abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46017493
Overdag is er weinig aan de hand. Maar als ik eenmaal in bed lig worden alle onbelangrijke dingen groot, eng en vooral erg piekerwaardig. Met als gevolg dat ik moeilijk inslaap als ik iets 'naars' voor stage op school in het vooruitzicht heb.
Als ik eenmaal in slaap ben en 's nachts wakker word, zelfde verhaal, woelen, gaan zweten en klaar wakker.
Als ik dan uiteindelijk weer in slaap val word ik helemaal kapot wakker 's morgens
Dingen als eerst lezen voor het slapen gaan of warme melk (yuk) helpt niet.. omdat het puur om gepieker gaat..
pi_46017807
Ben je nog heel druk vlak voordat je naar bed gaat? Ik was altijd druk aan het werk tot vlak voordat ik ging slapen, en dan heb je pas tijd om je dag te verwerken wanneer je in bed ligt.
Probeer voor het slapen gaan eerst nog rustig wat tv te kijken of nog beter, een boek te lezen.
good luck!
Alle bomen zijn paars.
pi_46017877
Wat is dan 'iets naars'? Iets als een presentatie of een tentamen ofzo?

Wat nou als je jezelf er toe dwingt om redenen te verzinnen waarom het níet fout zou gaan. Doemdenken is heel gemakkelijk, ergens het positieve van inzien niet
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_46017919
Kopje sterremuntthee en schrijf je ernstigste kopzorgen eens op, desnoods gericht aan iemand die je er wél mee op wil zadelen, niet opsturen hoor

Even een stukje wandelen of rennen in de koude winternacht wil mij vaak ook helpen.

Misschien heel zachtjes een cd met kalmerende muziek/zeegeluiden/zingende vogeltjes op de achtergrond?
some things you lose, and some things you just give away
pi_46017983
Waar je over piekert op papier zetten en het vervolgens proberen te relativeren.
pi_46018073
Ik heb hier ook vaker last van. Een remedie heb ik nog niet gevonden, dus ik blijf dit topic ff volgen
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_46018138
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:00 schreef schatje het volgende:
Waar je over piekert op papier zetten en het vervolgens proberen te relativeren.
precies.
of het opschrijven en wegleggen, met de gedachte 'morgen weer een hele dag om erover te piekeren, nu even niet'
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46018319
Maar als ik ga slapen is er niks loos.. dat komt pas als ik even in bed lig, Heel gek.

Ik ben nooit druk voor het slapen gaan (tv kijken, muziek luisteren) en lees ik bed altijd nog een boek of tijdschrift. Alleen als ik doodmoe ben lukt het slapen wel.

Ik maak me dan idd druk om een activiteit, presentatie, gesprek etc. Waarvan ik overdag nooit het idee heb dat dat rampzalig zal worden en dat ik er zo over moet gaan piekeren. Het hoeft niet eens zoiets te zijn, kan ook totaal anders. Van te voren nooit te zeggen.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2007 20:09:10 ]
pi_46018393
Het enige wat ik wel eens doe en wat soms lukt is om in gedachten van aarde op te stijgen (ja heel stom hoor ) en rond te gaan zweven in een groot, donker helal waar niks is. Alle problemen en aardse dingen heb ik ver achter me gelaten op aarde.

Maar dit lukt lang niet altijd.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:14:02 #10
150991 Kritski
De Übermensch
pi_46018549
Probeer het eens met een goede blow!
pi_46018846
inderdaad,..
Blow is voordat je gaat slapen.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Ik heb zelf alleen last van piekeren als het heel druk is op mijn werk, of bij heftige gebeurtenissen, en dan ga ik overdag een stukje fietsen, hardlopen, fitnessen of iets anders, dan slaap ik altijd goed.
Geluk duurt je leven lang.
pi_46018924
He kom, geef niet zulke stomme tips.

edit- dat slaat op die blowtips.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2007 20:23:44 ]
pi_46018998
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:22 schreef Geluk het volgende:
Overdag een gezonde dosis lichaamsbeweging (sporten, fietsen, wandelen) doet wonderen. Als je lichaam maar goed moe is, dan slaapt het vanzelf.
Ik heb zelf alleen last van piekeren als het heel druk is op mijn werk, of bij heftige gebeurtenissen, en dan ga ik overdag een stukje fietsen, hardlopen, fitnessen of iets anders, dan slaap ik altijd goed.
Dat klopt ja. Vandaag stage gehad en 15 km gefietst, ben aardig moe!
  maandag 5 februari 2007 @ 20:24:26 #16
81237 releaze
best of both worlds
pi_46019001
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:08 schreef heaven7 het volgende:
Maar als ik ga slapen is er niks loos.. dat komt pas als ik even in bed lig, Heel gek.

Ik ben nooit druk voor het slapen gaan (tv kijken, muziek luisteren) en lees ik bed altijd nog een boek of tijdschrift. Alleen als ik doodmoe ben lukt het slapen wel.

Ik maak me dan idd druk om een activiteit, presentatie, gesprek etc. Waarvan ik overdag nooit het idee heb dat dat rampzalig zal worden en dat ik er zo over moet gaan piekeren. Het hoeft niet eens zoiets te zijn, kan ook totaal anders. Van te voren nooit te zeggen.
dan moet je maar gaan piekeren voordat je gaat slapen, als je in slaap wil komen. dus al je zorgen op papier zetten en dan gaan relativeren, bijvoorbeeld. het allemaal eens van je af schrijven. Natuurlijk pakt het niet 'the root' van het piekeren aan, tijdens je piekerbuien kan je eens gaan kijken wat het nou eigenlijk is waar je over aan het piekeren ben. waar ben je onzeker over? waarom ben je daar onzeker over? Is het reeel? Dat soort dingen, gewoon grondig gedachtenonderzoek.
En voor hulp bij gedachtenonderzoek kan je altijd naar maatschappelijk werk of de psych. Niets mis mee, piekeren kan je echt kapot maken als het te lang doorgaat. Ook de dokter zou je slaaptabletten kunnen voorschrijven, maar dat is ook niet echt een je van het oplossing.
overigens hebben wij hier thuis valeriaantabletten, (van VSM) waar je heerlijk ontspannen van raakt (en ook heerlijk van gaat dromen) het is geen slaapmedicijn, maar gewoon ontspannend. Misschien dat dat helpt, omdat piekeren een behoorlijke inspannende actie is.
Succes!
pi_46019186
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:23 schreef heaven7 het volgende:
He kom, geef niet zulke stomme tips.

edit- dat slaat op die blowtips.
Was niet stom bedoelt.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:38:03 #18
150991 Kritski
De Übermensch
pi_46019603
Wat is daar nou stom aan? Het kan gewoon als 'medicijn' gebruikt worden.

Of tik jij liever een paar chemische pillen naar binnen voor het slapen gaan? Duidelijk... *zucht*
pi_46019654
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:38 schreef Kritski het volgende:

Of tik jij liever een paar chemische pillen naar binnen voor het slapen gaan? Duidelijk... *zucht*

Indd,..
wiet is een steeds meer voorkomend medicijn!
  maandag 5 februari 2007 @ 20:40:05 #20
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_46019682
Ik lig ook soms best te piekeren over een hoop dingen.
Zo ook over dingen die eigenlijk het drukmaken niet waard zijn.
Soms denk ik welles over bepaalde dingen en word ik melancholisch, en val ik soms in slaap met een traan over m,n wangen.

Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_46019950
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:38 schreef Kritski het volgende:

Ik wil helemaal geen medicijnen daar het prima te verklaren is waar het aan ligt en dat los je absoluut niet op met een paar pillen
pi_46019965
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:39 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Indd,..
wiet is een steeds meer voorkomend medicijn!
Nou weet je wat? Open lekker met z'n 2 een pro-blow topic ofzo.
pi_46020067
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:46 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Nou weet je wat? Open lekker met z'n 2 een pro-blow topic ofzo.
niet zo op je teentjes getrapt doen he.
We dragen een legitieme oplossing aan.
Die voor veel mensen werkt.
jij bent diegene die problemen heeft met slapen niet ik.

Te zien aan je houding trek je je teveel dingen aan.
Sta is wat losser in het leven, Geniet ervan
Denk niet overal over na. Heb schijt aan de rest van de wereld.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2007 20:51:00 ]
pi_46020531
Buitengewoon herkenbaar , dat heb ik ook als ik niet blow, maar dat durf ik nauwelijks te schrijven gezien de voorgaande posts...

Ik had vlak voordat mijn stokoude omaatje doodging nog een leuk gesprek met haat dat ze ook d'r hele leven lag te piekeren in bed. Kon ik ineens verklaren waar het vandaan kwam, nu kan ik mezelf voorhouden dat het erfelijk is. Ik heb de oplossing niet, op vakantie heb ik er geen last van, maar ik kan moeilijk altijd op vakantie zijn he? Dus ik ga gewoon zoveel mogelijk pas naar bed als ik heel moe ben, maar dat ben ik meestal op de verkeerde momenten.
Overigens vind ik niet dat je met blowen makkelijker slaapt, soms zelfs in tegendeel. En het kan zelfs je gedachtenstroom versterken. Maar meestal lig ik er gewoon wat relaxter wakker van.

-- > TVP
twee violen en een trommel en een fluit
  maandag 5 februari 2007 @ 21:07:34 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46020774
IK heb ooit een basis-boek mediteren gekocht. Heel droog, niks spiritueels aan, enkel om je hoofd leeg te krijgen, werkte heerlijk moet ik zeggen, geen last meer van piekeren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_46020862
@ heb ik ook ts ENORM last van, ik ga dan uit mijn raam een peukje(of pijp) roken en dan is het meestal wel over
pi_46021215
Ik heb 't ook vaak, ik zet vaak een cabaretcd'tje op, beetje zachtjes, om naar te luisteren zodat mijn gedachten alleen daarbij zijn en dan kan ik ontspannen. Als ik voel dat ik in slaap ga vallen trek ik snel de stekker er uit of iets dergelijks.
Laatste tijd ben ik alleen 'n beetje uit m'n cabaretcdtjes Dus ik hou dit topic ook in de gaten voor 'n betere oplossing.

Mediteren schijnt trouwens ook 'n goeie te zijn, heb alleen geen zin om me daar in te verdiepen.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:23:37 #29
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46021359
Heb het ook vaak Heb verder nogal wat domme dingen gedaan in m,n leventje dat komt dat ook vaak weer naar boven Alleen in het weekend heb ik er geen last van dan ben ik vaak zo ver heen dat ergens aan denken niet meer lukt
pi_46021447
Ik heb het ook vaak, alles herhalen wat er die dag is gebeurt, en dan bedenken wat er zou zijn gebeurt als het zo en zo was gegaan. Echt heel vermoeiend.

Jogy, vertel eens wat meer over dat mediteerboek dan, tips enzo!
  maandag 5 februari 2007 @ 21:33:05 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46021728
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:25 schreef Nouk het volgende:
Ik heb het ook vaak, alles herhalen wat er die dag is gebeurt, en dan bedenken wat er zou zijn gebeurt als het zo en zo was gegaan. Echt heel vermoeiend.

Jogy, vertel eens wat meer over dat mediteerboek dan, tips enzo!
Ik zal even kieken of ik het boek nog kan vinden.

Wat mij wel hielp was dat je even rustig ging liggen en bij elke uitademing een gedachte mee laat gaan, gedachteloze lucht naar binnen en een gedachte naar buiten. Tot je leeg bent. Je moet de gedachten, de piekeringen een beetje gaan zien als tekst ofzo en ze weg blazen .

Ah ik zoek het boek wel even.
Vrijheid
  maandag 5 februari 2007 @ 21:40:57 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46022019
Klik

Het is veel tekst, die oefeningen. Je gedachten zijn mechanisch ofzo en hij helpt je dat uit te schakelen. Altijd handig .
Vrijheid
pi_46023002
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zal even kieken of ik het boek nog kan vinden.

Wat mij wel hielp was dat je even rustig ging liggen en bij elke uitademing een gedachte mee laat gaan, gedachteloze lucht naar binnen en een gedachte naar buiten. Tot je leeg bent. Je moet de gedachten, de piekeringen een beetje gaan zien als tekst ofzo en ze weg blazen .

Ah ik zoek het boek wel even.
Dit klinkt dan wel weer vreemd hoor, hoe moet je nou gedachtes wegblazen? Nou bedankt voor de link iig, misschien ga ik het boek wel eens kopen, wie weet helpt het wat .
  maandag 5 februari 2007 @ 22:12:55 #34
81237 releaze
best of both worlds
pi_46023415
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:03 schreef Nouk het volgende:

[..]

Dit klinkt dan wel weer vreemd hoor, hoe moet je nou gedachtes wegblazen? Nou bedankt voor de link iig, misschien ga ik het boek wel eens kopen, wie weet helpt het wat .
visualisatie schijnt om een of andere reden verschrikkelijk goed te helpen, kweeniet waarom maar ik hoor het wel vaker.
  maandag 5 februari 2007 @ 22:13:57 #35
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_46023448
tevepe
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 5 februari 2007 @ 22:53:18 #36
215 misterDre
Paint it black!
pi_46025101
Ik heb hier ook last van, zullen we een club oprichten
pi_46025242
Ik heb het ook. Een heel weekend geen last van, maar zondagnacht begint het weer, en gaat door tot en met donderdagnacht...

Laatst nog om 4 uur wakker geworden, echt kletsnat van het zweet, en gewoon aan het werk zijn he?!
Wat me opvalt is dat het altijd is van "heb ik dat nu wel gedaan? shit, ik moet dat nog doen, en dat nog. Kut, en ik ben zus of zo vergeten."

Vervolgens kom ik op mijn werk een paar uur later, helemaal bezorgd, en dan blijkt dat ik het toch allemaal al lang en goed gedaan heb... Ik snap er niks van.

Ik kreeg laatst inderdaad wel de tip om een kladblok naast bed te leggen, en dan meteen dingen op te schrijven. Maar ik hoop midden in de nacht toch echt om gewoon weer door te kunnen slapen...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 5 februari 2007 @ 23:07:49 #38
81237 releaze
best of both worlds
pi_46025675
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:57 schreef djenneke het volgende:
Ik heb het ook. Een heel weekend geen last van, maar zondagnacht begint het weer, en gaat door tot en met donderdagnacht...

Laatst nog om 4 uur wakker geworden, echt kletsnat van het zweet, en gewoon aan het werk zijn he?!
Wat me opvalt is dat het altijd is van "heb ik dat nu wel gedaan? shit, ik moet dat nog doen, en dat nog. Kut, en ik ben zus of zo vergeten."

Vervolgens kom ik op mijn werk een paar uur later, helemaal bezorgd, en dan blijkt dat ik het toch allemaal al lang en goed gedaan heb... Ik snap er niks van.

Ik kreeg laatst inderdaad wel de tip om een kladblok naast bed te leggen, en dan meteen dingen op te schrijven. Maar ik hoop midden in de nacht toch echt om gewoon weer door te kunnen slapen...
holy crap wat vermoeiend. Waar komt die angst toch vandaan dat je iets af moet hebben? heerst er zo'n prestatiedruk op je werk? Ben je zo pefectionistisch? Kan je niet meer ontspannen? Is het iets volledig anders? Jij fantaseert jezelf nogeens een burn-out in, dat klinkt echt niet lekker.

Wat ik meestal doe als ik lig te stressen, maar goed, ik zit ook in zo'n positie dat ik dat kan doen, is denken, boeie, dan is het maar lekker niet af! En dan helemaal in m'n gedachten met de mensen die ik zie en ontmoet en het werk dat ik doe gewoon lekker alles fout doen. Het is toch in mn gedachten, dus het mag Vroeger bij mn eerste baantje bij de bakker kwam ik savonds thuis en het enige waar ik over kon nadenken was melkwit, waterwit, meergranenbrood, zuurdesem, gist en terugtellen, en het bleef maar malen, dat ik het verkeerd deed en weet ik veel wat. Ik kon snachts gewoon er heel slecht door slapen, want ook in mn dromen bleef het doorgaan. totdat ik zoiets had van hej, maar dit is niet echt. Dus waarom zou ik het in mn gedachten 'in het echt' oplossen? Ik kan nu toch niets concreets ermee doen. Dus, in mn gedachten en in mn dromen gaf ik mensen met gemak een briefje van honderd terug, hup, weg stress, het was toch niet echt. Het is misschien wel heel kinds, maar als jij snachts in je bed ligt te piekeren over gisteren vandaag of morgen, dan is het ook nep. De consequenties zijn misschien wat groter als je echt iets fout heb gedaan, maar als jij in je bedje ligt in je gedachtes kan je er gewoon niets meer aan veranderen _op dat moment_ dus piekeren heeft geen zin (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk), als je dan toch niet kan stoppen met piekeren, probeer dan wat losser om te gaan met je gedachtes, de touwtjes een beetje te laten vieren en kijk gewoon wat het met je doet. Het maakt nl niet uit of je helemaal gestresst in gedachtes zit of dat je heel relaxt lekker verkeerde dingen doet in je gedachtes, want het is gewoon niet echt. Er zijn geen consequenties. En dan kunnen die verkeerde gedachtes een stuk relaxter zijn.

Geez wat een verhaal Ik weet niet eens of het duidelijk is
  maandag 5 februari 2007 @ 23:16:55 #39
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_46026074
ik heb dat ook, maar ik heb al 2,5 jaar last van nachtmerries die niet overgaan ik durf niet te slapen
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
pi_46026159
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:07 schreef releaze het volgende:

[..]

holy crap wat vermoeiend. Waar komt die angst toch vandaan dat je iets af moet hebben? heerst er zo'n prestatiedruk op je werk? Ben je zo pefectionistisch? Kan je niet meer ontspannen? Is het iets volledig anders? Jij fantaseert jezelf nogeens een burn-out in, dat klinkt echt niet lekker.

Wat ik meestal doe als ik lig te stressen, maar goed, ik zit ook in zo'n positie dat ik dat kan doen, is denken, boeie, dan is het maar lekker niet af! En dan helemaal in m'n gedachten met de mensen die ik zie en ontmoet en het werk dat ik doe gewoon lekker alles fout doen. Het is toch in mn gedachten, dus het mag Vroeger bij mn eerste baantje bij de bakker kwam ik savonds thuis en het enige waar ik over kon nadenken was melkwit, waterwit, meergranenbrood, zuurdesem, gist en terugtellen, en het bleef maar malen, dat ik het verkeerd deed en weet ik veel wat. Ik kon snachts gewoon er heel slecht door slapen, want ook in mn dromen bleef het doorgaan. totdat ik zoiets had van hej, maar dit is niet echt. Dus waarom zou ik het in mn gedachten 'in het echt' oplossen? Ik kan nu toch niets concreets ermee doen. Dus, in mn gedachten en in mn dromen gaf ik mensen met gemak een briefje van honderd terug, hup, weg stress, het was toch niet echt. Het is misschien wel heel kinds, maar als jij snachts in je bed ligt te piekeren over gisteren vandaag of morgen, dan is het ook nep. De consequenties zijn misschien wat groter als je echt iets fout heb gedaan, maar als jij in je bedje ligt in je gedachtes kan je er gewoon niets meer aan veranderen _op dat moment_ dus piekeren heeft geen zin (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk), als je dan toch niet kan stoppen met piekeren, probeer dan wat losser om te gaan met je gedachtes, de touwtjes een beetje te laten vieren en kijk gewoon wat het met je doet. Het maakt nl niet uit of je helemaal gestresst in gedachtes zit of dat je heel relaxt lekker verkeerde dingen doet in je gedachtes, want het is gewoon niet echt. Er zijn geen consequenties. En dan kunnen die verkeerde gedachtes een stuk relaxter zijn.

Geez wat een verhaal Ik weet niet eens of het duidelijk is
Hoge werkdruk + perfectionist zijn is soms best lastig ja
Melatonine heeft me trouwens wel enorm geholpen, maar daar ben ik al weer een tijdje mee gestopt. Misschien wel tijd om er weer mee te beginnen.

Ik heb inderdaad precies wat jij had. En ik heb ook genoeg trucjes geprobeerd. Helaas werken ze tot op heden niet...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_46026525
Piekeren in bed heeft véél kapot gemaakt bij mij .
Ik ben altijd al een moeilijke slaper geweest maar de laatste paar jaar heeft het hele flinke vormen aangenomen. Als ik in bed lig lig ik te piekeren om zowel triviale dingen als zware onderwerpen waar ik mee zit en geen oplossing voor kan vinden. Dit wil nog wel 's uitlopen op paniekaanval-achtige situaties, waardoor ik uit bed vlieg en maar wat anders ga doen om m'n gedachten te verzetten. Meditatie, dingen opschrijven, wachten met naar bed gaan tot ik uitgeput ben, niets helpt. Hoe moe ik ook ben, 's nachts als ik in bed lig is het allemaal weg. Het vreemde is dat ik er overdag geen last van heb en dus met gemak een gat in de dag kan slapen. Hierdoor is m'n ritme zo verneukt dat ik pas rond een uur of 7 's ochtends in slaap val, tot ergens in de middag. Je kan je voorstellen hoe ik erbij loop als ik overdag ergens heen moet en dus niet uit kan slapen .
Aangezien ik alles al heb geprobeerd ga ik deze week langs de huisarts om slaappilletjes te vragen, want dit vreet echt enorm aan me.
pi_46027551
Ik had tot ongeveer 1,5 jaar geleden ook ontzettende last van al dat gepieker in bed. Dan ging ik naar bed omdat ik moe was, maar eenmaal in bed was ik klaar wakker door dat gepieker. De afgelopen tijd heb ik er om de een of andere reden geen last meer van en kan ik goed slapen. Ik denk dat het komt omdat ik me simpelweg minder druk maak om dingen. Ik leg me er bij neer en zie morgen wel hoe het loopt.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:27:36 #43
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_46028248
gewoon pas gaan slapen als je moe bent, makkelijk zat, ik had dit ook altijd tot ik pas naar bed ging als ik moe was.. Daarvoor ging ik te vroeg naar bed en ging ik piekeren. Nu ik naar bed ga wanneer ik echt moe ben dan slaap ik ook echt lekker.
Thinking about thinking of you.
pi_46028290
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:02 schreef meami het volgende:
Ik heb hier ook vaker last van. Een remedie heb ik nog niet gevonden, dus ik blijf dit topic ff volgen
ik ook, ga al expres later naar bed anders slaap ik zowiezo de eerste 2 uur niet
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_46028325
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:28 schreef clumsy_clown het volgende:
Piekeren in bed heeft véél kapot gemaakt bij mij .
Ik ben altijd al een moeilijke slaper geweest maar de laatste paar jaar heeft het hele flinke vormen aangenomen. Als ik in bed lig lig ik te piekeren om zowel triviale dingen als zware onderwerpen waar ik mee zit en geen oplossing voor kan vinden. Dit wil nog wel 's uitlopen op paniekaanval-achtige situaties, waardoor ik uit bed vlieg en maar wat anders ga doen om m'n gedachten te verzetten. Meditatie, dingen opschrijven, wachten met naar bed gaan tot ik uitgeput ben, niets helpt. Hoe moe ik ook ben, 's nachts als ik in bed lig is het allemaal weg. Het vreemde is dat ik er overdag geen last van heb en dus met gemak een gat in de dag kan slapen. Hierdoor is m'n ritme zo verneukt dat ik pas rond een uur of 7 's ochtends in slaap val, tot ergens in de middag. Je kan je voorstellen hoe ik erbij loop als ik overdag ergens heen moet en dus niet uit kan slapen .
Aangezien ik alles al heb geprobeerd ga ik deze week langs de huisarts om slaappilletjes te vragen, want dit vreet echt enorm aan me.
weet je wat zo lekker is, als je bij het opstaan zo brak bent dat als je erna toch maar weer gaat slapen omdat je de dag zo niet doorkomt je zo beroerd wakker wordt, helemaal van de wereld gevoel.
pffffff
of je gaat toch de dag door met een paar ogen in je kop van "mijn naam is haas"
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:51:44 #46
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_46028733
Hier plaats ik zeker even een terugvindpost... komt me heel bekend voor!
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_46028794
quote:
the hour before dawn is always the darkest
mooie spreuk waar veel waarheid in zit
  dinsdag 6 februari 2007 @ 01:01:30 #48
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_46028957
Ik heb dat ook vaak, maar dan zit ik gewoon in het algemeen aan vanalles en nog wat te denken. Maar dat doe ik altijd als ik ff niks te doen heb... gaat automatisch, en vaak kan ik er dus ook niet goed door in slaap komen.
Zo niet, dan toch...
  dinsdag 6 februari 2007 @ 01:02:33 #49
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_46028976
Heb ik soms ook veel last van.

Bij mij gaat het weg als m'n vriendin bij me slaapt
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 6 februari 2007 @ 01:22:04 #50
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_46029286
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 01:02 schreef Sjoewe het volgende:

Dan pieker je er niet over dat je haar misschien niet zou mogen neuken maar dan weet je zeker dat het niet mag.
Zo niet, dan toch...
pi_46029747
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:47 schreef heaven7 het volgende:
Overdag is er weinig aan de hand. Maar als ik eenmaal in bed lig worden alle onbelangrijke dingen groot, eng en vooral erg piekerwaardig. Met als gevolg dat ik moeilijk inslaap als ik iets 'naars' voor stage op school in het vooruitzicht heb.
Als ik eenmaal in slaap ben en 's nachts wakker word, zelfde verhaal, woelen, gaan zweten en klaar wakker.
Als ik dan uiteindelijk weer in slaap val word ik helemaal kapot wakker 's morgens
Dingen als eerst lezen voor het slapen gaan of warme melk (yuk) helpt niet.. omdat het puur om gepieker gaat..
Wat zijn onbelangrijke dingen?

En dat van die blow-tip is helemaal niet stom, het is misschien zelfs aan te raden...
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_46031084
Wat een populair topic Ik lees vanmiddag alles, moet zo weg.

Ben gisteravond vroeg naar bed gegaan (22:30) en inslapen ging prima. Vervolgens om 3 uur wakker, wezen plassen en wakker hoor. Ik heb me bedacht waarom ik nou wakker lag, ik was wel moe (lichamelijk). Ik kon me niks bedenken waar ik me druk om maakte. Heb alleen de dag nog 25 keer doorgenomen, wat heb ik gezegd, hoe heb ik het gezegd, wat gebeurde er toen, wat had ik anders moeten doen etc.
Komt misschien omdat gisteren pas dag 4 van mn nieuwe stage was.. hopelijk verdwijnt dit.

En ik rook niet, nooit niet en al helemaal geen drugs. Hopelijk is het nu afgelopen met dat 'advies'!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2007 07:59:16 ]
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:04:28 #53
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46031114
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 01:57 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

En dat van die blow-tip is helemaal niet stom, het is misschien zelfs aan te raden...
Donder toch op, jezelf een beetje lTHC in blazen met een joint, sorry hoor. En van blowen wordt je rustig? Ja vast, maar als je er geen psychose aan overhoudt heb je geluk en het helpt helemaal geen zier bij het slapen. Voor hetzelfde geld lig je de godganse nacht alsnog te piekeren.
pi_46031253
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:04 schreef Slarioux het volgende:

[..]
als je er geen psychose aan overhoudt
quote:
heb je geluk en het helpt helemaal geen zier bij het slapen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:23:34 #55
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_46033157
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 01:02 schreef Sjoewe het volgende:

dat herken ik!! ik krijg bijna geen nachtmerries als hij bij mij slaapt en als ik ze krijg woel ik altijd heel erg als hij dat merk maaktie me wakker en zegt dat het niet waar was enzo.
k voel me dan veel veiliger als ik slapen ga
klinkt stom maar is echt zo
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:31:40 #56
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_46034912
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 01:22 schreef Topmaat het volgende:

[..]

Dan pieker je er niet over dat je haar misschien niet zou mogen neuken maar dan weet je zeker dat het niet mag.
Neuken is vies
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_46038051
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:22 schreef het.ismij het volgende:

[..]

[..]

Dat blowen de kans op psychoses vergroot is een bewezen feit .
Verder is dit het einde van de joint-discussie. TS wil dat advies niet, blijf er dus niet op doorhameren.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:35:28 #58
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_46038358
Herkenbaar. Het lezen van Ik kan denken/voelen wat ik wil van Rene Diekstra heeft mij iets geholpen. Het boek helpt je om onnodige negatieve emoties te reduceren tot rationele gedachten. Mijn paniek/piekeraanvallen zijn hierdoor wel iets minder geworden, al merk ik het af en toe gewoon te laat. "Daar ga je weer!"
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_46044217
Jezus mensen, als dit topic over iets lichamelijks zou gaan zou het in lifestyle hebben gestaan! Daar kun je met 'adviezen' als blowen gaan strooien. En dan nog is 1 keer zeggen voldoende aangezien ik geen geheugenverlies heb en je me er niet constant aan hoeft te herinneren.
Het is iets psychisch en ik heb het daarom hier gepost.
Hopelijk knarren jullie nou op met het geblow advies, neem eens een kijkje in een of ander rooktopic in lifestyle, weet je gelijk hoe ik tegenover roken sta.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2007 16:39:59 ]
pi_46052640
ik heb het ook, goede oplossing is muziek opzetten en daar op te focussen.
pi_46056315
Herkenbaar. Heb een paar keer per jaar wel eens een paar dagen dat ik echt alleen maar loop te piekeren in bed. Zwaar frustrerend, vooral als je de dag erna vroeg op moet voor belangrijkere zaken.

Wat ik doe als ik merk dat ik 's nachts weer ga lopen piekeren over bepaalde dingen is me helemaal doodmoe werken (sporten kan ook). Maak gewoon een extra lange dag op m'n werk, draai flink wat overuren en doe ff wat extra's. Dan kom ik thuis en het enige wat ik dan nog wil is slapen, wat dan ook echt wel lukt. Als je dan 's ochtends wakker wordt relativeer je vanzelf alles weer naar normale proporties.
pi_46056479
quote:
Heb k ook wel ns. Is echt kuttttt .
Muziek luisteren helpt wel n beetje, maartoch.
  woensdag 7 februari 2007 @ 01:57:37 #63
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_46063440
Tsja, ik heb 't helaas ook wel eens! Vooral als ik vroeg eruit moet voor een stressvol iets, een tentamen, een vergadering waarin het oorlog wordt, een lange dag met veel todo's. Dan zit ik van "gvd... denk denk... hrm, ik heb nog 7 uur om te tukken." "Kut nou heb ik nog maximaal 6 uur om te tukken." "Kut nou ben ik morgen standaard de hele dag gaar, dan vergeet ik de stof, kom ik niet goed voor de dag" etc. En ik word dan zo PISSED-OFF omdat ik nog niet slaap, zodat ik absoluut niet tot rust kan komen.

Wat ik nu probeer, en wat meestal wel werkt, is ten eerste op tijd naar bed gaan zodat er extra tijd over is. Bijvoorbeeld twee uur extra. Dan een hoop lezen. Bij voorkeur een niet heel spannend boek. Lezen maakt je snel moe. Als je leest totdat je ogen dichtvallen, is de kans heel groot dat je ook echt binnen 5 tot 10 minuten weg bent. Soms val ik zelfs gelijk al in slaap op het boek (gratis in slaap dus). Dit werkt in mijn ervaring NIET wanneer je het boek super interessant vindt of wanneer het irritant is, daar word je extra wakker van. Dus geen leerboek of superboeiend iets. Wat goed werkt, vind ik, is een boek met korte verhalen of korte stukjes: dan hoef je niet echt lang je aandacht erbij te houden, en je kan op elk moment stoppen.

Daarnaast is dit natuurlijk een praktisch probleem dat waarschijnlijk te maken heeft met onzekerheid, lage eigenwaarde. Daar kun je ook aan werken en waarschijnlijk helpt dit ook direct het piekerprobleem. Het kan je ook overdag helpen - al zie je daar nu zelf geen probleem in - om effectiever te handelen en beter met problemen om te gaan. Eerder terug is de lees/doe-suggestie Ik kan denken/voelen wat ik wil gegeven. Dat is een vrij dun goedkoop dat je inderdaad eens moet lezen. Ik vond zelf dat het boek niet ver genoeg ging en wel erg veel aan de lezer overliet. Maar als je het wat vindt, zijn er wel uitgebreidere boeken rond dit thema (meestal engels). Sommigen raden ook sport aan trouwens. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 7 februari 2007 @ 02:51:47 #64
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_46064060
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:00 schreef Mich92 het volgende:

[..]

Heb k ook wel ns. Is echt kuttttt .
Muziek luisteren helpt wel n beetje, maartoch.
Zet anders Waiting for cousteau op... een 3 kwartier durend nummer met onderwatermuziek. Errug relaxed
pi_46067427
Zo, een zooi gezeur verwijderd, wat eventueel in het FB-topic zou kunnen. Hier in ieder geval niet.
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:23:07 #66
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_46068849
Kom hier maar even naartoe.

[ Bericht 86% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2007 13:40:17 ]
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_46071350
-edit: idem, Feedback-topic is de plek voor deze discussie.

[ Bericht 89% gewijzigd door Nosh op 07-02-2007 13:47:07 ]
twee violen en een trommel en een fluit
pi_46072228
-reactie op edit.

[ Bericht 97% gewijzigd door Nosh op 07-02-2007 13:47:21 ]
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:41:38 #69
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_46072774
Overdag pieker ik eigenlijk nooit, bij mij komt het ook savonds pas.
In eerste instantie ben ik net als soylent vroeg naar bed gegaan, zodat je meer kans hebt om vroeg te slapen (deed ik ook omdat ik normaal om 2 uur pas sliep en toen er ineesn om 6.45 eruit moest)...
Maar het is gebleken dat hoe eerder ik naar bed ga, dat ik of toch op tzelfde tijdstip in slaap val (2 uur dus) of dat ik nog langer wakker ben, door het piekeren.

Wat ik tegenwoordig doe, en adt klinkt heel vreemd. Is echt het daadwerkelijk denken , dat je niks moet gaan denken (gaan je gedachten ook af van het piekeronderwerp). en daarna kijken naar de binnenkant van je ogen. Je kunt je ogen zo draaien dat je nog wat lichtjes/kleurtjes ziet tussen al t zwart. Op een gegeven moment merk ik dat mijn ogen anders draaien of dat ik dieper wegzak (het beeld dat ik zie, veranderd). En vaak is het dan zo dat ik dan heel snel in slaap val.
Ik weet wel, het denken dat ik neit moet denken is prettiger dan het piekeren over van alles en nog wat. Omdat ik anders heel snel geneigd ben om uit bed te stappen en van alles te gaan doen wat toch geen nut heeft.
Ook het opschrijven van zaken helpt niet, want dan steek ik daar veel tijd in, waardoor het alsnog laat wordt.
Sorry voor langdradig verhaal
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_46077692
Heel erg herkenbaar allemaal... Ik heb er zelf ook echt veel last van, ik lig gewoon een uur tot 2 uur in bed, te denken, draaien, zweten... pff ik word er gek van!
Een ander irritant iets hieraan is hoelanger ik nadenk, hoe depressiever ik word
Soms heb ik het echt niet meer, dan start ik om half3 snachts mn pc weer op, om vervolgens pas om 5 uur in bed te liggen.
  woensdag 7 februari 2007 @ 21:57:22 #71
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46087858
quote:

[..]

Donder toch op, jezelf een beetje lTHC in blazen met een joint, sorry hoor. En van blowen wordt je rustig? Ja vast, maar als je er geen psychose aan overhoudt heb je geluk en het helpt helemaal geen zier bij het slapen. Voor hetzelfde geld lig je de godganse nacht alsnog te piekeren.
Ik slaap er wel beter van jij mischien niet
pi_46860176
Je kan ook aan yoga gaan doen, dan leer je bewust afstand te nemen van je gedachten zodat je een soort innerlijke rust bereikt. Helpt erg goed tegen piekeren, maar kost wel wat tijd om het onder de knie te krijgen. Zeker de moeite waard overigens als je er echt vanaf wil.

Het helpt ook tegen eventuele paniek, omdat je de signalen van je lichaam beter leert interpreteren.
Geluk duurt je leven lang.
pi_46860766
quote:
Ik zou eens gaan proberen te mediteren als je in bed ligt. Gewoon tegen je gedachten zeggen dat het morgen ook wel kan. Of ga voor een mantra of denk alleen aan je ademhaling. Eigenlijk moet je er meer energie van krijgen maar ik ken je probleem.. Voor mij helpt het.
pi_46866639
Ik heb niet alle reacties nauwkeurig doorgelezen, maar wat bij mij helpt is een vriend(in) bellen (waarvan je weet dat die op dat tijdstip ook wakker is) en dan gewoon praten. Tijdens het praten pieker ik niet, tijdens het gesprek word ik vanzelf moe (en mijn hoofd wordt leeg), en van dan al snel in slaap. Ik kan ook uren liggen piekeren, maar als ik dan iemand opbel ofzo, dan word ik vanzelf rustig, omdat ik het dan over andere dingen heb enzo.
pi_46870759
quote:
Ik heb dus het zelfde sinds het uit is met mijn ex... zolang ik iets te doen heb of met andere mensen ben is er niets aan het handje maar als ik alleen ben of wil gaan slapen ga ik alleen maar piekeren...
Geile Breezerhoer!
Webicon max 100kB, geen 508kB
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:09:15 #76
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_46876140
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:15 schreef Calliste het volgende:
Ik heb niet alle reacties nauwkeurig doorgelezen, maar wat bij mij helpt is een vriend(in) bellen (waarvan je weet dat die op dat tijdstip ook wakker is) en dan gewoon praten. Tijdens het praten pieker ik niet, tijdens het gesprek word ik vanzelf moe (en mijn hoofd wordt leeg), en van dan al snel in slaap. Ik kan ook uren liggen piekeren, maar als ik dan iemand opbel ofzo, dan word ik vanzelf rustig, omdat ik het dan over andere dingen heb enzo.
Maar als je t probleem elke avond hebt (zoals ik en volgens mij vele anderen hier) dan heb je op een gegeven moment niks meer te vertellen aan elkaar.. en loopt t ook stil.
Voor af en toe is het natuurlijk wel gezellig en t is toch iets anders dan tv kijken of wat dan ook.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_46877776
Ik luister vaak naar radio 1 (praatradio), en zet de radio dan zo zacht mogelijk. Concenteer je op wat gezegd wordt, het is 9 van de 10 zo saai dat je vanzelf in slaap valt.
  maandag 5 maart 2007 @ 22:14:53 #78
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_46958692
tvp
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_46963255
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 01:57 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

iig niet met drogredenen als chemisch..

want blowen is ook chemisch

THC, kankerverwekkende teer, nicotine

OT:

inderdaad even half uur vantevoren wandelen of vantevoren jezelf een half uurtje te piekeren... daarna meteen gaan slapen...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:19:15 #80
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_46974387
Alle dingen waar je over piekert opschrijven, uitschrijven en structureren. "problemen uit het hoofd, op het papier en morgen kijk ik er wel naar" helpt voor mij. Het is alleen lastig om vaak de complexiteit in je hoofd, op papier te krijgen (en daar niet zolang over te doen dat je dan alsnog niet slaapt).
Cogitans sollicitus est
pi_46975046
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:03 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

precies.
of het opschrijven en wegleggen, met de gedachte 'morgen weer een hele dag om erover te piekeren, nu even niet'
werkt bij mij inderdaad altijd heel goed.
en ik geef mezelf sowieso altijd een half uur 'piekertijd' terwijl ik in bed lig, daarna draai ik mij om en ga ik slapen.

probeer het eens
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:17:23 #82
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_46978983
quote:
typisch geval van faalangst... wa doe je eraan? geen idee, check t internet
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_46982032
Gepieker is al een paar weken voorbij.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2007 17:33:19 ]
pi_46982082
En Sant, knap dat jij dat even na het lezen van die ene post zo kunt analyseren
pi_46987265
Heb ook zo mijn periodes met gepieker in bed. Gister was het 3 uur s`nachts
Don't turn your back on me. I won't be ignored!!!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:20:09 #86
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_46988687

Werkt prima
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:24:01 #87
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46988918
quote:

[..]

Helemaal mooi als je er manisch van wordt. Ik ga allemaal dingen doen! Schilderijen maken!
Zyggie.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:30:59 #88
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_46991691
Zelf lig ik ook regelmatig in bed te piekeren, meestal als ik maar blijf piekeren pak ik mijn Ipod en luister dan rustige "luister" muziek. Meestal is dat bij mij Heather Nova, Keane of Coldplay. Heb zelfs een aparte playlist in mijn Ipod gezet voor als ik niet in slaap kom. Maar of dat bij jou werkt hangt natuurlijk ook af van je muzieksmaak ed. Het is in elk geval belangrijk dat je rustig in bed ligt en niet helemaal opgefokt.

Als ik dan nog niet rustig kan worden ga ik me alleen maar focussen op de kleur wit, elke keer als ik vervolgens opnieuw begin te piekeren denk ik aan het woordje 'leeg' waarna ik weer een wit 'vlak' voor me zie. Ik probeer op die manier gewoon helemaal nergens aan te denken... werkt best goed, val bijna altijd even later in slaap.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 06-03-2007 23:32:17 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_47003428
Ik probeer wel eens na te denken in bed en dan pleur ik in slaap
pi_47006074
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:30 schreef Eix het volgende:
Zelf lig ik ook regelmatig in bed te piekeren, meestal als ik maar blijf piekeren pak ik mijn Ipod en luister dan rustige "luister" muziek. Meestal is dat bij mij Heather Nova, Keane of Coldplay. Heb zelfs een aparte playlist in mijn Ipod gezet voor als ik niet in slaap kom. Maar of dat bij jou werkt hangt natuurlijk ook af van je muzieksmaak ed. Het is in elk geval belangrijk dat je rustig in bed ligt en niet helemaal opgefokt.

Als ik dan nog niet rustig kan worden ga ik me alleen maar focussen op de kleur wit, elke keer als ik vervolgens opnieuw begin te piekeren denk ik aan het woordje 'leeg' waarna ik weer een wit 'vlak' voor me zie. Ik probeer op die manier gewoon helemaal nergens aan te denken... werkt best goed, val bijna altijd even later in slaap.
Muziek is echt het enigste wat mij in slaap kan krijgen, en ook ik heb zo'n ïk kan niet slapen playlist"
Maar nadat ik s'ochtends een keer wakker werd met een snoer om mn nek, heb ik dat toch maar niet meer gedaan

Ik ga zaterdag maar eens langs het kruidvat ofzo, kijken of ze daar slaappillen hebben, want dit gaat echt niet langer zo, ik loop er al 2 jaar bij als een lijk
pi_47010140
quote:
heej! ik heb het zelfde ik kan moeilijk slapen omdat ik overal over na denk en lig dan wakker tot 2uur terwijl ik dan om 6uur weer op moet om naar school tegaan dan lig ik ook maar te piekeren over dingen die sijn gebeurt of nog komen gaan swaar irritant... en net wat je zegt lig je net lekker moet je er weer uiit om naar school te gaaan..
pi_47022325
Het is bij mij gelukkig over, het kansloze gepieker 's nachts. Ik zeg vrij hardnekkig kappen! tegen mezelf als ik merk dat ik begin te piekeren. Als het echt niet lukt om zulke gedachten uit mijn hoofd te zetten ga ik nog even mijn bed uit.
Ik gebruik de tijd die ik nodig heb om in te slapen om relaxed te fantaseren over het winnen van een paar miljoen in de loterij of iets dergelijks.
pi_53697579
Nou, nieuwe stage En weer opnieuw hoor! En het zijn geen vervelende dingen waar ik over pieker, het gaat hartstikke goed. Ik ben gewoon erg onrustig en lig vanalles te bedenken
pi_53789307
Whehe dat heb ik ook Alleen ga ik dan gewoon rustige muziek luisteren _! Door dat gepieker slaap ik wel altijd pas een uur ofzo =[
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  maandag 8 oktober 2007 @ 13:25:17 #95
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53789332
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:24 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Helemaal mooi als je er manisch van wordt. Ik ga allemaal dingen doen! Schilderijen maken!
Echt mooi.
Zyggie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')