Ja die zit er bij. Die kan je trouwens ook van apple.com downloaden dacht ik, dat test programma.quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:57 schreef Swetsenegger het volgende:
heeft aperture een installer en zegt die bij de start "dit pakket bevat een programma dat bepaalt of de software op uw computer kan worden geinstalleerd. Als u niet zeker bent van de bron... etc"
Nu wilde ik een pakket van deze prijs eerst even uitproberen, dus ben ik inderdaad niet zeker van de bron. Maar klinkt dit normaal?
Terminal -> SSH ?quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:06 schreef TwyLight het volgende:
Weet iemand een programma voor OS X om op SSH in te loggen?
Mja eerst de zooi software voor de computer, omdat Bonjour anders geen drivers kan vinden...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:11 schreef nietzman het volgende:
Bonjour for Windows installeren en gaan, lijkt me.
Best grappig, dat de Bonjour XP Wizard geen drivers kon vinden van onze nieuwe printer, zelfs nadat ik die handmatig had geinstalleerd. Of althans, hij herkende de printer wel (ook met typenaam en zo) maar ik kon niet op volgende klikken om het af te ronden. Nu moet mijn PowerBook dus als printerserver dienen en dat is best irritant aangezien die er niet altijd is of aanstaat...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:18 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Mja eerst de zooi software voor de computer, omdat Bonjour anders geen drivers kan vinden...
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:13 schreef De_Hertog het volgende:
Ik zat me laatst een keer af te vragen waar het design van de iMac heen zou gaan. Het is altijd een 'mac en scherm in één' geval geweest, en het huidige design kan niet veel compacter, eigenlijk. En toen kwam ik in een ander topic de volgende mockup tegen:
[[url=http://farm1.static.flickr.com/78/182620068_bc564af776.jpg]afbeelding][/url]
De iMac in 2010? Ik ga vast sparen.
Toevallig kwam ik hier net even een vraagje stellen over netwerk schijven. Welke heb jij, en waarom die?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:06 schreef Rock-shocker het volgende:
Nieuwe printer en harde schijf aangesloten op AirPort Extreme, doen het allebei, nou nog vanaf de Windows lap van mijn pa
De grap is dat er op die nieuwe Extreme's de mogelijkheid bestaat om er een standaard USB harde schijf aan te hangen en die te sharen over het netwerk. Wel retetraag, maar goed, het werkt.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Toevallig kwam ik hier net even een vraagje stellen over netwerk schijven. Welke heb jij, en waarom die?
Ik was laatst even aan het rondkijken voor een externe harde schijf. Het is toch wel het handigste om er een te hebben die ik gewoon aan de router hang. Nu kwam ik de Plextor px-eh16l tegen. Een leuk apparaat, vooral omdat 'ie ook als dedicaded FTP-server te gebruiken is.
Op zich moet dit gewoon werken met Mac lijkt me? Bij een online shop stond een rood kruisje bij Mac compatibiliteit. Maar ik zie niet zo goed in waarom ik 'm niet gewoon als netwerk share zou kunnen mounten. Overigens is op de site van Plextor niks over Mac compatibiliteit te vinden. Bij systeemeisen staat alleen Windows.
ze zijn de DVD drive vergeten..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:13 schreef De_Hertog het volgende:
Ik zat me laatst een keer af te vragen waar het design van de iMac heen zou gaan. Het is altijd een 'mac en scherm in één' geval geweest, en het huidige design kan niet veel compacter, eigenlijk. En toen kwam ik in een ander topic de volgende mockup tegen:
[[url=http://farm1.static.flickr.com/78/182620068_bc564af776.jpg]afbeelding][/url]
De iMac in 2010? Ik ga vast sparen.
Vraag me nog af of je dan uberhaupt nog CD/DVD/HD DVD/ Blue Ray. hebt, en niet alles per internet of usb gaat.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ze zijn de DVD drive vergeten..
of toch niet, die zit heel onpraktisch op de achterkant zie ik
De dvd drive zit inderdaad een beetje vreemd, als het scherm 'uit' staat en dus geheel transparant is lijkt het alsof ie aan de voorkant open moet, en achterop zie ik geen dvd opening. Misschien is het idee dat er een opening voor een slot-loader aan de bovenkant zit. Hoe dan ook, het blijft fan-art, natuurlijkquote:Op maandag 26 februari 2007 14:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wie gebruikt nog DVD, ik eigenlijk bijna niet. Ik ben te lui om dingen weg te fikken als ik weer iets moet backuppen dan koop ik er weer een Externe HD bij, veel te veel moeite om alles wat ik heb weg te fikken. Verder dmg, bestanden kunnen makkelijk geopend worden. Dus over 5 jaar is het dingen downloaden met 100 Mbit tegen een betaalbare prijs en dan maakt die grootte ook niet meer zoveel uit.quote:Op maandag 26 februari 2007 14:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Understatement van de eeuw.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:11 schreef nietzman het volgende:
Windows Media player voor de Mac zuigt.
Die foutmelding krijg je omdat imageshack fok heeft geblokkeerd.quote:Op maandag 26 februari 2007 18:07 schreef P0rt0 het volgende:
Ik krijg elke keer deze foutmelding.
[[url=http://img402.imageshack.us/img402/6830/picture1cc3.th.png]afbeelding][/URL]
(erop klikken zorgt ervoor dat die tyfus kikker weggaat)
Tevens kan ik zulke films niet eens afspelen in Firefox, zoals: Klik
Ik krijg dat constant dit te zien:
[[url=http://img168.imageshack.us/img168/8154/picture2lu4.th.png]afbeelding][/URL]
(erop klikken zorgt ervoor dat die tyfus kikker weggaat)
Wie of wie kan mij hierbij helpen, want ik word er echt schijtziek van dat ik niet elk filmpje kan bezichtigen op inet
Dat ik die kutkikker zie is niet het probleem :p Klik eens voor de gein op beide kikkersquote:Op maandag 26 februari 2007 18:35 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Die foutmelding krijg je omdat imageshack fok heeft geblokkeerd.
Welke van de Flip4mac producten moet ik precies zien te scoren?quote:Op maandag 26 februari 2007 18:11 schreef nietzman het volgende:
Ga flip4mac scoren, Windows Media player voor de Mac zuigt.
De duurstequote:Op maandag 26 februari 2007 18:42 schreef P0rt0 het volgende:
[..]
Welke van de Flip4mac producten moet ik precies zien te scoren?
Windows Media® Components for QuickTime was geen hintquote:Op maandag 26 februari 2007 18:42 schreef P0rt0 het volgende:
[..]
Welke van de Flip4mac producten moet ik precies zien te scoren?
* Does it cost anything?quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor de SMS hoeren onder ons:
[afbeelding]
Callwave SMS widget
En ja het is gratis SMS'en..
Behalve het feit dat je in NL dus niet voor het ontvangen van een SMSje betaald. In amerika heb je nog het ietwat "onrechtvaardige systeem" dat degene die gebeld of geSMS'ed wordt ook nog moet betalen. Ik heb het zelf aan de lijve ondervonden met Cingular.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:21 schreef Ozzlewozzle het volgende:
[..]
* Does it cost anything?
It is free to send messages anywhere in the USA and Canada. Regular charges apply for the recipient.
Tja, hmm zou Apple er niks over zeggen in de firmware update? Is het niet gewoon een MP4 bestand wat afgespeeld wordt?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:18 schreef tonks het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=yFwEcmn26zI
Echt of nep!
Dat van die screensavers weten we nu inmiddels wel.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:48 schreef sanni het volgende:
Nieuwe Leopard pic's![]()
[afbeelding]
bron
Ik wil die screensaver met die kleurrijke iPod reclame nog wel hebben, ik had em heel vaak in de Apple Store's gezien. Maar je kan em nergens downloaden.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:48 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]
bron
Echt.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:18 schreef tonks het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=yFwEcmn26zI
Echt of nep!
TERING. ligt het aan mij of is die site zo sloom als een wandelende tak?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:48 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]
bron
Ligt niet aan jou.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:53 schreef TwyLight het volgende:
[..]
TERING. ligt het aan mij of is die site zo sloom als een wandelende tak?
een soort vista WOW effectquote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:07 schreef Q. het volgende:
Echt heel spannend zijn de veranderingen in Leopard niet.
Ik wilde het nog niet zeggen, maar zo denk ik er ook over op dit momentquote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:07 schreef Q. het volgende:
Ik wacht wel op X11.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:07 schreef Q. het volgende:
Ook niet echt direct een boel geld waard, alhoewel een fatsoenlijke implementatie van Spaces me wel okay lijkt.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik wilde het nog niet zeggen, maar zo denk ik er ook over op dit moment
Eerder een grote update dan een upgrade...
Jawel maar niet ¤129,-quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Ook niet echt direct een boel geld waard, alhoewel een fatsoenlijke implementatie van Spaces me wel okay lijkt.
Tof.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:41 schreef Jarno het volgende:
Hallo. Speciaal om hier mee te mogen posten wil ik ook een Mac (Book) gaan kopen.
Tof he?
Ja. Die dus. Maar ik twijfel nog over 1 of 2GB geheugen (2 dus) en hoe groot de HD moet zijn.quote:
2Gb, en zeker een 100 Gb HD.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja. Die dus. Maar ik twijfel nog over 1 of 2GB geheugen (2 dus) en hoe groot de HD moet zijn.
Goed zeg!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:41 schreef Jarno het volgende:
Hallo. Speciaal om hier mee te mogen posten wil ik ook een Mac (Book) gaan kopen.
Tof he?
Volgens mij is het haast niet de moeite om het níet gelijk maar door Apple erin te laten stouwen, toch?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja extra geheugen wil ik ook nog
http://www.apple.com/macosx/upgrade/requirements.htmlquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:54 schreef Q. het volgende:
Ik geloof niet dat OS X meer dan 2 gig schijfruimte gebruikt.
Geheugen in een MacBook is heel makkelijk zelf te installeren, accu er uit en voila. Heb ik gehoord.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij is het haast niet de moeite om het níet gelijk maar door Apple erin te laten stouwen, toch?
Ik hoorde dat het kei-moeilijk was met schroefjes en hendeltjes en als je het verkeerde type erin zet dan ontploft je Mac Book en dan gaat iedereen dood wegens rondvliegend accu zuur en zware metalen...quote:
Oh ja, sorry, je hebt gelijk. Ik was in de war met Packard Bell. Het lijkt ook zo veel op elkaar.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik hoorde dat het kei-moeilijk was met schroefjes en hendeltjes en als je het verkeerde type erin zet dan ontploft je Mac Book en dan gaat iedereen dood wegens rondvliegend accu zuur en zware metalen....
Ook wit he.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Oh ja, sorry, je hebt gelijk. Ik was in de war met Packard Bell. Het lijkt ook zo veel op elkaar.
Nou ze zijn wel duurquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij is het haast niet de moeite om het níet gelijk maar door Apple erin te laten stouwen, toch?
Dat verklaart waarom PBell users geen hersenen meer hebben.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Komt door het uitbijtende accuzuur.
Ongeveer. Maar je kunt er al direct een hoop afgooien. Of heb jij zin in Zweedse localisatie?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:49 schreef Jarno het volgende:
Ja. Dat van die 2GB was ik al wel zo'n beetje uit, want ik wil zeker gaan virtualiseren met Parallels. En dan is het wel prettig om die VM een beetje geheugen te kunnen geven.
Hoeveel nam OS X ook al weer in beslag? GB of 5 toch bij een beetje nette installatie?
Dat klinkt wel erg goed, trouwens. Dus je hoeft dan geen aparte VM-install meer te doen maar gebruikt gewoon je dual-boot installatie?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:24 schreef Anthraxx het volgende:
Nog mooier is dat je tegenwoordig met Bootcamp Windows kan installeren op een aparte partitie en via Parallels dezelfde installatie kan draaien binnen OSX.
Is dat zo? Hoe?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:24 schreef Anthraxx het volgende:
Nog mooier is dat je tegenwoordig met Bootcamp Windows kan installeren op een aparte partitie en via Parallels dezelfde installatie kan draaien binnen OSX.
Maar dat werkt toch helemaal niet op een Mac?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:26 schreef Anthraxx het volgende:
Nee. DigID geloof ik. Ik kom het wel een keer oppikken deze week.
Ja, je installeert eerst Windows via Bootcamp. Dan installeer je Parallels en je geeft op dat Windows zich op een Boot camp partitie bevindt. Na 5 minuten installatie gedoe werkt hetquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat klinkt wel erg goed, trouwens. Dus je hoeft dan geen aparte VM-install meer te doen maar gebruikt gewoon je dual-boot installatie?
In je Parallels user guide staat daar iets over vermeldt. Je moet kiezen voor 'Custom installation' iig. Daarin zit de optie 'Use Bootcamp'.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is dat zo? Hoe?
Ik installeer bootcamp en windows op een aparte partitie. Maar hoe krijg ik parallels dan zover dattie die installatie gebruikt?
Geen enkele. Maar mijn iMac heeft gewoon een Ati "ik heb veel videokracht whatever" kaart erin zitten.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
en welke games kan je sowieso spelen op een shared videokaart?
Nu heb ik parallels al geinstalleerd staan met een vmquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:28 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, je installeert eerst Windows via Bootcamp. Dan installeer je Parallels en je geeft op dat Windows zich op een Boot camp partitie bevindt. Na 5 minuten installatie gedoe werkt het. Blijkbaar maakt Parallels een tweede hardware profiel aan (welke niet default is; Via Bootcamp naar Windows booten geeft geen problemen) met daarin de stuurprogramma's voor Parallels. Werkt prima.
Nadeel van Bootcamp op dit moment is trouwens dat als je je toetsenbord niet veel gebruikt het ding ineens niet meer werkt. Dat zal wel een driver issue zijn, maar het moet wel opgelost worden.
OpenTTD!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
en welke games kan je sowieso spelen op een shared videokaart?
Ja maar Jarno neemt ook zo'n cheapass macbook net als ikquote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:29 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Geen enkele. Maar mijn iMac heeft gewoon een Ati "ik heb veel videokracht whatever" kaart erin zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |