luizenpoep..nog nooit gegeten maar ik ben wel nieuwsgierigquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de honing van de pa van een vriend van me, die is heel stevig en niet vloeibaar, maar heel fijn van kristalstructuur.
Het is honing van de bloemen in de omgeving van zijn korven.
Je hebt ook trouwens honing die geen bloemenhoning is, maar zg Boshoning. Dat gaat als volgt, op bomen zitten bladluizen die sap van de boom aftappen. Die houden de eiwitten binnen maar scheiden de suikers die door de boom (met bladgroen) gevormt zijn weer uit. Dit verzamelen de bijen en dan krijg je de donkere vloeibare honing.
Je eet dan eigenlijk luizenpoep
Mwoah, jij hebt vast wel eens rode smarties gegeten.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:46 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
luizenpoep..nog nooit gegeten maar ik ben wel nieuwsgierig
Bedankt Pietverdriet, honing zal nooit meer hetzelfde zijnquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Conclusie: Je eet dan eigenlijk luizenpoep
Er is een kleine kans dat het gevaarlijk is, idd, en geld alleen voor rauwe honing, niet voor honing die (bv in de bereiding van het gerecht) verhit is.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:09 schreef JamesBrowny het volgende:
Babies mogen trouwens geen honing, kunnen ze heel ziek van worden(botulisme?geloof ik)
Zout water gorgelen werkt beter.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:14 schreef JamesBrowny het volgende:
Honing is goed tegen keelpijn omdat het stroperig is, net als hoestdrankjes.
Nee.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:17 schreef Private_Part_Sir het volgende:
Ik gebruik al een tijd Honing in alles om van mijn suiker verslaving af te komen. Lekker spul hoor(zeker als extra ingredient voor het bereiden van vlees), maar ik vraag me af of het eigenlijk wel gezonder is dan suiker?
Ik heb ook een vriendin die zo redeneertquote:Op woensdag 14 februari 2007 15:17 schreef Private_Part_Sir het volgende:
Ik gebruik al een tijd Honing in alles om van mijn suiker verslaving af te komen. Lekker spul hoor(zeker als extra ingredient voor het bereiden van vlees), maar ik vraag me af of het eigenlijk wel gezonder is dan suiker?
Heb ik pas geleden ook gedaan, echt lekker! Ik ben sowieso honingfan... Koppie thee met honing voor de neus heeft staan nu. Honing in dressing, op geitenkaas of brie met walnoten, honingchevrequote:Op woensdag 14 februari 2007 22:11 schreef Isabeau het volgende:
In de sauna ooit een honingmassage gedaan bij de opgieting
Er blijft niets kleverigs over, alleen een superzacht spul op je warme, bezwete lijf. Ik heb me nog nooit zo zoet gevoeld
Het zou ergens gezond voor zijn, maar waarvoor herinner ik me niet. Maar zoals pietverdriet al zei: het zijn gewoon suikers, dus tsja..
honging is ook best duur jaquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:21 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik zou ook wel eens honing willen proberen, maar ik heb niet zoveel geld. Honing vind ik vaak duur Is goedkope honing ook lekker? Of welke goedkopere honing kunnen jullie me aanraden? Binnenkort wil ik weer eens naar de Aldi. Is hun honing lekker?
quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:11 schreef Isabeau het volgende:
Het zou ergens gezond voor zijn, maar waarvoor herinner ik me niet. Maar zoals pietverdriet al zei: het zijn gewoon suikers, dus tsja..
Voedend, verzorgend en desinfecterend dusquote:Honingritueel
Dit seizoen bieden wij u voor het eerst het honingritueel aan voor in de sauna. Het honingritueel is bedoeld om uw huid heerlijk zacht te maken en een mooie glans te geven. Het wordt gebruikt in de Finse sauna.
U neemt plaats op een handdoek in de sauna en brengt de honing aan over het gehele lichaam. Voor het beste resultaat blijft u minimaal zeven minuten in de sauna zitten. De honing wordt dan olieachtig en trekt helemaal in de huid. De honing is voedend, verzorgend en desinfecterend.
Na gebruik spoelt u zich af met lauwwarm water. Als u het honingritueel gebruikt tijdens uw laatste saunagang, heeft u langer profijt van de goede eigenschappen die de honing op uw huid heeft.
Nee hoor, het plakt namelijk absoluut niet. Ik vond het eerst ook vreemdquote:
niet? dat had ik juist wel verwacht! dat leek me er ook zo vies aan...quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, het plakt namelijk absoluut niet. Ik vond het eerst ook vreemd
Verse vijgen! Goed idee! Ik heb een boom in de tuin en die geeft ontzettend veel vruchten. Moet alleen snel zijn want dochterlief zit bij wijze van spreke voor de boom te wachten totdat ze rijp zijn, zo lekker vindt ze de vijgen!. Maar goed, ze lust ook geitenkaas en honing dus ze zal het vast lekker vinden. Ga ik zekers proberen komende zomer!quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:30 schreef knoef het volgende:
Op verse vijgen met wat geitenkaas en verse tijm en dan even de oven in.
Of op pastinaak eveneens met wat verse tijm de oven in.
Ik ben daar mee gestopt toen ik las "komt uit EU en niet-EU landen". Kortom, ze flikkeren (net zoals bij veel andere goedkope honing) maar wat bij elkaar, mogelijk inclusief nep-honing uit China.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:32 schreef Muck het volgende:
[..]
honging is ook best duur ja
ik heb meestal die van de Lidl en die is erg lekker eigenlijk!
hoe die van de aldi is weet ik niet...
de AH heeft ook euroshopper honing, das ook niet zo heel duur
nog maar een keer.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:19 schreef Curiosity het volgende:
Hoeveel calorieen zitten er eigenlijk in honing?.
Ik wil dagelijks een beetje biogarde magere kwark met honing meenemen naar het werk als verantwoord tussendoortje.
Maar is het dat ook?.
Kickje - omdat honing mjummjum is!quote:
Bij de imker. Zijn genoeg adressen op internet te vindenquote:Op woensdag 25 mei 2011 09:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Kickje - omdat honing mjummjum is!
Waar kun je tegenwoordig nog echte hollandsche honing kopen? Ben al bij verschillende ("natuur")winkels geweest maar het meeste is van buiten Nederland.
http://www.bijenhuis.nl/quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Kickje - omdat honing mjummjum is!
Waar kun je tegenwoordig nog echte hollandsche honing kopen? Ben al bij verschillende ("natuur")winkels geweest maar het meeste is van buiten Nederland.
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 02:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Kipfilet gevuld met geitenkaas, honing en thijm.![]()
Honing in de thee.![]()
Honing in een saladedressing.![]()
Honing in de marinade van de spare ribs.![]()
Honing in andere marinades.![]()
Honing is lekker.![]()
Ik heb zelfs meerdere soorten honing staan.![]()
Goeie tip! thanksquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
http://www.bijenhuis.nl/
Ook met webwinkel, wel even kijken naar de omschrijving of het NL of andere honing is.
Niet zelf geprobeerd hoor, dus geen garantiequote:
Nou vooruit dan met het recept. Volgende week moet ik een maaltijd bedenken en daar is ook een Iraniër bij.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:16 schreef Zith het volgende:
Ik heb een lekkere iraanse (?) kipgerecht met tomatensaus en honingZeg maar zo'n standaard dikke tomatensaus maar dan een licht zoetje erdoorheen.
Http://www.pumed.org en dan zoeken op honey. Is al veel onderzoek naar gedaan;)quote:Op maandag 30 mei 2011 23:43 schreef robber57 het volgende:
Honing heeft antiseptische en helende eigenschappen, in het amerikaanse leger is het advies om in het veld bij een gebrek aan medische ondersteuning brandwonden in te pakken met een honing kompres en ook in de oudheid werd honing op brandwonden en ontvellingen/schaafwonden gedaan.
Ik ben niet zo van de hoemeopatie maar dat met honing op een wond kan ik wel wat in zien, de stelling dat het "alleen" suikers zij is miz dan ook een beetje kort door de bocht, als het zo simpel was hadden we de bijtjes niet meer nodig om honing te maken.
Van wiki;
Antibioticum
Honing staat bekend als natuurlijk antibioticum. Dit komt onder andere door de hoge concentratie aan suiker en het voorkomen van waterstofperoxide, dat door een suikerafbrekend enzym in de honing wordt aangemaakt. Verder bevat honing ook een antibacteriële proteïne, die ook een functie in het afweersysteem van bijen vervult.
Honing wordt in het menselijk lichaam te snel afgebroken om daar als antibioticum te kunnen werken. Op de huid zou hij echter wel soelaas kunnen brengen.[1] Er wordt tegenwoordig om die reden dan ook klinisch onderzoek gedaan naar het gebruik van honing ter bevordering van de wondgenezing.
sterker nog, er bestaat zoiets als honingzalfquote:Op maandag 30 mei 2011 23:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Http://www.pumed.org en dan zoeken op honey. Is al veel onderzoek naar gedaan;)
lekkerrrrrr. ik heb al eens gegeten.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:34 schreef markmarkmark het volgende:
ik gebruik het door me salade zoals met geitenkaas of beenham.
of maak er een saus van voor bij lamsvlees.
Verwar kruiden/plantengeneeskunde niet met homeopathie. Dat is in principe iets totaal anders. Veel van onze huidige medicijnen zijn immers afgeleid van planten, denk aan aspirine. Homeopathie is een onbewezen manier van "genezen" die vaak grijpt naar natuurmiddeltjes, maar bij homeopathie gaat het vooral om de wijze van toediening.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:43 schreef robber57 het volgende:
Ik ben niet zo van de hoemeopatie maar dat met honing op een wond kan ik wel wat in zien,
Niet duur.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:44 schreef Thorical het volgende:
Vandaag lentehoning gekocht op een/het Bijenpark ¤4 voor een pot van 450 gr.
Is dat eigenlijk duur? Het is trouwens een heerlijke honing die begint met amandeltjes en doorgaat als heerlijk complexe variatie aan zoetheden.
Romige kwark, wanoten, honing. Geddelijkquote:Op woensdag 1 juni 2011 13:26 schreef lemonlime het volgende:
Boterham met tahin en honing![]()
Verder door Marokkaanse stoofgerechten, of door smoothies.
Volkstuin vereniging Bijenpark Sloterweg te Amsterdamquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Niet duur.
Waar is "het bijenpark"?
Kay.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:08 schreef Thorical het volgende:
[..]
Volkstuin vereniging Bijenpark Sloterweg te Amsterdam
Ja een of andere mijt. Bijensterfte enzo.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:54 schreef Jurk het volgende:
Honing. Het allerlekkerst met dikke kwark, walnoten en blauwe bessen.
Ik haal mijn honing bij m'n fruitboertje in de Beemster. Het liefst lavendel of acacia honing.
Vooral de laatste vind ik erg lekker, die is alleen wel schreeuwend duur.
Volgens mijn boertje gaat het slecht met de honingbij en daardoor wordt de productie van Nederlandse honing steeds minder. Hopelijk trekt het dit jaar weer aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |