abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 februari 2007 @ 21:33:05 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46021728
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:25 schreef Nouk het volgende:
Ik heb het ook vaak, alles herhalen wat er die dag is gebeurt, en dan bedenken wat er zou zijn gebeurt als het zo en zo was gegaan. Echt heel vermoeiend.

Jogy, vertel eens wat meer over dat mediteerboek dan, tips enzo!
Ik zal even kieken of ik het boek nog kan vinden.

Wat mij wel hielp was dat je even rustig ging liggen en bij elke uitademing een gedachte mee laat gaan, gedachteloze lucht naar binnen en een gedachte naar buiten. Tot je leeg bent. Je moet de gedachten, de piekeringen een beetje gaan zien als tekst ofzo en ze weg blazen .

Ah ik zoek het boek wel even.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 5 februari 2007 @ 21:40:57 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46022019
Klik

Het is veel tekst, die oefeningen. Je gedachten zijn mechanisch ofzo en hij helpt je dat uit te schakelen. Altijd handig .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_46023002
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zal even kieken of ik het boek nog kan vinden.

Wat mij wel hielp was dat je even rustig ging liggen en bij elke uitademing een gedachte mee laat gaan, gedachteloze lucht naar binnen en een gedachte naar buiten. Tot je leeg bent. Je moet de gedachten, de piekeringen een beetje gaan zien als tekst ofzo en ze weg blazen .

Ah ik zoek het boek wel even.
Dit klinkt dan wel weer vreemd hoor, hoe moet je nou gedachtes wegblazen? Nou bedankt voor de link iig, misschien ga ik het boek wel eens kopen, wie weet helpt het wat .
  maandag 5 februari 2007 @ 22:12:55 #34
81237 releaze
best of both worlds
pi_46023415
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:03 schreef Nouk het volgende:

[..]

Dit klinkt dan wel weer vreemd hoor, hoe moet je nou gedachtes wegblazen? Nou bedankt voor de link iig, misschien ga ik het boek wel eens kopen, wie weet helpt het wat .
visualisatie schijnt om een of andere reden verschrikkelijk goed te helpen, kweeniet waarom maar ik hoor het wel vaker.
  maandag 5 februari 2007 @ 22:13:57 #35
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_46023448
tevepe
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 5 februari 2007 @ 22:53:18 #36
215 misterDre
Paint it black!
pi_46025101
Ik heb hier ook last van, zullen we een club oprichten
pi_46025242
Ik heb het ook. Een heel weekend geen last van, maar zondagnacht begint het weer, en gaat door tot en met donderdagnacht...

Laatst nog om 4 uur wakker geworden, echt kletsnat van het zweet, en gewoon aan het werk zijn he?!
Wat me opvalt is dat het altijd is van "heb ik dat nu wel gedaan? shit, ik moet dat nog doen, en dat nog. Kut, en ik ben zus of zo vergeten."

Vervolgens kom ik op mijn werk een paar uur later, helemaal bezorgd, en dan blijkt dat ik het toch allemaal al lang en goed gedaan heb... Ik snap er niks van.

Ik kreeg laatst inderdaad wel de tip om een kladblok naast bed te leggen, en dan meteen dingen op te schrijven. Maar ik hoop midden in de nacht toch echt om gewoon weer door te kunnen slapen...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 5 februari 2007 @ 23:07:49 #38
81237 releaze
best of both worlds
pi_46025675
quote:
Op maandag 5 februari 2007 22:57 schreef djenneke het volgende:
Ik heb het ook. Een heel weekend geen last van, maar zondagnacht begint het weer, en gaat door tot en met donderdagnacht...

Laatst nog om 4 uur wakker geworden, echt kletsnat van het zweet, en gewoon aan het werk zijn he?!
Wat me opvalt is dat het altijd is van "heb ik dat nu wel gedaan? shit, ik moet dat nog doen, en dat nog. Kut, en ik ben zus of zo vergeten."

Vervolgens kom ik op mijn werk een paar uur later, helemaal bezorgd, en dan blijkt dat ik het toch allemaal al lang en goed gedaan heb... Ik snap er niks van.

Ik kreeg laatst inderdaad wel de tip om een kladblok naast bed te leggen, en dan meteen dingen op te schrijven. Maar ik hoop midden in de nacht toch echt om gewoon weer door te kunnen slapen...
holy crap wat vermoeiend. Waar komt die angst toch vandaan dat je iets af moet hebben? heerst er zo'n prestatiedruk op je werk? Ben je zo pefectionistisch? Kan je niet meer ontspannen? Is het iets volledig anders? Jij fantaseert jezelf nogeens een burn-out in, dat klinkt echt niet lekker.

Wat ik meestal doe als ik lig te stressen, maar goed, ik zit ook in zo'n positie dat ik dat kan doen, is denken, boeie, dan is het maar lekker niet af! En dan helemaal in m'n gedachten met de mensen die ik zie en ontmoet en het werk dat ik doe gewoon lekker alles fout doen. Het is toch in mn gedachten, dus het mag Vroeger bij mn eerste baantje bij de bakker kwam ik savonds thuis en het enige waar ik over kon nadenken was melkwit, waterwit, meergranenbrood, zuurdesem, gist en terugtellen, en het bleef maar malen, dat ik het verkeerd deed en weet ik veel wat. Ik kon snachts gewoon er heel slecht door slapen, want ook in mn dromen bleef het doorgaan. totdat ik zoiets had van hej, maar dit is niet echt. Dus waarom zou ik het in mn gedachten 'in het echt' oplossen? Ik kan nu toch niets concreets ermee doen. Dus, in mn gedachten en in mn dromen gaf ik mensen met gemak een briefje van honderd terug, hup, weg stress, het was toch niet echt. Het is misschien wel heel kinds, maar als jij snachts in je bed ligt te piekeren over gisteren vandaag of morgen, dan is het ook nep. De consequenties zijn misschien wat groter als je echt iets fout heb gedaan, maar als jij in je bedje ligt in je gedachtes kan je er gewoon niets meer aan veranderen _op dat moment_ dus piekeren heeft geen zin (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk), als je dan toch niet kan stoppen met piekeren, probeer dan wat losser om te gaan met je gedachtes, de touwtjes een beetje te laten vieren en kijk gewoon wat het met je doet. Het maakt nl niet uit of je helemaal gestresst in gedachtes zit of dat je heel relaxt lekker verkeerde dingen doet in je gedachtes, want het is gewoon niet echt. Er zijn geen consequenties. En dan kunnen die verkeerde gedachtes een stuk relaxter zijn.

Geez wat een verhaal Ik weet niet eens of het duidelijk is
  maandag 5 februari 2007 @ 23:16:55 #39
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_46026074
ik heb dat ook, maar ik heb al 2,5 jaar last van nachtmerries die niet overgaan ik durf niet te slapen
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
pi_46026159
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:07 schreef releaze het volgende:

[..]

holy crap wat vermoeiend. Waar komt die angst toch vandaan dat je iets af moet hebben? heerst er zo'n prestatiedruk op je werk? Ben je zo pefectionistisch? Kan je niet meer ontspannen? Is het iets volledig anders? Jij fantaseert jezelf nogeens een burn-out in, dat klinkt echt niet lekker.

Wat ik meestal doe als ik lig te stressen, maar goed, ik zit ook in zo'n positie dat ik dat kan doen, is denken, boeie, dan is het maar lekker niet af! En dan helemaal in m'n gedachten met de mensen die ik zie en ontmoet en het werk dat ik doe gewoon lekker alles fout doen. Het is toch in mn gedachten, dus het mag Vroeger bij mn eerste baantje bij de bakker kwam ik savonds thuis en het enige waar ik over kon nadenken was melkwit, waterwit, meergranenbrood, zuurdesem, gist en terugtellen, en het bleef maar malen, dat ik het verkeerd deed en weet ik veel wat. Ik kon snachts gewoon er heel slecht door slapen, want ook in mn dromen bleef het doorgaan. totdat ik zoiets had van hej, maar dit is niet echt. Dus waarom zou ik het in mn gedachten 'in het echt' oplossen? Ik kan nu toch niets concreets ermee doen. Dus, in mn gedachten en in mn dromen gaf ik mensen met gemak een briefje van honderd terug, hup, weg stress, het was toch niet echt. Het is misschien wel heel kinds, maar als jij snachts in je bed ligt te piekeren over gisteren vandaag of morgen, dan is het ook nep. De consequenties zijn misschien wat groter als je echt iets fout heb gedaan, maar als jij in je bedje ligt in je gedachtes kan je er gewoon niets meer aan veranderen _op dat moment_ dus piekeren heeft geen zin (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk), als je dan toch niet kan stoppen met piekeren, probeer dan wat losser om te gaan met je gedachtes, de touwtjes een beetje te laten vieren en kijk gewoon wat het met je doet. Het maakt nl niet uit of je helemaal gestresst in gedachtes zit of dat je heel relaxt lekker verkeerde dingen doet in je gedachtes, want het is gewoon niet echt. Er zijn geen consequenties. En dan kunnen die verkeerde gedachtes een stuk relaxter zijn.

Geez wat een verhaal Ik weet niet eens of het duidelijk is
Hoge werkdruk + perfectionist zijn is soms best lastig ja
Melatonine heeft me trouwens wel enorm geholpen, maar daar ben ik al weer een tijdje mee gestopt. Misschien wel tijd om er weer mee te beginnen.

Ik heb inderdaad precies wat jij had. En ik heb ook genoeg trucjes geprobeerd. Helaas werken ze tot op heden niet...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_46026525
Piekeren in bed heeft véél kapot gemaakt bij mij .
Ik ben altijd al een moeilijke slaper geweest maar de laatste paar jaar heeft het hele flinke vormen aangenomen. Als ik in bed lig lig ik te piekeren om zowel triviale dingen als zware onderwerpen waar ik mee zit en geen oplossing voor kan vinden. Dit wil nog wel 's uitlopen op paniekaanval-achtige situaties, waardoor ik uit bed vlieg en maar wat anders ga doen om m'n gedachten te verzetten. Meditatie, dingen opschrijven, wachten met naar bed gaan tot ik uitgeput ben, niets helpt. Hoe moe ik ook ben, 's nachts als ik in bed lig is het allemaal weg. Het vreemde is dat ik er overdag geen last van heb en dus met gemak een gat in de dag kan slapen. Hierdoor is m'n ritme zo verneukt dat ik pas rond een uur of 7 's ochtends in slaap val, tot ergens in de middag. Je kan je voorstellen hoe ik erbij loop als ik overdag ergens heen moet en dus niet uit kan slapen .
Aangezien ik alles al heb geprobeerd ga ik deze week langs de huisarts om slaappilletjes te vragen, want dit vreet echt enorm aan me.
pi_46027551
Ik had tot ongeveer 1,5 jaar geleden ook ontzettende last van al dat gepieker in bed. Dan ging ik naar bed omdat ik moe was, maar eenmaal in bed was ik klaar wakker door dat gepieker. De afgelopen tijd heb ik er om de een of andere reden geen last meer van en kan ik goed slapen. Ik denk dat het komt omdat ik me simpelweg minder druk maak om dingen. Ik leg me er bij neer en zie morgen wel hoe het loopt.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:27:36 #43
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_46028248
gewoon pas gaan slapen als je moe bent, makkelijk zat, ik had dit ook altijd tot ik pas naar bed ging als ik moe was.. Daarvoor ging ik te vroeg naar bed en ging ik piekeren. Nu ik naar bed ga wanneer ik echt moe ben dan slaap ik ook echt lekker.
Thinking about thinking of you.
pi_46028290
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:02 schreef meami het volgende:
Ik heb hier ook vaker last van. Een remedie heb ik nog niet gevonden, dus ik blijf dit topic ff volgen
ik ook, ga al expres later naar bed anders slaap ik zowiezo de eerste 2 uur niet
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_46028325
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:28 schreef clumsy_clown het volgende:
Piekeren in bed heeft véél kapot gemaakt bij mij .
Ik ben altijd al een moeilijke slaper geweest maar de laatste paar jaar heeft het hele flinke vormen aangenomen. Als ik in bed lig lig ik te piekeren om zowel triviale dingen als zware onderwerpen waar ik mee zit en geen oplossing voor kan vinden. Dit wil nog wel 's uitlopen op paniekaanval-achtige situaties, waardoor ik uit bed vlieg en maar wat anders ga doen om m'n gedachten te verzetten. Meditatie, dingen opschrijven, wachten met naar bed gaan tot ik uitgeput ben, niets helpt. Hoe moe ik ook ben, 's nachts als ik in bed lig is het allemaal weg. Het vreemde is dat ik er overdag geen last van heb en dus met gemak een gat in de dag kan slapen. Hierdoor is m'n ritme zo verneukt dat ik pas rond een uur of 7 's ochtends in slaap val, tot ergens in de middag. Je kan je voorstellen hoe ik erbij loop als ik overdag ergens heen moet en dus niet uit kan slapen .
Aangezien ik alles al heb geprobeerd ga ik deze week langs de huisarts om slaappilletjes te vragen, want dit vreet echt enorm aan me.
weet je wat zo lekker is, als je bij het opstaan zo brak bent dat als je erna toch maar weer gaat slapen omdat je de dag zo niet doorkomt je zo beroerd wakker wordt, helemaal van de wereld gevoel.
pffffff
of je gaat toch de dag door met een paar ogen in je kop van "mijn naam is haas"
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:51:44 #46
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_46028733
Hier plaats ik zeker even een terugvindpost... komt me heel bekend voor!
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_46028794
quote:
the hour before dawn is always the darkest
mooie spreuk waar veel waarheid in zit
  dinsdag 6 februari 2007 @ 01:01:30 #48
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_46028957
Ik heb dat ook vaak, maar dan zit ik gewoon in het algemeen aan vanalles en nog wat te denken. Maar dat doe ik altijd als ik ff niks te doen heb... gaat automatisch, en vaak kan ik er dus ook niet goed door in slaap komen.
Zo niet, dan toch...
  dinsdag 6 februari 2007 @ 01:02:33 #49
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_46028976
Heb ik soms ook veel last van.

Bij mij gaat het weg als m'n vriendin bij me slaapt
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 6 februari 2007 @ 01:22:04 #50
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_46029286
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 01:02 schreef Sjoewe het volgende:

Dan pieker je er niet over dat je haar misschien niet zou mogen neuken maar dan weet je zeker dat het niet mag.
Zo niet, dan toch...
pi_46029747
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:47 schreef heaven7 het volgende:
Overdag is er weinig aan de hand. Maar als ik eenmaal in bed lig worden alle onbelangrijke dingen groot, eng en vooral erg piekerwaardig. Met als gevolg dat ik moeilijk inslaap als ik iets 'naars' voor stage op school in het vooruitzicht heb.
Als ik eenmaal in slaap ben en 's nachts wakker word, zelfde verhaal, woelen, gaan zweten en klaar wakker.
Als ik dan uiteindelijk weer in slaap val word ik helemaal kapot wakker 's morgens
Dingen als eerst lezen voor het slapen gaan of warme melk (yuk) helpt niet.. omdat het puur om gepieker gaat..
Wat zijn onbelangrijke dingen?

En dat van die blow-tip is helemaal niet stom, het is misschien zelfs aan te raden...
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_46031084
Wat een populair topic Ik lees vanmiddag alles, moet zo weg.

Ben gisteravond vroeg naar bed gegaan (22:30) en inslapen ging prima. Vervolgens om 3 uur wakker, wezen plassen en wakker hoor. Ik heb me bedacht waarom ik nou wakker lag, ik was wel moe (lichamelijk). Ik kon me niks bedenken waar ik me druk om maakte. Heb alleen de dag nog 25 keer doorgenomen, wat heb ik gezegd, hoe heb ik het gezegd, wat gebeurde er toen, wat had ik anders moeten doen etc.
Komt misschien omdat gisteren pas dag 4 van mn nieuwe stage was.. hopelijk verdwijnt dit.

En ik rook niet, nooit niet en al helemaal geen drugs. Hopelijk is het nu afgelopen met dat 'advies'!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2007 07:59:16 ]
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:04:28 #53
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46031114
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 01:57 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Wat zijn onbelangrijke dingen?

En dat van die blow-tip is helemaal niet stom, het is misschien zelfs aan te raden...
Donder toch op, jezelf een beetje lTHC in blazen met een joint, sorry hoor. En van blowen wordt je rustig? Ja vast, maar als je er geen psychose aan overhoudt heb je geluk en het helpt helemaal geen zier bij het slapen. Voor hetzelfde geld lig je de godganse nacht alsnog te piekeren.
pi_46031253
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:04 schreef Slarioux het volgende:

[..]
als je er geen psychose aan overhoudt
quote:
heb je geluk en het helpt helemaal geen zier bij het slapen.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:23:34 #55
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_46033157
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 01:02 schreef Sjoewe het volgende:

dat herken ik!! ik krijg bijna geen nachtmerries als hij bij mij slaapt en als ik ze krijg woel ik altijd heel erg als hij dat merk maaktie me wakker en zegt dat het niet waar was enzo.
k voel me dan veel veiliger als ik slapen ga
klinkt stom maar is echt zo
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:31:40 #56
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_46034912
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 01:22 schreef Topmaat het volgende:

[..]

Dan pieker je er niet over dat je haar misschien niet zou mogen neuken maar dan weet je zeker dat het niet mag.
Neuken is vies
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_46038051
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:22 schreef het.ismij het volgende:

[..]

[..]

Dat blowen de kans op psychoses vergroot is een bewezen feit .
Verder is dit het einde van de joint-discussie. TS wil dat advies niet, blijf er dus niet op doorhameren.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:35:28 #58
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_46038358
Herkenbaar. Het lezen van Ik kan denken/voelen wat ik wil van Rene Diekstra heeft mij iets geholpen. Het boek helpt je om onnodige negatieve emoties te reduceren tot rationele gedachten. Mijn paniek/piekeraanvallen zijn hierdoor wel iets minder geworden, al merk ik het af en toe gewoon te laat. "Daar ga je weer!"
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_46044217
Jezus mensen, als dit topic over iets lichamelijks zou gaan zou het in lifestyle hebben gestaan! Daar kun je met 'adviezen' als blowen gaan strooien. En dan nog is 1 keer zeggen voldoende aangezien ik geen geheugenverlies heb en je me er niet constant aan hoeft te herinneren.
Het is iets psychisch en ik heb het daarom hier gepost.
Hopelijk knarren jullie nou op met het geblow advies, neem eens een kijkje in een of ander rooktopic in lifestyle, weet je gelijk hoe ik tegenover roken sta.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2007 16:39:59 ]
pi_46052640
ik heb het ook, goede oplossing is muziek opzetten en daar op te focussen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')