abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46466174
Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!


Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22

Handige linkjes voor klanten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

TNT Zakelijk


Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering


Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en Vlaaien
TPG en klagen
TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers


Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:



De OP is hier te vinden.
pi_46466303
Het programma Parcelware wat bij TNT Post sinds enige tijd gebruikt wordt, hoe vinden jullie dat zelf? Loopt het lekker, of zijn er veel problemen mee?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_46485798
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
pi_46495903
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:11 schreef Gorgelmuil het volgende:
http://www.nu.nl/news/981(...)ussen_kerstpost.html


Wie is de schuldige!?
De dader ligt op het kerkhof, waarschijnlijk inmiddels letterlijk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_46496130
Zoals eerder gemeld hebben wij sinds begin dit jaar een nieuwe teamcoach. Daar ben ik (en velen met mij) niet zo blij mee. Met name met de urenadministratie maakt hij veel fouten, zowel bij mij als bij mijn collega's. En altijd on ons nadeel. Begin je om 6.15 schrijft ie 7.30, soms vergeet hij een complete dag, heb je 6 uur voor nop gewerkt, of hij boekt mijn uren bij een collega die toevallig dezelfde achternaam heeft.

Er is nog geen week geweest dat hij GEEN fouten heeft gemaakt. Daar spreek ik hem wel op aan, natuurlijk, want ik wil toch 'm geld hebben. En hij corrigeert het dan ook wel, maar zuchtend en steunend, en hij zal ook geen excuses maken. Of hij komt met een lulsmoesje dat de betreffende week al is afgesloten en het dus niet meer te corrigeren is.

Wat moeten wij hiermee? Bij wie moet je klagen als je ontevreden bent over je teamcoach? De clustermanager? De OR? Personeelszaken?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_46501497
In principe is de vestigingsmanager de directe baas van de teamcoach. Alleen denk ik dat je daar niet zo veel verhaal kan halen omdat de VM vaak een hand boven zijn of haar hoofd houdt en verder ook weinig kan betekenen.
Je zou misschien de OR hierover kunnen aanspreken. MIjn ervaring is echter dat die gasten daar dikke maatjes zijn met het management en verzoeken en klachten vanuit de medewerkers vrij snel afgewimpeld worden. Ik vraag me dan ook af of dat zin heeft. In ons geval waren de OR en de voormalige VM dikke vriendjes, regelden ze altijd de leuke dingen voor elkaar en werden zeer serieuze klachten van ons afgewimpeld met een kort e-mailtje: "Bedankt voor je bericht. We hebben de situatie bekeken en besproken met de VM. Wij vertrouwen erop dat de zaak hiermee afgedaan is." (of iets in die richting).
Als laatste zou je de hele situatie kunnen uiitleggen aan het areakantoor, maar wie je daar moet aanschrijven, zou ik niet zo snel weten.
  woensdag 21 februari 2007 @ 19:45:08 #7
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_46536018
hoeveel kans zit erin dat morgen ons loontje word betaald? Woon in brabant, dus carnaval, en dus alles wellicht wat later, maar er zullen vast mensen zijn die weten hoe het voorgaande jaren ging.

Wil namelijk morgen naar Amsterdam, en dat heeft geen zin om nog om 12uur te gaan, dus moet al smorgens gaan in de hoop dat het geld erop staat. Hoeveel kans?
pi_46553182
Heb er een maand of 3 gewerkt, toen werd me contract niet verlengt, omdat ze huisvrouwtjes zochten oid.
pi_46553466
koejoeloek, het loon is er..en is elke maand rond dezelfde tijd.
Het is een landelijk bedrijf waar dit soort dingen goed geregeld zijn, feestdagen of niet.

En buiten dat, carnaval is niet overal, maar dat snappen mensen die carnaval vieren geloof ik nooit...
pi_46564341
Ik werk er al bijna 15 maanden,als postbezorger.
Maar ik heb te horen gekregen,dat er geen plaats meer is voor postbezorgers.
Nu verlof gevraagd voor de laatste 2 weken,om alles te regelen.
Maar dit gaat nu niet door,omdat er veel uitval is en veel collega's in Den Bosch zitten.
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 februari 2007 @ 17:21:55 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46564450
Centraal gegooid
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46584645
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Is goed! Het geeft niet als de sinaasappels wat beschimmeld zijn..............
Ik bedoelde eigenlijk het kerstpakket van 2006
  Redactie Frontpage vrijdag 23 februari 2007 @ 18:26:30 #13
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_46601274
Wat teringveel post vandaag, en dan ook nog die kiesdingen van de provincie. Vandaag 7 wijken gedaan. Gelukkig wel 6 met zn 3-en
pi_46608104
Morgen weer om 5 uur te beginnen. Ik begin het een beetje zat te worden. Maar even vaart zetten achter mijn eigen praktijkje, al verwacht ik dat ik die zaterdag nog wel even nodig zal hebben...
pi_46610504
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:04 schreef Carport het volgende:
In principe is de vestigingsmanager de directe baas van de teamcoach. Alleen denk ik dat je daar niet zo veel verhaal kan halen omdat de VM vaak een hand boven zijn of haar hoofd houdt en verder ook weinig kan betekenen.
Je zou misschien de OR hierover kunnen aanspreken. MIjn ervaring is echter dat die gasten daar dikke maatjes zijn met het management en verzoeken en klachten vanuit de medewerkers vrij snel afgewimpeld worden. Ik vraag me dan ook af of dat zin heeft. In ons geval waren de OR en de voormalige VM dikke vriendjes, regelden ze altijd de leuke dingen voor elkaar en werden zeer serieuze klachten van ons afgewimpeld met een kort e-mailtje: "Bedankt voor je bericht. We hebben de situatie bekeken en besproken met de VM. Wij vertrouwen erop dat de zaak hiermee afgedaan is." (of iets in die richting).
Als laatste zou je de hele situatie kunnen uiitleggen aan het areakantoor, maar wie je daar moet aanschrijven, zou ik niet zo snel weten.
Ik denk dat ik er maar geen werk van ga maken. Ik begin door te krijgen uit wat voor hout onze teamcoach is gesneden, er worden hier allerlei nare machtsspelletjes gespeeld. Ik moet nu heel erg op mijn tellen gaan passen. Hoewel voorgaande coaches altijd unaniem vol lof over mij waren, heeft deze man al aangegeven dat hij me een onruststoker vond en te kritisch.

Ik heb jarenlang met veel plezier bij de post gewerkt, maar dat is nu we deze kerel hebben heel snel aan het verdwijnen. Ik hoop maar dat hij net zo snel weer wordt overgeplaatst als z'n voorgangers (na 1 of 2 jaar meestal), want ik vind het niks zo.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_46631902
Deze keer slechte ervaringen.

Zoals bekend krijgen bezorgers bij Sandd en Selektmail vaak minder uitbetaald dan het minimumloon, omdat ze als zelfstandig ondernemer opereren. Zojuist kreeg ik de nieuwsbrief van TNT Post binnen en ja hoor, bingo! Het bedrijf wil haar medewerkers verder afknijpen.

Als je door je werk je eigen fiets verkracht hebt, mag je ook nog eens een euro boete betalen om je wijk normaal te kunnen bestellen. Als je op een kantoor werkt en de computer defect is, dan moet je toch ook geen geld betalen, maar wordt er zonder problemen een vervangende computer geregeld.

Wie deze maatregel bedacht heeft, verdient het niet om manager te zijn. Volgens mij is dit wettelijk gemakkelijk aan te vechten, zeker met de wetenschap dat een medewerker niet vrijwillig zijn fiets beschadigt. Bovendien heeft niet iedereen een ruime hoeveelheid contant geld op zak.

De maatregel geldt waarschijnlijk niet voor postbezorgers, omdat de dienstfiets op het onbemande depot te allen tijde klaarstaat.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 februari 2007 @ 20:03:58 #17
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_46633178
Bij ons wordt dat "Huurgeld" genoemd.
pi_46644057
Goed, ik heb even een hele belangrijke vraag, die ik niet aan TNT kan stellen, gezien dat het zondag is (en 's nachts).

Mijn moeder zit in Parijs en haar tas is gejat in de metro. Ze is dus nu haar autosleutels kwijt. Nu wil ik haar reservesleutels sturen, maar die MOETEN er voor woensdag zijn, dus dinsdag of woensdagochtend voor 12uur.

Als ik maandagochtend naar het postkantoor ga, zou ik het meteen opsturen. Nu heb ik even gekeken op TNTpost.nl, en ik heb de volgende opties:
- Aangetekende post buitenland: staat geen levertijd bij, dus weet ik niet hoe lang dit duurt. Wordt bij vermeld dat dit met Priorityservice wordt verstuurd. http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/aangetekend/ (Knop buitenland)

- Traxtity post, Parijs staat niet vermeld als beschikbare landen. Is dit correct? Want hier garanderen ze een levertijd van 2 dagen. Als dit correct is, dan zou hij anders met Express verstuurd worden, maar hiervan wordt geen levertijd vermeld en het is iets goedkoper, dus is het even snel? http://www.tntpost.nl/voo(...)-buitenland/traxity/

- Internationaal Pakket Plus binnen de EU. Wordt standaard verstuurd met Snelle Priorityservice, wat is hiervan de levertijd? http://www.tntpost.nl/voo(...)uren/pakket-plus-eu/

- UPS: dit is mijn laatste optie, volgens de website kan ik met UPS Express Saver het pakket vandaag laten ophalen en dan komt ie uiterlijk dinsdagavond aan. 100% zekerheid, maar kost ook wel 61.99 EUR, wat ik net iets teveel vind.

Dus, wie heeft er verstand van zendingen naar het buitenland? Het liefst aangetekend of iig secure, gezien het feit dat reserve autosleutels natuurlijk NIET kwijt mogen raken!

Alvast bedankt!
pi_46650258
Mijn bovenstaande vraag beantwoorden is niet meer nodig. Ik heb via Hitchikers.org iemand getraceerd die vandaag naar Parijs is vertrokken en ik heb hem de sleutels meegegeven. 15 euro voor de moeite .

Thnx anyway.
pi_46650327
quote:
Op zondag 25 februari 2007 01:04 schreef CySt het volgende:
Goed, ik heb even een hele belangrijke vraag, die ik niet aan TNT kan stellen, gezien dat het zondag is (en 's nachts).

Mijn moeder zit in Parijs en haar tas is gejat in de metro. Ze is dus nu haar autosleutels kwijt. Nu wil ik haar reservesleutels sturen, maar die MOETEN er voor woensdag zijn, dus dinsdag of woensdagochtend voor 12uur.

Als ik maandagochtend naar het postkantoor ga, zou ik het meteen opsturen. Nu heb ik even gekeken op TNTpost.nl, en ik heb de volgende opties:
- Aangetekende post buitenland: staat geen levertijd bij, dus weet ik niet hoe lang dit duurt. Wordt bij vermeld dat dit met Priorityservice wordt verstuurd. http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/aangetekend/ (Knop buitenland)

- Traxtity post, Parijs staat niet vermeld als beschikbare landen. Is dit correct? Want hier garanderen ze een levertijd van 2 dagen. Als dit correct is, dan zou hij anders met Express verstuurd worden, maar hiervan wordt geen levertijd vermeld en het is iets goedkoper, dus is het even snel? http://www.tntpost.nl/voo(...)-buitenland/traxity/

- Internationaal Pakket Plus binnen de EU. Wordt standaard verstuurd met Snelle Priorityservice, wat is hiervan de levertijd? http://www.tntpost.nl/voo(...)uren/pakket-plus-eu/

- UPS: dit is mijn laatste optie, volgens de website kan ik met UPS Express Saver het pakket vandaag laten ophalen en dan komt ie uiterlijk dinsdagavond aan. 100% zekerheid, maar kost ook wel 61.99 EUR, wat ik net iets teveel vind.

Dus, wie heeft er verstand van zendingen naar het buitenland? Het liefst aangetekend of iig secure, gezien het feit dat reserve autosleutels natuurlijk NIET kwijt mogen raken!

Alvast bedankt!
Allereerst moet ik even vermelden dat de aangegeven overkomstduur een schatting is, dus geen garantie. Bovendien is TNT bij grensoverschrijdend postverkeer ook afhankelijk van andere partijen, in dit geval oa La Poste.

Ik weet niet hoe het met Traxity zit, in het rijtje landen staat Frankrijk er inderdaad niet bij.

Misschien verdient het aanbeveling om toch morgen naar het postkantoor te gaan en daar je vragen te stellen. In dit topic bevinden zich vooral (zaterdag)bestellers en chauffeurs, die over het algemeen niet zo ingevoerd zijn in deze materie.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_46650847
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik denk dat ik er maar geen werk van ga maken. Ik begin door te krijgen uit wat voor hout onze teamcoach is gesneden, er worden hier allerlei nare machtsspelletjes gespeeld. Ik moet nu heel erg op mijn tellen gaan passen. Hoewel voorgaande coaches altijd unaniem vol lof over mij waren, heeft deze man al aangegeven dat hij me een onruststoker vond en te kritisch.

Ik heb jarenlang met veel plezier bij de post gewerkt, maar dat is nu we deze kerel hebben heel snel aan het verdwijnen. Ik hoop maar dat hij net zo snel weer wordt overgeplaatst als z'n voorgangers (na 1 of 2 jaar meestal), want ik vind het niks zo.
Ik herken die vieze machtspelletjes. Bij ons wordt de overdracht van post op het moment erg goed in de gaten gehouden. Neem je post alstjeblieft mee, want de laatsten die je in de herstelkast laat liggen worden geteld, luidt het adagium.

Maar het is wel toevallig dat een paar teams slechts 2 stuks heeft laten liggen en de rest van de vestiging een stuk of 70... Als je dan ook bedenkt dat onze laatsten extern worden geteld, dus door iemand buiten ons team, en bij andere teams weer iemand telt van binnen het team. Tja, dan snap ik de verschillen in aantallen wel...
  maandag 26 februari 2007 @ 10:13:46 #22
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46687100
quote:
Winst TNT hoger dan verwacht

Uitgegeven: 26 februari 2007 09:10
Laatst gewijzigd: 26 februari 2007 09:11

HOOFDDORP - Post- en pakketjesvervoerder TNT heeft de resultaten vorig jaar flink verbeterd. Dat was vooral dankzij kostenverlagingen bij de Nederlandse postactiviteiten, uitbreiding van de postactiviteiten buiten Nederland en een stevige groei van de expressdivisie wereldwijd.

Dat bleek maandag uit cijfers die het bedrijf uit Hoofddorp bekandmaakte. De nettowinst uit doorlopende activiteiten steeg vorig jaar met 7,5 procent tot 828 miljoen euro.


De omzet groeide met bijna 8 procent tot boven de 10 miljard euro. TNT wil 73 eurocent per aandeel dividend uitkeren aan de aanhouders, 16 procent meer dan over 2005 werd betaald.

In het vierde kwartaal steeg de nettowinst uit doorlopende activiteiten met 13 procent tot 236 miljoen euro. De omzet groeide met bijna 8 procent naar 2,77 miljard euro, terwijl het bedrijfsresultaat toenam met ruim 11 procent tot 355 miljoen euro.

De resultaten van TNT zijn hoger uitgevallen dan verwacht. Analisten hadden gerekend op een nettowinst in het vierde kwartaal van 213 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat (ebit) werd geschat op 351 miljoen euro.

Vrachtmanagement

TNT verkocht vorig jaar de divisies logistiek en vrachtmanagement. Het concern concentreert zich de komende jaren op twee pijlers: post in Nederland en Europa en bezorging van pakketjes wereldwijd.

Het concern verwacht dat de omzet bij de expressdivisie dit jaar 15 procent hoger zal uitkomen dan vorig jaar. In 2006 steeg de omzet er met ruim 12 procent. De brutowinstmarge wordt dit jaar door TNT geschat op 9 tot 10 procent, tegen 9,6 procent vorig jaar.

Omzet

Voor de postdivisie zal de omzetgroei dit jaar niet dubbelcijferig zijn, zo verwacht TNT. Vorig jaar steeg de omzet met bijna 3 procent. De operationele marge zal dit jaar bij de posttak iets dalen, tot 17 procent, tegen 18,7 procent in 2006, aldus TNT.

Voor het gehele concern geeft TNT geen concrete prognose af voor het nieuwe jaar. TNT kocht vorig jaar voor 1,7 miljard euro eigen aandelen in. Het concern begint dit jaar een nieuw aandeleninkoopprogramma van 400 miljoen euro. Dit wordt hoofdzakelijk betaald met de opbrengst uit de verkoop van de divisie vrachtmanagement.
Welkom bij de V&D der webfora.
  Redactie Frontpage maandag 26 februari 2007 @ 10:14:53 #23
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_46687116
Ja, het gaat verschrikkelijk slecht met de TNT. Poeh poeh...
  maandag 26 februari 2007 @ 10:19:16 #24
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46687209
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zoals eerder gemeld hebben wij sinds begin dit jaar een nieuwe teamcoach. Daar ben ik (en velen met mij) niet zo blij mee. Met name met de urenadministratie maakt hij veel fouten, zowel bij mij als bij mijn collega's. En altijd on ons nadeel. Begin je om 6.15 schrijft ie 7.30, soms vergeet hij een complete dag, heb je 6 uur voor nop gewerkt, of hij boekt mijn uren bij een collega die toevallig dezelfde achternaam heeft.

Er is nog geen week geweest dat hij GEEN fouten heeft gemaakt. Daar spreek ik hem wel op aan, natuurlijk, want ik wil toch 'm geld hebben. En hij corrigeert het dan ook wel, maar zuchtend en steunend, en hij zal ook geen excuses maken. Of hij komt met een lulsmoesje dat de betreffende week al is afgesloten en het dus niet meer te corrigeren is.

Wat moeten wij hiermee? Bij wie moet je klagen als je ontevreden bent over je teamcoach? De clustermanager? De OR? Personeelszaken?
Heel herkenbaar. Wij zitten al een tijdje langer met zo'n figuur. Zelfs al sta je er bij, dan nog tikt ie de verkeerde uren in. En zelfs hele dagen vergeten.

Ook grappig, ik zou onmogelijk nog meer dan 8 uur kunnen maken op zaterdag. Dat soort diensten zijn er geowon niet meer. Ondertussen zit ik de afgelopen weken over de 9. Doet me denken aan toen ik begon al s zaterdagwerker, een 10 jaar terug. Nee, vossen hoef je niet te leren, dat gaat er allemaal uit, we hebben straks nog maar een enkeling die het hoeft te doen. Ondertussen doe ik het alweer een 8 jaar. Nog steeds op straat, niet op postcode.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_46688266
Ja, ze kunnen het mooi vertellen.

Overigens K-I, dat smoesje over dat de week is afgesloten gaat mooi niet op. Als ik een discrepantie bemerk zorgt hij maar dat het in de week erna opgelost wordt. Uurtje erbij, whatever.
pi_46698941
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:00 schreef MadGuy het volgende:
Ja, ze kunnen het mooi vertellen.

Overigens K-I, dat smoesje over dat de week is afgesloten gaat mooi niet op. Als ik een discrepantie bemerk zorgt hij maar dat het in de week erna opgelost wordt. Uurtje erbij, whatever.
Precies, maar wat de gemiddelde teamcoach hiermee bedoelt is dat het hem gewoon teveel werk is. Nu ik in de gaten heb dat deze man zoveel fouten maakt heb ik ook collega's hierop geattendeerd. Die gingen vervolgens ook hun uren checken, en dat bleek ook voor geen meter te kloppen. Helaas was een van hen zo argeloos om te vermelden dat ik hem op de fouten had gewezen, waarop de teamcoach mij op het matje riep. Waar ik mij mee bemoeide, of ik mij realiseerde hoeveel werk ik hem bezorgde.

En ik begin me ook af te vragen of het wel slordigheid is, of dat hij de boel expres belazert met die uren. Veel zaterdagwerkers en postbezorgers controleren namelijk nooit of die Harmony-uitdraai wel klopt. En ik heb in het verleden wel slordige coaches gehad, maar die maakten net zo vaak fouten in mijn voordeel als in mijn nadeel, waardoor het gemiddeld genomen wel klopte. Maar nu worden er alleen fouten in mijn nadeel gemaakt, en dat kan toeval zijn, maar het kan ook zijn dat hij op deze manier probeert z'n targets qua ureninzet te halen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_46699105
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:19 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Doet me denken aan toen ik begon al s zaterdagwerker, een 10 jaar terug. Nee, vossen hoef je niet te leren, dat gaat er allemaal uit, we hebben straks nog maar een enkeling die het hoeft te doen. Ondertussen doe ik het alweer een 8 jaar. Nog steeds op straat, niet op postcode.
Hier precies hetzelfde. Het probleem is nu echter dat steeds meer oude rotten weggaan, en er dus steeds minder VOSsers zijn. Ik ben eigenlijk de enige zaterdagkracht die (een beetje) kan vossen, en dat komt eigenlijk omdat ik inmiddels alle wijken al meermalen heb gelopen en dus weet in welke wijk welke straat zich bevindt. Geheel foutloos kan ik het nog niet, want je hebt ook straten die t/m een bepaald nummer bij de ene wijk horen en de rest bij een andere. Maar in het land der blinden, nietwaar?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_46724468
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Helaas was een van hen zo argeloos om te vermelden dat ik hem op de fouten had gewezen, waarop de teamcoach mij op het matje riep. Waar ik mij mee bemoeide, of ik mij realiseerde hoeveel werk ik hem bezorgde.
Wat een lul. Als hij die uren gelijk goed had overgetikt was hij nu klaar geweest. Ik denk dat ons team zo'n teamcoach gelijk het raam uit geflikkerd had.
pi_46761400
Ff een compleet andere vraag.
Lekken die regenpakken bij jullie ook zo?? Scheelt niet veel of ik kan er net zo goed geen aantrekken. Vooral de broek heeft er last van.
pi_46761781
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 07:18 schreef Limbo-lil het volgende:
Ff een compleet andere vraag.
Lekken die regenpakken bij jullie ook zo?? Scheelt niet veel of ik kan er net zo goed geen aantrekken. Vooral de broek heeft er last van.
Ik heb nog geen problemen ondervonden, maar een collega klaagde gisteren dat hij op z'n rug bij de naad (dus waar het zwarte aan het oranje deel vastzit) was doorgelekt.

De pakken zijn overigens wel van hetzelfde merk als de oude, nml 3M. Vroeger hadden we nog Agu, maar dat werd te duur denk ik.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:45:55 #31
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46762238
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde. Het probleem is nu echter dat steeds meer oude rotten weggaan, en er dus steeds minder VOSsers zijn. Ik ben eigenlijk de enige zaterdagkracht die (een beetje) kan vossen, en dat komt eigenlijk omdat ik inmiddels alle wijken al meermalen heb gelopen en dus weet in welke wijk welke straat zich bevindt. Geheel foutloos kan ik het nog niet, want je hebt ook straten die t/m een bepaald nummer bij de ene wijk horen en de rest bij een andere. Maar in het land der blinden, nietwaar?
Ik kreeg indertijd nog 16 (!) verlofuren om het te leren. Stapel kaartjes met elke straat en uitzondering en op en een paar keer oefenen voor de kast.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_46764613
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 07:18 schreef Limbo-lil het volgende:
Ff een compleet andere vraag.
Lekken die regenpakken bij jullie ook zo?? Scheelt niet veel of ik kan er net zo goed geen aantrekken. Vooral de broek heeft er last van.
Die van mij is wel goed. En gestolen toen ik hem een keer op kantoor bij mijn kast achterliet omdat ie niet bij mijn post in de tas paste. Onbeschoftheid.
pi_46773160
Ik vind de gewone jas al waterdicht genoeg
  FOK!fotograaf donderdag 1 maart 2007 @ 07:02:41 #34
73911 ultra_ivo
pi_46797052
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:10 schreef Troeta het volgende:
Ik vind de gewone jas al waterdicht genoeg
Niet als je twee 1e tranches achter elkaar in de regen loopt.
Vandaag ben ik weer eens echt blij dat ik nachtdienst heb gehad als ik de regen zie.
pi_46801683
Vraagje, is het mogelijk om je pakket af te halen bij een distributiecentrum zoals de vlampijpstraat in Utrecht? Helemaal niet, of wel als je iemand er kent en je het afhaalt dmv identificatie?
pi_46822277
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:41 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Die van mij is wel goed. En gestolen toen ik hem een keer op kantoor bij mijn kast achterliet omdat ie niet bij mijn post in de tas paste. Onbeschoftheid.
Bij ons worden ook wel eens die andere jassen meegenomen (1 x met de portemonnee, autosleutels ed en waarschijnlijk niet per ongeluk daar dat spul nooit is terug gegeven) en fietstassen stelen is helemaal de normaalste zaak van de wereld. Zelfs 1x een fiets of een ventiel ....

En idd, het is altijd goed opletten met die uren bijhouden, komt volgens mij ook wel elk topic terug he? Ik vroeg elke keer om een uitdraai aangezien ik een keer alles had berekend en ik zo maar 100 uur miste! Ik kreeg het wel in één keer uitgekeerd (heerlijk) maar toch.. maar sinds een tijd hebben wij een goede teamcoach die alles goed bijhoudt en ook de uitdraai aan het prikbord hangt
pi_46830339
Ach ja die uren
Klopt werkelijk geen zak van.
De teamcoach hier zegt 'ja je moet niet naar de uren op die dag kijken, maar naar het totaal'
Gelukkig duurt het niet zo lang meer voordat het kantoor dicht is, en dan ben ik er vanaf.
Heerlijk!
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:55:55 #38
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_46849324
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 00:18 schreef Beach het volgende:
Ach ja die uren
Klopt werkelijk geen zak van.
De teamcoach hier zegt 'ja je moet niet naar de uren op die dag kijken, maar naar het totaal'
Gelukkig duurt het niet zo lang meer voordat het kantoor dicht is, en dan ben ik er vanaf.
Heerlijk!
Dat soort onzin vertellen ze hier ook altijd. Maar dat gaat alleen op als je bijv. de ene dag een kwartiertje langer bezig bent en de volgende dag een kwartiertje korter. Maar als ik iedere zaterdag bijna structureel 30 minuten over m'n tijd heen ga (en ik ben echt niet langzaam), dan heeft hij dat maar te betalen. Want kan kan ik wel naar het totaal kijken, maar dan zie ik nog steeds hetzelfde.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:00:20 #39
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_46853485
Bij ons zijn ze nu nieuwe diensten aan het maken met het oog op de nieuwe hah-regeling. Helaas wordt die kans ook benut om op zaterdag wederom in de tijden te gaan snijden. Okee, toen de pakjes eraf gingen zijn de tijden nooit aangepast. Maar het is wel zo dat bij de komst van de HSM alle voorbereidingstijden zijn gehalveerd, waardoor veel diensten heel erg krap werden, en dat is in veel gevallen nooit aangepast. De teamcoach verschuilt zich achter de daling van de post. Dan kan wel wezen, maar toen we destijds de complete Media Expresse erbij kregen, en ik geregeld 10 blauwe bakken voor m'n ochtendwijk had, heb ik er geen minuut bij gekregen qua tijd. Maar nu we een groot deel van die tijdschriften weer kwijt zijn gaan ze er wel opeens tijd afhalen.

En het resultaat is nu dat ik voor mijn dienst bestaande uit de VOS, een van de grootste ochtendwijken en een middagwijk om 13.00 uur klaar moet zijn, middagpauze niet meegerekend.

En dan te bedenken dat je met de oude tijd (13.35 klaar zonder pauze) al behoorlijk moest doorpezen. Nou, ik vind het best. Ik schrijf gewoon iedere zaterdag mijn oude tijd op, en hij gaat die uren maar gewoon boeken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:52:08 #40
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_46874329
tvp.
pi_46877539
Ben ik ff blij dat m'n baas woensdag belde of ik niet vrij wilde hebben vandaag. Regen, regen en nog eens regen hier.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_46900193
Om mijn BuPo-kennis maar eens te gebruiken (alhoewel het wat te laat is )
quote:
Op zondag 25 februari 2007 01:04 schreef CySt het volgende:
Als ik maandagochtend naar het postkantoor ga, zou ik het meteen opsturen. Nu heb ik even gekeken op TNTpost.nl, en ik heb de volgende opties:
- Aangetekende post buitenland: staat geen levertijd bij, dus weet ik niet hoe lang dit duurt. Wordt bij vermeld dat dit met Priorityservice wordt verstuurd. http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/aangetekend/ (Knop buitenland)
Aangetekende post naar Frankrijk heeft een verwachte overkomstduur van 2-3 dagen. TNT verstuurt de brief dezelfde dag nog (uitgezonderd zaterdag) naar het internationale distributiecentrum. Vandaar wordt het zo snel mogelijk op het vliegtuig (boot/...) gezet. Daarna ligt de bezorging in de handen van de buitenlandse partner. In Frankrijk is dat inderdaad La Poste.
quote:
- Traxtity post, Parijs staat niet vermeld als beschikbare landen. Is dit correct? Want hier garanderen ze een levertijd van 2 dagen. Als dit correct is, dan zou hij anders met Express verstuurd worden, maar hiervan wordt geen levertijd vermeld en het is iets goedkoper, dus is het even snel? http://www.tntpost.nl/voo(...)-buitenland/traxity/
Parijs zal nooit als land vermeld staan Frankrijk daarentegen wel, maar dat is inderdaad geen TraXity-land. Die optie vervalt dus in dit geval. Naar Frankrijk zijn Express-zendingen wel mogelijk. Deze zendingen hebben voorrang op de Priority- en Economy-poststromen en daarmee zou de overkomstduur dus korter of hooguit even lang moeten zijn. In het geval Frankrijk is dat dus 2-3 dagen.
quote:
- Internationaal Pakket Plus binnen de EU. Wordt standaard verstuurd met Snelle Priorityservice, wat is hiervan de levertijd? http://www.tntpost.nl/voo(...)uren/pakket-plus-eu/
IP Plus is alleen voor pakketzendingen. Een brief versturen per IP Plus is mogelijk, maar uit m'n hoofd is een aangetekende brief naar het buitenland stukken goedkoper (datzelfde gaat in meer gevallen op trouwens). Gezien de voorwaarden en aansprakelijkheden e.d. raad ik klanten niet aan om brieven via IP Plus te versturen.
quote:
Dus, wie heeft er verstand van zendingen naar het buitenland? Het liefst aangetekend of iig secure, gezien het feit dat reserve autosleutels natuurlijk NIET kwijt mogen raken!
In dit geval zou ik je de Express-zending aangeraden hebben. Absolute zekerheid dat het er dan voor woensdagochtend 12 uur is, heb je niet, maar bij TNT zijn niet veel meer mogelijkheden

Asjeblieft

[ Bericht 3% gewijzigd door Carport op 04-03-2007 13:09:41 ]
pi_46900346
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:30 schreef sempron2400 het volgende:
Als je door je werk je eigen fiets verkracht hebt, mag je ook nog eens een euro boete betalen om je wijk normaal te kunnen bestellen. Als je op een kantoor werkt en de computer defect is, dan moet je toch ook geen geld betalen, maar wordt er zonder problemen een vervangende computer geregeld.

Wie deze maatregel bedacht heeft, verdient het niet om manager te zijn. Volgens mij is dit wettelijk gemakkelijk aan te vechten, zeker met de wetenschap dat een medewerker niet vrijwillig zijn fiets beschadigt. Bovendien heeft niet iedereen een ruime hoeveelheid contant geld op zak.
Bij ons mag je een dienstfiets alleen gebruiken als je eigen fiets defect is. Een keer een lekke band of iets moet kunnen en daar wordt niet moeilijk over gedaan. De schades aan je eigen fiets moet je echter wel zo snel mogelijk (laten) repareren. Je krigjt niet voor niets een fietsvergoeding. Dat is juist daarvoor bedoeld.
Sommigen bij mij op kantoor gebruikten echter elke werkdag een dienstfiets, ook terwijl hun eigen fiets gewoon goed was. Daar werd op een gegeven moment wat van gezegd. Als zij de dienstfietsen wilden blijven gebruiken, mocht dat wel, maar dan tegen een betaling.

Incidentieel een keer een dienstfiets lenen mag geen reden zijn om er geld voor te vragen.
pi_46900432
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:Precies, maar wat de gemiddelde teamcoach hiermee bedoelt is dat het hem gewoon teveel werk is. Nu ik in de gaten heb dat deze man zoveel fouten maakt heb ik ook collega's hierop geattendeerd. Die gingen vervolgens ook hun uren checken, en dat bleek ook voor geen meter te kloppen. Helaas was een van hen zo argeloos om te vermelden dat ik hem op de fouten had gewezen, waarop de teamcoach mij op het matje riep. Waar ik mij mee bemoeide, of ik mij realiseerde hoeveel werk ik hem bezorgde.
Gezien jouw berichten gaat het nu bij jou zoals het een paar jaar terug bij mij ging

Zolang de teamcoach geen fouten maakt in zijn administratie, hoeft 'ie dat ook niet te veranderen. Dat jij hem nu zo veel extra werk bezorgd is zijn fout en absoluut niet de jouwe Achteraf aanpassen kan altijd, alleen moet je teamcoach in sommige gevallen wat creatief omgaan met de boekhouding, dat wel.
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En ik begin me ook af te vragen of het wel slordigheid is, of dat hij de boel expres belazert met die uren. Veel zaterdagwerkers en postbezorgers controleren namelijk nooit of die Harmony-uitdraai wel klopt. En ik heb in het verleden wel slordige coaches gehad, maar die maakten net zo vaak fouten in mijn voordeel als in mijn nadeel, waardoor het gemiddeld genomen wel klopte. Maar nu worden er alleen fouten in mijn nadeel gemaakt, en dat kan toeval zijn, maar het kan ook zijn dat hij op deze manier probeert z'n targets qua ureninzet te halen.
Veel zaterdagwerkers controleren hun uren inderdaad niet en sommige teamcoaches zullen daar misbruik van maken om zo aan hun targets te komen
Zelf houd ik altijd al mijn uren thuis bij en controleer het aantal uren met het aantal dat op mijn salarisspecificatie staat. Vaak komt het goed overeen, maar soms staat er wat te weinig of te veel. Op den lange duur heffen die verschillen elkaar weer op en komt bij mij alles mooi uit. Moet ook wel, want als dat niet zo is, mag 'ie t gaan aanpassen

[ Bericht 3% gewijzigd door Carport op 04-03-2007 11:57:29 ]
pi_46900535
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 11:53 schreef CySt het volgende:
Vraagje, is het mogelijk om je pakket af te halen bij een distributiecentrum zoals de vlampijpstraat in Utrecht? Helemaal niet, of wel als je iemand er kent en je het afhaalt dmv identificatie?
Officieel mogen de pakketten en brieven niet eerder worden uitgereikt. Maar als het distributiecentrum ook het afhaalkantoor is, kan je het altijd proberen natuurlijk. Neem dan wel je kennisgeving en je legimitatiebewijs mee.
Maar onder het mom van "dat bespaart mijn collega tijd op straat", zoek en reik ik ze meestal wel uit
  zondag 4 maart 2007 @ 12:37:26 #46
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46901499
Wat een klotedag gister. Buiten het weer. Ik kom meestal een half uur voor ik écht moet beginnen. Om half acht normaal, maar om 7 kan ik toch al beginnen. En dan kan ik vast koffiezetten, zit in mijn dienst, voor de vossers. Als ik om half acht zou beginnen, is dat te laat. Goede planning dus. Ach, ik ontbijt dan gewoon meteen en in principe ben ik dus ook gewoon een half uur eerder met alles, geen probleem.

Maar gister, alles was te laat, stapels UPC A4 en allen huurhuizen van een bepaalde coorperatie een mapje. Eén wijk had 10 nabrengzakken. Was niet doorgegeven, en iedereen gaat er gewoon vanuit dat zoiets niet per ongeluk wordt vergeten. Heeft zo zijn redenen. En eigenlijk moestenw e nog steeds opsplitsen. Enfin, Iets na vieren was ik klaar. Om half drie moest ik nog uit met mijn tweede trance, vraagt de baas of ik even iemand anders wil helpen die een klein kutwijkje had maar nog redelijk nieuw was. Ik zei dsu dat ik daar niet echt veel trek in had, ik was er al lang genoeg en mocht zelf ook nog even. En 's ochtends werden de vossers die hard aan het roepen waren dat het zo druk was, flink geholpen met hun wijken. Het vossen duurde nog geen half uur langer. Twaalf uur waren ze weg met hun wijken, diensten staan nog veel langer, en dan worden andere die ruim over hun tijd gaan ingezet om weer andere te helpen? Laat ze maar gewoon terug komen. [/frustratie]

Ook leuk, iedereen weet dat er om dinsdag en zaterdag het meeste voorbereiding nodig is. Meer post enzo. Nu worden de wijken weer opnieuw bepaald, nieuwe tijden gemaakt en is er de mogelijkheid om de tijden per dag anders te zetten. Alle dagen hadden evenveel uur per wijk.
Want dan trokken ze een lijn. Ja leuk als je de hele week werkt, op zaterdag zijn het toch zaterdagwerkers. Die komen dus op een dag dat het simpelweg drukker is, maar je knijpt ze als collega's dus bewust? Zet gewoon de donderdag en vrijdag wat krapper en zet daar wat van op dinsdag en zaterdag bij. Wel zo eerlijk. "We willen één lijn trekken." Uhuh. Elke week en elke telling blijkt dat er geen ruk is op vrijdag en storm op zaterdag en dan wil je dat gelijk zetten terwijl de mensen op vrijdag niet op zaterdag werken?
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 4 maart 2007 @ 14:06:16 #47
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_46903837
quote:
Ook leuk, iedereen weet dat er om dinsdag en zaterdag het meeste voorbereiding nodig is. Meer post enzo. Nu worden de wijken weer opnieuw bepaald, nieuwe tijden gemaakt en is er de mogelijkheid om de tijden per dag anders te zetten. Alle dagen hadden evenveel uur per wijk.
Want dan trokken ze een lijn. Ja leuk als je de hele week werkt, op zaterdag zijn het toch zaterdagwerkers. Die komen dus op een dag dat het simpelweg drukker is, maar je knijpt ze als collega's dus bewust? Zet gewoon de donderdag en vrijdag wat krapper en zet daar wat van op dinsdag en zaterdag bij. Wel zo eerlijk. "We willen één lijn trekken." Uhuh. Elke week en elke telling blijkt dat er geen ruk is op vrijdag en storm op zaterdag en dan wil je dat gelijk zetten terwijl de mensen op vrijdag niet op zaterdag werken?
Ook hier gaan de tijden op de schop. Doordeweeks en zaterdag wordt er gesneden, zowel in de voorbereidingstijd als bij de uitvoering. De tijden op zaterdag blijven gelukkig wat ruimer, maar het houdt nog steeds niet over. Een gemiddelde middagwijk moet dan doordeweeks in een minuut of 30 worden voorbereid, en dat is inclusief afbundelen en tassen inpakken. Op zaterdag is dat dan 40 minuten.

Nu moet ik wel eerlijkheidshalve toegeven dat de echt krankzinnig drukke zaterdagen die we vanaf pak em beet 2004 hadden afgelopen schijnen te zijn. Sinds het begin van dit jaar is het een stuk rustiger op zaterdag. Maar wat ze vergeten is dat toen het ineens zo druk werd de diensttijden niet zijn aangepast. En nu die drukte weer geluwd is moet er wel ineens tijd af.

Ook valt het me op dat er nogal gedoemdacht wordt. Als het druk is wordt gereageerd van "ach, het is maar tijdelijk", en is er wat minder post dat komt de teamcoach gelijk verkondigen dat het een drama is, en dat hij hier z'n pensioen niet gaat halen.

En het verhaal wordt ook steeds aangepast al naar gelang de doelgroep. Als de managers uit Den Haag op de vestiging een presentatie komen geven is het altijd ellende zus en concurrentie zo en volumedaling en snijden en verloop stimuleren. Terwijl tegenover de aandeelhouders en de media altijd wordt gewezen op de torenhoge winst, de marge van 20% op de postproducten, etc. En pas stond er nog een stuk in de Metro: Duizenden banen bij TNT Post (voor postbezorgers weliswaar, maar toch). Men was vooral op zoek naar allochtone vrouwen, want TNT wilde graag een afspiegeling van de NL. maatschappij zijn. En die mensen kregen dan taalcursussen, buddies, etc.

Hoewel ik ook wel zie dat de post afneemt is het dus volgens mij helemaal niet zo dramatisch als het bedrijf ons wil doen geloven. Volgens mij worden managers en teamcoaches bewust geinstrueerd om er steeds maar op te blijven hameren hoe slecht het wel niet gaat, en hoe belangrijk het is dat er nog meer mensen afvloeien. Maar tegen aandeelhouders moet je natuurlijk vertellen dat het heel goed met het bedrijf gaat.

De waarheid zal dus wel in het midden liggen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 4 maart 2007 @ 14:09:17 #48
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46903920
Nou, bij ons is het dus duidelijk niet rustiger geworden op zaterdag vergeleken met de rest van de dagen, per 1/1... In tegendeel. Maar dat stoort dus ook zo. De vaste en de baas allemaal klagen dat eht zoveel is op zaterdag, maar dan wel in het overleg knijpen op die zaterdag...
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 4 maart 2007 @ 15:21:07 #49
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_46906249
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:09 schreef gr8w8 het volgende:
Nou, bij ons is het dus duidelijk niet rustiger geworden op zaterdag vergeleken met de rest van de dagen, per 1/1... In tegendeel. Maar dat stoort dus ook zo. De vaste en de baas allemaal klagen dat eht zoveel is op zaterdag, maar dan wel in het overleg knijpen op die zaterdag...
Vreemd! Wat hebben jullie er dan bijgekregen aan post? Van alle Media-Expresse zooi hebben wij eigenlijk alleen nog maar de Libelle, de Margriet en de Donald Duck.

Als ik kijk naar mijn ochtendwijk dan had ik vroeger tussen de 7 en 10 blauwe bakken (en 2 a 3 rode), tegenwoordig heb ik meestal maar 5 a 7 blauwe bakken. En dan heb ik nog een van de grootste ochtendwijken (qua voorbereiding en posthoeveelheid) van de vestiging.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_46931511
tvp'tje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')