quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:37 schreef pberends het volgende:
Zet hier de beste hardware-uitvindingen neer. Zie ook: Meest onzinnige hardware-uitvindingen.- USB2.0
- Socket A (wat ging die een tijd mee zeg)
- TFT-schermen (ivm energieverbruik, rustig beeld en minder zwaar/groot dan CRT)
- Betaalbare cd en dvd-writers
- Moederborden die steeds meer kwaliteits-apparaten onboard krijgen zoals gbit-LAN en audio
quote:
SLI is pure geldklopperij, en kost nog veel energie ook.quote:
Hebben we weer zo'n teringfetisjtquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:44 schreef Anthraxx het volgende:
Apple.
Hebben we weer iemand die de PI niet leest.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:44 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Hebben we weer zo'n teringfetisjt!
Draadloos gaat internet wel langzamer maar dat komt door de CSMA shit; Tegenwoordig zijn er een hoop super goeie draadloze routers op de markt. Bij mij op school hebben ze overal routers geplaatst en je kunt overal met zo'n 500 kb/s downloaden. Voor mij zeker een goeie uitvindingquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Wireless routers zijn "interventie-gevoelig".
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:47 schreef Anthraxx het volgende:
Serieus:
- RS232. RS485 Zelfs nu wordt het nog gebruikt in bepaalde toepassingen. Zo simpel, allang weggeconcurreert door andere technieken en nog steeds populair.
- Ethernet.
- Een JTAG debugger. Dat maakt mijn leven een stuk makkelijker in ieder geval
.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Wireless routers zijn "interventie-gevoelig".
Die wou ik eerder nomineren voor een andere categorie...quote:
Nee, hij bedoelt dat de VN met een interventiemacht zijn router binnenvaltquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:00 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik denk dat je "interferentie" bedoelt
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:00 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nog nooit een kapotte maxtor schijf gehadquote:
Interventie, ik bedoel daarmee inbreken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:00 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
4 Maxtors gecrashed in 2 maandenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nog nooit een kapotte maxtor schijf gehad.
Wat doe je er dan in hemelsnaam mee?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:06 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
4 Maxtors gecrashed in 2 maanden
blijft een nadeel idd. Maar WPA2 is best veiligquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Interventie, ik bedoel daarmee inbreken.
Het liep ook niet altijd even fijn zoals het nu doet natuurlijk. Nu is het dé standaard en daarom werkt het doorgaans vlekkeloos.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:10 schreef MouseOver het volgende:
USB. En wat was ik toch sceptisch toen de eerste computers waar het op zat geleverd werden
Ik moest laatst even hard lachen toen ik nog iets met RS232 moest gaan aansturen, maar het blijft verdomme handig.. In de tijd van bluetooth, WiFi, USB 2.0quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:47 schreef Anthraxx het volgende:
Serieus:
- RS232. Zelfs nu wordt het nog gebruikt in bepaalde toepassingen. Zo simpel, allang weggeconcurreert door andere technieken en nog steeds populair.
- Ethernet.
- Een JTAG debugger. Dat maakt mijn leven een stuk makkelijker in ieder geval.
Ging hier over Hardwarequote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:44 schreef Anthraxx het volgende:
Apple.
Ik vind bluetooth een beetje mislukte uitvinding.. Hoewel ik er toch vaak gebruik van maakquote:
mp3tje van me pc naar telefoon -> bleutoothquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:18 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik vind bluetooth een beetje mislukte uitvinding.. Hoewel ik er toch vaak gebruik van maak
Er werd zo ophef overgemaakt, dat het geimplementeerd zou worden in domotica. Bijvoorbeeld. Je doet de voordeur open, je bad gaat aan op je favoriete tempratuur aan en je koffie wordt op jou geliefde sterkte gezet..
Daar heb ik nog vrij weiinig van gezien.. of misschien is dit weer toekomst muziek
Nee, infrarood is rond uit kut..quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:20 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
mp3tje van me pc naar telefoon -> bleutooth
bestanden tussen telefoons uitwisselen -> bleutooth
Draadloos headsetje voor je telefoon -> bleutooth
Of vind je infrarood beter?
Lijkt me duidelijkquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:21 schreef Slarioux het volgende:
De muis
Wat doe jij met RS232 en JTAG?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:47 schreef Anthraxx het volgende:
Serieus:
- RS232. Zelfs nu wordt het nog gebruikt in bepaalde toepassingen. Zo simpel, allang weggeconcurreert door andere technieken en nog steeds populair.
- Ethernet.
- Een JTAG debugger. Dat maakt mijn leven een stuk makkelijker in ieder geval.
Ach, dat soort praat moet je ook doorheen prikken. Zo werd 40 jaar geleden voorspeld dat we met helikopters naar het werk zouden gaan en robots het huishouden deden. Iedereen snapt dat het nog wel even gaat duren voordat koffiezetter en koelkasten "slim" worden. Tegen de tijd dat het zover is is bluetooth waarschijnlijk alweer hopeloos verouderd.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:25 schreef PieterBas het volgende:
Ik wou alleen zeggen dat bij de introductie er veel ophef en veel grootspraak was dat bluetooth geimplementeerd zou worden in koffiezetters, koelkasten, etc.. en ik heb daar vrij weinig meer overgehoord..
Is het al (denk ik), wifi is beter en zit tegenwoordig ook al op telefoons. Ik heb het ook met mn n80 maar gebruik het eigelijk vrij weinig en voor data blijf ik bleutooth gebruiken omdat het makkelijker is, ookal is wifi veel sneller.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach, dat soort praat moet je ook doorheen prikken. Zo werd 40 jaar geleden voorspeld dat we met helikopters naar het werk zouden gaan en robots het huishouden deden. Iedereen snapt dat het nog wel even gaat duren voordat koffiezetter en koelkasten "slim" worden. Tegen de tijd dat het zover is is bluetooth waarschijnlijk alweer hopeloos verouderd.
Nee...andersom.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
USB: Nu is het dé standaard en daarom werkt het doorgaans vlekkeloos.
Hier wordt keihard overheen gelezen maar ik ben het hardstikke eens.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:50 schreef MadMarine het volgende:
hoe kan je dit nou serieus noemen??
de transistor staat er niet eens bij
bij deze
AOpenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:53 schreef Jerkmaine het volgende:
Hell yeah
- Sony Vaio's![]()
- Logitech producten![]()
- TFT Schermen
- Centrino
- Wifi
- USB
- ADSL
Too bad
- Apple (Nu krijg ik op m'n flikker van alle nerds)
- Maxtor![]()
- AOpen![]()
- Kabelinternet
idd, en dan vooral de eerste 3Dfx-kaarten. Gaf destijds echt een huge boost aan mn pentium 150quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:01 schreef CasB het volgende:
3D kaarten
3DFXquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:13 schreef Palomar het volgende:
[..]
idd, en dan vooral de eerste 3Dfx-kaarten. Gaf destijds echt een huge boost aan mn pentium 150![]()
Verder vind ik de steeds uitgebreidere connectivity-mogelijkheden wel een vooruitgang (usb, bluetooth, internet, wifi). Vroeger was de PC een standalone ding, maar nu kun je praktisch elk electronisch apparaat erop aansluiten (TV, GSM, muziekinstrumenten, spelcomputers, MP3-spelers en ga maar door).
Mee eens, de moederborden daarentegen... Barstende elco's etc... Damnnnnn!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:13 schreef veldmuis het volgende:
[..]
AOpen.
Behuizingen dan, de rest is klote.
Je kon ze ook nog zo vet linken aan je Ati Rage Pro... Mooi was die tijd, ik was helemaal de held van het schoolplein met m'n PII in combinatie met die 2 kaartenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:20 schreef PieterBas het volgende:
[..]
3DFX![]()
![]()
Mijn oude Packard BellPentium 200 werd opeens mega snel, door de voodoo Banshee
Optische drives van AOpen zijn ook vreselijk.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:01 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Mee eens, de moederborden daarentegen... Barstende elco's etc... Damnnnnn!![]()
Waar diende die ook alweer voor? Althans, dat weet ik natuurlijk wel, maar werkte het ookquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:00 schreef L.Denninger het volgende:
de turbo-knop !
Hij was om programma's die vonden dat je processor te snel was ook te laten werken. Feitelijk niet om de PC sneller te laten werken dus, maar juist om terug te klokken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Waar diende die ook alweer voor? Althans, dat weet ik natuurlijk wel, maar werkte het ook?
Een condensator, een component op een moederbord wat gevuld is met een zure pasta, net als in batterijen. Op oude moederborden waar goedkope condensatoren gebruikt zijn klapten die dingen nog wel eens uit elkaar, waardoor het moederbord instabiel ging werken. De elco's zorgden namelijk voor een stabiele stroom naar de processor.quote:
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hier wordt keihard overheen gelezen maar ik ben het hardstikke eens.
Nooit last van gehad met Asus en MSI. MSI en Asus hardware:quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:03 schreef veldmuis het volgende:Ik heb in ieder geval gesoldeerd aan een MSI en een Abit bord. Beide fabrikanten hebben de elco's helemaal kosteloos toegezonden.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:12 schreef _GdR_ het volgende:
voodoo banshee 2
Dat zijn geen uitvindingen, maar standaards of producten waarin bepaalde wezenlijke uitvindingen zijn verwerkt.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:37 schreef pberends het volgende:
Zet hier de beste hardware-uitvindingen neer. Zie ook: Meest onzinnige hardware-uitvindingen.
- USB2.0
- Socket A (wat ging die een tijd mee zeg)
- TFT-schermen (ivm energieverbruik, rustig beeld en minder zwaar/groot dan CRT)
- Betaalbare cd en dvd-writers
- Moederborden die steeds meer kwaliteits-apparaten onboard krijgen zoals gbit-LAN en audio
RS232 is meestal de manier om te communiceren met een Embedded toepassing en JTAG is de debug tool van die Embedded toepassing, zoals een Atmel AVR microcontrollerquote:
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:53 schreef Jerkmaine het volgende:
Too bad
- Apple (Nu krijg ik op m'n flikker van alle nerds)
- Maxtor![]()
- AOpen![]()
- Kabelinternet @home
ik vind t rete handig!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Duo Core is vooralsnog amper handig omdat veel softwaretaken single core zijn.
dan waren er iig minder noobsquote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:11 schreef Adfundum het volgende:
Toetsenbord! Stel je voor dat je moet fokken dmv ponskaarten....
De GUI...ja..dįt was pas echte HARDWAREquote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:18 schreef Sjoewe het volgende:
Als binnenkort de Adobe CS3 uitkomt dan gaat we het beleven met dualcore
Ik wil graag ook de Graphical User Interface nomineren.
Goeie ouwe tijd Apple Macintosh in 1990. Gewoon met je muis dingen starten en besturen
del edquote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:51 schreef Merovingian het volgende:
de led
dat is trouwens een palindroom.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:51 schreef Merovingian het volgende:
de led
dat is trouwens een palindroom.
normaal gesproken laat je met palindromen die bestaan uit meerdere woorden de spaties buiten beschouwing.quote:
Wat mij betreft niet. Een palindroom kan je letterlijk omdraaien. Anders is het sneaken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:06 schreef Merovingian het volgende:
[..]
normaal gesproken laat je met palindromen die bestaan uit meerdere woorden de spaties buiten beschouwing.
wat jouw betreft niet, wat de rest van de wereld betreft wel. neus hier maar eens rond. zoals je ziet bestaan er palindromische zinnen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Een palindroom kan je letterlijk omdraaien. Anders is het sneaken.
Ja wikipedia is echt een betrouwbare bron inderdaad.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:11 schreef Merovingian het volgende:
[..]
wat jouw betreft niet, wat de rest van de wereld betreft wel. neus hier maar eens rond.
Betrouwbaarder dan de kennis van de gemiddelde nederlander...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja wikipedia is echt een betrouwbare bron inderdaad.
Maar rustig maar hoor... je hebt een palindroom gescoord van 5 letters
Nee net zo betrouwbaar als de collectief opgetelde onbetrouwbare kennis van de gemiddelde nederlander.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:14 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Betrouwbaarder dan de kennis van de gemiddelde nederlander...
Nou...., ga je insmeren met pindakaas en masturberen maar zou ik zeggen.quote:Maar toch bedankt voor je erkenning![]()
Ongesteld ofzo? Beetje lichtgeraakt...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou...., ga je insmeren met pindakaas en masturberen maar zou ik zeggen.
Nee hoor,ik vermaak me kostelijk met het feit dat je helemaal gepikeerd ben als iemand je stoere palindroom betwist.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:21 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ongesteld ofzo? Beetje lichtgeraakt...![]()
Dus je vindt hem stoer?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor,ik vermaak me kostelijk met het feit dat je helemaal gepikeerd ben als iemand je stoere palindroom betwist.
IC's, anders waren computers onbetaalbaar.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:50 schreef MadMarine het volgende:
hoe kan je dit nou serieus noemen??
de transistor staat er niet eens bij
bij deze
inderdaad, 100 miljoen lossequote:Op zaterdag 10 februari 2007 07:02 schreef Doderok het volgende:
[..]
IC's, anders waren computers onbetaalbaar.![]()
Waarom zeg je dat dan?quote:
Ik wil best kappen, maar vanuit discriminatie-oogpunt vind ik wel dat je dat ook tegen Swetsenegger hoort te zeggen.quote:
Mja pwndquote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De GUI...ja..dįt was pas echte HARDWARE
Dual Core CPU's zijn ook handig als je veel multitasked, zelfs al zijn de meeste apps single core. Windows Vista heeft in snelheidstests al aangetoond dat het ong. 25% sneller is dan Windows XP op dual core systemen omdat het veel beter kan multithreaden. Op een singe core systeem is Windows XP echter 10% sneller.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:42 schreef pberends het volgende:
Duo Core is vooralsnog amper handig omdat veel softwaretaken single core zijn.
En nadat de 2e Maxtor gecrashed was had je zoiets van...... Kom, laten we nog twee Maxtors kopen, het kan niet op!quote:
Ah, dus zo'n dual core kan 2 single-core software taken makkelijk getegelijk doen?quote:Op zondag 11 februari 2007 06:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Dual Core CPU's zijn ook handig als je veel multitasked, zelfs al zijn de meeste apps single core. Windows Vista heeft in snelheidstests al aangetoond dat het ong. 25% sneller is dan Windows XP op dual core systemen omdat het veel beter kan multithreaden. Op een singe core systeem is Windows XP echter 10% sneller.
Ga maar eens met WinRAR een DVD van 4 Gb uitpakken uit bestandjes van 50 Mb, en tegelijkertijd met Windows Media Center op je tweede monitor TV kijken of DVD kijken.
Wedden dat je dan een dual core CPU wil hebben?
Energieverbruik is een onzin-argument. Het apparaat kost zoveel meer dan een CRT, dat het financieel niet uitmaakt. En voor het milieu maakt het ook niet uit, omdat de productie van een TFT veel meer energie kost dan voor een CRT...quote:TFT-schermen (ivm energieverbruik, rustig beeld en minder zwaar/groot dan CRT)
zo duur zijn TFT's tegenwoordi gook niet meer hoor. Doorsnee spul wat nu het meest verkocht wordt kost zo'n 200-250 euro. Dat zou een vergelijkbare CRT nu ook gekost hebben als ze nog gemaakt werden (goedkope CRT's die je nu nog in de winkel ziet zijn inferieure troep vergelijkbaar met de allergoedkoopste TFT's van 150 euro).quote:Op zondag 11 februari 2007 11:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Energieverbruik is een onzin-argument. Het apparaat kost zoveel meer dan een CRT, dat het financieel niet uitmaakt. En voor het milieu maakt het ook niet uit, omdat de productie van een TFT veel meer energie kost dan voor een CRT...
Neuh, was op werk.quote:Op zondag 11 februari 2007 06:36 schreef maartena het volgende:
[..]
En nadat de 2e Maxtor gecrashed was had je zoiets van...... Kom, laten we nog twee Maxtors kopen, het kan niet op!
hier nog nooit een dooie maxtor gehadquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:06 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
4 Maxtors gecrashed in 2 maanden
Is dat hardware?quote:Op zondag 11 februari 2007 16:59 schreef Swetsenegger het volgende:
paracetamol is de beste hardware uitvinding by far.
Als een TFT scherm 38 watt verbruikt, verbruikt een CRT scherm van vergelijkbare grootte zo'n 70 watt. Bovendien kost het vervoer een stuk minder energie. Wat het bij de productie kost weet ik niet, maar het zal vast niet meer energie kosten dan bij een CRT.quote:Op zondag 11 februari 2007 11:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Energieverbruik is een onzin-argument. Het apparaat kost zoveel meer dan een CRT, dat het financieel niet uitmaakt. En voor het milieu maakt het ook niet uit, omdat de productie van een TFT veel meer energie kost dan voor een CRT...
Yep. En Vista is daar dan weer een stuk efficiėnter in dan XP.quote:Op zondag 11 februari 2007 09:34 schreef pberends het volgende:
Ah, dus zo'n dual core kan 2 single-core software taken makkelijk getegelijk doen?
Paracetamol.. is toch een beetje plug and prayquote:Op zondag 11 februari 2007 19:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, het is tastbaar en zonder installatie direkt bruikbaar.
Jammer genoeg niet hot-swappablequote:Op zondag 11 februari 2007 19:50 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Paracetamol.. is toch een beetje plug and pray![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |