Naar dezelfde plek gaan is wat anders dan met je familie paren.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:41 schreef Kaffer het volgende:
Inteelt is meer dan genetische drift .
dieren paren bij voorkeur met hun familileden .
De jonge vogels van een ooievaarfarm trekken weg maar keren terug naar dezelfde plek om te paren met hun broers en zussen .
Dit is gedrag .
Ze kunnen evengoed naar een andere plaats gaan om te paren .
Nou, de evolutie zoals we die kennen, is al zeker anderhalf miljard jaar gaande, er zijn in die tijd vele honderden miljoenen diersoorten geweest. Zo'n situatie zoals jij die schetst is ongetwijfeld al vele malen voorgekomen. Dus nu is de vraag, als het schijnbaar niet denkbeeldig is, hoe vaak is de evolutie teruggegaan in haar eigen voetstappen?quote:Op zondag 18 februari 2007 17:03 schreef Kaffer het volgende:
Stel dat menselijke steden zouden verdwijnen dan zouden enkel de stadsduiven die terugvallen op unieke rotsduiven nog kunnen overleven .
Tijgers en leeuwen zien elkaar net als partners en kunnen ook geen geslachtsrijpe nakomelingen krijgen. Dus is het een andere soort.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:36 schreef Kaffer het volgende:
Ik meen van niet .
Als ze kunnen paren met elkaar kunnen ze terugkeren naar de unieke vorm .
Voorbeeld , stadsduiven zijn mutanten van rotsduiven .
elke generatie telt terugslagen naae de unieke rotsduif ;
Het is dus niet denkbeeldig dat de stadsduif volledig terugmuteert naar de unieke rodsduif , en dan is het geen nieuwe soort .
Ander voorbeeld : leeuwen en tijgers ( 3 miljoen jaar geleden ontstaan ) zijn geen unieke soorten maar slechts mutanten van de grote katachtige , meer dan 10 miljoen jaar geleden ontstaan .
Buiten steden en dorpskernen vindt je geen stadsduiven .quote:Op zondag 18 februari 2007 17:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of ze vinden wat anders natuurlijk.
En dan sluit je meteen uit dat ze niet iets anders kunnen vinden?quote:Op zondag 18 februari 2007 17:10 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Buiten steden en dorpskernen vindt je geen stadsduiven .
In de bomen zie ik ze alvast niet te wonen .
Stel dat er op die ooievaarsfarm 50 exemplaren vertoeven dan zijn ze allen indirecte familie toch ?quote:Op zondag 18 februari 2007 17:08 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Naar dezelfde plek gaan is wat anders dan met je familie paren.
Ik doel enkel dat mutanten weinig keuze hebben , ofwel terugkeren naar hun unieke vorm ofwel uitsterven .quote:Op zondag 18 februari 2007 17:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, de evolutie zoals we die kennen, is al zeker anderhalf miljard jaar gaande, er zijn in die tijd vele honderden miljoenen diersoorten geweest. Zo'n situatie zoals jij die schetst is ongetwijfeld al vele malen voorgekomen. Dus nu is de vraag, als het schijnbaar niet denkbeeldig is, hoe vaak is de evolutie teruggegaan in haar eigen voetstappen?
Waarom, ze kunnen toch een andere niche vinden?quote:Op zondag 18 februari 2007 17:18 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Ik doel enkel dat mutanten weinig keuze hebben , ofwel terugkeren naar hun unieke vorm ofwel uitsterven .
Vrouwtjeslijgers zijn vruchtbaar .quote:Op zondag 18 februari 2007 17:09 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Tijgers en leeuwen zien elkaar net als partners en kunnen ook geen geslachtsrijpe nakomelingen krijgen. Dus is het een andere soort.
Dat is wat mutanten permanent doen , zich opsplitsen in steeds meer specifieke groepen .quote:Op zondag 18 februari 2007 17:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom, ze kunnen toch een andere niche vinden?
Sabeltandtijgers zijn toch verschillende malen geëvolueerd?quote:Op zondag 18 februari 2007 17:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, de evolutie zoals we die kennen, is al zeker anderhalf miljard jaar gaande, er zijn in die tijd vele honderden miljoenen diersoorten geweest. Zo'n situatie zoals jij die schetst is ongetwijfeld al vele malen voorgekomen. Dus nu is de vraag, als het schijnbaar niet denkbeeldig is, hoe vaak is de evolutie teruggegaan in haar eigen voetstappen?
3.9 miljard jaar. Zo oud zijn de oudste sporen van leven.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:09 schreef speknek het volgende:
Does nie zo de slechte verliezer zijn johquote:Op zondag 18 februari 2007 16:23 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Moest het dan nog zijn dat je die link naar die muisvogels zelf had gevonden , maar nee .
Je volgt de discussie , wacht tot iemand een slordigheid begaat en dan maar emmeren .
Ja.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:22 schreef Wombcat het volgende:
Sabeltandtijgers zijn toch verschillende malen geëvolueerd?
Er is onderzoek gedaan naar de menselijke afstammingslijn, wat blijkt? Zo'n twintig generaties terug was er een vrouw, waar alle mensen vanaf stammen. Dat betekent dus dat als jij ooit kinderen krijgt, het volgens jouw definitie inteelt is.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:21 schreef Kaffer het volgende:
Dat is wat mutanten permanent doen , zich opsplitsen in steeds meer specifieke groepen .
Krijg je dan een nieuwe soort ?
Nee , dan krijg je inteelt .
Doet ie niet, hij blijft stug doorgaan. Zo zijn creatonisten/fundamentalisten. Die willen hun mening niet bijstellen.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:26 schreef ATuin-hek het volgende:
Does nie zo de slechte verliezer zijn johJe hebt je claim verloren. Accepteer dat.
Hoe komt het dan dat uit fossielen juist blijkt dat er steeds meer variatie is ontstaan en het van eenvoudige naar ingewikkelde levensvormen is gegaan? Is God bezig met trial and error, en creeërt 'ie af en toe wat nieuws?quote:Op zondag 18 februari 2007 17:21 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Dat is wat mutanten permanent doen , zich opsplitsen in steeds meer specifieke groepen .
Krijg je dan een nieuwe soort ?
Nee , dan krijg je inteelt .
Ja, heel fascinerend. Maar de vraag is een beetje of de huidige evolutietheorie toen van toepassing was.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:25 schreef Bart1984 het volgende:
3.9 miljard jaar. Zo oud zijn de oudste sporen van leven.
Katachtigen met grote tanden zijn verschillende keren geevolueerd, maar de exacte sabeltandtijder, Simolodon, voor zover ik weet niet.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:27 schreef Bart1984 het volgende:
Ja.
Hoezo?quote:Op zondag 18 februari 2007 17:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, heel fascinerend. Maar de vraag is een beetje of de huidige evolutietheorie toen van toepassing was.
[..]
Nee, want sommige mutanten nemen de populatie over. Zoals bijvoorbeeld bij de katoenmot is gebeurd. Die is zo geevolueerd dat hij resistent is tegen insecticide.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:18 schreef Kaffer het volgende:
Ik doel enkel dat mutanten weinig keuze hebben , ofwel terugkeren naar hun unieke vorm ofwel uitsterven .
Volgens mij betreft het vooral losse RNA strengen, en kun je niet echt spreken van overerving en populatiedynamica. Ongetwijfeld zullen een paar basale evolutionaire technieken wel toepasbaar zijn, maar de hele evolutietheorie?quote:Op zondag 18 februari 2007 17:30 schreef Wombcat het volgende:
Hoezo?
Ja, als er sprake van leven is, dan is de evolutietheorie erop van toepassing.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:30 schreef speknek het volgende:
Ja, heel fascinerend. Maar de vraag is een beetje of de huidige evolutietheorie toen van toepassing was.
Het waren verschillende soorten. Ze waren ook niet allemaal even groot.quote:Katachtigen met grote tanden zijn verschillende keren geevolueerd, maar de exacte sabeltandtijder, Simolodon, voor zover ik weet niet.
Ja precies. Wat Kaffer beweert is dat je zeg een Megantereon hebt, die langere tanden krijgt totdat het een Smilodon wordt, maar dan gaan de dieren met zachte nekken dood, dus daarna evolueert de Smilodon weer terug naar de Megantereon. Dat is statistisch vrijwel onmogelijk.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:37 schreef Bart1984 het volgende:
Het waren verschillende soorten. Ze waren ook niet allemaal even groot.
Speknek, Dat klopt natuurlijk niet.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Er is onderzoek gedaan naar de menselijke afstammingslijn, wat blijkt? Zo'n twintig generaties terug was er een vrouw, waar alle mensen vanaf stammen.
Kan me toch ook herinneren zoiets gelezen te hebben.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:05 schreef barthol het volgende:
[..]
Speknek, Dat klopt natuurlijk niet.
De laatste gemeenschappelijke vrouwelijke voorouder van alle mensen is wel heel wat langer geleden dan twintig generaties.
Da's wat anders.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:08 schreef Bart1984 het volgende:
De oudste menselijke resten zijn 195.000 jaar oud. Dus dat zullen idd wel wat meer dan 20 generatie's zijn
Tot op zekere hoogte is alles familie van elkaar omdat al het leven op aarde 1 gemeenschappelijke voorouder heeft.quote:Op zondag 18 februari 2007 17:16 schreef Kaffer het volgende:
Stel dat er op die ooievaarsfarm 50 exemplaren vertoeven dan zijn ze allen indirecte familie toch ?
Jonge ooievaars worden regelmatig uitgerust met zendertjes en zie , ze keren terug naar hun familie om daar te paren .
Ja, ik had het uit the Ancestor's Tale. Ik was inderdaad confuus, het ging toen om het Westen, of specifieker Engeland. En 40 generaties, dus ergens in het jaar 1000.quote:Op zondag 18 februari 2007 18:08 schreef Wombcat het volgende:
Kan me toch ook herinneren zoiets gelezen te hebben.
Was misschienw el wat langer als 20 generaties, maar ging om iemand uit de middeleeuwen of zo.
Ik heb nog wat informatie gezocht over die muisvogels omdat ik het maar raar vind .quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:53 schreef Rasing het volgende:
[..]
Zo maar even gezocht op wikipedia, de 'muisvogels'. Geen idee wat het voor beestjes zijn, maar de moderne muisvogels verschijnen in het midden-Mioceen, grofweg 15 miljoen jaar geleden.
Lekker niet .quote:Op zondag 18 februari 2007 17:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Does nie zo de slechte verliezer zijn johJe hebt je claim verloren. Accepteer dat.
Zouden wij terug kunnen muteren naar Australopithecus?quote:Op zondag 18 februari 2007 19:03 schreef Kaffer het volgende:
Dan heb je geen nieuwe soort want mutanten kunnen terug muteren .
Wie zegt dat we van die rare kwast zijn ?quote:Op zondag 18 februari 2007 19:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Zouden wij terug kunnen muteren naar Australopithecus?
Dezelfde mensen die zeggen dat tijgers en katten van een oerkatachtige komen. En dat vogels zich tussen de 55 en 35 miljoen jaar geleden gevormd hebben.quote:Op zondag 18 februari 2007 19:30 schreef Kaffer het volgende:
Wie zegt dat we van die rare kwast zijn ?
Hoe denk je dat de verschillende kleuren mensen er gekomen zijn? Er zijn trouwens genoeg diersoorten die niet aan incest doen, en genoeg mensen over de geschiedenis heen die wel aan incest deden. Je ziet het nog steeds veel in de arabische / grotere turkse werelden. Alle koningshuizen zijn ook incest.quote:En daarenboven het verschil tussen mensen en dieren is dat mensen willen vooruitgaan , dieren niet .
Het incesttaboe bij mensen vindt je bij dieren niet .
Ook het opsplitsen in mutantengroepen vindt je niet terug bij mensen .
Vandaar , er zijn essentiele verschillen te vinden tussen mensen en dieren wat de evolutie verder op de helling zet .
Wellusquote:Op zondag 18 februari 2007 19:05 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Lekker niet .
De unieke muisvogels zijn in het Eoceen ontstaan .
Wat nu overblijft zijn mutantjes .
eerst controleren , dan roepen is de boodschap !
http://nl.wikipedia.org/wiki/Coliiformesquote:Moderne muisvogels verschijnen pas in het midden-Mioceen.
Taboe misschien niet maar de natuur heeft wel trucjes om incest te voorkomen. Bijvoorbeeld dat mannentjes leeuwen als ze volwassen zijn de groep moeten verlaten en een andere groep moeten veroveren.quote:Op zondag 18 februari 2007 19:30 schreef Kaffer het volgende:
Wie zegt dat we van die rare kwast zijn ?
En daarenboven het verschil tussen mensen en dieren is dat mensen willen vooruitgaan , dieren niet .
Het incesttaboe bij mensen vindt je bij dieren niet
Wat gek dat er dan zo veel zwarte mensen in afrika leven en in europa veel blanke mensen en in het oosten van de wereld weer veel mensen met een wat geelige huid. Onzin natuurlijk dat er bij mensen geen nieuwe varianten ontstaan.quote:Ook het opsplitsen in mutantengroepen vindt je niet terug bij mensen .
Nee, moet je mensen maar eens in een omgeving zetten waar er te weinig te eten is en waar ze moeten knokken om te overleven. Denk je dat mensen dan nog zo aardig zijn? Natuurlijk niet, het word knokken om te overleven, weg regels. Denk je dat huisdieren dan nog veilig zijn? Nee natuurlijk niet, die worden gewoon opgevreten. Overleven daar gaat het om.quote:Vandaar , er zijn essentiele verschillen te vinden tussen mensen en dieren wat de evolutie verder op de helling zet .
Die links zijn hier toch al gegeven ?quote:Op zondag 18 februari 2007 20:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wellus
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Coliiformes
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mioceen
Duidelijk gevalletje niet willen lezen
Mensen neigen niet naar inteelt .quote:Op zondag 18 februari 2007 20:00 schreef speknek het volgende:
Hoe denk je dat de verschillende kleuren mensen er gekomen zijn? Er zijn trouwens genoeg diersoorten die niet aan incest doen, en genoeg mensen over de geschiedenis heen die wel aan incest deden. Je ziet het nog steeds veel in de arabische / grotere turkse werelden. Alle koningshuizen zijn ook incest.
Maar goed, even terug naar het punt dat je negeerde, elke mens is inteelt, volgens jouw definitie.
Verschillende soorten kunnen geen vruchtbare nakomelingen krijgen .quote:Op zondag 18 februari 2007 20:36 schreef Bart1984 het volgende:
hee kaffer, als creatonisme waar zou zijn zouden verschillende soorten niet met elkaar kunnen paren en nakomelingen kunnen krijgen omdat het compleet aparte soorten zijn omdat ze apart geschapen zijn. Als evolutie waar is zouden verschillende dieren nog met elkaar kunnen paren en nakomelingen kunnen krijgen (die meestal onvruchtbaar zijn) omdat de genetische verschillen erg klein zijn.
Zucht.. ga eens een aantal colleges biologie bijwonen.. dan kom je er misschien achter dat de natuur toch wat anders in elkaar zit dan dat jij vermoed.. er zijn hier zoveel mensen die jouw ongelijk telkens aantonen. jij maakt een heleboel interpretatie fouten van de verschillende begrippen die met evolutie te maken hebben. maw: je hebt e klok wel horen luiden, maar je weet niet waar de klepel hangtquote:Op zondag 18 februari 2007 19:03 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Ik heb nog wat informatie gezocht over die muisvogels omdat ik het maar raar vind .
Welnu , die vogels zijn simpelweg mutanten .
De unieke vorm is ontstaan in het Oligoceen .
Vergelijk het met het feit dat de zwarte merel in het Eoceen is ontstaan , een paar gekleurde mutanten ontwikkeld en tenslotte uitsterft .
Dan heb je geen nieuwe soort want mutanten kunnen terug muteren .
Om te weten hoe muisvogeltjes er uitzien , dees link ,
http://home.wanadoo.nl/bendoensen/bendoensen/maart.htm
nogmaals: de huidige biologische definitie van soort is eigenlijk, in het licht van genetica, achterhaalt. Het verklaart verschil op basis van fenotype, terwijl het echte verschil in het genotype zit. iedereen is een mutant, en dat heeft niks te doen met de indeling in soorten.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:42 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Verschillende soorten kunnen geen vruchtbare nakomelingen krijgen .
zie je al een kat op een konijn zitten ...
Als ze vruchtbare nakomelingen kunnen krijgen zijn het nogmaals mutanten ontstaan uit de unieke soort , da's alles .
Dat zeg ik toch ook, je moet lezen!!quote:Op zondag 18 februari 2007 20:42 schreef Kaffer het volgende:
Verschillende soorten kunnen geen vruchtbare nakomelingen krijgen .
Die zien elkaar niet eens als partner maar als als prooi/roofdierquote:zie je al een kat op een konijn zitten ...
Je snapt gewoon totaal niet hoe evolutie werkt. Er ontstaan dus nieuwe variatie in een soort. Die hebben dus misschien een klein voordeel op zijn soortgenoten. Omdat er dus selectie druk op de populatie is hebben de best aangepaste het meeste kans om te overleven en om zich voort te planten. Na verloop van tijd neemt de mutant de populatie over of misschien komt er weer een nieuwe mutatie die nog beter is. Omdat groepen geisoleerd van elkaar kunnen raken gaan ze sneller evolueren omdat er alleen overdraging van genen is tussen 1 groep (die wat kleiner is). Dit is bijvoorbeeld bij de darwin vinken gebeurd. Al die vinkjes op die verschillende eilanden stammen af van 1 oervink. Als die verschillende soorten op die verschillende eilanden hebben verschillende snavels aangepast aan het voedsel wat ze eten.quote:Als ze vruchtbare nakomelingen kunnen krijgen zijn het nogmaals mutanten ontstaan uit de unieke soort , da's alles .
quote:Op zondag 18 februari 2007 18:05 schreef barthol het volgende:
[..]
Speknek, Dat klopt natuurlijk niet.
De laatste gemeenschappelijke vrouwelijke voorouder van alle mensen is wel heel wat langer geleden dan twintig generaties.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mitochondriale_Evaquote:Mitochondriale Eva is de naam waarmee onderzoekers de vrouw aanduiden die de meest recente gemeenschappelijke matrilineaire voorouder van alle nu levende mensen is. Ze heet zo omdat alle nu levende mensen hun mitochondriale DNA (met mutaties) van haar 'geërfd' hebben. Men neemt aan dat mitochondriale Eva ongeveer 150.000 jaar geleden ergens in Afrika moet hebben geleefd. Het idee van een Mitochondriale Eva is afkomstig uit een paper van Rebecca Cann et al uit 1987[1].
Wat je hier stelt is een hypothese .quote:Op zondag 18 februari 2007 20:50 schreef Bensel het volgende:
nogmaals mijn analogie: indeling van soorten is digitaal (het is wel of geen aparte soort), terwijl het evolutionair proces analoog is (een grote hoeveelheid mutaties, die gezamelijk ervoor zorgen dat een populatie zichzelf aanpast aan z'n omgeving. Als er 2 populaties gescheiden raken in een andere omgeving, zal uiteindelijk die 2 populaties niet meer met elkaar kunnen paren)
Kaffer does niet zo eigenwijs, we hebben nu al meerdere malen opgemerkt dat je expertise (als daar al van te spreken is) wat betreft weten van biologie en woordbetekenissen zwaar ontbreekt. Lees een paar serieuze boeken of volg een cursus of 2 over biologie, ik noem maar wat.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:09 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Wat je hier stelt is een hypothese .
Ik heb hier al het voorbeeld gegeven met zebravinkjes en tijgervinkjes .
Beide soorten zijn tientallen miljoenen jaaren oud .
Zebravink = Australische soort .
Tijgervink = Zuid-afrikaanse soort .
Ik heb ze zonder probleem gekruist in mijn vogelkooi .
En hoe is dit een probleem voor evolutietheorie?quote:Op zondag 18 februari 2007 21:09 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Wat je hier stelt is een hypothese .
Ik heb hier al het voorbeeld gegeven met zebravinkjes en tijgervinkjes .
Beide soorten zijn tientallen miljoenen jaaren oud .
Zebravink = Australische soort .
Tijgervink = Zuid-afrikaanse soort .
Ik heb ze zonder probleem gekruist in mijn vogelkooi .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |