Rustig rustig belhameltje, ik had al gepost dat ik een roker ben en dan nog, waar zeg ik dat jij moet stoppen?!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Het werkt niet........en omdat jij het beter vind voor mijn gezondheid mag ik nergens meer roken?
Zeg hoor eens vlegel, hoevaak zit jij in de sportschool? En eet je elke dag fruit? Geen vette hap? etc etc....
Ik bemoei me ook niet met jouw levensstijl en ik zou het op prijs stellen als ook niemand dat met de mijne doet
Daarbij zou ik best bereidt zijn om (mits keihard bewezen dat ik de staat op kosten jaag) meer te betalen aan mijn ziektekostenpremie
Plus dat ik nog mee wil gaan in rookvrije restaurants.......niet meer roken op stations.........niet meer roken in openbare gelegenheden etc etc.....het enige wat ik vraag is om 2 soorten kroegen. Maar nee, dat kan niet, want het is beter voor mijn gezondheid om te stoppen met roken!!!
Haske leuk, dat weet iedereen, maar van samen uitkomen is zo toch geen sprake dunkt me.
Er word me door mn strot geduwt dat ik best kan stoppen met roken......fuck off, ik vind roken lekker en zie vooralsnog geen enkele reden om mezelf te gaan kwellen door te stoppen ermee
Mag ik die wel nog even meepikken aub?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ahhh, ik zie dat je op de hoogte bent van cijfers en dergelijke.
Mag ik een betrouwbare bron die jouw uitspraken ondersteund in deze?![]()
Achja, het artikel heb ik een tijd terug al proberen terug te halen maar dat lukt niet, volgens onderzoek zou blijken dat rokers net minder kosten omdat ze minder snel zeuren en eerder doodgaan (dus je ergste lichamelijke ongemakken die je op oudere leeftijd krijgt mis je)quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Mag ik die wel nog even meepikken aub?
Ik heb nog nooit onderzoeksresultaten gezien die dergelijke uitspraken bevestigen.
Als iemand ze heeft, heel graag
Wat ik bedoel is, laten we niet doen alsof rokers verder de gezondheid zelve zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:45 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik kom er ook bijna nooit, maar daar kan ik me niet zoveel van herinneren...
Totaal onjuist, een roker levert meer op dat dat hij/zij kost, omdat een roker veel sneller doodgaat na de 1e serieuze problemen en vaak rond de AOW gerechtigde leeftijd, daar waar niet rokers later pas problemen krijgen en hun lijn dna veel minder snel naar beneden gaat. dus tig meer ingrepen tot de bodem bereikt is en in die tijd ook nog eens jaaaaaren meer AOW.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:59 schreef Petre het volgende:
@vosss
Het geld dat de overheid binnenhaald met de belastingen op roken is nòg te weinig om alle kosten te betalen die ze in de gezondheidszorg veroorzaken. En als je doorrekent hoeveel mensen eerder sterven.. minder werken.. kost het dubbel zoveel. Moge ze die melasting nog wel verdubbelen om die gerelateerde kosten te verhalen op de rokers...
Volgens de etiquette mag je in een restaurant niet eens roken tussen de gangen doorquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:11 schreef Sabryas het volgende:
In dingen als restaurants enzo, helemaal mee eens. Daar komen mensen voornamelijk voor het eten.
Roken in cafe's verbieden, nee. Dat is juist een deel van de hele charme van het uitgaan. En nee, ik rook niet
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:31 schreef opgebaarde het volgende:
en wat is jouw mening bij dit besluit elfje?
dat dusquote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:09 schreef DarkElf het volgende:
gewoon lekker je café/ restaurant verdelen in rook vrije zones en rookzones (ja gesloten)
en als je dan toch bezig bent: doe dan ook kinder vrije zones en zones waar mensen met kinderen mogen zitten
Dáár erger ik me vele malen meer aan dan mensen die lekker een peukkie roken.
Niet helemaal. Je moet het met een zuigertje oppakken en dan onder je bovenlip proppen. Ik ken een finse jongen die het gebruikte, en dat gebruik was ook enorm toegenomen door het rookverbod.quote:
Ooit geprobeerd een roker naar een niet-rokers cafe te krijgen?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zou graag van iemand willen horen die anti-rook is waarom hij of zij niets ziet in 2 soorten kroegen.
Tuurlijk doen ze dat zelf. Maar dat is alleen om inderdaad geen tweedeling te krijgen, maar dat maakt de situatie voor niet-rokers niet bepaald makkelijker.quote:
En het enige voordeel ervan is dat er geen rook de lucht in gaat..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:38 schreef Copycat het volgende:
Snus kun je in Scandinavië ook als een soort bolletjes kopen die je onder je bovenlip propt. In de VS is er ook een recente run op Snus via internet.
als je stopt met roken ga je meer zuipen, je moet het toch een beetje gezellig makenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:27 schreef MikeyMo het volgende:
in de meeste zoniet alle landen claimt de horeca dat ze er niet op achteruit gegaan zijn na invoering van het rookverbod
dan snap ik niet wat de horeca nog tegenstribbeltquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
als je stopt met roken ga je meer zuipen, je moet het toch een beetje gezellig maken
(jaja heb geen behoefte aan moraalridders: heb je drank nodig om het gezellig te kunnen hebben? of sigaretten?)
Ik vind dat niemand het recht heeft een ander lastig te vallen met wat dan ook. Ik vind niet dat je 3 keer per week moet sporten en verder alle andere 'slechte' dingen ook moet laten omdat je hier roept dat meeroken je gezondheid schaadt want dat is niet iets waar je zelf voor kiest.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:48 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mijn of jouw recht groter isJullie niet rokers zitten allemaal ja weg ermee
helemaal compleet totaal haha
Ik on the other hand, ben dan voor niet roker en roken kroegen/deel in kroeg. Ik vind dat iedereen recht heeft, hihi
En over mn andere post, zoals ik daar al zei, dat gaat over mensen die hun gezondheid altijd als reden gebruiken. Dus
Snus is nicotinerommel wat je op je tandvlees, onder je tong waar dan ook in je mond doet, geeft nicotine af. Stinkt niet, schaadt niemand, je hoeft geen 'rookpauze' te gaan houden. Dit kan altijd en overal en niemand heeft er last van.quote:
hangt van je persoonlijkheid af denk ikquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:31 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Heb jij last van mij als we in de kroeg staan en ik niet rook?
en toch werken die pleisters en kauwgom nietquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:33 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Snus is nicotinerommel wat je op je tandvlees, onder je tong waar dan ook in je mond doet, geeft nicotine af. Stinkt niet, schaadt niemand, je hoeft geen 'rookpauze' te gaan houden. Dit kan altijd en overal en niemand heeft er last van.
? Het is geen kaugom en het zijn geen pleisters. Het is een soort zakje gevuld met tabak en dat wordt opgenomen via je mondslijmvliezen. Het is niet bedoeld om van je verslaving af te komen ook overigens. Het is een andere vorm van roken.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:34 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en toch werken die pleisters en kauwgom niet
Ach, er is allang gebleken dat het niet gaat gebeuren. Daarnaast is het vrij overbodige politiek omdat Brussel wrs toch wel met zo'n verbod zal komen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 03:07 schreef sanni het volgende:
Als restaurants geen rookvrije ruimtes willen creeeren voor hun beste
klanten - ik heb het dan over klanten die praktisch elke dag langskomen
en minimaal ¤ 100 de man spenderen oid - dan blijven die in het vervolg
weg en is het lekker veel geld hebben elke maand die anders daar was
uitgegeven...![]()
Nog vóór 2011?quote:Op woensdag 7 februari 2007 03:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, er is allang gebleken dat het niet gaat gebeuren. Daarnaast is het vrij overbodige politiek omdat Brussel wrs toch wel met zo'n verbod zal komen.
skoal toch? krijg je wel wangkanker van, zoals Castillo uit Miami Vicequote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:38 schreef Copycat het volgende:
Snus kun je in Scandinavië ook als een soort bolletjes kopen die je onder je bovenlip propt. In de VS is er ook een recente run op Snus via internet.
Open dan godverdomme niet-rook kroegen! Dan hoeven de niet-rokers ook niet op zoek en mij maakt het werkelijk geen flikker uit als de niet rokers van mn vriendengroep dan naar een niet-rokers kroeg gaan zoals eerder iemand aanhaaldequote:Het punt is dat het nu alleen niet meer de niet-rokers maar een alternatief moeten zoeken voor de rokerige kroegen en restaurants, maar dat de rokers hun sigaret elders moeten opsteken.
Goh, beetje verslaafd? Lees je eigen stuk anders nog een keerquote:Op woensdag 7 februari 2007 20:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Open dan godverdomme niet-rook kroegen! Dan hoeven de niet-rokers ook niet op zoek en mij maakt het werkelijk geen flikker uit als de niet rokers van mn vriendengroep dan naar een niet-rokers kroeg gaan zoals eerder iemand aanhaalde
Dan gaan ze maar lekker, ik ga ergens waar ik kan roken!
Het is echt weer beleid van likmevestje.....de niet-rokers hebben we lang genoeg gepest....nu gaan we de rokers pesten tot en met
Wat is dat in hemelsnaam voor een onzin? Klinkt als een zwaar gereformeerd dorp...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 03:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ook leuk in Amsterdam verbieden ze terrasjes na twaalfen.
En zo vind ik het puur uit eigenbelang prima dat het er komt. Verkleint voor mij de kans dat ik weer begin met roken. Rook al 2 jaar niet meer en mijn moeilijkste momenten heb ik altijd in de kroeg als ik een paar biertjes op heb en iedereen naast me staat te paffen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:46 schreef Marloes het volgende:
Ik vind het kut dat er een rookverbod komt. Puur uit eigenbelang, ik snap wel dat mensen het vervelend vinden.
Maar het blijft klote
Daarom ben ik ook blij dat ik nooit begonnen benquote:Op donderdag 8 februari 2007 08:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En zo vind ik het puur uit eigenbelang prima dat het er komt. Verkleint voor mij de kans dat ik weer begin met roken. Rook al 2 jaar niet meer en mijn moeilijkste momenten heb ik altijd in de kroeg als ik een paar biertjes op heb en iedereen naast me staat te paffen.
Nuchter vind ik het idd stinken. Zodra er echter alcohol in het spel komt ruikt het ineens weer lekkerquote:Op donderdag 8 februari 2007 08:58 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook blij dat ik nooit begonnen ben
Maar heb je niet dat het nu enorm stinkt? Mijn pa is gestopt en die moet er niet meer aan denken om nog een sigaret aan te raken.. zo vind hij het stinken.
Precies jaquote:Op woensdag 7 februari 2007 21:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
In Ierland hingen ook overal van die warmtekanonnen. Was het misschien nog koud, maar dan is het een mooi excuus om dichter tegen elkaar aan te staan.
dat is hetzelfde als met roken op de werkplek; de eerste die het ooit aankaarte werd compleet de ziektewet ingetreiterd. Na invoering van het verbod en regulering van bovenaf door directie hoor ik er nu vrijwel nooit meer iemand over...quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:58 schreef Everia het volgende:
[..]
Precies ja.
Ik ga vaak naar de kroeg met een groep waarvan ik de enige niet roker ben. Dan zitten we dus buiten. Afgelopen weekend was het rond het nulpunt maar in de biertuin was het uit de wind en onder de warmte kanonnen heerlijk toeven. Het is echter nog steeds buiten, dus de rook kan goed weg, wat het gelijk al weer minder bezwaarlijk maakt om mensen om je heen te hebben die roken, zeker als de rokers er een beetje rekening mee houden dat ze de rook niet jouw kant op blazen enzo.
En veel van die tuinen hebben een overkapping, dus regen is ook geen argument; het is tenslotte Ierland, regen hebben we meer dan in Nederland. Dus als het hier kan, kan het in Nederland ook.
Serieus, ik hoor hier nooit meer iemand klagen over het rookverbod. Natuurlijk zul je altijd een paar mensen hebben die zich koste wat kost weigeren aan te passen, maar daar verliezen ze alleen maar zelf mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |