Ik had het toch niet over fossiele brandstoffen.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:32 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Fossiele brandstoffen en uranium.
Naar die hoer moet je ook niet luisterenquote:Op zondag 18 februari 2007 13:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Geil ding, maar haar teksten zijn weird.
Lijkt me sterk. Hooguit een kloon van hem ofzo.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:48 schreef PJORourke het volgende:
Is Aaah nu echt geband?
Jawelquote:Op zondag 18 februari 2007 16:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik had het toch niet over fossiele brandstoffen.
Nee, het verrijkte uranium dat je voor kernenergie nodig hebt is bij voortzetting van gebruik over ongeveer 50 jaar op. Goed, er zal wel iemand hier zijn die zegt dat dat een groene leugen is van de (s)linkse IAEA, prima, maken we er 70 jaar van.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:56 schreef pberends het volgende:
De hoeveelheden uranium zijn oneindig, je kan het ook uit zeewater halen met de huidige olieprijzen.
De Amerikaanse vlaggen die de moslims verbranden zijn volgens mij allemaal in China gemaakt.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:00 schreef MrX1982 het volgende:
Zijn er al Chinese vlaggen verbrand?
Chicks in burka's love it.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:07 schreef MrX1982 het volgende:
Dan steken ze namaak vlaggen in de brand.
Wat is er eigenlijk sexy aan een vlag verbranden?
De Amerikaanse vlaggen die ze in Amerika verkopen komen ook gewoon uit China.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:07 schreef MrX1982 het volgende:
Dan steken ze namaak vlaggen in de brand.
Ik heb hier anders een Amerikaanse vlag die in Amerika is gemaakt.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:27 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De Amerikaanse vlaggen die ze in Amerika verkopen komen ook gewoon uit China.
Niet goed bij z'n hoofd.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.yobserver.com/article-11703.php
Duidelijk weer een moslim.
Oh, ja, ik kan niet kijken. Ik heb de mijne namelijk verbrand.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb hier anders een Amerikaanse vlag die in Amerika is gemaakt.
the devil incarnatequote:Op zondag 18 februari 2007 17:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.yobserver.com/article-11703.php
Duidelijk weer een moslim.
Wannabee moslim.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Oh, ja, ik kan niet kijken. Ik heb de mijne namelijk verbrand.
Als Aaah Smoothy citeert... kan ie nog posten. D'r zat ook nog wel een uur of wat tussen ook.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:48 schreef PJORourke het volgende:
Is Aaah nu echt geband?
Dat leek mij ook, maar hij had laatst een banverzoek gedaan in de FB.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:44 schreef sigme het volgende:
Als Aaah Smoothy citeert... kan ie nog posten. D'r zat ook nog wel een uur of wat tussen ook.
Het interesseert me eigenlijk niet, als je kijkt wat er de afgelopen 70 jaar is uitgevonden, vinden ze daar vast ook wel wat voor uit.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Jawel
[..]
Nee, het verrijkte uranium dat je voor kernenergie nodig hebt is bij voortzetting van gebruik over ongeveer 50 jaar op. Goed, er zal wel iemand hier zijn die zegt dat dat een groene leugen is van de (s)linkse IAEA, prima, maken we er 70 jaar van.
En dan pberends?
Voorlopig is er nog genoeg olie voor de komende paarhonderd jaar. Het zal alleen steeds moeilijker worden om het te winnen.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:01 schreef Autodidact het volgende:
Nee, het verrijkte uranium dat je voor kernenergie nodig hebt is bij voortzetting van gebruik over ongeveer 50 jaar op. Goed, er zal wel iemand hier zijn die zegt dat dat een groene leugen is van de (s)linkse IAEA, prima, maken we er 70 jaar van.
Waar staat dat trouwens in het door jou aangehaalde document? Volgens mij zit je dit gewoon uit je duim te zuigen.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:01 schreef Autodidact het volgende:
Nee, het verrijkte uranium dat je voor kernenergie nodig hebt is bij voortzetting van gebruik over ongeveer 50 jaar op.
Je plaatje doet het niet.quote:
nee, maar ik zit noodgedwongen thuis strepsils te sabbelen, ben m'n stem (grotendeels) kwijtquote:Op zondag 18 februari 2007 18:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Je plaatje doet het niet.
Miste je fok?
Jep. Iemand moet het doen.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:22 schreef Super7fighter het volgende:
In Marokko schoten zijn uitspraken in het verkeerde keelgat, in Pakistan zijn niet gecharmeerd en in Saudi-Arabie zijn ze ook al niet te blij met Wilders.
Nog 58 Moslimlanden en 1,25 miljard moslims te gaan. You go girl!![]()
ik zit trouwens al een tijdje met een brandende vraag, hoe noem je ook alweer een volwassen man die kleine meisjes neukt? Om de een of andere reden kom ik er maar niet opquote:Op zondag 18 februari 2007 18:22 schreef Super7fighter het volgende:
In Marokko schoten zijn uitspraken in het verkeerde keelgat, in Pakistan zijn niet gecharmeerd en in Saudi-Arabie zijn ze ook al niet te blij met Wilders.
Nog 58 Moslimlanden en 1,25 miljard moslims te gaan. You go girl!![]()
Een "Mohammedje".quote:Op zondag 18 februari 2007 18:37 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ik zit trouwens al een tijdje met een brandende vraag, hoe noem je ook alweer een volwassen man die kleine meisjes neukt? Om de een of andere reden kom ik er maar niet op![]()
Grafisch gezien:quote:Op zondag 18 februari 2007 18:42 schreef Godslasteraar het volgende:
meen je dat? gek, komt me niet bekend voor, maar als jij het zegt!
![]()
Ik had de publicatie uit het verkeerde jaar gepakt, deze is uit 2000. Dit zijn de conclusies van vorig jaar. Het komt er op neer dat een scherpe verhoging van de prijs van energie nodig is om de winning na 50 jaar nog lucratief te maken. Op dat moment verliest kernenergie het markttechnisch gezien van de alternatieven.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waar staat dat trouwens in het door jou aangehaalde document? Volgens mij zit je dit gewoon uit je duim te zuigen.
Duurzame energie bijvoorbeeld?quote:Op zondag 18 februari 2007 18:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Het interesseert me eigenlijk niet, als je kijkt wat er de afgelopen 70 jaar is uitgevonden, vinden ze daar vast ook wel wat voor uit.
Dat is nog maar de vraag. Als ik scheikundig technologen, die in elk geval de beschikking hebben over de echte cijfers, hierover spreek, dan beweren zij toch iets anders. Magoed, die zijn ook niet onbevooroordeeld.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:47 schreef Autodidact het volgende:
Zelfde geld voor fossiele brandstoffen, er zal nog voor honderden jaren in de gond zitten, maar op een gegeven moment is duurzame energie aantrekkelijker.
Gert Hekma.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:37 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ik zit trouwens al een tijdje met een brandende vraag, hoe noem je ook alweer een volwassen man die kleine meisjes neukt? Om de een of andere reden kom ik er maar niet op![]()
Dit rapport komt van scheikundigen die beschikking hebben over de cijfers.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Als ik scheikundig technologen, die in elk geval de beschikking hebben over de echte cijfers, hierover spreek, dan beweren zij toch iets anders. Magoed, die zijn ook niet onbevooroordeeld.
Maar eh.. als mensen er flink geld voor over hebben wordt het toch lucreatiever om duurdere methoden te gebruiken? Alternatieve energiebronnen hebben zo hun nadelen, ik denk dat er tot zeer hoge prijs markt blijft voor de ideale brandstof, die fossiele rotzooi.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:47 schreef Autodidact het volgende:
Zelfde geldt voor fossiele brandstoffen, er zal nog voor honderden jaren in de gond zitten, maar op een gegeven moment is duurzame energie aantrekkelijker.
Welk rapport? Je tweede link verwees naar een nieuwsbrief ofzo, met op zich best een interessant verhaaltje, maar waarin nauwelijks iets hard werd gemaakt.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dit rapport komt van scheikundigen die beschikking hebben over de cijfers.
Propria Curesquote:Op zondag 18 februari 2007 18:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ranzig, vies en voor het proletariaat.
Dit is een samenvatting van het jaarlijkse Red Book van het IAEA en NEA (staat gewoon in het artikel hoor). Als je echt geïnteresseerd bent in de grijze data kun je het wel in google opzoeken en kijken of de samenvatting klopt.quote:Op zondag 18 februari 2007 19:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Welk rapport? Je tweede link verwees naar een nieuwsbrief ofzo, met op zich best een interessant verhaaltje, maar waarin nauwelijks iets hard werd gemaakt.
Zelfde verhaal. Er zit veel, maar het wordt steeds duurder om het op te graven met als gevolg dat goedkopere alternatieven verkozen zullen worden.quote:Op zondag 18 februari 2007 19:00 schreef Lemmeb het volgende:
Anyway, ik doelde ook sowieso helemaal niet op de cijfers wat betreft uranium, maar wat betreft fossiele brandstoffen.
Ja, maar waarom zou je een op een gegeven moment duurder alternatief kiezen?quote:Op zondag 18 februari 2007 18:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar eh.. als mensen er flink geld voor over hebben wordt het toch lucreatiever om duurdere methoden te gebruiken?
En met welke reden denk je dat?quote:Op zondag 18 februari 2007 18:58 schreef sigme het volgende:
Alternatieve energiebronnen hebben zo hun nadelen, ik denk dat er tot zeer hoge prijs markt blijft voor de ideale brandstof, die fossiele rotzooi.
Omdat bij brandstof het niet alleen gaat om het prijsaspect, maar ook om zaken als vermogen-per-volume en dergelijke.quote:Op zondag 18 februari 2007 19:07 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zou je een op een gegeven moment duurder alternatief kiezen?
Bovenstaand. Alternatieve energiebronnen hebben niet als enige nadeel dat ze (nu) duurder zijn dan fossiele, maar vooral dat ze niet een vergelijkbaar vermogen geven. Of de actieradius is kleiner, of het volume veel groter, etc etc. Dát voordeel van fossiele brandstoffen blijft. Totdat het echt echt helemaal op is. Tot dat moment is er een steeds kleinere groep mensen die zich dat voordeel kan veroorloven.. wat het voordeel ervan relatief doet groeien.quote:[..]
En met welke reden denk je dat?
Je gaat voorbij aan de gigantische groei van efficiency in het opwekken van duurzamere energie. We weten dat fossiele brandstoffen een relatief hoog rendament kunnen hebben en dat het steeds duurder wordt, ook het rendament zal iets kunnen stijgen. We weten ook dat duurzamere manieren van energie opwekken een relatief laag rendement hebben, maar dat de efficiency hard groeit (kijk naar zonne-energie) terwijl de prijs daalt.quote:Op zondag 18 februari 2007 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Omdat bij brandstof het niet alleen gaat om het prijsaspect, maar ook om zaken als vermogen-per-volume en dergelijke.
[..]
Bovenstaand. Alternatieve energiebronnen hebben niet als enige nadeel dat ze (nu) duurder zijn dan fossiele, maar vooral dat ze niet een vergelijkbaar vermogen geven. Of de actieradius is kleiner, of het volume veel groter, etc etc. Dát voordeel van fossiele brandstoffen blijft. Totdat het echt echt helemaal op is. Tot dat moment is er een steeds kleinere groep mensen die zich dat voordeel kan veroorloven.. wat het voordeel ervan relatief doet groeien.
Tsja het zou kunnen, het zou ook niet. Het is maar net wie je erover spreekt.quote:Op zondag 18 februari 2007 19:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dit is een samenvatting van het jaarlijkse Red Book van het IAEA en NEA (staat gewoon in het artikel hoor). Als je echt geïnteresseerd bent in de grijze data kun je het wel in google opzoeken en kijken of de samenvatting klopt.
[..]
Zelfde verhaal. Er zit veel, maar het wordt steeds duurder om het op te graven met als gevolg dat goedkopere alternatieven verkozen zullen worden.
Als je een degelijk alternatief hebt voor IAEA's Red Book; ik ben benieuwd.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tsja het zou kunnen, het zou ook niet. Het is maar net wie je erover spreekt.
Nou ja, volgens mij schakel je niet zomaar over op wat anders als je hele economie op fossiele brandstoffen draait. Een economie die zich kundig anticipeert op andere energiebronnen en er onderzoek naar doet zal, lijkt me, een grote voorsprong hebben.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:02 schreef Lemmeb het volgende:
Ik moet het allemaal nog zien, wacht het rustig af en ben ervan overtuigd dat de energieproblemen vanzelf opgelost worden. Als de fossiele brandstof te duur wordt dan schakelen we gewoon over op wat anders. Idem voor uranium. Ik snap de hele heisa eerlijk gezegd niet zo.
Wat je bron ook is, het blijft koffiedik kijken.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:19 schreef Autodidact het volgende:
Als je een degelijk alternatief hebt voor IAEA's Red Book; ik ben benieuwd.
Je moet natuurlijk niet te vroeg overschakelen. Alles met beleid. Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van geld.quote:Nou ja, volgens mij schakel je niet zomaar over op wat anders als je hele economie op fossiele brandstoffen draait. Een economie die zich kundig anticipeert op andere energiebronnen en er onderzoek naar doet zal, lijkt me, een grote voorsprong hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |