Niet mee eens.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:25 schreef stefmans het volgende:
Huntelaar hoort even thuis op de bank helaas.
Nou dat heeft hij dus gedaan. En nu weer gewoon in de basis graag.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:25 schreef stefmans het volgende:
Huntelaar hoort even thuis op de bank helaas.
Omdat, hij zo geweldig speelt, de absolute vorm heeft? Ik zie op dit moment liever Babel en Huntelaar moet zich maar eens bewijzen.quote:
En Babel niet dan?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:34 schreef stefmans het volgende:
[..]
Omdat, hij zo geweldig speelt, de absolute vorm heeft? Ik zie op dit moment liever Babel en Huntelaar moet zich maar eens bewijzen.
Denk je dat een Huntelaar op de bank z'n vorm terug zal krijgen? No way, die krijgt alleen z'n vorm terug wanneer hij niet telkens terug naar het middenveld moet of uit moet wijken naar de vleugels.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:34 schreef stefmans het volgende:
[..]
Omdat, hij zo geweldig speelt, de absolute vorm heeft? Ik zie op dit moment liever Babel en Huntelaar moet zich maar eens bewijzen.
Ogararu in een 3 mans verdediging zetten lijkt me nogal link.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:31 schreef Urquhart het volgende:
Stekelenburg
Ogararu - Stam - Vermaelen
Heitinga
Gabri - Davids
Sneijder
De Mul - Huntelaar - Perez
Doe dat maar tegen ADOOf is Heitinga nog steeds geblesseerd?
Babel speelde uitstekend Zondag. En mischien ben ik meer een fan van Babel als van Huntelaar.quote:
Nee, Babel speelde matig maar had 2 goede acties. Behoudens die 2 acties was hij pover en voegde hij niets toe. Ik ben blij met die acties hoor, het mondde uit in 2 prima assists. Maar om dat nu als uitstekend te betitelen? Echt niet.quote:
Van mij hoeft hij niet weg. Afgelopen zondag vond ik hem ook redelijk invallen. Ik vind het een prima speler voor de breedte, maar helaas ziet hij zelf die rol niet zo zitten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:45 schreef Messenga het volgende:
Exclusief: Lindenbergh wil nog steeds weg 6 februari 2007
Idd, we hadden gelijk wat meer houvast achterin.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:10 schreef twi het volgende:
Ben maar wat blij dat hij de dramatische Emanuelson kon vervangen.
Gezellig, samen met Mauro Rosales de rest van het seizoen in het tweede.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:07 schreef Riro het volgende:
Lindenbergh lekker in het tweede laten ballen. In het eerste hoeft ie van mij niet meer te spelen.
Precies, is alleen wel zonde van Perezquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:34 schreef VoreG het volgende:
Het middenveld moet gewoon bestaan uit Davids en Gabri met daarvoor Sneijder.
Sneijder heeft aangegeven dat hij dat fijn vind voetballen, je moet van sneijder ook de belangrijkste speler van het team maken, die acties mag maken/schieten/steekballen. Zo'n type speler is hij namelijk en als je daarachter 2 puinruimers hebt staan is dat geweldig voetballen.
Je kan niet alles hebben, je hebt gewoon een brede selectie nodig. Perez op de bank, dat is de ideale invaller op links/rechtsbuiten en op de plek van Sneijder.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:45 schreef jna het volgende:
[..]
Precies, is alleen wel zonde van Perez
Maar dan heb je wellicht weer problemen met dat je te weinig snelheid hebt voorin. En een openstaande flank natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:51 schreef twi het volgende:
Waarom zonde van Perez? Dat kan toch prima samen? Toen Perez er in de 2e helft in kwam ging het ineens ook weer geweldig lopen voorin. Er is altijd ruimte te maken voor Perez. Rechtervleugel, linkervleuge. Ik dacht dat Sneijder en Perez samen elkaar in de weg zouden lopen, maar tegen Feyenoord ging dat prima.
Beter zo dan dat Vurnon Anita weer van stal moet worden gehaald. Niks ten nadele van die jongen, maar gewoon om het een en ander even in perspectief te plaatsen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:14 schreef koningdavid het volgende:
We hebben in ieder geval een luxe-probleem, dat is duidelijk.![]()
Met een huur van 450 euro per maand zit dat er niet in, Jasquote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:45 schreef Jasza het volgende:
Neem je nu wel een seizoenskaart Roeney?
Sparen jood Sparen is de oplossingquote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:48 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Met een huur van 450 euro per maand zit dat er niet in, Jas; kom nu al tekort qua begroting
. De trainingen komen wel dichterbij in ieder geval.
Huur het onder van de vader van een vriendin van me, dus dat gaat niet werkenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:50 schreef Suijk het volgende:
En harder werken.
Bovendien kun je makkelijk een maandje achterlopen met je huur, dan heb je dus 450 euro uit te geven.
Jij durftquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:01 schreef PLAE@ het volgende:
montana is z'n frustratie aan het botvieren in de sportschool.
Als ik voor mezelf spreek lig ik er niet wakker van. Ik hou wel van wat actie en vind toch dat we al te lang onder de plak van Ajax zitten. Laten we maar back 2 basic gaan. Met eigen middelen af en toe iets doen. Stewards het vak afmeppen en een beetje pyro af en toe.
akkaquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:25 schreef Badmoos het volgende:
Heeft iemand beelden van die geweldige akka v an ogararu van afgelopen zondag? Was helaas niet te zien in de samenvatting op talpa..
quote:Leonardo zakt voor naturalisatietoets, moet half jaar wachten
Sportweek meldt dat Leonardo is gezakt voor de naturalisatietoets. Hij zal daardoor minimaal nog een half jaar moeten wachten op een Nederlands paspoort. Met de nederlandse nationaliteit zou hij ook voor Oranje uit kunnen komen. Leonardo zegt de keuze tussen Brazilie en Nederland overigens nog niet gemaakt te hebben.
En zo is het!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Als hij op het veld maar presteert!
Lekker boeiend.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:38 schreef Erwtensoep het volgende:
Zeker te lui om te leren.
Volgens mij is dat altijd de laatste twee dagen zo.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:36 schreef Sandersson het volgende:
Komen de kaartjes van ajax - bremen niet in de vrije verkoop?
?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:04 schreef koningdavid het volgende:
Maduro en Schilder speelden prima vanavond.
Jong-Oranje.quote:
Zag je ook hoe slecht Rusland was?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:04 schreef koningdavid het volgende:
Maduro en Schilder speelden prima vanavond.
Jong oranje, maar dat kijk je zeker niet meer want "HUNTELAARRRR" mag niet meer meedoen.quote:
Nee, ik had training vanavond.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef jna het volgende:
[..]
Jong oranje, maar dat kijk je zeker niet meer want "HUNTELAARRRR" mag niet meer meedoen.
Waarom verwijder je reacties?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:59 schreef RayMania het volgende:
[..]
Volgens mij is dat altijd de laatste twee dagen zo.
Waar heb je het echt over?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:55 schreef PLAE@ het volgende:
Is er weer zo'n newbie aangesteld als mod die ff wil laten zien dat ie de 'baas' is?![]()
Kuijt zal wel weer geen bruikbare bal schenken aan Huntelaar. Huichelaartje.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:55 schreef Black-Death het volgende:
Ik verwacht worden een voorhoede met Babel, Huntelaar en Kuijt. Zal wel niets worden
Kan je niet meer lopen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Waarschijnlijk kaart te koop Werder - AFCA, iemand interesse?
Te hard gevallen in de kelder?quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik misschien.Ik had hier al gemeld dat ik mn gabber niet vertrouw met zn kaarten voor Bremen.Zegt ie vanavond dat ze voor het thuisvak zijnquote:Op woensdag 7 februari 2007 00:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Haha mafkees, geen tijd om naar de Arena te gaan?quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik betaal de helft meer..quote:
Normale prijs?quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Op vak410.nl staan nog wel is foto's van "The Making Of"quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:45 schreef paultjuhhh het volgende:
Hoe maken jullie altijd van die grote mooie doeken joh ? hebben jullie daar een fabriekje voor
Nja, ik wel, maar maat van me niet, en ik kan hier voorlopig nog niemand vinden... Dus waarschijnlijk 1 of misschien zelfs 2 kaarten te koop normale prijs als ik besluit niet naar Amsterdam af te reizen. Het is toch godver ook het meest domme systeem ever...quote:Op woensdag 7 februari 2007 04:30 schreef Silenus het volgende:
[..]
Haha mafkees, geen tijd om naar de Arena te gaan?![]()
Is het nou Werder-Ajax of Ajax-Werder?quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nja, ik wel, maar maat van me niet, en ik kan hier voorlopig nog niemand vinden... Dus waarschijnlijk 1 of misschien zelfs 2 kaarten te koop normale prijs als ik besluit niet naar Amsterdam af te reizen. Het is toch godver ook het meest domme systeem ever...
PM maar als het zeker is dan.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Werder - Ajax. Heb zelf geen uitkaart, dus ik word verplicht naar Amsterdam af te reizen om die kaart op mijn naam te zetten. Belachelijk.
vooral dat heel blijven is belangrijk, maar als je Vreven tegen over je hebt staanquote:Op woensdag 7 februari 2007 10:35 schreef SiemeN het volgende:
Ik verwacht een zakelijke overwinning tegen ADO. Hopen dat iedereen heel blijft en er 3 punten worden mee genomen.
Vanavond ga ik niet eens kijken. Oranje slaat echt nergens op.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 07:28 schreef Panick het volgende:
[..]
Ik betaal de helft meer...
Ook Amsterdam...
Inderdaad, als 410 van het kleuter-imago afwil, mag het best weleens ballen tonen. Baas in eigen vak en schijt hebben aan al die opgelegde regeltjes, laten merken dat er niet met je te spotten valt. 410 moet laten zien dat het niet afhankelijk is van (steun van) Ajax, maar écht iets voorstelt. Ben benieuwd hoe zich dit de komende tijd verder ontwikkelt, heel erg benieuwd.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:01 schreef PLAE@ het volgende:
montana is z'n frustratie aan het botvieren in de sportschool.
Als ik voor mezelf spreek lig ik er niet wakker van. Ik hou wel van wat actie en vind toch dat we al te lang onder de plak van Ajax zitten. Laten we maar back 2 basic gaan. Met eigen middelen af en toe iets doen. Stewards het vak afmeppen en een beetje pyro af en toe.
quote:Statement Vak 410 n.a.v. spandoek
Woensdag 7 februari, door SV, Amsterdam, 10.21u GMT+01.00, AS
Via deze weg wil VAK410 reageren op de commotie die ontstaan is over een spandoek wat zichtbaar was op VAK410 bij de wedstrijd Ajax - Feyenoord. VAK410 keurt hetgeen wat er op het doek stond afgebeeld af.
VAK410 staat voor een ludieke, kritische maar vooral een positieve manier van ondersteuning. Dit was een actie van enkele individuen, daarom kan VAK410 niet in zijn geheel aansprakelijk
gehouden worden hiervoor.
VAK410 vind het daarom jammer dat het Ajax- bestuur de vertegenwoordigers van het vak niet heeft uitgenodigd
voor een gesprek om over het incident te praten voordat de maatregelen via www.ajax.nl werden aangekondigd.
Ajax heeft in dit bericht laten weten VAK410 uit te sluiten van georganiseerde sfeeracties tot en met de laatste wedstrijd van het seizoen, Europese en bekerwedstrijden hierbij inbegrepen. Ajax zou hiermee een grote groep straffen die zich uitsluitend op positieve wijze profileert door de sfeer bij Ajax te verbeteren d.m.v. sfeeracties en zang. Deze sfeeracties kunnen altijd rekenen op veel positieve reacties van zowel spelers als alle
voetbalsupporters in en buiten het stadion. Wij vragen ons af hoe kil en saai een Ajax wedstrijd zonder de sfeeracties van 410 zou zijn?
Zoals wel vaker legt de Ajax-directie de verantwoordelijkheid bij de supporters neer omdat zij zelf bij onmacht blijkt om de betreffende supporters aan te pakken.
Het is te betreuren dat de mooie 4-1 overwinning in de Klassieker en de prachtige sfeeractie voorafgaand op de tribunes (zoals altijd mede georganiseerd door VAK410) door dit incident volledig naar de achtergrond zijn verdwenen.
Henk Ten Cate zei gister op www.ajax.nl: ,,De sfeer was gisteren fantastisch. Zo’n sfeer wens je je elke wedstrijd”. Ajax heeft zich naar onze mening in deze kwestie laten leiden door de media die op alle fronten een sensationeel
verslag wilde maken van de gebeurtenissen rondom de wedstrijd van gisteren.
Het AD (Rotterdamse krant) liep hierbij, zoals vaker bij negatieve berichtgeving rondom onze club, voorop…
Tot slot willen wij zeggen dat het ten onrechte is dat in het bericht over VAK410 tevens gesproken word over de ongeregeldheden buiten het stadion. Tussen deze twee gebeurtenissen is geen relatie!
VAK410 zal alsnog bij Ajax aandringen op een gesprek om weer tot een verstandhouding te komen en daarnaast beraamt VAK 410 zich op de afgekondigde maatregelen.
VAK 410
Dit is opgesteld door het 410-bestuur. Dat wil niet zeggen dat het de mening van het vak vertegenwoordigd. Maar het bestuur MOET dit wel zeggen om zichzelf niet de nek om te draaien richting het Ajax Bestuur.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:04 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Klinkt niet bepaald als de 'ballen'-mentaliteit die M0NTANA en PLAE voorstaan.
Staat het bestuur van 410 zo ver af van de echte kern van het vak?quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:11 schreef Sethje het volgende:
[..]
Dit is opgesteld door het 410-bestuur. Dat wil niet zeggen dat het de mening van het vak vertegenwoordigd. Maar het bestuur MOET dit wel zeggen om zichzelf niet de nek om te draaien richting het Ajax Bestuur.
Nee maar (helaas) heeft ook 410 het bestuur nodig...quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:24 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Staat het bestuur van 410 zo ver af van de echte kern van het vak?
waarstaat dat dan? ik bedoel die tekst met die tijd enzo er bij.quote:Statement Vak 410 n.a.v. spandoek
Woensdag 7 februari, door SV, Amsterdam, 10.21u GMT+01.00, AS
Ajaxshowtimequote:Op woensdag 7 februari 2007 12:39 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
waarstaat dat dan? ik bedoel die tekst met die tijd enzo er bij.
Ajax bestuur?quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:46 schreef Roeni3 het volgende:
Ben ook benieuwd of 410-ers dan nu los van het bestuur opstaan en zelf goede tifo-acties op touw zullen zetten.
En jij doet vrolijk mee hequote:Op woensdag 7 februari 2007 12:48 schreef Cantona_No.7 het volgende:
100% eens met M0NTANA en PLAE.Laat 410 maar ff wat slopen, en van zich afbijten.
Gelukkig speelt hij zo goed bij Anderlecht en is hij 5x beter dan Sneijderquote:Boussoufa sneert naar Ajax
Moubarak Boussoufa, smaakmaker van Anderlecht, begon zijn carriere enkele jaren geleden bij Ajax. In Amsterdam brak hij echter nooit door. Via omzwervingen bij Chelsea en AA Gent speelt hij nu de sterren van de hemel in België.
In gesprek met Sportweek haalt de Marokkaans international uit naar de handelswijze van Ajax. "Natuurlijk heb je er moeilijke jongens bijzitten. Maar het zijn wel allemaal talenten. De mensen om hen heen moeten daarmee kunnen omgaan. Ik heb veel jongens zien weggaan. En dat waren supertoppers. Soms vijf keer beter dan spelers die nu bij Ajax in het eerste rondlopen", constateert Boussoufa.
Ook zag hij de club erg veranderen. Het was een echte familieclub, maar gedurende de afgelopen jaren groeide de club uit tot een kille 'fabriek'. "In het begin, toen ik bij Ajax kwam, was het heel familiaal. Het werd steeds zakelijker. Als je ook kijkt wie er allemaal is vertrokken… Daar zijn andere mensen voor terug gekomen. Het is heel kil geworden."
Nee maar je doet vrolijk mee als je konquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:52 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Jassie![]()
Ik zit toch niet op 410![]()
![]()
Ah, toch maar de Zuid-Hollandse vlag achterwege gelaten op die modderschuit?quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:07 schreef Terrorbita het volgende:
[..]
Op vak410.nl staan nog wel is foto's van "The Making Of"
Zou het Ajax bestuur dit ook lezen?quote:Boussoufa sneert naar Ajax
Moubarak Boussoufa, smaakmaker van Anderlecht, begon zijn carriere enkele jaren geleden bij Ajax. In Amsterdam brak hij echter nooit door. Via omzwervingen bij Chelsea en AA Gent speelt hij nu de sterren van de hemel in België.
In gesprek met Sportweek haalt de Marokkaans international uit naar de handelswijze van Ajax. "Natuurlijk heb je er moeilijke jongens bijzitten. Maar het zijn wel allemaal talenten. De mensen om hen heen moeten daarmee kunnen omgaan. Ik heb veel jongens zien weggaan. En dat waren supertoppers. Soms vijf keer beter dan spelers die nu bij Ajax in het eerste rondlopen", constateert Boussoufa.
Ook zag hij de club erg veranderen. Het was een echte familieclub, maar gedurende de afgelopen jaren groeide de club uit tot een kille 'fabriek'. "In het begin, toen ik bij Ajax kwam, was het heel familiaal. Het werd steeds zakelijker. Als je ook kijkt wie er allemaal is vertrokken… Daar zijn andere mensen voor terug gekomen. Het is heel kil geworden."
quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:53 schreef Jasza het volgende:
[..]
Nee maar je doet vrolijk mee als je kon![]()
Juist wel, Marokkanen zijn ook tegen Jodenquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:58 schreef Jasza het volgende:
Het Ajax bestuur zal wel niet naar marokkanen luisteren
Hij moet eerst maar eens laten zien dat hij het op het hoogste Belgische niveau aan kan voordat hij impliceert dat hijzelf 5 keer zo goed is dan de spelers die nu bij Ajax spelen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:57 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Zou het Ajax bestuur dit ook lezen?
[..]
![]()
Pff.. het lijkt hier wel het Feyenoord topic te worden zeg.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:48 schreef Cantona_No.7 het volgende:
100% eens met M0NTANA en PLAE.Laat 410 maar ff wat slopen, en van zich afbijten.
Hou op joh! Je moet het een keer meegemaakt hebben voordat je weet waar je het over hebt!quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:06 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Pff.. het lijkt hier wel het Feyenoord topic te worden zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Het laatste stukje bedoel ik.....quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:05 schreef twi het volgende:
[..]
Hij moet eerst maar eens laten zien dat hij het op het hoogste Belgische niveau aan kan voordat hij impliceert dat hijzelf 5 keer zo goed is dan de spelers die nu bij Ajax spelen.
quote:The ugly battle that undermines Ajax’s search for a beautiful game
Rick Broadbent
The greatest rivalries are built on differences. So you had Muhammad Ali, all swaggering verbosity, taking on Joe Frazier’s prosaic brawler and Björn Borg’s mute Viking trading blows with John McEnroe’s prep-school brat.
In football, you will struggle to find a more vivid contrast than the one between Ajax, the self-styled aesthetes and liberal champions of totaal voetbal, and that “bunch of antiSemitic dockers” from Rotterdam. The subtext to this enmity between Ajax and Feyenoord, two clubs separated by 43 miles, is one of the more bizarre in world football.
“Hamas, Hamas — Jews to the gas,” the Rotterdam contingent chant at their counterparts. “We are Super Jews,” comes the reply. Stars of David bedeck the Amsterdam ArenA. “We’re not a Jewish club at all,” one disgruntled season-ticket holder and son of a Holocaust survivor said. “It’s just these bloody kids. They just want some sort of identity, but it’s insulting.”
This adopted Jewishness is one quirk of a unique club. Another is the devotion to beautifying the game, underscored by the board’s policy statement committing Ajax to “creative, attacking and dominant football”, then there is the ugliness of its F-Side ultras.
It takes two to tango, three to form a crowd and ten mounted policeman to cause chaos via a prematch cavalry charge. This was on Sunday, 90 minutes before the start of the most febrile fixture in the Netherlands and the Ajax fans waited beneath the railway station and the contempt of the police.
As the huge yellow train containing all the Feyenoord supporters pulled in, bottles and firecrackers flew. Police dogs barked, the mob bayed, truncheons thudded. Eleven fans were arrested, three officers were wounded and one fan dressed in a white boiler suit and gas mask, and with a Feyenoord cockroach painted on his back, failed to merge into the background.
It will be ten years ago next month when fans met in a field 20 miles from Amsterdam. One Ajax supporter, Carlo Picornie, was beaten to death in the so-called Battle of Beverwijk. That led to a nation-wide campaign — “Football: don’t mess it up” — and flowers were laid on Picornie’s seat. It made little difference, just as death and self-destruction in Italy are now seen as someone else’s problem.
Three years ago, Jorge Acuña, the Feyenoord midfield player, ended up in hospital with head injuries after being attacked by Ajax hooligans at a reserve-team match. Robin van Persie, now at Arsenal, was narrowly saved from having to make the same trip.
This classic rivalry is one that goes beyond football. “Amsterdam is the historic and cultural centre [of the Netherlands],” Ian Mackay, a resident for 30 years, said. “But Rotterdam is an industrial working city and not pleasing on the eye. It extends to politics, too. Until the last vote, Amsterdam was liberal to socialist, whereas Rotterdam has become more right wing, with Pim Fortuyn setting up his anti-immigration party in the city.”
And then there is the football. Ajax have the history — four European Cups to Feyenoord’s one — the fabled system, a high defensive line and interchanging roles versus a decent work ethic and widespread sympathy; Ruud Krol’s father hiding 17 Jews in the flat above his café against Feyenoord being expelled from the Uefa Cup for hooliganism.
Ajax are also peculiar for a big club in promoting so many local players. “In the old days you could go down to training and talk to Dennis Bergkamp through the netting,” Mackay said. That was when they were still at the old De Meer stadium, where Johan Cruyff’s mother washed the shirts.
Now they have players such as Ryan Babel, who comes from Bijlmer, a rough area with a large immigrant community, by the ArenA. “This is where most players come from,” Jordy van Dort, the editor of the Football Derbies website, said. The merging of the parochial with a global appeal is a further string to the Ajax paradox.
Another local, Edgar Davids, was back on Sunday and the fans loved it. One supporter said that Davids would have been in prison had it not been for football. Born in Surinam, he grew up in the insalubrious Amsterdam Noordt, where he later built a football pitch for local children.
His presence, some 16 years after his debut, added to the vibrancy and he played well enough. Wesley Sneijder, the playmaker in a 4-2-1-3 system, scored a hat-trick as Ajax won 4-1.
The clubs’ rivalry is born of jarring contrasts, jealousy, suspicion and prejudice, real and imagined. Sometimes its nuances sound like double Dutch, but the confused should refer to a 4-1 scoreline and the defining saying of the divide: “While Amsterdam dreams, Rotterdam works.”
Rivals rating
Atmosphere Fireworks, smoke, noise and colour, but the volume dropped a little when Ajax cantered into a 3-0 lead 7
History Honours galore, including five European Cups, the furore caused by Ajax legend Johan Cruyff’s move to Feyenoord in 1983, and decades of mutual antipathy 8
Ugliness Feyenoord fans were taken from the station into the ground via a covered walkway, but a mounted police charge caused panic beforehand 7
Status It is eight years since Feyenoord won the title, but Ajax’s 4-1 win keeps them in contention for a first triumph since 2004. Still hard for Ajax to keep their best players 7
Fan’s view Ranked higher than any English match on the Football Derbies website 8
Total 37 (out of 50)
Previous Fenerbahçe v Galatasaray (39.5)
Ja...quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:43 schreef PLAE@ het volgende:
hehe mooi stukje.
Wat is een quirk, nukken ofzo?
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:43 schreef Silenus het volgende:
Geinig stukje om te lezen. Mooie tegenstellingen ook, Ruud Krols vader verborg 17 Joden in WOII, en Feyenoord...is net uit de UEFA cup gezet.![]()
quote:Kom er bij Melchers niet mee aan dat Ajax zo'n fatsoenlijke club is. Hij is echt niet de enige die weet dat Ajax bijvoorbeeld meer collaborateurs dan joodse voetballers in het eerste elftal heeft gehad. Tegenover de vier spelers die wegens collaboratie zijn bestraft - Joop Pelser, Harry Pelser, Piet van Deijck en Piet Weppner - staan drie joodse spelers: Eddy Hamel, Johnny Roeg en Bennie Muller.
En die vier zijn dan alleen de vier die aantoonbaar fout zijn geweest. Ajax wist exact wie wel en niet waren vervolgd. Mr Emile Catz, lid van Ajax' zuiveringscommissie, was ook voorzitter van de Tiende Kamer van het Tribunaal dat na de oorlog de collaborateurs veroordeelde. En als Ajacieden door justitie waren veroordeeld, kon Ajax uiteraard niet achterblijven.
Het was bij Ajax bekend dat meer leden hadden gecollaboreerd. Daar werd niets mee gedaan. Er zitten opmerkelijke namen bij, van internationals en bestuursleden.
Ja.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:24 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Staat het bestuur van 410 zo ver af van de echte kern van het vak?
quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:14 schreef TerroRobbie het volgende:
Als hij geblesseerd raak wel.
Is inderdaad een minpuntje van Henk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:31 schreef Erwtensoep het volgende:
Klaas gaat straks weg zolang Ten Cate zo bezig blijft. Maar nee hoor hij zal het wel beter weten ipv de spits die vroeger overal waar hij kwam topscoorder was.
moet hij wel spelenquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:38 schreef M0NTANA het volgende:
KJH krijgt meer zelfvertrouwen als hij scoort en als hij weer scoort, barst hij van het zelfvertrouwen. Alles dus op doel rammen, dan komt het vanzelf weer goed met onze spits!
Vanavond, toch?quote:
Ik verwacht weinig aanvoer met van der Vaart als rechtsbuiten en Babel van links.quote:
Babel had zondag anders een prima voorzet aan Sneijder gegeven.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:52 schreef SiemeN het volgende:
[..]
Ik verwacht weinig aanvoer met van der Vaart als rechtsbuiten en Babel van links.
Wow. Eén hele voorzet?quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:10 schreef toma het volgende:
[..]
Babel had zondag anders een prima voorzet aan Sneijder gegeven.
Nee, hij gaf toch ook de voorzet op De Mul?quote:
Jaquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:24 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, hij gaf toch ook de voorzet op De Mul?
ow dus als Huntelaar slecht speelt ligt het aan de trainer, maar wanneer Babel slecht speelt ligt het aan zn aannamequote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:40 schreef Urquhart het volgende:
Babel is bewegelijk en sterk, maar is vaak hele delen van de wedstrijd onzichtbaar. Heeft altijd moeite met een bal aannemen, en is voor de goal eigenlijk niet dreigend.
Daarom zie ik liever Huntelaar die wel dat neusje voor de goal heeft, alleen moet je hem wel die vrijheid gunnen en geen kaats-speler van maken.
Dat Huntelaar slecht speelt ligt zeker voor een groot deel aan Ten Cate. Lees de column van MM maar eens, die schrijft precies hoe ik er over denk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:27 schreef Flashwin het volgende:
[..]
ow dus als Huntelaar slecht speelt ligt het aan de trainer, maar wanneer Babel slecht speelt ligt het aan zn aanname![]()
de logica van KJ fanboys hier![]()
edit: Babel niet dreigend...Babel is altijd dreigend.
KJ fanboys? We hebben het hier over het belang van Ajax.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:27 schreef Flashwin het volgende:
[..]
ow dus als Huntelaar slecht speelt ligt het aan de trainer, maar wanneer Babel slecht speelt ligt het aan zn aanname![]()
de logica van KJ fanboys hier![]()
edit: Babel niet dreigend...Babel is altijd dreigend.
Voor Ajax is het mischien wel even van belang om 4-4-2 te spelen met Leo en Babel.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:31 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
KJ fanboys? We hebben het hier over het belang van Ajax.
Als je spits niet scoort, moet je zorgen dat die spits wel weer gaat scoren. Dus weg met al die kaats-ballen, tikkies breed en andere opdrachten. Gewoon weer loeren op dat ene kansje, zoals vanouds.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:35 schreef stefmans het volgende:
Als je beste spits niet scoord moet je het toch op een andere manier doen, en 4-4-2 met Leo en Babel is een leuke voorhoede.
Ah 2 voorzetten. Nou nou.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:24 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, hij gaf toch ook de voorzet op De Mul?
En moeten er goede voorzetten komen, dus Perez moet er dan inquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:37 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Als je spits niet scoort, moet je zorgen dat die spits wel weer gaat scoren. Dus weg met al die kaats-ballen, tikkies breed en andere opdrachten. Gewoon weer loeren op dat ene kansje, zoals vanouds.
Ik vond het bij vlagen aardig om te zien.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:37 schreef Erwtensoep het volgende:
Zondag was het voetbal ook niet goed, dus dat maakt geen verschil.
Wel 2x een goal.quote:
Vermaelen op links dus.quote:Emanuelson enkele weken uit de roulatie? Heitinga kan zondag wel spelen
Voetbal International meldt dat Urby Emanuelson waarschijnlijk enkele weken uit de roulatie is als gevolg van een verrekking van zijn knieband, die hij opliep in het duel tegen Feyenoord. Hij moest daar al de interland van het Nederlands elftal voor afzeggen.
John Heitinga is naar verwachting wel op tijd fit om zondag in actie te kunnen komen tegen ADO Den Haag. Ook hij moest vanwege een blessure afzeggen voor Oranje.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:25 schreef Aanvoerder het volgende:
Fuck Oranje. Ajax Marsch Hardcore is what matters.
Zocht psv niet nog een spits?quote:Wesley Sonck heeft zijn langste tijd bij Borussia Mönchengladbach gehad. De Belgische spits is door trainer Jos Luhukay verwezen naar de amateurselectie van de Duitse club.
"Ik kan het niet accepteren dat een speler tegen een ploeggenoot zich zo gedraagt als Wesley dat gisteren heeft gedaan", was het commentaar van de oefenmeester op de clubsite. "Hij zal moeten begrijpen dat de teamgeest het belangrijkste is. Ik heb hem gezegd dat hij zaterdag geen rol speelt en bij de amateurs moet gaan trainen."
Naast een verbanning naar de amateurs moet de aanvaller ook een boete betalen. Wat Sonck precies op zijn geweten heeft liet Luhukay in het midden.
Yup, beter zo.quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:25 schreef F1Bas het volgende:
Mooi. Laat maar zoveel mogelijk Ajacieden op de bank blijven.
Ai, ai, ai.... die kunnen we niet missen nu.quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:23 schreef Heero87 het volgende:
Vermaelen geblesseerd gewisseld in België - Tsjechië. Zag er toch niet helemaal goed uit...
Kut interlandsquote:Op woensdag 7 februari 2007 21:23 schreef Heero87 het volgende:
Vermaelen geblesseerd gewisseld in België - Tsjechië. Zag er toch niet helemaal goed uit...
Babel moet op linksquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:03 schreef VoreG het volgende:
Babel en Sneijder staan goed te spelen
Iddquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:32 schreef koningdavid het volgende:
Mooiste moment was wel Ten Cate die met zo'n big smile op de tribune zat nadat Babel en Sneijder de score geopend hadden.![]()
Wel zonde dat we die Slijngard nu verhuurd hebben.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:40 schreef F1Bas het volgende:
De komende tijd dus met Lindenbergh op linksback en geen echte verdedigers meer achter de hand
Lindenbergh tegen Elia, houston we have a problemquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:40 schreef F1Bas het volgende:
De komende tijd dus met Lindenbergh op linksback en geen echte verdedigers meer achter de hand
Daar moeten we maar niet aan denkenquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:23 schreef Radegast het volgende:
Ja, tegen Den Haag waarschijnlijk wel. Maar tegen Werder?
Nog vijf en een half uur voor de deadline voorbij is. Volgens één of andere directiepipo van River Plate komt het nog goed, zei ie vandaag in een Argentijnse krant...quote:
Hmm, ik vertrouw dat River voor geen moer, dat zeggen ze al 2 weken namelijk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:31 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nog vijf en een half uur voor de deadline voorbij is. Volgens één of andere directiepipo van River Plate komt het nog goed, zei ie vandaag in een Argentijnse krant...
Nee.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:27 schreef toma het volgende:
Huntelaar was toch geschorst tegen Werder?
Huntelaar is wel geschorst?quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:43 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Nee.
Hopelijk is de blessure van Vermaelen niets ernstigs. Anders is er een reële kans dat we zonder urby, ogarau, grygera en vermaelen spelen tegen Werder.
Waar de fuck heb je dat vandaanquote:Op donderdag 8 februari 2007 02:10 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Huntelaar is niet geschorst en Ogararu wel.
Statistieken in combinatie met de uefa regels.quote:
Nee, dat kan dus niet als die kaart uit de CL niet meetelt. Dan heeft hij er maar 2quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:19 schreef ericajax het volgende:
Huntelaar is 100% geschorst.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:19 schreef ericajax het volgende:
Huntelaar is 100% geschorst.
Toe danquote:Op donderdag 8 februari 2007 02:22 schreef De_Ananas het volgende:
Zo moeilijk zal het toch niet zijn om het te vinden of ie geschorst is of niet?
http://www.voetbalmax.nl/(...)en-werder-bremen.htmquote:
Dan had de NOS het gewoon fout, of de computer van de UEFA destijds.quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:27 schreef dantes_inferno86 het volgende:
http://www.uefa.com/newsfiles/504447.pdf
Het is natuurlijk niet zo'n sterke bron als een ajax showtime of een ajax online bv maar toch.
Hmm, je hebt gelijk. Excusesquote:Op donderdag 8 februari 2007 02:27 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Het is natuurlijk niet zo'n sterke bron als een ajax showtime of een ajax online bv maar toch.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:37 schreef dantes_inferno86 het volgende:
heitinga- stam - maduro - lindenbergh word onze verdediging!
LoLlErRoFlquote:Op donderdag 8 februari 2007 02:37 schreef dantes_inferno86 het volgende:
5-0, 4x Klosequote:Op donderdag 8 februari 2007 02:37 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, goed staaltje onderzoekswerk!quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:27 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Wel grappig dat Huntelaar daar HunteRlaar heetquote:Op donderdag 8 februari 2007 07:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, goed staaltje onderzoekswerk!
quote:Op donderdag 8 februari 2007 02:37 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Niets toe te voegenquote:Op donderdag 8 februari 2007 08:28 schreef F1Bas het volgende:
Dat zou echt een kansloze verdediging zijn.
Inderdaad.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:56 schreef HeatWave het volgende:
Ja hoor, het is weer eens zover. Het gaat lopen en alles en iedereen raakt weer geblesseerd.
Dat is ook elk jaar weer om van te kotsen zo irritant....
Zoals ik al zei, leuk al die spelers verhuren maar als je voor het 1e niks achter de hand houdt schiet het niet op.quote:'Vermaelen enkele weken buiten strijd'
8/2/2007 8 :50
Thomas Vermaelen is geblesseerd uitgevallen tijdens de interland die hij met België afwerkte tegen Tsjechië. De verdediger van Ajax moest na 35 minuten naar de kant.
Hoewel de ernst van de blessure nog niet duidelijk is, zijn de eerste geluiden dat Vermaelen enkele weken nodig zal hebben om te herstellen. 'Een streep door de rekening', reageerde de Belgische bondscoach René Vandereycken op het uitvallen van de centrumverdediger.
Ook voor Ajax is de kwetsuur van Vermaelen een tegenvaller. De verdediger werd door coach Henk ten Cate twaalf keer opgenomen in zijn basiself en kwam zeven keer binnen de lijnen als invaller. Met de blessures van Urby Emanuelson, Zdenek Grygera en John Heitinga kennen de Amsterdammers al meer personele problemen in de defensie.
Goddomme, ik scheet al bagger voor Werder, maar dit gaat een vernedering worden vrees ikquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:09 schreef Panick het volgende:
Heitinga is er iig bij tegen ADO las ik net. Dus dat scheelt.
Linderbergh op links tegen Werder. Feestje.
Met een beetje mazzel is Gryga er tegen Werder bij.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:12 schreef Ordinair het volgende:
Jezus.. Dit gaat niet goed komen tegen weder.
Mja, we hebben gezien hoe Shalke 04 won bij Weder, super aanvallend spelen!
quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:23 schreef BoNi het volgende:
Met ons middenveld hebben we helemaal geen verdediging nodig
quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:07 schreef HeatWave het volgende:
Idd, ook typisch Ajax, iedereen moet altijd maar weg. En daarna gaat iedereen stuk. Slimme jongens hoor...
quote:'Babel, Huntelaar gevolgd door Valencia'
Geschreven door Pieter Ooms op donderdag, 8 februari om 09:01
Volgens de Spaanse krant AS heeft Valencia zeer concrete interesse in de Ajax-aanvallers Klaas Jan Huntelaar en Ryan Babel. De huidige nummer drie van de Primera Division wil een extra spits aantrekken, om de concurrentie aan te gaan met Fernando Morientes en David Villa.
De 23-jarige Huntelaar staat al langere tijd op het verlanglijstje van de Spanjaarden. De Oranje-international beleeft momenteel een moeizame periode, maar scoorde in de voorgaande jaren aan de lopende band. In zijn 129 duels voor PSV, De Graafschap, AGOVV, SC Heerenveen en Ajax scoorde de Dremptenaar 86 maal.
Een andere spelers die nadrukkelijk in verband wordt gebracht met Valencia, is die van ploeggenoot en concurrent Ryan Babel (20). Het lijkt echter volkomen onlogisch dat de linksbuiten vertrekt, aangezien hij net zijn contract bij de Amsterdammers heeft verlengd. De twaalfvoudige international scoorde in 62 duels twaalf keer voor Ajax.
Ja, kom maar weer met je briljante oplossing dan? We verhuren/verkopen de halve wereld en de week erna raakt iedereen geblesseerd..quote:
Tsjah dat is het risico dat je loopt. Maar je krijgt er straks wel een speler bij die minuten heeft gemaakt op het hoogste niveau voor terug.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:05 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, leuk al die spelers verhuren maar als je voor het 1e niks achter de hand houdt schiet het niet op.
Thuis 1-0... '90+3.. Huntelaar/Leonardo..quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:34 schreef Ordinair het volgende:
Ik gok trouwens dat het uit 2-1 voor Weder word en thuis 2-0 Ajax.Tenminste, ik hoop op zo'n scenario.
quote:'Ik had langer bij Ajax moeten blijven'
Andy van der Meyde vindt achteraf dat hij langer bij Ajax had moeten blijven. Dat zegt de rechtsbuiten in een interview met Voetbal International. Van der Meyde maakte in de zomer van 2003 de overstap van Ajax naar Internazionale. Inmiddels speelt hij in het Engelse Premiership voor Everton, waar hij moeilijke tijden doormaakt.
"Eigenlijk had ik nog een jaartje lekker bij Ajax moeten blijven", zegt Van der Meyde, die in Engeland al enkele malen in opspraak raakte, in VI. "Dan was mijn carrière volgens mij heel anders verlopen. Voetballend ging het fantastisch, ik was net pappa geworden en mijn vrouw Diana en ik hadden net ons droomhuisje in Purmerend helemaal naar onze zin ingericht. Maar ja, het is natuurlijk niet niks als een club als Internazionale interesse toont. Sportief en financieel is Italië het walhalla."
Bij Inter kwam de 27-jarige Arnhemmer vervolgens zelden aan bod. "Diana en ik hebben gehuild nadat ik mijn handtekening had gezet. We waren bang voor alles wat ons te wachten stond. Als ik aan die twee seizoenen terugdenk, kan ik er nóg wel om janken. Werkelijk alles was fantastisch in Italië, behalve het voetballende gedeelte. En dát was helaas toch de reden voor de verhuizing."
schalke speelde juist op de counter hoorquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:12 schreef Ordinair het volgende:
Jezus.. Dit gaat niet goed komen tegen weder.
Mja, we hebben gezien hoe Shalke 04 won bij Weder, super aanvallend spelen!
Speelt die Timisela nog bij de jeugd? Heeft toen vorig jaar een aantal wedstrijdjes meegedaan, maar verder nooit meer wat van hem gehoord.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:26 schreef oYo het volgende:
Tijd om wat jongens uit jong ajax over te hevelen, Vernon Anita kan beter in de verdediging dan die halve slappe middenvelders die geen snelheid hebben. Michael Timisela hebben we ook nog.
Lijkt me ook de best strategie tegen Bremen.Dus 4-4-2 met Leo en Ryan in de spits.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:44 schreef Jasza het volgende:
Schalke speelde idd op de counter tegen Werder.
Alleen is onze verdediging nou niet zo stabielquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:45 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Lijkt me ook de best strategie tegen Bremen.Dus 4-4-2 met Leo en Ryan in de spits.
Pssst, het is weRder Bremenquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:47 schreef Ordinair het volgende:
Ik hoorde die kwal van tien zeggen: "Als de AJAX-spionnen hebben opgelet, weten ze nu hoe ze Weder kunnen verslaan, net als Schalke, aanvallend." Mja, dan zal ik het wel verkeerd verstaan hebben.
Amenquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:48 schreef TerroRobbie het volgende:
Aanval is de beste verdediging.
goeie middag caesarquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:48 schreef TerroRobbie het volgende:
Aanval is de beste verdediging.
Het is KJH.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:48 schreef F1908 het volgende:
JHK
Schitterend, dat wanhopige zoeken naar iets waar ze toch nog een beetje om kunnen lachen. En dat dan 7 keer in 4 verschillende topics herhalen. Gelukkig is het wel altijd gekkenhuis in de Kuip!quote:
quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:18 schreef Erwtensoep het volgende:
Beste bestrijdingsmiddel:
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |