Nee VVD is een door Verzekeringsmaatschappijen gesponsorde club mensen. we betalen nu al belasting die rechtstreeks wordt afgedragen aan de collectieve verzekeraars. Ik vind dat commerciele bedrijven hun eigen broek moeten ophouden zonder uit de staatsruif te vreten. VVD lijkt op Bush, die geeft ook zijn vrienden subsidie.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:39 schreef Blue_ei het volgende:
Nou lid worden van de VVD
Precies, voorlopig is er nog geen kernfusie, dus tot die tijd.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:42 schreef Genverbrander het volgende:
Kernenergie is niet meer dan een leuke tijdelijke oplossing totdat we genoeg schone energiebronnen hebben.
quote:Op zondag 18 februari 2007 12:44 schreef MrX1982 het volgende:
Is Samson dood dat de PvdA niet meer tegen kernenergie is?
quote:Frans Sluijter is energiedeskudige en PvdA-lid. Hij is voor de bouw van een derde kerncentrale. Diederik Samsom is ook energiedeskundige en Kamerlid voor de PVDA en ziet kernenergie niet zitten. Een debat tussen twee gelijkgestemden die het totaal met elkaar oneens zijn als het gaat om kernenergie. Nieuwe argumenten in een voordurend debat.
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/32325320/
Sja Samsom verliest duidelijk de controle over de milieutak van de PvdA.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:44 schreef MrX1982 het volgende:
Is Samson dood dat de PvdA niet meer tegen kernenergie is?
Is die buiging nog zo diep als Borssele volgende week ontploft?quote:Op zondag 18 februari 2007 12:44 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Precies, voorlopig is er nog geen kernfusie, dus tot die tijd.
KERNENERGIE!
![]()
quote:Op zondag 18 februari 2007 12:47 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Is die buiging nog zo diep als Borssele volgende week ontploft?
ahhaha ja heel grappig he, want een kerncentrale die ontploft, dat is wel zo onrealistisch, beste grap ooit.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]!
Leuke opmerking, dat soort grappen moet je vaker maken.
Zo zo intern debat. Goede ontwikkeling dat ze zich bij de PvdA niet meer laten gijzelen door een milieudogmaticus.quote:
Ik vind het anders zeer vermakelijkquote:Op zondag 18 februari 2007 12:48 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
ahhaha ja heel grappig he, want een kerncentrale die ontploft, dat is wel zo onrealistisch, beste grap ooit.![]()
![]()
Dude. Die kans is wel zo marginaal. Er vallen per jaar gemiddeld meer doden door de uitstoot van energiecentrales op basis van fossiele brandstoffen, dan door kerncentrales.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:47 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Kijk dat is nou juist het probleem. Borssele zal minder snel ontploffen dan de uranium verijkins fabriek in almelo of het opslag centrum (moo groot geel gebouw), wat naast Borssele staatquote:Op zondag 18 februari 2007 12:47 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Nee, is een beetje dom, met als doel bangmakerij, een atoomcentrale kan niet ontploffen maar heeft een meltdown risico, maar het is zaak om de techniek versnelt te gaan ontwikkelen met controlefaciliteiten.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het anders zeer vermakelijk.
Dan zijn de meesten die hier posten dood.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:47 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Heb je zelf buitenhof gekeken? Het werd namelijk wel een stukje anders gebracht dan jij nu doet.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:37 schreef henkway het volgende:
De PVDA is voor kernenergie,( bron BUITENHOF) een ontwikkeling die ik als PVDA mens van harte toejuich.Het afval blijkt nu geen overwegend bezwaar meer. (Mits afdoende gecontroleerd opgeslagen)
![]()
Volgens mij heb jij nogal oppervlakkig naar Buitenhof gekeken...quote:Op zondag 18 februari 2007 12:37 schreef henkway het volgende:
De PVDA is voor kernenergie,( bron BUITENHOF) een ontwikkeling die ik als PVDA mens van harte toejuich.Het afval blijkt nu geen overwegend bezwaar meer. (Mits afdoende gecontroleerd opgeslagen)
![]()
Ja inderdaad, dit zal veel mensen goed doen, die weten dat kernenergie Noodzaak is. En een nieuwe kerncentrale is dus zeer wel bespreekbaar, ook omdat Nederland zwaar achter loopt en alleen boven water blijft dankzij Slochteren .quote:Op zondag 18 februari 2007 12:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zo zo intern debat. Goede ontwikkeling dat ze zich bij de PvdA niet meer laten gijzelen door een milieudogmaticus.
Nu is natuurlijk de vraag wat je met dit hernieuwde standpunt moet. Een nieuwe kerncentrale zal er niet snel komen.
Wel een ouder type kerncentrale dan hier in Nederland ja; de ramp ontstond echter niet door het type kercentrale maar door gebrek aan onderhoud daarvan... Hopelijk blijven ze hier dus nog wel even geld in stoppen om zo'n ramp hier te voorkomen. Wat voor energie je ook gebruikt, er zitten altijd nadelen aan. Tot die tijd hoop ik dat ze meer gebruik gaan maken van windmolens enzoquote:Op zondag 18 februari 2007 12:51 schreef optifree het volgende:
[..]
Kijk dat is nou juist het probleem. Borssele zal minder snel ontploffen dan de uranium verijkins fabriek in almelo of het opslag centrum (moo groot geel gebouw), wat naast Borssele staat![]()
Jij denkt namelijk aan Tjernobyl...echter is dat een oud soort type reactor die wij niet in Nederland hebben![]()
Nee, want de voorstander werd gevraagd om de nadelen te noemen en de tegenstander werd gevraagd om de voordelen te noemen, met als gezamelijke conclusie dat de PVDA voor is, omdat er te weinig nadelen zijnquote:Op zondag 18 februari 2007 13:08 schreef Ooster het volgende:
[..]
Heb je zelf buitenhof gekeken? Het werd namelijk wel een stukje anders gebracht dan jij nu doet.
Daarnaast denk ik wel dat je enigszins gelijk hebt, Samson liet de meeste en grootste nadelen van kernenergie gewoon liggen. Net als de meeste voorstanders van kernenergie, en had het "slechts" over het afvalprobleem en het veiligheidsprobleem. Ja zo kan ik ook mijn mening bijstellen!
Nou zeg, als je op deze manier tot een conclusie komt is het gebaseerd op lucht. Je bent echt geen knip voor je neus waard als je op deze manier bij jezelf tot een conclusie komt. Het lijkt me op deze manier nogal een kansloos topic.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:12 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee, want de voorstander werd gevraagd om de nadelen te noemen en de tegenstander werd gevraagd om de voordelen te noemen, met als gezamelijke conclusie dat de PVDA voor is, omdat er te weinig nadelen zijn
Tussen kunnen en doen zit een groot gat en dat gat wordt vaak genegeerd.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:34 schreef pberends het volgende:
Grappig inderdaad dat Samsom gewoon zei dat hij eigenlijk harstikke pro-kernenergie was. Zelfs het Tjernobyl-leugen gaf hij ook gewoon toe. Dat centrales nooit meer kunnen ontploffen zoals in Tjernobyl
.
Alleen over het afval loog hij glashard. Zegt ie 240.000, maar je kunt het tegenwoordig zo bewerken dat het net zo schadelijk wordt als zonnestraling (niet dus!).
quote:
klopt idd erg onrealistischquote:Op zondag 18 februari 2007 12:48 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
ahhaha ja heel grappig he, want een kerncentrale die ontploft, dat is wel zo onrealistisch, beste grap ooit.![]()
![]()
of we het nu duur uit frankrijk halen of het hier opwekken het afval gaat toch altijd naar frankrijk omdat die leading zijn op dat gebied.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:37 schreef Ooster het volgende:
[..]
Tussen kunnen en doen zit een groot gat en dat gat wordt vaak genegeerd.
Dat is inderdaad zeer hypocriet. We moeten zelf veel meer inzetten op duurzame energie en energie besparen.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
of we het nu duur uit frankrijk halen of het hier opwekken het afval gaat toch altijd naar frankrijk omdat die leading zijn op dat gebied.
Zoals in America in Yucca Mountain?quote:Op zondag 18 februari 2007 12:37 schreef henkway het volgende:
![]()
Het is toch goed als mensen in een discussie gezamelijk tot de conclusie komen dat de PVDA als geheel momenteel voor kernenergie is en dus afstappen van een fundamentalistisch denkenquote:Op zondag 18 februari 2007 13:19 schreef Ooster het volgende:
[..]
Nou zeg, als je op deze manier tot een conclusie komt is het gebaseerd op lucht. Je bent echt geen knip voor je neus waard als je op deze manier bij jezelf tot een conclusie komt. Het lijkt me op deze manier nogal een kansloos topic.
En inderdaad zoals je in je OP al zei: "Het afval is geen overwegend bezwaar". Daar ben ik het met je eens. Er zijn namelijk veel grotere bezwaren.
Na die tijd ook.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:44 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Precies, voorlopig is er nog geen kernfusie, dus tot die tijd.
KERNENERGIE!
![]()
Het lijken wel voetbalsupporters.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Wat een topic.
Ja kernenergieeee!!!!!! toppie!
Je hebt er duidelijk weinig kaas van gegeten.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:11 schreef Kimsalabim het volgende:
[..]
Wel een ouder type kerncentrale dan hier in Nederland ja; de ramp ontstond echter niet door het type kercentrale maar door gebrek aan onderhoud daarvan...
Hij heeft wel gelijk wat betreft dat tweede.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je hebt er duidelijk weinig kaas van gegeten.
quote:
Dat tweede is juist complete onzin. Het zal best zo zijn dat de kerncentrale slecht onderhouden was en dat dat de aanleiding was voor het ongeluk dat tot de ramp leidde. Maar het was nooit zo'n ramp geworden als het een moderne kerncentrale was geweest, hoe slecht onderhouden het ding ook was.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk wat betreft dat tweede.
Ik weet genoeg van Tsjernobyl af. Ik dacht dat je bedoelde dat onderhoud ook geen factor was. Excuseert U mijquote:Op zondag 18 februari 2007 17:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat tweede is juist complete onzin. Het zal best zo zijn dat de kerncentrale slecht onderhouden was en dat dat de aanleiding was voor het ongeluk dat tot de ramp leidde. Maar het was nooit zo'n ramp geworden als het een moderne kerncentrale was geweest, hoe slecht onderhouden het ding ook was.
Misschien wordt het tijd dat je je er eens echt in gaat verdiepen. Volg eens een college Kernreactorkunde in Delft ofzo, misschien dat je het dan begrijpt. Het heeft allemaal met metastabiele evenwichten te maken. Bij een moderne kernreactor moet je ongelofelijk veel moeite doen om het ding überhaupt aan de gang te houden. Als er wat mis gaat dooft het ding uit, simpel. Bij dat Tsjerno-ding was het precies andersom.
In ieder geval veel en veeeeeeel beter dan al die oude kolencentrales die zo opgehemeld wordenquote:Op zondag 18 februari 2007 16:44 schreef Bertwilwat het volgende:
Kernenergiecentrales, nauwelijks CO2 uitstoot, dus beter tegen opwarming van het klimaat
Door wie worden die opgehemeld dan?quote:Op zondag 18 februari 2007 17:48 schreef henkway het volgende:
[..]
In ieder geval veel en veeeeeeel beter dan al die oude kolencentrales die zo opgehemeld worden![]()
Nah.....Dat valt vies tegen. In de praktijik is de uitstoot CO2 per Kwh elektriciteit misschien de helft lager. Besparen en duurzame energie is hoe dan ook hard nodig ipv dit soort schijn oplossingen.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:44 schreef Bertwilwat het volgende:
Kernenergiecentrales, nauwelijks CO2 uitstoot, dus beter tegen opwarming van het klimaat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |