Wat zijn onbelangrijke dingen?quote:Op maandag 5 februari 2007 19:47 schreef heaven7 het volgende:
Overdag is er weinig aan de hand. Maar als ik eenmaal in bed lig worden alle onbelangrijke dingen groot, eng en vooral erg piekerwaardig. Met als gevolg dat ik moeilijk inslaap als ik iets 'naars' voor stage op school in het vooruitzicht heb.
Als ik eenmaal in slaap ben en 's nachts wakker word, zelfde verhaal, woelen, gaan zweten en klaar wakker.
Als ik dan uiteindelijk weer in slaap val word ik helemaal kapot wakker 's morgens
Dingen als eerst lezen voor het slapen gaan of warme melk (yuk) helpt niet.. omdat het puur om gepieker gaat..
Donder toch op, jezelf een beetje lTHC in blazen met een joint, sorry hoor. En van blowen wordt je rustig? Ja vast, maar als je er geen psychose aan overhoudt heb je geluk en het helpt helemaal geen zier bij het slapen. Voor hetzelfde geld lig je de godganse nacht alsnog te piekeren.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:57 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Wat zijn onbelangrijke dingen?
En dat van die blow-tip is helemaal niet stom, het is misschien zelfs aan te raden...
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:04 schreef Slarioux het volgende:
[..]
als je er geen psychose aan overhoudt
quote:heb je geluk en het helpt helemaal geen zier bij het slapen.
dat herken ik!! ik krijg bijna geen nachtmerries als hij bij mij slaapt en als ik ze krijg woel ik altijd heel erg als hij dat merk maaktie me wakker en zegt dat het niet waar was enzo.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:02 schreef Sjoewe het volgende:
Heb ik soms ook veel last van.
Bij mij gaat het weg als m'n vriendin bij me slaapt
Neuken is viesquote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:22 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Dan pieker je er niet over dat je haar misschien niet zou mogen neuken maar dan weet je zeker dat het niet mag.
Dat blowen de kans op psychoses vergroot is een bewezen feitquote:
Heb k ook wel ns. Is echt kutttttquote:Op maandag 5 februari 2007 19:47 schreef heaven7 het volgende:
Overdag is er weinig aan de hand. Maar als ik eenmaal in bed lig worden alle onbelangrijke dingen groot, eng en vooral erg piekerwaardig. Met als gevolg dat ik moeilijk inslaap als ik iets 'naars' voor stage op school in het vooruitzicht heb.
Als ik eenmaal in slaap ben en 's nachts wakker word, zelfde verhaal, woelen, gaan zweten en klaar wakker.
Als ik dan uiteindelijk weer in slaap val word ik helemaal kapot wakker 's morgens
Dingen als eerst lezen voor het slapen gaan of warme melk (yuk) helpt niet.. omdat het puur om gepieker gaat..
Zet anders Waiting for cousteau op... een 3 kwartier durend nummer met onderwatermuziek. Errug relaxedquote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:00 schreef Mich92 het volgende:
[..]
Heb k ook wel ns. Is echt kuttttt.
Muziek luisteren helpt wel n beetje, maartoch.
Ik slaap er wel beter van jij mischien nietquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:04 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Donder toch op, jezelf een beetje lTHC in blazen met een joint, sorry hoor. En van blowen wordt je rustig? Ja vast, maar als je er geen psychose aan overhoudt heb je geluk en het helpt helemaal geen zier bij het slapen. Voor hetzelfde geld lig je de godganse nacht alsnog te piekeren.
Ik zou eens gaan proberen te mediteren als je in bed ligt. Gewoon tegen je gedachten zeggen dat het morgen ook wel kan. Of ga voor een mantra of denk alleen aan je ademhaling. Eigenlijk moet je er meer energie van krijgen maar ik ken je probleem.. Voor mij helpt het.quote:Op maandag 5 februari 2007 19:47 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb dus het zelfde sinds het uit is met mijn ex... zolang ik iets te doen heb of met andere mensen ben is er niets aan het handje maar als ik alleen ben of wil gaan slapen ga ik alleen maar piekeren...quote:Op maandag 5 februari 2007 19:47 schreef heaven7 het volgende:
Maar als je t probleem elke avond hebt (zoals ik en volgens mij vele anderen hier) dan heb je op een gegeven moment niks meer te vertellen aan elkaar.. en loopt t ook stil.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:15 schreef Calliste het volgende:
Ik heb niet alle reacties nauwkeurig doorgelezen, maar wat bij mij helpt is een vriend(in) bellen (waarvan je weet dat die op dat tijdstip ook wakker is) en dan gewoon praten. Tijdens het praten pieker ik niet, tijdens het gesprek word ik vanzelf moe (en mijn hoofd wordt leeg), en van dan al snel in slaap. Ik kan ook uren liggen piekeren, maar als ik dan iemand opbel ofzo, dan word ik vanzelf rustig, omdat ik het dan over andere dingen heb enzo.
iig niet met drogredenen als chemisch..quote:Op dinsdag 6 februari 2007 01:57 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Wat zijn onbelangrijke dingen?
En dat van die blow-tip is helemaal niet stom, het is misschien zelfs aan te raden...
werkt bij mij inderdaad altijd heel goed.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
precies.
of het opschrijven en wegleggen, met de gedachte 'morgen weer een hele dag om erover te piekeren, nu even niet'
typisch geval van faalangst... wa doe je eraan? geen idee, check t internetquote:Op maandag 5 februari 2007 19:47 schreef heaven7 het volgende:
Helemaal mooi als je er manisch van wordt. Ik ga allemaal dingen doen! Schilderijen maken!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:04 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Donder toch op, jezelf een beetje lTHC in blazen met een joint, sorry hoor. En van blowen wordt je rustig? Ja vast, maar als je er geen psychose aan overhoudt heb je geluk en het helpt helemaal geen zier bij het slapen. Voor hetzelfde geld lig je de godganse nacht alsnog te piekeren.
Muziek is echt het enigste wat mij in slaap kan krijgen, en ook ik heb zo'n ïk kan niet slapen playlist"quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:30 schreef Eix het volgende:
Zelf lig ik ook regelmatig in bed te piekeren, meestal als ik maar blijf piekeren pak ik mijn Ipod en luister dan rustige "luister" muziek. Meestal is dat bij mij Heather Nova, Keane of Coldplay. Heb zelfs een aparte playlist in mijn Ipod gezet voor als ik niet in slaap kom. Maar of dat bij jou werkt hangt natuurlijk ook af van je muzieksmaak ed.Het is in elk geval belangrijk dat je rustig in bed ligt en niet helemaal opgefokt.
Als ik dan nog niet rustig kan worden ga ik me alleen maar focussen op de kleur wit, elke keer als ik vervolgens opnieuw begin te piekeren denk ik aan het woordje 'leeg' waarna ik weer een wit 'vlak' voor me zie. Ik probeer op die manier gewoon helemaal nergens aan te denken... werkt best goed, val bijna altijd even later in slaap.![]()
heej! ik heb het zelfde ik kan moeilijk slapen omdat ik overal over na denk en lig dan wakker tot 2uur terwijl ik dan om 6uur weer op moet om naar school tegaan dan lig ik ook maar te piekeren over dingen die sijn gebeurt of nog komen gaan swaar irritant... en net wat je zegt lig je net lekker moet je er weer uiit om naar school te gaaan..quote:Op maandag 5 februari 2007 19:47 schreef heaven7 het volgende:
Echt mooi.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:24 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Helemaal mooi als je er manisch van wordt. Ik ga allemaal dingen doen! Schilderijen maken!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |