en dát was nou net niet de bedoelingquote:Op maandag 19 februari 2007 00:08 schreef Adelante het volgende:
Slar en Slak bedankt !!!!! Welkom Godlike02 *O*
blauw topic
Nee man, Adelante is de bom qua OPs.quote:Op maandag 19 februari 2007 14:54 schreef sanni het volgende:
en als dit nu het centrale punt wordt dan de vraag of ik een leuke OP in elkaar mag flansen
met templates e.d.want dit ziet er natuurlijk niet uit he..[/sub]
Zijn niet weg, ze zijn verplaatst. Je moet gewoon even in je source list je iPod selecteren. Dus niet de muziek, maar gewoon op de iPodnaam zelf klikken. Als het goed is staan al je opties daar.quote:Op maandag 19 februari 2007 16:55 schreef Agiath het volgende:
Hoe zorg je ervoor dat iTunes niet automatisch je vodcast verwijderd die je al gezien hebt? Kan het nergens vinden, die hele iPod opties zijn opeens weg in die nieuwe iTunes ofzo...
dat macbook topic was leuk toen de nieuwe macbook net uit was, maar een topic voor alle apple producten (excl software) is veel praktischerquote:Op maandag 19 februari 2007 18:14 schreef De_Hertog het volgende:
Dit maakt mijn laatste post in het feedbacktopic wel ietwat overbodig.![]()
Alhoewel, dan maar even een vraagje aan jullie: zijn jullie het met me eens dat het voor iedereen overzichtelijker is om alle Apple gerelateerde zaken, behalve dan de iPod, hier te houden en dat OS X vragentopic en dat MacBook topic te laten sluiten? Zoals Sanni al zegt is het nu niet bepaald overzichtelijk, en ik vind echt niet dat we tig topics nodig hebben.
Ja wist ik al, maar ik dacht dat je iets moest vinknen, maar me sync optie stond verkeerd, thxquote:Op maandag 19 februari 2007 18:23 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Zijn niet weg, ze zijn verplaatst. Je moet gewoon even in je source list je iPod selecteren. Dus niet de muziek, maar gewoon op de iPodnaam zelf klikken. Als het goed is staan al je opties daar.
Oh, en heerlijk om weer een centraal keuvelpunt te hebben voor Apple'tjes
NL Store nietquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Store is down!
je moet ook wel inkomen hebben om iets terug te kunnen vorderenquote:
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:15 schreef Adelante het volgende:
[..]
je moet ook wel inkomen hebben om iets terug te kunnen vorderen
vaak krijg je dan alle ingehouden LB terug, maar als je dit jaar begonnen bent, kun je pas volgend jaar wat leuks uitzoeken bij applequote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:17 schreef TwyLight het volgende:
[..]i know. maar ben dit jaar pas begonnen met werken dus
weet niet eens OF ik uberhaubt wel wat krijg.
(ben trouwens nog maar 17 he)
Nou, dat ik pas 17 ben heeft ook een voordeel en dat is dat ik geen vaste lasten heb en in Mei al een lekkere Mac Pro kan halen mét cinema schermquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
vaak krijg je dan alle ingehouden LB terug, maar als je dit jaar begonnen bent, kun je pas volgend jaar wat leuks uitzoeken bij apple
Ik had geluk, ik heb deze iMac die ik nu heb gekocht toen de nieuwe core 2 duo's net één week uitwarenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:21 schreef Q. het volgende:
Ik heb van mijn teruggave van vorig jaar deze MacBook gekocht, was geniale timing, kreeg het 1 dag na de launch van de MacBook.
en ik maar denken dat je alleen v&a deedquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:24 schreef FredvZ het volgende:
tvp dan maar hè... Eens kijken of jullie het kunnen.
Ik ook niet ik postte er net voor dat ik het stom vond dat die SC er niet mocht komen..quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:30 schreef E.T. het volgende:
Inkomstenbelasting hebben ze idd voor Mac![]()
Ik geloofde m'n ogen niet, toen ik dit topic zag eigenlijk
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 23:28 schreef super-muffin het volgende:
Wanneer is de belastingteruggaaf dan? Is dat programma al voor de Mac?
Wat doet het?quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:40 schreef tonks het volgende:
Dit is trouwens een toffe app: http://www.getpeel.com
Ik denk dat ze die lelijke randen dan echt wel weg zouden werken, ala 12" powerbook.quote:
OP's zijn overrated. een plaatje misschien.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:15 schreef seekfaM het volgende:
*klik*![]()
Trouwens, is er behoefte naar een OP?
Er bestaat geen MSN Messenger 7.5 voor macquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:39 schreef mini-lellan het volgende:
Ik heb al een tijdje een iMac G5 met Mac OS X alleen waar kan ik bijvoorbeeld MSN Messenger 7.5 downloaden voor Mac? Ik heb namelijk nu MSN Messenger 1 maar ik wil 7.5.
Een plaatje met quote van Steve Jobs voldoet volgens mij.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:15 schreef seekfaM het volgende:
*klik*![]()
Trouwens, is er behoefte naar een OP?
Microsoft Messenger bedoel je.quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:52 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Er bestaat geen MSN Messenger 7.5 voor mac![]()
.
Hoogstens Windows Messenger.
Maar je kan veel beter Adium gebruiken.
Heeft alleen geen webcam functie (windows messenger ook niet)
Smilies zijn overrated.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:25 schreef TwyLight het volgende:
Er moet ook smiley support komen, kan ze wel ontvangen maar niet zelf toevoegen en sturen.
Of heb ik weer iets gemist![]()
Als ze er alleen een "quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:31 schreef Tomasso het volgende:
Smilies zijn overrated.
Daar wacht ik idd nog op, een A/V support voor de rest een prima programmaquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:23 schreef Tomasso het volgende:
Adium is een top programma
Alleen moet er nog A/V support komen, dat gaat er denk ik nog wel komen, aangezien een iSight nu standaard is in nieuwe Macs
Handiger als je die vraag even quote, hoeven we niet terug te zoekenquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:31 schreef Xilantof het volgende:
Niemand een antwoord op mijn vraag?
aantal van die heb ik al... andere ga ik even opzoeken!quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Handiger als je die vraag even quote, hoeven we niet terug te zoekenIk neem aan dat je VLC al hebt geprobeerd, en QuickTime met Perian en Flip4Mac plugins ook? Er is ook nog mplayer2osx, heb je die al gehad?
Dat is dat hier boven toch ookquote:Op woensdag 21 februari 2007 18:09 schreef TwyLight het volgende:
Plaatje van een mac of steve jobs is genoeg vind ik. gewoon telkens een ander
Een OP is toch alleen maar scrollwerk, en wat er instaat leest niemand, en weet meestal iedereen al.
Dat soort plaatjes zijn gewoon sufquote:Op woensdag 21 februari 2007 18:17 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Dat is dat hier boven toch ook![]()
![]()
Zeur piet
Dan nietquote:Op woensdag 21 februari 2007 18:21 schreef tonks het volgende:
[..]
Dat soort plaatjes zijn gewoon suf. we zijn niet in PUB
't lettertype ofzich is best goed, maar ja over het algemeen, nee niet goed passendquote:Op woensdag 21 februari 2007 18:29 schreef nietzman het volgende:
Typografische zelfmoord, seekfaM!
Nee hoor. Daarover staat niks in de Adium X roadmap.quote:Op woensdag 21 februari 2007 17:23 schreef Tomasso het volgende:
Adium is een top programma
Alleen moet er nog A/V support komen, dat gaat er denk ik nog wel komen, aangezien een iSight nu standaard is in nieuwe Macs
quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:33 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Nee hoor. Daarover staat niks in de Adium X roadmap.
Wat een briljant spelideequote:Op woensdag 21 februari 2007 20:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat Toysight is zo Masterlijk, jammer dat het PPC is, maar echt humor
[afbeelding]
http://www.apple.com/games/trailers/toysight/
Maar wel in Gaim. En aangezien Adium libGaim gebruikt wordt het geimplementeerd als het in libGaim geimplementeerd is.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:33 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Nee hoor. Daarover staat niks in de Adium X roadmap.
Tja, ik het het onder Rosetta draaien, dus maar daar is de performance mwoah... Het kan net, je merkt duidelijk dat het een PPC app is. M'n ventilator in m'n macbook gaat ontzettend blazen...quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat een briljant spelideeZiet er ook niet zo zwaar uit, dus misschien draait het wel via Rosetta. Het lijkt me in ieder geval een ideaal spel voor de Intel Macs, die hebben tenslotte al een iSight aan boord.
Vreemd, in het forum las ik:quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Tja, ik het het onder Rosetta draaien, dus maar daar is de performance mwoah... Het kan net, je merkt duidelijk dat het een PPC app is. M'n ventilator in m'n macbook gaat ontzettend blazen...
Helaas heeft mijn PowerBook geen iSight, dus zodra ik mijn iMac koop zal ik er naar gaan kijkenquote:Demo is gewoon hier te dowloaden.
Ja die zit er bij. Die kan je trouwens ook van apple.com downloaden dacht ik, dat test programma.quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:57 schreef Swetsenegger het volgende:
heeft aperture een installer en zegt die bij de start "dit pakket bevat een programma dat bepaalt of de software op uw computer kan worden geinstalleerd. Als u niet zeker bent van de bron... etc"
Nu wilde ik een pakket van deze prijs eerst even uitproberen, dus ben ik inderdaad niet zeker van de bron. Maar klinkt dit normaal?
Terminal -> SSH ?quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:06 schreef TwyLight het volgende:
Weet iemand een programma voor OS X om op SSH in te loggen?
Mja eerst de zooi software voor de computer, omdat Bonjour anders geen drivers kan vinden...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:11 schreef nietzman het volgende:
Bonjour for Windows installeren en gaan, lijkt me.
Best grappig, dat de Bonjour XP Wizard geen drivers kon vinden van onze nieuwe printer, zelfs nadat ik die handmatig had geinstalleerd. Of althans, hij herkende de printer wel (ook met typenaam en zo) maar ik kon niet op volgende klikken om het af te ronden. Nu moet mijn PowerBook dus als printerserver dienen en dat is best irritant aangezien die er niet altijd is of aanstaat...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:18 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Mja eerst de zooi software voor de computer, omdat Bonjour anders geen drivers kan vinden...
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:13 schreef De_Hertog het volgende:
Ik zat me laatst een keer af te vragen waar het design van de iMac heen zou gaan. Het is altijd een 'mac en scherm in één' geval geweest, en het huidige design kan niet veel compacter, eigenlijk. En toen kwam ik in een ander topic de volgende mockup tegen:
[[url=http://farm1.static.flickr.com/78/182620068_bc564af776.jpg]afbeelding][/url]
De iMac in 2010? Ik ga vast sparen.
Toevallig kwam ik hier net even een vraagje stellen over netwerk schijven. Welke heb jij, en waarom die?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:06 schreef Rock-shocker het volgende:
Nieuwe printer en harde schijf aangesloten op AirPort Extreme, doen het allebei, nou nog vanaf de Windows lap van mijn pa
De grap is dat er op die nieuwe Extreme's de mogelijkheid bestaat om er een standaard USB harde schijf aan te hangen en die te sharen over het netwerk. Wel retetraag, maar goed, het werkt.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Toevallig kwam ik hier net even een vraagje stellen over netwerk schijven. Welke heb jij, en waarom die?
Ik was laatst even aan het rondkijken voor een externe harde schijf. Het is toch wel het handigste om er een te hebben die ik gewoon aan de router hang. Nu kwam ik de Plextor px-eh16l tegen. Een leuk apparaat, vooral omdat 'ie ook als dedicaded FTP-server te gebruiken is.
Op zich moet dit gewoon werken met Mac lijkt me? Bij een online shop stond een rood kruisje bij Mac compatibiliteit. Maar ik zie niet zo goed in waarom ik 'm niet gewoon als netwerk share zou kunnen mounten. Overigens is op de site van Plextor niks over Mac compatibiliteit te vinden. Bij systeemeisen staat alleen Windows.
ze zijn de DVD drive vergeten..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:13 schreef De_Hertog het volgende:
Ik zat me laatst een keer af te vragen waar het design van de iMac heen zou gaan. Het is altijd een 'mac en scherm in één' geval geweest, en het huidige design kan niet veel compacter, eigenlijk. En toen kwam ik in een ander topic de volgende mockup tegen:
[[url=http://farm1.static.flickr.com/78/182620068_bc564af776.jpg]afbeelding][/url]
De iMac in 2010? Ik ga vast sparen.
Vraag me nog af of je dan uberhaupt nog CD/DVD/HD DVD/ Blue Ray. hebt, en niet alles per internet of usb gaat.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ze zijn de DVD drive vergeten..
of toch niet, die zit heel onpraktisch op de achterkant zie ik
De dvd drive zit inderdaad een beetje vreemd, als het scherm 'uit' staat en dus geheel transparant is lijkt het alsof ie aan de voorkant open moet, en achterop zie ik geen dvd opening. Misschien is het idee dat er een opening voor een slot-loader aan de bovenkant zit. Hoe dan ook, het blijft fan-art, natuurlijkquote:Op maandag 26 februari 2007 14:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wie gebruikt nog DVD, ik eigenlijk bijna niet. Ik ben te lui om dingen weg te fikken als ik weer iets moet backuppen dan koop ik er weer een Externe HD bij, veel te veel moeite om alles wat ik heb weg te fikken. Verder dmg, bestanden kunnen makkelijk geopend worden. Dus over 5 jaar is het dingen downloaden met 100 Mbit tegen een betaalbare prijs en dan maakt die grootte ook niet meer zoveel uit.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Understatement van de eeuw.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:11 schreef nietzman het volgende:
Windows Media player voor de Mac zuigt.
Die foutmelding krijg je omdat imageshack fok heeft geblokkeerd.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:07 schreef P0rt0 het volgende:
Ik krijg elke keer deze foutmelding.
[[url=http://img402.imageshack.us/img402/6830/picture1cc3.th.png]afbeelding][/URL]
(erop klikken zorgt ervoor dat die tyfus kikker weggaat)
Tevens kan ik zulke films niet eens afspelen in Firefox, zoals: Klik
Ik krijg dat constant dit te zien:
[[url=http://img168.imageshack.us/img168/8154/picture2lu4.th.png]afbeelding][/URL]
(erop klikken zorgt ervoor dat die tyfus kikker weggaat)
Wie of wie kan mij hierbij helpen, want ik word er echt schijtziek van dat ik niet elk filmpje kan bezichtigen op inet
Dat ik die kutkikker zie is niet het probleem :p Klik eens voor de gein op beide kikkersquote:Op maandag 26 februari 2007 18:35 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Die foutmelding krijg je omdat imageshack fok heeft geblokkeerd.
Welke van de Flip4mac producten moet ik precies zien te scoren?quote:Op maandag 26 februari 2007 18:11 schreef nietzman het volgende:
Ga flip4mac scoren, Windows Media player voor de Mac zuigt.
De duurstequote:Op maandag 26 februari 2007 18:42 schreef P0rt0 het volgende:
[..]
Welke van de Flip4mac producten moet ik precies zien te scoren?
Windows Media® Components for QuickTime was geen hintquote:Op maandag 26 februari 2007 18:42 schreef P0rt0 het volgende:
[..]
Welke van de Flip4mac producten moet ik precies zien te scoren?
* Does it cost anything?quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor de SMS hoeren onder ons:
[afbeelding]
Callwave SMS widget
En ja het is gratis SMS'en..
Behalve het feit dat je in NL dus niet voor het ontvangen van een SMSje betaald. In amerika heb je nog het ietwat "onrechtvaardige systeem" dat degene die gebeld of geSMS'ed wordt ook nog moet betalen. Ik heb het zelf aan de lijve ondervonden met Cingular.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:21 schreef Ozzlewozzle het volgende:
[..]
* Does it cost anything?
It is free to send messages anywhere in the USA and Canada. Regular charges apply for the recipient.
Tja, hmm zou Apple er niks over zeggen in de firmware update? Is het niet gewoon een MP4 bestand wat afgespeeld wordt?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:18 schreef tonks het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=yFwEcmn26zI
Echt of nep!
Dat van die screensavers weten we nu inmiddels wel.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:48 schreef sanni het volgende:
Nieuwe Leopard pic's![]()
[afbeelding]
bron
Ik wil die screensaver met die kleurrijke iPod reclame nog wel hebben, ik had em heel vaak in de Apple Store's gezien. Maar je kan em nergens downloaden.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:48 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]
bron
Echt.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:18 schreef tonks het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=yFwEcmn26zI
Echt of nep!
TERING. ligt het aan mij of is die site zo sloom als een wandelende tak?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:48 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]
bron
Ligt niet aan jou.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:53 schreef TwyLight het volgende:
[..]
TERING. ligt het aan mij of is die site zo sloom als een wandelende tak?
een soort vista WOW effectquote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:07 schreef Q. het volgende:
Echt heel spannend zijn de veranderingen in Leopard niet.
Ik wilde het nog niet zeggen, maar zo denk ik er ook over op dit momentquote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:07 schreef Q. het volgende:
Ik wacht wel op X11.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:07 schreef Q. het volgende:
Ook niet echt direct een boel geld waard, alhoewel een fatsoenlijke implementatie van Spaces me wel okay lijkt.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik wilde het nog niet zeggen, maar zo denk ik er ook over op dit moment
Eerder een grote update dan een upgrade...
Jawel maar niet ¤129,-quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Ook niet echt direct een boel geld waard, alhoewel een fatsoenlijke implementatie van Spaces me wel okay lijkt.
Tof.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:41 schreef Jarno het volgende:
Hallo. Speciaal om hier mee te mogen posten wil ik ook een Mac (Book) gaan kopen.
Tof he?
Ja. Die dus. Maar ik twijfel nog over 1 of 2GB geheugen (2 dus) en hoe groot de HD moet zijn.quote:
2Gb, en zeker een 100 Gb HD.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja. Die dus. Maar ik twijfel nog over 1 of 2GB geheugen (2 dus) en hoe groot de HD moet zijn.
Goed zeg!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:41 schreef Jarno het volgende:
Hallo. Speciaal om hier mee te mogen posten wil ik ook een Mac (Book) gaan kopen.
Tof he?
Volgens mij is het haast niet de moeite om het níet gelijk maar door Apple erin te laten stouwen, toch?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja extra geheugen wil ik ook nog
http://www.apple.com/macosx/upgrade/requirements.htmlquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:54 schreef Q. het volgende:
Ik geloof niet dat OS X meer dan 2 gig schijfruimte gebruikt.
Geheugen in een MacBook is heel makkelijk zelf te installeren, accu er uit en voila. Heb ik gehoord.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij is het haast niet de moeite om het níet gelijk maar door Apple erin te laten stouwen, toch?
Ik hoorde dat het kei-moeilijk was met schroefjes en hendeltjes en als je het verkeerde type erin zet dan ontploft je Mac Book en dan gaat iedereen dood wegens rondvliegend accu zuur en zware metalen...quote:
Oh ja, sorry, je hebt gelijk. Ik was in de war met Packard Bell. Het lijkt ook zo veel op elkaar.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik hoorde dat het kei-moeilijk was met schroefjes en hendeltjes en als je het verkeerde type erin zet dan ontploft je Mac Book en dan gaat iedereen dood wegens rondvliegend accu zuur en zware metalen....
Ook wit he.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Oh ja, sorry, je hebt gelijk. Ik was in de war met Packard Bell. Het lijkt ook zo veel op elkaar.
Nou ze zijn wel duurquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij is het haast niet de moeite om het níet gelijk maar door Apple erin te laten stouwen, toch?
Dat verklaart waarom PBell users geen hersenen meer hebben.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Komt door het uitbijtende accuzuur.
Ongeveer. Maar je kunt er al direct een hoop afgooien. Of heb jij zin in Zweedse localisatie?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:49 schreef Jarno het volgende:
Ja. Dat van die 2GB was ik al wel zo'n beetje uit, want ik wil zeker gaan virtualiseren met Parallels. En dan is het wel prettig om die VM een beetje geheugen te kunnen geven.
Hoeveel nam OS X ook al weer in beslag? GB of 5 toch bij een beetje nette installatie?
Dat klinkt wel erg goed, trouwens. Dus je hoeft dan geen aparte VM-install meer te doen maar gebruikt gewoon je dual-boot installatie?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:24 schreef Anthraxx het volgende:
Nog mooier is dat je tegenwoordig met Bootcamp Windows kan installeren op een aparte partitie en via Parallels dezelfde installatie kan draaien binnen OSX.
Is dat zo? Hoe?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:24 schreef Anthraxx het volgende:
Nog mooier is dat je tegenwoordig met Bootcamp Windows kan installeren op een aparte partitie en via Parallels dezelfde installatie kan draaien binnen OSX.
Maar dat werkt toch helemaal niet op een Mac?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:26 schreef Anthraxx het volgende:
Nee. DigID geloof ik. Ik kom het wel een keer oppikken deze week.
Ja, je installeert eerst Windows via Bootcamp. Dan installeer je Parallels en je geeft op dat Windows zich op een Boot camp partitie bevindt. Na 5 minuten installatie gedoe werkt hetquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat klinkt wel erg goed, trouwens. Dus je hoeft dan geen aparte VM-install meer te doen maar gebruikt gewoon je dual-boot installatie?
In je Parallels user guide staat daar iets over vermeldt. Je moet kiezen voor 'Custom installation' iig. Daarin zit de optie 'Use Bootcamp'.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is dat zo? Hoe?
Ik installeer bootcamp en windows op een aparte partitie. Maar hoe krijg ik parallels dan zover dattie die installatie gebruikt?
Geen enkele. Maar mijn iMac heeft gewoon een Ati "ik heb veel videokracht whatever" kaart erin zitten.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
en welke games kan je sowieso spelen op een shared videokaart?
Nu heb ik parallels al geinstalleerd staan met een vmquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:28 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, je installeert eerst Windows via Bootcamp. Dan installeer je Parallels en je geeft op dat Windows zich op een Boot camp partitie bevindt. Na 5 minuten installatie gedoe werkt het. Blijkbaar maakt Parallels een tweede hardware profiel aan (welke niet default is; Via Bootcamp naar Windows booten geeft geen problemen) met daarin de stuurprogramma's voor Parallels. Werkt prima.
Nadeel van Bootcamp op dit moment is trouwens dat als je je toetsenbord niet veel gebruikt het ding ineens niet meer werkt. Dat zal wel een driver issue zijn, maar het moet wel opgelost worden.
OpenTTD!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
en welke games kan je sowieso spelen op een shared videokaart?
Ja maar Jarno neemt ook zo'n cheapass macbook net als ikquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Geen enkele. Maar mijn iMac heeft gewoon een Ati "ik heb veel videokracht whatever" kaart erin zitten.
Oh, zijn er ook goedkope?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja maar Jarno neemt ook zo'n cheapass macbook net als ik
Met Windows Vista met OS X theme. Net echt.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:33 schreef Q. het volgende:
De Packard Bell PackBook.
Wat? Om te gamen? Nah, daar heb ik toch echt een PC voor. Een MacBook zie ik toch meer als een luxe hang-op-de-bank-verveel-apparaat of weekendjes-weg-en-het-regent-dingskie.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Alleen daarvoor zou ik al overwegen een macbookpro te kopen als die er in een 12 of 13 inch versie komt
Zitten aardig wat spelletjes in maar Solitaire Forever is een mooie gratis Patience.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat? Om te gamen? Nah, daar heb ik toch echt een PC voor. Een MacBook zie ik toch meer als een luxe hang-op-de-bank-verveel-apparaat of weekendjes-weg-en-het-regent-dingskie.
En er zit toch wel iets van Patience in OS X ofzo?.
Te duur. En te groot. Voor mij.quote:
Ja maar ik doe geen jonge mannen super snelle actie games meer, maar gewoon lekker eh... nou ja, iets traags met mooie beelden... kom... eh... Myst!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat? Om te gamen? Nah, daar heb ik toch echt een PC voor. Een MacBook zie ik toch meer als een luxe hang-op-de-bank-verveel-apparaat of weekendjes-weg-en-het-regent-dingskie.
En er zit toch wel iets van Patience in OS X ofzo?.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:36 schreef Q. het volgende:
Die Big Bang games zijn ook best geinig.
Dat had ik ook. Maar inmiddels even opnieuw geinstalleerd. Ik vind de Parallels oplossing veel handiger om eerlijk te zijnquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nu heb ik parallels al geinstalleerd staan met een vm
Ik ga daar eens over nadenken binnenkort.
Ik ben tevreden over de MacHouse in Rotterdam, maar sommige mensen in dit topic beginnen al met bakstenen te dreigen als je de naam "MacHouse" alleen maar laat vallenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:38 schreef Jarno het volgende:
Nouja, ik moet eerst maar eens zo'n ding zien te bemachtigen.
Zit toch nog enorm te twijfelen of ik nog een Mac winkel ga bezoeken. Welke is aan te raden?
Puik plan en in R'dam ken ik de weg. Je kunt ze daar ook uit laten breiden dus, mits op voorraad en alles?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik ben tevreden over de MacHouse in Rotterdam, maar sommige mensen in dit topic beginnen al met bakstenen te dreigen als je de naam "MacHouse" alleen maar laat vallen.
Bij de twee iMacs die ik daar gekocht heb werd het geheugen er gratis bijgezet. Ik kreeg zelfs korting omdat er 512 Mb uit één iMac kwam waar weer een reepje van 1 Gb voor terug werd gezet. Het werd gewoon verrekent en dat vind ik wel netjes. Gewoon even bellen en vragen of ze het op voorraad hebben. Zoja, apart laten zetten en je hebt de dag zelf nog een Mac in huis.
Visual Studio werk doe ik voornamelijk in Parallels. Alleen spellen waar ik geen OSX versie van kan krijgen gaat via Dual-boot.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:31 schreef Jarno het volgende:
Ik kan nu eigenlijk nog niet zo inschatten waar ik voor zou willen dualbooten. Vm-en lijkt me voorlopig goed genoeg.
Ja, pcies, daar zou ik het ook voor gebruiken. VS2005 is wel goed te draaien dus in een VM? Oh wacht, jij had een iMac he?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:43 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Visual Studio werk doe ik voornamelijk in Parallels.
Uiteraard. Gewoon ff aan de lokale Genius vragen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Puik plan en in R'dam ken ik de weg. Je kunt ze daar ook uit laten breiden dus, mits op voorraad en alles?
Ja, dat moet wel kunnen geloof ik. Hoewel een geheugen upgrade best makkelijk is, heb ik liever dat zij de Mac slopenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Puik plan en in R'dam ken ik de weg. Je kunt ze daar ook uit laten breiden dus, mits op voorraad en alles?
Niet, dus.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:45 schreef Jarno het volgende:
Die zitten toch waar eerst die hippe Nokia winkel zat, toch?
Ik ben ook tevreden over het maccentre op de lijnbaan.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:38 schreef Jarno het volgende:
Nouja, ik moet eerst maar eens zo'n ding zien te bemachtigen.
Zit toch nog enorm te twijfelen of ik nog een Mac winkel ga bezoeken. Welke is aan te raden?
Ik moet helaas Visual Studio 6.0 gebruiken (the horror!) maar dat werkte vlekkeloos in een VM. Heel Windows XP trouwens. Weinig problemen mee gehad. De iMac verschilt niet veel van een Macbook Pro trouwens. Op het shared video geheugen naquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, pcies, daar zou ik het ook voor gebruiken. VS2005 is wel goed te draaien dus in een VM? Oh wacht, jij had een iMac he?
Ik heb alleen mijn iPod op de Lijnbaan gekocht maar ik vond het een verschrikkelijk drukke winkel met hippe 17-jarige scholieren die je een Mac aansmeren.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:46 schreef Tijn het volgende:
Er zitten er 2 in Rotterdam. Eentje naar het station (waar ik hele kutte ervaringen mee heb) en eentje aan de Lijnbaan (geen idee hoe die gasten zijn).
Ze hoeven toch geen kennis te hebben? Tis een mac, die werkt gewoonquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:47 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb alleen mijn iPod op de Lijnbaan gekocht maar ik vond het een verschrikkelijk drukke winkel met hippe 17-jarige scholieren die je een Mac aansmeren.
Yikes.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens wil de lijnbaan 288,- hebben om mijn macbook van 1GB te upgraden naar 2GB inc inruilen van de huidige 1GB
Ja dan trekken ze dus nieuwwaarde 1GB erafquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Yikes.
Online kost het 'maar' 180 euro.
true.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ze hoeven toch geen kennis te hebben? Tis een mac, die werkt gewoon
*kuch*quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tis een mac, die werkt gewoon
Ach, bashen is altijd leuk. En tegengas is okay.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:53 schreef Anthraxx het volgende:
Hoe voelt het eigenlijk om tussen al die Apple-fanatici te posten Jarno? In het Vista topic ging je op een gegeven moment redelijk tekeer tegen al die Apple users dat ze moesten opbokken.
Er is 1 type die zeker werkt en die kost zo 95 euro per reepje. Dus als je hem nieuw koopt kan je 'm beter gelijk met 2GB kopenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:51 schreef Jarno het volgende:
Ja, maarja, de goedkoopste PC5300 S0 dimms die ik kan vinden zijn zo'n 70 euro, en dan weet ik dus geeneens of dat wel werkt. Dus da's toch tientjeswerk...
quote:
Je vraagt puberige computerverkopers hun leeftijd? Homo!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:57 schreef Q. het volgende:
Hij was bijna 18 hoor.
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:59 schreef Q. het volgende:
Hey, ik zit nog in de kast hoor.
Bij die zaak aan de Lijnbaan heb ik aardig wat tassen en skins gezien.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:00 schreef Jarno het volgende:
Hebben ze in die winkels trouwens ook een beetje keuze in van die tassen, die eh, skins ofzo?
Tassen? Ga je hemquote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:00 schreef Jarno het volgende:
Hebben ze in die winkels trouwens ook een beetje keuze in van die tassen, die eh, skins ofzo?
Nouja, eh, ik dacht vanneh, dat het dus een laptop was en dat je 'm dus - in principe - mee zou moeten kúnnen nemen mocht het zo eens voorkomen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tassen? Ga je hemmeenemen
dan?
Welnee! Een laptop is gewoon een langere penis voor op de bank.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, eh, ik dacht vanneh, dat het dus een laptop was en dat je 'm dus - in principe - mee zou moeten kúnnen nemen mocht het zo eens voorkomen.
Ofzo.
Hoe werk je de stoomkabels weg als je 's avonds bij het backlight van je toetsenbord een boek zit te lezen?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:02 schreef Anthraxx het volgende:
Al die Apple meuk is alleen maar om mijn huiskamer op te fleuren.
Wij werken Tijn. En mijn werkgever heeft een buro met een computer voor me klaarstaan. Dus het is een beetje nutteloos om dat ding mee te nemen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:02 schreef Tijn het volgende:
Euh... mis ik iets? Je neemt je laptop toch altijd, elke dag mee naar waar dan ook?
Ik wel
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:03 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Hoe werk je de stoomkabels weg als je 's avonds bij het backlight van je toetsenbord een boek zit te lezen?
Ik weet niet of ik nu nog wel een MacBook wil.quote:
Daarom heb ik ook de zwarte overwogen... een zwarte 13" penis!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:03 schreef Anthraxx het volgende:
Langere penis? Dan heb ik iets verkeerds gedaan met mijn iBook 12".
Op mijn stage had ik elke dag mijn laptop gewoon naast mijn PC staan. Je zag dan ook meteen het verschil tussen zo'n wazige Fujitsi-Siemens bak waarop 24 uur per dag Visual Studio 6.0 (quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wij werken Tijn. En mijn werkgever heeft een buro met een computer voor me klaarstaan. Dus het is een beetje nutteloos om dat ding mee te nemen.
Ja, dat gaf maar een troep in de kamer enzo.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, de stoomcomputer. Die heeft destijds de paardencomputer vervangen.
Er staat voor mij ook een bureau klaar, maar daar staat alleen een iCurve met muis en toetsenbordquote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wij werken Tijn. En mijn werkgever heeft een buro met een computer voor me klaarstaan. Dus het is een beetje nutteloos om dat ding mee te nemen.
Nerd.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:05 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Op mijn stage had ik elke dag mijn laptop gewoon naast mijn PC staan. Je zag dan ook meteen het verschil tussen zo'n wazige Fujitsi-Siemens bak waarop 24 uur per dag Visual Studio 6.0 () stond te draaien en zo'n flitsende 1.5 jaar oude iBook met OSX. Die laatste gebruikte ik eigenlijk voor alles behalve het programmeerwerk.
Oh, die van jou werkt op steveness?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, de stoomcomputer. Die heeft destijds de paardencomputer vervangen.
Het hangt een beetje van je baan en werkplek af, maar in principe vind ik het heel suf om privé meuk mee te nemen naar m'n werk. Eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:05 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Op mijn stage had ik elke dag mijn laptop gewoon naast mijn PC staan. Je zag dan ook meteen het verschil tussen zo'n wazige Fujitsi-Siemens bak waarop 24 uur per dag Visual Studio 6.0 () stond te draaien en zo'n flitsende 1.5 jaar oude iBook met OSX. Die laatste gebruikte ik eigenlijk voor alles behalve het programmeerwerk.
Plus dat dat paard nog eens beroerd rekende ook.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, dat gaf maar een troep in de kamer enzo.
Het woord 'stage' zei toch al genoeg?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het hangt een beetje van je baan en werkplek af, maar in principe vind ik het heel suf om privé meuk mee te nemen naar m'n werk. Eigenlijk.
Plus dat ik van m'n baas al een HP laptop heb.
Deste meer een reden om thuis niet het OS te gebruiken wat je op je werk ook al moet gebruikenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het hangt een beetje van je baan en werkplek af, maar in principe vind ik het heel suf om privé meuk mee te nemen naar m'n werk. Eigenlijk.
Daarom had je ook een Floating Point Unit nodig met een aantal Adders erin.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Plus dat dat paard nog eens beroerd rekende ook.
Mja. Ik heb er geen klachten over, maar het is dan ook verre van cool natuurlijk, zo'n ding.quote:
Met MacBook?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:09 schreef Jarno het volgende:
Ja, als vrouwlief ooit nog eens terugkomt uit R'dam ik ook
Helaasch.quote:
Alweer een nieuwe? Ik blijk kopen downloadenquote:Op woensdag 28 februari 2007 09:20 schreef Jarno het volgende:
Echt zo stom gewoon. Ik wilde gisteren even op de site van Parallels kijken en wat doc's downloaden, is heel die site gewoon plat. Dus ik dacht dat het internet gewoon weer kuren had, kijk ik een kwartier later, is heel die site er weer mét nieuwe versie..
Nouja, ik heb dus nooit de oude site gezien, maar gisteravond laat stond er ook een press release waarin deze versie werd aangekondigd dus ik ging er een beetje van uit dat 't ook een nieuwe versie was.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Alweer een nieuwe? Ik blijk kopen downloaden.
Kan ik gewoon m'n hele Vista PC meenemen!quote:Parallels Transporter - Migrate your entire real Windows PC to your new Mac, without reinstalling Windows or any applications!
http://tweakers.net/meukt(...)uild-3186-final.htmlquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Alweer een nieuwe? Ik blijk kopen downloaden.
Je krijgt een try-out van een maand ofzo.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:54 schreef Jarno het volgende:
Okay.
Wat zegt-ie?quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Whehehe, m'n Macbook kan tegen me praten
"You fucking retard, why are you talking to a Mac?"quote:
Mijn PowerBook vertelt moppenquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Whehehe, m'n Macbook kan tegen me praten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |