abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:45:27 #184
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46038669
Ik kom er ook bijna nooit, maar daar kan ik me niet zoveel van herinneren...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_46038678
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 13:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Het werkt niet........en omdat jij het beter vind voor mijn gezondheid mag ik nergens meer roken?

Zeg hoor eens vlegel, hoevaak zit jij in de sportschool? En eet je elke dag fruit? Geen vette hap? etc etc....

Ik bemoei me ook niet met jouw levensstijl en ik zou het op prijs stellen als ook niemand dat met de mijne doet

Daarbij zou ik best bereidt zijn om (mits keihard bewezen dat ik de staat op kosten jaag) meer te betalen aan mijn ziektekostenpremie

Plus dat ik nog mee wil gaan in rookvrije restaurants.......niet meer roken op stations.........niet meer roken in openbare gelegenheden etc etc.....het enige wat ik vraag is om 2 soorten kroegen. Maar nee, dat kan niet, want het is beter voor mijn gezondheid om te stoppen met roken!!!

Haske leuk, dat weet iedereen, maar van samen uitkomen is zo toch geen sprake dunkt me.

Er word me door mn strot geduwt dat ik best kan stoppen met roken......fuck off, ik vind roken lekker en zie vooralsnog geen enkele reden om mezelf te gaan kwellen door te stoppen ermee
Rustig rustig belhameltje, ik had al gepost dat ik een roker ben en dan nog, waar zeg ik dat jij moet stoppen?!

En ik doelde op openbare gelegenheden, dat stond er niet bij maar of iemand in zijn eigen huis rookt of op straat moet iedereen lekker zelf weten lijkt mij, het zou wel ziek ver gaan anders hè

Je leest mijn argument verkeerd, ondernemers willen niet 2 soorten kroegen, je snijd je als ondernemer in je eigen vingers als je je kroeg non-roken maakt, anders waren die dingen de laatste 2 jaar echt wel als paddestoelen uit de grond geschoten.

Als roken in alle openbare gelegenheden wordt verboden mag jij nog steeds zoveel roken als je wil hoor, dat verbieden ze nergens en maken ze ook nergens onmogelijk, ze maken je het alleen lastig
pi_46038738
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 13:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Ahhh, ik zie dat je op de hoogte bent van cijfers en dergelijke.
Mag ik een betrouwbare bron die jouw uitspraken ondersteund in deze?
Mag ik die wel nog even meepikken aub?

Ik heb nog nooit onderzoeksresultaten gezien die dergelijke uitspraken bevestigen.
Als iemand ze heeft, heel graag
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:48:19 #187
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46038747
door dit soort topics krijg ik de neiging om te willen leren roken
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_46038792
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 13:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Mag ik die wel nog even meepikken aub?

Ik heb nog nooit onderzoeksresultaten gezien die dergelijke uitspraken bevestigen.
Als iemand ze heeft, heel graag
Achja, het artikel heb ik een tijd terug al proberen terug te halen maar dat lukt niet, volgens onderzoek zou blijken dat rokers net minder kosten omdat ze minder snel zeuren en eerder doodgaan (dus je ergste lichamelijke ongemakken die je op oudere leeftijd krijgt mis je)
pi_46038857
Ik bedoel maar. En dan ben ik nog wel bereid om meer premie te betalen.
Een schande is het.......de nietrokers zouden verdomme meer moeten dokken
vosss is de naam,
pi_46038983
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 13:45 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik kom er ook bijna nooit, maar daar kan ik me niet zoveel van herinneren...
Wat ik bedoel is, laten we niet doen alsof rokers verder de gezondheid zelve zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46038994
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:59 schreef Petre het volgende:
@vosss

Het geld dat de overheid binnenhaald met de belastingen op roken is nòg te weinig om alle kosten te betalen die ze in de gezondheidszorg veroorzaken. En als je doorrekent hoeveel mensen eerder sterven.. minder werken.. kost het dubbel zoveel. Moge ze die melasting nog wel verdubbelen om die gerelateerde kosten te verhalen op de rokers...
Totaal onjuist, een roker levert meer op dat dat hij/zij kost, omdat een roker veel sneller doodgaat na de 1e serieuze problemen en vaak rond de AOW gerechtigde leeftijd, daar waar niet rokers later pas problemen krijgen en hun lijn dna veel minder snel naar beneden gaat. dus tig meer ingrepen tot de bodem bereikt is en in die tijd ook nog eens jaaaaaren meer AOW.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_46039107
Eindelijk .
X
X
X
pi_46039211
Gezeik joh, lekker roken.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:03:25 #194
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_46039238
Excuse my french, maar dit is toch niet waar de discussie over zou moeten gaan...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_46039470
In dingen als restaurants enzo, helemaal mee eens. Daar komen mensen voornamelijk voor het eten.
Roken in cafe's verbieden, nee. Dat is juist een deel van de hele charme van het uitgaan. En nee, ik rook niet
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
pi_46039938
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:11 schreef Sabryas het volgende:
In dingen als restaurants enzo, helemaal mee eens. Daar komen mensen voornamelijk voor het eten.
Roken in cafe's verbieden, nee. Dat is juist een deel van de hele charme van het uitgaan. En nee, ik rook niet
Volgens de etiquette mag je in een restaurant niet eens roken tussen de gangen door
pi_46039993
misschien wat laat maar het hebben over wat een roker kost aan medicijnen , accijns etc later is allemaal niet boeiend: we hebben het over het besluit (het stoere besluit wat al in 2011 ingaat ) om roken te verbieden in de horeca

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_46040053
en wat is jouw mening bij dit besluit elfje?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:32:07 #199
242 Pinball
Electric Monk
pi_46040065
Met een beetje geluk wordt dat vóór 2011 al in Europees verband geregeld.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_46040103
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:31 schreef opgebaarde het volgende:
en wat is jouw mening bij dit besluit elfje?
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:09 schreef DarkElf het volgende:
gewoon lekker je café/ restaurant verdelen in rook vrije zones en rookzones (ja gesloten)
en als je dan toch bezig bent: doe dan ook kinder vrije zones en zones waar mensen met kinderen mogen zitten

Dáár erger ik me vele malen meer aan dan mensen die lekker een peukkie roken.
dat dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:34:54 #201
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_46040144

stond wel in de krant; in overleg met de horeca
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:36:41 #202
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46040196
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:04 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Snuiftabak.
Niet helemaal. Je moet het met een zuigertje oppakken en dan onder je bovenlip proppen. Ik ken een finse jongen die het gebruikte, en dat gebruik was ook enorm toegenomen door het rookverbod.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:38:39 #203
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46040238
Snus kun je in Scandinavië ook als een soort bolletjes kopen die je onder je bovenlip propt. In de VS is er ook een recente run op Snus via internet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:39:07 #204
11923 I.R.Baboon
pi_46040257
Ik snap alleen niet waarom mensen hier de CU aanhalen. De enige partij die in z'n punten bij de verkiezingen een rookverbod had was D66. En da's nou niet bepaald een partij die heel dicht bij de CU staat.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:44:36 #205
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_46040391
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 13:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zou graag van iemand willen horen die anti-rook is waarom hij of zij niets ziet in 2 soorten kroegen.
Ooit geprobeerd een roker naar een niet-rokers cafe te krijgen?

Doen ze niet.

Om sores te vermijden gaat de niet-roker (die heus niet zo intolerant is als sommige rokers hier wel doen voorkomen) maar gewoon mee naar het rokerscafe om het 'gezellig' te houden.
pi_46040415
dat doen ze toch echt zelf
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:50:19 #207
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_46040571
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:45 schreef DarkElf het volgende:
dat doen ze toch echt zelf
Tuurlijk doen ze dat zelf. Maar dat is alleen om inderdaad geen tweedeling te krijgen, maar dat maakt de situatie voor niet-rokers niet bepaald makkelijker.

Ik vind rokers overigens ook veel intoleranter dan niet-rokers op dat gebied. In een restaurant moet er gerookt worden (toevallig een aantal weken terug nog meegemaakt. Roken voor het voorgerecht, na het voorgerecht, na het hoofdgerecht, na het dessert). Vreselijk echt als mensen nog geen 2 uur zonder een sigaret kunnen Daarna kom je thuis van een op zich lekker etentje stinkend naar de vieze sigarettenrook omdat de roker per se moet kunnen roken en lak heeft aan de niet-roker.
pi_46040785
natuurlijk heb je asociale rokers, net als je asociale niet rokers hebt natuurlijk maar iedereen die ik ken die rookt die wacht echt wel met roken als er aangegeven wordt dat men het even liever niet heeft, of gaan even naar buiten.....

maar ja ik (en mijn bekenden trouwens ook) ben (zijn) nog van de "roken? daar komen we samen wel uit" generatie

blijkbaar kunnen een hoop mensen niet het respect voor elkaar opbrengen om er samen uit te komen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_46040813
tvp, ik moet hier een werkstuk over maken.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:27:25 #210
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_46041773
in de meeste zoniet alle landen claimt de horeca dat ze er niet op achteruit gegaan zijn na invoering van het rookverbod
[..]
pi_46042521
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:38 schreef Copycat het volgende:
Snus kun je in Scandinavië ook als een soort bolletjes kopen die je onder je bovenlip propt. In de VS is er ook een recente run op Snus via internet.
En het enige voordeel ervan is dat er geen rook de lucht in gaat.. En met die dingen in je mond loop je constant te spugen om dat gore bruine speeksel dat je in je mond krijgt weg te werken.. Nee, fijn alternatief..
pi_46042839
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:27 schreef MikeyMo het volgende:
in de meeste zoniet alle landen claimt de horeca dat ze er niet op achteruit gegaan zijn na invoering van het rookverbod
als je stopt met roken ga je meer zuipen, je moet het toch een beetje gezellig maken

(jaja heb geen behoefte aan moraalridders: heb je drank nodig om het gezellig te kunnen hebben? of sigaretten? )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:59:10 #213
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_46042891
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:57 schreef DarkElf het volgende:

[..]

als je stopt met roken ga je meer zuipen, je moet het toch een beetje gezellig maken

(jaja heb geen behoefte aan moraalridders: heb je drank nodig om het gezellig te kunnen hebben? of sigaretten? )
dan snap ik niet wat de horeca nog tegenstribbelt Ik denk dat ze meer verdienen aan drank dan die ene sigarettenautomaat in de zaak
[..]
pi_46042958
geen idee, ik ken/ben de horeca niet.

ik vind zelf alleen dat een algehele afschaffing niet nodig is maar goed ik ben ook niet zo'n anti rookjankerd *grin

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_46043964
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:48 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat mijn of jouw recht groter is Jullie niet rokers zitten allemaal ja weg ermee helemaal compleet totaal haha

Ik on the other hand, ben dan voor niet roker en roken kroegen/deel in kroeg. Ik vind dat iedereen recht heeft, hihi

En over mn andere post, zoals ik daar al zei, dat gaat over mensen die hun gezondheid altijd als reden gebruiken. Dus
Ik vind dat niemand het recht heeft een ander lastig te vallen met wat dan ook. Ik vind niet dat je 3 keer per week moet sporten en verder alle andere 'slechte' dingen ook moet laten omdat je hier roept dat meeroken je gezondheid schaadt want dat is niet iets waar je zelf voor kiest.
Als ik ervoor kies mijn lever kapot te zuipen is dat mijn eigen keus. Als ik door jouw gerook longkanker krijg heb ik daar niet bepaald zelf voor gekozen.

Heb jij last van mij als we in de kroeg staan en ik niet rook?
pi_46044007
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:02 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen flauw idee. !
Snus is nicotinerommel wat je op je tandvlees, onder je tong waar dan ook in je mond doet, geeft nicotine af. Stinkt niet, schaadt niemand, je hoeft geen 'rookpauze' te gaan houden. Dit kan altijd en overal en niemand heeft er last van.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2007 16:33:25 ]
pi_46044037
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:31 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Heb jij last van mij als we in de kroeg staan en ik niet rook?
hangt van je persoonlijkheid af denk ik
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:34:21 #218
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_46044041
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:33 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Snus is nicotinerommel wat je op je tandvlees, onder je tong waar dan ook in je mond doet, geeft nicotine af. Stinkt niet, schaadt niemand, je hoeft geen 'rookpauze' te gaan houden. Dit kan altijd en overal en niemand heeft er last van.
en toch werken die pleisters en kauwgom niet
[..]
pi_46044069
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 09:04 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Snuiftabak.
Nee!
pi_46044099
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:34 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en toch werken die pleisters en kauwgom niet
? Het is geen kaugom en het zijn geen pleisters. Het is een soort zakje gevuld met tabak en dat wordt opgenomen via je mondslijmvliezen. Het is niet bedoeld om van je verslaving af te komen ook overigens. Het is een andere vorm van roken.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2007 16:36:20 ]
  Trouwste user 2022 woensdag 7 februari 2007 @ 00:28:46 #221
7889 tong80
Spleenheup
pi_46061977
Roken is ook sociaal. Hoe moet je als adolescent nu een stoere houding aannemen ? En het vragen om een vuurtje om contact te maken is dan ook verleden tijd

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 7 februari 2007 @ 03:07:30 #222
167723 sanni
Acima de seu
pi_46064209
Als restaurants geen rookvrije ruimtes willen creeeren voor hun beste
klanten - ik heb het dan over klanten die praktisch elke dag langskomen
en minimaal ¤ 100 de man spenderen oid - dan blijven die in het vervolg
weg en is het lekker veel geld hebben elke maand die anders daar was
uitgegeven...
  woensdag 7 februari 2007 @ 03:09:43 #223
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_46064228
2011 toch ?

Dan hebben we al lang weer een nieuw regeerakkoord.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 7 februari 2007 @ 03:14:01 #224
11923 I.R.Baboon
pi_46064267
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 03:07 schreef sanni het volgende:
Als restaurants geen rookvrije ruimtes willen creeeren voor hun beste
klanten - ik heb het dan over klanten die praktisch elke dag langskomen
en minimaal ¤ 100 de man spenderen oid - dan blijven die in het vervolg
weg en is het lekker veel geld hebben elke maand die anders daar was
uitgegeven...
Ach, er is allang gebleken dat het niet gaat gebeuren. Daarnaast is het vrij overbodige politiek omdat Brussel wrs toch wel met zo'n verbod zal komen.
pi_46064865
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 03:14 schreef I.R.Baboon het volgende:

Ach, er is allang gebleken dat het niet gaat gebeuren. Daarnaast is het vrij overbodige politiek omdat Brussel wrs toch wel met zo'n verbod zal komen.
Nog vóór 2011? .
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:46:05 #226
57434 Marloes
Digital Love
pi_46067799
Ik vind het kut dat er een rookverbod komt. Puur uit eigenbelang, ik snap wel dat mensen het vervelend vinden.
Maar het blijft klote
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_46068093
Roken is een niet aangeboren afwijking
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_46070241
Goedzo FNV
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_46074307
Heerlijk, kan ik in 2011 eindelijk ook een keer uit (eten) gaan.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:48:07 #231
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46074780
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:38 schreef Copycat het volgende:
skoal toch? krijg je wel wangkanker van, zoals Castillo uit Miami Vice
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_46075316
Ach, we hebben hier (Ierland) al weer een paar jaar een rookverbod. Vooraf was er de hele discussie die nu in Nederland gaande is; de kroegen zouden leeg lopen, 't is niet eerlijk tegenover de rokers enz. enz.

Nu hoor je er niemand meer over, de pubs zitten nog altijd even vol, en veel kroegen gebruiken het als een marketing trick om een mooie beergarden aan te leggen waar je welliswaar buiten, maar wel verwarmd rustig je sigaret kunt roken. Niet-rokers zitten binnen in de schone lucht, rokers kunnen buiten comfertabel roken en kiezen of ze daar blijven of dat ze dan weer naar binnen komen. Iedereen tevreden.

Zo hoort het vind ik. Schone lucht is de standaard, maar mocht je roker zijn dan kun je dat nog steeds in een prettige omgeving doen. Het punt is dat het nu alleen niet meer de niet-rokers maar een alternatief moeten zoeken voor de rokerige kroegen en restaurants, maar dat de rokers hun sigaret elders moeten opsteken.
pi_46084900
quote:
Het punt is dat het nu alleen niet meer de niet-rokers maar een alternatief moeten zoeken voor de rokerige kroegen en restaurants, maar dat de rokers hun sigaret elders moeten opsteken.
Open dan godverdomme niet-rook kroegen! Dan hoeven de niet-rokers ook niet op zoek en mij maakt het werkelijk geen flikker uit als de niet rokers van mn vriendengroep dan naar een niet-rokers kroeg gaan zoals eerder iemand aanhaalde

Dan gaan ze maar lekker, ik ga ergens waar ik kan roken!
Het is echt weer beleid van likmevestje.....de niet-rokers hebben we lang genoeg gepest....nu gaan we de rokers pesten tot en met
vosss is de naam,
  woensdag 7 februari 2007 @ 21:31:47 #234
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_46087196
Net zoals bij Everia, in Schotland hadden ze ook al een rookverbod..echt heerlijk, je kon (als je wilde), na een avondje stappen je kleding gewoon de volgende dag weer aan zonder te vergaan van de stank!

Al zou ik zelf alsnog gewoon buiten gaan staan, harstikke gezellig. Ze hadden in Schotland gewoon allemaal leuke gezellige afdakjes gemaakt met een bar erbij Vervelend in de winter though
  woensdag 7 februari 2007 @ 21:35:47 #235
11923 I.R.Baboon
pi_46087324
In Ierland hingen ook overal van die warmtekanonnen. Was het misschien nog koud, maar dan is het een mooi excuus om dichter tegen elkaar aan te staan.
  FOK!fossiel donderdag 8 februari 2007 @ 00:30:53 #236
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_46091997
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 20:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Open dan godverdomme niet-rook kroegen! Dan hoeven de niet-rokers ook niet op zoek en mij maakt het werkelijk geen flikker uit als de niet rokers van mn vriendengroep dan naar een niet-rokers kroeg gaan zoals eerder iemand aanhaalde

Dan gaan ze maar lekker, ik ga ergens waar ik kan roken!
Het is echt weer beleid van likmevestje.....de niet-rokers hebben we lang genoeg gepest....nu gaan we de rokers pesten tot en met
Goh, beetje verslaafd? Lees je eigen stuk anders nog een keer .

Uitgaan is niet alleen voor rokers. Ik snap ook niet waarom er niet kroegen zijn gekomen waar je juist niet mag roken, maar blijkbaar heeft dat niet gewerkt. Als het op die manier niet werkt, dan maar op deze manier.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  donderdag 8 februari 2007 @ 00:34:54 #237
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_46092073
Ik ga af en toe naar een bios waar je mag roken, en die er ook bekend om staat. Van de week kwam er een niet-roker klagen bij me dat hij het niet sociaal vond dat ik daar rookte (ook al zei ik dat dit perse een rook-bios was) .

Overigens, het heeft in de UK gewerkt, waarom niet hier? Als het niet werkt, is het zo weer terug te veranderen.
Het kan mij weinig schelen eerlijk gezegd. Even naar buiten (mits je je drinken mee mag nemen) en mensen er een plezier mee doen is toch niet zo'n drama?

Veel mensen zijn trouwens gestopt met roken in de UK (las je mooi elke dag in de kranten daar..)
  donderdag 8 februari 2007 @ 08:50:47 #238
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_46095797
ik snap niet waarom ze het telkens uitstellen
[..]
pi_46095831
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 03:35 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ook leuk in Amsterdam verbieden ze terrasjes na twaalfen.
Wat is dat in hemelsnaam voor een onzin? Klinkt als een zwaar gereformeerd dorp...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46095873
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:46 schreef Marloes het volgende:
Ik vind het kut dat er een rookverbod komt. Puur uit eigenbelang, ik snap wel dat mensen het vervelend vinden.
Maar het blijft klote
En zo vind ik het puur uit eigenbelang prima dat het er komt. Verkleint voor mij de kans dat ik weer begin met roken. Rook al 2 jaar niet meer en mijn moeilijkste momenten heb ik altijd in de kroeg als ik een paar biertjes op heb en iedereen naast me staat te paffen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 8 februari 2007 @ 08:58:00 #241
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_46095907
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 08:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En zo vind ik het puur uit eigenbelang prima dat het er komt. Verkleint voor mij de kans dat ik weer begin met roken. Rook al 2 jaar niet meer en mijn moeilijkste momenten heb ik altijd in de kroeg als ik een paar biertjes op heb en iedereen naast me staat te paffen.
Daarom ben ik ook blij dat ik nooit begonnen ben
Maar heb je niet dat het nu enorm stinkt? Mijn pa is gestopt en die moet er niet meer aan denken om nog een sigaret aan te raken.. zo vind hij het stinken.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_46096024
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 08:58 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook blij dat ik nooit begonnen ben
Maar heb je niet dat het nu enorm stinkt? Mijn pa is gestopt en die moet er niet meer aan denken om nog een sigaret aan te raken.. zo vind hij het stinken.
Nuchter vind ik het idd stinken. Zodra er echter alcohol in het spel komt ruikt het ineens weer lekker . Het schijnt dat alcohol en nicotine een soort symbiose hebben waardoor de combinatie van de twee zeer verslavend is. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die theorie hout lijkt te snijden.
pi_46098827
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 21:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
In Ierland hingen ook overal van die warmtekanonnen. Was het misschien nog koud, maar dan is het een mooi excuus om dichter tegen elkaar aan te staan.
Precies ja .

Ik ga vaak naar de kroeg met een groep waarvan ik de enige niet roker ben. Dan zitten we dus buiten. Afgelopen weekend was het rond het nulpunt maar in de biertuin was het uit de wind en onder de warmte kanonnen heerlijk toeven . Het is echter nog steeds buiten, dus de rook kan goed weg, wat het gelijk al weer minder bezwaarlijk maakt om mensen om je heen te hebben die roken, zeker als de rokers er een beetje rekening mee houden dat ze de rook niet jouw kant op blazen enzo.

En veel van die tuinen hebben een overkapping, dus regen is ook geen argument; het is tenslotte Ierland, regen hebben we meer dan in Nederland. Dus als het hier kan, kan het in Nederland ook.

Serieus, ik hoor hier nooit meer iemand klagen over het rookverbod. Natuurlijk zul je altijd een paar mensen hebben die zich koste wat kost weigeren aan te passen, maar daar verliezen ze alleen maar zelf mee.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:19:22 #244
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_46099458
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:58 schreef Everia het volgende:

[..]

Precies ja .

Ik ga vaak naar de kroeg met een groep waarvan ik de enige niet roker ben. Dan zitten we dus buiten. Afgelopen weekend was het rond het nulpunt maar in de biertuin was het uit de wind en onder de warmte kanonnen heerlijk toeven . Het is echter nog steeds buiten, dus de rook kan goed weg, wat het gelijk al weer minder bezwaarlijk maakt om mensen om je heen te hebben die roken, zeker als de rokers er een beetje rekening mee houden dat ze de rook niet jouw kant op blazen enzo.

En veel van die tuinen hebben een overkapping, dus regen is ook geen argument; het is tenslotte Ierland, regen hebben we meer dan in Nederland. Dus als het hier kan, kan het in Nederland ook.

Serieus, ik hoor hier nooit meer iemand klagen over het rookverbod. Natuurlijk zul je altijd een paar mensen hebben die zich koste wat kost weigeren aan te passen, maar daar verliezen ze alleen maar zelf mee.
dat is hetzelfde als met roken op de werkplek; de eerste die het ooit aankaarte werd compleet de ziektewet ingetreiterd. Na invoering van het verbod en regulering van bovenaf door directie hoor ik er nu vrijwel nooit meer iemand over...
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')