De dader ligt op het kerkhof, waarschijnlijk inmiddels letterlijk.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:11 schreef Gorgelmuil het volgende:
http://www.nu.nl/news/981(...)ussen_kerstpost.html
Wie is de schuldige!?![]()
Ik bedoelde eigenlijk het kerstpakket van 2006quote:Op zondag 18 februari 2007 09:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is goed! Het geeft niet als de sinaasappels wat beschimmeld zijn..............
Ik denk dat ik er maar geen werk van ga maken. Ik begin door te krijgen uit wat voor hout onze teamcoach is gesneden, er worden hier allerlei nare machtsspelletjes gespeeld. Ik moet nu heel erg op mijn tellen gaan passen. Hoewel voorgaande coaches altijd unaniem vol lof over mij waren, heeft deze man al aangegeven dat hij me een onruststoker vond en te kritisch.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:04 schreef Carport het volgende:
In principe is de vestigingsmanager de directe baas van de teamcoach. Alleen denk ik dat je daar niet zo veel verhaal kan halen omdat de VM vaak een hand boven zijn of haar hoofd houdt en verder ook weinig kan betekenen.
Je zou misschien de OR hierover kunnen aanspreken. MIjn ervaring is echter dat die gasten daar dikke maatjes zijn met het management en verzoeken en klachten vanuit de medewerkers vrij snel afgewimpeld worden. Ik vraag me dan ook af of dat zin heeft. In ons geval waren de OR en de voormalige VM dikke vriendjes, regelden ze altijd de leuke dingen voor elkaar en werden zeer serieuze klachten van ons afgewimpeld met een kort e-mailtje: "Bedankt voor je bericht. We hebben de situatie bekeken en besproken met de VM. Wij vertrouwen erop dat de zaak hiermee afgedaan is." (of iets in die richting).
Als laatste zou je de hele situatie kunnen uiitleggen aan het areakantoor, maar wie je daar moet aanschrijven, zou ik niet zo snel weten.
Allereerst moet ik even vermelden dat de aangegeven overkomstduur een schatting is, dus geen garantie. Bovendien is TNT bij grensoverschrijdend postverkeer ook afhankelijk van andere partijen, in dit geval oa La Poste.quote:Op zondag 25 februari 2007 01:04 schreef CySt het volgende:
Goed, ik heb even een hele belangrijke vraag, die ik niet aan TNT kan stellen, gezien dat het zondag is (en 's nachts).
Mijn moeder zit in Parijs en haar tas is gejat in de metro. Ze is dus nu haar autosleutels kwijt. Nu wil ik haar reservesleutels sturen, maar die MOETEN er voor woensdag zijn, dus dinsdag of woensdagochtend voor 12uur.
Als ik maandagochtend naar het postkantoor ga, zou ik het meteen opsturen. Nu heb ik even gekeken op TNTpost.nl, en ik heb de volgende opties:
- Aangetekende post buitenland: staat geen levertijd bij, dus weet ik niet hoe lang dit duurt. Wordt bij vermeld dat dit met Priorityservice wordt verstuurd. http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/aangetekend/ (Knop buitenland)
- Traxtity post, Parijs staat niet vermeld als beschikbare landen. Is dit correct? Want hier garanderen ze een levertijd van 2 dagen. Als dit correct is, dan zou hij anders met Express verstuurd worden, maar hiervan wordt geen levertijd vermeld en het is iets goedkoper, dus is het even snel? http://www.tntpost.nl/voo(...)-buitenland/traxity/
- Internationaal Pakket Plus binnen de EU. Wordt standaard verstuurd met Snelle Priorityservice, wat is hiervan de levertijd? http://www.tntpost.nl/voo(...)uren/pakket-plus-eu/
- UPS: dit is mijn laatste optie, volgens de website kan ik met UPS Express Saver het pakket vandaag laten ophalen en dan komt ie uiterlijk dinsdagavond aan. 100% zekerheid, maar kost ook wel 61.99 EUR, wat ik net iets teveel vind.
Dus, wie heeft er verstand van zendingen naar het buitenland? Het liefst aangetekend of iig secure, gezien het feit dat reserve autosleutels natuurlijk NIET kwijt mogen raken!
Alvast bedankt!
Ik herken die vieze machtspelletjes. Bij ons wordt de overdracht van post op het moment erg goed in de gaten gehouden. Neem je post alstjeblieft mee, want de laatsten die je in de herstelkast laat liggen worden geteld, luidt het adagium.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er maar geen werk van ga maken. Ik begin door te krijgen uit wat voor hout onze teamcoach is gesneden, er worden hier allerlei nare machtsspelletjes gespeeld. Ik moet nu heel erg op mijn tellen gaan passen. Hoewel voorgaande coaches altijd unaniem vol lof over mij waren, heeft deze man al aangegeven dat hij me een onruststoker vond en te kritisch.
Ik heb jarenlang met veel plezier bij de post gewerkt, maar dat is nu we deze kerel hebben heel snel aan het verdwijnen. Ik hoop maar dat hij net zo snel weer wordt overgeplaatst als z'n voorgangers (na 1 of 2 jaar meestal), want ik vind het niks zo.
quote:Winst TNT hoger dan verwacht
Uitgegeven: 26 februari 2007 09:10
Laatst gewijzigd: 26 februari 2007 09:11
HOOFDDORP - Post- en pakketjesvervoerder TNT heeft de resultaten vorig jaar flink verbeterd. Dat was vooral dankzij kostenverlagingen bij de Nederlandse postactiviteiten, uitbreiding van de postactiviteiten buiten Nederland en een stevige groei van de expressdivisie wereldwijd.
Dat bleek maandag uit cijfers die het bedrijf uit Hoofddorp bekandmaakte. De nettowinst uit doorlopende activiteiten steeg vorig jaar met 7,5 procent tot 828 miljoen euro.
De omzet groeide met bijna 8 procent tot boven de 10 miljard euro. TNT wil 73 eurocent per aandeel dividend uitkeren aan de aanhouders, 16 procent meer dan over 2005 werd betaald.
In het vierde kwartaal steeg de nettowinst uit doorlopende activiteiten met 13 procent tot 236 miljoen euro. De omzet groeide met bijna 8 procent naar 2,77 miljard euro, terwijl het bedrijfsresultaat toenam met ruim 11 procent tot 355 miljoen euro.
De resultaten van TNT zijn hoger uitgevallen dan verwacht. Analisten hadden gerekend op een nettowinst in het vierde kwartaal van 213 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat (ebit) werd geschat op 351 miljoen euro.
Vrachtmanagement
TNT verkocht vorig jaar de divisies logistiek en vrachtmanagement. Het concern concentreert zich de komende jaren op twee pijlers: post in Nederland en Europa en bezorging van pakketjes wereldwijd.
Het concern verwacht dat de omzet bij de expressdivisie dit jaar 15 procent hoger zal uitkomen dan vorig jaar. In 2006 steeg de omzet er met ruim 12 procent. De brutowinstmarge wordt dit jaar door TNT geschat op 9 tot 10 procent, tegen 9,6 procent vorig jaar.
Omzet
Voor de postdivisie zal de omzetgroei dit jaar niet dubbelcijferig zijn, zo verwacht TNT. Vorig jaar steeg de omzet met bijna 3 procent. De operationele marge zal dit jaar bij de posttak iets dalen, tot 17 procent, tegen 18,7 procent in 2006, aldus TNT.
Voor het gehele concern geeft TNT geen concrete prognose af voor het nieuwe jaar. TNT kocht vorig jaar voor 1,7 miljard euro eigen aandelen in. Het concern begint dit jaar een nieuw aandeleninkoopprogramma van 400 miljoen euro. Dit wordt hoofdzakelijk betaald met de opbrengst uit de verkoop van de divisie vrachtmanagement.
Heel herkenbaar. Wij zitten al een tijdje langer met zo'n figuur. Zelfs al sta je er bij, dan nog tikt ie de verkeerde uren in. En zelfs hele dagen vergeten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zoals eerder gemeld hebben wij sinds begin dit jaar een nieuwe teamcoach. Daar ben ik (en velen met mij) niet zo blij mee. Met name met de urenadministratie maakt hij veel fouten, zowel bij mij als bij mijn collega's. En altijd on ons nadeel. Begin je om 6.15 schrijft ie 7.30, soms vergeet hij een complete dag, heb je 6 uur voor nop gewerkt, of hij boekt mijn uren bij een collega die toevallig dezelfde achternaam heeft.
Er is nog geen week geweest dat hij GEEN fouten heeft gemaakt. Daar spreek ik hem wel op aan, natuurlijk, want ik wil toch 'm geld hebben. En hij corrigeert het dan ook wel, maar zuchtend en steunend, en hij zal ook geen excuses maken. Of hij komt met een lulsmoesje dat de betreffende week al is afgesloten en het dus niet meer te corrigeren is.
Wat moeten wij hiermee? Bij wie moet je klagen als je ontevreden bent over je teamcoach? De clustermanager? De OR? Personeelszaken?
Precies, maar wat de gemiddelde teamcoach hiermee bedoelt is dat het hem gewoon teveel werk is. Nu ik in de gaten heb dat deze man zoveel fouten maakt heb ik ook collega's hierop geattendeerd. Die gingen vervolgens ook hun uren checken, en dat bleek ook voor geen meter te kloppen. Helaas was een van hen zo argeloos om te vermelden dat ik hem op de fouten had gewezen, waarop de teamcoach mij op het matje riep. Waar ik mij mee bemoeide, of ik mij realiseerde hoeveel werk ik hem bezorgde.quote:Op maandag 26 februari 2007 11:00 schreef MadGuy het volgende:
Ja, ze kunnen het mooi vertellen.
Overigens K-I, dat smoesje over dat de week is afgesloten gaat mooi niet op. Als ik een discrepantie bemerk zorgt hij maar dat het in de week erna opgelost wordt. Uurtje erbij, whatever.
Hier precies hetzelfde. Het probleem is nu echter dat steeds meer oude rotten weggaan, en er dus steeds minder VOSsers zijn. Ik ben eigenlijk de enige zaterdagkracht die (een beetje) kan vossen, en dat komt eigenlijk omdat ik inmiddels alle wijken al meermalen heb gelopen en dus weet in welke wijk welke straat zich bevindt. Geheel foutloos kan ik het nog niet, want je hebt ook straten die t/m een bepaald nummer bij de ene wijk horen en de rest bij een andere. Maar in het land der blinden, nietwaar?quote:Op maandag 26 februari 2007 10:19 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Doet me denken aan toen ik begon al s zaterdagwerker, een 10 jaar terug. Nee, vossen hoef je niet te leren, dat gaat er allemaal uit, we hebben straks nog maar een enkeling die het hoeft te doen. Ondertussen doe ik het alweer een 8 jaar.Nog steeds op straat, niet op postcode.
Wat een lul. Als hij die uren gelijk goed had overgetikt was hij nu klaar geweest.quote:Op maandag 26 februari 2007 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Helaas was een van hen zo argeloos om te vermelden dat ik hem op de fouten had gewezen, waarop de teamcoach mij op het matje riep. Waar ik mij mee bemoeide, of ik mij realiseerde hoeveel werk ik hem bezorgde.
Ik heb nog geen problemen ondervonden, maar een collega klaagde gisteren dat hij op z'n rug bij de naad (dus waar het zwarte aan het oranje deel vastzit) was doorgelekt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:18 schreef Limbo-lil het volgende:
Ff een compleet andere vraag.
Lekken die regenpakken bij jullie ook zo?? Scheelt niet veel of ik kan er net zo goed geen aantrekken. Vooral de broek heeft er last van.
Ik kreeg indertijd nog 16 (!) verlofuren om het te leren.quote:Op maandag 26 februari 2007 16:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde. Het probleem is nu echter dat steeds meer oude rotten weggaan, en er dus steeds minder VOSsers zijn. Ik ben eigenlijk de enige zaterdagkracht die (een beetje) kan vossen, en dat komt eigenlijk omdat ik inmiddels alle wijken al meermalen heb gelopen en dus weet in welke wijk welke straat zich bevindt. Geheel foutloos kan ik het nog niet, want je hebt ook straten die t/m een bepaald nummer bij de ene wijk horen en de rest bij een andere. Maar in het land der blinden, nietwaar?
Die van mij is wel goed. En gestolen toen ik hem een keer op kantoor bij mijn kast achterliet omdat ie niet bij mijn post in de tas paste.quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:18 schreef Limbo-lil het volgende:
Ff een compleet andere vraag.
Lekken die regenpakken bij jullie ook zo?? Scheelt niet veel of ik kan er net zo goed geen aantrekken. Vooral de broek heeft er last van.
Niet als je twee 1e tranches achter elkaar in de regen loopt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:10 schreef Troeta het volgende:
Ik vind de gewone jas al waterdicht genoeg
Bij ons worden ook wel eens die andere jassen meegenomen (1 x met de portemonnee, autosleutels ed en waarschijnlijk niet per ongeluk daar dat spul nooit is terug gegeven) en fietstassen stelen is helemaal de normaalste zaak van de wereld. Zelfs 1x een fietsquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:41 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Die van mij is wel goed. En gestolen toen ik hem een keer op kantoor bij mijn kast achterliet omdat ie niet bij mijn post in de tas paste.Onbeschoftheid.
Dat soort onzin vertellen ze hier ook altijd. Maar dat gaat alleen op als je bijv. de ene dag een kwartiertje langer bezig bent en de volgende dag een kwartiertje korter. Maar als ik iedere zaterdag bijna structureel 30 minuten over m'n tijd heen ga (en ik ben echt niet langzaam), dan heeft hij dat maar te betalen. Want kan kan ik wel naar het totaal kijken, maar dan zie ik nog steeds hetzelfde.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:18 schreef Beach het volgende:
Ach ja die uren![]()
Klopt werkelijk geen zak van.
De teamcoach hier zegt 'ja je moet niet naar de uren op die dag kijken, maar naar het totaal'![]()
Gelukkig duurt het niet zo lang meer voordat het kantoor dicht is, en dan ben ik er vanaf.
Heerlijk!
Aangetekende post naar Frankrijk heeft een verwachte overkomstduur van 2-3 dagen. TNT verstuurt de brief dezelfde dag nog (uitgezonderd zaterdag) naar het internationale distributiecentrum. Vandaar wordt het zo snel mogelijk op het vliegtuig (boot/...) gezet. Daarna ligt de bezorging in de handen van de buitenlandse partner. In Frankrijk is dat inderdaad La Poste.quote:Op zondag 25 februari 2007 01:04 schreef CySt het volgende:
Als ik maandagochtend naar het postkantoor ga, zou ik het meteen opsturen. Nu heb ik even gekeken op TNTpost.nl, en ik heb de volgende opties:
- Aangetekende post buitenland: staat geen levertijd bij, dus weet ik niet hoe lang dit duurt. Wordt bij vermeld dat dit met Priorityservice wordt verstuurd. http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/aangetekend/ (Knop buitenland)
Parijs zal nooit als land vermeld staanquote:- Traxtity post, Parijs staat niet vermeld als beschikbare landen. Is dit correct? Want hier garanderen ze een levertijd van 2 dagen. Als dit correct is, dan zou hij anders met Express verstuurd worden, maar hiervan wordt geen levertijd vermeld en het is iets goedkoper, dus is het even snel? http://www.tntpost.nl/voo(...)-buitenland/traxity/
IP Plus is alleen voor pakketzendingen. Een brief versturen per IP Plus is mogelijk, maar uit m'n hoofd is een aangetekende brief naar het buitenland stukken goedkoper (datzelfde gaat in meer gevallen op trouwens). Gezien de voorwaarden en aansprakelijkheden e.d. raad ik klanten niet aan om brieven via IP Plus te versturen.quote:- Internationaal Pakket Plus binnen de EU. Wordt standaard verstuurd met Snelle Priorityservice, wat is hiervan de levertijd? http://www.tntpost.nl/voo(...)uren/pakket-plus-eu/
In dit geval zou ik je de Express-zending aangeraden hebben. Absolute zekerheid dat het er dan voor woensdagochtend 12 uur is, heb je niet, maar bij TNT zijn niet veel meer mogelijkhedenquote:Dus, wie heeft er verstand van zendingen naar het buitenland? Het liefst aangetekend of iig secure, gezien het feit dat reserve autosleutels natuurlijk NIET kwijt mogen raken!
Bij ons mag je een dienstfiets alleen gebruiken als je eigen fiets defect is. Een keer een lekke band of iets moet kunnen en daar wordt niet moeilijk over gedaan. De schades aan je eigen fiets moet je echter wel zo snel mogelijk (laten) repareren. Je krigjt niet voor niets een fietsvergoeding. Dat is juist daarvoor bedoeld.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:30 schreef sempron2400 het volgende:
Als je door je werk je eigen fiets verkracht hebt, mag je ook nog eens een euro boete betalen om je wijk normaal te kunnen bestellen. Als je op een kantoor werkt en de computer defect is, dan moet je toch ook geen geld betalen, maar wordt er zonder problemen een vervangende computer geregeld.
Wie deze maatregel bedacht heeft, verdient het niet om manager te zijn. Volgens mij is dit wettelijk gemakkelijk aan te vechten, zeker met de wetenschap dat een medewerker niet vrijwillig zijn fiets beschadigt. Bovendien heeft niet iedereen een ruime hoeveelheid contant geld op zak.
Gezien jouw berichten gaat het nu bij jou zoals het een paar jaar terug bij mij gingquote:Op maandag 26 februari 2007 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:Precies, maar wat de gemiddelde teamcoach hiermee bedoelt is dat het hem gewoon teveel werk is. Nu ik in de gaten heb dat deze man zoveel fouten maakt heb ik ook collega's hierop geattendeerd. Die gingen vervolgens ook hun uren checken, en dat bleek ook voor geen meter te kloppen. Helaas was een van hen zo argeloos om te vermelden dat ik hem op de fouten had gewezen, waarop de teamcoach mij op het matje riep. Waar ik mij mee bemoeide, of ik mij realiseerde hoeveel werk ik hem bezorgde.
Veel zaterdagwerkers controleren hun uren inderdaad niet en sommige teamcoaches zullen daar misbruik van maken om zo aan hun targets te komenquote:Op maandag 26 februari 2007 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En ik begin me ook af te vragen of het wel slordigheid is, of dat hij de boel expres belazert met die uren. Veel zaterdagwerkers en postbezorgers controleren namelijk nooit of die Harmony-uitdraai wel klopt. En ik heb in het verleden wel slordige coaches gehad, maar die maakten net zo vaak fouten in mijn voordeel als in mijn nadeel, waardoor het gemiddeld genomen wel klopte. Maar nu worden er alleen fouten in mijn nadeel gemaakt, en dat kan toeval zijn, maar het kan ook zijn dat hij op deze manier probeert z'n targets qua ureninzet te halen.
Officieel mogen de pakketten en brieven niet eerder worden uitgereikt. Maar als het distributiecentrum ook het afhaalkantoor is, kan je het altijd proberen natuurlijk. Neem dan wel je kennisgeving en je legimitatiebewijs mee.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:53 schreef CySt het volgende:
Vraagje, is het mogelijk om je pakket af te halen bij een distributiecentrum zoals de vlampijpstraat in Utrecht? Helemaal niet, of wel als je iemand er kent en je het afhaalt dmv identificatie?
Ook hier gaan de tijden op de schop. Doordeweeks en zaterdag wordt er gesneden, zowel in de voorbereidingstijd als bij de uitvoering. De tijden op zaterdag blijven gelukkig wat ruimer, maar het houdt nog steeds niet over. Een gemiddelde middagwijk moet dan doordeweeks in een minuut of 30 worden voorbereid, en dat is inclusief afbundelen en tassen inpakken. Op zaterdag is dat dan 40 minuten.quote:Ook leuk, iedereen weet dat er om dinsdag en zaterdag het meeste voorbereiding nodig is. Meer post enzo. Nu worden de wijken weer opnieuw bepaald, nieuwe tijden gemaakt en is er de mogelijkheid om de tijden per dag anders te zetten. Alle dagen hadden evenveel uur per wijk.
Want dan trokken ze een lijn.Ja leuk als je de hele week werkt, op zaterdag zijn het toch zaterdagwerkers.
Die komen dus op een dag dat het simpelweg drukker is, maar je knijpt ze als collega's dus bewust?
Zet gewoon de donderdag en vrijdag wat krapper en zet daar wat van op dinsdag en zaterdag bij. Wel zo eerlijk. "We willen één lijn trekken." Uhuh. Elke week en elke telling blijkt dat er geen ruk is op vrijdag en storm op zaterdag en dan wil je dat gelijk zetten terwijl de mensen op vrijdag niet op zaterdag werken?
Vreemd! Wat hebben jullie er dan bijgekregen aan post? Van alle Media-Expresse zooi hebben wij eigenlijk alleen nog maar de Libelle, de Margriet en de Donald Duck.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:09 schreef gr8w8 het volgende:
Nou, bij ons is het dus duidelijk niet rustiger geworden op zaterdag vergeleken met de rest van de dagen, per 1/1... In tegendeel. Maar dat stoort dus ook zo. De vaste en de baas allemaal klagen dat eht zoveel is op zaterdag, maar dan wel in het overleg knijpen op die zaterdag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |