Ajoh dat zeggen mensen die een advocaat als Mosco niet kunnen betalen, pure afgunst. Als Mosco gewoon op goedevoet blijft staan met Holleeder en Holleeder ook nog aan een mickeymousestraf helpt, dan mag de rest van nederland denken dat Bram reputatieschade heeft opgelopen, maar de zware jongens staan dan massaal voor Bram in de rij om verdedigd te worden.quote:Op maandag 19 februari 2007 10:24 schreef Cynix ® het volgende:
Het maakt allemaal niet zo veel meer uit hoe de zaak verder loopt, vast staat dat Mosco hier niet meer zonder kleerscheuren uit kan komen
Prima, maar dan had Mosco niet als een klein kind moeten jengelen toen Jort Nobody eventjes niet lief tegen hem deed.quote:Op maandag 19 februari 2007 10:27 schreef JohnDope het volgende:
Als Mosco gewoon op goedevoet blijft staan met Holleeder en Holleeder ook nog aan een mickeymousestraf helpt, dan mag de rest van nederland denken dat Bram reputatieschade heeft opgelopen, maar de zware jongens staan dan massaal voor Bram in de rij om verdedigd te worden.
Ik zeg altijd maar zo: Wat goes around, comes around. Mosco moet gewoon lekker stil zitten nu hij geschoren wordt, er gaat ook heus wel een tijd komen dat Kelder het onderspit moet delven.quote:Op maandag 19 februari 2007 10:34 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Prima, maar dan had Mosco niet als een klein kind moeten engelen toen Jort Nobody eventjes niet lief tegen hem deed.
"Meester hij pest me!" "Hij mag jou pesten Bram, omdat je en kutkind bent".
Daar zullen we nooit achter komen. Vooralsnog zijn het enkel keiharde beschuldigingen, die ook vroeger vaak tegen justitie zijn geuit en toen vaak niet waar bleken te zijn.....quote:Op maandag 19 februari 2007 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, de vraag is dus of Moszkowicz te ver is gegaan en niet meer advocaat was maar Consiliere..
quote:Moszkowicz treedt terug
BART MIDDELBURG
AMSTERDAM - Bram Moszkowicz treedt terug als advocaat van de van afpersing verdachte Willem Holleeder. Hij maakt dat vanmiddag bekend op een persconferentie in Amsterdam, is tegen Het Parool bevestigd.
Moszkowicz vindt dat hij zo beschadigd is geraakt dat hij in het belang van zijn cliėnt moet terugtreden. Hij zal als advocaat van Holleeder niet worden opgevolgd door Gerard Spong, zoals werd verwacht, maar vrijwel zeker door Jan-Hein Kuijpers, die het dossier (ruim tweehonderd ordners) al goed kent.
De strafzaak tegen Holleeder, waarvan de inhoudelijke behandeling op 2 april zal beginnen, hoeft daardoor geen vertraging op te lopen. Kuijpers treedt ook op als advocaat van Marcel Kaatee, die door justitie wordt beschouwd als 'boekhouder' van Holleeder.
Moszkowicz' besluit volgt op een week waarin hij naar zijn eigen gevoel 'vakkundig is afgebrand'. De Amsterdamse voorzieningenrechter M. Poelmann bepaalde donderdag dat Moszkowicz mag worden uitgemaakt voor 'een maffiamaatje', dat met 'zwart geld' wordt betaald; dergelijke kwalificaties vinden volgens de rechter steun 'in het beschikbare feitenmateriaal'.
Na dat vonnis volgde de beschuldiging dat Moszkowicz in 2002 stukken naar de media had gelekt op grond waarvan zijn eigen cliėnt, de later geliquideerde vastgoedhandelaar Willem Endstra, zwart werd gemaakt. Dat lekken zou blijken uit een proces-verbaal van de rijksrecherche.
Moszkowicz ontkent en is laaiend over die beschuldiging.
Nu hij door rechter en justitie zo in de hoek is gezet, is Moszkowicz van mening dat hij Holleeder niet meer op een goede manier kan bijstaan. Er is overigens geen sprake van dat hij helemaal zal stoppen als advocaat.
Moszkowicz zegt niet ondersteboven te zijn van de informatie op grond waarvan hij vrijdagavond door justitie in veiligheid werd gebracht.
Kijk, iemand van het vak, met écht journalistenjargon.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:36 schreef SCH het volgende:
pc is live op tv trouwens
Leuk he, die zaak van Jort - heb je me nooit voor bedanktquote:Op maandag 19 februari 2007 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed Moszkowicz is natuurlijk leuk uit de hoek gekomen met zijn kort geding tegen Jort Kelder, maar er keihard in teruggemept door de rechter met dat oordeel. Nu wilde Moszkowicz voor zover ik wist sowieso ophouden met zijn praktijk, en zich bezig gaan houden met televisiewerk. Ik denk dat hij nu zeker wel zal stoppen, maar of ie nog op TV komt...
Ligt het nu ineesn aan anderen?quote:Op maandag 19 februari 2007 12:47 schreef JohnDope het volgende:
Mensen zochten decennia lang een stok om die Joodse man mee te slaan en nu hebben ze een Moker gevonden. Zoals ik al eerder zei, als Moszkowicz gaat liggen dan is justitie indirect schuldig.
Maar als Moszkowicz het op alle fronten allemaal wel overleeft, maakt hem dit alleen maar sterker en zal hij gewoon zijn vak kunnen blijven uitoefenen.
(misschien is Moszkowicz wel een keer blij dat hij eindelijk eens uit zijn sleur is gekomen, voor het geld hoeft hij het tenslotte allemaal niet meer te doen....)
ben je nu serieus ervan overtuigd dat zijn afkomst er mee te maken heeft of ben je nu gewoon aan het trollen? vind het nogal vervelend overkomen eigenlijk om dat er bij te slepen, ik denk dat Mosko er ook niet van gediend zou zijn als iemand hem die slachtofferrol aanmeet.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:47 schreef JohnDope het volgende:
Mensen zochten decennia lang een stok om die Joodse man mee te slaan en nu hebben ze een Moker gevonden. Zoals ik al eerder zei, als Moszkowicz gaat liggen dan is justitie indirect schuldig.
Maar als Moszkowicz het op alle fronten allemaal wel overleeft, maakt hem dit alleen maar sterker en zal hij gewoon zijn vak kunnen blijven uitoefenen.
(misschien is Moszkowicz wel een keer blij dat hij eindelijk eens uit zijn sleur is gekomen, voor het geld hoeft hij het tenslotte allemaal niet meer te doen....)
waarom zou ik jouw daarvoor moeten bedanken?quote:Op maandag 19 februari 2007 12:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Leuk he, die zaak van Jort - heb je me nooit voor bedankt
Omdat ik Kelder het podium heb geboden voor zijn uitsprakenquote:Op maandag 19 februari 2007 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
waarom zou ik jouw daarvoor moeten bedanken?
Snap niet wat je nu zegtquote:Op maandag 19 februari 2007 13:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat ik Kelder het podium heb geboden voor zijn uitspraken
Oh, ik wist niet dat jij daarvoor werkte, ken het programma trouwens ook niet.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij deed zijn uitspraken over maffiamaatje in ons programma Stand.nl
We werken nog aan een Duitse versiequote:Op maandag 19 februari 2007 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat jij daarvoor werkte, ken het programma trouwens ook niet.
quote:
hij komt er op terug, houd het in gedachten, houd het even vast!quote:Op maandag 19 februari 2007 15:15 schreef gronk het volgende:
Gaat-ie nou nog iets zeggen over z'n evacuatie of is dat al geweest?
Is dat niet gewoon de griep? Bijna iedereen die ik ken klinkt nu zoquote:Op maandag 19 februari 2007 15:04 schreef Cynix ® het volgende:
Brammetje is een beetje emo. Trilling in zijn stem.
Het is wel zo dat men jaren aan het zoeken was naar een stok om Mosco mee te slaan.....quote:Op maandag 19 februari 2007 13:22 schreef milagro het volgende:
[..]
ben je nu serieus ervan overtuigd dat zijn afkomst er mee te maken heeft of ben je nu gewoon aan het trollen? vind het nogal vervelend overkomen eigenlijk om dat er bij te slepen, ik denk dat Mosko er ook niet van gediend zou zijn als iemand hem die slachtofferrol aanmeet.
Ze willen Mosko niet pakken, ze willen Holleeder, en als dat dan via de advocaat moet, dan moet dat maar, blijkbaar (of zo zie ik dat) ongeacht wie of wat die advocaat is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |