abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46431401
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:41 schreef Kaffer het volgende:
Inteelt is meer dan genetische drift .
dieren paren bij voorkeur met hun familileden .
De jonge vogels van een ooievaarfarm trekken weg maar keren terug naar dezelfde plek om te paren met hun broers en zussen .
Dit is gedrag .
Ze kunnen evengoed naar een andere plaats gaan om te paren .
Naar dezelfde plek gaan is wat anders dan met je familie paren.
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
  zondag 18 februari 2007 @ 17:09:17 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_46431429
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:03 schreef Kaffer het volgende:
Stel dat menselijke steden zouden verdwijnen dan zouden enkel de stadsduiven die terugvallen op unieke rotsduiven nog kunnen overleven .
Nou, de evolutie zoals we die kennen, is al zeker anderhalf miljard jaar gaande, er zijn in die tijd vele honderden miljoenen diersoorten geweest. Zo'n situatie zoals jij die schetst is ongetwijfeld al vele malen voorgekomen. Dus nu is de vraag, als het schijnbaar niet denkbeeldig is, hoe vaak is de evolutie teruggegaan in haar eigen voetstappen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46431450
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:36 schreef Kaffer het volgende:
Ik meen van niet .
Als ze kunnen paren met elkaar kunnen ze terugkeren naar de unieke vorm .
Voorbeeld , stadsduiven zijn mutanten van rotsduiven .
elke generatie telt terugslagen naae de unieke rotsduif ;
Het is dus niet denkbeeldig dat de stadsduif volledig terugmuteert naar de unieke rodsduif , en dan is het geen nieuwe soort .
Ander voorbeeld : leeuwen en tijgers ( 3 miljoen jaar geleden ontstaan ) zijn geen unieke soorten maar slechts mutanten van de grote katachtige , meer dan 10 miljoen jaar geleden ontstaan .
Tijgers en leeuwen zien elkaar net als partners en kunnen ook geen geslachtsrijpe nakomelingen krijgen. Dus is het een andere soort.
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
pi_46431471
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Of ze vinden wat anders natuurlijk.
Buiten steden en dorpskernen vindt je geen stadsduiven .
In de bomen zie ik ze alvast niet te wonen .
pi_46431538
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:10 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Buiten steden en dorpskernen vindt je geen stadsduiven .
In de bomen zie ik ze alvast niet te wonen .
En dan sluit je meteen uit dat ze niet iets anders kunnen vinden?

Ze hebben zich ook aangepast op het leven in steden, kunnen ze zich ook weer ergens anders aan aanpassen. Of niet, en dan sterven ze uit (als er geen steden meer zijn).
pi_46431686
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:08 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Naar dezelfde plek gaan is wat anders dan met je familie paren.
Stel dat er op die ooievaarsfarm 50 exemplaren vertoeven dan zijn ze allen indirecte familie toch ?
Jonge ooievaars worden regelmatig uitgerust met zendertjes en zie , ze keren terug naar hun familie om daar te paren .
pi_46431744
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou, de evolutie zoals we die kennen, is al zeker anderhalf miljard jaar gaande, er zijn in die tijd vele honderden miljoenen diersoorten geweest. Zo'n situatie zoals jij die schetst is ongetwijfeld al vele malen voorgekomen. Dus nu is de vraag, als het schijnbaar niet denkbeeldig is, hoe vaak is de evolutie teruggegaan in haar eigen voetstappen?
Ik doel enkel dat mutanten weinig keuze hebben , ofwel terugkeren naar hun unieke vorm ofwel uitsterven .
pi_46431772
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:18 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Ik doel enkel dat mutanten weinig keuze hebben , ofwel terugkeren naar hun unieke vorm ofwel uitsterven .
Waarom, ze kunnen toch een andere niche vinden?
pi_46431787
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:09 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Tijgers en leeuwen zien elkaar net als partners en kunnen ook geen geslachtsrijpe nakomelingen krijgen. Dus is het een andere soort.
Vrouwtjeslijgers zijn vruchtbaar .
Of ze elkaar als partners zien kun je niet nagaan want ze leven in verschillende gebieden .
pi_46431824
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom, ze kunnen toch een andere niche vinden?
Dat is wat mutanten permanent doen , zich opsplitsen in steeds meer specifieke groepen .
Krijg je dan een nieuwe soort ?
Nee , dan krijg je inteelt .
pi_46431846
quote:

[..]

Sabeltandtijgers zijn toch verschillende malen geëvolueerd?
pi_46431923
quote:
3.9 miljard jaar. Zo oud zijn de oudste sporen van leven.
Neil deGrasse Tyson
  zondag 18 februari 2007 @ 17:26:56 #113
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_46431983
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:23 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Moest het dan nog zijn dat je die link naar die muisvogels zelf had gevonden , maar nee .
Je volgt de discussie , wacht tot iemand een slordigheid begaat en dan maar emmeren .
Does nie zo de slechte verliezer zijn joh Je hebt je claim verloren. Accepteer dat.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_46431989
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:22 schreef Wombcat het volgende:
Sabeltandtijgers zijn toch verschillende malen geëvolueerd?
Ja.
Neil deGrasse Tyson
  zondag 18 februari 2007 @ 17:27:22 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_46432002
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:21 schreef Kaffer het volgende:
Dat is wat mutanten permanent doen , zich opsplitsen in steeds meer specifieke groepen .
Er is onderzoek gedaan naar de menselijke afstammingslijn, wat blijkt? Zo'n twintig generaties terug was er een vrouw, waar alle mensen vanaf stammen. Dat betekent dus dat als jij ooit kinderen krijgt, het volgens jouw definitie inteelt is.
Als ik jou was, zou ik dus maar nooit kinderen nemen, want het zijn ongetwijfeld verschrikkelijk misvormde mutanten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46432049
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:26 schreef ATuin-hek het volgende:
Does nie zo de slechte verliezer zijn joh Je hebt je claim verloren. Accepteer dat.
Doet ie niet, hij blijft stug doorgaan. Zo zijn creatonisten/fundamentalisten. Die willen hun mening niet bijstellen.
Neil deGrasse Tyson
pi_46432067
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:21 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Hoe komt het dan dat uit fossielen juist blijkt dat er steeds meer variatie is ontstaan en het van eenvoudige naar ingewikkelde levensvormen is gegaan? Is God bezig met trial and error, en creeërt 'ie af en toe wat nieuws?
  zondag 18 februari 2007 @ 17:30:15 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_46432102
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:25 schreef Bart1984 het volgende:
3.9 miljard jaar. Zo oud zijn de oudste sporen van leven.
Ja, heel fascinerend. Maar de vraag is een beetje of de huidige evolutietheorie toen van toepassing was.
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:27 schreef Bart1984 het volgende:
Ja.
Katachtigen met grote tanden zijn verschillende keren geevolueerd, maar de exacte sabeltandtijder, Simolodon, voor zover ik weet niet.
pi_46432121
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, heel fascinerend. Maar de vraag is een beetje of de huidige evolutietheorie toen van toepassing was.
[..]
Hoezo?
pi_46432202
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:18 schreef Kaffer het volgende:
Nee, want sommige mutanten nemen de populatie over. Zoals bijvoorbeeld bij de katoenmot is gebeurd. Die is zo geevolueerd dat hij resistent is tegen insecticide.
Neil deGrasse Tyson
  zondag 18 februari 2007 @ 17:35:04 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_46432250
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:30 schreef Wombcat het volgende:
Hoezo?
Volgens mij betreft het vooral losse RNA strengen, en kun je niet echt spreken van overerving en populatiedynamica. Ongetwijfeld zullen een paar basale evolutionaire technieken wel toepasbaar zijn, maar de hele evolutietheorie?
pi_46432318
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:30 schreef speknek het volgende:
Ja, als er sprake van leven is, dan is de evolutietheorie erop van toepassing.
quote:
Katachtigen met grote tanden zijn verschillende keren geevolueerd, maar de exacte sabeltandtijder, Simolodon, voor zover ik weet niet.
Het waren verschillende soorten. Ze waren ook niet allemaal even groot.
Neil deGrasse Tyson
  zondag 18 februari 2007 @ 17:46:12 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_46432583
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:37 schreef Bart1984 het volgende:
Het waren verschillende soorten. Ze waren ook niet allemaal even groot.
Ja precies. Wat Kaffer beweert is dat je zeg een Megantereon hebt, die langere tanden krijgt totdat het een Smilodon wordt, maar dan gaan de dieren met zachte nekken dood, dus daarna evolueert de Smilodon weer terug naar de Megantereon. Dat is statistisch vrijwel onmogelijk.
pi_46432763
Dit is een sabeltandkat genaamd dinofelis

En dit is een andere genaamd, smilodon

En, er zijn nog wel meer verschillende soorten sabeltandkatten.
Neil deGrasse Tyson
pi_46433068
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Er is onderzoek gedaan naar de menselijke afstammingslijn, wat blijkt? Zo'n twintig generaties terug was er een vrouw, waar alle mensen vanaf stammen.
Speknek, Dat klopt natuurlijk niet.
De laatste gemeenschappelijke vrouwelijke voorouder van alle mensen is wel heel wat langer geleden dan twintig generaties.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_46433140
De oudste menselijke resten zijn 195.000 jaar oud. Dus dat zullen idd wel wat meer dan 20 generatie's zijn
Neil deGrasse Tyson
pi_46433141
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:05 schreef barthol het volgende:

[..]

De laatste gemeenschappelijke vrouwelijke voorouder van alle mensen is wel heel wat langer geleden dan twintig generaties.
Kan me toch ook herinneren zoiets gelezen te hebben.
Was misschienw el wat langer als 20 generaties, maar ging om iemand uit de middeleeuwen of zo.
pi_46433169
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:08 schreef Bart1984 het volgende:
De oudste menselijke resten zijn 195.000 jaar oud. Dus dat zullen idd wel wat meer dan 20 generatie's zijn
Da's wat anders.
pi_46433229
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:16 schreef Kaffer het volgende:
Stel dat er op die ooievaarsfarm 50 exemplaren vertoeven dan zijn ze allen indirecte familie toch ?
Jonge ooievaars worden regelmatig uitgerust met zendertjes en zie , ze keren terug naar hun familie om daar te paren .
Tot op zekere hoogte is alles familie van elkaar omdat al het leven op aarde 1 gemeenschappelijke voorouder heeft.
Neil deGrasse Tyson
pi_46433389
Het kan wel zo zijn, dat in een bepaalde streek, met weinig import, de plaatselijke bevolking een gemeenschappelijke voorouder heeft in de middeleeuwen. Maar dat is dan meer locaal.

Van de mt-Eve, de meest recente gemeenschappelijke vrouwelijke voorouder van alle mensen die nu leven, wordt geschat dat zij ongeveer 140.000 jaar geleden heeft geleefd.
De Y-Adam ongeveer de helft korter geleden. Tussen 90.000 en 60.000 jaar geleden.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  zondag 18 februari 2007 @ 18:48:12 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_46434099
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:08 schreef Wombcat het volgende:
Kan me toch ook herinneren zoiets gelezen te hebben.
Was misschienw el wat langer als 20 generaties, maar ging om iemand uit de middeleeuwen of zo.
Ja, ik had het uit the Ancestor's Tale. Ik was inderdaad confuus, het ging toen om het Westen, of specifieker Engeland. En 40 generaties, dus ergens in het jaar 1000.
pi_46434525
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 18:53 schreef Rasing het volgende:

[..]

Zo maar even gezocht op wikipedia, de 'muisvogels'. Geen idee wat het voor beestjes zijn, maar de moderne muisvogels verschijnen in het midden-Mioceen, grofweg 15 miljoen jaar geleden.
Ik heb nog wat informatie gezocht over die muisvogels omdat ik het maar raar vind .
Welnu , die vogels zijn simpelweg mutanten .
De unieke vorm is ontstaan in het Oligoceen .
Vergelijk het met het feit dat de zwarte merel in het Eoceen is ontstaan , een paar gekleurde mutanten ontwikkeld en tenslotte uitsterft .
Dan heb je geen nieuwe soort want mutanten kunnen terug muteren .
Om te weten hoe muisvogeltjes er uitzien , dees link ,
http://home.wanadoo.nl/bendoensen/bendoensen/maart.htm
pi_46434602
quote:
Op zondag 18 februari 2007 17:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Lekker niet .
De unieke muisvogels zijn in het Eoceen ontstaan .
Wat nu overblijft zijn mutantjes .
eerst controleren , dan roepen is de boodschap !
pi_46434702
Ja, die Mitachondraal-dna lijn en die Y-chromosomaal-dna lijn zijn natuurlijk maar 2 lijnen van je uitwaaierende stamboom, en als je naar alle lijnen kijkt..... Ik geloof zeker wel dat ik dan in zo'n 20 a 30 generaties een voorouder deel met alle mensen die roots hebben in Zuid Holland.
  zondag 18 februari 2007 @ 19:22:55 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_46435076
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:03 schreef Kaffer het volgende:
Zouden wij terug kunnen muteren naar Australopithecus?
pi_46435260
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Zouden wij terug kunnen muteren naar Australopithecus?
Wie zegt dat we van die rare kwast zijn ?
En daarenboven het verschil tussen mensen en dieren is dat mensen willen vooruitgaan , dieren niet .
Het incesttaboe bij mensen vindt je bij dieren niet .
Ook het opsplitsen in mutantengroepen vindt je niet terug bij mensen .
Vandaar , er zijn essentiele verschillen te vinden tussen mensen en dieren wat de evolutie verder op de helling zet .
  zondag 18 februari 2007 @ 20:00:49 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_46436149
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:30 schreef Kaffer het volgende:
Dezelfde mensen die zeggen dat tijgers en katten van een oerkatachtige komen. En dat vogels zich tussen de 55 en 35 miljoen jaar geleden gevormd hebben. .
quote:
En daarenboven het verschil tussen mensen en dieren is dat mensen willen vooruitgaan , dieren niet .
Het incesttaboe bij mensen vindt je bij dieren niet .
Vandaar , er zijn essentiele verschillen te vinden tussen mensen en dieren wat de evolutie verder op de helling zet .
Hoe denk je dat de verschillende kleuren mensen er gekomen zijn? Er zijn trouwens genoeg diersoorten die niet aan incest doen, en genoeg mensen over de geschiedenis heen die wel aan incest deden. Je ziet het nog steeds veel in de arabische / grotere turkse werelden. Alle koningshuizen zijn ook incest.

Maar goed, even terug naar het punt dat je negeerde, elke mens is inteelt, volgens jouw definitie.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:02:13 #138
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_46436198
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:05 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Lekker niet .
De unieke muisvogels zijn in het Eoceen ontstaan .
Wat nu overblijft zijn mutantjes .
eerst controleren , dan roepen is de boodschap !
Wellus
quote:
Moderne muisvogels verschijnen pas in het midden-Mioceen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Coliiformes

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mioceen

Duidelijk gevalletje niet willen lezen
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_46436854
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:30 schreef Kaffer het volgende:
Het incesttaboe bij mensen vindt je bij dieren niet
Taboe misschien niet maar de natuur heeft wel trucjes om incest te voorkomen. Bijvoorbeeld dat mannentjes leeuwen als ze volwassen zijn de groep moeten verlaten en een andere groep moeten veroveren.
quote:
Wat gek dat er dan zo veel zwarte mensen in afrika leven en in europa veel blanke mensen en in het oosten van de wereld weer veel mensen met een wat geelige huid. Onzin natuurlijk dat er bij mensen geen nieuwe varianten ontstaan.
quote:
Nee, moet je mensen maar eens in een omgeving zetten waar er te weinig te eten is en waar ze moeten knokken om te overleven. Denk je dat mensen dan nog zo aardig zijn? Natuurlijk niet, het word knokken om te overleven, weg regels. Denk je dat huisdieren dan nog veilig zijn? Nee natuurlijk niet, die worden gewoon opgevreten. Overleven daar gaat het om.
Neil deGrasse Tyson
pi_46437406
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wellus
[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Coliiformes

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mioceen

Duidelijk gevalletje niet willen lezen
Die links zijn hier toch al gegeven ?
Nogmaals , vergelijk het met de leeuw en de tijger die uit de unieke vorm van de grote katachtige zijn ontstaan .
Leeuwen en tijgers zijn simpelweg mutanten ontstaan uit de unieke katachtige .
De huidige muisvogels kunnen paren en vruchtbare nakomelingen krijgen met elkaar , mutanten dus .
Ik heb hier toch al links genoeg opgegeven over eenden , ganzen en serinussoorten die vruchtbare nakomelingen kunnen krijgen met elkaar ?
Mutanten , nogmaals .
pi_46437472
hee kaffer, als creatonisme waar zou zijn zouden verschillende soorten niet met elkaar kunnen paren en nakomelingen kunnen krijgen omdat het compleet aparte soorten zijn omdat ze apart geschapen zijn. Als evolutie waar is zouden verschillende dieren nog met elkaar kunnen paren en nakomelingen kunnen krijgen (die meestal onvruchtbaar zijn) omdat de genetische verschillen erg klein zijn.
Neil deGrasse Tyson
pi_46437622
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:00 schreef speknek het volgende:

Hoe denk je dat de verschillende kleuren mensen er gekomen zijn? Er zijn trouwens genoeg diersoorten die niet aan incest doen, en genoeg mensen over de geschiedenis heen die wel aan incest deden. Je ziet het nog steeds veel in de arabische / grotere turkse werelden. Alle koningshuizen zijn ook incest.

Maar goed, even terug naar het punt dat je negeerde, elke mens is inteelt, volgens jouw definitie.
Mensen neigen niet naar inteelt .
als mensen zich ontwikkelen in verschillende gebieden zie je natuurlijk aparte rassen .
Als ze kontact hebben met elkaar gaan ze elkaar NIET seksueel uit de weg .
De huidige wereld is één grote multiraciale smeltkroes aan het worden .
Wat een verschil met dieren .
Blauwe reigers en zilverreigers leven in het zuiden vaak in grote kolonies bijeen .
Haast nooit gebeurt het dat een blauwe reiger met een zilverreiger gaat paren .
Dieren neigen dus naar opsplitsen in mutantengroepen , mensen doen het tegendeel .
Verschillende afkomst ?
pi_46437736
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:36 schreef Bart1984 het volgende:
hee kaffer, als creatonisme waar zou zijn zouden verschillende soorten niet met elkaar kunnen paren en nakomelingen kunnen krijgen omdat het compleet aparte soorten zijn omdat ze apart geschapen zijn. Als evolutie waar is zouden verschillende dieren nog met elkaar kunnen paren en nakomelingen kunnen krijgen (die meestal onvruchtbaar zijn) omdat de genetische verschillen erg klein zijn.
Verschillende soorten kunnen geen vruchtbare nakomelingen krijgen .
zie je al een kat op een konijn zitten ...
Als ze vruchtbare nakomelingen kunnen krijgen zijn het nogmaals mutanten ontstaan uit de unieke soort , da's alles .
pi_46437774
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:03 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Ik heb nog wat informatie gezocht over die muisvogels omdat ik het maar raar vind .
Welnu , die vogels zijn simpelweg mutanten .
De unieke vorm is ontstaan in het Oligoceen .
Vergelijk het met het feit dat de zwarte merel in het Eoceen is ontstaan , een paar gekleurde mutanten ontwikkeld en tenslotte uitsterft .
Om te weten hoe muisvogeltjes er uitzien , dees link ,
http://home.wanadoo.nl/bendoensen/bendoensen/maart.htm
Zucht.. ga eens een aantal colleges biologie bijwonen.. dan kom je er misschien achter dat de natuur toch wat anders in elkaar zit dan dat jij vermoed.. er zijn hier zoveel mensen die jouw ongelijk telkens aantonen. jij maakt een heleboel interpretatie fouten van de verschillende begrippen die met evolutie te maken hebben. maw: je hebt e klok wel horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangt
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_46438069
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:42 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Als ze vruchtbare nakomelingen kunnen krijgen zijn het nogmaals mutanten ontstaan uit de unieke soort , da's alles .
nogmaals: de huidige biologische definitie van soort is eigenlijk, in het licht van genetica, achterhaalt. Het verklaart verschil op basis van fenotype, terwijl het echte verschil in het genotype zit. iedereen is een mutant, en dat heeft niks te doen met de indeling in soorten.

nogmaals mijn analogie: indeling van soorten is digitaal (het is wel of geen aparte soort), terwijl het evolutionair proces analoog is (een grote hoeveelheid mutaties, die gezamelijk ervoor zorgen dat een populatie zichzelf aanpast aan z'n omgeving. Als er 2 populaties gescheiden raken in een andere omgeving, zal uiteindelijk die 2 populaties niet meer met elkaar kunnen paren)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_46438712
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:42 schreef Kaffer het volgende:
Dat zeg ik toch ook, je moet lezen!!
quote:
Die zien elkaar niet eens als partner maar als als prooi/roofdier
quote:
Je snapt gewoon totaal niet hoe evolutie werkt. Er ontstaan dus nieuwe variatie in een soort. Die hebben dus misschien een klein voordeel op zijn soortgenoten. Omdat er dus selectie druk op de populatie is hebben de best aangepaste het meeste kans om te overleven en om zich voort te planten. Na verloop van tijd neemt de mutant de populatie over of misschien komt er weer een nieuwe mutatie die nog beter is. Omdat groepen geisoleerd van elkaar kunnen raken gaan ze sneller evolueren omdat er alleen overdraging van genen is tussen 1 groep (die wat kleiner is). Dit is bijvoorbeeld bij de darwin vinken gebeurd. Al die vinkjes op die verschillende eilanden stammen af van 1 oervink. Als die verschillende soorten op die verschillende eilanden hebben verschillende snavels aangepast aan het voedsel wat ze eten.

Maar kaffer, misschien moet je eerst je wat verdiepen in evolutie voordat je nog meer onzin gaat neerzetten en iedereen je claims totaal ontkracht. Veel leerplezier, ik kan een boek zoals, the shelfish gen van richard dawkins wel aanbevelen of het eerste boek van charles darwin. Veel leer plezier
Neil deGrasse Tyson
  zondag 18 februari 2007 @ 21:08:11 #147
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_46438885
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:05 schreef barthol het volgende:

[..]

quote:
Mitochondriale Eva is de naam waarmee onderzoekers de vrouw aanduiden die de meest recente gemeenschappelijke matrilineaire voorouder van alle nu levende mensen is. Ze heet zo omdat alle nu levende mensen hun mitochondriale DNA (met mutaties) van haar 'geërfd' hebben. Men neemt aan dat mitochondriale Eva ongeveer 150.000 jaar geleden ergens in Afrika moet hebben geleefd. Het idee van een Mitochondriale Eva is afkomstig uit een paper van Rebecca Cann et al uit 1987[1].
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mitochondriale_Eva
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_46438932
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:50 schreef Bensel het volgende:

nogmaals mijn analogie: indeling van soorten is digitaal (het is wel of geen aparte soort), terwijl het evolutionair proces analoog is (een grote hoeveelheid mutaties, die gezamelijk ervoor zorgen dat een populatie zichzelf aanpast aan z'n omgeving. Als er 2 populaties gescheiden raken in een andere omgeving, zal uiteindelijk die 2 populaties niet meer met elkaar kunnen paren)
Wat je hier stelt is een hypothese .
Ik heb hier al het voorbeeld gegeven met zebravinkjes en tijgervinkjes .
Beide soorten zijn tientallen miljoenen jaaren oud .
Zebravink = Australische soort .
Tijgervink = Zuid-afrikaanse soort .
Ik heb ze zonder probleem gekruist in mijn vogelkooi .
pi_46438990
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:09 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Kaffer does niet zo eigenwijs, we hebben nu al meerdere malen opgemerkt dat je expertise (als daar al van te spreken is) wat betreft weten van biologie en woordbetekenissen zwaar ontbreekt. Lees een paar serieuze boeken of volg een cursus of 2 over biologie, ik noem maar wat.
  zondag 18 februari 2007 @ 21:14:56 #150
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_46439152
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:09 schreef Kaffer het volgende:

[..]

En hoe is dit een probleem voor evolutietheorie?
Siamo Tutti Antifascisti!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')