,840 en wat houd dat dan in?
pi_49501437
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:48 schreef kingprise het volgende:
bij mij staat bij: salaris: 10,530% en bij sal. extra uren staat bij mij: 22,840 en wat houd dat dan in?
die 22,840 is het aantal overuren. Dit aantal* je salaris voor overuren (2e kolom, 'berekening over') is wat je dan dus betaald krijgt voor extra uren. Dat bedrag staat dan in de 2e kolom vermeld onder 'betaling'.

Het 'tijdvak' waaruit de extra uren genomen worden staat boven aan je strook.
Voor april was dit bijvoorbeeld:
'TV 26-02 / 01-04' , van 26-02-2007 t/m 01-04-2007 dus.

Verder kun je op IntranetMail Thuis ook wat informatie vinden over de salarisstrook:
https://medewerkers.tntpost.nl/hr/salaris/salaris-specificatie/
(HR Portaal, Salaris, Salaris-specificatie)

[ Bericht 18% gewijzigd door martinnutjuh op 18-05-2007 04:37:03 ]
pi_49501459
Hendig sjiek!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:39:36 #292
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_49509345
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 04:31 schreef martinnutjuh het volgende:

[..]

die 22,840 is het aantal overuren. Dit aantal* je salaris voor overuren (2e kolom, 'berekening over') is wat je dan dus betaald krijgt voor extra uren. Dat bedrag staat dan in de 2e kolom vermeld onder 'betaling'.

Het 'tijdvak' waaruit de extra uren genomen worden staat boven aan je strook.
Voor april was dit bijvoorbeeld:
'TV 26-02 / 01-04' , van 26-02-2007 t/m 01-04-2007 dus.

Verder kun je op IntranetMail Thuis ook wat informatie vinden over de salarisstrook:
https://medewerkers.tntpost.nl/hr/salaris/salaris-specificatie/
(HR Portaal, Salaris, Salaris-specificatie)
Handig allemaal, maar waar kan ik me aanmelden voor dat intranet?
  Redactie Frontpage vrijdag 18 mei 2007 @ 14:42:11 #293
J'adore hardcore
pi_49697940
heb gister me salarisspecificatie gekregen, maar van de bijna 4 uur die ik overgewerkt heb de vorige periode staat op de salarisspecificatie dat ik maar 1,5 uur aan overuren uitbetaald krijg.. kan ik nu na mijn teamcoach toegaan en zeggen van ik kom zoveel uur te kort of?? want eerst vroeg ik uhm hoe het gaat met dat soort dingen, toen zij die van nee dat kan nie zo maar, dan staat je diensttijd te krap.. dan moet daar na gekeken worden. maar ik heb toch recht op uitbetaling over mijn gewerkte uren en dat mag ik dan tog zeggen dat ik bijna 2,5 uur te kort kom of niet??
pi_49698568
tuurlijk! gewoon vragen om een uitdraai over de afgelopen periode en kijken wat er van klopt.
pi_49719025
Inderdaad. Gewoon melden dat je te weinig uren ontvangen hebt en dat je graag óf opheldering daarover wilt óf de uren alsnog uitbetaald wilt krijgen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 mei 2007 @ 15:05:30 #297
Maffe Fries
pi_49726390
Had dinsdag een sjappie van de kledingleverancier aan de lijn. Hij kon de postcode van het afleveradres van mij niet lezen
pi_49784706
Goh ik ben niet de enige die genaaid word.
Wat een verrassing.
Maar tegenwoordig werk ik wel graag op de zaterdag, geen kloteHAH!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 08:30:05 #299
80382 manny
30 is best veel
pi_49785030
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:00 schreef Beach het volgende:
Goh ik ben niet de enige die genaaid word.
Wat een verrassing.
Het is 1 groot complot. Je kunt via Intranet helemaal geinformeerd worden hoe het werkt, ze sturen specificaties, maar eigenlijk naaien ze je..
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:00 schreef Beach het volgende:

Maar tegenwoordig werk ik wel graag op de zaterdag, geen kloteHAH!
Das inderdaad pas een paar keer geweest, maar in principe geen HAH op zaterdag en maandag.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:24:00 #300
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_49790120
Ik werk niet meer door de week (wegens nuttige bezigheden), en geen oud-papier-in-wording meer ronddragen bevalt me ook prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')