Ik twijfel tussen pleb, proleet en pauper.. Hmm.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo onzeker rijd ie niet hoor. En zoveel opties ook: velgen, leren bekleding, automatic airco, navigatie, cd speler.²
Och, ik werk er hard voor en het is inderdaad één van de weinige voordelen die het westen te bieden heeft. Dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:53 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Mooi he, de westerse wereld waar je dat zomaar van je baas krijgt?
Wat zijn de voordelen van de niet-westerse wereld?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Och, ik werk er hard voor en het is inderdaad één van de weinige voordelen die het westen te bieden heeft. Dat ben ik met je eens.²
Kan ik simpel samenvatten: broederschap.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:58 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
Wat zijn de voordelen van de niet-westerse wereld?
Geen telecomdienst? Zand? Leemen hutjes? Godsdienst? Honger? Armoede? AIDS?
Ja, kijk maar in Irak!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kan ik simpel samenvatten: broederschap.²
Nee man, Irak is juist een slecht voorbeeld. Daar vallen ze zelfs elkaar aan!quote:
Ja, in Saudie-Arabie wordt iedereen onthaald als broeder..quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kan ik simpel samenvatten: broederschap.²
Kelder is een uitstekend journalist, met een goed ontwikkeld geweten en een heerlijk grote bek. Meer van dit soort Kuifjes!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:28 schreef 1603 het volgende:
Rechtsstaat op z'n kop. . En Kelder is een schoft.
Potverdorie, je hebt het over mijn familie! Nooit geweten dat dit vooroordelen tegen joden zijn overigens.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is jammer dat een man als deze alle vooroordelen over Joden bevestigd:
- Hij kijkt romig uit zijn ogen
- Altijd op zoek naar geld, waar dit geld vandaan komt is ondergeschikt
- etc.²
Nah...quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:04 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik heb nog steeds een licht vermoeden dat het in scène is gezet...
Dat lange haar in een staart en asperge steken maarquote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:29 schreef multatuli het volgende:
Wat denken ze? Dat het dan wel veilig is omdat die Joegoslaaf door de weeks naar zijn werk moet?
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:38 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nah...
...Ralph Inbar is al jaren dood.![]()
quote:De informatie zou overigens al twee weken bij de recherche bekend zijn. Pas vrijdag werd besloten tot persoonsbeveiliging voor Moszkowicz.
komt door je nick, dan krijg je datquote:Op zondag 18 februari 2007 13:31 schreef fokthesystem het volgende:
Er klopt wat niet, in myactivetopics staat:
afk nw topic topicstarter posts views laatste post
NWS Moszkowicz ondergedoken (Endstra files) 2 3 4 5 » fokthesystem 225 1438 18/02 11:40 - Suko
Alleen.... ik ben de topic starter helemaal niet.......... dat is takkesteeg
Er zijn 3 topics over min of meer hetzelfde samengevoegd. Vandaar ook dat de TT inmiddels een keer of 6 gewijzigd is.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:31 schreef fokthesystem het volgende:
Alleen.... ik ben de topic starter helemaal niet.......... dat is takkesteeg
Jij kijkt aardig wat films he?quote:Op zondag 18 februari 2007 20:21 schreef multatuli het volgende:
knip
klinkt wel logisch, alleen denk ik niet dat punt d een argument is voor iemand als Holleeder,quote:Op zondag 18 februari 2007 20:21 schreef multatuli het volgende:
De hele kwestie stinkt. Ik begin te vermoeden dat het scenario als volgt is:
- Moskowicz wil al lang van Holleeder af, maar zit bij hem in de tang
- Holleeder wil M. houden als advocaat omdat Brammetje teveel weet van zijn zaakjes
- M. informeert op hoog niveau bij justitie over de mogelijkheid bescherming te krijgen nadat hij in kort geding nat gegaan is en de erven Endstra een procedure beginnen.
- Men komt overeen dat M. zichzelf kan beschermen door:
a) een andere advocaat te regelen
b) te zorgen dat hij even weg is in de paar dagen tussen het moment dat hij Holleeder informeert en dat hij de nieuwe advocaat voorstelt
c) hij in die dagen een uitvoerige verklaring aflegt tegenover justitie die in de kluis gelegd wordt als levensverzekering
d) Holleeder het bovenstaande weet, zodat het geen zin heeft Brammetje om te leggen
Dit is zo ongeveer het enige scenario dat verklaart waarom een al langer bestaande dreiging plots tot een weekenduitstapje op kosten van de Nederlandse staat leidt. Binnen Nederland zou hij nooit uitgebreid hebben kunnen praten met justitie. Zijn kantoor en woning werden afgeluisterd door Holleeder en ongetwijfeld werden zijn gangen in de gaten gehouden door vriendjes van de Neus.
De timing luisterde nauw, want Holleeder moest het weten om het als preventie te laten werken, maar dan moest die getuigenis wel al in de kluis liggen.
Speculatie natuurlijk, maar ik kan er anders geen logisch verhaal van bakken.
Wat heeft dát er nou weer mee te maken?quote:Op zondag 18 februari 2007 21:27 schreef BansheeBoy het volgende:
En dan maken we ons druk om Marokkaanse kruimeldieven die handelen in gestolen autoradio's en verse radijsjes.
Dat we (lees: Woelige Wilders) ons druk maken om de verkeerde dingen.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:55 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Wat heeft dát er nou weer mee te maken?
De toilettenman van het UWV besluit op eigen houtje tot zo'n actie?quote:'Actie Moszkowicz was niet nodig'
Uitgegeven: 18 februari 2007 21:10
AMSTERDAM - Het was mogelijk niet nodig om advocaat Bram Moszkowicz vrijdag op stel en sprong uit zijn kantoor te halen. Vier bronnen binnen politie en justitie zeggen dat de dreiging niet acuut was. Dat meldt de NOS zondag.
De Amsterdamse Moskowicz werd vrijdag vanuit zijn kantoor aan de Herengracht meegenomen door de politie. Hij is opgenomen in een veiligheidsprogramma van het Korps Landelijke Politiediensten. Volgens de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra was het leven van de advocaat in gevaar.
De criminele inlichtingendienst van de Amsterdamse politie zou twee weken geleden een tip hebben gekregen dat de raadsman werd bedreigd, maar de politie zag toen geen reden in te grijpen. Hoofdofficier van justitie Leo De Wit heeft onlangs Joustra ingelicht. De coördinator besloot vervolgens na een eigen analyse Moszkowicz wel in bescherming te nemen.
In een reactie op het bericht van de NOS stelde een woordvoerster dat de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding erbij blijft dat vrijdag acute maatregelen nodig waren om de veiligheid van Moszkowicz te waarborgen.
Endstra
Moszkowicz trad eerder op als advocaat van de in 2004 vermoorde vastgoedhandelaar Willem Endstra. Moszkowicz' huidige cliënt Holleeder wordt er door het Openbaar Ministerie van verdacht Endstra te hebben afgeperst. Moskowicz maakt mogelijk maandag bekend dat hij de verdediging van Holleeder neerlegt.
Nu.nl
nou, ja, ze downplayen het ms nu weer om hem te beschermenquote:Op zondag 18 februari 2007 22:05 schreef Magicmind het volgende:
[..]
De toilettenman van het UWV besluit op eigen houtje tot zo'n actie?
Krijg nou wat.
In de wandelgangen heb ik opgevangen dat je MS hebt, klopt dat?quote:Op zondag 18 februari 2007 22:20 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, ja, ze downplayen het ms nu weer om hem te beschermen
Stop it, you're making it worse!!!!!!!!
Nooit eigenlijlk. Denk wel eens na in de tijd die ik daardoor overhoud.quote:
Wat ik suggereer is dat Brammetje een kluisverklaring afgelegd heeft. Dat wil zeggen dat het OM die niet als getuigenverklaring mag gebruiken, met de bijzondere bepaling dat als Moskowicz komt te overlijden de verklaring vrijgegeven wordt. Dát zou zijn levensverzekering kunnen zijn en de reden dat hij moet zorgen dat Holleeder van het bestaan weet..quote:Op zondag 18 februari 2007 21:55 schreef milagro het volgende:
[..]
klinkt wel logisch, alleen denk ik niet dat punt d een argument is voor iemand als Holleeder,
praktisch nut binnen de kwestie zelf is denk ik niet persé de reden om iemand om te leggen, het is een signaal, naar anderen toe bv. of gewoon eenvoudige rancune.
en dat de vinger dan als eerste naar hem wijst, boeit niet echt, dat zagen we bij Endstra wel, die had na zijn interview bij Mens nog geen 24 uur meer.
jawel, maar dat beschermt Bram toch niet tegen Holleeder verder.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:05 schreef multatuli het volgende:
[..]
Wat ik suggereer is dat Brammetje een kluisverklaring afgelegd heeft. Dat wil zeggen dat het OM die niet als getuigenverklaring mag gebruiken, met de bijzondere bepaling dat als Moskowicz komt te overlijden de verklaring vrijgegeven wordt. Dát zou zijn levensverzekering kunnen zijn en de reden dat hij moet zorgen dat Holleeder van het bestaan weet..
Het belang van het OM is dan dubbel: ze halen Brammetje uit het wespennest wat voor de rechtsstaat sowieso beter is én ze krijgen wel een boel achtergrondinfo over Holleerders reilen en zeilen wat het rechercheren een stuk makkelijker maakt.
quote:Op zondag 18 februari 2007 23:54 schreef multatuli het volgende:
Holleeder vermoedt dat in mijn visie niet, hij weet het omdat Brammetje het hem verteld heeft. Zolang het geen officiele getuigenis is (net als bij de Endstra tapes dus) zijn ze niet bruikbaar in een proces. Zodra dat wel het geval is, hangt Holleeder.
Holleeder heeft er dus een groot belang bij om Brammetje in leven te houden in deze variant. Hij wordt dan misschien wel veroordeeld op een van de aanklachten, maar het grootste deel van het belastende materiaal blijft buiten het proces en leidt dus niet tot veroordelingen. Holleeder houdt niet van gevangenissen en wil liever na een paar jaar weer op straat staan, dan een pittige veroordeling. De vraag is natuurlijk of Moskowicz zoveel belastend materiaal tegen zijn client heeft dat het een groot verschil in strafmaat zal zijn, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk,
Verder is het natuurlijk allemaal speculatie gebaseerd op de spaarzame feiten. Ik kan gewoon geen betere verklaring verzinnen voor de grote operatie vrijdag die uiteindelijk niet meer blijkkt dan een weekenduitstapje naar het buitenland. Zeker omdat die dreigingsanalyse dus al twee weken bekend was, heeft het weinig zin iemand op vrijdag bescherming aan te bieden en op maandag alweer terug te vliegen.
Heb ik daar toestemming voor gegeven?quote:Op zondag 18 februari 2007 20:01 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Vandaar ook dat de TT inmiddels een keer of 6 gewijzigd is.
Misschien, maar eigenlijk verdienen zowel Willem als Bram ook een lesje. Het zijn en blijven uiteindelijk wel maffiamaatjes.quote:Op maandag 19 februari 2007 09:02 schreef JohnDope het volgende:
In principe verdient Justitie het gewoon dat Holleeder weg komt met een milde straf. Je merkt gewoon aan de hele gang van zaken dat Justitie aan het verliezen is.....
Iedere advocaat die dit soort mensen/groeperingen verdedigen, is "one of da guys" vanwege de inside information die de advocaat heeft.quote:Op maandag 19 februari 2007 10:11 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Misschien, maar eigenlijk verdienen zowel Willem als Bram ook een lesje. Het zijn en blijven uiteindelijk wel maffiamaatjes.
Ajoh dat zeggen mensen die een advocaat als Mosco niet kunnen betalen, pure afgunst. Als Mosco gewoon op goedevoet blijft staan met Holleeder en Holleeder ook nog aan een mickeymousestraf helpt, dan mag de rest van nederland denken dat Bram reputatieschade heeft opgelopen, maar de zware jongens staan dan massaal voor Bram in de rij om verdedigd te worden.quote:Op maandag 19 februari 2007 10:24 schreef Cynix ® het volgende:
Het maakt allemaal niet zo veel meer uit hoe de zaak verder loopt, vast staat dat Mosco hier niet meer zonder kleerscheuren uit kan komen
Prima, maar dan had Mosco niet als een klein kind moeten jengelen toen Jort Nobody eventjes niet lief tegen hem deed.quote:Op maandag 19 februari 2007 10:27 schreef JohnDope het volgende:
Als Mosco gewoon op goedevoet blijft staan met Holleeder en Holleeder ook nog aan een mickeymousestraf helpt, dan mag de rest van nederland denken dat Bram reputatieschade heeft opgelopen, maar de zware jongens staan dan massaal voor Bram in de rij om verdedigd te worden.
Ik zeg altijd maar zo: Wat goes around, comes around. Mosco moet gewoon lekker stil zitten nu hij geschoren wordt, er gaat ook heus wel een tijd komen dat Kelder het onderspit moet delven.quote:Op maandag 19 februari 2007 10:34 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Prima, maar dan had Mosco niet als een klein kind moeten engelen toen Jort Nobody eventjes niet lief tegen hem deed.
"Meester hij pest me!" "Hij mag jou pesten Bram, omdat je en kutkind bent".
Daar zullen we nooit achter komen. Vooralsnog zijn het enkel keiharde beschuldigingen, die ook vroeger vaak tegen justitie zijn geuit en toen vaak niet waar bleken te zijn.....quote:Op maandag 19 februari 2007 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, de vraag is dus of Moszkowicz te ver is gegaan en niet meer advocaat was maar Consiliere..
quote:Moszkowicz treedt terug
BART MIDDELBURG
AMSTERDAM - Bram Moszkowicz treedt terug als advocaat van de van afpersing verdachte Willem Holleeder. Hij maakt dat vanmiddag bekend op een persconferentie in Amsterdam, is tegen Het Parool bevestigd.
Moszkowicz vindt dat hij zo beschadigd is geraakt dat hij in het belang van zijn cliënt moet terugtreden. Hij zal als advocaat van Holleeder niet worden opgevolgd door Gerard Spong, zoals werd verwacht, maar vrijwel zeker door Jan-Hein Kuijpers, die het dossier (ruim tweehonderd ordners) al goed kent.
De strafzaak tegen Holleeder, waarvan de inhoudelijke behandeling op 2 april zal beginnen, hoeft daardoor geen vertraging op te lopen. Kuijpers treedt ook op als advocaat van Marcel Kaatee, die door justitie wordt beschouwd als 'boekhouder' van Holleeder.
Moszkowicz' besluit volgt op een week waarin hij naar zijn eigen gevoel 'vakkundig is afgebrand'. De Amsterdamse voorzieningenrechter M. Poelmann bepaalde donderdag dat Moszkowicz mag worden uitgemaakt voor 'een maffiamaatje', dat met 'zwart geld' wordt betaald; dergelijke kwalificaties vinden volgens de rechter steun 'in het beschikbare feitenmateriaal'.
Na dat vonnis volgde de beschuldiging dat Moszkowicz in 2002 stukken naar de media had gelekt op grond waarvan zijn eigen cliënt, de later geliquideerde vastgoedhandelaar Willem Endstra, zwart werd gemaakt. Dat lekken zou blijken uit een proces-verbaal van de rijksrecherche.
Moszkowicz ontkent en is laaiend over die beschuldiging.
Nu hij door rechter en justitie zo in de hoek is gezet, is Moszkowicz van mening dat hij Holleeder niet meer op een goede manier kan bijstaan. Er is overigens geen sprake van dat hij helemaal zal stoppen als advocaat.
Moszkowicz zegt niet ondersteboven te zijn van de informatie op grond waarvan hij vrijdagavond door justitie in veiligheid werd gebracht.
Kijk, iemand van het vak, met écht journalistenjargon.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:36 schreef SCH het volgende:
pc is live op tv trouwens
Leuk he, die zaak van Jort - heb je me nooit voor bedanktquote:Op maandag 19 februari 2007 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed Moszkowicz is natuurlijk leuk uit de hoek gekomen met zijn kort geding tegen Jort Kelder, maar er keihard in teruggemept door de rechter met dat oordeel. Nu wilde Moszkowicz voor zover ik wist sowieso ophouden met zijn praktijk, en zich bezig gaan houden met televisiewerk. Ik denk dat hij nu zeker wel zal stoppen, maar of ie nog op TV komt...
Ligt het nu ineesn aan anderen?quote:Op maandag 19 februari 2007 12:47 schreef JohnDope het volgende:
Mensen zochten decennia lang een stok om die Joodse man mee te slaan en nu hebben ze een Moker gevonden. Zoals ik al eerder zei, als Moszkowicz gaat liggen dan is justitie indirect schuldig.
Maar als Moszkowicz het op alle fronten allemaal wel overleeft, maakt hem dit alleen maar sterker en zal hij gewoon zijn vak kunnen blijven uitoefenen.
(misschien is Moszkowicz wel een keer blij dat hij eindelijk eens uit zijn sleur is gekomen, voor het geld hoeft hij het tenslotte allemaal niet meer te doen....)
ben je nu serieus ervan overtuigd dat zijn afkomst er mee te maken heeft of ben je nu gewoon aan het trollen? vind het nogal vervelend overkomen eigenlijk om dat er bij te slepen, ik denk dat Mosko er ook niet van gediend zou zijn als iemand hem die slachtofferrol aanmeet.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:47 schreef JohnDope het volgende:
Mensen zochten decennia lang een stok om die Joodse man mee te slaan en nu hebben ze een Moker gevonden. Zoals ik al eerder zei, als Moszkowicz gaat liggen dan is justitie indirect schuldig.
Maar als Moszkowicz het op alle fronten allemaal wel overleeft, maakt hem dit alleen maar sterker en zal hij gewoon zijn vak kunnen blijven uitoefenen.
(misschien is Moszkowicz wel een keer blij dat hij eindelijk eens uit zijn sleur is gekomen, voor het geld hoeft hij het tenslotte allemaal niet meer te doen....)
waarom zou ik jouw daarvoor moeten bedanken?quote:Op maandag 19 februari 2007 12:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Leuk he, die zaak van Jort - heb je me nooit voor bedankt
Omdat ik Kelder het podium heb geboden voor zijn uitsprakenquote:Op maandag 19 februari 2007 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
waarom zou ik jouw daarvoor moeten bedanken?
Snap niet wat je nu zegtquote:Op maandag 19 februari 2007 13:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat ik Kelder het podium heb geboden voor zijn uitspraken
Oh, ik wist niet dat jij daarvoor werkte, ken het programma trouwens ook niet.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij deed zijn uitspraken over maffiamaatje in ons programma Stand.nl
We werken nog aan een Duitse versiequote:Op maandag 19 februari 2007 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat jij daarvoor werkte, ken het programma trouwens ook niet.
quote:
hij komt er op terug, houd het in gedachten, houd het even vast!quote:Op maandag 19 februari 2007 15:15 schreef gronk het volgende:
Gaat-ie nou nog iets zeggen over z'n evacuatie of is dat al geweest?
Is dat niet gewoon de griep? Bijna iedereen die ik ken klinkt nu zoquote:Op maandag 19 februari 2007 15:04 schreef Cynix ® het volgende:
Brammetje is een beetje emo. Trilling in zijn stem.
Het is wel zo dat men jaren aan het zoeken was naar een stok om Mosco mee te slaan.....quote:Op maandag 19 februari 2007 13:22 schreef milagro het volgende:
[..]
ben je nu serieus ervan overtuigd dat zijn afkomst er mee te maken heeft of ben je nu gewoon aan het trollen? vind het nogal vervelend overkomen eigenlijk om dat er bij te slepen, ik denk dat Mosko er ook niet van gediend zou zijn als iemand hem die slachtofferrol aanmeet.
Ze willen Mosko niet pakken, ze willen Holleeder, en als dat dan via de advocaat moet, dan moet dat maar, blijkbaar (of zo zie ik dat) ongeacht wie of wat die advocaat is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |