luizenpoep..nog nooit gegeten maar ik ben wel nieuwsgierigquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de honing van de pa van een vriend van me, die is heel stevig en niet vloeibaar, maar heel fijn van kristalstructuur.
Het is honing van de bloemen in de omgeving van zijn korven.
Je hebt ook trouwens honing die geen bloemenhoning is, maar zg Boshoning. Dat gaat als volgt, op bomen zitten bladluizen die sap van de boom aftappen. Die houden de eiwitten binnen maar scheiden de suikers die door de boom (met bladgroen) gevormt zijn weer uit. Dit verzamelen de bijen en dan krijg je de donkere vloeibare honing.
Je eet dan eigenlijk luizenpoep
Mwoah, jij hebt vast wel eens rode smarties gegeten.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:46 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
luizenpoep..nog nooit gegeten maar ik ben wel nieuwsgierig
Bedankt Pietverdriet, honing zal nooit meer hetzelfde zijnquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Conclusie: Je eet dan eigenlijk luizenpoep
Er is een kleine kans dat het gevaarlijk is, idd, en geld alleen voor rauwe honing, niet voor honing die (bv in de bereiding van het gerecht) verhit is.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:09 schreef JamesBrowny het volgende:
Babies mogen trouwens geen honing, kunnen ze heel ziek van worden(botulisme?geloof ik)
Zout water gorgelen werkt beter.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:14 schreef JamesBrowny het volgende:
Honing is goed tegen keelpijn omdat het stroperig is, net als hoestdrankjes.
Nee.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:17 schreef Private_Part_Sir het volgende:
Ik gebruik al een tijd Honing in alles om van mijn suiker verslaving af te komen. Lekker spul hoor(zeker als extra ingredient voor het bereiden van vlees), maar ik vraag me af of het eigenlijk wel gezonder is dan suiker?
Ik heb ook een vriendin die zo redeneertquote:Op woensdag 14 februari 2007 15:17 schreef Private_Part_Sir het volgende:
Ik gebruik al een tijd Honing in alles om van mijn suiker verslaving af te komen. Lekker spul hoor(zeker als extra ingredient voor het bereiden van vlees), maar ik vraag me af of het eigenlijk wel gezonder is dan suiker?
Heb ik pas geleden ook gedaan, echt lekker! Ik ben sowieso honingfan... Koppie thee met honing voor de neus heeft staan nu. Honing in dressing, op geitenkaas of brie met walnoten, honingchevrequote:Op woensdag 14 februari 2007 22:11 schreef Isabeau het volgende:
In de sauna ooit een honingmassage gedaan bij de opgieting
Er blijft niets kleverigs over, alleen een superzacht spul op je warme, bezwete lijf. Ik heb me nog nooit zo zoet gevoeld
Het zou ergens gezond voor zijn, maar waarvoor herinner ik me niet. Maar zoals pietverdriet al zei: het zijn gewoon suikers, dus tsja..
honging is ook best duur jaquote:Op woensdag 14 februari 2007 22:21 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik zou ook wel eens honing willen proberen, maar ik heb niet zoveel geld. Honing vind ik vaak duur Is goedkope honing ook lekker? Of welke goedkopere honing kunnen jullie me aanraden? Binnenkort wil ik weer eens naar de Aldi. Is hun honing lekker?
quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:11 schreef Isabeau het volgende:
Het zou ergens gezond voor zijn, maar waarvoor herinner ik me niet. Maar zoals pietverdriet al zei: het zijn gewoon suikers, dus tsja..
Voedend, verzorgend en desinfecterend dusquote:Honingritueel
Dit seizoen bieden wij u voor het eerst het honingritueel aan voor in de sauna. Het honingritueel is bedoeld om uw huid heerlijk zacht te maken en een mooie glans te geven. Het wordt gebruikt in de Finse sauna.
U neemt plaats op een handdoek in de sauna en brengt de honing aan over het gehele lichaam. Voor het beste resultaat blijft u minimaal zeven minuten in de sauna zitten. De honing wordt dan olieachtig en trekt helemaal in de huid. De honing is voedend, verzorgend en desinfecterend.
Na gebruik spoelt u zich af met lauwwarm water. Als u het honingritueel gebruikt tijdens uw laatste saunagang, heeft u langer profijt van de goede eigenschappen die de honing op uw huid heeft.
Nee hoor, het plakt namelijk absoluut niet. Ik vond het eerst ook vreemdquote:
niet? dat had ik juist wel verwacht! dat leek me er ook zo vies aan...quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, het plakt namelijk absoluut niet. Ik vond het eerst ook vreemd
Verse vijgen! Goed idee! Ik heb een boom in de tuin en die geeft ontzettend veel vruchten. Moet alleen snel zijn want dochterlief zit bij wijze van spreke voor de boom te wachten totdat ze rijp zijn, zo lekker vindt ze de vijgen!. Maar goed, ze lust ook geitenkaas en honing dus ze zal het vast lekker vinden. Ga ik zekers proberen komende zomer!quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:30 schreef knoef het volgende:
Op verse vijgen met wat geitenkaas en verse tijm en dan even de oven in.
Of op pastinaak eveneens met wat verse tijm de oven in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |