abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:09:51 #201
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46122170
18% is het natuurlijk bij lange na nog niet (bron? het is hier nog niet zo erg als in Frankrijk), maar er is wel een probleem waar nogal opzichtig de ogen voor wordt gesloten.
pi_46122517
Wat moet leven in angst toch beklemmend zijn, I pity the fools.
  † In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 22:21:16 #203
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46122681
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:17 schreef Ericr het volgende:
Wat moet leven in angst toch beklemmend zijn, I pity the fools.
Lees de geschiedenis er eens op na. Je kunt niet overal de ogen voor sluiten.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46123540
Ik ken de geschiedenis, maak me eerder zorgen om invloeden die lijken op een ongegrond scheppen van een vijandbeeld. Iets wat zo vaak voorkomt in de geschiedenis en meestal met niet al te frisse afloop.
  † In Memoriam † donderdag 8 februari 2007 @ 22:48:20 #205
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46123810
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:41 schreef Ericr het volgende:
Ik ken de geschiedenis, maak me eerder zorgen om invloeden die lijken op een ongegrond scheppen van een vijandbeeld. Iets wat zo vaak voorkomt in de geschiedenis en meestal met niet al te frisse afloop.
Als ik zie hoe snel er moskees uit de grond worden gestampt gefinancierd door obscure figuren en instanties, dan vraag ik mij af wie een vijandbeeld schept. Er is geen sprake van inburgering, een moslim is imperialistisch aangelegd, Allah is immers de hoogste. Schijt aan het gastland!!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46123903
Vooral er in blijven geloven, daar waar zelfs in de UK de meeste moslims de moderne samenleving meer als een uitkomst zien dan het blijven hangen in vroegere tijden. UK kent dan nog wel de meeste moslims die openstaan voor radicalisme, maar het blijft een minderheid.
pi_46125410
Den_Dead_Kennedy, ik heb even een paar woordjes aangepast. Misschien dat je zo inziet wat voor onzin je eigenlijk aan het verkondigen bent.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:39 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik zie het ook grotendeels zoals de heer Lewis. Ik vond het treffend en het zijn precies de ideeen die ik de laatste 5 jaar ontwikkeld heb over het jodendom. Overal worden maar enge synagoges opgericht en de naieviteit bij veel mensen is groot. Ze zien het gevaar niet, ze zien de leugens niet, en ik kan eigenlijk niet bevatten wat sommige mensen aanspreekt aan hte jodendom.

Ik zie ook kleine lichtpuntjes zoals 54% van de jongeren die zich ergeren aan joden.

Waarschijnlijk is het uiteindelijk maar een kleine groep van de ariërs die zich aangetrokken voelt tot dergelijk religieus gezever. Ik zie de meeste nuchtere Hollanders ook niet 5 keer per dag hun diamanten tellen.

Een groep vind het mooi en is misschien nieuwsgierig naar bepaald exotisme. Vele vind je onder de kunstenaars en artiesten, omdat die relatief naief zijn. Het zijn nogal fantasten en ze dromen er lekker bij weg. Uiteindelijk zijn de artiesten ook wel weer erg vrijheidslievend en is vrijheid van meningsuiting een groot goed in kunstkringen.
Toch denk ik dat als je het jodendom wil afstoppen je moet beginnen met die naievelingen. Andere naievelingen vind je onder de communisten (waar anders) zij denken vrij vredig en willen graag helpen. De joden buiten dit eigenlijk op gemene en doortrapte wijze uit. Ze maken misbruik van de goedheid van de communisten. Je moet de communisten eigenlijk tegen zichzelf beschermen.

Andere zwakke groepen die met het jodendom mee zouden kunnen doen zijn andere niet-ariërs, zoals zigeuners en vluchtelingen uit bijvoorbeeld Polen, die zijn niet naief maar willen vaak wraak nemen op het Westen die hun als derderangsburgers behandeld. Hierdoor worden ze vaak voorgetrokken door instanties om maar te zorgen dat ze geen interesse krijgen voor minderwaardoge volkeren.

Maar ondertussen neemt de stroom joden al maar toe. Het houd niet op en uebermensen zijn zich dat tegenwoordig gelukkig goed bewust. Het is alleen zaak om communistische mensen hiervan te overtuigen. Het is belangrijk om ze te laten inzien dat we onze vrijheid kwijt raken als we joden hier aan de macht laten komen.

Immigratiewetten liggen in het verschiet,maaar dat zal niet voldoende blijken. Er zullen joden terug moeten naar hun eigen land. Hiervoor moeten regelingen afgekondigd worden. Om de maatschappij waarlijk arisch te behouden moet religie niet meer beschermd worden via de Grondwet. Je moet religie niet verbieden, maar wel ontmoedigen. Bijvoorbeeld geen religieus onderwijs meer en geen duidelijke uitingen meer van godsdienst in het openbare leven.
Misschien kun je onderscheid maken tussen de verschillende religies. De ene godsdienst is gewoonweg gevaarlijker dan de andere.

Ook moeten we er niet voor terugdeinzen om het spelletje oneerlijk uit te spelen om de joden hier uit het land te houden. Door onze eerlijke maatschappij (vooral empathisch-eerlijk) creeeren we een wereld die we helemaal niet willen. Dat gaat ongemerkt. We kunnen ook ten ondergaan aan onze eigen eerlijkheid.

Macht en vrijheid behouden in het Westen zal bevochten moeten worden vroeger of later en dat is oneerlijk, maar dat moet wel. Het moet afgelopen zijn met de eerlijkheid.
Veel wijsheid toegewenst.
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:39:07 #208
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46125849
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:26 schreef Lyr het volgende:
Den_Dead_Kennedy, ik heb even een paar woordjes aangepast. Misschien dat je zo inziet wat voor onzin je eigenlijk aan het verkondigen bent.
[..]

Veel wijsheid toegewenst.
Sowhee, wat ongelofelijk slim van je, om moslims met Joden te vergelijken!

Nederland werd ooit immers overspoeld met synagoges, de Joden waren hard bezig al hun intolerante geloofsregeltjes aan onze samenleving op te dringen en bovendien maakten die Joodse jongeren hele buurten onleefbaar. Nee inderdaad, het is al met al maar goed dat die moffen er een paar miljoen van uit de weg geruimd hebben, anders hadden we nu vast allemaal Hebreeuws gesproken!

pi_46126089
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:39 schreef GertvanderVolk het volgende:

[..]

Sowhee, wat ongelofelijk slim van je, om moslims met Joden te vergelijken!
Dat er problemen zijn met derdegeneratie-immigranten valt moeilijk te ontkennen. Op basis daarvan doemscenario's bedenken en curieuze maatregelen willen nemen is een paar stappen verder - te ver naar mijn mening.
quote:
Nederland werd ooit immers overspoeld met synagoges, de Joden waren hard bezig al hun intolerante geloofsregeltjes aan onze samenleving op te dringen en bovendien maakten die Joodse jongeren hele buurten onleefbaar. Nee inderdaad, het is al met al maar goed dat die moffen er een paar miljoen van uit de weg geruimd hebben, anders hadden we nu vast allemaal Hebreeuws gesproken!
Soortgelijke fabeltjes werd in Duitsland in het verleden wel verteld - en door substantiële aantallen mensen geloofd.

Edit: Typo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyr op 08-02-2007 23:58:59 ]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 00:20:21 #210
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46127091
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:46 schreef Lyr het volgende:

[..]

Dat er problemen zijn met derdegeneratie-immigranten valt moeilijk te ontkennen. Op basis daarvan doemscenario's bedenken en curieuze maatregelen willen nemen is een paar stappen verder - te ver naar mijn mening.
Da's een ander verhaal. Maar de situatie van moslims vergelijken met de situatie van Joden in Duitsland voor de Tweede Wereldoorlog, vind ik belachelijker dan de post van Den_Dead_Kennedys zelf.
quote:
Soortgelijke fabeltjes werd in Duitsland in het verleden wel verteld - en door substantiële aantallen mensen geloofd.
Toen waren het fabeltjes, dit keer is het echt. De cijfers over het aantal moskeeën in aanbouw liegen er niet om. Daarnaast hoef je de TV maar aan te zetten of de krant open te slaan, en het gaat weer over moslims. "Moslims zijn boos om dit of dat", "moslims eisen zus of zo", "moslims spreken fatwa uit over deze of die", "moslims hebben moeite met die en die levensovertuiging" enzovoorts enzovoorts. Werkelijk zum kotzen , het lijkt bijna wel of moslims het land al overgenomen hèbben.

[ Bericht 19% gewijzigd door GertvanderVolk op 09-02-2007 00:36:34 ]
pi_46127489
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:20 schreef GertvanderVolk het volgende:

[..]

Da's een ander verhaal. Maar de situatie van moslims vergelijken met de situatie van Joden in Duitsland voor de Tweede Wereldoorlog, vind ik belachelijker dan de post van Den_Dead_Kennedys zelf.
Ik wil de situaties zelf niet vergelijken, maar alleen de retoriek die erop losgelaten wordt. Ik vind dit topic sowieso al wat paniekerig opgezet, maar dat is niet erg. Dat er vervolgens mensen gaan reppen over 'enge moskeeën' die worden opgericht, 'andere zwakke groepen' die met de islam meedoen en 'onderscheid maken tussen de verschillende religies' (het staat er echt!), vind ik zeer bedenkelijk.
quote:
Toen waren het fabeltjes, dit keer is het echt. De cijfers over het aantal moskeeën in aanbouw liegen er niet om.
Bibberdebibber. Moeders, hoedt uw kinderen!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 00:47:33 #212
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46127688
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:37 schreef Lyr het volgende:
Ik wil de situaties zelf niet vergelijken, maar alleen de retoriek die erop losgelaten wordt. Ik vind dit topic sowieso al wat paniekerig opgezet, maar dat is niet erg. Dat er vervolgens mensen gaan reppen over 'enge moskeeën' die worden opgericht, 'andere zwakke groepen' die met de islam meedoen en 'onderscheid maken tussen de verschillende religies' (het staat er echt!), vind ik zeer bedenkelijk.
Ik vind het typisch dogmatisch links om zoiets "zeer bedenkelijk" te vinden. Ikzelf ben wat pragmatischer van aard, en heb er derhalve wat minder moeite mee.
quote:
Bibberdebibber. Moeders, hoedt uw kinderen!
Kennelijk besef jij nog niet helemaal wat voor een invloed de islam in de toekomst op onze samenleving zal krijgen, als hij in dit tempo door blijft groeien. Je weet hopelijk al wel dat de scheiding tussen kerk (religie) en staat binnen de islam simpelweg onmogelijk is?
pi_46127745
quote:
Toen waren het fabeltjes, dit keer is het echt. De cijfers over het aantal moskeeën in aanbouw liegen er niet om. Daarnaast hoef je de TV maar aan te zetten of de krant open te slaan, en het gaat weer over moslims. "Moslims zijn boos om dit of dat", "moslims eisen zus of zo", "moslims spreken fatwa uit over deze of die", "moslims hebben moeite met die en die levensovertuiging" enzovoorts enzovoorts. Werkelijk zum kotzen , het lijkt bijna wel of moslims het land al overgenomen hèbben.
Er staan lang niet zoveel moskeeën per moslim als kerken per grefo in NL. Dus waar hebben we het over? En zou jij de causaliteit tussen de Islam en hangjongeren even willen toelichten? Ik denk nl. dat dat terug te voeren is op sociale status en het immigrant zijn. Zo klitten al eeuwen grote groepen migranten bij elkaar. Als deze groepen dan onderaan de sociale ladder staan, met vaak -ook voor het land van herkomst- ouders met een lage opleiding die deze koters e weinig sturen, heb je een probleem. Maar dat is een totaal ander probleem dat het probleem waar jij en Mozart bang voor zijn. Friezen in Rusland zouden precies hetzelfde doen.
Daarnaast is een religie voor mensen die niet zelf na kunnen denken. Helaas ligt dat wat in de aard van het beestje, want ook in de superieure Westerse samenleving staat het bol van de religieuze nonsens.
pi_46128019
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:47 schreef GertvanderVolk het volgende:

[..]

Ik vind het typisch dogmatisch links om zoiets "zeer bedenkelijk" te vinden. Ikzelf ben wat pragmatischer van aard, en heb er derhalve wat minder moeite mee.
Je wenkbrauwen optrekken bij xenofobie en verschil willen laten opleggen tussen de verschillende religies is niet dogmatisch. Vage indelingen maken in 'links' en 'rechts' tegenwoordig wel trouwens.
quote:
[..]

Kennelijk besef jij nog niet helemaal wat voor een invloed de islam in de toekomst op onze samenleving zal krijgen, als hij in dit tempo door blijft groeien. Je weet hopelijk al wel dat de scheiding tussen kerk (religie) en staat binnen de islam simpelweg onmogelijk is?
Kerk staat niet gelijk aan religie en voor een goed begrip van de term 'scheiding van kerk en staat' moet dat verschil duidelijk zijn.

Verder kan er binnen een kerk (in de zin van een overkoepelend religieus orgaan) natuurlijk geen sprake zijn van een scheiding tussen kerk en staat. Er is binnen een kerk immers geen staat, alleen maar een kerk. Daarom kan er binnen de islam (of welke religie dan ook) nooit een dergelijke scheiding zijn, en dat is ook niet nodig. Het behoren twee aparte zaken te zijn.

Als je de scheiding tussen een islamitische 'kerk' en staat behouden wilt zien in een land waar de eerste veel te vertellen heeft: kijk eens naar Turkije. Er kan veel mis zijn met land, maar het is een baken van scheiding tussen kerk en staat, en dat in een land waar de inwoners zo islamitisch zijn als maar kan.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 01:06:00 #215
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46128031
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:50 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Er staan lang niet zoveel moskeeën per moslim als kerken per grefo in NL.
En dat is nu dus hard aan het veranderen. Die refo's hebben we tientallen jaren geleden al klein gekregen. Inmiddels lopen de kerken leeg, waar die moskeeën alleen maar talrijker, groter en voller worden.
quote:
En zou jij de causaliteit tussen de Islam en hangjongeren even willen toelichten?
Ik heb het niet over simpele 'hangjongeren'. Ik heb het over criminele jongeren.
quote:
Friezen in Rusland zouden precies hetzelfde doen.
Oude Russiche vrouwtjes beroven en Russische homo's aftuigen? Ik waag het te betwijfelen, magoed.
quote:
Daarnaast is een religie voor mensen die niet zelf na kunnen denken. Helaas ligt dat wat in de aard van het beestje, want ook in de superieure Westerse samenleving staat het bol van de religieuze nonsens.
Inderdaad. En we begonnen er hier in Nederland net zo lekker vanaf te geraken. Totdat die moslims in opkomst kwamen, en nu al harder schreeuwen dan welke andere religieuzen ooit. Dat belooft nog wat voor de toekomst.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 01:20:21 #216
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46128201
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:04 schreef Lyr het volgende:
Je wenkbrauwen optrekken bij xenofobie en verschil willen laten opleggen tussen de verschillende religies is niet dogmatisch.
Nu noem je twee aparte, los van elkaar staande zaken, "xenofobie" en "verschil willen laten opleggen tussen de verschillende religies". Wat dat eerste betreft ben ik het met je eens. Wat dat tweede betreft absoluut niet.
quote:
Vage indelingen maken in 'links' en 'rechts' tegenwoordig wel trouwens.
Geen idee. Ik maak nooit vage indelingen tussen 'links' en 'rechts'.
quote:
Kerk staat niet gelijk aan religie en voor een goed begrip van de term 'scheiding van kerk en staat' moet dat verschil duidelijk zijn.

Verder kan er binnen een kerk (in de zin van een overkoepelend religieus orgaan) natuurlijk geen sprake zijn van een scheiding tussen kerk en staat. Er is binnen een kerk immers geen staat, alleen maar een kerk. Daarom kan er binnen de islam (of welke religie dan ook) nooit een dergelijke scheiding zijn, en dat is ook niet nodig. Het behoren twee aparte zaken te zijn.
Mja. Wat zit je nou quasi-bijdehand te mierenneuken? Je begrijpt prima wat ik bedoel, gezien het onderstaande stukje:
quote:
Als je de scheiding tussen een islamitische 'kerk' en staat behouden wilt zien in een land waar de eerste veel te vertellen heeft: kijk eens naar Turkije. Er kan veel mis zijn met land, maar het is een baken van scheiding tussen kerk en staat, en dat in een land waar de inwoners zo islamitisch zijn als maar kan.
Wel grappig dat je Turkije noemt. Dat is dus typisch zo'n land dat je absoluut niet wilt worden, maar waartoe een opkomende islam je straks wel zal dwingen.
pi_46128477
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:20 schreef GertvanderVolk het volgende:Nu noem je twee aparte, los van elkaar staande zaken, "xenofobie" en "verschil willen laten opleggen tussen de verschillende religies". Wat dat eerste betreft ben ik het met je eens. Wat dat tweede betreft absoluut niet.
Het zijn inderdaad aparte zaken; ik meende ze allebei te herkennen in het stukje van D_D_K. Omdat het aantal negaties wat hoog oploopt in 'het niet eens zijn met het niet dogmatisch vinden', even ter verduidelijk: jij vindt dat ik dogmatisch denk wanneer ik het raar vind dat D_D_K religies verschillend gaat behandelen? Ik kan er keer op keer open-minded naar kijken, maar ik kom toch telkens tot de conclusie dat ik dat bedenkelijke plannen vind.
quote:
Geen idee. Ik maak nooit vage indelingen tussen 'links' en 'rechts'.
Bedenkingen zoals ik hierboven beschrijf vind je toch 'dogmatisch links'? Heb ik dat verkeerd begrepen of vind je dat je dan geen gebruik maakt van vaag onderscheid tussen 'links' en 'rechts'?
quote:
Mja. Wat zit je nou quasi-bijdehand te mierenneuken? Je begrijpt prima wat ik bedoel, gezien het onderstaande stukje:
Ik begreep niet precies wat je bedoelde. Ik wil geen kommaneuker zijn, maar voor een goede discussie moet het wel duidelijk zijn waarover precies gesproken wordt. Hetgeen dus kennelijk nu het geval is.
quote:
Wel grappig dat je Turkije noemt. Dat is dus typisch zo'n land dat je absoluut niet wilt worden, maar waartoe een opkomende islam je straks wel zal dwingen.
Dat begrijp ik niet. Enerzijds ben je bang voor een vervaging van scheiding tussen kerk en staat als de islam zou oprukken, anderzijds vind je een land waar een strikte dergelijke scheiding bestaat, weer geen leuke leefomgeving. Waarom vind jij Turkije een land dat je absoluut niet wilt worden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyr op 09-02-2007 02:51:18 ]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 02:44:04 #218
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46128962
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:06 schreef retteketet het volgende:
Demografische zelfmoord... . Wat is het probleem van een moslimmeerderheid in Europa?
neem een trip door noord afrika en het middenoosten en vergeet somalie en indonesie niet. vergeet ook af en toe niet een foutje te maken als experiment.

dan kom je er achter wat er mis is met een islam europa.
pi_46129401
Tijd voor een nieuwe Kazıklı Bey.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_46129439
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zijn landen waar 98% van de bevolking moslim is, en de sharia niet geldt.
Jammer dat het daar een onvoorstelbaar, corrupt en vies zootje is. Zonder olie en Filipijnse arbeiders leefden de arabieren nog in het stenen tijdperk. Nu doen ze dat ook - mentaal welteverstaan.

Moslims in Europa dragen ook geen worst bij. Hard maar waar. Er gaat alleen geld heen - een bodemloze put. Ze werken niet, zitten veel te hoog in uitkeringen, veel te hoog in criminaliteit en dat onophoudelijke dieskriemienasjie-geroep en allerlei geëis komt me ook m'n keel uit. Is dat nou een verrijking? Hoe denk je dat dat gaat als er nog meer moslims bij komen? Krijgen die ook vrijwel allemaal lekker een uitkering? Pikken we het als hun zonen zich ook vrijwel allemaal op het verkeerde pad begeven? Moeten we nog meer gaan verbieden omdat het lange-tenenvolk er aanstoot aan neemt? Kom nou. De islam is als een zweer op Europa: stel je een Europa voor zonder moslims. Minder criminaliteit, meer woningen voor autochtonen, minder schoolverlaters, minder uitkeringstrekkers, meer geld voor autochtonen, noem maar op. Noem eens een bijdrage van moslims aan Europa? Nou? Ik ben natuurlijk een vreselijke racist omdat ik dit schrijf, of niet? Helaas liegen de cijfers van het CBS er niet om.

Europeanen mogen dan onvoorstelbaar naief zijn, maar er komt een moment dat soort gedrag niet meer getolereerd wordt. Een burgeroorlog is onafwendbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 10-02-2007 02:54:20 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_46129913
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 04:41 schreef StefanP het volgende:

[..]Blabla ruisruis moppermopper zeurzeur....... Ik ben natuurlijk een vreselijke racist omdat ik dit schrijf.....
Nee hoor, niet alleen omdat je dit schrijft.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 08:29:54 #222
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46130145
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 07:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Maar ook omdat dat jou goed uitkomt? Omdat je geen inhoudelijke reply hierop kan geven? Omdat dat het enige is wat je hier op kan doen, meteen weer gaan gillen dat er gediscrimineerd wordt!

Of de thread weer op een andere manier proberen te laten ontsporen? Ow nee dat is meer iets voor Verbal

"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  vrijdag 9 februari 2007 @ 08:50:13 #223
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46130348
quote:

Toen waren het fabeltjes, dit keer is het echt. De cijfers over het aantal moskeeën in aanbouw liegen er niet om.
Ik ken ze niet. Zou je ze kunnen posten hier?
pi_46132105
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 07:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hij is gefrustreerd omdat de moslims in Amerika een hogere sociale status hebben dan hijzelf
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:55:19 #225
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46132836
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij is gefrustreerd omdat de moslims in Amerika een hogere sociale status hebben dan hijzelf
Ach gut... kan je nou echt niks beters meer verzinnen
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_46132863
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:55 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Ach gut... kan je nou echt niks beters meer verzinnen
De waarheid is hard, het spijt me.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46133369
Gelovigen hebben nogal eens de neiging om, als men in de meerderheid is, de eigen dogma's op te leggen aan anderen: zaken als abortus en euthanasie bij Christenen, beperking van vrouwenrechten en vrijheid van meningsuiting in de islam. Absolute moraal op dogmatische basis laat nu eenmaal geen vrijheid voor anderen.

Het lijkt me dat je dit soort zaken voorkomt zoals ze het in de VS doen: de scheidingsmuur tussen religie en staat moet dik zijn; geloofsvrijheid voor gelovigen, vrijheid van geloof voor ongelovigen.
pi_46133848
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 08:50 schreef freako het volgende:

[..]

Ik ken ze niet. Zou je ze kunnen posten hier?
Het geschatte aantal moskeeën lag in 2005 rond de 300.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Nederland

http://reporter.kro.nl/ui(...)moskeeen/intro.aspx#

6:50 ongeveer.

Komende jaren 80 nieuwe moskeeën.

Hier heb ik nog een kaartje gevonden. Vraag mij echter niet hoe deze aantallen berekend zijn. De gegevens komen van De gegevens over het aantal moskeeën zijn afkomstig van Universiteit Utrecht en betreffen het jaar 2004.

http://www.rivm.nl/vtv/object_map/o1208n22742.html
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:35:39 #229
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46133869
Hier ben ik het mee eens, maar ik moest toch denken aan een onderzoek van laatst waaruit bleek dat Marokkanen zich gelukkiger èn meer geintegreerd voelden in Antwerpen en Amsterdam dan in Brussel en Luik. Op zich zou je het andersom verwachten, omdat het taalverschil natuurlijk in Franssprekende gebieden niet gold. Men schreef het gegeven dat Marokkanen zich meer onderdeel voelen van de Nederlandssprekende maatschappij toe aan het feit dat in Frankrijk (en de uitstralingsgebieden van de Franse cultuur) een absolute scheiding tussen kerk en staat heerst, dat hoofddoekjes worden verboden, enzovoorts. Volgens het onderzoek waren juist in tolerante landen, zoals Amerika en Engeland, de integratiepercentages veel beter.

Dus wat mij betreft mag je pragmatisch zijn. Ik was eerst ook voor het Franse systeem waarvan ik in dit topic vele advocaten zie, maar als het Amerikaanse systeem beter werkt, dan zij het zo.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:48:04 #230
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46134218
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 04:41 schreef StefanP het volgende:

[..]

Jammer dat het daar een onvoorstelbaar, corrupt en vies zootje is. Zonder olie en Fillipijnse arbeiders leefden de arabieren nog in het stenen tijdperk. Nu doen ze dat ook - mentaal welteverstaan.
Hoe werkt "mentaal in het stenen tijdperk leven"?
quote:
Moslims in Europa dragen ook geen worst bij. Hard maar waar.
Mwoch, de grote meerderheid (88%) werkt en betaalt belasting. Verder zijn er chefkoks, caberetiers, schrijvers, wetenschappers en een boel ondernemers bij.
quote:
Er gaat alleen geld heen - een bodemloze put.
Daar ben ik ook niet zo'n voorstander van.
quote:
Ze werken niet, zitten veel te hoog in uitkeringen, veel te hoog in criminaliteit en dat onophoudelijke dieskriemienasjie-geroep en allerlei geëis komt me ook m'n keel uit.
"Ze" werken dus wel, ze ontkerkelijken. Dat ze vaker werkloos zijn, de oorzaken daarvan mogen nou wel eens een gedegen onderzocht worden..
quote:
Is dat nou een verrijking?
We zullen het ermee moeten doen.
quote:
Hoe denk je dat dat gaat als er nog meer moslims bij komen? Krijgen die ook vrijwel allemaal lekker een uitkering?
Dat gebeurt niet. Er komt in de toekomst vrijwel geen moslim meer in.
quote:
Pikken we het als hun zonen zich ook vrijwel allemaal op het verkeerde pad begeven?
Daar heb je een goed punt: de moslimmeisjes zijn zeer ondervertegenwoordigd in de criminaliteit. Het ligt dus niet aan de sociaal-economische factoren, maar ze hangen dezelfde religie aan. Hoe verklaar je dat?
quote:
Moeten we nog meer gaan verbieden omdat het lange-tenenvolk er aanstoot aan neemt?
Wat verbieden we dan zoal?
quote:
Kom nou. De islam is als een zweer op Europa: stel je een Europa voor zonder moslims.
Wat zou jij dan de hele dag op FOK moeten doen, StephanP?
Oh, ik weet het al. Op Antillianen kankeren.
quote:
Europeanen mogen dan onvoorstelbaar naief zijn, maar er komt een moment dat soort gedrag niet meer getolereerd wordt. Een burgeroorlog is onafwendbaar.
Dat gedoemdenk over die burgeroorlog moet ook eens afgelopen zijn. Wat stel je erbij voor? Een Bartholomeusnacht ofzo?

[ Bericht 1% gewijzigd door Floripas op 09-02-2007 11:48:41 (minder provocatief.) ]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:49:36 #231
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46134269
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 04:30 schreef StefanP het volgende:
Tijd voor een nieuwe Kazıklı Bey.
Een nieuwe ethnische massamoordenaar?
Puik plan, ja.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:51:07 #232
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46134316
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:00 schreef GertvanderVolk het volgende:

[..]

Ik zou deze post graag nomineren voor "Struisvogelpost van het decennium".

Verder wel een grappige post. Het zegt veel over de mensen met wie je dagelijks omgaat en je daaraan gekoppelde verknipte wereldbeeld.
Ik zie dat je de inhoudelijke argumenten niet hebt om vol te houden dat moslims uit naam van Allah stelen en sperma door de knoflooksaus doen?
pi_46134423
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:35 schreef Floripas het volgende:
Hier ben ik het mee eens, maar ik moest toch denken aan een onderzoek van laatst waaruit bleek dat Marokkanen zich gelukkiger èn meer geintegreerd voelden in Antwerpen en Amsterdam dan in Brussel en Luik. Op zich zou je het andersom verwachten, omdat het taalverschil natuurlijk in Franssprekende gebieden niet gold.
Ik begrijp die veronderstelde Franssprekendheid die een extra verbinding had moeten geven niet zo. Marokkanen praten onderling écht geen Frans, de gastarbeiders oftewel de eerste generaties immigranten hier zijn over het algemeen in Marokko helemaal niet zo opgeleid dat ze Frans spreken, toen niet en nu niet, en de volgende generaties hebben in niet-Franssprekende landen al helemaal niks met die taal. Niet met hun ouders, niet met het land waarin ze geboren zijn, en niet in Marokkko.

Het lijkt mij echt antropologie vanuit een Bosatlas..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46134494
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik begrijp die veronderstelde Franssprekendheid die een extra verbinding had moeten geven niet zo. Marokkanen praten onderling écht geen Frans, de gastarbeiders oftewel de eerste generaties immigranten hier zijn over het algemeen in Marokko helemaal niet zo opgeleid dat ze Frans spreken, toen niet en nu niet, en de volgende generaties hebben in niet-Franssprekende landen al helemaal niks met die taal. Niet met hun ouders, niet met het land waarin ze geboren zijn, en niet in Marokkko.

Het lijkt mij echt antropologie vanuit een Bosatlas..
Dat valt vies tegen, Frankrijk heeft in essentie veel Frans-sprekende Marokkanen aangetrokken. Het was wellicht "basisschool Frans", maar ze konden zich voldoende duidelijk maken. (De selectie van gast-arbeiders ging ook op het "frans spreken", zelfs de gast arbeiders die naar Nederland gehaalt werden!) Als je geen frans kon spreken, werd je niet meegenomen naar Nederland (of Frankrijk). Er zijn hele mooie videobeelden van: Een lange rij marokkanen die bij een klein bureautje werden geselecteert door een Nederlander die zelf amper frans sprak. Hij vroeg dan of ze frans sproken, zo ja, door naar de volgende ronde (gezondheidstestjes), zo nee dan pech gehad.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46134498
Die knoflooksaus deed 't m wel .
quote:
Broodje Shoarma, speciaal
Drie vrouwen besluiten een avondje stappen in de binnenstad van Arnhem af te sluiten met een bezoekje aan een cafetaria. Een van de vrouwen voelt zich na het eten van een broodje shoarma met knoflooksaus heel erg beroerd worden.

De vrouw verliest het bewustzijn en wordt met een ambulance naar een ziekenhuis gebracht. Daar wordt haar maag leeggepompt. De maaginhoud wordt onderzocht door de Keuringsdienst van Waren. Die doet een schokkende ontdekking. In de knoflooksaus ontdekt de dienst tot haar ontzetting dat er in de saus sperma zit van minstens vijf verschillende mannen.

Waar of niet waar?
Niet waar. Noem maar een gerecht op of er circuleert een verhaal dat er iemand van zijn (haar) stokje is gegaan omdat er sperma inzit. Dergelijke verhalen zijn onzin. Sperma is in feite erg gezond en voedzaam.

Het is trouwens technisch gezien onmogelijk om aan te tonen dat er sperma van meerdere mannen in knoflooksaus zit. Punt een lost sperma op. Maar stel dat dat niet zo zou zijn, dan zou je alleen via dna-onderzoek aan kunnen tonen dat het sperma van meerdere mannen was.
http://www.broodjeaap.nl/shoarma.html
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46134711
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat valt vies tegen, Frankrijk heeft in essentie veel Frans-sprekende Marokkanen aangetrokken. Het was wellicht "basisschool Frans", maar ze konden zich voldoende duidelijk maken. (De selectie van gast-arbeiders ging ook op het "frans spreken", zelfs de gast arbeiders die naar Nederland gehaalt werden!) Als je geen frans kon spreken, werd je niet meegenomen naar Nederland (of Frankrijk). Er zijn hele mooie videobeelden van: Een lange rij marokkanen die bij een klein bureautje werden geselecteert door een Nederlander die zelf amper frans sprak. Hij vroeg dan of ze frans sproken, zo ja, door naar de volgende ronde (gezondheidstestjes), zo nee dan pech gehad.

Jezus Mutant wat een Nederlands . Sproken..

Heb jij het idee dat de Franstaligheid van de Marokkaanse Nederlanders van enig niveau is? Ik niet, ik kom in Marokko voornamelijk Nederlandse Marokkanen tegen die slechter Frans spreken dan ik. Alle neringdoende Marokkanen spreken wel heel behoorlijk Frans, en stukken verstaanbaarder dan de gemiddelde Fransman (voor mij) .

pi_46134805
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb jij het idee dat de Franstaligheid van de Marokkaanse Nederlanders van enig niveau is? Ik niet, ik kom in Marokko voornamelijk Nederlandse Marokkanen tegen die slechter Frans spreken dan ik. Alle neringdoende Marokkanen spreken wel heel behoorlijk Frans, en stukken verstaanbaarder dan de gemiddelde Fransman (voor mij) .
Ja dat was een stomme taalfout.

Ja dat idee heb ik (van de eerste generatie dan he), tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat zijn vaak niet de "oorspronkelijke" gastarbeiders. Nogmaals er was sprake van selectie aan de poort. Ze moesten enige vorm van Frans spreken anders mochten ze gewoon niet mee. Dat deze generatie na 40 jaar geen Frans spreken, het Frans enigszins niet meer onder de knie heeft is niet meer dan logisch.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:09:32 #238
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46134843
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb Frans gehad van Marokkanen die hierheen kwamen om te promoveren. (Resultaat: een Maghrebaccent waar ze in Parijs steil van achteroversloegen, maar goed). Dat zal al wel een ander slag zijn geweest, ja.
Toch werd het echt genoemd in de factoren van het onderzoek.

Maar de uitkomst van het onderzoek zelf is natuurlijk ook heel opzienbarend. Zeker als je meerekent dat er in Brussel en Luik niet een fractie is van de xenofobie die je in bijvoorbeeld Antwerpen vindt.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:44:33 #239
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46135888
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:51 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik zie dat je de inhoudelijke argumenten niet hebt om vol te houden dat moslims uit naam van Allah stelen en sperma door de knoflooksaus doen?
Dat staat gewoon in de Koran hoor. Moet je maar even zoeken.

"O, gij ongelovigen, verontschuldigt u vandaag niet! U zal slechts vergolden worden voor hetgeen gij placht te doen en in de shoarmatent edele mannenpap te vreten krijgen!" 66:7
pi_46135941
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:44 schreef GertvanderVolk het volgende:

[..]

Dat staat gewoon in de Koran hoor. Moet je maar even zoeken.

"O, gij ongelovigen, verontschuldigt u vandaag niet! U zal slechts vergolden worden voor hetgeen gij placht te doen en in de shoarmatent edele mannenpap te vreten krijgen!" 66:7

Lauwe mannenpap zeggen we hier. Maar dat is misschien omdat we de man hier niet zo edel achten .
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:05:47 #241
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46136509
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Lauwe mannenpap zeggen we hier. Maar dat is misschien omdat we de man hier niet zo edel achten .
En terecht natuurlijk, mannen zijn in het algemeen te dierlijk om 'edel' genoemd te worden, maar da's weer een ander verhaal.

Nu je er toch bent, even wat anders tussendoor. Wat is een "artikel 31 gemeente"?
pi_46137292
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:05 schreef GertvanderVolk het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk, mannen zijn in het algemeen te dierlijk om 'edel' genoemd te worden, maar da's weer een ander verhaal.
Je had mijn voorstel voor wereldvrede meegekregen? Preventief castreren, allemaal .
quote:
Nu je er toch bent, even wat anders tussendoor. Wat is een "artikel 31 gemeente"?
Inhoudelijk zit ik er niet zo in, het is een bepaald type strenggelovigen:
quote:
Een oudere aanduiding van de Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt) is Gereformeerde kerk (onderhoudende Artikel 31), wat is afgeleid van Artikel 31 van de Dordtse kerkorde. Hierom worden de leden ook nog wel gekenmerkt als 'artikel 31-ers'.
Ik ben geboren in de Noord-Groningse Bible-belt, die bestaat uit artikel 31-ers.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:34:53 #243
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46137534
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:05 schreef GertvanderVolk het volgende:

Wat is een "artikel 31 gemeente"?
Dat zijn gereformeerd vrijgemaakten. Qua striktheid zit men ongeveer tussen de echte zwarte-kousenkerken en de "normale" gereformeerden in. Het GPV was de partij van de vrijgemaakten, nu is de ChristenUnie dat.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:33:51 #244
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46141833
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:09 schreef Floripas het volgende:
Zeker als je meerekent dat er in Brussel en Luik niet een fractie is van de xenofobie die je in bijvoorbeeld Antwerpen vindt.
Nee inderdaad. In Brussel kiest men er liever voor angstvallig het mondje te houden, terwijl dames op straat worden gemolesteerd vanwege het niet dragen van de inmiddels bijna verplicht gestelde hoofddoekje. Of liever nog: men trekt dat hoofddoekje gewoon aan, om molestatie te voorkomen. Een beetje de Amsterdamse aanpak zegmaar.

Nee, Brussel! Die stad is zo verziekt door islamieten, dat zelfs mijn zus, die nu in een islamitisch land woont, er niet wil wonen.
pi_46142021
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:33 schreef GertvanderVolk het volgende:

[..]

Nee inderdaad. In Brussel kiest men er liever voor angstvallig het mondje te houden, terwijl dames op straat worden gemolesteerd vanwege het niet dragen van de inmiddels bijna verplicht gestelde hoofddoekje. Of liever nog: men trekt dat hoofddoekje gewoon aan, om molestatie te voorkomen. Een beetje de Amsterdamse aanpak zegmaar.

Nee, Brussel! Die stad is zo verziekt door islamieten, dat zelfs mijn zus, die nu in een islamitisch land woont, er niet wil wonen.
Eh? Maar de Marokkanen wonen liever in Antwerpen dan in Brussel. Zouden zij misschien ook niet van verziekte islamieten houden?

Heeft je zus d'r haar nou nog geverfd of niet?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:02:24 #246
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46142851
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh? Maar de Marokkanen wonen liever in Antwerpen dan in Brussel. Zouden zij misschien ook niet van verziekte islamieten houden?
Ik denk dat de gemiddelde moslim er diep in z'n hart gewoon van houdt om van buitenaf structuur opgelegd te krijgen. Al dat vrije gedoe van "alles kan en alles mag" is niks voor hem, dan gaat het mis. Maw: hoe intoleranter de buitenwacht zich opstelt jegens de moslim, hoe gelukkiger die moslim wordt!
quote:
Heeft je zus d'r haar nou nog geverfd of niet?
Waarschijnlijk wel, maar in een onopvallend kleurtje.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:04:31 #247
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46142922
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:02 schreef GertvanderVolk het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemiddelde moslim er diep in z'n hart gewoon van houdt om van buitenaf structuur opgelegd te krijgen. Al dat vrije gedoe van "alles kan en alles mag" is niks voor hem, dan gaat het mis. Maw: hoe intoleranter de buitenwacht zich opstelt jegens de moslim, hoe gelukkiger die moslim wordt!
Dat onderzoek bewees juist het tegendeel, tot mijn verbazing: eeuwige tolerantie, zoals in de VS, werkt beter voor integratie van het inperken van religieuze rechten, zoals in Frankrfijk.
pi_46142961
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:02 schreef GertvanderVolk het volgende:

[..]

De drang lekker de boel voorgekauwd te krijgen is niet voorbehouden aan moslims. Zeker zijn er moslims die dat op prijs stellen, maar daarin verschillen ze niet van niet-moslims die ook graag paal & perk gesteld zien worden. En orde en tucht enzo. Handhaving. Niet gedogen. Duidelijkheid! Rrrrrug rrrrrrecht!
quote:
[..]

Waarschijnlijk wel, maar in een onopvallend kleurtje.
Dat was het idee toch? Minder opvallen..
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:10:08 #249
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46143092
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat onderzoek bewees juist het tegendeel, tot mijn verbazing: eeuwige tolerantie, zoals in de VS, werkt beter voor integratie van het inperken van religieuze rechten, zoals in Frankrfijk.
Ik zie dat toch anders. Volgens mij wordt er in Frankrijk veel meer getolereerd dan in NL bijvoorbeeld, zolang de scheiding tussen kerk en staat maar wordt eerbiedigd.

De VS is overigens helemaal geen natie van "eeuwige tolerantie". Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je daarbij komt.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:23:25 #250
167840 GertvanderVolk
Voor volk en vaderland!
pi_46143545
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:05 schreef sigme het volgende:
Dat was het idee toch? Minder opvallen..
Zou best kunnen. Hebben wij het hier weleens eerder over gehad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')