Kun je je het volgende nog herrinneren:quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:18 schreef du_ke het volgende:
[..]Wat hebben de B1-3 kabinetten dan precies op orde gemaakt? En wie was daar dan verantwoordelijk voor? Zalm die dat ook was onder Kok?
En de pil terug in het basispakket is ook overbodig.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Zeker omdat ernstige dentale ingrep[en (kaakchirurgie) wel al werd vergoed door de basisverzekering, waardoor mensen alleen nog zelf het risico droegen voor tandartsingrepen en - controles, hetgeen mijn inziens niet onredelijk was.
Daar ben ik meer voorstander van dan die tandarts (nee, ik gebruik geen pil). Waarom is het overbodig?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:21 schreef freako het volgende:
[..]
En de pil terug in het basispakket is ook overbodig.
Weet je het zeker?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
- Het aantal AOW'ers is drastisch afgenomen
Per saldo wordt het voor wie er extra geld voor over had misschien iets goedkoper, maar voor wie met het minimum genoegen nam wordt het duurder. Toch?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Per saldo zal het wel iets lager worden maar goed het beperkt wederom de keuzevrijheid.
Omdat het vrijwillige medicatie is in 99% van de gevallen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar ben ik meer voorstander van dan die tandarts (nee, ik gebruik geen pil). Waarom is het overbodig?
Yup. Over het algemeen zou het goedkoper moeten worden omdat er minder administratie nodig is de vraag is natuurlijk hoeveel dat scheelt en of dat ook direct doorberekent wordt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:26 schreef sigme het volgende:
Per saldo wordt het voor wie er extra geld voor over had misschien iets goedkoper, maar voor wie met het minimum genoegen nam wordt het duurder. Toch?
Het pakker wordt uitgebreider, ten koste van degenen die met het kleinere pakket tevreden waren.
Aantal AOW uitkeringen x 1000quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
Niet veel zaken die onder een ander kabinet niet bereikt waren. Alleen dan wel met minder tegen de haren ingestreken mensen. Als je ziet hoe snel CDA en PvdA tot elkaar gekomen zijn dan zie je dat het gewenste beleid niet zoveel scheelt. Beide babyboombelangenpartijenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Kun je je het volgende nog herrinneren:
- De financiële houdbaarheid van het zorgstelsel is toegenomen
- de arbeidsmarkt is flexibeler gemaakt
- de overheidsfinanciën zijn op orde
- etc, etc.
We mogen wel blij zijn met CDA, niet waar?
Ontzettend achterlijke beslissing dat die er uit gegaan isquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:21 schreef freako het volgende:
[..]
En de pil terug in het basispakket is ook overbodig.
Vrijwillige medicatie? Dat geldt voor heel veel medicatie, ik denk zelfs veruit de meeste.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:27 schreef freako het volgende:
[..]
Omdat het vrijwillige medicatie is in 99% van de gevallen.
Ik haal die dingen altijd door elkaarquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Aantal AOW uitkeringen x 1000
2002 jaargemiddelde: 2 382,6
2004 jaargemiddelde: 2 469,5
2005 jaargemiddelde: 2 523,4
september 2006: 2 592,0
bron: cbs.nl
![]()
Of bedoelde je WAO
Ik mag hopen dat mensen na hun 21ste zelf de verantwoordelijkheid kunnen opbrengen van dat 10-tje per maand om anti-conceptie te regelen. Tot 21 jaar was het gewoon vergoed.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:31 schreef du_ke het volgende:
Ontzettend achterlijke beslissing dat die er uit gegaan is.
Het resultaat van het vorige kabinet was er echt niet gekomen met een CDA-PvdA regering. Dat kun je mij niet wijs maken.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet veel zaken die onder een ander kabinet niet bereikt waren. Alleen dan wel met minder tegen de haren ingestreken mensen. Als je ziet hoe snel CDA en PvdA tot elkaar gekomen zijn dan zie je dat het gewenste beleid niet zoveel scheelt. Beide babyboombelangenpartijen
Want?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:31 schreef du_ke het volgende:
Ontzettend achterlijke beslissing dat die er uit gegaan is.
Iets anders maar in essentie had het niet veel gescheeld. Ook de PvdA was voor een basisverzekering en een hervorming van de WAO. Het scheelt elkaar niet zoveel. 3 mddenpartijen met ongeveer gelijke belangen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:35 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Het resultaat van het vorige kabinet was er echt niet gekomen met een CDA-PvdA regering. Dat kun je mij niet wijs maken.
Ja, dwangmedicatie is niet echt gebruikelijk in Nederland. Maar vruchtbaarheid is nou ook niet echt een ziekte te noemen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Vrijwillige medicatie? Dat geldt voor heel veel medicatie, ik denk zelfs veruit de meeste.
Alleen een beetje jammer dat als je er niks voor (of beter: tegen) doet, dan staan er over een jaar of 12 allemaal kleine mislukte straatrovertjes op straat.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:38 schreef Heerlijkheid het volgende:
Je hebt de pil in het ziekenfonds trouwens helemaal niet nodig als je tienermoeders gewoon niet financieel ondersteund. Nu maakt het voor meisjes weinig uit of ze op hun 17e zwanger raken: ze krijgen toch wel een mooie uitkering, een woning en worden ontheven van een sollicitatieplicht. Waarom zou je dan nog, vooral je nog niet helemaal geestelijk volgroeid bent, oppassen met je seksuele verkeer? Vadertje Staat wil wel papa spelen.
Ik zeg: tienermoeders moeten maar voor hun gedrag staan en worden niet meer ondersteund. Dan gaan ze die pil vanzelf wel gebruiken. Het is toch eigenlijk ook van de gekke dat de ChristenUnie impliciet vrije seks ondersteund. Schande.
Toch raar dat er in Nederland dan relatief zo ontzettend weinig tienermoedertjes zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:38 schreef Heerlijkheid het volgende:
Je hebt de pil in het ziekenfonds trouwens helemaal niet nodig als je tienermoeders gewoon niet financieel ondersteund. Nu maakt het voor meisjes weinig uit of ze op hun 17e zwanger raken: ze krijgen toch wel een mooie uitkering, een woning en worden ontheven van een sollicitatieplicht. Waarom zou je dan nog, vooral je nog niet helemaal geestelijk volgroeid bent, oppassen met je seksuele verkeer? Vadertje Staat wil wel papa spelen.
Er is iets met oorzaak en gevolg in deze redenering die niet opgaat voor individuen. Iets. Ik kan er even niet opkomen wat ook al weerquote:Ik zeg: tienermoeders moeten maar voor hun gedrag staan en worden niet meer ondersteund. Dan gaan ze die pil vanzelf wel gebruiken.
Anders ondersteunen ze impliciet ongehuwd moederschap en abortus. Kiezen uit kwaden heet datquote:Het is toch eigenlijk ook van de gekke dat de ChristenUnie impliciet vrije seks ondersteund. Schande.
Zwanger worden is niet zomaar even de rationele keuze die jij ervan maaktquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:38 schreef Heerlijkheid het volgende:
Zo bedoelde ik het niet. Veruit het meeste wat de huisarts voorschrijft is medisch discutabel: pijnstillers, maagzuurremmers, slaappillen en dergelijke.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:44 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, dwangmedicatie is niet echt gebruikelijk in Nederland. Maar vruchtbaarheid is nou ook niet echt een ziekte te noemen.
Pil gratis tot 21e vooral om te ondervangen dat tieners geen pil halen omdat ze het of niet kunnen betalen of de rekening thuis komt. Daarna zoek je het maar lekker zelf uit. Dan ben je toch wel een keer verantwoordelijk genoeg voor dit soort zakenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:47 schreef Reya het volgende:
Zwanger worden is niet zomaar even de rationele keuze die jij ervan maakt![]()
Doen ze volgens mij nu ook al. Was het niet zo dat met de pil het eitje zich niet innestelt? Die kan dus wel bevrucht wordenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:46 schreef sigme het volgende:
Anders ondersteunen ze impliciet ongehuwd moederschap en abortus. Kiezen uit kwaden heet dat.
De PvdA is het CDA en de VVD dan ook uitermate dankbaar die varkentjes gewassen te hebben. Want nu kon Bos lekker fulmineren in de richting van B 1-2-3. Dat waaanzinnig, onmenselijke en schandalig harde beleid hoeft nu ook ineens nauwelijks aangepast te worden.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:40 schreef du_ke het volgende:
Iets anders maar in essentie had het niet veel gescheeld. Ook de PvdA was voor een basisverzekering en een hervorming van de WAO. Het scheelt elkaar niet zoveel. 3 mddenpartijen met ongeveer gelijke belangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |