Ja ik maak ook zelf de hapjes klaar. Doe alleen niet in de diepvries maar maak het gewoon klaar als ie het krijgt zeg maar. Maar zal hij dan bijvoorbeeld nog wel een stuk banaan mogen als ie nog wil. Of zou hij daar last van krijgen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:08 schreef lcicle het volgende:
MeNicole, ik maak alle hapjes zelf en doe ze in zo'n Avent potje in de vriezer. Die zitten helemaal vol, zo'n 180cc. Als ik naga hoeveel fruit er in 1 potje zit, denk ik ongeveer 1 appel en 1 banaan.
Maar ik heb nooit na gevraagd of dat een goede hoeveelheid isMerlijn lijkt tevreden, en dan vind ik het goed.
We vermijdden het niet, maar ja, we hebben ook niet zo vaak verjaardagen. En dan gaat het vaak mis. Als het voor haar druk is geweest, kan ze ergens anders moeilijk in slaap komen. In dr eigen bedje is het geen probleem, maar ergens anders dus wel.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:32 schreef dutchie het volgende:
CM, maar da's ook normaal toch?
Het is alleen voor jezelf zo lastig. Maar hoe gaat het op bijv. een verjaardag ofzo dan? Of vermijd je dat soort gelegenheden?
Heel begrijpelijk. Maar zou Sarah dat niet ook aanvoelen? Een gespannen mama.... Wellicht toch oefenen? En haar bij je houden. Dat ze wel jou geborgenheid heeft. Lastig hoor...quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:35 schreef CrazyMoon het volgende:
Ik zie er ook altijd tegen op om weg te gaan.
Ik zie nu pas dat ik hem dichtgooide..quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:08 schreef linda856763 het volgende:
Niks te melden eigenlijk, maar ik dacht, het duurt zo lang, ik open hem maar....
Eva is lief, dat wel![]()
Ik doe fruit en warm eten ook vers. Mika eet gewoon al met ons mee. Als wij iets eten wat hij niet mag dan krijgt ie een potje of paar stukjes courgette.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:13 schreef Belana het volgende:
fijn he icicle... (schoon)ouders...
fruit doe ik meestal al vers eigenlijk, want dat heb ik toch liggen.
Ik vind het met groente wat lastiger, apart koken enzo en bovendien hebben we geen ruimte inde vriezer. maar die potjes vind ezra echt niet lekker, dus tja...
arme MeNicole... sterkte vandaaghet is een faaaaaaase
Wij koken nooit gekruid en aardappelen enzo doen we gewoon zonder zout. Maar moet wel eerlijk zeggen dat wij niet van die aardappel eters zijn hoor. Dus Mika krijgt ook vaak een potje. Maar ik doe ook wel heel vaak in de vriezer. (Maar dat vergeet ik er dan uit te halen met als gevolg dat ie toch nog een potje moetquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:40 schreef Belana het volgende:
Maar MeNicole, als ik kook, kook ik aardig kruidig en met zout en dat mogen ze toch nog niet tot een jaar, dat vind ik er lastig aan.
Haha!quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:40 schreef Belana het volgende:
Maar MeNicole, als ik kook, kook ik aardig kruidig en met zout
Zeg, you is de oude X-Ray begrijp ik?quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:07 schreef rameijer het volgende:
Hallo, ik ben nieuw in dit topic![]()
Mag mijn 2e dochtertje, Fani (12-9-2006) er ook bij?
Hé, great minds think a like.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:21 schreef LadyS het volgende:
MeNicole, dat is een lekker schema wat je daar hebt
Ik wil ook weer zelf hapjes gaan maken. Iris is trouwens niet zo een hapjes eter, ze eet een klein beetje fruit en een klein beetje groente. Maar eigenlijk alleen maar uit potjes tot nu toe.
Bij de AH hebben ze dat boek Opperdepop en daar staan ook hapjes in vanaf 6 maanden. De courgette viel toen in goede smaak hier
Welkomquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:07 schreef rameijer het volgende:
Hallo, ik ben nieuw in dit topic![]()
Mag mijn 2e dochtertje, Fani (12-9-2006) er ook bij?
Romijn laatst al 10.8 kg met zn 6 maandenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:22 schreef pinquit het volgende:
weet je wat zwaar is? 10 kiloik kan max net 1 minuut dragen
poeh!
oioioi, ik hoop dat romijn snel langs of aan de handjes kan lopenquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:23 schreef Martineke het volgende:
[..]
Romijn laatst al 10.8 kg met zn 6 maanden
quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:07 schreef snoopy het volgende:
Toen ik Lis van de creche haalde zat ze in de Babybjörn. Het sneeuwde en ze ging met haar hoofdje helemaal achterover hangen om de sneeuwvlokjes te voelen en probeerde ze met haar mondje op te vangen en op te eten![]()
quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:07 schreef snoopy het volgende:
Toen ik Lis van de creche haalde zat ze in de Babybjörn. Het sneeuwde en ze ging met haar hoofdje helemaal achterover hangen om de sneeuwvlokjes te voelen en probeerde ze met haar mondje op te vangen en op te eten![]()
Het tandje is er alleen nog niet hoor... Maar misschien weet hij meer dan ikquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:59 schreef owlet het volgende:
Wat klinkt dat lief Snoopy!
PV, ik denk dat dat heel goed kan. Ronja deed het wel iig, je kon zien dat het raar en nieuw voelde voor haar.
Hier inderdaad ook niet! Merlijn lekte nóóit, maar met de gewone Baby Dry Pampers juist wél..quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:39 schreef cattie het volgende:
Dank je, ik zal eens kijken of die goed werken. Een paar maanden geleden hadden we "gewone" pampers, maar die bevielen totaal niet.
Kruidvatluiers hebben ook elastiekquote:Op donderdag 8 februari 2007 23:22 schreef lcicle het volgende:
[..]
Hier inderdaad ook niet! Merlijn lekte nóóit, maar met de gewone Baby Dry Pampers juist wél..
Normaal gebruik ik altijd Etos luiers. Daar zit ook elastiek in, maar niet zulke speciale als in de nieuwe Rups Flex Pampers schijnt te zitten.
Hebben de luiers van C1000 ook elastiek?
quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:57 schreef Mammietje het volgende:
Kruidvatluiers zijn geweldig. Tinka ligt ook de hele nacht op haar zij of buik maar trekt de hele nacht door (12 uur lang) met die dingen. Ben er zeer tevreden over. Ze zitten smorgens tot de randen toe vol maar ze lekken zelden tot nooit door. Ze zijn fantaaaaaaaaastisch (alsof ik aandelen van die dingen heb!)
Okidoki, dank!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:35 schreef Githa het volgende:
Snotoogje kun je schoonmaken met een gaasje/watje wat je in gekookt water, wat afgekoeld is, dept en dan van buiten naar binnen vegen over het oog.
Als je het goed wil doen moet je iedere keer als er wat snot op zit een nieuw gaasje of watje pakken ivm nieuwe besmetting en dit een paar keer per dag als je ziet dat het oog wat vies is.
Strak plan. Nou, dan ga ik ook zo naar Prenatal. (Ik zit nu even op de pc van mijn moeder...)quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:10 schreef PM-girl het volgende:
PV, ik heb deze week bij Prenatal een reisbedje gekocht in de aanbieding, met een reismatras.
Nog niet getest overigens, maar het fijne is dat je dit ook als box kunt gebruiken.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:29 schreef Neuk het volgende:
Ik vind de kruidvat luiers niet gek, maar ik ben echt lyrisch van de DA luiers!!! Die zijn echt het allerbest volgens mij
Thies! Snelle jongen!quote:Op zondag 11 februari 2007 12:01 schreef Moonah het volgende:
Whhaaahhhhh!! Thies krijgt een tand!
En het kind is pas net 4 maanden....
Arme tietjes van mij.
Het zat er ook ik in, hij is al weken aan het zeveren, sabbelen op alles wat hij in zijn handen krijgt plus het is zo'n beetje genetisch bepaald van mijn kant uit dat je met 4 maanden 2 tanden hebt.... maar het ahd van mij best even langer mogen duren...
quote:Op zondag 11 februari 2007 12:01 schreef Moonah het volgende:
Arme tietjes van mij.
Het zat er ook ik in, hij is al weken aan het zeveren, sabbelen op alles wat hij in zijn handen krijgt plus het is zo'n beetje genetisch bepaald van mijn kant uit dat je met 4 maanden 2 tanden hebt.... maar het ahd van mij best even langer mogen duren...
quote:Op zondag 11 februari 2007 12:14 schreef owlet het volgende:
dat ze dan nu langzaam aan het principe kattenkwaad begint te kennen en dus per ongeluk bijt en dan na mijn 'boze reactie' met een brede grijns expres nog een keer bijt is iets anders.![]()
Randy was 8 dagen (nee, geen typfout!) oud toen hij zijn eerste tand kreeg, dus herken je angst Moonah!quote:Op zondag 11 februari 2007 12:01 schreef Moonah het volgende:
Arme tietjes van mij.
Ouch!quote:Op zondag 11 februari 2007 22:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Randy was 8 dagen (nee, geen typfout!) oud toen hij zijn eerste tand kreeg,
Hier vanmorgen voor het eerst!quote:Op maandag 12 februari 2007 11:43 schreef cattie het volgende:
We hebben nu etosluiers en sindsdien is er nog geen doorlek-ongeval geweest.![]()
Nee, mijn schoonbroer misschien wel, hij is namelijk geboren met 2 tanden!quote:Op maandag 12 februari 2007 11:05 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ouch!![]()
Dat heb ik nog nooit gehoord! Staat hij in het Guiness Book of Records?
Nee daarom. Hij heeft op sommige plekken heel lang. Lange plukken en korte plukken naast elkaar zeg maar. Ziet er een beetje uit als een clown maar dan blondquote:Op maandag 12 februari 2007 15:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik heb hier alleen de pony van arwen bijgeknipt. en het babypluis.. maar is het niet nog te kort om het bij te laten knippen![]()
Als Mika een beetje kan zitten kan je gerust met hem naar de kapper gaan. Persoonlijk vind ik het wel mooier als ze de eerste keer naar de kapper zijn geweest gewoon klein beetje modelletje erin en het lijkt direct weer voller.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:25 schreef MeNicole het volgende:
Wanneer ga je eigenlijk voor het eerst met een kleintje naar de kapper. Of in ieder geval laat je zijn haren knippen? Mikael heeft raar haar. Is na de geboorte niet uitgevallen en op sommige plekken heel lang en op sommige plekken heel kort.Tis haar waar ik niks mee kan. Zal zijn haar mooier worden als ik het laat knippen?
springt even uit lurkstand voor slaapmeisje.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
*Officiële melding in dit topic maakt*
Milo is alweer 9 dagen oud. Wat gaat dat toch enorm hard als je meer dan een week lang in je eigen wereldje leeft en je dan pas beseft dat er buiten het Milo-universum nog meer te beleven valtDe kraamverzorgster is inmiddels de deur uit en sinds gisteren staan we er alleen voor. Geen tips en adviezen meer van onze vraagbaak, maar gewoon afgaan op onze eigen intuitie. Het is heerlijk en we genieten van elk moment samen. Milo is zo'n tevreden en geduldig ventje en hij huilt alleen als hij buikkrampjes of honger heeft. Milo eet trouwens als een bootwerker. Zijn flesje (sinds vanavond 100 cc)heeft hij in no-time leeg en meestal valt hij dan onmiddelijk weer in slaap. Boeren of mondjes teruggeven doet meneer niet. Hij is waarschijnlijk zo gulzig dat hij dat zonde van het voedsel vindt. Alles moet op, tot de laatste druppel
. In de eerste paar dagen werden we behoorlijk geleefd door het voedingsschema en probeerden we in de tussenliggende uren zelf wat te slapen of regeldingen te regelen. Toch lijkt het alsof we sinds gisteren het ritme wat meer onder controle hebben in plaats van dat het ons controleert. Overdag en 's avonds ligt Milo nog in de box in de woonkamer te slapen en 's nachts ligt hij in het reiswiegje naast me op de slaapkamer. Vanmiddag hebben we hem als experiment in zijn eigen kamertje laten slapen en dat was meer een beproeving voor Slaapmama dan voor Milo
Ik kan nog maar moeilijk verder bij hem vandaan zijn dan een paar meter en kan soms niet wachten tot hij wakker wordt voor zijn volgende voeding zodat ik hem weer lekker kan knuffelen
![]()
Herkenbaarquote:Op maandag 12 februari 2007 17:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
*Officiële melding in dit topic maakt*
Milo is alweer 9 dagen oud. Wat gaat dat toch enorm hard als je meer dan een week lang in je eigen wereldje leeft en je dan pas beseft dat er buiten het Milo-universum nog meer te beleven valtDe kraamverzorgster is inmiddels de deur uit en sinds gisteren staan we er alleen voor. Geen tips en adviezen meer van onze vraagbaak, maar gewoon afgaan op onze eigen intuitie. Het is heerlijk en we genieten van elk moment samen. Milo is zo'n tevreden en geduldig ventje en hij huilt alleen als hij buikkrampjes of honger heeft. Milo eet trouwens als een bootwerker. Zijn flesje (sinds vanavond 100 cc)heeft hij in no-time leeg en meestal valt hij dan onmiddelijk weer in slaap. Boeren of mondjes teruggeven doet meneer niet. Hij is waarschijnlijk zo gulzig dat hij dat zonde van het voedsel vindt. Alles moet op, tot de laatste druppel
. In de eerste paar dagen werden we behoorlijk geleefd door het voedingsschema en probeerden we in de tussenliggende uren zelf wat te slapen of regeldingen te regelen. Toch lijkt het alsof we sinds gisteren het ritme wat meer onder controle hebben in plaats van dat het ons controleert. Overdag en 's avonds ligt Milo nog in de box in de woonkamer te slapen en 's nachts ligt hij in het reiswiegje naast me op de slaapkamer. Vanmiddag hebben we hem als experiment in zijn eigen kamertje laten slapen en dat was meer een beproeving voor Slaapmama dan voor Milo
Ik kan nog maar moeilijk verder bij hem vandaan zijn dan een paar meter en kan soms niet wachten tot hij wakker wordt voor zijn volgende voeding zodat ik hem weer lekker kan knuffelen
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |